Всички опции на Обама в Сирия крият сериозни рискове

Всички опции на Обама в Сирия крият сериозни рискове

© Reuters



Президентът на САЩ Барак Обама има няколко дипломатически и военни избора как да действа в Сирия след химическата атака миналата сряда, която отне живота на стотици души. Агенция Reuters привежда някои от тях, както и възможните негативи.


Натиск за допускане на инспекторите на ООН да посетят мястото на химическите атаки


Това е основната цел на САЩ и съюзниците им в момента. Русия пък изказа подозрение, че нападението е провокация на бунтовниците. Мисията на експертите обаче цели да се установи дали са използвани химически оръжия, а не кой ги е употребил. Това, което открият, трудно може да бъде използвано за хвърляне на вина върху конкретни участници в конфликта.




Натиск върху Съвета за сигурност на ООН за действие, например санкции


Ако се потвърди фактът на химическата атака, Съветът за сигурност на ООН трябва да осъди по най-сериозния възможен начин нападението, включително и да въведе санкции, смятат сенаторът демократ Робърт Менендес. Русия обаче може да блокира всяко гласуване с правото си на вето.


Ускоряване свикването на международна мирна конференция


Очаква се идната сряда представители на Русия и САЩ да се срещнат в Хага, за да обсъдят плановете за такава среща. Двете страни обаче правят това от месец май насам, засега без успех. Отчасти това се дължи на разединеността на самата сирийска опозиция.


Повече медицинска помощ и обучение за бунтовниците


Засега САЩ обучават някои от бунтовниците, както и им предоставят медицинско оборудване и храна. Похарчени са 27 милиона долара за подготовка в съседните държави. Това обаче вече се прави и не е ясно дали може да се промени ходът на въстанието.


Въоръжаване на бунтовниците


На 13 юни Обама реши, че САЩ ще доставят военни помощи на опозицията. Бунтовниците засега казват, че не са получили нищо. Дори и застъпниците на тази тактика обаче признават, че оръжията може да попаднат в неподходящи ръце. И за този сценарий не е сигурно, че това може да обърне хода на войната.


Превземане и подсигуряване на химическите оръжия на режима


Евентуално това би попречило на използването им, както и попадането им в ръцете на екстремистки групи. Това трудно обаче ще се случи, защото химическите арсенали са пръснати на различни места в държавата, а подсигуряването им ще означава изпращане на много войници.


Заповед за прецизни въздушни удари върху сирийски части


Това ще удари смятаните за отговорните за химическата атака сили на Сирия и ще изпрати послание на останалите. Ще отнеме време обаче да се установи кой точно стои зад нападението.


Заповед за въздушни удари срещу ВВС, летища и балистични ракети на Асад


Това е предпочитан ход за действие от сенатор Джон Маккейн. Според главнокомандващия на щабовете на американската армия генерал Мартин Демпси САЩ могат да унищожат военновъздушните сили на Асад, но това няма да сложи край на войната, а само ще вкара Вашингтон в нея.


Установяване на зона, забранена за полети


Още една възможност, за която се застъпва сенатор Маккейн. Това ще включи удари върху противовъздушните установки на Асад и сваляне на сирийски самолети. Това обаче ще струва много пари и няма да сложи край на артилерийските удари, които отнемат най-много живот в Сирия.


Изпращане на войници


Никой във Вашингтон не твърди, че САЩ трябва да изпрати сухопътни сили в Сирия, за да свали Асад от власт. Ако това се случи, всичко посочено по-горе ще се задейства и страната ще се намеси в още една голяма война в Близкия изток.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    С американската политика е винаги така - каквото и да направи все е грешно.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  2. 2 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Не им се воюва на американците, но очевидно ще им се наложи. Просто няма кой друг.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  3. 3 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Ако имат последователна политика би трябвало да действат както в Ирак само за съмнението, че притежават химическо оръжие, в което се надявам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 888 Неутрално

    важният въпрос наистина е кой е извършил нападението - при тая бъркотия в сирия обаче, едва ли ще може да се открие със сигурност

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Ако не се бяха опънали и на Хитлер знаеш ли колко малко граници щеше да има по света?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  10. 10 Профил на zapadnqka
    zapadnqka
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Всички печелят от удар на САЩ освен Путя и Ху Дзинтао.

    And Freedom for all
  11. 11 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Весело

    [quote#7:"Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)"]Смотани левичари. Избирането на това недоразумение в САЩ с мечти достойни за куха манекенка - за световен мир и Паоло Коелю - е една от най-големите грешки на световната политика.

    Победата на левицата в САЩ както казах преди година е най-най-най-голямото зло за света , в пъти надхвърлящо вредите от избора на поредния сатрап , в поредната азиатска деспотия [/quote]

    Чък Норис, дежурната сестра пак е подминала твоята стая.
    След пораженията върху американския бюджет в размер на 14 трлн. долара нанесени от титана на дясната мисъл Буш кой искаш да изберат ?

  12. 12 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    И какво провилно са направили САЩ откакто са "Велика сила"? Откакто доходите на американците бяха 6-7 пъти по-високи от на следващите държави и 9-10 пъти над средното за Европа?
    Какво са САЩ сега дори в конкретния случай? Чакат Русия да им разреши да се изречпат на Асад.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  13. 13 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 888 Неутрално

    [quote#9:"др. Иванов"]До коментар [#4] от "Храбър":

    Ако не се бяха опънали и на Хитлер знаеш ли колко малко граници щеше да има по света? [/quote]

    ссср май съюзници бяха с хитлер, чак като ги нападна почнаха да се отбраняват

    като цяло обаче поста ти няма нищо общо със статията

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  14. 14 Профил на XXXXXXL Demokrat
    XXXXXXL Demokrat
    Рейтинг: 196 Неутрално

    Всички опции на Обама в Сирия крият сериозни рискове.....................................................
    Най-големия риск си остава страха на американските войници,които освен да влизат през ноща в къщите на мирните афганистански селяни и да разстрелват от упор в нищо невинни деца,старци и бременни жени,за друго не стават(както видяхме от статията вчера)
    Дори една много малка група от няколкостотин талибани хвърля САЩ в бягство от Афганистан.Талибаните даже отказаха преговори със американците(които ги молега май на колене).щото не ги смятали за хора....

    Yes,we Scan!-Barak Obama
  15. 15 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    За първи път виждама Обама,много ядосан.

  16. 16 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Твърде дълго продължи протакането. Трябваше веднага да бъде разкаран Ассад, а не да му бъде дадена възможност с поведението си да налива вода в мелницата на онези, дето твърди, че им се противопоставя - крайните ислямисти. Сега те вече са по-влиятелни, по-силни и - разбира се - по-добре организирни от умерените, светски реформатори в опозицията. Готови са да турят юзди на държавата след неминуемия крах на Башар, а вината за това е отвратително късогледата политика на Обама и нерешителността на Запада като цяло. Очертава се ситуация без полезен изход и... сериозен провал за САЩ и ЕС, уви.

    Свобода за Надежда Савченко!
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    С червените никога не можеш да стигнеш до смислено решение. Ето ви горе типичен пример. Вместо да говорят по същество, единия говори за Хитлер, а другия за страха на американските войници. Тези личности сякаш са с ампутирани сърце и мозък. Без чувства и без разум.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Има и още една опция - да оставят Сирия да си е оправя сама и Асад да се разправи с ислямистите, без никой да им помага и да ги въоръжава.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 888 Неутрално

    [quote#18:"Храбър"]С червените никога не можеш да стигнеш до смислено решение. Ето ви горе типичен пример. Вместо да говорят по същество, единия говори за Хитлер, а другия за страха на американските войници. [/quote]

    еми да - тролове, то и болшевишката им партия в БГ по същия начин действа

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  22. 22 Профил на zapadnqka
    zapadnqka
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#19] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":


    Желаеш Асад да продължи да убива деца?

    And Freedom for all
  23. 23 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 409 Неутрално

    САщ са на всяко гърне мерудия. Като велика сила вече свършиха .

  24. 24 Профил на варненец
    варненец
    Рейтинг: 466 Весело

    S 300 объркаха работата на Обама и неговите господари от Израел

  25. 25 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Ако някой принуди Иран да спре подкрепата и за Хизбула и Асад и всякаква измет,проблемите силно ще намалеят.

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    [quote#20:"Captain Shakespeare"]Въпросния др. май е напреднала форма на склероза [/quote]
    Сигурно!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Неутрално

    [quote#25:"slonsco"]

    Ако някой принуди Иран да спре подкрепата и за Хизбула и Асад и всякаква измет,проблемите силно ще намалеят. [/quote]

    С какви дивотии ви пълнят емигрантските тикви, не е истина.
    И с колко намаляха проблемите след Афганистан, Ирак и да се изброявам ?

  28. 28 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1452 Любопитно

    [quote#22:"zapadnqka"]Желаеш Асад да продължи да убива деца? [/quote]

    Ъ? Бе, ти можеш ли да четеш? А да осмисляш прочетеното? Май... май... Къде видя думата "деца" в поста ми? Пък, най-малко на теб подхожда да се грижиш за сирийските деца, след като в статията за присъдата на войника, избил 17 афганистанчета, се изказа в негова подкрепа.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  29. 29 Профил на варненец
    варненец
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Щом паднаха толкова ниско да се съюзяват с ислямисти главорези и сърцеяди, можете да си представите че не стават за отговорна политика
    Америка залезе, но кой ще е следващият световен полицай, ще се реши във война.

  30. 30 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Президент Обама да не си прави оглушки, а поспре СА и Катар...
    Пустият му Троцки ...

  31. 31 Профил на zapadnqka
    zapadnqka
    Рейтинг: 548 Неутрално

    [quote#28:"VеnRus 2008 #писнамиотвас"]Ъ? Бе, ти можеш ли да четеш? А да осмисляш прочетеното? [/quote]


    Кънтят ли залповете на Аврора в червените уши?

    And Freedom for all
  32. 32 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1452 Весело

    [quote#31:"zapadnqka"]Кънтят ли залповете на Аврора в червените уши? [/quote]

    Не мога да знам, не познавам хора с червени уши.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  33. 33 Профил на сащ терорист номер едно
    сащ терорист номер едно
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    А ти знаеш ли колко хора щяха да са живи.Ако небяха спонсорирани тези бунтовни от любими нам държави

  34. 34 Профил на XXXXXXL Demokrat
    XXXXXXL Demokrat
    Рейтинг: 196 Неутрално

    [quote#4:"Храбър"]А може ли да престанеш с "компетентните" ти изаквания!? Ако руснаците не се бяха опъвали в началото на комфликта, знаеш ли живота на колко невинни хора щеше да бъде спасен!? [/quote]
    ...............................................................................
    Ами както винаги лъжеш.И не го правиш умишлено,а от простотия...
    Руснаците се опъваха до последно за войната в Ирак.Забележи,не против войната в Кувейт(там подкрепиха коалицията),даже не против войната в Афганистан(там оказват доста важна помощ), даже ги подкрепиха в Судан,в Сомалия и Мали!!!???но когато Буш поиска да влезе в Ирак с неговите измислици за ОМП се опънаха и Русия,И Германия и даже Франция.Забележи,не против Садам и сакнциите,а против ВОЙНАТА!
    Колко живота бяха спасени според твойта логика,когато руснаците не се опънаха ЯКО и пуснаха Пиндостаня в Ирак.?Дай да преброим жертвите за 10 години след американската инвазия в Ирак!!
    над 1 млн убити,над 3 млн емигранти,над 2 млн осакатени(1 млн инвалиди последна степен) от 24 млн държава,християните(най-старите в света) ги няма на 90 %,страната се разпада постепенно,ал-каида си прави квото си иска и региона може да експлоадира.
    ПС!Един от кюрдските кметове на един град в Източна Турция го формулира така!*От нула проблеми на Асад!? със Турция и т.н.Запад до нула толерантност* само след......... 7 дни демонстрации и 2 убити демонстранти(и те са според мен хора и не трябваше да се стига дотам разбира се)
    Та още веднъж.Колко жертви се спестиха когато руснака не се опъна на пиндостаня?

    Yes,we Scan!-Barak Obama
  35. 35 Профил на ivanbaraban
    ivanbaraban
    Рейтинг: 466 Весело

    Всички опции на Обама в Сирия крият сериозни рискове
    Не само за Сирия но и за целият континент и на много държави им трябва една война (разделяи и владеи и след мен потоп)-принципи на новото поколение политици -yes we can -yes we scan yes -дремени за вас

  36. 36 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Обамата е истински интелектуалец като нас / самият Джонатан Францен./
    Като такъв той дълго и внимателно ще обмисля действията си.Междувременно ще загинат стотици хиляди - главно невинни..
    И в Египет също... няма лошо .. може това де е целта.. да се трепят колкото им е кеф..

  37. 37 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#19:"VеnRus 2008 #писнамиотвас"]Има и още една опция - да оставят Сирия да си е оправя сама и Асад да се разправи с ислямистите, без никой да им помага и да ги въоръжава.[/quote]
    Вече няма такава опция.Иран и Русия отдавна са се забъркали в тази каша на страната на Асад, а Турция и Емиратите срещу него.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  38. 38 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 508 Неутрално

    [quote#29:"варненец"]Америка залезе, но кой ще е следващият световен полицай, ще се реши във война.[/quote]
    Не думай . и кой ще воюва ..Русия с Китай.. Русия с мюсюлманите..Китай с мюсюлманите..

  39. 39 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 409 Неутрално

    В края на Втората световна война руската военна мощ непрекъснато расте, от там нараства и агресивността им. Намеренията им да завладеят повече територии вече не били прикривани.
    Американското военно ръководство веднага след капитулацията на Германия пристъпва към демобилизация на войските си, докато Червената армия не показва никакви намерения да прави това.
    Япония отказва да капитулира.
    Ето защо, американските военни специалисти преценили, че трябва да ускорят създаването на атомна бомба, която да респектира руснаците.
    Принудени са да предприемат едно изключително по мащаби и с внушителен финансов ресурс активизиране на проекта ”Манхатън” за създаване на бомбата.
    За размера на това активизиране говори фактът, че в неговата реализация участва една огромна армия от около 130 000 души, а цената на проекта възлиза на над 30 милиарда долара, по сегашни цени.

    През Втората световна война съветското разузнаване създава огромна шпионска мрежа с цел да се добере до атомните тайни на Великобритания, Канада и преди всичко на САЩ.

    САЩ възлагат на армията да обезпечава сигурността на проекта Манхатън, но се оказва, че тази задача е най-големия провал на американските специални служби.
    Основната грешка е в това, че отговорникът за Манхатанския проект бригаден генерал Лесли Гроувс, привлича няколко учени с комунистическо минало или връзки с комунистите. Най-яркият пример е Юлиус Опенхаймер, когото Гроувс назначава за ръководител на ядрената лаборатория в Лос Аламос-Ню Мексико, а там се изработва атомната бомба. През 30-те години Опенхаймер е привлечен от комунистическата партия и редовно помага със средства за каузи, поддържани от комунистите. Жена му, приятелите им и брат му са били членове на комунистическа партия.
    И независимо от всичко това Гроувс избира Опенхаймер да ръководи проекта за атомната бомба. Няма свидетелства, че той е предал доверието му, въпреки че дружи с известни комунисти.

    Още към края на 1941 г. НКВД получава информация за интереса на американци и британците към атомната бомба. Източник е Джон Кеърнкрос от кеймбриджката”петорка”.
    Кеърнкрос е секретар на лорд Морис Ханки – председател на британската правителствена комисия за ядрена енергия.
    Юрий Модин – руският агент, който е ръководил „петорката” в мемоарите си пише:
    “Без да преувеличавам, мога да твърдя, че ние в СССР знаехме абсолютно всичко за техническите и политическите аспекти по създаването на атомната бомба.”
    Съветското разузнаване успява да придобие или внедри и други шпиони освен Кеърнкрос на места, където има секретна информация за атомната бомба. Основните шпиони са Клаус Фукс и Дейвид Грийнглас, които разработват техническите аспекти на бомбата в Лос Аламос. Използват се също Алън Мей и Бруно Понтекорво – учени, които са работели и в Канада. Доналд Маклийн от „петорката”, от 1944 г. е първи секретар в британското посолство във Вашингтон. И той е включен в мрежата атомни шпиони.

    За по-добра организация в работата с тези агенти, руснаците създават в САЩ мрежа от куриери, агенти за връзка и вербовчици.
    Докладите и урановите проби, доставени от Мей, са били изпращани директно на ръководителя на Комисариата на вътрешните работи (НКВД) Лаврентий Берия. Той успява да събере и да предостави на Сталин и на съветските учени подробности от проекта на атомната бомба, включително плана за изпитания.
    На конференция на съюзническите лидери в Потсдам през юли 1945 г., президентът Труман казва на Сталин, че Съединените щати притежават нова бомба с огромна мощ. Сталин показва, че е незаинтересован.

    След това той се връща в резиденцията си на Кайзерщрасе и се обажда на Берия.
    Сталин: „Здравей Лаврентий. Да знаеш нещо за американските опити с атомната бомба”?
    „Да, другарю Сталин. Според нашата информация трябва да са проведени преди 2 седмици, но все още нямаме резултатите от експерименталната детонация”.
    „Нещо ти е грешна информацията” – казва Сталин.
    „Опитът с атомната бомба е бил преди 2 дни.
    „Труман се опитва да упражнява натиск, да доминира. Отношението му към Съветския съюз е особено агресивно. Разбира се, факторът атомна бомба работи за Труман. Но политиката на изнудване и заплахи е абсолютно неприемлива за нас. Затова не позволихме да проличи, че сме уплашени.
    Лаврентий, не трябва да позволяваме на нито една страна да има военно надмощие над нас. Кажи на другаря Курчатов, че трябва да побърза с “пакета”, и го попитай от какво имат нужда нашите учени, за да се ускори работата”.
    Курчатов оглавява съветския проект за атомната бомба.

    Шпионите на Берия са предсказали, че първият опит на атомната бомба ще бъде проведен на 4 юли. Сведенията им били точни, но опитът е бил отложен за 16 юли.
    Работата по съветската атомна бомба е ускорена. Берия проявява личен интерес към проекта, като поощрява или заплашва участниците и използва разузнавателните сведения, предадени от мрежата атомни шпионин.

    “Атомният шпионаж е изключително ценен за нас както в политическата и дипломатическата, така и във военната област” – пише генерал-лейтенантът от НКВД Павел Судоплатов в книгата си Специални задачи. Той е отговарял за отдел “С”, създаден за наблюдаване дейността на НКВД и ГРУ в атомното разузнаване.
    Според спомените му:

    “Когато Клаус Фукс докладваше, той даваше ключови данни за производството на уран 235. От информацията му можехме да определим броя на атомните бомби, притежавани от американците. Разбрахме, че в началото на 50-те години САЩ не са готови за ядрена война с нас. Едва към 1955 г. преценихме, че общите американски и британски ядрени оръжия са достатъчни, за да унищожат Съветския съюз.”

    Фукс е най-важният атомен шпионин за руснаците. Той предоставя техническа информация и за плутониевата бомба под кодово име „Дебелак”, включително сведения за монтажа и детонационните й особености. Тази информация ускорява развитието на съветската бомба.
    Нито един съветски шпионин не е заловен, но мрежата атомни агенти започва да се разпада през 1946 г.
    Радиосъобщения на съветските резидентури в САЩ до Москва, са прихванати от службата за радиотехническо разузнаване на американската армия. През лятото на 1946 г. Мередит Гарднър – криптолог успява да разчете едно от съобщенията и открива, че в него има списък от учени, които работят по проекта „Манхатън”. Операцията по дешифрирането на съобщенията получава кодовото наименование „Венона”.
    Чак през 1949 г. се появяват убедителни доказателства от Венона, водещи към Клаус Фукс. Специалният отдел на Скотланд ярд започва да го разпитва и на 27 януари 1950 г. той признава, че от 1942 до 1949 г. е работил за руснаците. Сведенията на Фукс насочват ФБР към Хари Голд, който му е бил куриер. Голд е арестуван на 22 май 1950 г. по обвинение в шпионаж. Той признава вината си пред американските власти и разкрива други шпионини от Лос Аламос – Грийнглас, Мортън Собел и Юлиус Розенберг и съпругата му Етел. Грийнглас е брат на Етел Розенберг, а Собел – дългогодишен приятел на Юлиус Розенберг. Те всички са участвали в предаването на атомни тайни.

    „Сталин споменаваше семейство Розенберг с топлота. И комисарят на външните работи Молотов казваше, че семейство Розенберг са оказали особено голяма помощ за създаването на нашата атомна бомба” – разказва Никита Хрушчов в книгата „Хрушчов си спомня: гласността просветва” (Khrushchev Remembers: The Glasnost Tapes, 1990).
    Всички тези членове на мрежата са съдени по обвинение в шпионаж или в конспирация за извършване на шпионаж по време на война. Юлиус и Етел Розенберг са екзекутирани на 19 юни 1953 г., останалите са изпратени в затвора.
    Има и други физици и учени в Лос Аламос, с които руснаците са успели да установят контакти според Судоплатов. Но те “не са били официално вербувани като агенти”.
    След ареста на Фукс британските и американските служби по контрашпионаж проучват другите учени, имащи връзки с комунисти. Понтекорво е работил по въпросите на атомната енергия в Канада, и Великобритания, но живее в Съединените щати. ФБР претърсва дома му, открива доказателства за връзките му с комунистическата партия и изпраща информацията на представителя на MИ-6 във Вашингтон Харолд (Ким) Филби. Той задържа информацията, за да може Понтекорво да избяга в Съветския съюз през октомври 1950 г.

    Друг аспект от дейността на мрежата атомни шпиони е разкрит през 1946 г., когато Игор Гузенко – шифровач от съветското посолство в Отава, Канада,става изменник. Разкритията му водят до полковник Николай Заботин – резидент на ГРУ в Отава, и ученият Алън Мей. Разкрити са също така и други, които са участвали в придобиването на атомни тайни.
    Мей и още 9 други, занимавали се с атомен шпионаж в Канада, са изпратени в затвора. Заботин успява да избяга в Съветския съюз.

    Маклийн, който предава на руснаците важни разузнавателни сведения за ядрената политика, през 1951 г. напуска Лондон и бяга в Москва преди да го арестуват.
    На 4 февруари 1944 г. военно-политическият комитет, отговарящ за сигурността на Манхатанския проект, докладва, че “опити за шпионаж от страна на Оста не са забелязани, макар че има подозрителни симптоми”.
    Враговете нацисти нямат нищо общо с атомното шпиониране.
    С кражбата на атомните тайни успешно работи военният съюзник на САЩ – СССР.

    В периода на Студената война опитите на съветския шпионаж да се добере до американската програма за атомна и водородна бомба продължават, но на по-ниско равнище, тъй като интересът вече е насочен към западните оръжия и технологии.
    От американска страна и контролът по опазване на тайните е много стриктен.

    След 1949 г. комунистически Китай също се опитва да се добере до американските ядрени тайни.

  40. 40 Профил на just
    just
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Ако се намесят директно ги очаква Виетнам 2, за това не искат директно да нагазят в блатото.

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    [quote#29:"варненец"]Америка залезе, но кой ще е следващият световен полицай, ще се реши във война.[/quote]

    Съгласен съм с втората половина на изречението, но не смятате ли, че е в противоречие с първата?!

    Към момента няма друга армия, в състояние ефективно да участва в конфликти навсякъде по земното кълбо. Дори в комбинация от две такива...

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Интересно, доста дълго беше намалила обороти пропагандната машина срещу Сирия. Събитията в Египет като че ли я позадави. Сега, когато Асад допусна инспекторите да влезнат в Сирия, за да разследват използвани ли са химически оръжия в страната, изведнъж бум...химическа атака, която подейства като смазка на двигателя и машината проработи в пълен ход. И никой нищо ново не казва. Всичко написано по горе се предъвква от 30 месеца. И колко горкичкият Обама е объркан и нещастен. А нещата си продължават по старому, типично по американски. Отново се обучават и подготвят зомбита и се пускат в Сирия да убиват. Каква е гаранцията че тези зомбита няма да постъпят като талибаните, които подготвяха за да изгонят руснаците от Афганистан? Кой може да даде гаранция че и те няма да минат в редиците на Ал Каида, вече обучени и въоръжени? Да, от цялата американска политика прозира "благост" и желание за помощ на сирийския народ.

  43. 43 Профил на JediMonster
    JediMonster
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "Заповед за въздушни удари срещу ВВС, летища и балистични ракети на Асад"

    Не знаех, че Сирия има балистични ракети!!! Какви модификации са ако може "Ройтерс" да ги назове?!

    Силата ще ти даде свобода!
  44. 44 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Неутрално

    [quote#41:"2.5"]Към момента няма друга армия, в състояние ефективно да участва в конфликти навсякъде по земното кълбо. Дори в комбинация от две такива... [/quote]

    Армиите не са това, което бяха. Има една армия, която работи по 14 часа за това...състои се от 1 млрд. китайски работници. Ахам.

  45. 45 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#44] от "Мильо Лудия":


    [quote#44:"Мильо Лудия"]Армиите не са това, което бяха[/quote]

    "Вервам" ти защото сам си си повервАл...
    Тогава смятай и индийците - те също гонят 1млрд.

    I Want To Believe
  46. 46 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Весело

    [quote#45:"2.5"]"Вервам" ти защото сам си си повервАл...
    Тогава смятай и индийците - те също гонят 1млрд. [/quote]

    Всичко по реда си. Китайците сменят американците, а индийците сменят китайците.

  47. 47 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#3:"Веселин"]Ако имат последователна политика би трябвало да действат както в Ирак само за съмнението, че притежават химическо оръжие, в което се надявам.[/quote]

    Колега, това е рзликата, за Ирак американците са знаели, че Садам няма ОМП, а за Асад са сигурни, че има....и за това няма да се намесят. Асад не нито Садам, нито Осама по пижама

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  48. 48 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#43:"JediMonster"]Не знаех, че Сирия има балистични ракети!!! Какви модификации са ако може "Ройтерс" да ги назове?![/quote]

    Скъдовете се водят балистични ракети, а те имат такива.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  49. 49 Профил на organite
    organite
    Рейтинг: 443 Любопитно

    Обама, е моят Президент!!!

    Прекрасен човек, безупречен юрист, хвърлен в голямата политика, за да бъде унищожен от неоконсерваторите в САЩ.

    Обама е слаб/нищожен икономист/финансист, но много вещ юрист като Медведев и Путин.

    Обама е наследник на Кенеди по политика, прекрасен човек. Прекрасен човек!

    Аз съм отраснал в Мидуеста на САЩ и знам манталитета. Въпреки, че Обама е от съседния щат, за всички нас в САЩ той е първия демократичен президент от Кенеди. Да живее Американската демокрация - ДОЛУ неоКонсерватизма.

  50. 50 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Неутрално

    [quote#49:"organite"]
    49
    15:05
    24 авг, 2013

    Отговор

    Съвсем се бях отчаял, ама явно има и нормални емигранти. Браво !

    Обама, е моят Президент!!!

    Прекрасен човек, безупречен юрист, хвърлен в голямата политика, за да бъде унищожен от неоконсерваторите в САЩ.

    Обама е слаб/нищожен икономист/финансист, но много вещ юрист като Медведев и Путин.

    Обама е наследник на Кенеди по политика, прекрасен човек. Прекрасен човек!

    Аз съм отраснал в Мидуеста на САЩ и знам манталитета. Въпреки, че Обама е от съседния щат, за всички нас в САЩ той е първия демократичен президент от Кенеди. Да живее Американската демокрация - ДОЛУ неоКонсерватизма. [/quote]

  51. 51 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#49:"organite"]Прекрасен човек! [/quote]

    Тоз "прекрасен" и усмихнат човек, се оказа по-голям боклук и от предшественика си

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  52. 52 Профил на needle303130
    needle303130
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#41] от "2.5":

    Проблемът на САЩ е, че не делегират територии и отговорности на свои съюзници. Безспорно засега те са единствената армия, която може да подържа световен ред, но печатарната им икономика ги ограничава здраво.
    А това изнервя държави от ЕС с имперски амбиции. Англия няма да седи чинно и да чака покана. Нито пък Франция.
    Съюзниците на САЩ няма да им оставят много време!

  53. 53 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мильо Лудия":

    Без подкрепата на Иран ,Хизбула няма да просъществува дълго,от там и проблемите в Палестина,Ливан,Сирия и Ирак силно ще намалеят.
    Дори в по-голям степен ,отколкото след свалянето на талибаните в Афганистан.Слд свалянето на талибаните,лагери за подготовка на терористи в Афганистан няма,а остатъците от Ал Кайда и други терористични организации се занимават основно със собственото си оцеляване,при това не особено успешно и почти нямат ресурси за други действия .

  54. 54 Профил на needle303130
    needle303130
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#38] от "lynyrdS":

    Тия мечти да видят Китай и Русия в схватка са повече от нереални. Радикалният Ислям, който САЩ и СА поддържат и развиват, ще отслабне, след като му спрат кранчето с новонапечатани долари и безвъзмездан навигационна информация от американския спецназ. Местни, локални полицаи ще могат да го задушат за öтрицателно време.
    При ясни правила - постигането на целта не е трудна задача.

  55. 55 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Неутрално

    [quote#53:"slonsco"]Без подкрепата на Иран ,Хизбула няма да просъществува дълго,от там и проблемите в Палестина,Ливан,Сирия и Ирак силно ще намалеят.
    Дори в по-голям степен ,отколкото след свалянето на талибаните в Афганистан.Слд свалянето на талибаните,лагери за подготовка на терористи в Афганистан няма,а остатъците от Ал Кайда и други терористични организации се занимават основно със собственото си оцеляване,при това не особено успешно и почти нямат ресурси за други действия . [/quote]

    Тикат ви в една война от която обикновения човек няма никаква полза. Като унищожат тези, после ще трябва да унищожат онези, после трети, четвърти и пети. И така до безкрай. Накрая имаме едни богати корпорации и едни източени бюджети.
    Войната в Афганистан и Ирак струва дотук 3 трлн. и има още толкова бъдещи разходи. Кой ще ги плати тези пари и заслужава ли си такава цена. Схемата е ясна - приватизация на печалбите от войната и национализация на загубите от националния бюджет. Такива работи...

  56. 56 Профил на bpenev
    bpenev
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#49] от "organite":

    От понеделник ще бъдеш назначен на работа в антуража на Обама. Ще му носиш стиковете за голф и ще чешаш новото кутре на " великия юрист".Обама , колкото повече време прекарва по голф игрищата и по почивки , толкова по - добре за света.

  57. 57 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мильо Лудия":
    Не съм казал война,а принуда.С една бомбардировка и санкции успяха да принудят режима на Кадафи да спре финансирането и подкрепата за терористи.Достатъчно е сериозно да се ударят приходите на режима и да се "стражите на революцията" да не могат да си подадат носа извън Иран,без риск да бъдат арестувани или убити.

  58. 58 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 409 Неутрално

    ВОЙНА НЯМА ДА ИМА докато е ОБАМА . ОщЕ 3 ГОДИНИ . АМЕРИКА ПОчВА Война в началото на първият мандат на президента .след Обама Америка ще иска да наваксва има 3 години Руснаците го знаят и се ебават

  59. 59 Профил на sandanski
    sandanski
    Рейтинг: 409 Неутрално

    война с ИРАК В началото на мандата на Буш

  60. 60 Профил на true
    true
    Рейтинг: 638 Неутрално
  61. 61 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    [quote#52:"needle303130"]Безспорно засега те са единствената армия, която може да подържа световен ред, но печатарната им икономика ги ограничава здраво.[/quote]

    Сигурно, но такъв аскер и не може да се издържа с "реална" икономика - за справка, горчивият опит на СССР. Що се отнася до делегирането на права, янките сигурно не биха имали против да го правят, ама и съюзниците им(като изключим поданиците на Нейно величество), са доста лабави... Единствено евреите са на ниво, само където си имат достатъчно ядове.

    I Want To Believe
  62. 62 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#46] от "Мильо Лудия":


    [quote#46:"Мильо Лудия"]Китайците сменят американците, а индийците сменят китайците.[/quote]

    Лесно е да се каже - докато не го видя, не вярам...

    I Want To Believe
  63. 63 Профил на ivan_granichar
    ivan_granichar
    Рейтинг: 524 Любопитно

    Хипотеза: "Ако инспекторите на ООН или някой друг установи, че химическо оръжие е използвала "Ал-Кайда" или друга терористична групировка, ще й наложат санкции ..."

  64. 64 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Сред разгледаните по-горе опции липсва най-добрата - облегни се на креслото си и гледай сеир. От какъв зор да се предприема каквото и да е. Или Асад ще се справи с бунтовниците с помощта на Иран и Русия и ще бъде провъзгласен за палач на собствения си народ, или те ще го утрепат както Кадафи и след това ще се трепат един друг за властта. В двата случая Сирия ще бъде отслабена за дълго време. Е, вярно че е жестоко и загиват невинни хора, но такава е действителността в тези държави и при тези племена.

    heruvim
  65. 65 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 638 Весело

    Невиждам причина да се намесва който и да е в Сирия . Нека чалмите се избият един друг ако ще и с атомни оръжия , на кого му пука там са като наще мангали бедни и непотребни никому

  66. 66 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Баба Ванга е казала, че Сирия ще падне...Америка ще направят някакъв False Flag, за да имат "моралното право" да накажат сирийския диктатор Асад.

    Русия - независимо дали и харесва или не - ще отстъпи, но ще настъпи Америка по друго място - може би Израел...

    Лоши времена настават, Бог да пази България.

    Гласувайте!
  67. 67 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#49] от "organite":

    За мен Обама е един сатанист-парашутист, марионетка на световния елит, който направи държавата си двойно по-задлъжняла от времето преди да стане президент. Човек който издаде изпълнителна заповед, която потъпква конситуцията на САЩ; която позволява американски граждани да бъдат задържани без съд и присъда.

    Президентът, по чието време NSA (National Security Agency) се запаси с милиони куршуми с изместен център на тежестта, които да използва срещу собственото си население, когато настанат бунтове из цяла америка поради новата глобална финансова и икономическа суперкриза.

    А Путин е същият Л****р като него...с изключение на това, че ще направи така, че Русия да победи в този епизод на студената война...за добро или зло.

    Гласувайте!
  68. 68 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#67:"sandoy"]Президентът, по чието време NSA (National Security Agency) се запаси с милиони куршуми с изместен център на тежестта[/quote]

    Извинявам се, тук съм допуснал една неточност - не е NSA, a DHS (Department of Homeland Security).

    Гласувайте!
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 683 Неутрално

    КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА СЕГА РУСИЯ (преди време един канцлер на ФРГ беше нарекъл СССР – "Горна Волта с ракети"
    БВП на Русия за 2010 е колкото 1.8 пъти (едно точка осем) от БВП на ХОЛАНДИЯ.
    Военният й бюджет пък е 9.5 % от американския.
    Инфраструктурата й, както и общото ниво на индустрията е на нивото на 80-те години.
    20 млн. алкохолици в последен стадий delirium tremens.
    Сибир се обезлюдява със скорост 1 млн. човека на година.
    30% от населените места никога не са имали телефонни връзки.
    Космически технологии: основен ракетен двигател РД-107(4 бр. двиг. от Фау2 на една рама с един общ турбопомпен агрегат) – никаква значителна промяна 40 години...
    Войната с Грузия предизвика икономическа криза и свали БВП с 20%.
    И както каза Путин: 30% от руските болници нямат топла вода, съответно 8% нямат канализация, а пък 9% нямат водопровод. "Отломките от космическия кораб, наречен "Прогрес", паднаха в дълбоката тайга - символично до краен предел. Прогресът у нас е само в кавички, а Русия е затънала до уши в дивия икономически гъсталак, оплел една третокачествена страна със свръхдържавни амбиции на велика сила." Газета.ру 26 Август 2011 за падането на руския космически кораб "Прогрес". И т.н. и т.н....
    Но това нищо не значи, другари!Вярвайте в могъществото на Русия – тя е най-могъща н асвета, има най-здравите болни, най-големите джуджета и т.н...
    Не забравяйте, че още в ХVI век руския мужик Иван Иванич откри Трактора.
    И накрая - една знаменателна годишнина за всички приятели на Русия и цялото прогресивно човечество: НАВЪРШИХА СЕ 150 ГОДИНИ ОТКАК ЦАРЯТ ОСВОБОДИТЕЛ ОСВОБОДИ КРЕПОСТНИТЕ РОБИ В РУСИЯ(това означава, че 90% от съвременните жители на Русия са четвърто поколение потомци на безправни роби).

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  71. 71 Профил на zenit
    zenit
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А ето и още една възможност. Изпращане на безпилотни летатерни апарати за ликвидиране на главорезите от Ал Кайда, които между другото се чувстват доста комфортно в Сирия и увеличават и броя и възможностите си.

  72. 72 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 810 Неутрално

    никой нищо не може да постигне в Сирия.
    Ако Асад бъде свален, веднага на сцената ще излязат всякакви най-разнородни кретени, ислямисти и пр. Положението на хората няма да се промени с нищо - ще настъпи хаос, конфликти между различните кретени, атантати и т.н. Справка - Ирак. Там след свалянето на Саддам се получи точно това, и сигурно вече съжаляват за него.
    Военна намеса би имала смисъл само ако се ликвидират всички ненормалници - и Асад, и ислямистите.

  73. 73 Профил на organite
    organite
    Рейтинг: 443 Любопитно

    До коментар [#68] от "sandoy":

    Тва е положението пичове - живеем в една глобална финансово-корпоративна идиотщина. Сички са дупе и гащи - Путин, Обама, Меркел, Цун Кай Хуй...
    Само, че Обаманаследи лайнарщината на Буш, а не я създаде. А тва, че ва САЩ държавата одавна е погребала законите и конституцията е новина само за тъпите американци. които до последно си вЕрваха, че живеят в свободна и законова страна.

  74. 74 Профил на organite
    organite
    Рейтинг: 443 Любопитно

    [quote#70:"Уточнител"]това означава, че 90% от съвременните жители на Русия са четвърто поколение потомци на безправни роби). [/quote]

    А българите сме 100% потомци на безправни роби в Отоманската Империя, от която Русия ни освободи и ни остави независими. Във време когато турските кланета в цивилизована западна Европа се третираха като вътрешно-политически проблем на султанските провинции.

    Статистиката ти за Русия е просто от мокрите сънища на Иван Костов. Не знам защо обаче има толкова много тъпанари в България, неистово жаждащи да вярват, че руснаците са диваци и варвари. Имате някакъв дълбок и много сериозен психически проблем, след като нищо не знаете за една страна, не сте били там но сте с яростни настроения мамси джас.

  75. 75 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#66:"sandoy"]Русия - независимо дали и харесва или не - ще отстъпи, но ще настъпи Америка по друго място - може би Израел...
    [/quote]

    Това Русия (СССР) се опитват да го направят открай време, ама не могат въпреки голямото желание. Досега във всеки сблъсък с Израел, руснаците "получали по морде" и са се отегляли с квичене.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  77. 77 Профил на needle303130
    needle303130
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#61] от "2.5":

    Не съм съгласен за волята на янките да делегират.
    Обратното на твоето твърдение се наблюдава.
    Франция и Германия се направиха на разсеяни и поискаха от Америка безплатни муниции за Либия, но за Бряг на Слоновата кост францетата намериха муниции да нахлуят и да си спасят монопола върху какаото. Тогава янките трябваше да дотърчват, за да не допуснат нови двустранни френско-котдивоарски съглашения без участието на МВФ и Световната банка.

  78. 78 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Айдее... пуснаха стандартния сценарий за лошия диктатор с ОМП който убива деца и цивилни (мечтата на всеки управляващ сигур)
    Намеса,войни, демократизация, без да е ясно какво точно е станало и кой го е направил.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  79. 79 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#52:"needle303130"]Проблемът на САЩ е, че не делегират територии и отговорности на свои съюзници. Безспорно засега те са единствената армия, която може да поддържа световен ред,[/quote]Безспорно САЩ вече НЕ са единствената армия , която може да поддържа световен ред - има и други армии способни да поддържат световния ред. Когато тези армии не се разберат в някоя точка на света се получават издънки като в Корея, Виетнам, Афганистан - СССР, и сега пак Афганистан. Ще се разберат ли сега за Сирия?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  80. 80 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#70:"Уточнител"]БВП на Русия за 2010 е колкото 1.8 пъти (едно точка осем) от БВП на ХОЛАНДИЯ. Военният й бюджет пък е 9.5 % от американския. [/quote]Колко ли е бил БВП и военния бюджет на СССР при Будьони и Чапай срещу белите +17 страни интервенти = СМЯХ !!! ... или на Сталин спрямо Райха Никога НЕ МЕРЕТЕ Русия с тези мерки = ще сбъркате много ФАТАЛНО !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  81. 81 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#70:"Уточнител"]БВП на Русия за 2010 е колкото 1.8 пъти (едно точка осем) от БВП на ХОЛАНДИЯ. Военният й бюджет пък е 9.5 % от американския. [/quote]Какъв ли е бил БВП и военния бюджет на
    - хан Аспарух спрямо Византия
    - вандалите спрямо Рим
    - хуните спрямо Рим
    - Шака Зулу спрямо Британия
    - Виетнам спрямо САЩ
    - муджахидините спрямо СССР
    - талибаните спрямо САЩ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  82. 82 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 91 Неутрално

    [quote#78:"iSiktir"]Айдее... пуснаха стандартния сценарий за лошия диктатор с ОМП който убива деца и цивилни (мечтата на всеки управляващ сигур)
    Намеса,войни, демократизация, без да е ясно какво точно е станало и кой го е направил. [/quote]

    Това е очевадно за всеки, който не е умствено увреден от оруелската пропаганда, която ни залива отвсякъде.

  83. 83 Профил на needle303130
    needle303130
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#79] от "EVOLYUCIONER":

    Не съм експерт, но мое лично мнение е, че би било по-добре ако САЩ посочат сами "кронпринцовете". Иначе ни чака война в цивилизования свят. Аз не искам повече война в Европа.



  84. 84 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1635 Любопитно

    [quote#77:"needle303130"]за Бряг на Слоновата кост францетата намериха муниции да нахлуят и да си спасят монопола върху какаото.[/quote]

    ...именно - никой не сдава позициите си без бой! Бий за да те уважават! Важното е все пак да подбираш противника, за да няма неприятни изненади! Франсетата все още има какво да защитават, колкото и малко да е то, докато германците след като двукратно "зацапАха свещите" миналия век ще трябва да свиват перките в неопределена перспектива. Мигар бай ти Путин не раздава звучни шамари(виж Грузия), колкото да покаже с кого шега не бива?!

    I Want To Believe
  85. 85 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#83:"needle303130"]Не съм експерт, но мое лично мнение е, че би било по-добре ако САЩ посочат сами "кронпринцовете". Иначе ни чака война в цивилизования свят. Аз не искам повече война в Европа. [/quote]Изтърваха момента САЩ ... Сега е късно вече. Европа я забрави = ще изгори от вътре (ако не се намери "мустак" - има милиард чалми по границите и голям рязан дълбоко в себе си.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  86. 86 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#71:"zenit"]А ето и още една възможност. Изпращане на безпилотни летатерни апарати за ликвидиране на главорезите [/quote]Друга възможност и то реална = Безпилотни летателни апарати вече прави дори Хамас от ивицата Газа, да не говорим за Иран ... Как би се почувствал, ако безпилотен летателен апарат с полумесец на крилата ни търси из София за ликвидиране ... като на съюзници на САЩ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  87. 87 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#10] от "zapadnqka":

    Не всички губят от удар на САЩ съветските американски щати.....и най вече ние православните губим защото два милиона православни в Сирия подкрепят и воюват със Сирийската народна армия и Асад срещу ислямистките главорези и човекоядци подкрепяни от Израел САЩ и Британия.А химическия удар е дело точно но тия ислямистки терористи съвместно с спец службите на ЦРУ и мусад и антихристовите режими на страните които изброих по горе.Да живее Сирийската народна армия и Башар Асад защитник на православните християни в Сирия.Смърт за ислямистките кучета и кучетата в Мусад и ЦРУ и господарите им...световните глобалисти-комунисти Родшилд и рокфелеровци соровци и тем подобна сган

  88. 88 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#22] от "zapadnqka":

    Ей западняк той Асад за закуска само изяда по няколко деца ти не видя ли по Си ен ен и това дадоха.....муууухахахахаа....зомбита с промити мозъци...бивши комсомолски секретарчета...вървете всички в САЩ начело с иво инджев...вашта вяра комунистическа

  89. 89 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#77] от "needle303130":

    Не че много съм заинтерисован за интереса на Франция ама какво общо могат да имат световните бандитски организации като световната банка и МВФ в взаимоотношенията между две страни.Аз си мисля че тия световни крадци трябва да бъдат съдени и вкарани в затвора и да се забрани съществуването със закон на СБ и МВФ заради престъпления срущу човечеството

  90. 90 Профил на organite
    organite
    Рейтинг: 443 Весело

    До коментар [#81] от "EVOLYUCIONER":

    Страхотно го написа!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Шапка ти свалям - едното ми от висшетата е история завършено на Запад, всичко това което написа гениално в няколко реда го знаех, но не бях се и замислял така прекрасно да го закова.

  91. 91 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Има ООН и каква им е работата на САЩ да се разпореждат, по скоро редното е ООН да вземе някакво решение и ако преценят че за осъществяването му е нужна намесата на САЩ-ОК. Да ама великите са над нещата, това ООН и тям подобни са създадени да им прислугват. Ей кога ли ще го отнесете най после.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  92. 92 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    [quote#90:"organite"]Страхотно го написа!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/quote]Писател съм /донякъде/... Това е моят сайт. Сигурен съм че ти знаеш далеч повече от мен, но аз просто пиша по-добре Написал съм и една новела - "Бягство от Картаген"
    http://tantanev.hit.bg/

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK