Рекламната кампания на австралийска компания за градски транспорт спечели рекорден брой от международните награди за реклама на най-престижния форум в сектора.
Смешното анимационно видео с натрапчиво забавната песничка "Тъп начин да умреш" стана интернет хит още през миналата година.
Посланието е пътниците на частната жп компания Metro Trains да внимават, докато са на перона и близо до влаковете. Но то е отправено с черен хумор, примери като "да мушкаш мечка гризли с пръчка" или "да си продадеш и двата бъбрека" и абсурдни ситуации като да си свалиш шлема в открития космос.
От пускането му през ноември 2012г. клипът е гледан в YouTube повече от 50 милиона пъти, породи стотици пародии и дори игричка за смартфони.
В неделя на гала вечерята на международния фестивал за творчество в Кан (Cannes Lions International Festival of Creativity) - най-големият форум за реклама в света, видеото на компанията от Мелбърн спечели рекордните 5 награди Grand Prix, 18 Златен лъв, 3 Сребърен лъв и 2 Бронзов лъв. Никой не е постигал това в цялата 59-годишна история на фестивала. За сегашното издание в различни категории се състезаваха близо 36 000 реклами от 92 държави.
"Идеята ни хрумна от хората, които сме виждали да правят опасни или просто тъпи неща покрай влаковете", обяснява Лиа Уеймарк от Metro Melbourne. Компанията си партнира за видеото с рекламната агенция McCann Melbourne.
Песничката е композирана от членове на австралийските групи Cat Empire и Tinpan Orange. Тя стана хит в музикалните чартове на 28 държави и 24 часа след излизането си влезе в Топ 10 на австралийските класации по популярност на iTunes.
Най-важното е обаче, че за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента. "Абсолютно изключено бе да предвидим размаха и скоростта, с които се разви тази кампания" коментира Уеймарк.
plamenss
Рейтинг: 840 НеутралноБраво на австралийците, много свежо.
B52
Рейтинг: 1600 ЛюбопитноСпомням си как се изкефих на това преди месеци, но че такъв успех 6те има не съм предполагал! Нямам предвид наградите, ами "за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента".
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Може би все пак има надежда хората да се поучат
Dr_Doolittle
Рейтинг: 2090 НеутралноА най-тъпо е да умреш в комунистическа държава , без да направиш стъпки да си промениш живота...
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/ПАВЛА
Рейтинг: 1441 НеутралноСвежарско, а ако забавното клипче наистина е довело до намаляване на инцидентите и смъртните случаи, си е постижение.
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.Schliwobeatz
Рейтинг: 466 ВеселоХхахаха, велико!
Vedrin Jeliazkov
Рейтинг: 638 ВеселоМоже да се направи и продължение "Тъп начин да живееш", вдъхновено от политическата действителност в България.
Milva
Рейтинг: 660 НеутралноНе самата реклама, а намаляването на смъртните случаи е най-големият успех на кампанията.
I don't want to believe. I want to know.conTXT
Рейтинг: 810 НеутралноНаистина забавно, наистина иронично-саркастично, но чак подобно признание... Задавам си въпроса толкова ли е изпосталяла креативността по рекламните агенции или това е резултат от други фактори!?
generatorjilieff
Рейтинг: 524 НеутралноМного добро!
etty1
Рейтинг: 2413 Весело"Най-важното е обаче, че за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента"
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinТака действат наистина добрите идеи! Помня клипчето, хареса ми още първия път, на границата е, но от правилната страна
Vassco
Рейтинг: 534 НеутралноСледващият път да включат вътре и Орешарски и Станишев с убийствения ход да номинират Певски за ДАНС.
)) Дааа, има много тъпи начини да умреш...
2.5
Рейтинг: 1573 ВеселоФилмчето е "свежo".
I Want To BelieveЗа 3 мин. се проля толкова кръв, колкото в пълнометражна продукция... все едно гледам Родригес или Тарантино!