Услуга за шифроване на имейли, вероятно използвана от Сноудън, беше внезапно закрита

Услуга за шифроване на имейли, вероятно използвана от Сноудън, беше внезапно закрита

© Reuters



Услуга за шифроване на имейл кореспонденцията, вероятно използвана от бившия сътрудник на ЦРУ и американската Агенция за национална сигурност (NSA) Едуард Сноудън, беше внезапно закрита вчера, съобщи агенция Reuters. Зад безпрецедентния случай се предполага, че стои опит на американските власти да се доберат до достъп до информация на клиентите на услугата.


"Бях принуден да взема това трудно решение: или да стана съучастник в престъпления срещу американския народ, или да се оттегля от 10-годишния си тежък труд, като закрия Lavabit", пише основателят и собственик на Lavabit LLC Ладар Левисън в писмо до потребителите, публикувано на уебсайта на компанията. Той обяснява, че е решил да "прекрати действието" на услугата, но че му е забранено да обсъжда случилото се през последните шест седмици, довело до тази стъпка. Това съвпада с периода откакто Едуард Сноудън излезе в публичното пространство като източника на публикуваните в няколко световни медии разкрития за програмите на американското разузнаване за следене на комуникациите. Преди четири седмици представителка на Human Rights Watch каза на пресконференция в Москва, че блокираният тогава в транзитната зона на летище "Шереметиево" американец се е свързал с нея от имейл адрес на Lavabit.


"От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати", пише още Левисън. Той пояснява, че е започнал подготовка на нужните документи, с които да обжалва в апелативния съд мерките, предприети срещу него.




Писмото на Ладар Левисън, което излиза на началната страница на сайта на Lavabit

© lavabit.com

Писмото на Ладар Левисън, което излиза на началната страница на сайта на Lavabit


От американското Министерство на правосъдието все още не са коментирали неговото писмо.


Закриването на услугата Lavabit предполага наличието на заповед, която според адвокати може да съпътвства множество искания за различен тип информация. Правителството може да търси дешифрираните версии на имейл кореспонденцията на Сноудън, друга информация за него, технически средства, чрез които да декриптира негови бъдещи имейли или такива на други потребители, или базови данни за всичките стотици хиляди клиенти на компанията.


Според Кърт Опсал, адвокат в Electronic Freedom Foundation – гражданска правозащитна организация от Сан Франциско, която не е замесена в случая – подобно решение на американска компания да се закрие, вместо да сътрудничи на правителството в искането му за информация, е много рякъд, ако не и безпрецедентен случай. Използването на ефективно шифроване от обикновените имейл потребители в САЩ е рядко, тъй като повечето големи доставчици са принудени да помагат на разузнавателните служби, като им предават информация за своите клиенти, отбелязва Reuters.


Часове след закриването на Lavabit от Silent Circle – друга компания за криптиращи услуги – заявиха, че също спират своята услуга за шифроване на имейли. "Ние виждаме какво се случва и решихме, че е най-добре за нас да закрием Silent Mail сега", написа в съобщение към клиентите си съоснователят на Silent Circle Джон Калас. "Не сме получавали никакви призовки, съдебни заповеди, секретни писма или каквото и да е друго от правителството и именно затова действаме сега." Компанията ще продължи да предлага услугите си за криптирани sms-и и сигурни телефонни обаждания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (182)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Полозвайки моя специфичен речник мога да кажа, че работата отива на окончателно разпърдяване. Ррррр-ррррр-ррррр, химическа тревогааааааааааааааааааа!

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  2. 2 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 515 Гневно

    До коментар [#1] от "cinik": сакън, това са нашите нови приятели, шшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшш

  3. 3 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Тотален контрол! Съветските комунисти ряпа да ядат.

  4. 4 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    чудно кога хората ще поумнеят достатъчно, че сами да започнат да използват средства за криптиране на мейлите си. Поне за това външна услуга не е необходима.

  5. 5 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Смешно ми как някои хора си мислят, че България била "полицейска" държава.

  6. 6 Профил на itoikvoo
    itoikvoo
    Рейтинг: 402 Неутрално

    След Сноудън американските служби се държат като слон в стъкларски магазин. Хем нищо от това, което казва Сноъдън не било вярно, хем организират лов на вещици и разни хора си закриват бизнеса.

  7. 7 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    [quote#0:" "]От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати[/quote]

    Брей защо така остро?? Нали всичко е за вашата сигурност. Сигурно хилядите потребители на Lavabit са били талибани, АЛ Кайда и от КГБ? Иначе защо така ще я закрият тази услуга?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  8. 8 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#5:"redguy"]Смешно ми как някои хора си мислят, че България била "полицейска" държава.[/quote]

    Полицейска не е точния термин, България всъщност е милиционерска държава!

  9. 9 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#4:"Ментор"]че сами да започнат да използват средства за криптиране на мейлите си[/quote]

    Според Сноудън точно тези потребители са били обект на най-специално внимание от страна на американските служби...

  10. 10 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ох, глътка свежа свобода и демокрация. Вече мога да живея.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  11. 11 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Ей, това ченгетата са един дол дренки по цял свят, значи Сноудън им разкрил незаконната дейност и вместо да е защитен и да се преследват извършителите, те гонят свидетеля... и то пак незаконно. В коя държава се закрива дейност на частна компания от държавата?

  12. 12 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#3] от "reakzioner":

    Не са се сещали онези глупаци, съветските, да използват следния съкрушителен аргумент "Щом не вършите нищо нередно, значи няма от какво да се притеснявате."

    И още нещо. Едно време, по-голямата част от жителите на СССР се дразнеха от възможността да бъдат подлсушвани. Днес, по-голямата част от жителите на САЩ нямат нищо против. Въпрос: къде пропагандата е по-силна и всепромиваща?

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    Дааа, отивам да си пусна някой печен холивудски политтрилър, та да ми олекне... Там поне героят винаги побеждава противниците на американската демокрация...

  15. 15 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#14:"riformator"]Там поне героят винаги побеждава противниците на американската демокрация...[/quote]

    Пусни си последната серия на Борн. Там така подслушваха, по ключови думи....ако не се лъжа

    В този филм/книга има май доста истина

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  16. 16 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#12:"Вишински"]Въпрос: къде пропагандата е по-силна и всепромиваща?[/quote]
    И защо не си стоя във великая россия тогава? там никой не ПОДслушва, направо си слушат на воля и няма нужда от закони и заповеди даже.

  17. 17 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#11:"kpenkov"]В коя държава се закрива дейност на частна компания от държавата?[/quote]
    Не са я закрили, а сама се закрива заради натиск за даване на информация за Сноуден, бе поне четете преди да се правите на много морални

  18. 18 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#16] от "yoankata":

    В САЩ се подслушва несравнимо повече.

  19. 19 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#17:"yoankata"]Не са я закрили, а сама се закрива заради натиск за даване на информация за Сноуден, бе поне четете преди да се правите на много морални[/quote]


    Смятай какъв натиск и страх е било за да се закриеш сам!

    Фирмата е предлагала някаква услуга на потребителите си и е гарантирала за нея. Човека е предпочел да се самозакрие от колкото да предаде потребителите си. Така се прави!

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  20. 20 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#15:"Леми Килмистър"]Пусни си последната серия на Борн.[/quote]

    Благодаря, Борн ми свърши чудесна работа! Вече съм непоколебим: God Bless America!

    PS: Имам чувството, че Обама скоро ще трябва да започва перестройката, иначе ченгетата ще му съсипят хубавата демокрация...

  21. 21 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати", пише още Левисън"

    Мда..
    Аз вече не използвам американски сървъри.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  22. 22 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#20:"riformator"]Имам чувството, че Обама скоро ще трябва да започва перестройката, иначе ченгетата ще му съсипят хубавата демокрация...[/quote]

    Колега, сериозен ли си? Обама командва ченгетата, дроновете, нелегалните лагери за задържане и пр.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    [quote#22:"Леми Килмистър"]Колега, сериозен ли си? Обама командва ченгетата, дроновете, нелегалните лагери за задържане и пр. [/quote]
    Малко се съмнявам кой има повече власт Обама или съветниците и корпоративните господари на Америка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    [quote#11:"kpenkov"]В коя държава се закрива дейност на частна компания от държавата? [/quote]
    Нещата са доста страшни, романа 1984 е бледа след пред което всъщност се случва в целия свят през 2013г.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  26. 26 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#18] от "Вишински":
    Как го измерихте? На нито една лекция, която съм посетила по темата или статия писана по темата не съм видяла такова твърдение. Обаче господина със совецкия ник, че защитава Рашата не ме учудва, но пак казвам - прав Ви път, и на вас и на сънародниците, които заемат място в България.
    Интересното е, че хиляди роснаци търсят убежище на запаз, а обратното не се получава? Сигурно е заради успешната пропаганда на запад, на изток само това не са усъвършенствали, инак другот им е на 'таман'!

  27. 27 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 467 Весело

    Ши ползвами само abv.bg и mail.bg. Сигурни и непробиваеми!

  28. 28 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#25:"comandante"]свят през 2013г.[/quote]

    И защо само 2013? Още през 2003 НСА почват тотално подлсушване на почти целият интернет трафик минаващ през АТ&Т, стая 641а:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Room_641A

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  29. 29 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#26] от "yoankata":

    Русия са много по-изостанали в техологично отношение от САЩ и, следователно, са в състояние да подслушват много по-малко и много по-некачествено.

    Тази елементарна логика не я ли учите на лекциите за рОснаците?

  30. 30 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#17] от "yoankata":

    За разлика от ченгетата, които само слушат, следят и наблюдават, аз чета, даже се осмелявам да осмисля и да анализирам прочетеното, а то въобще не ми харесва, защото е много мъничка част от процесите, които текат под повърхноста и е отразена в медиите, представям си каква огромна част от магарии ще останат скрити за обществото.

  31. 31 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#19] от "Леми Килмистър":

    Най-вероятно се закрива в Щатите и ще си открие нова компания извън Щатите. Тогава ще му хванат цървулите.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  32. 32 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#29] от "Вишински":

    рОснаците са именно изостанали, което значи че не могат нищо да анализират, но по никой начин не слухтят по-малко! Те слухтят и записват всякаква кокуникация и си я трупат в кашончета да имат за после! Сега и затова че са изостанали да им правим еваллата ли на совецките дрОгари?

    От друга страна напоследък стана ясно, че са разработили технология за войс рекогнишън и я изнасят из разни страни от третия свят.

  33. 33 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#22:"Леми Килмистър"]Колега, сериозен ли си? Обама командва ченгетата, дроновете, нелегалните лагери за задържане и пр.[/quote]
    Да, наистина мисля, че Обама има сериозен проблем, защото издънката със Сноудън е неизмеримо по-голям гаф от аферата Уотъргейт например.
    Най-малкото защото в кюпа е целия свят, а не само Америка. И още защото вероятно ще доведе до финансови загуби на едни от най-мощните им компании. Да не говорим за политическото реноме на Щатите. Дори англичаните започват да мрънкат, макар че и те са блажили от крадената информация....

  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#3] от "reakzioner":

    При съветските комунисти отказа за сътрудничество изключваше възможността за оплакване, камо ли за обжалване.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  35. 35 Профил на lessonsoftime
    lessonsoftime
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А едва ли и 1% от американците, а и не само те, ще подкрепят това, останалите явно заслужават да бъдат поробени, и оттам и причината човечеството да е поробено - собствената му глупост. Няма голяма разлика между животинското и човешкото стадо. Избирателните права за всички само улесняват поробването.

  36. 36 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#20] от "riformator":

    Изборът е на американците. Ако перефразирам, когато вместо свободата избереш сигурността скоро ще загубиш и двете.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  37. 37 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#32] от "yoankata":

    Много странно тогава как никой още не е изревал, че го подслушват руснаци, нито пък са разкрити да правят това...

    Не ти ли се струва странно? При равни обеми (според теб) подслушване с американците, ги хващат само американците.

    Изводите са три:
    - или руснаците са много по-умни, затова не ги хващат;
    - или подслушват с такива съвършени технологии, че не подлежат на хващане, демек са на много по-високо технологично равнище от САЩ;
    - или просто не го правят толкова мащабно, защото не са в състояние.

    Ти кой си избираш?

  38. 38 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 796 Весело

    "От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати"

    дрън-дрън, левичарска истерия, страх ги е че НСА ги гледат, че гледат и слушат порно и изневеряват на половинките си и там е цялата работа, доколкото знам гледането на порно не е престъпление, но разбира се, ако се чувстват гузни, може би проблемът е, че го гледат, ако смятат, че всъщност това не е нужно да не го правят. не знам кои други компании ще са тези, които ще са по-добри и няма да събират информация? КГБ може би? КГБ изобщо не събира информация, само по малко.

  39. 39 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#18] от "Вишински":

    но пък ефектите са по-малко и не толкова страшни. каква е разликата да те подслушва ЦРУ и КГБ, отговори си сам

  40. 40 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#33:"riformator"]Да, наистина мисля, че Обама има сериозен проблем, защото издънката със Сноудън е неизмеримо по-голям гаф от аферата Уотъргейт например. [/quote]

    Това театро е за американските домакини и бъдещи изборатели. Малко по малко се оказва, че останалите служби са го знаели това, даже са си партнирали. Всички ченгета са еднакви, нагли и лъжливи

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  41. 41 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#39] от "bette":

    Не знам. Каква е?

  42. 42 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    [quote#38:"bette"]КГБ може би? КГБ изобщо не събира информация, само по малко.[/quote]

    КГБ не съществува от повече от 20 години.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  43. 43 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#21] от "iSiktir":

    не ставай смешен, във всяка компания който работи (а той винаги може да е внедрен), може да гледа в сървърите колкото си иска. доколкото ми е известно сървърите не са "сейфове" за информация, ами точно обратното "сервират я", така че ако смяташ да си държиш нещо тайно на сървъри нещо си се объркал

  44. 44 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#21] от "iSiktir":

    има тайни канали за предаване на информация, но те не са за гражданите, те обслужват службите и държавните глави, нали не очакваш интернет да ти е равностойно на "таен канал за предаване на информация", това никога не е било и никога не може да бъде. няма такава услуга, всеки знае, че телефонни разговори и т.н. не предоставят "сигурност" на услугата, тези неща са само за държавите като специални мерки. предоставя се някакво основно или минимално, колкот да не се срине и съседа да те подслуша, ниво на сигурност, това е.

  45. 45 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#37:"Вишински"]Много странно тогава как никой още не е изревал, че го подслушват руснаци, нито пък са разкрити да правят това... [/quote]

    До коментар [#37] от "Вишински":

    Аз не съм съгласна с това твърдение просто, така че надолу няма какво да го коментирам. Цялата матуша реве (или по-точно дисидентите) че ги слушат отвсякъде, слагат подслушвателните устройства направо на клетките на телекомите, без да обесняват защо, кой как; насилват всички руски сайтове да споделят информация и т.н. И изведнъж никой не се оплаквал от руснаците хахаха
    То имаше един виц: седели американеца пита руснака защо е имигрирал на запад и го пита "как е здравеопазването", "не можем да се оплачем" вика руснака, "как е храната?" пита западняка, "не можем да се оплачем" пак отговаря руснака и така нататък... и накрая го пита "е защо имигрира тогава като не можете да се оплачете от нищо?" и отговора е "ааа тук на запад можем да е оплачем!"

  46. 46 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Ладар Левисън сега нека се окаже че случайно е евреин!

  47. 47 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#45] от "yoankata":

    Не става дума за това с какво си съгласна, а за това, че ти липсва логика.

  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#37] от "Вишински":

    Четвъртия. Никой руснак не би посмял да проговори.
    Между другото всички следят. И немци и китайци и т.н. Кой колкото може.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  49. 49 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    шифроването е част от най-древните услуги при Линукс, а и за един програмист е играчка да си направи шифроване Поредното безумие и отчитане на дейност

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  50. 50 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#40] от "Леми Килмистър":

    Ако се окажете прав и гафа със Сноудън не доведе до никакви последствия, толкова по-зле за американците. Не че изобщо ги мисля, де...

  51. 51 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#42] от "Леми Килмистър":

    да ли има наследници

    Covid live matter. Stop the genocide.
  52. 52 Профил на abe_123
    abe_123
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Ето ви малко нещо за размисъл. В последните години повечето закони приемани в САЩ са с екстериториално действие. Както се казва, найс а? Достатъчно е да имате американски акционер във фирмата си и получавате награда. Може и от американските власти да е Някак си Мерцедес реши да се изтегли от Ню Йоркската борса, не знам защо Тук таме и други европейски компании започнаха да отказват на американци, че нещо не им се нрави идеята да се разхождат до САЩ. Но иначе да живей демокрацията. :P

  53. 53 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Весело

    [quote#51:"Цецо"]да ли има наследници[/quote]

    Няма! Сигурен съм, че руснаците не се занимават с такива отвратителни работи

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  54. 54 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#48] от "Цецо":

    Я пак? Защо тогава имаме толкова много забегнали бивши съветски шпиони, кото са живи и здрави и пишат мемоари, а нито един позволил си да гъкне дори бивш американски шпионин?

    Онези, американските, много бързо мрат, колчем решат да си отворят устите. От естествена смърт.

  55. 55 Профил на zapadnqka
    zapadnqka
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ""От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати", пише още Левисън. "


    Северна Корея ги чака с отворени обятия.

    And Freedom for all
  56. 56 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    [quote#51:"Цецо"]да ли има наследници[/quote]

    Майтапа на страна! Какви изводи може да си направим от тези два линка:

    Russian Whistleblowers
    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Russian_Whistleblowers

    vs

    American whistleblowers
    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_whistleblowers

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на riformator
    riformator
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#56:"Леми Килмистър"]Какви изводи може да си направим от тези два линка[/quote]
    Че няма нито едно канарче от България, което вероятно означава, че всичко ни е наред!

  59. 59 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Малко извън конкретната тема, но се чудя колко ли време ще изтрае "радетелят за правда и свобода" в руската кочина, известна с потъпкването на правата на човека и много други "екстри" като повсеместна корупция, вездесъща организирана престъпност и изкривен морал. Иначе много хора са се надъхали да слагат знак за равенство между Русия и Запада, но истината е, че руснаците още драпат за залена карта, а само национални предатели като Сноудън искат да живеят в Русия. Е, и тук таме непопулярни нърдове откриват прелестите на руската жена, която пък от своя страна преди това се е наситила на "харизмата" на руския мужик. Ако Сноудън беше принципен човек, никога нямаше да се крие именно в Русия. Но той не е - има скрита цел. Дали е болен нърд, който търси известност, руски шпионин, психопат...не знам, но не му е чиста работата. Възможно е да е облъчен от нео-комунистическата пропаганда. Откакто американците дадоха на света интернета, нео-комунистчетата откриха с радост една безплатна, широкодостъпна, и най-важното - неподлежаща на качествен контрол медия, с която лъжат хората целенасочено и нагло, или просто ни представят изкривените си тълкувания на някои факти, какъвто е случаят с "разкритията" на Сноудън, всъщност.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Искам също така да вметна, че на мен статията ми е много неразбрано написана...Не е в стил "Дневник", а по-скоро "Блиц". Или може би греша и аз не я разбирам..

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  63. 63 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ако някой има желание да научи повече за различни инструменти за криптиране и как да ги ползва.

    http://initlab.org/event/cryptoparty/2013-08-10/

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#37:"Вишински"]- или просто не го правят толкова мащабно, защото не са в състояние. [/quote]

    Моят отговор: Ще им се, ама не ги бива. Затова циврят, а глупаци като теб им пригласят.


    [quote#67:"northatlantic"]Това е естествената реакция на един примат, според мен. [/quote]

    Според мен също.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  69. 69 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#67:"northatlantic"]Това е естествената реакция на един примат, според мен.[/quote]
    Това е естествената реакция на всеки човек на който му е останало поне малко достойнство и поне една топка.
    Помиярът подвива опашка и скланя глава.
    Трудно се отвръща на някой който е по-силен и срещу когото нямаш никакви шансове.
    Трябва човек да има топки....или поне една топка.
    Браво на човека от статията дето го е направил това.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  70. 70 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#64:"ivailo_kirov"]Ама американските Тимуровци като теб не искат и да чуват че я плюем любимата им нова Родина и го правим не за друго, а защото харесваме повечето неща в нея и не искаме всичко и там да отиде по дяволите. [/quote]
    Нямам нищо против да я критикувате, ама когато човек почне аргументацията си с "ама фитко" малко ми създава усещането, че щом подобен човек мисли така, то аз се радвам, че не мисля като него. А може и да не съм прав.

    А да - и да поясня за дамата, не че е смекчаващо вината обстоятелство, но "фитка" значи "пуйка" в някои краища на България, а не това, което тя си помисли...

  71. 71 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#67:"northatlantic"]Досега няма нито едно доказателство, че подслушванията, за които разкри Сноудън, са навредили на някого. [/quote]

    Точно обратното - водят до арести или дискретно елиминиране на вредители, които иначе биха извършили престъпления срещу човечеството.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#69:"ivailo_kirov"]Това е естествената реакция на всеки човек на който му е останало поне малко достойнство и поне една топка.
    Помиярът подвива опашка и скланя глава. [/quote]
    Да де - оняден двама бабаити от Ихтиман и те така, понеже топките им са много здрави, убиха човек от бой за една псувня...И изобщо, нека да не коментираме геополитика през призмата на махленско-битови взаимоотношения и почини. Америка си върши външната политика. Враговете й, според хора като тебе напълно заслужено, са много. Враговете й не подбират средства. Америка подбира, но играта става все по-груба. Както вече казах, няма нито едно доказателство, че програмите на НСА са недобронамерени.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2036 Весело

    [quote#5:"redguy"]Смешно ми как някои хора си мислят, че България била "полицейска" държава.[/quote]

    Точното наименование е:
    "България е разпасана милиционерска държава".
    Всеки си прави каквото си иска, а имаме милиционери които регистрират престъпленията.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  77. 77 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#73:"ivailo_kirov"]А Ти защо си мислиш, че си нещо повече от нас приматите. [/quote]

    Не ми е трудно в реалния живот да преценя, че съм нещо повече от един дебеловрат и нискочел тулуп по бермуди и джапанки, обкичен с ланци, който ме засича с 20-годишното си БМВ и ми показва дебелия си среден пръст през прозореца.

    Защо смяташ, че в нета се ориентирам по-трудно?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  78. 78 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#75:"ivailo_kirov"]Ама след *фитка* съм се аргументирал за какво и викам така. [/quote]
    Но не си прав, понеже (донякъде разбирам, понеже статията е написана неясно) не си разбрал за какво става дума. Никой не го е притискал да затваря компанията. Притиснали са го да им даде данни, и той в отговор я е затворил доброволно. По тази логика, всъщност, на държавата й е необходимо да НЕ затваря фирмата. Мисля, че дължиш на дамата извинение

  79. 79 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    [quote#57:"iazdakaja"]1. Щото целият трафик минава през САЩ, не през Русия [/quote]Който иска - нека подслушва! П оървия ден в който узакониха подслушването в България аз изпратих няколко SMS м/у два телефона:
    V toaletnata sqm. Poday mi toaletna hartiya !
    - Sega kupih. Zabravih klyucha. Otvori mi vhodnata vrata na vhoda
    ... интересно как ще слезе да му отвори

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  80. 80 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#74:"northatlantic"]Да де - оняден двама бабаити от Ихтиман и те така, понеже топките им са много здрави, убиха човек от бой за една псувня..[/quote]
    Това е обратен пример на това което казах, а именно че за мен човек с топки е този който ...........да не се повтарям, но примерът ти не е добър за това което казах.

    Така се почва.
    Днес с подслушване,четене на лична кореспонденция....
    Утре ще те затварят без прокурорска заповед и ще ти наливат вода върху лицето на което пък е поставена хавлиена кърпа....о чакай това май вече го правят вече.
    По в други ден някой и друг лагер за по-съмнителните.
    Още по нататък и някоя газова камера за тези дето се осмеляват да надигат глава само дето сега етноса ще е друг, а не като едно време.
    Така се почва с малко, само главичката дет се вика във оня виц, докато стане нетърпимо положението.
    Историята просто се повтаря само дето вече е в доста по-модерен вариант.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#80:"ivailo_kirov"]Така се почва. [/quote]

    Приятелю - много филми си гледал, и то холивудски. Холивуд е майстор на конспиративните филми с лошото правитлство и тайните операции, щото това просто се продава...Защо да се почва? Кой да го почва? С каква цел? Няма никакво основание да твърдиш, че "така се почва" и че историята се повтаряла. Паралелите с Хитлер или Сталин не издържат по много, много показатели. Просто...параноята се продава и ти си си я купил също. Усещането, че знаеш повече от "овцете" и си разкрил лошите е примамливо, знам. Но само по себе си не те прави прав

  83. 83 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    "От това, което ми се случи, научих много важен урок: ...бих препоръчал на всички да не доверяват лична информация на никоя компания, имаща физически връзки със Съединените щати", пише още Левисън.

    Това ми звучи направо стряскащо.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  84. 84 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#68] от "Norman Granz":
    Не пиши повече на Вишински. Няма смисъл. Няма го. Работното му време изтече. То е до 17:30.

    Gunter glieben glauchen globen
  85. 85 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#5:"redguy"]Смешно ми как някои хора си мислят, че България била "полицейска" държава. [/quote]
    Разликата е че докато в САЩ се борят с тероризма , в българия борбата е срещу народа и.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    [quote#82:"northatlantic"]Просто...параноята се продава и ти си си я купил също. Усещането, че знаеш повече от "овцете" и си разкрил лошите е примамливо, знам. Но само по себе си не те прави прав[/quote]
    Това е коментара на деня. Право в десетката. Поздравления!

    Gunter glieben glauchen globen
  88. 88 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    [quote#85:"Mickey"]Разликата е че докато в САЩ се борят с тероризма , в българия борбата е срещу народа и. [/quote]
    +++++++++

    Gunter glieben glauchen globen
  89. 89 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1575 Разстроено

    До коментар [#25] от "comandante":

    мда, още по-страшно е какво ни очаква в бъдеще. Нещо като във филма "Бразилия" на Тери Гилиъм ?

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  90. 90 Профил на northatlantic
    northatlantic
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#89:"Jessika"]мда, още по-страшно е какво ни очаква в бъдеще. Нещо като във филма "Бразилия" на Тери Гилиъм ?[/quote]

    В последните 50 години светът се е променил толкова много, колкото не е през предишните 5000. "Бразилия" не съм го гледал, макар че имам представа за какво се разкава, но не разбирам склонността на някои хора да чертаят апокалиптични картини. Бъдещето вероятно е бляскаво, с още по-голямо развитие на технологиите, с вероятно откриване на безсмъртието, поне в някаква форма. Според повечето учени (тва го гледах в едно от филмчетата на Мичиу Каку, или както там се произнася) човекът, който ще доживее е добро здраве до 150 години вече се е родил. Спорът е само на колко години е в момента, като някои твъдрят, че е в своите 60т. Пробемът е с хората обществата и цивилизациите, които са се вкопчили в миналото и не го пущат, понеже то е еединствен източник на власт за тях. Примерно - религиозни фанатици, местни велможи и т.н. В това число може би влизат и някои корпоративни лидери, но не смятам, че заплахата от корпорациите е толкова голяма, клкото някои фенове на Холивуд я изкарват.

  91. 91 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    [quote#86:"ivailo_kirov"]американски комсомолец [/quote]
    Няма такова понятие, старши. Измислихте си го вие, за да изкарате, че всички са маскари. Демек, вие не сте най-лошите. Само че има разика да ли харесваш Америка или Русия. Америка, при всичките си кусури е пример за индивидуална свобода, демокрация, материални блага и новаторски дух, от който се ползва цялото човечество. Русия е пример за азиятщина, диктатура и сиромашия на обикновените хора. От богата Америка можеш да прихванеш нещо полезно за тебе, от Русия можеш да прихванеш единствено въшки.

    Gunter glieben glauchen globen
  92. 92 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#54:"Вишински"]Я пак? Защо тогава имаме толкова много забегнали бивши съветски шпиони, кото са живи и здрави и пишат мемоари, а нито един позволил си да гъкне дори бивш американски шпионин?

    Онези, американските, много бързо мрат, колчем решат да си отворят устите. От естествена смърт.[/quote]
    Пак твърдения без факти. Поне дай един-два примера? Или матушката е важно да бъде бранена без оглед на фактите?

  93. 93 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#84:"Blood Red Skies"]Не пиши повече на Вишински. Няма смисъл. Няма го. Работното му време изтече. То е до 17:30. [/quote]

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  94. 94 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#91] от "Blood Red Skies":
    Ей го и един от *американските комсомолци* с които няма как да се разбера, а определението за което спориш всъщност е много точно.
    Не съм го измислил Аз, но те описва много точно.
    Аз ви викам еничари на такива като теб .
    Няма съмнение при един конфликт между нас и тях въпреки че е в сферата на фантастиката чия страна ще избереш..еничарино.
    По една или друга причина Ти вече работиш за чужди интереси.
    По вашата логика(на теб,западняка,ян смит) Вие сте предатели за България както Сноудън за САЩ и като такива заслужавате само едно.......обещавам, че няма да е смъртна присъда
    200-300 години каторга най-много.
    Ти на всичкото отгоре не четеш и внимателно за това какво не харесвам в нещата които харесвам.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  99. 99 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3758 Неутрално

    [quote#98:"ivailo_kirov"]Споко де.
    Само изпускам парата. [/quote]
    Точно такъв..."дето изпускал пара" вчера убил човек само щото се разсърдил на приятелката му!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  100. 100 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#54] от "Вишински":

    И тоз бисер тук ли намери да го пуснеш?

    Covid live matter. Stop the genocide.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK