Bloomberg направи апокалиптична прогноза за фалита на САЩ

Bloomberg направи апокалиптична прогноза за фалита на САЩ

© Reuters



Отказ на САЩ да плащат външния си дълг ще има разрушителни последствия на финансовите пазари от Бразилия до Цюрих, ще спре кредитен механизъм на стойност пет трилиона долара, ще обруши долара и ще изпрати света в дълбока икономическа депресия, прогнозира агенция Bloomberg, позовавайки се на финансови анализатори.


Агенцията отбелязва, че фалит в САЩ ще доведе до няколко банкрута по цял свят. Финансовият пазар в момента сравнява евентуалния американски фалит с фалита на Lehman Brothers през 2008 г., който показва редица сериозни недостатъци във финансовия сектор на САЩ.


Банкрутът на инвестиционната банка сериозно забавя темповете на кредитиране, защото много организации откриват, че акциите по сделките не са толкова сигурни, колкото са си мислили. Ситуацията създава страх у инвеститорите, които започват да разпродават акции на банките, което от своя страна довежда до срутване на фондовите пазари.




Подобна ситуация, но в много по-голям мащаб, ще има и при фалит на САЩ. Извън пределите на страната намаляването на цените на американските облигации ще удари най-силно Китай и Япония, които притежават американски дългови книжа на стойност 1.3 и 1.1 трилиона долара.


Към 17 октомври на сметката на Министерството на финансите ще има около 30 милиарда долара, а всекидневните разходи са в размер на 60 милиарда. Затова е необходимо към този момент да бъде вдигнат таванът на американския дълг от законодателите. В момента Републиканската и Демократическата партия не могат да се разберат за бюджета за новата финансова година, която започна на 1 октомври и институциите в страната са блокирани.


Последният фалит на САЩ е през 1790 г., когато изплащането на дълговете се отсрочва до 1801 г.

Коментари (263)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Прогнозите са хубаво нещо,ама когато са вързани с действителноста става страшно!

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Ами по принцип е вярно - ако САЩ пръдне, доста голяма част от свете ще се посере... Навързани сме като свински черва.

  3. 3 Профил на green
    green
    Рейтинг: 442 Весело

    Гърция не фалира, та САЩ ли?

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2640 Любопитно

    "да бъде вдигнат тавана на американския дълг" - до КОГА ли?! В небесата розови облаци няма, та срутването е неизбежно. Нови финансови отношения, реални сделки, покритие, равновесие... Май избор няма?!?

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Започвам да си мисля, че това е някаква гигантска далавера, която цели да изгори определени субекти !!!

  6. 6 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Републиканците са кухи лейки.. за тях най-важно е да правят кретении..

  7. 7 Профил на windok
    windok
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Всяко нещо си има край, естествен завършек.

  8. 8 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 466 Неутрално

    При всички положения ще вдигнат тавана на дълга. Друг изход няма. А що се отнася до бюджета, републиканците трябва да направят отстъпки, Обама няма да отстъпи.

  9. 9 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Дайте да не ги мислим тях. Боли ги за външният им дълг. Имат си икономика която работи като локомотив, вътрешен пазар от 310 милиона и са главния консуматор на европейски и китайски стоки.

    Повече ще го духне останалия свят от тях...може пък и за това да го правят.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  10. 10 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    Лоша, работа. Май положението не е толкова розаво, колкото се опитват да ни го опишат разни хора тук. Пари нема, действайте!

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  11. 11 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "apolitichna":

    Комуниста Обама нямало да отстъпи и за това трябвало всички да се съобразяват с него. Да си плаща той за задръстения Обамакеър...

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  12. 12 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#9:"Соколов"]Повече ще го духне останалия свят от тях...може пък и за това да го правят.[/quote]

    Аз предпочитам САЩ да не фалират, защото хич не вярвам на твърденията, че нищо няма да се случи ако това стане. Няма логика

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  13. 13 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Прогресивните левичари завзеха културата и властта в САЩ преди 100 години и от тогава бавно но славно я разрушават. Кениеца е поредният антиамериканец.

  14. 14 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Весело

    Хах, ето я сметката на САЩ. Най-долу само дето не пише "Пак заповядайте"

    http://www.treasury.gov/resource-center/data-chart-center/tic/Documents/mfh.txt

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  15. 15 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#12] от "Леми Килмистър":

    САЩ никога няма да фалират. Спират си плащанията по външният дълг. Не бъркай нещата.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  16. 16 Профил на guten.sabahlian
    guten.sabahlian
    Рейтинг: 476 Весело

    Е, може и нашите пенсионери да доживеят пенсии от $6000

    Semper in angaria.
  17. 17 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    [quote#15:"Соколов"]Спират си плащанията по външният дълг. [/quote]

    И нищо не се случва със световната икономика, така ли?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  18. 18 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Гадна комунистическа агенция Bloomberg! Проклет комунист Обама! Подли Комунистическа Републиканска и Комунистическа Демократическа партии! Безсъвестни комунистически банки и финансисти! Всичко разсипаха тия комунета, даже стожера на демокрацията!!

    Всички ли глупости, които може да изстиска агитката изброих, или нещо пропуснах? Надявам се да съм, за да се върнем на темата по същество, без лозунги.

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  19. 19 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1529 Любопитно

    Някои хора се готвят да станат много ама много могъщи.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  20. 20 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Няма такава опасност САЩ да откажат да плащат външния си дълг,по-скоро ще продължат да печатат пари.

  21. 21 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Весело

    [quote#18:"niko_tin"]Всички ли глупости, които може да изстиска агитката изброих, или нещо пропуснах? [/quote]

    Гадно КГБ и гаден Путин! Те не може да не са намесени в таз злина!

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  22. 22 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Весело

    Охооо, щом Блумбърг пише, значи е сериозна работата... Ще продават янките Аляска, то се е видяло

  23. 23 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#17] от "Леми Килмистър":

    Ще затъне цял свят, но когато има кръв по улиците някои хора правят много, много, много пари. За това трябва да се замислят всички по веригата с това държавно кредитиране. Европа и тя е заминала по същия път. Погледни дълговете на Франция, Италия и прочие. Кой изобщо в този свят си вярва, че тези пари някога някой ще ги върне...цирка все някога ще свърши, това е елементарна реалност.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  24. 24 Профил на Plamen Vl
    Plamen Vl
    Рейтинг: 409 Неутрално

    При фалит на САЩ, Япония и най-вече Китай ще загуби огромни, ама много огромни суми.
    Та е твърде възможно и това да е една доста блазнеща мисъл за някои...

  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#3] от "green":

    Дългът на Гърция може да бъде погасен с положителното търговско салдо на Германия за 1 година.

    Дългът на САЩ не може да бъде покрит с всички налични финансови резерви в целия свят.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    И както разбирам , САЩ е заплашен от фалит , само защото Обама иска да прокара здравната реформа...

    Свободата Санчо, ....
  27. 27 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#18] от "niko_tin":

    ++++++++++++++++++++

  28. 28 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#24] от "Plamen Vl":

    При фалит на САЩ огромни, ама наистина огромни суми ще загуби най-напред САЩ.

    Просто ще загуби БВП в размер равен на цялата маса от долари намираща се извън САЩ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  29. 29 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#23:"Соколов"]..цирка все някога ще свърши, това е елементарна реалност.[/quote]
    Май е дошло времето ? Над 10 тр.долара дълг, и вместо да се търси начин за погасяване, се обмисля повишаване на тавана за дълг ...Това нормално ли е ???

    Свободата Санчо, ....
  30. 30 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Добре де, ще вдигнат тавана по дълга и ще отсрочат фалита с няколко месеца. Какъв ще бъде ефекта? Отлагане и нов, по-висок дълг.
    Не съм специалист, но имам чуството, че Америка се плъзга по склона от доста време.
    Направо им се чудя на тези, които ще купят американски облигации! Сигурно ще бъдат същите, които вече имат облигации в падеж. Излиза, че парите, които ще налеят ще се върнат обратно при тях, а външния дълг ще се увеличава.
    Прилича ли ви на пирамида?!?
    По-добрият вариант е фалит сега, преди да са завлекли световната икономика още по- дълбоко.

  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#29] от "Радостина":

    10 трилиона долара! Вие живеете някъде около 5 години назад във времето. Кажете 17 и почти ще сте познали.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    На калпак в САЩ се падат по 54 хил. долара държавен дълг + 50 хил. долара персонален дълг + 80 хил.долара фирмен дълг към банки.
    На семейство дългът надхвърля 700 хил долара, а средния размер на спестяванията на 1 семейство е около 6.6 хил. долара.
    На пръв поглед най лесния начин да се оправи пъзела е доларът да се обезцени драстично. Само че ако това се случи, американците вече няма да купуват нефт с долари. И изобщо доларът ще стане мръсна дума, а 80 на сто от просперитетът си американците дължат именно на долара.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#20] от "purple_rain":
    За ваше инфо: САЩ не печатат долари. Печатат ги мойшетата от Федералния резерв и ги дават назаем с лихва. Така печатането пак се явява заем.

  34. 34 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Америка ще фалира , ама друг път имат си печатница хората и цял свят им робува Между другото гениално са си го измислили И по случай фалита пуснаха печатницата и в тираж е новата 100 $ банкнота Театро хихихи

  35. 35 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#31] от "tribiri":

    +++
    >> И докъде ще стигнат , ако си вдигнат още тавана.
    П.С. Аз дори не мога да си ги предтавя тия трилиони . А някои казват , че били нищо работа и можели да се справят ?????

    Свободата Санчо, ....
  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    Интересно ...
    Блумбърг пише, че не можели да се разберат по бюджета.
    А даже и на малките кандидатамериканчета, чакащи на мексиканската границата, им е ясно, че кучето е заровено в Обамакеър и мазните борби са за това.

    Иначе ... Щатите продължават да губят имидж. Което е кофти...

  37. 37 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#11:"Соколов"]Комуниста Обама нямало да отстъпи и за това трябвало всички да се съобразяват с него.[/quote]
    Тази пък глупост за комуниста Обама откъде я измисли? Все едно цяла Западна Европа е комунистическа. Нещо познаването на реалността не ти е май най-силната страна?

  38. 38 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    И после да ми кажат пак че банките не са виновни.
    Раздават пари които нямат на такива които не ги връщат за да си купуват неща от които нямат нужда.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  39. 39 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#28] от "tribiri":

    О, не. САЩ ще изгубят най-малко.

  40. 40 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Весело

    [quote#34:"pipon"]Америка ще фалира , ама друг път имат си печатница[/quote]
    Нямат си , печата им ги и им ги продава ФЕД .
    Имат самочувствие, но свои пари си нямат ...То и ние си нямаме ,но те са все пак САЩ нали >

    Свободата Санчо, ....
  41. 41 Профил на marinab
    marinab
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#5] от "442":

    Натискат арабеските, Китай и Япония да им опростят дълговете със спекулации

  42. 42 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#29] от "Радостина":

    Реално дълга в момента е 17, между другото на обединена Европа дълга също е толкова.

    Е кажете ми какъв план да се измисли за връщане на 34 трилиона долара от Европа и Америка? Колко поколения трябва да работят за това? Света не иска да работи вече. Ако добавим и Южна Америка и Азия, и цирка става абсолютен. Това е един абсолютен илюзорен балон. Накрая ще оцелеят тези които могат сами да се поддържат. Това са примерно САЩ, Китай, Германия, Франция, Русия...държави които имат и населението, индустрията и селското стопанство да издържат.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    [quote#32:"tribiri"]80 на сто от просперитетът си американците дължат именно на долара. [/quote]
    По-скоро на вярата в долара

    Прочее ... силно е преувеличено такова твърдение.
    След като годишно Щатите имат иновации повече, отколкото останалият свят взети заедно, след като годишно им се стичат в университетите над 500 000 (по данни за 2011) чуждестранни студенти, от които обират каймака, а останалите се връщат по места като проводници на влияние, след като самият щатски пазар е това, което е ... то да се каже, че 80% се дължи на долара мисля, че е твърде пресилено. Твърде твърде ...

  44. 44 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    [quote#30:"bilbotorbins"]Прилича ли ви на пирамида?!?
    По-добрият вариант е фалит сега, преди да са завлекли световната икономика още по- дълбоко. [/quote]
    Просто напечатените пари от САЩ се покриват със стоки и труд от останалия свят. С една дума, живеят на чужд гръб. И сега им се молят - не спирайте да печатите, зле за света. А що не си стегнат коланите, като другите? Те и сега си печатат по 85 милиарда на месец като база, а другите допълнително.

  45. 45 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    [quote#42:"Соколов"] Колко поколения трябва да работят за това?[/quote]
    Ами не знам . България я поставиха на колене и заради много по-малки задължения .
    Та да са мислели като са правели дългове ,които не можем дори да си представим и са демонстрирали т.нар. просперитет и ценности. Сега , ако не могат да се справят ..ами да влезе МВФ, Световната банка и други знайни и незнаини хиени ...и да им помогнат.Справедливо ще е , според мен .
    Е сигурно ще има стачки и недоволства ,ама ...това е демокрация , нали ..

    Свободата Санчо, ....
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#39] от "Знам и Мога":

    Моите кокошки снасят 10 яйца. На мен обаче не ми трябват и аз ти ги продавам за 2 долара за да си попълня валутния резерв.
    Така ти получаваш 10 яйца или 2 долара БВП, а аз получавам 2 долара резерв. Утре обаче изведнъж се оказва, че твоите долари са радиоактивни. Аз бързам да се оттърва от тях. Какво правя. Идвам бързо и купувам от тебе 8 яйца (защото доларът е паднал) с твоите 2 долара. Аз ти изземвам БВП за 2 долара, а ти започваш да си ги лепиш вместо тапети.

    Какво ще стане, когато курсът на долара се обезцени спрямо йоана, а петролът започне да се търгува в йоани?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#43:"xm..."]След като годишно Щатите имат иновации повече,[/quote]
    Почвам да си мисля, че това е малко пресилено . Имат , разбира се , но величието им според мен се дължи основно на т,нар. кръстоносни войни за петрол и на верния им приятели от СА, които гарантират стойността на долара.
    И естествено на милионите съсипани съдби по света ... За да бъдат САЩ, трябва да НЕ бъдат Ирак, Либия, Сирия, Иран, и по-назад Аржентина, Чили, Еквадор ...... и т.н .

    Свободата Санчо, ....
  48. 48 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#34:"pipon"]Америка ще фалира , ама друг път имат си печатница хората и цял свят им робува[/quote]

    Почват да затварят поголовно:
    Obama closing peoples farms - Under Gov Shutdown excuse
    http://www.youtube.com/watch?v=Kz6FIUQiy6U#t=159

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#43] от "xm...":

    Долари -> Просперитет -> Мозъци -> Долари -> Просперите -> Мозъци ... и така 55 години.

    И после доларът престава да носи, а започва да връща, защото всеки иска да осребри парещите резервни долари, които в един момент вървят единствено и само в САЩ. Можеш ли да си представиш такъв епокалипсис.

    Това е все едно Москва от средата на 80-те! Имаш бала с рубли, а няма какво да купиш с тях! Ако има тапочки, купуваш тапочки, ако има свинина, купуваш свинина. Дай боже да не се стигне дотам!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  50. 50 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 645 Любопитно

    [quote#41:"marinab"]Натискат арабеските, Китай и Япония да им опростят дълговете със спекулации [/quote]

    Китай май няма да се съгласят лесно:

    China tells US to avoid debt crisis for sake of global economy
    Zhu Guangyao
    Mr Zhu said China and the US are "inseparable"
    China tells US to avoid debt crisis for sake of global economy
    A senior Chinese official has warned that the "clock is ticking" to avoid a US default that could hurt China's interests and the global economy.

    http://www.bbc.co.uk/news/business-24426881

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  51. 51 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#45] от "Радостина":

    Ами поради някои политически и икономически причини България могат да си я надупват както си искат.

    На кой ще си продава Китай стоките ако не позволява на Европа и Америка да задлъжняват? Това е пирамида в която всички активно купуват и на никой не му пука за края!

    Държави фалират по цял свят. Само балъците си плащат дълговете, че и финансова дисциплина държат...

    Гърция дължеше 300 милиарда евро в началото на кризата им, сега след всичките циркове дължи 350 милиарда...

    Никой не си прави план да връща нищо, и това няма нищо общо със справедливост.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  52. 52 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    До коментар [#47] от "Радостина":
    Има си екаспертни статистики по въпроса.
    А за 500 хиляди - официална статистика.
    От тях, по спомен, около 300-350 хиляди остават ...

  53. 53 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    "Финансовият пазар в момента сравнява евентуалния американски фалит с фалита на Lehman Brothers през 2008 г., който показва редица сериозни недостатъци във финансовия сектор на САЩ".

    Тези недостатъци едва ли могат да бъдат преодолени чрез допълнително задлъжняване и повдигане на дълговия таван. Това би било лекуване на симптомите, не на заболяването. САЩ и преди са изпадали в бюджетно-финансова несъстоятелност, а държавните служби са спирали работа - няколко пъти и при Рейгън, за по ден-два-три. Апокалиптичните прогнози - правдиви или не - са добре продаваем продукт. Но администрацията във Вашингтон трябва да спре да се прави на най-големия дар Божи и да прояви готовност за някакви компромиси и от своя страна, не само да настоява за безусловна капитулация на опонентите си... За да се закърпи положението сега. Сетне трябва да помислят много повече върху реалното ограничаване на разходите, отколкото за любимата си "Обамакеър", например.

    Свобода за Надежда Савченко!
  54. 54 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#51:"Соколов"]Никой не си прави план да връща нищо, и това няма нищо общо със справедливост.[/quote]
    Ама не може така бе човек. В БГ 8 човека изгоряха като факли , 5 от тях поради неспособност да си плащат дълговете. То така всичко се обезмисля, ако големите не правят сметка да връщат заемите си ,а само как да задлъжнеят повече.
    И щом е така ,според мен САЩ трябва да фалират. С всичките последствия ...И после , всеки да се справя както може ,но без Уолстриит, МВФ и компания ...

    Свободата Санчо, ....
  55. 55 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    [quote#49:"tribiri"]И после доларът престава да носи, а започва да връща, защото всеки иска да осребри парещите резервни долари, които в един момент вървят единствено и само в САЩ. Можеш ли да си представиш такъв епокалипсис. [/quote]
    Мога.
    Но няма да се стигне чак дотам, та "всеки" да тръгне да осребрява доларите си. Светът вече е твърде обвързан помежду си. Спомнете си какво стана след като гръмнаха Лемън.
    Аз си мисля, че просто се пренарежда пъзела. И тази Голяма пернишка трагедия, макат да не предполагам, че е театро, е органично в този контекст. Доларът ще поотстъпи, защото и Щатите отстъпват. За добро и за лошо.
    Китайците и руснаците отвързват обмена си от долара, сам го беше отбелязал, Китай обяви програма за преселването на 250 (двеста и петдесет! половин Европа) милиона селяни в градове до 10-15 години, т.е. планират вдигане на вътрешното потребление ... Те ти и освобождаването на търсенето на долари, та сега, о'време, започва и спускането на гумите, така да се каже.
    Япония не я броим, че те са толкова свързани с Щатите, че няма накъде повече.
    А Европа ... е, нали в момента преговаря с Щатите точно за бъдещите си взаимоотношения. И стяга ... банковия надзор и съюз
    Абе, в интересни времена живеем ...

  56. 56 Профил на HXP
    HXP
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Нищо особено ново не се казва- провалени очаквания, разпродаване масово и психоза, затъване в евентуална депресия и прочие. На доста висока стойност обаче.

  57. 57 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Ситуацията си е направо положение! Сега и да вдигнат лимита,просто отлагат апокалипсиса за друг път. Цялата система е нездравословна. Лошото е,че целият свят, малко или много е обвързан с американските финанси. На никой няма да се размине,това са фантазии.
    Другата глупост е, че Обама и реформите му били виновни. Проблемите с дефицита са от десетилетия. Набухаха над 4трлн за войните в Ирак и Афганистан, трилиони за спасяване на о...ли се банкери и застрахователи, а правят проблем за няколко стотин млрд. за 20 години напред общо,които ще спестят на данъкоплатеца многократно повече осигурявайки по-прилично здраве на нацията.
    Колапсът на Лемън Брадърс изглежда като сметка за сникърс и количка в сравнение с това,което би могло да се случи всеки момент.
    И най-тревожното е, че никой, абсолютно НИКОЙ, не предлага разумна алтернатива....

  58. 58 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#15:"Соколов"]Спират си плащанията по външният дълг.[/quote]

    а това какво е ако не фалит в най 4ист вид???

  59. 59 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#29:"Радостина"]Над 10 тр.долара дълг, и вместо да се търси начин за погасяване, се обмисля повишаване на тавана за дълг[/quote]

    то нали това е въпросът- 4е няма пари за администрацията да работи, ти дълг да намаляват...

    как се намалява дълг от 6 трилиона долара....

    но 4естно казано миналата година добре си спомням 4е пак беше същата истерия, ако не и по голяма, и нищо, вдигнаха тавана, напе4атаха малко кеш и вси4ки живи и здрави и щастливи

  60. 60 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#42:"Соколов"]Това е един абсолютен илюзорен балон. Накрая ще оцелеят тези които могат сами да се поддържат. Това са примерно САЩ, Китай, Германия, Франция, Русия.[/quote]

    пи4, спри да ръсиш глупости в 10 поста- какво, ще гледат картофи и ще се изхранват с тях ли тези държави? Няма такова понятие като самодостатъ4на държава- на кого ще се изнася тази продукция дето се произвежда, примерно Германия на кого ще пласира автомобилите си? Вси4ко е толкова свързано, 4е един фалит на Щатите наистина би бил катастрофален, едва ли някой изобщо би могъл да си представи колко катастрофален

  61. 61 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Винаги имай "едно на ум", когато ти казва нещо някой, чиято фамили завърва на "берг", "блум" или "ман".
    В 99.999% от случаите го прави с определена цел.
    А, целта е винаги само една - лична изгода.
    Дори само от раздухване на истерията "берг-ман-блум" правят кинти. И то, доста.
    Не казвам, че всъщност няма проблеми.Напротив.
    Но не едва на момента и не точно сега те са разбрали, че нещо се случва.

    Тази пирамида от пясък са я градили в продължение на много години.
    И много преди всички са изчислили, кога и върху кого ще се срути.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 958 Весело

    Дърти еврейски номера.!
    А,Дянков е там,
    да се възползват.

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  64. 64 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 638 Любопитно

    [quote#43:"xm..."]Щатите имат иновации повече, отколкото останалият свят взети заедно[/quote]

    Какви американски стоки си видял на пазара, освен Холивуд? Има ли САЩ положителен търговски баланс? Очевидно не, след като прави дългове. Парите за бюджета са свършили едно тримесичие преди края на годината. Що за бюджет е това? Нали са много умни и иновативни?

  65. 65 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Имате ли ферма, нива на село, ранчо или нещо такова?
    Ако наистина вярвате в щатски фалит, те ще ви трябват.

    Изнесете се там и забравете за "Billa" и "Metro".
    Започнете с картофи, леща и лук, понеже лесно се сеят и доста са калорични.
    Вземете оръжие. И солиден запас боеприпаси.
    Скоро тълпи от градски гладници ще ви споходят, решени на всичко.

  66. 66 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Добре че на тия не съм им давал назаем.

  67. 67 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#64:"zeer_streng"]Какви американски стоки си видял на пазара, освен Холивуд?[/quote]

    сори, ама с4упи тъпометъра отвсякъде....

    има се предвид високи технологии, не нов сорт картофи

  68. 68 Профил на Радостина
    Радостина
    Рейтинг: 638 Любопитно

    [quote#62:"carmello"] ако САЩ фалират, ще го усетиш мнооооооого сериозно [/quote]
    Не се радвам разбира се , но ми се струва ,че се преувеличава с незаменимостта на добрата империя. Когато фалираха повечето държави в Южна Америка .с помощта на САЩ . света не свърши. Когато рухна Източния блок и особено Русия ,света пак оцеля. Когато Превърнаха в руини Ирак, Либия, Сирия ...пак има надежда ... Защо ,ако фалира САЩ аз трябва да се тревожа толкова ,не те разбирам.
    П.С. И още нещо САЩ имат договор 100 годишен с ФЕД, и той изтича сега на 23 декември. може би , за да се подсигурят финансистите ,чертаят чак такива апокалиптични прогнози...Защото от това по-добра печалба няма нали печатам хартия и я продавам на теб срещу лихва ..и то в твоя дом.

    Свободата Санчо, ....
  69. 69 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#67:"carmello"]има се предвид високи технологии, не нов сорт картофи[/quote]

    В коя област? Автомобилостроене, електроника, компютри? Всичко се прави в Далечния изток...

  70. 70 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#53] от "GogoPG":
    Айде сега, администрацията е виновна, а не чаените лунатици.

    BohrMottelson
  71. 71 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 662 Неутрално

    ох, тая новина е от пейсе дни поне, аре вземете се малко в ръце

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  72. 72 Профил на karak
    karak
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#61] от "sun_lounger":

    да не забравяме "щайн", "иц", "фелд", "хаймер", "баум", "райх"...

  73. 73 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Колкото до президента Обама,
    той ясно съзнава, че повече на къде - няма.
    И, че момента наистина вече е близо.
    Но, хем му се иска, хем не му стиска.
    Прави опити да спаси своя народ, но залогът е тежък.
    Знае, какво, кого и как трябва да атакува, но му трябва кураж, защото рискува за себе си всичко.

    Няма как да забрави случката в Далас точно в 12:30.
    Датата 22-ри ноември, годината 1963-та...

  74. 74 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#70] от "Scharnhorst Effect":

    Ами... как да Ви кажа. В началото имах илюзията, че Чаените ще се окажат онова, от което Америка има нужда. Тази ми илюзия вече рухна - твърде са посредствени и първосигнални. Но те не се нуждаят от Обама. Обама се нуждае от подкрепа - където успее да се докопа до нея. Той трябва да направи компромис, ако иска да види крачка напред към съгласието и от опонентите си. И... все пак - не цялата GOP е "Чаена", нали?

    Свобода за Надежда Савченко!
  75. 75 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#64] от "zeer_streng":

    Шегувате се, нали?

    Свобода за Надежда Савченко!
  76. 76 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#43] от "xm...":

    Изобщо не е пресилено!
    След като Кисинджър сключва договор с арабите да продават петрола само в долари и Никсън отменя златния стандарт, то необходимостта от долари нараства постоянно.
    Печатането на долари за задоволяване на световните нужди за търговията с петрол понижава стойността на долара. Арабите не са прости и повишават цената на петрола, откъдето пък се генерира нова необходимост от долари!
    Така американците печатат и купуват, а света поема напечатаното.
    Това е една постоянна спирала и краят и' трудно се вижда.
    Саддам Хюсеин обяви, че ще започне да продава петрола в други валути и му спретнаха едни "химически оръжия"!
    Цената на петрола през 80-те е около 20$/барел а сега е 110 $, а през 2008 достигна почти 150$.
    При създаване на еврото, долара бе по-скъп от него. Сега е 40% в обратна посока.
    При първата война в залива СА пуснаха 720млд. на финансовите пазари и долара се срина с 10-на процента, а когато Китай реши да деверсифицира 5% от своя доларов резерв, пазарите реагираха с още 15% надолу!
    В момента в който арабите разберат, че държат тапети и света върне на Америка хартията, то веднага ще бъде изплатен и външния и вътрешния дълг, но Америка вече няма да е същата!

  77. 77 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#68:"Радостина"]Защо ,ако фалира САЩ аз трябва да се тревожа толкова ,не те разбирам. [/quote]

    абеее, хех, ще разбереш защо има да се тревожиш ако се стигне дотам

    [quote#68:"Радостина"]Когато рухна Източния блок и особено Русия ,света пак оцеля.[/quote]

    какъв е проблемът? Изто4ният Блок и без това не изнасяше нищо, а Русия само нефт и газ и без това, а нефт и газ и фалирала може да си ги изнася

    Не знам как най просто да ти го обясня, но ще се опитам, за да разбереш 4е ще се отразиа на джоба ти- ЕС държи около 2 трилиона долара дълг. ЕС в момента е на нива супер минимален растеж, примерно около 1% средно. Ако САЩ обявят 4е спират плащанията си по дълга към ЕС, това ще предизвика не4увана паника. И въпросът като цяло дори не е само в номиналното изражение на този дълг. Фалит на САЩ ще предизвика трус вътре в САЩ, които са най големият търговски партниьор на ЕС- ерго ЕС драсти4но ще намали търговският обмен, ерго, ще фалират много европейски фирми (разбирай мнооооого). От вси4ко това, сегашният разтеж от 1% ще потъне главоломно (не знам колко, никой не знае), но със сигурност ще доведе до отвратителна нова рецесия в ЕС, пове4е безработица, и тн и тн.

    В крайна сметка, според мен САЩ наистина ще по4нат лека полека да обезценяват долара, което ще пока4и еврото и ще направи труден нашия износ (на ЕС). Което пак не е добре, особено ако се слу4и твърде рязко (справка, швейцарският франк)

  78. 78 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#60] от "carmello":

    Не, ще продължат да си продават на останалия свят стоките, както правят и сега. Просто няма да е на бартер.

    А понеже си се хванал за картофи, те съветвам да видиш колко храна се изнася от САЩ.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  79. 79 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 897 Неутрално

    има начин да НЕ фалират - висока инфлация, както след втората световна война, когато като % от БВП, дългът е бил още по-висок, но се е обезценил през 50-те и 60-те години, но тогава е имало и висок икономически растеж. но да се срине долара е необходимо друга валута да стане световната резервна валута, а такава за момента няма.

    Истината ни прави свободни.
  80. 80 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#69:"zeer_streng"]Всичко се прави в Далечния изток...[/quote]

    говорим за патенти май 4овек, за неща които са измислени в САЩ, и ония дето ядат по паница ориз на ден само ги сглобяват

  81. 81 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 765 Любопитно

    Няма страшно - половината ще стане провинция на Китай, другата, област на Русия!?
    [quote#74:"GogoPG"] В началото имах илюзията, че Чаените ще се окажат онова, от което Америка има нужда[/quote]
    Болшевики!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  82. 82 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 872 Неутрално

    [quote#68:"Радостина"]Не се радвам разбира се , но ми се струва ,че се преувеличава с незаменимостта на добрата империя. [/quote]
    Добри империи няма, а и САЩ не са империя. Откакто са световен лидер (1945 г.) САЩ не са анексирали чужди територии. Освен минуси, ролята на САЩ като световен жандарм си има и своите плюсове. Класическият "баланс на силите" и геополитика от 19 в., доведе до две световни войни с десетки милиони жертви;
    студената война породи също доста горещи конфликти, чийто жертви сумарно надхвърлят над 10 пъти жертвите от авантюрите в последните 20 години.
    Последствията от отслабването на САЩ ги виждаме днес в Близкия изток.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  83. 83 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#44:"."]Те и сега си печатат по 85 милиарда на месец като база, а другите допълнително. [/quote]
    Тези $85 млрд/месец са само "количественото улеснение". Нормалното печатане си остава.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  84. 84 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    [quote#5:"442"]Започвам да си мисля, че това е някаква гигантска далавера, която цели да изгори определени субекти[/quote]
    Класически пример "за игра на късо с активни действия срещу актива".Този някой е свързан с Блумбрг ,знае предварително за този анализ и е на къса позиция спрямо американски книжа и акции на зависещи от правителството компани и е направил "мечи спред" с деривати върху въпросните активи.
    Искрено се надявам да се провали и да загуби мноого.След разследването срещу Блумбърг за манипулиране на пазарна информация,не знам кой ще повярва на Блумбърг.
    Лично аз съм по-скоро оптимист.Фондът на Сорос загуби десетки милиарди от подобни схеми.Най-доброто,което може да се случи е силен и продължителен бичи тренд точно при тези активи,който да закопае подобни особено вредни изроди.При "залагането на къса позиция" загубата теоретично е неограничена.

  85. 85 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#78:"Соколов"]Не, ще продължат да си продават на останалия свят стоките, както правят и сега. Просто няма да е на бартер. [/quote]

    е накого ще ги продават- нали според твоята логика другите ще фалират, а изброените държави са самодостатъ4ни? Оба4е ако другите са фалирали, няма на кой да продаваш Мерцедеси за по 200К, нали?
    Това за бартера не го разбрах, кое е на бартер?


    [quote#78:"Соколов"]А понеже си се хванал за картофи, те съветвам да видиш колко храна се изнася от САЩ.[/quote]

    Еми изнасят, ама въпросът е 4е изнасят най ве4е високи технологии. И между другото, това 4е изнасят много храна избощо не е слу4айно и е свързано именно с високи технологии- примерно, поинтересувай се колко пари излиза да произведеш 1 тон царевица в САЩ, и колко в Египет примерно

  86. 86 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#45:"Радостина"]ами да влезе МВФ, Световната банка и други знайни и незнаини хиени ...и да им помогнат.[/quote]
    Няма как да и им помогнат, защото САЩ са основния вложител на пари в тези институции.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  87. 87 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#5:"442"]която цели да изгори определени субекти !!!
    ---------------
    Уцели десятката...
    Извън пределите на страната намаляването на цените на американските облигации ще удари най-силно Китай и Япония, които притежават американски дългови книжа на стойност 1.3 и 1.1 трилиона долара...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  88. 88 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    Гледахте ли днес анархо-звездното либералче Боно в студиото на - като цяло - лявата CNN? Момчето в прав текст каза, че поне 10 милиона човеци на планетата продължават и днес да бъдат между живите... само благодарение на американските държавни програми за подпомагане - израз на американската склонност към международна благотворителност. Тези програми неизменно съществуват и функционират - и при демократични, и при републикански администрации във Вашингтон.

    http://globalpublicsquare.blogs.cnn.com/2013/10/05/bono-aids-on-run-because-of-u-s-leadership/

    Свобода за Надежда Савченко!
  89. 89 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2574 Неутрално

    нищо няма да стане ,пак като миналата година ще се вдигне външния дълг ,а долара няма как да падне надолу ,защото ,ако това стане пак ще имаме военни действия и пак ще се вдигне ,а и алтернативата коя е , нали като конусмират и китайци и японци и европейци им се плаща само с долари ,а да не говоря ,онзи ден се връщам от Турция ,там предпочитат доларите и е много по изгодно ,а те не са хванати от гората

  90. 90 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До десет години ще фалират,защото сега само 20% от световната търговия се извършва с рубли и юани. Доларът ще бъде долар за САщ ,а за Европа един долар ще бъде равен на 5 евро цента.

  91. 91 Профил на schmekker
    schmekker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#82] от "Kephy":
    Вероятно, току-що се събуждаш от вековния сън, щом имаш наивността да говориш и днес за анексирани територии.
    Методите отдавна са други, ефекта е същия и дори доста по-траен.
    Дестабилизиране на цели региони(в т.ч. и Близкия изток), налагане на марионетни правителства, които действат като щатски протекторат, създаване на квази-държави като Катар и лансиране на регионални пълномощници като Израел, СА вършат работа далеч по-добра от всеки анекс.
    А, че Сащ не могат да бъдат по никакъв начин наричана империя, редом до Рим, Византия, Персия..., тука си прав.
    Смешно е, държава с мизерни два века история, създадена от емигранти, авантюристи и религиозни фанатици с ниска култура да бъде сравнявана с висококултурни за времето си могъщи държави, властвали векове и дали насока на развитието на човешкия род.

  92. 92 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#85] от "carmello":

    Казах, че дори всички да спрат да взимат пари на заем и да отпишат външният си дълг, това са държави които няма как да не се справят икономически с това. Имат както индустрията така и пазарите (вътрешни и външни).

    И не света няма да спре защото не може да живеем всички на кредит до безкрай. Просто ще консумира колкото заработва.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  93. 93 Профил на jake13
    jake13
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#80] от "carmello":


    [quote#80:"carmello"]говорим за патенти май 4овек, за неща които са измислени в САЩ, и ония дето ядат по паница ориз на ден само ги сглобяват [/quote]

    Кви патенти бе перко!?
    Леново за 4,5 години, стана от напълно неизвестна компания най-големия производител на компютри и 4 по големина на смартфони.Да не плаща патент на САЩ за нещо на продаден лаптоп!?
    Аналогичните американски производители(ония с патентите да ги споменавам ли)!?
    Дел се чуди как да се преструктурира...
    Моторола гушна букета...ХП щеше да се отказва напълно от компютрите ама "размислиха"...Епъл продава китайски смартфони на троина цена...
    От чипове,смартфони,лаптопи до тениските всичко се произвежда в Китай а ония хамбургероядни паразити само купуват и затова са на това дередже - с постоянни дефицити и 17 трлн дълг, който всеки ден нараства с 4 млрд.

    Но правилно - освен Холивуд имат и друг износ...ама той не е патенти както ти се иска на тебе а долари(или инфлация по точно) и демокрация

  94. 94 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Дали утре, другиден или след 2-3 години, доларът ще се срине. Проблемът е, че някои страни нямат злато и сребро, за разлика от други. Ние си имаме злато, ама си го подаряваме за долари, и то много много въшливи долари...докато Русия, Китай, Индия, ЮАР, Бразилия купуват като луди...

    Гласувайте!
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#30] от "bilbotorbins":

    Ами...вече Китай и Япония не искат да купуват щатски дълг...остана само Федералният резерв...

    Гласувайте!
  97. 97 Профил на mi6ail1234
    mi6ail1234
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да фалират....не ми пука.Не може една държава през цялото си съществуване да отлага плащането на дълговете с нови дългове.
    Не може България през 97 да я принуждават да си плаща,а други не.Да се срива този финансов свят на хартийки.

  98. 98 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 872 Неутрално

    [quote#91:"sun_lounger"]

    До коментар [#82] от "Kephy":
    Вероятно, току-що се събуждаш от вековния сън, щом имаш наивността да говориш и днес за анексирани територии. [/quote]

    Може ли да ми припомниш как приключи войната между Русия и Грузия?
    Сетне, опростената схемичка, в която съюзници са приравнени с " протекторати" се срива като картонена кула в съпоставка с реалностите. Саудитска Арабия, например, американски протекторат ли ли е? Ами Израел? Ами Пакистан?

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  99. 99 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#93:"jake13"]Леново за 4,5 години, стана от напълно неизвестна компания най-големия производител на компютри и 4 по големина на смартфони.[/quote]

    Ти си покъртително невеж и не мога да споря с теб- Lenovo бяха на IBM до 2005-та, вземи про4ети тва -онова и пак ела да говориш наизуст, ето за старт :

    http://www.lenovo.com/lenovo/uk/en/history.shtml


  100. 100 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Като отказаха да изпържат Сирия мошетата им спряха субсидиите и "халас баба " фалит.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK