Ха, ха, ха, представям си този експеримент с български стоки! Дават една селска къща, където седи дядо, на стол, произведен при предишния капитализъм, вързан с тел, гледа си телевизора Опера, яде салата с домати от градината и пие прясно сварена ракия, като псува китайския декодер, който е трябвало да си купи!
И кое му е патриотичното да използваш само произведени в собствената ти страна стоки без значение от цената и качеството? Как по този начин ще стимулираш конкуренцията,защото само тя ражда качество на изгодна цена? Няма нищо патриотично в това и освен това не е икономически обосновано,доказателството е в затворените комунистически икономики които фалираха.
Тук обаче си произвеждаме хладилници "Либхер", където да си изстудим бирата и ракията, няма да сме голи, а освен това, ако не караме "Грейт Уол", можем да се качим на колело "Мейд ин Бългериа"!
Иначе експериментът си е интересен.
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
Стремя се да не купувам НИЩО БЪЛГАРСКО (по възможност) - нали бяха много велики нашите частници - пъдеха, гонеха, съкращаваха, уволняваха, НЕ плащаха заработени заплати. За какво съм им притрябвал сега на садистите ... като КЛИЕНТ ли = Н И К О Г А !!! Ще си дам левчето на всеки друг, на ТЯХ никога! Да видим
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
[quote#1:"ban"]Ха, ха, ха, представям си този експеримент с български стоки! [/quote]
За нас ясно, нищо не произвеждаме, имаме нисък стандарт. Франсетата да се замислят, дали точно българските и румънските цигани са им виновни, или нацията им е забравила да произвежда.
Хм, това трябва да го гледам някак. На 25 години човек сигурно би се справил с подобно изпитание. Виж, на по-сериозна възраст е съмнително дали ще се откажеш от определени удобства...
Еми много са я закъсали франсетата. Опитах се да си спомня, кога за последно съм си купувал нещо френско, и единственото, което се сещам е преди години си купих френски акумулатор, сега тази марка не я виждам при акумулаторите. Така, че като започнете да произвеждате хубави стоки евтино ще можете да си пообзаведете апартамента, СОРИ стоките Ви ги няма на пазара.
съвременното общество е доста сложно, но считам, че трябва да има известно равенство между вноса и износа, едва ли един сериозен дисбаланс може да се навакса само с услуги и туризъм, що се отнася до фалитите, всички са фалирали, просто им дават евтини заеми, и си печатат пари. Още при отказването от златния стандарт, е било ясно, че положението се спасява временно, но в дългосрочен аспект ...!
Интересно, каква ли е общата сума на заработени, но неплатени заплати от началото на прехода? както от държавни предприятия, така и от частни фирми? Всеки познава поне по 4-5 човека, които са завлечени със стотици, че и хиляди левове.
Дневник, защо не направите едно разследване? Може и да питате икономистите от т.нар. "Институт по пазарна икономика", и Затвореното Общество какви изследвания са правили по въпроса.
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
До коментар [#10] от "442":Очевидно не караш нито "Пежо", нито "Ситроен", нито пък "Рено", не ползваш домакински уреди "Тефал" или "Мулинекс", не си с телефон "Алкател", не пиеш френски лекарства (и ти пожелавам да не ти се налага!), не ползваш парфюми, но поне френско сирене или френско вино не консумираш ли?
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
ама то и луканка само в гастронома на ЦУМ пускаха, и то за тези с партиен билет, по провинцията маахме само боб, туй колата ни я показваха само на снимка, да знаем колко е вредна!
[quote#13:"Търпана"] каква ли е общата сума на заработени, но неплатени заплати от началото на прехода? [/quote]Няма частник който да не е завлякъл някого с няколко заплати ... Представям си какво ще стане при първия природен или обществен катаклизъм - Всеки си плаща и за всичко се плаща = Българин неплатени дългове няма ! ЗА ОТМЪЩЕНИЕ ДАВНОСТ НЯМА !!!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Как така този французин е останал с "втора ръка" гардероб? Нали заедно с италианецът задават модата на дрехите в Европа??? А да, те се правят в Бангладеш, Малайзия...
Замислям се за останалите нации с какво могат да "останат":
Германецът май няма да има никакъв проблем при техниките... (както и японецът). Британецът (по-скоро англичанинът) май ще остане с кучето, коня, кошарата и огромно празно имение, пълно с огромни количества тяхна маслена бира ... Ирландецът - с уискито... Руснакът - с водката и сельодката. Американецът - с Кадилака ... Италианецът - с пицата и Колизеума...
Зщо почти не споменавам къщите им? Ама нали те повечето са ипотекирани в разни банки, собственост на ...
просто е, повече се залагаше на баланса производство-потребление. Замисли се, ти и хората около теб, ако консумирате вносни стоки за около 1000 лева на човек, колко стоки, които бихте могли да изнесете произвеждате!
[quote#3:"purple_rain"]доказателството е в затворените комунистически икономики които фалираха.[/quote]В последно време комунистически икономики има в Далечния изток и не са фалирали въобще Другите са в КРИЗА и бая страни фалираха, без въобще да са комунистически .... Явно "фалирането" не е от това а от друго!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
До коментар [#23] от "virakocha":
гледай сега, щом англичаните и германците взеха да се притесняват за цените на тока, французите за това какво произвеждат, а американците да се карат колко долара да напечатат ясно че и в пазарната икономика не всичко е наред, въпросът е къде сме ние, какъв е нашия капитализъм, и как и ние да произвеждаме нещо!
Не съм съгласна с постановката.Сега Франция може да не произвежда тези неща,но във времето ги е произвеждала,както и ние произвеждахме хладилници,перални.Какво като не са последна мода,ако са се експлоатирали добре... например БГ пералня "Перла" още работи в някои домове.Така че министъра да си гледа министерската работа
До коментар [#26] от "Кирето":
ама те и там са го закъсали, вече не е "френска", а "ромска", та затова ги гонят и ромите, щот и една свирка не могат да произведат!
дали има дефиниция какво значи "произведено в"? защото автомобилите и хладилниците само се сглобяват в България, доста "български" марки всъщност поръчват нещата от Китай. шивашката индустрия работи с вносни платове, конци и консумативи, та и за дрехи не знам. сиренето от полско мляко и кренвиршите от полско свинско за произведени в България ли се водят? и дори колата да е тукашна, гориво не се добива, така че без нея
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
[quote#29:"ban"]та затова ги гонят и ромите, щот и една свирка не могат да произведат! [/quote]
Не бе, колега, не сте се ориентирали правилно в обществено-икономическата обстановка... Гонят циганите, щото те бая свирки произвеждат, и правят як дъмпинг на местните производителки!
Щом е "френска любов" трябва да се прави от французойки - така както питиета с имена "шампанско" може да се правят само във Франция!
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
Хааа, пералня Перла, няма такава машина...първо няма как да я ползваш на нощна тарифа, без шлемофон де, второ е добре да я вържеш с верига за най-близкия радиатор за да не ходи нагоре-надолу и трето и най-трудно за отгатване е кога точно ще се излее на пода...иначе безпорно переше!
Все повече европейци трябва да се замислят над този на пръв поглед дори наивен експеримент.
В ръцете на потребителите в голяма степен да поддържат и купуват марки произведени в Европа. Така ЕС ще оцелее и ще расте.
Мейд ин България е очаквай неочакваното.
Всеки път продукта на един и същи производител е с корено различно качество.
И ако нещо много си го харесал препоръчваш го и отнасяш критика за лошия си вкус,а когато го купиш отново разбираш защо си получил заслужено мрънкане.
Трудно избирам Българското след като вида му е като стока от преди 20 години.
Дневник, в статията пише: ".... документален филм, който ще бъде излъчен следващата пролет. ". Как това кореспондира със заглавието, че "Френска телевизия показа колко е трудно да си икономически патриот"?
Франция какво прави в Европейския съюз. Да излезе. Да напусне СТО. Да служи едни високи мита и тогава целта ще е постигната.
Дано им се вдигне качеството на живот.
Хайде де, този министър дето призовава французите да си купуват само френски стоки - а какво ще стане, ако и другите министри във всяка държава направят така, и призоват хората си да не карат Рено и Пежо, да не пият вносно френско вино, да не летят в Еърбъс, а в местни аероплани?
Това да не е 19-ти век, ерата на меркантилизма? Тогава са мислели, че богати държави са тези, които не внасят, а само изнасят и трупат злато.
А всъщност богати държави са тези, които консумират много вносна стока и я плащат на другите държави с хартийки, които след време се обезценяват (например - Америка).
... Дебата къде е произведена една стока е повече от изопачен. Стоките се произвеждат вече във повече от 10 държави. Примера със тениската е красноречив. Една тениска се шие да речем в Камбоджа, със Белгийски плат, който е само на документи Белгийски всъщност е произведен в Босна, в последствие брандиран като белгийски.
Една компютърна мишка например трябва да събере в себе си компоненти произведени поне в 7 географски локации. Сглобяват е в Китай и хоп пише мейд ин чайна. Ама кондензатора е произведен в България, Транзистора във Филипините. Така че..
какво ти Мейд ин. Утре (като навлезнат малко по-осезаеомо 3Д принтерите), всички ще произвеждаме по сума си неща. На прилични при това цени.
Човека не иска да използва внесени продукти, ама задава ли си въпроса колко голям е експорта на Франция и иска ли всички други страни да не пият пенливи вина от Шампан, да не ядат сирене от техните или да не кара коли на Рено, Ситроен или Пежо? Като спрат да изнасят тогава ще е справедливо да не потребява това, което внасят.
Това нещо съществува с голяма сила в Скандинавия. Не е въпрос да си назадничав, както коментират по-горе, а да купуваш местно производство когато имаш избор.
Разбира се скандинавци могат да се държат така, защото тяхното производство превъзхожда вносното и го предпочитат макар че е по-скъпо.
Добре е да се хапва родно- домати биволско сърце, суджуци, сиренца, кашкавали, ракийка, минерална/ изворна водица. Всичко друго в голяма степен е НЕВЪЗМОЖНО да бъде изцяло родно.
[quote#3:"purple_rain"]кое му е патриотичното да използваш само произведени в собствената ти страна стоки[/quote]
Например в това производителите в твоята страна да плащат данъци на твоето правителсто , което от тях да плаща твоите пътища и детски градини , а защо не - и пенсията ти. Умник!
To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
Е па французите не мое се оплачат, че нямат тяхно си производство...
Виж при нас тоя експеримент...и крушки нема да си има човек...Ще си свети със свещи...
Въпросникът не е коректен. "Да, трябва да се подкрепя родното производство". Какво означава родно и как се отнася до даден човек? Винаги се говори за местно производство. Дори на ресторанти се дава Мишелин звезда и се оценяват много високо когато ползват местни продукти.
[quote#40:"Камен"]Хайде де, този министър дето призовава французите да си купуват само френски стоки - а какво ще стане,
И да ,и не.60-те години,когато започна инвазията и дъмпинга на японската черна техника в Германия,немеца без да го агитират купуваше Грундиг,Сименс и т.н.,макар и по скъпи,убеден че с това запазва работните места на сънародниците си и немската марка.Тогава там заплатите не бяха кой знае какви.Но немеца помни глада,войната ,суперинфлацията....Но защо трябва да се купуват полски домати от Кауфланд,австрийски ябълки,когато стоката на нашите производители стои непродадена,а е и с по високо качество?Всъщност какво ли произвеждаме сга,че да бъдем икономически патриоти?
Браво, истински интернационалист! Следващия път като си купуваш снакс или някое шоколадче отиди при "Нестле" вместо при "Фикосота"! Накажи лошия български частник и подкрепи компанията, която има за цел да изкупи целите водни резерви на планетата!
Французите останаха само в лукзозните стоки (като дрехи - Шанел, Лиу Витон, Диор; парфюми, скъпи вина) и туризма като лидери, както и в иновативните науки в областа на медицината, астронавтиката (Жул Верн е основно тяхна заслуга) и транспорта (Високоскоростните влакове, Корабостроене, Еър Бъс). В масовото им потребление ползват американски стоки. Не съм виждал по-американизирани европейци от тях.
Аз се стремя да купувам европейски стоки, защото приемам Европа и ЕС като едно. Телефонът ми е Нокия, колелото, произведено в България, дрехите ми са само от европейски марки, както и всички домашни уреди и пособия.
Икономически това е пълна глупост. Ако родните стоки са хубави, всеки би ги предпочел без убеждаване. Ако пък са по-лоши (респективно по-скъпи), той би се лишил от определена част от ползите на вносните стоки. Това е равносилно на даване на пари за подпомагане на родните производители и може да се характеризира като субсидия. При нея обаче не е нужно и да се търпят недостатъците на родните стоки. Единственият честен начин те да станат водещи, е като се подобрят качеството и цената им. Всичко останало са фантасмагории и претенции да се бърка в джоба на хората без да им се предлага нищо в замяна. Затова и единствената действителна бюлетина, с която всеки ден се гласува, е с определен номинал и обикновено е защитена от фалшификация.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Дори луксозните им дрехи се шият в най-бедните дтрани. Реално, във Франция само им слагат етикетите. Корабнат им индустрия е бутикова и реално пак е само сглобяване. Така е и съ ссамолетите.
И те като британците, обаче (това го знаят малко хора), са наблегнали на високотехнологичните и специализирани производства + износ на високоплатено ноу хау.
айде стига с тия протекции!
не може с патриотични лозунги да направиш местните фирми конкурентни на световните пазари. всяка фирма, всеки продукт, всяка услуга, трябва да се борят за потребителското внимание.
освен това, глобализацията е двигател на прогреса. икономическият патриотизъм води до затваряне на икономиките и дългосрочен аспект ще се окаже пагубен и ще намали икономическия растеж. аз не мога да го докажа емпирично днес, но статистическите данни от изминалите десетилетия го доказват.
Съвсем не е така, ще имащ и хладилник, колело (при това от висока класа), кола, телевизор, обувки, дрехи,всякакви мебели, истинска храна, .... само от към електроника ще си малко зле, ама не е болка за умиране. Въобще доста по-лесно ще ти е от на франсето.
Мда, чак 40-ти коментар споменава нещо за меркантилизма. Цяло чудо е, че 28% от анкетираните са познали отговора - че "икономическия патриотизъм" е безмислица. Който го интересува - чичко гугъл има много инфо по въпроса.
[quote#69:"4e"]кола, телевизор[/quote]
Я пак??
Нещо не се сещам за телевизор, произведен наскоро в България. Последното което се сещам са последните модели на Електрон с дистанционно и имаше след това едни други, забравих им марката и до там.
За български коли е СУПЕР несериозно да се говори. Първо ние само ги сглобяваме, и второ, предвид капацитета на завода в момента - на практика такива коли НЯМА.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Пазарните либерали ползвате тезите на Дейвид Рикардо без да мислите.
Но не искате да живеете като английски работници или португалски селяни по негово време.
има нещо малко по-интересно и абсолютно реално, загатнато в тази статия. нарича се 'икономически национализъм'. има го в различни варианти, единия от които си е чиста проба протекционизъм.
зловещата истина обаче е, че икономическия национализъм като разумна практика и по-специално целенасоченото сработване на държава и частен сектор е извело икономиките на япония и германия (загубили 2СВ!!) като доминиращи такива за последните 50г.
не е така. някои неща от скандинавия са качествени, други посредствени. много често вносните стоки са качествени и по-евтини. просто картинката е по-сложна. да, има много по-завишен контрол на качеството и същевременно пробутване на безмислен протекционизъм в името на запазване на местното производство. има си уважителни аргументи в полза на последното. кой как прецени.
[quote#54:"Schliwobeatz"]Накажи лошия български частник [/quote]Това и правя системно !
Със садисти НЕ се преговаря!
/Фиосота и Нестле нито са ме пъдили от работа, нито ми дължат заработени заплати/
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Английските работници и португалски селяни по негово време са били много щастливи от това, че са живи заради "злия капитализъм". Сега е така в Индия. Друго си е да измират милиони в СеСеСеРе от глад - ама с великия вожд е друго...
Who is General Failure and why is he reading my disk?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ban
Рейтинг: 688 ВеселоХа, ха, ха, представям си този експеримент с български стоки! Дават една селска къща, където седи дядо, на стол, произведен при предишния капитализъм, вързан с тел, гледа си телевизора Опера, яде салата с домати от градината и пие прясно сварена ракия, като псува китайския декодер, който е трябвало да си купи!
sto67nes
Рейтинг: 1333 НеутралноДа , ако във Франция е така,какво остава за нас,ама ше имам поне бойлер и готварска печка.....
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!purple_rain
Рейтинг: 466 ЛюбопитноИ кое му е патриотичното да използваш само произведени в собствената ти страна стоки без значение от цената и качеството? Как по този начин ще стимулираш конкуренцията,защото само тя ражда качество на изгодна цена? Няма нищо патриотично в това и освен това не е икономически обосновано,доказателството е в затворените комунистически икономики които фалираха.
Станислав
Рейтинг: 1299 ВеселоДо коментар [#1] от "ban":
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. FranklinДо коментар [#2] от "sto67nes":
Тук обаче си произвеждаме хладилници "Либхер", където да си изстудим бирата и ракията, няма да сме голи, а освен това, ако не караме "Грейт Уол", можем да се качим на колело "Мейд ин Бългериа"!
Иначе експериментът си е интересен.
stefan_
Рейтинг: 466 НеутралноКакто са тръгнали, ще преоткрият комунизма. Очаква ги светло бъдеще
dark'star
Рейтинг: 4639 НеутралноСтремя се да не купувам НИЩО БЪЛГАРСКО (по възможност) - нали бяха много велики нашите частници - пъдеха, гонеха, съкращаваха, уволняваха, НЕ плащаха заработени заплати. За какво съм им притрябвал сега на садистите ... като КЛИЕНТ ли = Н И К О Г А !!! Ще си дам левчето на всеки друг, на ТЯХ никога! Да видим
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОСтанислав
Рейтинг: 1299 НеутралноДо коментар [#3] от "purple_rain":Е, прояви малко чувство за хумор и го погледни от веселата му страна! Забрави за икономическите теории в случая.
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. FranklinYotce
Рейтинг: 1932 Неутрално[quote#1:"ban"]Ха, ха, ха, представям си този експеримент с български стоки! [/quote]
За нас ясно, нищо не произвеждаме, имаме нисък стандарт. Франсетата да се замислят, дали точно българските и румънските цигани са им виновни, или нацията им е забравила да произвежда.
graham
Рейтинг: 533 ВеселоХм, това трябва да го гледам някак. На 25 години човек сигурно би се справил с подобно изпитание. Виж, на по-сериозна възраст е съмнително дали ще се откажеш от определени удобства...
442
Рейтинг: 1655 НеутралноЕми много са я закъсали франсетата. Опитах се да си спомня, кога за последно съм си купувал нещо френско, и единственото, което се сещам е преди години си купих френски акумулатор, сега тази марка не я виждам при акумулаторите. Така, че като започнете да произвеждате хубави стоки евтино ще можете да си пообзаведете апартамента, СОРИ стоките Ви ги няма на пазара.
ban
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#3] от "purple_rain":
съвременното общество е доста сложно, но считам, че трябва да има известно равенство между вноса и износа, едва ли един сериозен дисбаланс може да се навакса само с услуги и туризъм, що се отнася до фалитите, всички са фалирали, просто им дават евтини заеми, и си печатат пари. Още при отказването от златния стандарт, е било ясно, че положението се спасява временно, но в дългосрочен аспект ...!
EU defender
Рейтинг: 696 Весело[quote#0:"статия"]Мислим си, че е нормално да има ягоди през януари и домати през март[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Точно така! А банани - само за Нова година, по две кила на човек.
Търпана
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#6:"EVOLYUCIONER"]НЕ плащаха заработени заплати.[/quote]
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!Интересно, каква ли е общата сума на заработени, но неплатени заплати от началото на прехода? както от държавни предприятия, така и от частни фирми? Всеки познава поне по 4-5 човека, които са завлечени със стотици, че и хиляди левове.
Дневник, защо не направите едно разследване? Може и да питате икономистите от т.нар. "Институт по пазарна икономика", и Затвореното Общество какви изследвания са правили по въпроса.
Станислав
Рейтинг: 1299 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "442":Очевидно не караш нито "Пежо", нито "Ситроен", нито пък "Рено", не ползваш домакински уреди "Тефал" или "Мулинекс", не си с телефон "Алкател", не пиеш френски лекарства (и ти пожелавам да не ти се налага!), не ползваш парфюми, но поне френско сирене или френско вино не консумираш ли?
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. FranklinТърпана
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#12:"virakocha"]А банани - само за Нова година, по две кила на човек.[/quote]
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!Ама това само за хората от Париж, моля моля. За хората от селата и малките градове банани нямаше!
ban
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#12] от "virakocha":
айде и човека с бананите се появи, ако са ти толкова важни, стягай куфарите за някоя бананова република!
Maynard
Рейтинг: 466 Неутралноhttp://www.youtube.com/watch?v=-e00TPb9HmI
/товарищ Слепаков с нещо по случая.../
ban
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#15] от "Търпана":
ама то и луканка само в гастронома на ЦУМ пускаха, и то за тези с партиен билет, по провинцията маахме само боб, туй колата ни я показваха само на снимка, да знаем колко е вредна!
EU defender
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#16] от "ban":
The best way to predict the future is to invent it.Да, друго си беше в социализЪма хахахах
dark'star
Рейтинг: 4639 Неутрално[quote#13:"Търпана"] каква ли е общата сума на заработени, но неплатени заплати от началото на прехода? [/quote]Няма частник който да не е завлякъл някого с няколко заплати ... Представям си какво ще стане при първия природен или обществен катаклизъм - Всеки си плаща и за всичко се плаща = Българин неплатени дългове няма !
ЗА ОТМЪЩЕНИЕ ДАВНОСТ НЯМА !!!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОshilliew
Рейтинг: 514 НеутралноКак така този французин е останал с "втора ръка" гардероб? Нали заедно с италианецът задават модата на дрехите в Европа??? А да, те се правят в Бангладеш, Малайзия...
Замислям се за останалите нации с какво могат да "останат":
Германецът май няма да има никакъв проблем при техниките... (както и японецът). Британецът (по-скоро англичанинът) май ще остане с кучето, коня, кошарата и огромно празно имение, пълно с огромни количества тяхна маслена бира ... Ирландецът - с уискито... Руснакът - с водката и сельодката. Американецът - с Кадилака ... Италианецът - с пицата и Колизеума...
Зщо почти не споменавам къщите им? Ама нали те повечето са ипотекирани в разни банки, собственост на ...
ban
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#19] от "virakocha":
просто е, повече се залагаше на баланса производство-потребление. Замисли се, ти и хората около теб, ако консумирате вносни стоки за около 1000 лева на човек, колко стоки, които бихте могли да изнесете произвеждате!
EU defender
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#22:"ban"]повече се залагаше на баланса производство-потребление[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Баланс при планова икономика? Брях, това ще да е ново икономическо чудо
dark'star
Рейтинг: 4639 Весело[quote#3:"purple_rain"]доказателството е в затворените комунистически икономики които фалираха.[/quote]В последно време комунистически икономики има в Далечния изток и не са фалирали въобще
Другите са в КРИЗА и бая страни фалираха, без въобще да са комунистически .... Явно "фалирането" не е от това
а от друго!
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОban
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#23] от "virakocha":
гледай сега, щом англичаните и германците взеха да се притесняват за цените на тока, французите за това какво произвеждат, а американците да се карат колко долара да напечатат ясно че и в пазарната икономика не всичко е наред, въпросът е къде сме ние, какъв е нашия капитализъм, и как и ние да произвеждаме нещо!
Кирето
Рейтинг: 1384 ВеселоКато си е изнесъл всичко, което не е френско, май само "френската любов" му е останала.
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....И по един кроасан за закуска...
EU defender
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#24:"EVOLYUCIONER"]В последно време комунистически икономики има в Далечния изток[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.КНДР ли
izabell
Рейтинг: 1389 НеутралноНе съм съгласна с постановката.Сега Франция може да не произвежда тези неща,но във времето ги е произвеждала,както и ние произвеждахме хладилници,перални.Какво като не са последна мода,ако са се експлоатирали добре... например БГ пералня "Перла" още работи в някои домове.Така че министъра да си гледа министерската работа
ban
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#26] от "Кирето":
ама те и там са го закъсали, вече не е "френска", а "ромска", та затова ги гонят и ромите, щот и една свирка не могат да произведат!
Biker
Рейтинг: 414 НеутралноТова е своеобразен тест дали във Франция може да живее комунизма.
fpyyh
Рейтинг: 887 Любопитнодали има дефиниция какво значи "произведено в"? защото автомобилите и хладилниците само се сглобяват в България, доста "български" марки всъщност поръчват нещата от Китай. шивашката индустрия работи с вносни платове, конци и консумативи, та и за дрехи не знам. сиренето от полско мляко и кренвиршите от полско свинско за произведени в България ли се водят? и дори колата да е тукашна, гориво не се добива, така че без нея
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеТърпана
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#29:"ban"]та затова ги гонят и ромите, щот и една свирка не могат да произведат! [/quote]
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!Не бе, колега, не сте се ориентирали правилно в обществено-икономическата обстановка... Гонят циганите, щото те бая свирки произвеждат, и правят як дъмпинг на местните производителки!
Щом е "френска любов" трябва да се прави от французойки - така както питиета с имена "шампанско" може да се правят само във Франция!
Xintu
Рейтинг: 753 ВеселоДо коментар [#28] от "xalikarans":
Close to the EdgeХааа, пералня Перла, няма такава машина...първо няма как да я ползваш на нощна тарифа, без шлемофон де, второ е добре да я вържеш с верига за най-близкия радиатор за да не ходи нагоре-надолу и трето и най-трудно за отгатване е кога точно ще се излее на пода...иначе безпорно переше!
Георги Иванов
Рейтинг: 237 НеутралноВ България се произвежда наистина почти всичко за бита!!! Хайде малко повече самочувствие ако може!!!
Eisbär
Рейтинг: 990 НеутралноВсе повече европейци трябва да се замислят над този на пръв поглед дори наивен експеримент.
В ръцете на потребителите в голяма степен да поддържат и купуват марки произведени в Европа. Така ЕС ще оцелее и ще расте.
gos
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#3] от "purple_rain":
Тук говорим за икономически патриотизъм, а не за патриотизъм изобщо. Чети внимално и прави разликата, ако не познаваш думите ползвай гугъл.
Виктор Флоров
Рейтинг: 968 ВеселоМейд ин България е очаквай неочакваното.
Всеки път продукта на един и същи производител е с корено различно качество.
И ако нещо много си го харесал препоръчваш го и отнасяш критика за лошия си вкус,а когато го купиш отново разбираш защо си получил заслужено мрънкане.
Трудно избирам Българското след като вида му е като стока от преди 20 години.
demonoid - чао тирани!
Рейтинг: 803 НеутралноДневник, в статията пише: ".... документален филм, който ще бъде излъчен следващата пролет. ". Как това кореспондира със заглавието, че "Френска телевизия показа колко е трудно да си икономически патриот"?
http://whynot-reflect.blogspot.com/didi_56
Рейтинг: 466 НеутралноФранция какво прави в Европейския съюз. Да излезе. Да напусне СТО. Да служи едни високи мита и тогава целта ще е постигната.
Дано им се вдигне качеството на живот.
Камен
Рейтинг: 851 НеутралноХайде де, този министър дето призовава французите да си купуват само френски стоки - а какво ще стане, ако и другите министри във всяка държава направят така, и призоват хората си да не карат Рено и Пежо, да не пият вносно френско вино, да не летят в Еърбъс, а в местни аероплани?
Това да не е 19-ти век, ерата на меркантилизма? Тогава са мислели, че богати държави са тези, които не внасят, а само изнасят и трупат злато.
А всъщност богати държави са тези, които консумират много вносна стока и я плащат на другите държави с хартийки, които след време се обезценяват (например - Америка).
bretschneider
Рейтинг: 529 Неутрално... Дебата къде е произведена една стока е повече от изопачен. Стоките се произвеждат вече във повече от 10 държави. Примера със тениската е красноречив. Една тениска се шие да речем в Камбоджа, със Белгийски плат, който е само на документи Белгийски всъщност е произведен в Босна, в последствие брандиран като белгийски.
Една компютърна мишка например трябва да събере в себе си компоненти произведени поне в 7 географски локации. Сглобяват е в Китай и хоп пише мейд ин чайна. Ама кондензатора е произведен в България, Транзистора във Филипините. Така че..
какво ти Мейд ин. Утре (като навлезнат малко по-осезаеомо 3Д принтерите), всички ще произвеждаме по сума си неща. На прилични при това цени.
baizuo
Рейтинг: 1160 Неутрално[quote#24:"EVOLYUCIONER"]В последно време комунистически икономики има в Далечния изток[/quote]
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Не, няма. Има робство и нечовешка експлоатация.
За цвят са му сложили името 'социалистичски'
troi
Рейтинг: 665 НеутралноЧовека не иска да използва внесени продукти, ама задава ли си въпроса колко голям е експорта на Франция и иска ли всички други страни да не пият пенливи вина от Шампан, да не ядат сирене от техните или да не кара коли на Рено, Ситроен или Пежо? Като спрат да изнасят тогава ще е справедливо да не потребява това, което внасят.
забавление и приключениеikar_01
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#21] от "shilliew":
Гардероб в смисъл на дрехи или на мебел? Според мен тук по-скоро става дума за мебел.
kasko
Рейтинг: 826 Любопитно[quote#6:"EVOLYUCIONER"]Стремя се да не купувам НИЩО БЪЛГАРСК[/quote]
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.А лекарствата дето лани ти ги предписа доктора какви са ?
dissident
Рейтинг: 779 НеутралноТова нещо съществува с голяма сила в Скандинавия. Не е въпрос да си назадничав, както коментират по-горе, а да купуваш местно производство когато имаш избор.
Разбира се скандинавци могат да се държат така, защото тяхното производство превъзхожда вносното и го предпочитат макар че е по-скъпо.
Schliwobeatz
Рейтинг: 466 НеутралноДобре е да се хапва родно- домати биволско сърце, суджуци, сиренца, кашкавали, ракийка, минерална/ изворна водица. Всичко друго в голяма степен е НЕВЪЗМОЖНО да бъде изцяло родно.
alvell
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#6] от "EVOLYUCIONER":
Извинявай,ама пак им го даваш на тях.
То вече производство няма само търговийка.
И търговците са същите.
Karla c Україна Hanneman
Рейтинг: 803 Неутрално[quote#3:"purple_rain"]кое му е патриотичното да използваш само произведени в собствената ти страна стоки[/quote]
To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!Например в това производителите в твоята страна да плащат данъци на твоето правителсто , което от тях да плаща твоите пътища и детски градини , а защо не - и пенсията ти. Умник!
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 524 НеутралноЕ па французите не мое се оплачат, че нямат тяхно си производство...
Виж при нас тоя експеримент...и крушки нема да си има човек...Ще си свети със свещи...
dissident
Рейтинг: 779 НеутралноВъпросникът не е коректен. "Да, трябва да се подкрепя родното производство". Какво означава родно и как се отнася до даден човек? Винаги се говори за местно производство. Дори на ресторанти се дава Мишелин звезда и се оценяват много високо когато ползват местни продукти.
Karla c Україна Hanneman
Рейтинг: 803 Неутрално[quote#6:"EVOLYUCIONER"]Стремя се да не купувам НИЩО БЪЛГАРСКО[/quote]
To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!Ми нали си комунис , тоест безродник - нормално е.
Димо Кроснев
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#40:"Камен"]Хайде де, този министър дето призовава французите да си купуват само френски стоки - а какво ще стане,
И да ,и не.60-те години,когато започна инвазията и дъмпинга на японската черна техника в Германия,немеца без да го агитират купуваше Грундиг,Сименс и т.н.,макар и по скъпи,убеден че с това запазва работните места на сънародниците си и немската марка.Тогава там заплатите не бяха кой знае какви.Но немеца помни глада,войната ,суперинфлацията....Но защо трябва да се купуват полски домати от Кауфланд,австрийски ябълки,когато стоката на нашите производители стои непродадена,а е и с по високо качество?Всъщност какво ли произвеждаме сга,че да бъдем икономически патриоти?
Schliwobeatz
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#6] от "EVOLYUCIONER":
Браво, истински интернационалист! Следващия път като си купуваш снакс или някое шоколадче отиди при "Нестле" вместо при "Фикосота"! Накажи лошия български частник и подкрепи компанията, която има за цел да изкупи целите водни резерви на планетата!
peron
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#10] от "442":
Французите останаха само в лукзозните стоки (като дрехи - Шанел, Лиу Витон, Диор; парфюми, скъпи вина) и туризма като лидери, както и в иновативните науки в областа на медицината, астронавтиката (Жул Верн е основно тяхна заслуга) и транспорта (Високоскоростните влакове, Корабостроене, Еър Бъс). В масовото им потребление ползват американски стоки. Не съм виждал по-американизирани европейци от тях.
Аз се стремя да купувам европейски стоки, защото приемам Европа и ЕС като едно. Телефонът ми е Нокия, колелото, произведено в България, дрехите ми са само от европейски марки, както и всички домашни уреди и пособия.
Schliwobeatz
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#45] от "kasko":
Български, не виждаш ли че не си ги е пил! Громи врага с партиен билет.
plumpschi
Рейтинг: 1262 ВеселоДо коментар [#2] от "sto67nes":
И електрическа тенджера! Специално си усигурих такава и сега научно обяснявам на германците колко по-икономична е за готвене от 2к ватовата фурна!
dissident
Рейтинг: 779 Неутрално[quote#55:"peron"]В масовото им потребление ползват американски стоки.[/quote]
Ще спечелиш в рубриката: Цитат на деня.
Dreadlord
Рейтинг: 753 ВеселоИкономически това е пълна глупост. Ако родните стоки са хубави, всеки би ги предпочел без убеждаване. Ако пък са по-лоши (респективно по-скъпи), той би се лишил от определена част от ползите на вносните стоки. Това е равносилно на даване на пари за подпомагане на родните производители и може да се характеризира като субсидия. При нея обаче не е нужно и да се търпят недостатъците на родните стоки. Единственият честен начин те да станат водещи, е като се подобрят качеството и цената им. Всичко останало са фантасмагории и претенции да се бърка в джоба на хората без да им се предлага нищо в замяна. Затова и единствената действителна бюлетина, с която всеки ден се гласува, е с определен номинал и обикновено е защитена от фалшификация.
Who is General Failure and why is he reading my disk?irons
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#55] от "peron":
Дори луксозните им дрехи се шият в най-бедните дтрани. Реално, във Франция само им слагат етикетите. Корабнат им индустрия е бутикова и реално пак е само сглобяване. Така е и съ ссамолетите.
И те като британците, обаче (това го знаят малко хора), са наблегнали на високотехнологичните и специализирани производства + износ на високоплатено ноу хау.
lordcris
Рейтинг: 717 НеутралноРазбира се, че е идиотщина. От анкетата си личи, че и 70 от гласувалите са такива. Мислех повече.
xmm
Рейтинг: 1154 ВеселоНе стига,че сме икономични патриоти,защо трябва и икономически?
Rage Against
Рейтинг: 1097 Неутралноайде стига с тия протекции!
РЕФОРМИ !не може с патриотични лозунги да направиш местните фирми конкурентни на световните пазари. всяка фирма, всеки продукт, всяка услуга, трябва да се борят за потребителското внимание.
освен това, глобализацията е двигател на прогреса. икономическият патриотизъм води до затваряне на икономиките и дългосрочен аспект ще се окаже пагубен и ще намали икономическия растеж. аз не мога да го докажа емпирично днес, но статистическите данни от изминалите десетилетия го доказват.
divzmei
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#3] от "purple_rain":
Те франсетата са си чисти комунисти
Athanatos
Рейтинг: 1907 Неутрално"Мислим си, че е нормално да има ягоди през януари и домати през март."
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Що бе, във Франция няма ли оранжерии?
pavur
Рейтинг: 1124 НеутралноВкъщи,хубу.Ама колата?Щото аз знам,че ако на маската има мачка,пичка и елхичка,колата е за скрап.
pavur
Рейтинг: 1124 НеутралноДо коментар [#57] от "plumpschi":
И чушкопек,и чушкопек...
pavur
Рейтинг: 1124 НеутралноДо коментар [#31] от "fpyyh":
нема таквиз работи-у българския кемвирш има само българска соя и българска тоалетна артишка.За кфо свинско от Полша бълнуваш бе?
foure
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#2] от "sto67nes":
Съвсем не е така, ще имащ и хладилник, колело (при това от висока класа), кола, телевизор, обувки, дрехи,всякакви мебели, истинска храна, .... само от към електроника ще си малко зле, ама не е болка за умиране. Въобще доста по-лесно ще ти е от на франсето.
Geo
Рейтинг: 638 ВеселоДо коментар [#40] от "Камен":
Истината ще ви освободиМда, чак 40-ти коментар споменава нещо за меркантилизма. Цяло чудо е, че 28% от анкетираните са познали отговора - че "икономическия патриотизъм" е безмислица. Който го интересува - чичко гугъл има много инфо по въпроса.
Athanatos
Рейтинг: 1907 Неутрално[quote#69:"4e"]кола, телевизор[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Я пак??
Нещо не се сещам за телевизор, произведен наскоро в България. Последното което се сещам са последните модели на Електрон с дистанционно и имаше след това едни други, забравих им марката и до там.
За български коли е СУПЕР несериозно да се говори. Първо ние само ги сглобяваме, и второ, предвид капацитета на завода в момента - на практика такива коли НЯМА.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1441 НеутралноОпитвам поне купуване на някой дрехи, но обикновено се разочаровам от качеството на българските стоки!
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯКурт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1441 Весело[quote#4:"Станислав"]Тук обаче си произвеждаме хладилници "Либхер"[/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯВиж Лиибхер са мерцедесите сред хладилниците, бих си купил от Пловдив!
bachmann
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#18] от "ban":
Пускаха "Етър" - български вариант на кокакола.
ИнаЧе имало някакъв завод в Пловдив.
bachmann
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#59] от "Lord Dreadfort":
Пазарните либерали ползвате тезите на Дейвид Рикардо без да мислите.
Но не искате да живеете като английски работници или португалски селяни по негово време.
bachmann
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#21] от "shilliew":
Да видим колко хора в Европа ще останат на тъмно и студено.
Руснаците поне ще си имат ток, парно и петрол.
basilicum
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#2] от "sto67nes":
Раховец - класика! Кво не му харесваш?
Ако можеш да изкопайш по една Елка, В. Търново и една стара радиоточка ставаш почти независим
basilicum
Рейтинг: 1766 Неутралноима нещо малко по-интересно и абсолютно реално, загатнато в тази статия. нарича се 'икономически национализъм'. има го в различни варианти, единия от които си е чиста проба протекционизъм.
зловещата истина обаче е, че икономическия национализъм като разумна практика и по-специално целенасоченото сработване на държава и частен сектор е извело икономиките на япония и германия (загубили 2СВ!!) като доминиращи такива за последните 50г.
basilicum
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#63] от "Rage Against":
пълни глупости! икономическите данни сочат точно обратното.
basilicum
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#46] от "dissident":
не е така. някои неща от скандинавия са качествени, други посредствени. много често вносните стоки са качествени и по-евтини. просто картинката е по-сложна. да, има много по-завишен контрол на качеството и същевременно пробутване на безмислен протекционизъм в името на запазване на местното производство. има си уважителни аргументи в полза на последното. кой как прецени.
dark'star
Рейтинг: 4639 Неутрално[quote#27:"virakocha"]КНДР ли [/quote]В 18 страни , а вече станаха 19 с Еквадор .... Най-добре са в Китай и Виетнам. Има още кандидати
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОdark'star
Рейтинг: 4639 Неутрално[quote#54:"Schliwobeatz"]Накажи лошия български частник [/quote]Това и правя системно !
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОСъс садисти НЕ се преговаря!
/Фиосота и Нестле нито са ме пъдили от работа, нито ми дължат заработени заплати/
Rage Against
Рейтинг: 1097 ВеселоДо коментар [#79] от "basilicum":
РЕФОРМИ !кои икономически данни сочат какво?
и какви пълни глупости?
Dreadlord
Рейтинг: 753 ГневноДо коментар [#75] от "bachmann":
Who is General Failure and why is he reading my disk?Английските работници и португалски селяни по негово време са били много щастливи от това, че са живи заради "злия капитализъм". Сега е така в Индия. Друго си е да измират милиони в СеСеСеРе от глад - ама с великия вожд е друго...
ivan.panchev
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#6] от "dark'star":
Типичен комунистически безродственик. Гледай 23та да не се повтори