
© sites.google.com
Три от вариантите за рекламна страница, предложени от организаторите.
Буквално за броени часове инициативата да бъде откупена цяла страница в "Ню Йорк таймс" или "Вашингтон" пост", за да се обясни защо хората за излезли на площад "Таксим", събра необходимите дарения и сумата бързо продължава да се увеличава.
В четвъртък организаторите обявиха, че редакцията на "Ню Йорк таймс" е приела да публикува страницата и тя вероятно ще се появи в броя на 7 юни.
За кампанията "Какво става в Турция" се използва сайтът indiegogo.com за т.нар. crowdfunding, т.е. покана към всички желаещи за определен срок да дарят средства за някаква кауза, проект, микробизнес... Организатори са трима - предприемачът Мурат Актиханоглу, инвеститорът и консултант на Световната банка Олтак Юнсал и дизайнерът Дуйгу Атачан. Поставената цел в случая е за един месец да се съберат 53 800 долара, за да се откупи цяла страница в един от двата влиятелни американски вестника.
В първите 24 часа бяха събрани над 30 000 долара, като в един момент се даряваха по 2500 долара на час. След 36 часа сумата надхвърли 85 000 долара. В момента - 25 дни преди крайния срок, даренията са почти 100 000.
Олтак Юнсал обяви в четвъртък, че вече са преведени парите за публикацията и че сега предстоят две неща. Първото е, че ще последва анализиране на кампанията - как е започнала, какво се е случило, какви хора са участвали и как са го правили, какво ги е вдъхновявало, как процедурите са им помогнали или попречили. "Искаме цялото начинание да бъде напълно документирано, за да ви помага и в бъдеще", казва Юнсал. Второто засяга непохарчените средства и организаторите канят дарителите да им дадат идеи как да се постъпи с тях.
"Кампанията започна в солидарност с всички, които продължават да са по улиците на Турция и упражняват правата си. Впечатлени сме от всички вас, които изпълнявате своя дълг. Благодарим ви, благодарим ви, благодарим ви", се казва в заключение.
© sites.google.com Онлайн гласуването на потребителите показва, че най-много им допада червеният вариант в средата.
На сайта е публикуван окончателният текст и са предложени за одобрение няколко варианта на рекламата:
"Какво става в Турция?
Народът на Турция каза: Няма да ни потискат!
Милиони са разгневени от насилието, с което тяхното правителство реагира на мирен протест в защита на истанбулския парк "Гези".
Бесни, но не изненадани.
През десетте години управление на премиера Ердоган наблюдаваме системно подкопаване на гражданските права и свободи. Арестуването на множество журналисти, артисти и изборни лица и ограничаването свободата на словото, на малцинствата и на жените демонстрират, че управляващата партия не е сериозен защитник на демокрацията.
Отново и отново премиерът се подиграва и пренебрегва тревогите на народа си, а турските медии срамно мълчат.
Протестиращите из цяла Турция са обикновени граждани. Ние сме от няколко поколения и представляваме хора с различна етническа, религиозна, обществено-икономическа, идеологическа и сексуална идентичност. Обединява ни нашата тревога за бъдещето на Турция. Нашето бъдеще.
Настояваме за край на полицейската бруталност.
Искаме свободни медии.
Искаме открит демократичен диалог между гражданите и избраните в администрацията, а не диктата на специални интереси.
Настояваме да се разследват последните случаи на злоупотреба с власт от правителството, които доведоха до загубата на невинен живот.
Присъединете си към нашия дебат и ни подкрепете."