"Тъп начин да умреш" обра оскарите за реклама


Рекламната кампания на австралийска компания за градски транспорт спечели рекорден брой от международните награди за реклама на най-престижния форум в сектора.



Смешното анимационно видео с натрапчиво забавната песничка "Тъп начин да умреш" стана интернет хит още през миналата година.




Посланието е пътниците на частната жп компания Metro Trains да внимават, докато са на перона и близо до влаковете. Но то е отправено с черен хумор, примери като "да мушкаш мечка гризли с пръчка" или "да си продадеш и двата бъбрека" и абсурдни ситуации като да си свалиш шлема в открития космос.


От пускането му през ноември 2012г. клипът е гледан в YouTube повече от 50 милиона пъти, породи стотици пародии и дори игричка за смартфони.


В неделя на гала вечерята на международния фестивал за творчество в Кан (Cannes Lions International Festival of Creativity) - най-големият форум за реклама в света, видеото на компанията от Мелбърн спечели рекордните 5 награди Grand Prix, 18 Златен лъв, 3 Сребърен лъв и 2 Бронзов лъв. Никой не е постигал това в цялата 59-годишна история на фестивала. За сегашното издание в различни категории се състезаваха близо 36 000 реклами от 92 държави.


"Идеята ни хрумна от хората, които сме виждали да правят опасни или просто тъпи неща покрай влаковете", обяснява Лиа Уеймарк от Metro Melbourne. Компанията си партнира за видеото с рекламната агенция McCann Melbourne.


Песничката е композирана от членове на австралийските групи Cat Empire и Tinpan Orange. Тя стана хит в музикалните чартове на 28 държави и 24 часа след излизането си влезе в Топ 10 на австралийските класации по популярност на iTunes.


Най-важното е обаче, че за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента. "Абсолютно изключено бе да предвидим размаха и скоростта, с които се разви тази кампания" коментира Уеймарк.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Браво на австралийците, много свежо.

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1575 Любопитно

    Спомням си как се изкефих на това преди месеци, но че такъв успех 6те има не съм предполагал! Нямам предвид наградите, ами "за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента".
    Може би все пак има надежда хората да се поучат

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    А най-тъпо е да умреш в комунистическа държава , без да направиш стъпки да си промениш живота...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  4. 4 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Свежарско, а ако забавното клипче наистина е довело до намаляване на инцидентите и смъртните случаи, си е постижение.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  5. 5 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 434 Весело
  6. 6 Профил на Vedrin Jeliazkov
    Vedrin Jeliazkov
    Рейтинг: 594 Весело

    Може да се направи и продължение "Тъп начин да живееш", вдъхновено от политическата действителност в България.

  7. 7 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Не самата реклама, а намаляването на смъртните случаи е най-големият успех на кампанията.

    I don't want to believe. I want to know.
  8. 8 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Наистина забавно, наистина иронично-саркастично, но чак подобно признание... Задавам си въпроса толкова ли е изпосталяла креативността по рекламните агенции или това е резултат от други фактори!?

    generator
  9. 9 Профил на jilieff
    jilieff
    Рейтинг: 488 Неутрално
  10. 10 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2357 Весело

    "Най-важното е обаче, че за 8 месеца от началото на кампанията Metro Trains регистрират намаляване на инцидентите и смъртните случаи с 21 процента"

    Така действат наистина добрите идеи! Помня клипчето, хареса ми още първия път, на границата е, но от правилната страна

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  11. 11 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Следващият път да включат вътре и Орешарски и Станишев с убийствения ход да номинират Певски за ДАНС. )) Дааа, има много тъпи начини да умреш...

  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1517 Весело

    Филмчето е "свежo".
    За 3 мин. се проля толкова кръв, колкото в пълнометражна продукция... все едно гледам Родригес или Тарантино!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK