Китайският космически апарат "Чанъе-3" кацна меко на Луната

Командният център на мисията на "Чанъе-3" до Луната

© Reuters

Командният център на мисията на "Чанъе-3" до Луната



Китай стана третата страна в света след САЩ и Русия, постигнали меко кацане на Луната. Космическият апарат "Чанъе-3" с лунохода "Нефритен заек" на борда успешно са кацнали в кратера Залива на дъгата повърхността на земния спътник, съобщиха световните информационни агенции. 


"Чанъе-3" беше изстрелян с модифицирана ракета носител "Чанчжен - 3Б" от космодрума Сичан в провинция Съчуан на 2 декември тази година. Няколко часа след прилуняването апаратът ще разгъне рампа, за да може луноходът "Нефритен заек" да слезе на повърхността на Луната. Той е шестколесен всъдеход, пълен с електронна апаратура и с тегло около 120 кг.


Луноходът черпи енергия от слънчеви панели.Той ще провежда геоложки анализи на повърхността на земния спътник и ще изпраща към Земята триизмерни кадри от там през следващите три месеца. Максималната му скорост е 200 метра в час.


Апаратът започна да изпраща образи още докато приближаваше повърхността на Луната.

© Reuters

Апаратът започна да изпраща образи още докато приближаваше повърхността на Луната.



Това е важен етап от космическата програма на Китай, чиято амбиция е да бъде първата азиатска държава изпратила човек на Луната - вероятно след 2025 г.  "Китайската лунна програма се развива в предвидените темпове, без прекъсвания", посочи Изабел Сурбес-Верже, специалистка по китайската космическа програма към френския Национален център за научни изследвания. "Китай има приоритетната цел да покаже, че постепенно догонва първите космически държави и по този начин да си осигури място на първостепенен партньор в бъдещите международни сътрудничества", коментира още специалистът.


Последното меко кацане на повърхността на Луната е преди повече от 37 години със съветската мисия "Луна-24" (август 1976 г.)

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 893 Неутрално
  2. 2 Профил на Цонев
    Цонев
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Айде, да пращат тайконавти, че да има малко надпревара...

    And some things that should not have been forgotten were lost. History became legend, legend became myth...
  3. 3 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Китайският космически апарат "Чанъе-3" кацна меко на Луната..

    - Браво !!!

    urkobozambo
  4. 4 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    А после нека външното ни министерство се чуди що така китайски хакери им разбили защитите на сайта

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  5. 5 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    Струва си парите , браво

    15.02.1989 - 07.02.2018
  6. 6 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Давай зайчо!
    Покажи на какво си способен.

    Миша
  7. 7 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    Ако България стане безмитна зона на Китай, дължината на складовете ще е 100 пъти по-голяма от тази на магистралите. А Орешарски и Чобанов, няма да смогват да броят милиардните постъпления в бюджета, вместо да се почесват по кухите тикви и да се чудят, откъде да изтеглят кредит, както правят сега.

    /не се чете/
  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    Могат да инвестират тук в производство на части за луноходи.

  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 557 Весело

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили.[/quote]

    Новото се създава на базата на натрупан опит и знания от превене на старото...
    Тъкмо това и правят китайците.
    То не е като да седим тука и да викаме "браво, велики и евалла" или "туй не ми аресва, да бяхте го напраили по-инак"

    То и затва сме на туй дередже.

  11. 11 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 446 Весело

    На всяка манджа - Китай.........

  12. 12 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1383 Неутрално
  13. 13 Профил на Сабака Баскервіляў
    Сабака Баскервіляў
    Рейтинг: 424 Весело

    Слава на Трудовия Китайски народ, слава на КПК, слава на Народния съвет на КНР, слава на Централния военен съвет на КНР, слава на Председателя на КНР!
    Слава на Китайската Народна Република!

    Ще не вмерла Україна
  14. 14 Профил на тупая_обезьяна Горд представител на човешката раса
    тупая_обезьяна Горд представител на човешката раса
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ААААААААААААААААААААААААААА
    пОЛУДЯВААААААААААААААААААААААААААААААААМ

    Братята китайци завладяха Луната, а
    Хъмерика все още се опитва да завладее.............Афганистан

    аааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа

    СЛУЖУ СОВЕТСКОМУ СОЮЗУ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЗА РОДИНУ, ВПЕРЕД !!!
  15. 15 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1391 Весело

    Браво.Сега мисията е да видят къде е надписа на Луната ,на който пише"Made in China".

  16. 16 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили. [/quote]

    Братчед, те отдавна са го направили - хартията, барута, коприната. А колкото до твоето "признание" все ми се струва, че Китай може да мине спокойно и без него.

    /не се чете/
  17. 17 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново[/quote]
    Защо мислиш така?
    Ами коприната,порцелана,лекарства,бойните им изкуства,Конфуций....и още,разбира се?

  18. 18 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Инвестират огромни средства в образованието.

    Ще берат плодове.

  19. 19 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2390 Любопитно

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили.[/quote]


    Хвърчило, компас, коприна...има неща които са направили преди всеки друг.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Случиха и на хубаво време.

    Пълно безветрие.

  21. 21 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Талантливи хора, наследници на велика култура, роби на комунистите. Истинския, свободен Китай е Република Китай, известен и като Тайван.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  22. 22 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Китайската лунна програма не е за показ, а за промишлено усвояване на Луната.
    Лунохода ще търси полезни изкопаеми. Полета и кцането премина перфектно, без нито едно отклонение от предвиденото, след 3 има и 4,5,6 и след това станция там.

  23. 23 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 884 Любопитно

    Каква е разликата между "меко кацане" и "твърдо кацане"? Щом като в статията няколко пъти споменават за "меко" кацане, а не просто "кацане", очевидно има и друг вид.

  24. 24 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Колко години са след НАСА... 60?...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  25. 25 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#20:"krajnovo"]Случиха и на хубаво време.
    Пълно безветрие. [/quote]

    И нямаше лунно затъмнение.


    /не се чете/
  26. 26 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Весело

    До коментар [#23] от "teridan":

    С твърдо кацане на Луната пристигат метеорити.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  27. 27 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#23] от "teridan":

    Има. Мекото кацане е тогава, когато всичко е станало така, както е предвидено, най-вече - без повреди по оборудването. Например за Луна 2 се смята, че е извършила "твърдо кацане", така се смята в русия, а практически апаратът просто се е разбил на повърхността на Луната.

  28. 28 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    [quote#27:"8th_ball"]практически апаратът просто се е разбил на повърхността на Луната.[/quote]

    В интерес на истината, той не е бил дори проектиран за прилуняване, разбиването му върху повърхността е било част от програмата. Е, затова и е кацнал твърдо...

  29. 29 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Бива, с 40 години закъснение, ама карай да върви. От друга страна са натрупали няколко трилиона долара които трябва да се харчат за нещо. Сега чакаме жълтите човечета да се прилунят лично.

  30. 30 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 884 Весело

    [quote#26:"vesolr"]С твърдо кацане на Луната пристигат метеорити.[/quote]
    Подозирах, че това е отговора.

  31. 31 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#14] от "tupaja__obezyana":

    Сори за офтопика, но не мога да се стърпя http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/AAAAAAAA (има и на други езици )))

  32. 32 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Любопитно

    Малиииии, с кво сега ше отговорят македонците?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  33. 33 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1383 Весело

    Китайците са изпратили една приказка от своята митология като послание в Космоса-просто красиво
    Бих искала да напиша тук и моето стихотворение,но не мога обещала съм.

  34. 34 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 734 Весело

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили. [/quote]

    Китайците са измислили барута и хартията, например

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3317 Весело

    Браво, следващите ще са индийците!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 734 Весело

    Интересно кога ще е откриването на първия китайски ресторант на Луната

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3317 Неутрално

    Между другото, при излитането на ракетата от земята пак е имало срутени и повредени къщи.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Някой да знае колко е разстоянието от *Залива на дъгата* до
    *Морето на спокойствието*?
    Дали пък апаратчето няма да отскочи до там и да направи някоя и друга .............компрометираща снимка.
    Ще ми бъде безкрайно интересно да видя снимки от там.....от *Морето на спокойствието* имам предвид.
    Дори и версията на конспираторите да се окаже партенка, бих дал заплатата си за една актуална снимка от там.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  39. 39 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 864 Весело

    "Нефритен заек" - май трябваше да го кръстят "Нефритен охлюв".

  40. 40 Профил на genghis
    genghis
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#9:"Храбър"]Ще ги призная, когато направят нещо ново или поне различно от това, което другите вече са направили. [/quote]

    Ти може и да не знаеш какво са направили, но Великата китайска стена се вижда от Луната...

  41. 41 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 729 Весело

    Всичко е разработка на воените и съгласувано с Партията ! Кацането на Луната е в ЧЕСТ на посещението на официалната българска делегация от Българския Парламент
    До коментар [#13] от "Сабака Баскервіляў":

  42. 42 Профил на ala_bala
    ala_bala
    Рейтинг: 506 Неутрално

    37 години от последното и 47 от първото. Явно просто няма голям интерес.

  43. 43 Профил на genghis
    genghis
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#38:"ivailo_kirov"]бих дал заплатата си за една актуална снимка от там. [/quote]

    Можеш да направиш превод по моята сметка ,-)

    http://airandspace.si.edu/explore-and-learn/topics/apollo/AS11/a11landsite.htm

  44. 44 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4596 Неутрално

    [quote#16:"Тони Шнайдера"]Братчед, те отдавна са го направили - хартията, барута, коприната[/quote]
    Да ама не под мъдрото ръководство на ККП,така че да я открият отново.

    klimentm
  45. 45 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#42] от "ala_bala":
    [quote#42:"ala_bala"]37 години от последното и 47 от първото. Явно просто няма голям интерес.[/quote]
    Китайците се движат доста бързо ,едва ли първите две са си запазили съизмеримо с годините превъзходство, а и когато вървиш по утъпкан път е по лесно !

  46. 46 Профил на laundromat
    laundromat
    Рейтинг: 450 Весело

    "Той е шестколесен всъдеход, пълен с електронна апаратура и с тегло около 120 кг."
    Като знаем качеството на електрониката им - голямо изаследване ще падне! Оле мале!

  47. 47 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2669 Любопитно

    Максималната му скорост е 200 метра в час.
    ===================

    Дай газ Нефритен заек !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2669 Весело

    До коментар [#15] от "nicoleta":


    [quote#15:"nicoleta"] да видят къде е надписа на Луната ,на който пише"Made in China". [/quote]
    ======================

    Ники ,
    тя е ""Земьо македонска ""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Весело

    Браво на китайците, това е поредният техен успех в космическата сфера!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Весело

    [quote#21:"gripen"]Талантливи хора, наследници на велика култура, роби на комунистите. Истинския, свободен Китай е Република Китай, известен и като Тайван. [/quote]

    Защо да са роби? В Китай стандарта на живот е на-доста високо ниво, повечето китайци в източен Китай имат вече заплати по-големи от българските, а самите китайци стига да имат пари могат свободно да пътуват в чужбина.... вярно, че комунизма е кофти работа, но и той ще свърши някой ден, нищо вечно няма на този свят.

    П.П.
    А, истинския Китай е континентален Китай или както му е официалното име КНР, "Тайван" дори не е суверенна държава призната от ООН, това е островче, което в миналото е принадлежало на Китай и на което след 1948г. живеят китайски отцепници, които рано или късно ще се присъединят към континентален Китай. Ах, истинското име на "Тайван" е китайско Тайпе... под това име китайците от този остров участват на спортни прояви...!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Весело

    До коментар [#44] от "klimentm":

    Осъзнаваш ли, че си написал една голяма глупост!? Днешната държава Китай е наследник на древен Китай...! Както днешната българска държава (трета на брой) е наследник на първото българско царство на кан Аспарух...!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    До коментар [#10] от "bluescreen":
    Ако имаше малко дизайнерски опит нямаше да пишеш глупости. Според твойта логика, всеки път когато създават нов автомобил трябва да натрупат опит в откриване и изработване на колелото.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    [quote#19:"crime_pays"]Хвърчило, компас, коприна...има неща които са направили преди всеки друг.[/quote]
    Говоря за изследване на Луната. Луноходи вече имаше.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  54. 54 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тони Шнайдера":
    Ти забрави че китайците са 3 пъти по-бедни дори и от нас! Тяхната икономика е фасадна контролирана от комунисти плащащи абсолютен минимум само и само да може икономиката им да работи макар и на батерийки! В моментът в който комунизмът започне да пада просто не ми се мисли каква "преходна" мизерия ще настъпи!

  55. 55 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    След това кацане и особено по начина по който нещата им вървят безпроблемно и пред публика считам че китайците изместиха руснаците от втората позиция в космическата надпревара. Вярно е че руснаците имат отминала слава, но след двете сонди до Халеевата комета всичките им четири научни проекта се провалиха безуспешно. Фобос-1, Фобос-2, Марс 96 и Фобос-Грунт потънаха я в космоса я в океана. И това е всичко за близо 30 години. Китайците за няма и 5 години три пъти успешно ходиха да Луната. Освен това всичките им изстрелвания и кацания са с известна дата и се показват директно по телевизията, а не като руснаците които се криеха като шушумиги и съобщаваха постфактум само за успехите си.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  56. 56 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#27] от "8th_ball":

    [quote#27:"8th_ball"] за Луна 2 се смята, че е извършила "твърдо кацане"[/quote]

    Тогава казваха - осъществи контакт. Апаратът беше опакован с вимпели със съветския герб и години след това имаше един филм в който пионерче в скафандър на Луната разравя с крак лунната прах и отдолу блесва вимпел със скъпия на сърцето герб. Разбира се имаха и Луна 9 която кацна меко и подозрително приличаше по вид на Луна 2.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  57. 57 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4596 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иво":

    Едва ли си виждал китаец през живота си,а аз съм живял там.Не ми обяснявай кой на кого е наследник.

    klimentm
  58. 58 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#54] от "Делян":

    Икономиката на Китай е контролирана от комунисти, но не е фасадна - както се вижда дори от Луната. Аз също съм живял в Китай и знам за какво става дума.

  59. 59 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 748 Весело

    До коментар [#50] от "Иво":

    Нямате грам представа колко е средната заплата на работник във фабрика в източен или южен Китай, а?...

  60. 60 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#23:"teridan"]Каква е разликата между "меко кацане" и "твърдо кацане"? Щом като в статията няколко пъти споменават за "меко" кацане, а не просто "кацане", очевидно има и друг вид.
    [/quote]

    "Меко" е кацането, което не разрушава апарата, който е кацнал. Ако искаш да видиш "твърдо" кацане - изхвърли си телевизора/лаптопа от седмия етаж...

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  61. 61 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Весело

    [quote#34:"bibian"]Китайците са измислили барута и хартията, например [/quote]
    И компаса също, например.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  62. 62 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Весело

    [quote#40:"genghis"]Ти може и да не знаеш какво са направили, но Великата китайска стена се вижда от Луната...
    [/quote]
    Което си е вярно, вярно е. И аз я видях, като бях там.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  63. 63 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 506 Любопитно

    [quote#43:"genghis"]Можеш да направиш превод по моята сметка ,-)
    Мислех че се подразбира, че става дума за актуална снимка от чужд, например китайски, а не американски апарат като този LRO.
    Второто условие , което също се подразбира е, че снимката не трябва да е от лунна орбита като тази която си дал и от която единствено се виждат някакви точици, които са абсолютно неразпознаваеми.
    Бих искал да разгледам снимки от повърхността на които да личат следите от стъпките . Да се виждат грайферите на обувките.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  64. 64 Профил на Ивайло Киров
    Ивайло Киров
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#40:"genghis"]Ти може и да не знаеш какво са направили, но Великата китайска стена се вижда от Луната..[/quote]
    В интерес на истината въпреки, че съм съгласен с възмущението ти от неадекватния и тъп коментар на гусин Храбър, трябва да уточня, че стената не се вижда дори и от околоземна орбита, а камо ли от Луната.

    Общо 105 дена БАН от 3 март до 24 юни. Изглежда съм бръкнал в ...*здравето* на Нощник..
  65. 65 Профил на kilikandzer
    kilikandzer
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Има мнение че напоследък се опитват да разширят териториалните си води, за да осигурят място за приводняване на изстреляно от луната карго след 20-тина години. Планиране не за днешна печалба, а за печалба на внуците.
    В спомените на Кисинджър имаше пасаж за разговор на Никсън и Мао. Никсън навива Мао заедна да правят мечка на СССР, а Мао мазно отговаря: "Много бързате вие американците. Всичко сега-сега трябва да се случи. А ние ако трябва хиляда години ще изчакаме, за да отслабнат противниците ни. Не бързаме за никъде."

  66. 66 Профил на eksar007
    eksar007
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ГЕНИАЛНИЯ НЕМЕЦ ФОН БРАУН СЪЗДАДЕ РАКЕТИТЕ
    САЩ ГО ПРИБРАХА И СЪЗДАДОХА РАКЕТИТЕ.РУСНАЦИТЕ ОТКРАДНАХА ОТ САЩ ТЕХНОЛОГИЯТА ИМ И СЪЗЛВДОХА ТЕХНИ РАКЕТИ.КИТАЙЦИТЕ ОИКРАЛНАХА ОТ САЩ ТЕХНОЛОГИЯТА И ТЕ СЪЗДАДОХА РАКЕТИ/ЧРЕЗ КИТАЙЦИ РАБОИЕЩИ В САЩ/. ТАККА ,ЧЕ АКО НЕ БЯХА ГЕРМАЦИТЕ НЯМАШЕ ДА ГИ ИМА./ГЕНИАЛЕН НАРОД/.ХИТЛЕР БЕШЕ ПОЧТИ ГОТОВ С РАКЕТИТЕ И АТОМНВТА БОМБА ЩЯХА ДА СЕ СТОВАРЯТ В/У САЩ,,СССР,АНГЛИЯ.ПАЗИ БОЖЕ.ХУБАВОТО ЧЕ НЕ УСПЯ.

  67. 67 Профил на eksar007
    eksar007
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ПУТИН Е УМЕН НО НЕ Е МЪДЪР.КИТАЙ СЛЕД ПОЛОВИН ВЕК ЩЕ ЗАВЛАДЕЕ СИБИР ПОРАДИ ОЬЕЗЛЮЛЯВАНЕ.ПО НАСЕЛЕНИЕ РУСИЯ Е ДВАДЕСЕТ ПЪТИ ПО МАЛКА ОТ КИТАЙ.,КОИТО ИМА РАКЕТИ СПЪТНИЦИ КАКТО САЩ И РУСЯ,ЗАТОА НАЙ МЪЛРОТО БИ БМЛО РУСИЯ ДА СЕ ОБЕДИНИ С ЕС/ЗА ДА ИЗАОЛЗВА ТЕХНОЛОГИИТЕ И СИ ОПРАВИ ДЪРЖАВАТА.А ТЯ ОЩЕ ОТ ПЕТЪР ПЪРВИ ВАЕ Е ПРОТИВ ЕВРОПА.

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3317 Любопитно

    [quote#51:"Иво"]Днешната държава Китай е наследник на древен Китай...![/quote]

    А ККП на кой е наследник?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3317 Весело

    [quote#68:"Realist"]А ККП на кой е наследник? [/quote]

    На египетските фараони!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 557 Весело

    До коментар [#66] от "eksar007":

    Ако ги нямаше германците щеше пък да ги има някои други.
    Викаш, ако ги нямало германците и ся вече край и точка - никви ракетки. Ма те китайците са първите създатели на ракетките.

  71. 71 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Весело

    [quote#57:"klimentm"]Едва ли си виждал китаец през живота си,а аз съм живял там.[/quote]

    Хахаха.... не знаеш колко много грешиш! В действителност имам много китайски приятели/ки (повече приятелки ) в България, даже вчера бях цял ден с двама от тях, помагах им да си изкарат документи в МВР на ул "Мария Луиза"... между другото канят ме да отида на гости и другата година възнамерявам да си направя една екскурзийка в Китай!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  72. 72 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Любопитно

    До коментар [#59] от "johnniewalker":

    Имам и още как, близка е до българската, а в някои градове е по-висока от средната българска заплата!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  73. 73 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 557 Весело

    [quote#71:"Иво"]В действителност имам много китайски приятели/ки (повече приятелки ) в България[/quote]

    Да не сте спали на отворен прозорец ?
    Китайците по принцип ни смятат за долно качество хора ... та не знам колко много приятели и особено приятелки китайци имате...
    Ама както и да е. Той всеки може да си дращи квот му хрумне...

  74. 74 Профил на iskrasoti
    iskrasoti
    Рейтинг: 5 Весело

    Човек като чете коментарите разбира колко болни мозъци живеят в България. Подигравки с "Нефритения заек", клишета за комунизма - с явно неразбиране какво точно е китайският коминунизъм. Да благодарим на китайския народ, че произвежда всичко в света и бедният българин може да си позволи всичко от магазините с техни стоки! На който икономиката му работи, напредва с космически крачки.

  75. 75 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#60] от "GogoGP":

    меко кацане е това, при което при допира с терена скоростта на апарата е нула. Всяко друго кацане е твърдо: пример, кацане с парашут, кацане със самолет и т.н

  76. 76 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#75:"gavrilov"]меко кацане е това, при което при допира с терена скоростта на апарата е нула. Всяко друго кацане е твърдо: пример, кацане с парашут, кацане със самолет и т.н
    [/quote]

    Хм, скоростта на апрата трудно ще е нула ( може близка до нула, но чак нула не ). Аз лично погледнах в http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_landing_(rocketry) за определението. Както и да е де Браво на китайците.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  77. 77 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#54:"Делян"] В моментът в който комунизмът започне да пада просто не ми се мисли каква "преходна" мизерия ще настъпи!
    [/quote]

    Братчед ти уби всичко детско в мен Излиза че комунизмът в Китай не трябва да пада за да не настъпи демократична мизерия

    /не се чете/
  78. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4437 Весело

    До коментар [#73] от "bluescreen":

    Хахаха... от къде пък ти хрумна тази глупост!? Китайците уважават българите и чужденците като цяло...! Ако искаш мога да те запозная с някои от тях, аз и без това всяка седмица почти се виждам с тях... няма проблем да излезнем някъде заедно....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  79. 79 Профил на kilikandzer
    kilikandzer
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#78] от "Иво":

    Подрепям Иво: Китайците, а и въобще-източно азиатците са расисти в про-бяла насока -- ние се водим красиви, те по средата, южно-азиатци и индуси/араби на трето място, и негри на последно. Те затова в анимациите всички рисуват високи, бели, и с кръгли очи. Така че, макар и не поради някакви наши заслуги, европейците, вкл. българи, си получават автоматичен респект. Поне докато не се олеят





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK