Как Германия подготвя сирийските бежанци за новия им европейски живот

Бежанци в лагера в Ербил, Иракски Кюрдистан

© Reuters

Бежанци в лагера в Ербил, Иракски Кюрдистан



Германският бежански лагер "Фридланд", който приютява търсещи убежище още от края на Втората световна война, посрещна втората група сирийци тази седмица. Преди да започнат новия си живот обаче, те ще преминат през редица курсове, които да ги подготвят за ежедневието им в Германия, разказва списание "Шпигел".


Уези Абделкаре и семейството му току-що са пристигнали във "Фридланд", близо до град Гьотинген, провинция Долна Саксония. Лагерът е първата транзитна стъпка за бежанците в Германия. "Първото ми впечатление за Германия е, че е зелена и че въздухът е чист", казва той в телефонен разговор пред "Шпигел". Абделкаре е пристигнал със съпругата си Адла и шестте им деца в четвъртък с полет от Бейрут до Хановер. В ливанската столица те са прекарали девет месеца в мизерни бежански лагери и са наемали стаи без електричество и питейна вода.


След като бягат от Дамаск през февруари, семейството на Абделкаре се свързва с Агенцията по бежанците на ООН, за да се включат в програмата за преселване на Германия, която предвижда около 5000 сирийци поетапно да дойдат във федералната република през идните седмици. След строг скрийнинг процес семейството получава отговор от германските власти, че през август ще бъде преместено в Европа.




Най-големият син, Мохамед, е в инвалидна количка. Той е получил сериозни увреждания, след като лекарите в не са успели да го излекуват от жълтеница в североизточния сирийски град Камишли през далечната 1990 г. "Уврежданията на сина ми вероятно са причината, поради която бяхме избрани и сега можем да започнем нов живот в Германия", казва Абделкаре. "Първата ми задача е да запиша най-малките си деца на училище – нещо, което така и не можах да направя у дома", допълва той.


"Шпигел" отбелязва, че процесът на проверка, през който семейството на Абделкаре е преминало, е много строг. Сирийците, които искат да се включат в германската програма, първо трябва се регистрират в Международната организация по миграцията в Бейрут, след което са проверявани от германското правителство и от Агенцията по бежанците по три критерия. Първият включва хора, които трябва да напуснат Сирия по хуманитарни причини. Много от тях са преживели злоупотреби от страна на режима. Други като 23-годишния Мохамед са с увреждания и се нуждаят от специално лечение, което не е налично в родината им. Жените и децата също получават специален статут.


Втората група са хора, които по някакъв начин имат връзка с Германия – били са в германско училище или университет или имат роднини, които вече живеят в Германия. Основни познания по немски също са в полза на кандидатстващия.


Третата група бежанци се избират в зависимост от способността им да възстановят Сирия, щом гражданската война свърши. "Тази група включва лекари и инженери, както и интелектуалци и учени", казва Кристоф Зандер, говорител на Федералната служба по миграция и бежанци в Берлин. "Този фактор означава, че хората са много по-образовани от други сирийци, търсещи убежище в Германия", обяснява той.


Щом са одобрени за получаване на убежище, бежанците пристигат в транзитния лагер "Фридланд". Въпреки че около 820 000 бежанци вече са преминали през "Фридланд" през последните две десетилетия, координаторът на лагера Хайнрих Хьорншемайер казва, че сирийските бежанци представляват нови, но преодолими предизвикателства. Преводачи от арабски също са на разположение, за да помагат. "Много от семействата имат деца с увреждания и някои се нуждаят от медицинска помощ", казва Хьорншемайер. Освен достъпа до лекари лагерът предлага съвети за семействата, напуснали разкъсваната от гражданска война Сирия.


Във "Фридланд" те имат отделни стаи, получават топла храна и получават 20 евро джобни пари за двуседмичния си престой. След първата си нощувка в лагера бежанците са разпределени в групи по 15 човека и започват "ударен курс по всички германски неща", както го описва Хьорншемайер. Освен курсовете по немски всяка сутрин бежанците получават основна информация как функционира страната, в която са пристигнали. Това включва съвети към кого да се обърнат, ако се разболеят, как да се справят с местните власти и може би най-важно – как да си намерят работа. "От тях, разбира се, не се очаква да си намерят работа веднага, но искаме да им предоставим необходимото, с което да разполагат, когато са готови", казва Зандер. За разлика от другите търсещи убежище сирийците вече са получили статут на бежанци и имат разрешително за работа още от пристигането си. След въвеждащите две седмици във "Фридланд" всички сирийци ще бъдат разпределени в 16-те германски провинции.


Въпреки че във "Фридланд" има стотици други бежанци, където са и 110-те сирийци, пристигнали в четвъртък, Хьорншемайер твърди, че лагерът е оборудван добре и може да посрещне новите попълнения. 90-те години, когато Германия приема около 300 000 бежанци от Балканите, "са друга история", казва той. "Тогава лагерът се пръскаше по шевовете и използвахме офиси и други помещения, за да настаняваме хората."


Лагерът "Фридланд" е бил основан на британските съюзнически сили през 1945 г., за да приютява германските изселници и затворници, връщащи се от Източна Европа. Мястото на лагера е било идеално – близо до основна железопътна линия и между американската, британската и съветската окупационна зона – и той можел да приема бежанци отвсякъде. Именно заради мястото и десетилетния опит "Фридланд" е бил избран да приеме по-голямата част сирийски бежанци, които сега пристигат в Германия.


Повече от 4 милиона души са вътрешно разселени в Сирия, а бежанците в чужбина са 2 милиона. Според ООН до края на годината половината сирийско население ще се нуждае от хуманитарна помощ.


Германските правозащитни организации смятат, че може да се направи повече, за да се помогне на пострадалите от конфликта. "Предвид мащаба на кризата в Сирия приемането на 5000 хиляди души е просто малък жест", казва Гюнтер Буркхард, главен изпълнителен директор на организацията Pro Asyl. Според него Германия трябва да бъде толкова гостоприемна колкото е била по време на босненския конфликт. Опозицията също критикува решението на правителството да приеме толкова малко сирийски бежанци. "Като най-голямата страна в ЕС ние сме задължени да приемем най-много сирийски бежанци", казва Юрген Тритин, вече бивш парламентарен лидер на Зелените.


Семейства като това на Абделкаре обаче са по-загрижени за бъдещето си в дългосрочен план. "След като се погрижим за децата си, аз и жена ми ще направим всичко по силите си да научим немски", казва Уази. Бивш собственик на магазин в Дамаск, той казва, че би могъл да си представи да има подобен бизнес тук. "Оптимистични сме за бъдещето и това, което досега видях от Германия, ми харесва", допълва той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 543 Любопитно

    Това няма нищо общо с начина по който ние се отнасяме със сирийските бежанци.Чак е срамно,че страна от ЕС като нашата предлага такива условия на бежанците.

  2. 2 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#1] от "moloko_":

    Ти какво очакваш? Да отворят Бухенвалд, за да им подготвят истинско немско посрещане по германски ли?
    Нема да стане, вече има евроатлантически ценности

  3. 3 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мани ги тия, от тия европейци не става!

  4. 4 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1400 Любопитно

    До коментар [#1] от "moloko_":

    Приликите между Германия и България се изчерпват с това, че чисто географски са на един и същи контитнент.
    Нали не можем иначе да се сравняваме с тях?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    [quote#2:"Федор Венедиктович Езерский"]Да отворят Бухенвалд, за да им подготвят истинско немско посрещане по германски ли?[/quote]

    Един стар виц по темата

    Автобус с евреи отива до бивш концлагерлагер на екскурзия с образователна цел. Стигайки до портата на лагера, шофьорът казал на пазача "Отваряй, карам евреи.", на което пазачът отговорил "Не мога да ти помогна, момче, имам само една микровълнова."

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#3] от "Schliwobeatz":

    Швабите ли? Те са ни роднини по генетика! Не случайно Теодорих Велики, преди да се командирова на запад с вестготите, първо си е направил столица Свищов. Но за сметка на това, България им е дала немците християнството, за което трябва да са ни благодарни. Дори България им е дала и първата библия, която не е нито на латински, нито на гръцки, нито на иврит, а на майчин език! Патриарх Вулфила е бил голема работа!

  7. 7 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    КОлкото подготви турците/кюрдите за европейски живот ,толкова ще подготви и сирийците!

  8. 8 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "moloko_":

    Мисля, че изобщо не става въпрос за сравнение - от статията става пределно ясно, че това са хора, които предварително са минали строга процедура на подбор и едва след това се прехвърлят в Германия. В нашия случай става въпрос за нелегални бежанци, които са платили по няколко хиляди евро за нелегално прехвърляне през граница(и), а след това нямат пари и разчитат на помощи и издръжка от държавата, която ги приема. С цялото ми уважение и съпричастност към това което са преживели, който не е доволен от условията тук, да остане в Турция например.

  9. 9 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#6] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Излез от трипа, брато!

  10. 10 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Германия е страна с много повече възможности от нас, ние не можем да се справим с интегрирането на ромите, а какво остава сега да подобряваме и живота на сирийците, тяхна грешка е, че са избрали нашата страна за убежище.

  11. 11 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Разстроено

    [quote#6:"Федор Венедиктович Езерский"]първо си е направил столица Свищов[/quote]

    Дей, че съм разсеян! Какъв Свищов? Глупости съм написал, естествено че за с.Никюп става дума!

  12. 12 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Болен здрав да не носи ! Те си завариха кашата с техни си пари да я оправят. Нашите деца да ядат цървулите на евроценностната им система?!

  13. 13 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#6] от "Федор Венедиктович Езерский":
    Швабите ли? Те са ни роднини по генетика!
    ...........
    Абе момче, спри с тези руски разбирания за света бе!
    Шваби е само едно малко племе около Щутгард, питай Курт.
    Алеман, лонгобарди, скаси, и прочие, немците са съвкупност от много и различни племена.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  14. 14 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1497 Весело

    Като гледам какви европейци е направила от турците (а те са все пак малко по-цивилизовани муслита) представям си и какво ще излезе от сирийците...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Това е разликата между българския от една страна, и немския и скандинавския от друга социализъм. Здрав и прав ли си, лопатата и на работа! Обратно, българският социалист (включително тези с етикета "дясна партия" го е докарал да раздава бюджетни доходи на 4 милиона души от 7,2 милиона население, а останалите са я ученици, я студенти, на тях пък образованието им е платено. Така 1 милион човека крепят 7 милиона и само още 200 хиляди да си стегнат багажа, което при първия полъх на разведряване на трудовия пазар в Испания и Италия ще стане, тогава бюджетът ще се окаже в джаза.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  16. 16 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Чакайте бе, какъв европейски живот? Те са бежанци, не имигранти (официално де!)-като свърши конфликта би следвало да се върнат в Сирия.

    В Русия съм! В Русия съм!
  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#5] от "virakocha":
    Вица ти не е хубав, бе.
    Немците никога не са били антисемити, не го ли разбра?
    Хитлер е Австриец, а там, да, антисемити мнооого!
    В Германия хората са прагматични, като нас, има ли пара - добре е, няма ли пара - не е на добре.
    Същите материалисти като нас, прагматизмът е водеща житейска философия в Германия, както и в Бг.
    В Австрия е друго, там са сантименти, ретроградни романтики, Моцарт, Франц Йозеф 2 и тн...

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#14] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    Бачкат та пушек се дига, не знам за какво говориш. В Лондон също ... между впрочем повечето си изуч1ават децата също ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  19. 19 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Ако Германия, с 80,000,000 население ще приеме 5000 сирийци, значи България, която е с около 7,000,000 население трябва да приеме МАКСИМУМ 500 !!!!! Ако са 500 може да им устроим същото посрещане без проблем мисля.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  20. 20 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1497 Весело

    До коментар [#18] от "ivanchoLA":

    За работенето - работят. Ама европейци не са станали.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    [quote#17:"СДС"]Вица ти не е хубав, бе.
    Немците никога не са били антисемити, не го ли разбра? [/quote]

    Не ми дреме, важното е че вица е смешен

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 521 Гневно

    Велика държава с велик и благороден народ признали и издигнали Морала ,Справедливоста и Хуманноста като основни принциппи в държавата и в отношенията между хората.Това стана факт ,след като Германия извърши декомунизация на обществото,отстрани комунистите от власта за вечни времена,Национализира богатствата им и ги прекара през чистилището наречено Народен съд.Така Германия постъпи и с нацистите ,но под контрола на съюзническите войски ,които организираха Народния съд.България може да мръдне напред ,като Полша,Чехия ,Унгария и държавите от Прибалтика само и единствено като приложи Германския опит и практика.Този модел Германия ни предложи по времето на СДС и Желев ,но тези комунисти и агенти на ДС отхвърлиха протегнатата ръка и България тръгна надолу ,за да стигне там ,където е .

  23. 23 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#1] от "moloko_":

    то да беше само липсата на физически условия?!?

    по нашите медии от сутрин до вечер се насажда ксенофобия и страх от бежанците. как пълзели из цяла Турция, само и само да се докопат до земята на нашата татковина, да ни потурчат, да ни сменят вярата, за насилят жените ни, да разпространят малария, зарази и как гледали на кръв християните и миряните...

    все едно чудовища на Франкенщайн прииждат от Сирия...

    срамна работа е това, което виждам като отношение на мнозинството от българските граждани спрямо сирийските бежанци.

    РЕФОРМИ !
  24. 24 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#2:"Федор Венедиктович Езерский"]Ти какво очакваш? Да отворят Бухенвалд, за да им подготвят истинско немско посрещане по германски ли?[/quote]

    И аз това се попитах. Защо е даден за пример "Фридланд", след като търсещите убежище в Германия, датират още от времето на Втората световна война.

    /не се чете/
  25. 25 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#20] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    Ами напротив, има МНОГО в софтуерни, инженерни компании и тн и науките, тъи като не ги мързи за разлика от Европеичетата дето учат артс, бизнес и тн и чакат някои да има даде работа. Та не знам защо мислиш че не са станали?
    Да има и боклуци ама мисля че ще се съгласиш, че процента е много по-голям при белите Европейци ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  26. 26 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#13:"СДС"]немците са съвкупност от много и различни племена.[/quote]

    Които след Втората световна война, се увеличих с още няколко.

    /не се чете/
  27. 27 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони Шнайдера":
    Не ве брато, наистина имат, немците, много общи думи с великобританците и холандците, чети Цезар!
    Ден, на немски е денн, фор, на немски е фüр и тн.
    Това са народи с общ корен, викингите не идват от Скандинавия, както много си мислят, а от Шлезвиг-Холщайн, немска провинция до датскта граница.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  28. 28 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#22] от "adenauer":

    Тъй тъй! ЛУСТРАЦИЯ му е майката!

  29. 29 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#24] от "Тони Шнайдера":

    Ами братчед, първо си помислих за Освиенцим, ама после се сетих, че той е в Полша... Но да, същата логика ))
    Пък нека да почакаме, може Дневник да пуснат новина колко бежанци са отишли при поляците. За Русия, доколкото четох от "Говорит Москва", прибрали са 500 човека

  30. 30 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#1] от "moloko_":

    "страна от ЕС като нашата..." - ами като нашата има ли друга бе, госпожо ?

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#22] от "adenauer":
    [quote#22:"adenauer"]Велика държава с велик и благороден народ признали и издигнали Морала ,Справедливоста и Хуманноста като основни принциппи в държавата и в отношенията между хората.[/quote]
    Баце, айде по-полека! Щото благодарение на тези "велика държава и народ" преди 70 години Европа беше в руини.

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  33. 33 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Няма база за сравнение, пък и начина по който сирийците идват у нас и в Германия доста се различава!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  34. 34 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#27:"СДС"] наистина имат, немците, много общи думи с великобританците и холандците, чети Цезар![/quote]

    Братчед, темата за "индоевропейските езици" е доста добре осветлена в лингвистиката. Основната миграция е била, от "изток на запад" - от време оно, та чак до ден днешен. Дори и походите на Цезар са били ориентирани в тази посока, към Галия и Британия.

    /не се чете/
  35. 35 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#13] от "СДС":Алеман, лонгобарди, скаси, и прочие, немците са съвкупност от много и различни племена. "

    -Били племена-станали народ и то успешен и горд,а ние-все по-гадно,настървено срещу себе си племе.

  36. 36 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#35] от "dedo pepo":
    Ба, ташак , ба!
    Кой е станал народ, немците ли?
    Това е една славянска заблуда...
    Ти хабер имаш ли нпр., откъде е родът на Наполеон?
    Нямаш, както и останалите офце, а?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  37. 37 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тони Шнайдера":
    Дори и походите на Цезар са били ориентирани в тази посока, към Галия и Британия.
    ..............
    Бе, не. До Албания, Северна Гърция и тн. е стигал Цезар, да не говорим, че решаващата битка между Помпей и Цезар е била при Фарсалос, в днешна Северна Гърция, ама както и да е братчед, не моиш навскядъе да светиш....

    nemo malus felix, minime corruptor.
  38. 38 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#36:"СДС"]Ти хабер имаш ли нпр., откъде е родът на Наполеон? [/quote]
    Наполеон е българин - "На поле он", "Той е на полето", съвсем ясно е.

  39. 39 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#38] от "Каишков - Гласът на Америка":
    Хей, Каишков, пробвал си се на военни теми с мен..., нямаш шанс, ве брато.
    Наполеон е от стара немска - благородна фамилия, арисократ.
    Това му го открива австрийският император, чиято една дъщеря е посечена на гилотината - Мария Антоанета, а друга е дадна на Наполеон за втора жена. И въобще Наполеон, великобритански херолди-генеализо, доказват, че е от швабски род, придружавал Фридрих 2 Барбароса в походите му....
    Това е, рицар.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  40. 40 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1311 Разстроено

    До коментар [#1] от "moloko_": Напълно съгласен с теб. А мен ме досрамя и от "оценките" на твоя коментар - изводите предлагам да ги запазим за себе си, по обясними причини...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  41. 41 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Тази мигрантска програма действа веднага след Втората световна война и е доказал своята ефективност.Самите мигранти се учат усърдно,биват лекувани успешно и най-накрая са готови да се интегрират в обществото.
    Германия изпи горчивата чаша от резултатите на националсоциализма,те си взеха поука и сега са истински пример.
    А нашите мигранти могат само да мечтаят за такива условия!

    Tony
  42. 42 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Германия показва добра воля и възможности да помагат на бежанците.

  43. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4189 Гневно

    Евала на Германия! А сега сравнете германския лагер за бежанци "Фридланд" с българските кочини за бежанци във "Враждебна" и "Военна рампа"! Разликата е от небето до земята! Срам и позор за българските власти и политици!

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/10/14/2160545_skrita_kamera_na_bnt_pokaza_mizerni_usloviia_v/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  44. 44 Профил на Udo Ulfkotte
    Udo Ulfkotte
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#43] от "Иво":
    Иво, първо сравни стандарта на живот на немските граждани с този на българските. България предлага условия според възможностите си. Стотици хиляди българи живеят по-зле от сирийските бежанци, но нито дежурните НПО - та, нито медиите са се загрижили за това.

    "Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")
  45. 45 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Абделкаре е пристигнал със съпругата си Адла и шестте им деца в четвъртък с полет от Бейрут до Хановер. В ливанската столица те са прекарали девет месеца в мизерни бежански лагери и са наемали стаи без електричество и питейна вода.

    След като бягат от Дамаск през февруари, семейството на Абделкаре се свързва с Агенцията по бежанците на ООН, за да се включат в програмата за преселване на Германия, която предвижда около 5000 сирийци поетапно да дойдат във федералната република през идните седмици. След строг скрийнинг процес семейството получава отговор от германските власти, че през август ще бъде преместено в Европа.
    "

    Яяяяяяяяяяя, колко интересен подход.
    Ами - хайде и България така: обявява съотносима с Германия бройка за приемане на бежанци от Сирия (ама точно от Сирия), след което прави 9 есеца скрийнинг на кандидат бежанците, които по това време са ИЗВЪН Германия и след това чак ги приема ан територията ис.

    Айде и ние така, много им допада!

    Но за всичко останало - не, не, мерси.

    ПП. Колко милиона е населението ан Германия и какъв е БВП на Германия, та да ги сравним с тези на България и да преценим колко точно бежнаци ще може да приемем?

    Май ще бъдат не повече от 100-тина човека. Останалите - да си седят в условията на Бейрут - без ток, вода и на свободен наем, но извън територията на държава от ЕС.

  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4189 Любопитно

    [quote#44:"Константин - цензуриран от кръга Капитал"]Стотици хиляди българи живеят по-зле от сирийските бежанци, но нито дежурните НПО - та, нито медиите са се загрижили за това. [/quote]

    Не съм сигурен в това, препоръчвам ти да гледаш тази вечер филма по БНТ от 22:00 часа, за да видиш за какви отвратителни условия на живот става въпрос в българските бежански лагери в София....! Иначе, сигурно има и клошари, които живеят при подобни лоши условия... това съм съгласен, но трябва да знаеш, че България е подписала няколко меморандума и международни договори, които я задължават да приема бежанци минаващи през страната и също да им осигури някакви прилични условия на живот.... ние сме страна от ЕС, не може нашите лагери да бъдат като турските или иракските например! Това е срам за страната ни, която има претенциите да бъде европейска и правова държава!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И така - бърза сметка: Германия е с население грубо казано ок 80 милиона и приема 5000 бежанци от Сирия, СЛЕД 9-месечен скрийнинг.
    България - с население от 7,364 милиона, може да си позволи лукса да приеме не повече от 460 бежанци от Сирия, след 9 месечен скрийнинг.

    Това е немската логика.
    Аз съм навита на този вариант.

    Защо България трябва да бъде принуждавана, и от кого най-вече, да приема драстично по-голяма бройка бежанци от Сирия, БЕЗ предварителен скрийнинг?

    За колко точно нискоинтелигентни ни имат онези, които очакват българите масово да реагриме като олигавени бабички, хлипащи за "ах, човещината, ах, нещастните бегълци".

    Как може на един немец държавата му да му цеди парите от данъците като евреин, а на българските данъкоплатци да им бива внушавано ежеминутно точно обратното - че са длъжни да отворят широко и джобовете си и домовете си за поредното изръсване на пари?

  48. 48 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#43] от "Иво":

    Да, сравнихме също и условието, при което тези хора са попаднали в лагера - след 9-месечен скрийнинг, при квота от Германия от 5000 човека от Сирия.
    По време на скрийнинга са престояли в Ливан, в лагер, без ток, вода или на свободен наем.

    Да? Какво имаш да добавиш?

  49. 49 Профил на sib
    sib
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#42] от "xalikarans":

    Да, до бройка от 5000 човека, след предварителен скрийнинг. Чак след като се престояли и били проучени над 9 месеца извън територията на Германия, са допуснати да влязат в Германия.

    Защо България допуска на територията на ЕС нелегални имигранти при по-облекчени условия? М?

  50. 50 Профил на Орлин  Данев
    Орлин Данев
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#4] от "Хриси":
    [quote#4:"Хриси"]До коментар [#1] от "moloko_":
    Приликите между Германия и България се изчерпват с това, че чисто географски са на един и същи контитнент.
    Нали не можем иначе да се сравняваме с тях?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
    [/quote]
    Между другото ние българите сме на тоя хал именно заради ГерманияИ в двете Световни войни сме на тяхна страна,
    като и двата пъти ядем бой!
    А пък "тази"Германия,не е"онази"Германия
    Нищо не е останало от"онази"ГерманияАко отнякъде ги видеше "Оня с малките мустачки"щеше да се върти в гроба като вентилатор
    Днешна Германия е потънала в блатото на неолиберастията
    и буквално е залята от цветнокожи,турски и какви ли не емигранти и гастарбайтери!

  51. 51 Профил на Орлин  Данев
    Орлин Данев
    Рейтинг: 572 Гневно

    До коментар [#49] от "sib":
    [quote#49:"sib"]До коментар [#42] от "xalikarans":

    Да, до бройка от 5000 човека, след предварителен скрийнинг. Чак след като се престояли и били проучени над 9 месеца извън територията на Германия, са допуснати да влязат в Германия.
    Защо България допуска на територията на ЕС нелегални имигранти при по-облекчени условия? М? [/quote]
    Защото в България и управляващи и опозиция(без нашата АТАКА)са национални предатели!

  52. 52 Профил на Орлин  Данев
    Орлин Данев
    Рейтинг: 572 Гневно

    До коментар [#23] от "Rage Against":
    [quote#23:"Rage Against"]по нашите медии от сутрин до вечер се насажда ксенофобия и страх от бежанците. как пълзели из цяла Турция, само и само да се докопат до земята на нашата татковина, да ни потурчат, да ни сменят вярата, за насилят жените ни, да разпространят малария, зарази и как гледали на кръв християните и миряните... [/quote]
    А не е ли така?Нещо невярно ли има?
    [quote#23:"Rage Against"]все едно чудовища на Франкенщайн прииждат от Сирия... [/quote]
    Бетер са,дори и канибали има между тях!
    [quote#23:"Rage Against"]срамна работа е това, което виждам като отношение на мнозинството от българските граждани спрямо сирийските бежанци. [/quote]
    Напротив аз пък се гордея с враждебното отношение,
    което имат повечето българи към ислямистките натрапници!
    И нека враждебното ни отношение към тия да
    се засилва с всеки изминал ден,докато
    не стигне точката на кипене,
    която искрено се надявам,
    че ще бъде съвсем скоро като в Русия!

  53. 53 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#52] от "багаин":

    поне за момента не мисля, че има някаква организирана престъпна група, повишени нива на престъпност там, където има сирийски бежанци...

    дай данни за противното.

    ако нямаш данни, си поредният малоумен атакист ксенофоб.
    всъщност те помня добре от предишни твои постове. не си прави труда да ми предоставяш данни...

    РЕФОРМИ !
  54. 54 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Тук става дума за нещо съвсем различно, а именно за програма за презаселване, не за брой потърсили закрила на територията на Германия.
    От началото на годината до 31.08.2013 приблизително 62 000 са потърсили закрила в Германия, като сирийците са 6500, за миналата година броя на потърсилите закрила в тази страна е бил 88000 /приблизително/. Данните са от немската служба за миграция и бежанци.
    Програмите за презаселване позволяват държавите да приемат допълнително бежанци, които са обикновено на територия на държава, която не може да им осигури адекватна закрила /както е Турция, тъй като както всички знаят тази страна не е подписала протокола от 1967 г. и приема само бежанци от Европа/. Представители на държави, които искат да приемат /презаселят бежанци от други държави отиват на място, където се намират тези бежанци и с помощта на международна организация селектират подходящи за презаселване, като внимават да има баланс- по-уязвими хора, както и млади и образовани. Това е горе-долу за презаселването, което очевидно е тема на статията.

  55. 55 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 529 Неутрално

    "Бивш собственик на магазин в Дамаск, той казва, че би могъл да си представи да има подобен бизнес тук."
    Абе арабите освен с търговия да се занимават нещо друго могат ли да работят? А, да , и военни - да се избиват помежду си.
    Тия ако нямаха природни ресурси, щяха да ядят камилски барабонки и да живеят още в неолита.

  56. 56 Профил на Вавринец
    Вавринец
    Рейтинг: 726 Гневно

    Не съм нито атакист нито ксенофоб, но ти казвам иди да обиколиш между Ботев, Стамболийски, Мария Луиза и Сливница от 15 часа нататък. Вътрешността на квартала е миязма, на всеки ъгъл има араби и африканци стоят, клечат на групи по 5-10. Няма място за хранене, което не е лукс да не е превзето от тяхното присъствие. Магазините са арабски, дори срещу сградата на омбусмана. Тази есен там в опразненото училище настаниха НГДЕК с едни красиви деца, заглеждат ги и им подмятат мръсотии.

  57. 57 Профил на Вавринец
    Вавринец
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#53] от "Rage Against":
    Горният коментар е за тебе.

  58. 58 Профил на ken.gu.ru
    ken.gu.ru
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Вярно е,че в България нв може да се говори,че се водят политики спрямо бежанците,но България има трудности да води такива политики със собствените си граждани.Едно нещо обаче България не е сторила,не е продавала химически оръжия в Близкия Изток,което не може да се твърди за Германия и други европейски държави.Продаването на Майбахи на диктатори също може да се впише там,ще кажете,че това няма нищо общо,но има,сега спокойно могат да си позволят германците да изцедят каймака от сирийски граждани,след като преди това успешно са печелили.

  59. 59 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#56] от "Пърсифал - това съм аз!":

    работил съм в този район (на Мария Луиза до Лъвов мост), знам, че там е близък изток. но милицията да патрулира там и да прави проверки на документи на граждани и фирми в района. ако са изрядни и не са извършили престъпление за какво се оплакваме? че са африканци или араби ли?

    излиза, че контролните органи получават подкупи от тези хора там, или просто не си вършат работата... но това какво отношение има с бежанците?

    РЕФОРМИ !
  60. 60 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#36] от "СДС":Ти хабер имаш ли нпр., откъде е родът на Наполеон?
    Нямаш, както и останалите офце, а? "
    Писах,че са били,но са успели да станат народ,какъвто ние едва ли.
    Приятно ти е да обиждаш,така се кефиш.Точно заради такива не успяваме.

  61. 61 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#22] от "adenauer":

    10+ Незнам, кои са тези първосигнални, които ви шибат минусите!? Сигурно са кутевчета, или другоцветни комуняги...
    А за бежанците е ясно - Германия подбира 5000, ние подбираме до 500 ! И КРАЙ! Но, управляващите комуняги, незнайно защо немислят така, не ги бъркат шенгенските шамари, не ги бърка издишащата икономика и бюджет....нищо не им пречи, само да са НА ВЛАСТ! Изроди!

  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4189 Любопитно

    [quote#48:"sib"]Да? Какво имаш да добавиш? [/quote]

    Имам да добавя, че цялата система за прием на имигранти е сбъркана, защото малка и бедна държава като България приема почти толкова бежанци от Сирия, като Германия! И това се получава, защото България е близо до конфликта, а Германия НЕ е! Повечето заловени бежанци са били тръгнали за западна Европа, а не за бедна и мизерна България! Но напите власти не могат след това да пуснат тези бежанци на запад накъдето те са тръгнали! Трябва да има някакво урегулиране на тоя процес!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4189 Любопитно

    [quote#49:"sib"]Защо България допуска на територията на ЕС нелегални имигранти при по-облекчени условия? Ммм? [/quote]

    Защото ние сме задължени да приемаме имигрантите след като те вече са стъпили на българска земя, след това имаме задължението да се грижим за тях, докато те не получат някакъв правен статут (бежанци или нелегални имигранти)! Те не могат просто да бъдат изгонени от страната! Всичко това е така, защото България е сключила договорености и спогодби с ООН и ЕС, които ни задължават да вършим това.... такава е правната и законова рамка!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Доколкото разбирам, нашите сирийци не ги "приемаме" както германците след скрийнинг и осигурен самолетен билет, а те просто прескачат границата откъм Турция.
    Ние не можем да наложим лимит колко да приемем, освен ако не сложим граничари с кучета и калашници.

    Като са влезли веднъж в БГ, какво да ги правим? Германците не ги щат, ето че имат лимит и скрийнинг. Да вземат барем да пращат пари да финансираме престоя им тук в малко по-нормални условия. Кристалина като е комисар по бедствията, да вземе да издейства малко пари, това си е живо бедствие.

  65. 65 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#64] от "Камен":

    Не, не е както го разбираш. Германия приема неизброимо повече търсещи закрила от нас и те сами са дошли на територията на тази държава, без никакъв скрийнинг /по-горе съм цитирала статистика/. Отделно от тези хора, Германия е решила, че може да приеме още 5000 сирийци и затова е изпратила мисия, за да ги събере от лагера, в който се намират. Това последното се нарича презаселване.

  66. 66 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    [quote#3:"Schliwobeatz"]Мани ги тия, от тия европейци не става! [/quote]

    Що бе, и българите са хора. Дай им шанс.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  67. 67 Профил на Hedger
    Hedger
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#11] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Изобщо не си разсеян. Именно при Свищов (в древноримския град НОВЕ) се е установил Теодорих и това е било негова неофициална столица. Вулфила е написал библия на готски, чиято азбука съмнително много прилича на глаголицата и се базира на гетските (тракийски) руни.

    Hedger




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK