"Коста Конкордия" бе изправен след 19 часа операция

"Коста Конкордия" бе изправен след 19 часа операция

© Associated Press



Инженерните екипи успяха да откачат от скалите и да върнат в изправено положение заседналият до италианския остров Джио през януари 2012г. пътнически кораб "Коста Конкордия".


Операцията - една от най-сложните и най-скъпите досега - приключи за 19 часа и според организаторите е преминала "перфектно".


Началото й бе отложено с 3 часа заради буря в района, но после тежащият над 114 хиляди тона и дълъг близо 300 метра кораб бавно бе обърнат отново надолу с кила.




В момента той лежи върху специална платформа в дълбоката 30 метра вода.


След това той ще бъде закачен на буксир и откаран за нарязване за скрап.


"Мисля, че целият екип е горд от постигнатото. Много хора казваха, че е невъзможно да се направи. Чувствам се идеално, време е за по една бира", коментира Ник Слоун, инженер от Южна Африка, който координира операцията.


Изправянето приключи около 4 часа сутринта, а при изгрева се видяха и пораженията върху кораба от престоя върху скалите. На места корпусът е смазан от тежестта на кораба, притискала го към дъното и брега.


"Коста Конкордия" бе изправен след 19 часа операция

© Associated Press


Цялото начинание струва над 600 милиона евро.


"Коста Конкордия" ще престои на платформата няколко месеца, през които отново да бъде възстановена способността му да плава.


Предполага се, че всичко, свързано с обезопасяването, изваждането и премахването на кораба ще бъде най-скъпата операция след морска катастрофа. Това ще погълне над половината от цялата застраховка от над 1.1 млрд. долара.


Екипът инженери, наброяващ около 500 души, прекара почти година на Джио, за да подготви "Коста Конкордия" за нещо, което никога не е било прилагано на толкова голям кораб и то в такова състояние.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sundblum
    sundblum
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Хората, които са изправили този кораб, трябва да бъдат поканени да съставят следващото българско правителство.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    голямо постижение на инженерите !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    БРАВО, УНИКАЛНИ, очаквам да гледам цялата подготовка и изпълнение по телевизията, в детайли, БРАВО.

  4. 4 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 778 Неутрално

    И добре да се охранява от мургави нашественици от България и Румъния !

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  5. 5 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Със сигурност ще има филм по Дискавъри и/или NG въпрос на време.

  6. 6 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Ник Слоун вече си има собствен лаф за париране на скептици: бе на мен ли ще ми кажеш, че не може, аз цяла коста конкордия изправих

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  7. 7 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#4] от "kasko":

    Всъщност нямаше ли да излизе по-евтино, ако направо бяха дали скрап-задачата на индоевропейците от региона ?
    Ни Коста, ни Конкордия щеше да има за 1 година време

    Но сериозно - браво на инженерите и изпълнителите на тази операция. Време е за бира

    Led Zeppelin Forever !!!
  8. 8 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Една човешка грешка колко живота и материални загуби може да струва.
    А инжерения екип заслужено се гордее. Такива хора движат прогреса.

    Има ли живот след демокрацията ?
  9. 9 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 627 Весело

    [quote#3:"442"]БРАВО, УНИКАЛНИ, очаквам да гледам цялата подготовка и изпълнение по телевизията, в детайли, БРАВО. [/quote]
    Взе ми думите от устата (...ъъъ, клавиатурата) Наистина уникална операция. Преди дни гледах по един от каналите (NG, Discovery, Sciense, Explorer etc) компютизирана илюстрация как щяло да стане. Сега чакам филма за истинската операция

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 559 Неутрално

    "След това той ще бъде закачен на буксир и откаран за нарязване за скрап."
    "Коста Конкордия" ще престои на платформата няколко месеца, през които отново да бъде възстановена способността му да плава."

    Не схващам - ще го режат или ще го възстановяват?

  11. 11 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "sundblum":

    Математиката и физиката са точни науки, проблемите там могат да се решават спокойно и методично, в среда с образовани и целенасочени хора. Политиката е нещо съвсем друго, всеки кресльо може да стане голямата работа и да съсипе всичко.

  12. 12 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#8:"mediator37"]А инжерения екип заслужено се гордее. Такива хора движат прогреса. [/quote]
    Две думи няма!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  13. 13 Профил на inca
    inca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересно, едновременно се казва, че ще бъде нарязан за скрап и че ще бъде възстановена способността му да плава ...

  14. 14 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Илюстрация на операцията:

    http://edition.cnn.com/2013/08/22/world/europe/costa-concordia-salvage-interactive/index.html

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#10] от "gogo2011":

    По-евтино е да се възстанови до степен да може да го придвижат до местото за нарязване на скрап. Затова първо ще го пооправят, за да не потъне, докато го теглят.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  16. 16 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#13] от "inca":

    да де. най-лесното е да му закърпят ГЗ, така че да могат да го издърпат на буксир някъде, където да си го нарежат.
    това което аз не разбирам, а причина със сигурност има, е защо не го пообразяха на место (не целия за да не изтече гориво, но поне части) и чак после да вадят, щеше да е значително по-лесно според мен.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  17. 17 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#13:"inca"]Интересно, едновременно се казва, че ще бъде нарязан за скрап и че ще бъде възстановена способността му да плава ... [/quote]
    Първо ще му възстановят способността му да плава, за да го откарат до някой док. После ще проверят щетите и ще решат да си струва поправката му, или ще бъде нарязан за скрап (след като демонтират всичко използваемо). По вероятно е за скрап.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  18. 18 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#16] от "beatles":

    Същото се чудя и аз. А горивото не би имало проблем да се изпомпа.

  19. 19 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#16] от "beatles":

    Няма как да го обрязват на място, защото има природозащитници и всякакви други, които ще гракнат, че ще замине плажа и околната среда.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  20. 20 Профил на mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    mib58316647-Жалки и смешни цензури сте
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#18] от "incognito":

    Мисля, че горивото го изпомпаха още в началото понеже съществуваше риск да изтече.

  21. 21 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#13] от "inca":

    За да бъде нарязан, първо трябва да бъде откаран на мястото за нарязване, а за да бъде откаран, трябва да може да плава. Капиш?

  22. 22 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#19] от "mitko11":

    Не подценявай професионализма и експертните знания на наш'то цигань - кабел по кабел, парапет по парапет, заминаваше си Коста-та без проблем. Зелените нямаше и да усетят ...
    Но ако имаш предвид, че наш'то цигань можеше да си замине и с плажа и с прилежащата околна среда - да, вероятно си прав.
    Няма спирка за истинските експерти

    Led Zeppelin Forever !!!
  23. 23 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#16] от "beatles":

    Горивото го източиха много отдавна.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    [quote#1:"sundblum"]Хората, които са изправили този кораб, трябва да бъдат поканени да съставят следващото българско правителство. [/quote]
    Ако бяха пуснали хората на Бат'Сали кораба щяха да го нарежат и изнесат още миналата година!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    До коментар [#19] от "mitko11":

    е от какво ще замине, от това че се реже метал????
    затова не казвам нарязват, а обрязват, за да се махне какво може да се махне без да текат гнусотии в морето, а вече там резервоари, машинно и т.н. да си ги прават квото искат.
    единственото логично е, че не са сигурни че ще го дават за скрап и се надяват да го пробутат я на нашите, я на китайците...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  26. 26 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Сега първата задача е да се търсят тези които тела не бяха открити.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  27. 27 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Истински инженери. Чакам по Дискавъри да пуснат, цялата операция. Какво нещо може да извършат хората с мозък, понякога изглежда невероятно.

  28. 28 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    http://video.corriere.it/da-alba-ad-alba-rotazione-concordia-timelapse/d0a7b93e-1f5e-11e3-9636-b0708204026a набързо операцията

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  29. 29 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 407 Неутрално

    А що не го оставят, като атракция! Повече пари ще печелят!

  30. 30 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    http://video.sky.it/news/cronaca/concordia_tutta_la_rotazione_in_timelapse/v171318.vid друга гледна точка

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  31. 31 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    [quote#29:"jivko_r"]А що не го оставят, като атракция! Повече пари ще печелят![/quote]

    Напротив, почиващите на острова намаляха. Имаше само групи които отиваха от любопитство, за да снимат кораба.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  32. 32 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Ей така ще свърши тази скъпа играчка:

    World's biggest ship graveyard
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2324339/Worlds-biggest-ship-graveyard--huge-tankers-cruise-liners-scrapped-shorefront-workers-toil-2-day.html

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  33. 33 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 458 Весело

    Тия са ЛУДИ бе !
    Толкова пари ???
    За сто иляди лева, само да бяха платили пътните на група роми. За седмица нямаше да е останал и помен от това жалко корабче ...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  34. 34 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 930 Неутрално

    1-След това той ще бъде закачен на буксир и откаран за нарязване за скрап.
    2-"Коста Конкордия" ще престои на платформата няколко месеца, през които отново да бъде възстановена способността му да плава.
    Последно кое от двете ще се случи?

    Кой спал докато е превждал ?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  35. 35 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Баааси яката операция! Неслучаино са избрали Слон да я ръководи...

  36. 36 Профил на Stream
    Stream
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#19:"mitko11"]Няма как да го обрязват на място, защото има природозащитници и всякакви други, които ще гракнат, че ще замине плажа и околната среда. [/quote]

    И слава Богу че Ни има!

    И преди да станем природозащитници сме станали инженери въпреки че и двете са недообичани в рана в която се цени простотията и командирщината!

    А ти защо мяташ че трябва да е съсипе плажа та и целият остров во веки веков? А смяташ ли че местните ще позволят това да е случи и без природозащитниците?

    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
    Браво на колегите реализирали този проект!
    И да не забравяме че там в нормалните страни менажерите първо са завършили за инженери. Т.е. първо а е научили да разсъждават в рамките на възможното и постижимото а не да е притесняват и притреперват като тукашните им колеги завършили управление в НБУ или УНСС!

    Хитростта пречи на мисълта!
  37. 37 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Лета към Габриели - “Италианска гордост“. И както каза един журналист “Когато нещо се иска, винаги може да се направи“.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#33] от "МъдиУотърс":

    Лошото е, че групата индоевропейци с български паспорти ще оставят кораба за последно, а първо ще осчетоводят портмонета, пари, лаптопи и т.н.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  39. 39 Профил на fiona
    fiona
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Поздравления за инженерния екип! Чудесно е, че по света стават такива вдъхновяващи неща. За жалост тук можем да правим главно иронични коментари за ромското участие - това си имаме )

    fff
  40. 40 Профил на МъдиУотърс
    МъдиУотърс
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#38] от "mitko11":

    Абе, за ТОЛКОВА жилязо, няма от къде да се намерят лаптопи ...

    ходя по въже, не ми ръкопляскайте - това е моят път. Сложил съм костюм на клоун, за да ми се смеете, когато падна...
  41. 41 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#34] от "Без соц":

    Е няма да го режат в залива. Затова първо ще може да плава що годе, колкото да изкара до мястото където ще го режат.
    Под възстановяване на спосабността му за плаване не разбирай, че ще бъде годен за обитаване.
    Макар че ако пратят някой майстор от Горубляне или около Дупница ехееееее като нов ще стане и само на 67 000 км.

  42. 42 Профил на vandally
    vandally
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Корабът не тежи над 114 хил тона. Gross tonnage е безразмерна величина отнасяща се към обема. Така че 114147GT не означава че корабът тежи 114147 тона

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK