Асистентът за кацане на летището в Сан Франциско е бил изключен

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    А бе те така кацнаха, че на всички лошо има стана ... Жалко за хората.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  2. 2 Профил на Нелсън Мандела
    Нелсън Мандела
    Рейтинг: 1546 Весело

    Както винаги ще се окаже, че е човешка грешка. Машините не грешат особено ковато става дума за бизнес от няколко стотин милиарда $ годишно.

    Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
  3. 3 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    Времето е перфектно - 22С лек вятър, видимост до хоризонта. Не е проблема в изключването на системата. Много летища нямат такава система а и тази в СФ е изключена вече поне 2 месеца защото правят ремонт и разширяват и удължават пистите. Пилота не е искал никъкво съдействие, не е казал за никъкви трудности или проблеми преди или по време на кацането. Ако не е някакъв много странен проблем .. може би ще се окаже пилотска грешка. Добре е че всички (с изключение на 2) са живи. Скоро ще се разбере. Азиана е много добра компания, вероятно не е и проблем с подръжка.

    California Über Alles
  4. 4 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "spas27":

    Ми в повечето случаи е така ...

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  5. 5 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Автопилотът е бил на три уискита...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  6. 6 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    Всички вече се научиха да разчитат на електрониката.

  7. 7 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif":

    Прав си.
    Но ... нали, стандартното но. Въпросът е дали пилотите са знаели, че е изключена системата? (нямам познания в областта, не съм компетентен).
    Имам пред вид ситуацията, в която те приемат, че щом няма съобщения, значи всичко е ОК. А то няма съобщения, щото няма система. Всъщност би трябвало да има само едно съобщение - "Няма система - оправяте се сами".
    Малко като с навито на колата - ако нищо не ти казва, не значи да караш само направо - погледни дали е включено изобщо.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  8. 8 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif":

    Почти всички летища имат такава система, дори малки военни летища. Тя е част от нещо, наречено Инструмент ландинг систем, глайдпат е част от тази система. Тя насочва самолета на пистата, по относително средната линия на полосата, а друга подобна съобщава височината на която се намира самолета при подход за кацане. При чисто време пилотите могат да се ориентират прекрасно и без тях.

  9. 9 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "bulldog":

    Знаели са, автопилота е всъщност този която поддържа комуникацията с наземните системи, той ги прихваща и оставя самолета спокойно да се приземи на определено място на пистата.

  10. 10 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 935 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=I0Y6GTI9pg4

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  11. 11 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 458 Неутрално

    От много ползване на помощни системи, пилотите явно са забравили да кацат на ръчно управление.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  12. 12 Профил на Gastarbeiter
    Gastarbeiter
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Аз като кацахме един път си спомням, че бяхме вече слезли много надолу и изведнъж пилота форсира и взе да се изкачва. Доста се учудих, но после пилота съобщи, че така са наредили от наземния контрол, понеже сме захождали от много високо. Може би е била въпросната система. А времето си беше слънчево и тихо.

  13. 13 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#3:"Pontif"]Ако не е някакъв много странен проблем .. може би ще се окаже пилотска грешка. Добре е че всички (с изключение на 2) са живи. Скоро ще се разбере[/quote]

    Пилотска или техническа грешка.....вече няма значение ! След дъжд качулка !!! '' Добре е че всички (с изключение на 2) са живи'' !

  14. 14 Профил на Gastarbeiter
    Gastarbeiter
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#11] от "42":

    Да, предполагам е като това да си свикнал с колата на парктроник, и изведнъж да трябва да паркираш без него.
    Но в единия случай са изкривени ламарини, в другия бог да е на помощ ..

  15. 15 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Разкошна е тази машина - 777... Най-леките кацания и комфортно летене, които съм имал...
    Глисадната система (част от курсо-глисадната система ILS) помага точно за вертикалния профил (правилната височина на съответната дистанция до мястото за кацане). Тя позволява снижаване на допустимия минимум при който се разрешава кацане. И съвсем не е задължително да я има. Просто ако я няма или не работи, ще бъде забранено кацането на някои самолети при влошена видимост. А ако работи - ще бъде позволено кацане до много по-лоша видимост.
    В случая - добра видимост, така, че едва ли това е причината... Кептъна е прав, че липсата на ILS може да е съпътстващ фактор, защото пилотите не биха получили предупреждение за тяхна грешка при планирането на кацането. Но не може да бъде фактор, заради който е станала катастрофата, а само фактор, който би могъл да я предотврати (ако причината е пилотска грешка)..

  16. 16 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#8] от "Over":

    Абсолютно е възможно това да ги е объркало но тази система ги захваща по-отрано. Ако имаш опит с SFO знаеш че всички захождат от север над СФ на юг до Сан Хосе, после завиват 180 на ляво и захождат на водата на залива до пистата. Казаха че тази система когато работи ги води по време на този завой. Често има страшни мъгли на СФ и тогава без тази система не момже. Но днес беше абсолютно чисто.
    Скоро ще се разбере. Казаха че пилота е с много опит но знаеш ли. Човек е все пак. А може и нещо да е станало със самолета в последния момент. Пътниците казаха че още от самото начало са разбрали че захожда много ниско. Опитал се е да го дигне малко накрая ама ... Нелепо. Жалко за хората.

    California Über Alles
  17. 17 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#11:"42"]От много ползване на помощни системи, пилотите явно са забравили да кацат на ръчно управление.[/quote]Съмнявам се, защото командира на самолета е има над 3000 часа във въздуха. Освен това всяка авиокомпания състематично по график провежда курсове и полети в стимулатори на пилотите си за отработка на стандартни и нестандартни ситуации.

  18. 18 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#7] от "bulldog":

    Ето това е разликата между нас Аз не познавам системата и не си давам некомпетентното мнение, а някои не я познават но, си имат цяла теория и бързат да я споделят с обществеността

  19. 19 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    пак с малко се размина

  20. 20 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Ниското захождане закацане е основната причина, тук пилота се е подвел от това, че скороста му е била низка и даже по ниска от допустимата и това го е успокоило, че ще може да се справи.

    Низкият подход за кацане при висока скорост пази пилотите, защото те не рискуват тогава, поради инстинкта си за самосъхранение.

    Много са случаите, когато не се чуства уверен при снижаване с по-висока скорост да предприеме наново излитане и след един кръг да се насочи към пистата с вече оптималната скорост.

    Която както казах е била низка, но и когато системата не работи и вече почти кацаш, а пистата не е точно под теб, къде ще идеш...

  21. 21 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Не разбирам от авиация, но доколкото съм свидетел на катастрофалното влияние на съвременната техника върху уменията на хората по принцип ми се струва, че пилотите изобщо не трябва да използват тази помощна система за кацане при хубаво време.

    При добро обучение на пилотите това не е никакъв риск т.е. риск в рамките на допустимото, обратно, закърняването на уменията им при кацане е систематичен риск, който все някой ден би завършил фатално.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  22. 22 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#5] от "Депутат 241 Occupy Parliament":

    КОЙ Е ТОЗИ КОЙТО ЩЕ ГАРАНТИРА, че някои от пилотите не употребяват алкохол за "превенция"?

    Аз имам поне 2 такива случая!

  23. 23 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#20:"convince"]Ниското захождане закацане е основната причина, тук пилота се е подвел от това, че скороста му е била низка и даже по ниска от допустимата и това го е успокоило, че ще може да се справи. [/quote]Глупости на търкалета.

    Самолетите Бойнг 777 имат автоматична система "alpha floor protection" която предпазва от достигане на критични ъгли на атака поради ниска скорост на движение. Системата автоматично увеличава тягата на двигателите когато скоростта наближава стойности водещи до критични ъгли на атака и опасност от срив.

  24. 24 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 745 Разстроено

    [quote#6:"emils"]Всички вече се научиха да разчитат на електрониката[/quote]
    За съжаление!
    Органи които не функционират закърняват!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  25. 25 Профил на marino777
    marino777
    Рейтинг: 233 Неутрално

    От казаното по-горе става ясно, че всичко е Божа работа

  26. 26 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Пилотите вече не могат да пилотират. Сменяйте ги изцяло с компютри и това е.

  27. 27 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 570 Весело

    [quote#12:"Gastarbeiter"]Аз като кацахме един път си спомням, че бяхме вече слезли много надолу и изведнъж пилота форсира и взе да се изкачва. Доста се учудих, но после пилота съобщи, че така са наредили от наземния контрол, понеже сме захождали от много високо.[/quote]
    Казали са ви, че се спускате твърде бързо и под много голям ъгъл, т.е. - спестили са едно авиационно разследване...

  28. 28 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 613 Любопитно

    До коментар [#7] от "bulldog":

    За кацане на всяко летище си има специално описана процедура и летците са длъжни да я знаят.В противен случай им се оказва помощ от диспечерите на съответното летище.Тъй като големите летища иамт по няколко писти за кацане, подготовката за кацането става доста преди да се види летището.Диспечерите осигуряват съответен коридор на самолета и предават съответните данни /вятър,температура,номер на писта и т.н./ и му разрешават кацане когато то е безопасно.
    Според мен факта, че е имало противопожарни екипи на пистата за кацане, говори сам по себе си за проблем на самолета.
    След известно време федералната агенция по безопасност на полетите, ще публикува резултатаот разследването на инцидента.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  29. 29 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 571 Неутрално

    След като "асистента" е изключен за дълго време, значи, Краша с трите седмИци е бил планиран ???
    Иначе, как да оправдая баш-професионалите от еърпорт "Сан Франсиско" ???...

  30. 30 Профил на Ab.Inferis
    Ab.Inferis
    Рейтинг: 740 Весело

    нищо не разбирате. Преди ден в друга статия няколко комунистически умници казаха, че причинита еза катастрофата са:
    1. Б777 е американски самолет, а те са далеч по лоши от съвецките (съвецките никой не ги иска щото много горят, неудобни са и много падат от небето, ама са СЪВЕЦКИ!!!)
    2. имало няколко незатегнати болта
    3. американския начин на живот и намесата на сорос

    така че няма се обаждате! Партията каза!

    ...And Justice for All
  31. 31 Профил на Ab.Inferis
    Ab.Inferis
    Рейтинг: 740 Весело

    [quote#22:"convince"]КОЙ Е ТОЗИ КОЙТО ЩЕ ГАРАНТИРА, че някои от пилотите не употребяват алкохол за "превенция"?

    Аз имам поне 2 такива случая! [/quote]

    два пъти си се напивал докато караш самолета или два пъти си гледал филма с Дензъл Уошингтън?

    ...And Justice for All
  32. 32 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#7] от "bulldog":

    Няма никакви съобщения от системата - явно са ползвали гугъл преводача за превод на статията. Ако наистина не са знаели за изключената система е много, ама много лошо (все едно 2 годишно дете да кара икарус) Бюлетин с информация за системите се пуска постоянно, ПРЕДИ полета е задължително да се запознаят с летището на което ще кацат. Отделно има индикация на прибора дали ИЛС е захванал или не, има едни флагчета...... има задължителен доклад към ръководител кацане(подход) за захващането на ИЛС, трябва много, ама много да не си в час за да не разбереш, че дадена система не работи

  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    Четох, че колесникът на самолета е удатил предпазната стена на летищетои се е счупил. Летището на Сан Франсиско е на практика в залива, около всяка писта има ограда за да не паднат самолетите в океана ако не успеят да спрат.

    Малко летища са устроени така, свидетели са чули форсиране на двигателите в последният момент, сякаш пилотът се е опитвал да издигне самолета няколко секунди преди катастрофата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    [quote#17:"BlueWater"]Съмнявам се, защото командира на самолета е има над 3000 часа във въздуха.[/quote]
    3000 часа във въздуха, ама колко от тях на атопилот и колко кацания без система.
    Автоматизираните системи за управление вече започват да доказват на практика опасността която предизвикват. Това е втория разбит аероплан, след Айр Франса в Атлантика, поради неадекватни пилоти при проблем със системата.
    Същото важи и в икономиката. Маса копании глътнаха вода поради неадекватен мениджмънт въвел бизнес ситема за управление от типа на САП или Оракъл и пулеш се по цял ден в комповете вместо да се разходи из компанията си и види за какво става въпрос.
    Самата глобална Криза е продукт на бизнес ситемите за управелние, джуркащи коефициенти и рейтниги, нямащи нищо общо с реалността.
    При появата на събития от типа на "черния лебед" всички системи се зануляват и дано не си на самолет тогава.

  35. 35 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    [quote#32:"4e"]Няма никакви съобщения от системата - явно са ползвали гугъл преводача за превод на статията. [/quote]
    Не е възможно да са ползвали гугъл преводача.
    Гугъл нямаше да сбърка два пъти номера на полета.
    Не е нито 241, нито 204.

  36. 36 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#23] от "BlueWater":

    Е как си обясняваш, че е останал без опашка още в началото на пистата?

    Защото автоматично си е регулирал атаката или защото щурвала вече му е бил отдавна в ръцете, ама се бил събудил преди малко...сигурно?

  37. 37 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    Колесникът после, самолетът каца без опашка, която си е паднала във водата още при първо докосване, а пожарите по тавана на фюзелажа са от късото в последствие, когато повечето пътници вече са слезли...

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ab.Inferis":

    Пилотите се отдават на малки банкети в кокпита след включването на автопилота. Стюардесите това и чакат!

    Имат едно излитане и после чакат кацането, но този явно е проспал спускането, независимо от каквито и да били авторегулации на атаката и подемни сили зависещи от нейният ъгъл под крилото.

    Натиснеш ли щурвала с един инч надолу когато нетрябва иди после форсирай на "С", колкото ти държи късмета.

  39. 39 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ab.Inferis":

    Не просто си личи! Режима преди 9.9.2001 беше друг.

    Специфичната миризма на алкохола неможе да се обърка в такъв момент.

  40. 40 Профил на Ab.Inferis
    Ab.Inferis
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#38] от "convince":

    и друг път съм ти казвал да не се обаждаш неподготвен. ЯВно никога не си летял със самолет. Изобщо, вземи да си смениш името, по-неубедителен от теб няма тук. Или много филми гледаш или много комикси "четеш"

    ...And Justice for All
  41. 41 Профил на Ab.Inferis
    Ab.Inferis
    Рейтинг: 740 Весело

    [quote#33:"Realist"]около всяка писта има ограда за да не паднат самолетите в океана[/quote]

    никаква ограда не може да спре самолет с маса 200-300 тона излиташ или кацащ със скорост 200-250 км/час. Такава ограда, ако е масивна, би направила дори по-големи поразии. Оградите служат не да спират самолетите, а да не допускат по пистите заблудени животни или хора. Или с телена ограда спираме самолети?? )))

    ...And Justice for All
  42. 42 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    [quote#28:"Captain Shakespeare"]Според мен факта, че е имало противопожарни екипи на пистата за кацане, говори сам по себе си за проблем на самолета. [/quote]
    Грешиш! Пожарни не е имало на пистата и не са чакали никого. След като се приземява самолета тогава ги вдигат. Стандарта е от момента на обаждането до момента когата трябва да са в най-далечната точка на летищети и да са запичнали да пръскат е 3 минути! Те са го покрили. Освен това от момента на тревогата до установяване на триаж на пистата са 5 минути. Надявам се знаеш какво е триаж. Тук поне по тв казват че всички служби са се справили блестящо. Почти непрекъснато тренират (след 9/11) Болниците също са били на ниво. всички локални болници са се задействали моментално и са били готови за триажи в рамките на минути. Освен това имат протокол по който да могат да поемат вълна от травма пострадали. По тв даваха че всички са отворили оборудвани палатки за да поемат около 100 човека в рамките на минути. Всики участници носят светещи жилетки с надписи - Доктор, Сестра, Носач, Пазач ... има преводачи ...Освен заради тероризма Сан Франциско е много земетръсна зона. Всяка седмица има малки земетресения и всички институции са много подготвени. Тази катастрофа няма да ги затрудни. Отвориха летището само след 4 часа.
    иначе слушах записа на диалога с кулата - няма абсолютно никъкво предупреждение че нещо не е на ред. Чак когато се удря в дигата и е на пистата иска помощ. Късмет че няма повече пострадали. Двете момичета които са умряли са паднали от самолета когато се е счупила опашката. Китайчета на по 16 г идвали са на лагер в Калифорния. Адски гадно.

    California Über Alles
  43. 43 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ab.Inferis":

    Тези постове неозначават, че това се случва, а че е вероятно да се случва. А, че се е случвало пред очите ми, никой не е ми е свидетел, че не е!

    Азиатецът не се е справил с кацането и това е факт. Много рано се е снижил и то за някакви си сантиметри... Късмет или липса на концентрация в решаващият момент все ще е тази вече.

    Жив е и да каже!

    Тези от кулата не са ли видели, че е ниско? Сигурно не са, защото вече е бил на пистата долу на сантиметри...

  44. 44 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#37:"convince"]Колесникъ после, самолетът каца без опашка, която си е паднала във водата още при първо докосване[/quote]Много се смея на хора като вас, които коментират без да знаят фактите известни до момента.

    Можете да видите снимки на останките и самолета тук. останките от опашката ясно се виждат на пистата на 60-80 метра от вълнолома.
    http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0

  45. 45 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#37:"convince"]а пожарите по тавана на фюзелажа са от късото в последствие[/quote]Късото е само в главата ви, защото пожарът е предизвикан от нагретия корпус на един от двигателите, който се е откъснал и стои на снимките точно до фюзелажа.

  46. 46 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ab.Inferis":

    Кой каза, че имал 3000 часа някъде, а аз имам двойно повече като пътуващ сигурно за по-дълъг период, но никога няма да забравя първият си вътрешен полет над територията, когато двувитловият нямаще разрешение да излети час и половина защото в жегата му се беше задръстила системата за компресия на климатика в салона и пилота с чук, отвека, клещи и тел я пригоди, като каза че всичко ще е наред и да не се притесняваме, но реките от пот бяха по-големи от притоците на р. Искър...1 час и половина!

    Помислих си, че ремонтира трамвай в депо "Пенка Михайлова" в кв. Красна поляна.

  47. 47 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#43:"convince"]Много рано се е снижил и то за някакви си сантиметри.[/quote]Изгледайте това видео за да видите къде нормално докосват тази писта самолетите които кацат на нея. обърнете внимание на черните следи оставени от гумите. После се посмейте на вашите сантиметри.

    747-400 Parallel Approach KSFO
    http://www.youtube.com/watch?v=NEuIcKyrvak

  48. 48 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#47] от "BlueWater":

    Е, от какво са останките на части от опашката и задната част, преди следите от гуми оставени от точното докосване на предишните кацания?

    Сигурно някой ги е разпилял там нарочно, за да обвини пилота?

  49. 49 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#44] от "BlueWater":


    До коментар [#40] от "Ab.Inferis":

    Инспекторите, я да видим докъде стигнахте в разследването?

  50. 50 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#47] от "BlueWater":

    Там е работата, че не е кацнал там където са следите, а много по-рано е докоснал я пистата, я вълноломните камънаци...

  51. 51 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#44] от "BlueWater":
    От линка се вижда, че е снишил по - рано и се е опитал да го вдигне а опашката е ударила вълнолома при положение, че няма някаква авария но разговорите с кулата са били нормално всичко докато каца. Прилича на пилотска грешка.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  52. 52 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 535 Весело

    [quote#29:"dimko"]След като "асистента" е изключен за дълго време, значи, Краша с трите седмИци е бил планиран ??? [/quote]
    Абсолютно. Крашът е бил планиран от ЦРУ и ФБР, за да могат да продадат на Азиана още боинги за милиони долари.
    Ето неоспоримите доказателства:
    В този ден в небето над Сан Франсиско е имало кемтрейлс.
    На работа в РВД този ден са дошли всичките евреи.
    Иван Костов е бил видян да влиза в една тоалетна на летището в Сан Франсиско, но не е бил видян да излиза.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  53. 53 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Да живеят всички Бие-Ка-Пиета по всички зиемни кълбиета !

    veni vidi fugi
  54. 54 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    [quote#51:"Танас"]всичко докато каца[/quote]

    При снижението пилотът е намалил двигателите до празен ход заради стръмната крива на снижение. Точно 7 секунди преди катастрофата пилотът е издул двигателите отново, защото е видял, че скоростта е много ниска, значително по-ниска от необходимите 137 нота и самолетът губи височина по-бързо от очакваното. 3 секунди преди сблъсъка джойстикът започва да вибрира, което показва, че скоростта наближава критичната за пропадане. Секунда и половина преди удара във вълнолома член на екипажа говори за нов заход (go-around), но вече е късно. Прекалено ниско и прекалено бавно. 100% пилотска грешка.

  55. 55 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Винаги с интерес наблюдавам излитане и кацане на самолетите по летищата и едно от нещата, които ми правят впечатление всеки път е колко ниско остава опашката. Имам смътни спомени да съм гледал изпитания на А380, който при излитане със свръх товар буквално стържеше опашката по пистата.

    Вижда ми се логично, ако самолетът е бил толкова ниско, в момента в който пилотът се откаже от кацане и форсира двигателите, опашката да стане най-ниската точка от самолета, да докосне първа земята и да се откъсне, като се говори също така и за дига, която е закачил.

    За мен откъснатата опашка ми се струва напълно логичен факт при това положение.

    Това, което продължава да ме удивлява е пилотската грешка и най-вече късмета, който са имали хората на самолета - дай боже всеки му!

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK