Проучване: 25% от ранните смъртни случаи в Русия са заради злоупотреба с алкохол

Проучване: 25% от ранните смъртни случаи в Русия са заради злоупотреба с алкохол

© Reuters



Високият брой на ранни смъртни случаи в Русия се дължи предимно на прекомерна употреба на алкохол и най-вече водка, показва изследване, цитирано от Би Би Си.


Проучването, публикувано в медицинското списание The Lancet, твърди, че 25% от руснаците умират преди 55 години и по-голямата част от смъртните случаи се дължат на злоупотреба с алкохол. За сравнение във Великобритания този дял е 7 на сто.


Причините за смъртта включват чернодробни заболявания и алкохолни натравяния. Мнозина загиват и при инциденти, след като са се сбили с някого.




Проучването е най-голямото по рода си в страната, посочва Би Би Си. Изследователи от руския Онкологичен център в Москва, Оксфордксия университет във Великобритания и Международната агенция за изследвания на рака към Световната здравна организация в Париж са разглеждали алкохолните навици на 151 000 възрастни руснаци в рамките на 10 години. През това време 8000 от тях са починали. Учените са използвали и предишни проучвания, в които са анкетирани близки на починали 49 000 души.


"Нивата на смъртността в Русия варират през последните 30 години, тъй като ограниченията за употреба на алкохол и социалната стабилност бяха различни при президентите Горбачов, Елцин и Путин. Основният фактор, който предизвика тези колебания в броя смъртни случаи е водката", казва професор Ричард Пито от Оксфорд.


През 1985 г. Михаил Горбачов драстично намали производството на водка и забрани продажбата й преди обед. Според изследователите потреблението на алкохол е намаляло с една четвърт, след като ограниченията са влезли в сила. Тогава, след падането на комунизма, хората започват отново да пият повече и като цяло смъртните случаи се увеличават.


Когато президентът Борис Елцин дойде на власт, общата смъртност сред младите мъже нараства над два пъти, отбелязва Проф. Пито. "Имаше голямо увеличение на пиенето и те са пиели по разрушителен начин. Напивали са се от концентрати и след това са си купували още и са пиели още, увеличавайки риска от фатален изход", казва той.


Потреблението на алкохол сред жените също варирало в зависимост от политическите събития, но жените пият по-малко и нивата на смъртност също са по-ниски.


Проучването отбелязва още, че повече руснаци, които са пиели, са и пушели.


През 2006 г. Русия въвежда по-строги мерки, като увеличи акциза и ограничи продажбите. Оттогава потреблението на алкохол пада с една трета и делът на мъжете, починали преди 55-годишна възраст, намалява от 37 на 25%.


През 2011 г. всеки пълнолетен руснак пие сред по 13 литра чист алкохол годишно, 8 литра от които са предимно водка. Във Великобритания това количество е 10 литра на човек, но по-малко от 2 литра от тях са концентрат.


Учените твърдят, че основният проблем, който предизвиква високата смъртност сред руснаците, е прекомерната употреба на алкохол.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Толкова много ли пият наистина?

  2. 2 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Те са известни с това, че пият до припадък. Няма нужда от проучване. Там като кажеш 1 водка и ти дават 1 бутилка.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Да..а..а..а..а!
    Лошото е, че и у нас пиянството се разраства!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Разстроено

    Горките обикновени руснаци се тровят със самогон,за да избягат от жалката си съдба и това е било открай време!
    То и у нас не е по-различно било,а днес,това е масова практика - за обикновения човк - битов алкохолизъм,а за "елита" - най-качествените питиета,най-качествените "стимуланти".

    Tony
  5. 5 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Национална традиция, характерна за руснаците, но и завладяла и другите екс съветски републики. Дори прибалтийските, кавказките и средноазиатските, където манталитета е по различен!?

  6. 6 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    25% от злоупотреба и 75% от редовна употреба.... Тъжно.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  7. 7 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 374 Разстроено

    [quote#3:"Храбър"]Да..а..а..а..а!
    Лошото е, че и у нас пиянството се разраства![/quote]
    Ами както винаги внедряваме челния опит от братския съветски народ

    zenrus.ru
  8. 8 Профил на galia66
    galia66
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Руснаците пият много даже ако нямат другар по чашка застава пред огледалото и вече вика наздраве с него.

  9. 9 Профил на Шапчица
    Шапчица
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ove4encence":

    Има готини филми по въпроса, има ги в мрежата "Особености на руския..........................." 4 филма- лов, риболов и т.н.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  10. 10 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Русия ще победи пиянството за 10 години.

    След 10 години всичко в Русия ще бъде другояче. Не отведнъж, естествено, но стъпка по стъпка количеството на изпития алкохол ще се съкрати - отначало с 15%, после и с 55%. След това хората ще се заемат със спорт и ще започнат по-малко да боледуват. А също и да умират по-малко. И всичко това защото ще захвърлят пиенето. И тогава - през 2020 година Русия най-после ще дойде до състоянието, за което сега в 2010 мечтае нейното правителство.

    Навярно всеки от нас поне веднъж в навечерието на Нова Година си е обещавал да се откаже от нещо. Да престане да яде през нощта, да престане да гледа телевизия, да престане да псува на майка. И разбира се - да престане да пие. И всеки път не се сдържаме и нарушаваме обещанието си и сядаме пред телевизора с няколко бири и сандвичи с майонеза да гледаме вечерните комедийни сериали.

    От всички човешки пороци алкохолизма е неизменно най-разрушителен, особено за руснаците.Ръководството на Русия винаги е гледало на своите слабоволни граждани с нескрита болка - като родна майка, която при вида на болния си син се облива в мъка. Няколко пъти държавата даже се опитала да принуди своите граждани към трезв живот, понеже те сами не могат да се вземат в ръце.

    Първи с това се сблъскал Николай II, който през 1914 година забранил търговията със спиртни напитки. "Сухия закон" не продължил дълго - само до 1917 година. Революцията, велико дело, не предполагала трезв живот, както и Великата Отечествена война след две десетилетия. След завършека на тези катаклизми, държавата правила опити да победи тази вечна беда на руския човек, но така и не съумяла.

    Атаката срещу алкохолизма през 1972 г. е запомнена със своята строгост (поскъпващата водка се продавала след 11 сутринта) и безполезност (съветския човек не вдявал от приказки и възприемал посегателството срещу "културния отдих" враждебно). Последвалите повишения на цените на спиртните напитки също се оказали неефективни, доколкото продължаващите да пият граждани обърнали всичко на шега:

    "Будет водка стоить восемь - все равно мы пить не бросим, передайте Ильичу: нам и десять по плечу."

    Най-известния "кръстоносен поход" срещу алкохола започнал през 1985 г. Той вървял с използването на добре запомнените, но силно непопулярни мерки на Горбачов - такива като изкореняване на лозовите масиви, арести на пияните по улиците, изрязване от филмите на сцените с маси. Въпреки ненавистта на гражданите към този "сух закон", определено имало някакъв резултат - количеството престъпления на пиянска основа се съкратило, а смъртността сред населението малко намаляла.

    Съвременните ръководители също са решили да не изостават и на края на второто десетилетие от съществуването на Руската Федерация запланували своя антиалкохолна кампания. На 12 август 2009 г. президента Дмитрий Медведев провел специално съвещание. но което обявил за това, че алкохолизма в Русия е придобил характер на национално бедствие. Борбата за стремително запиващото се население било поръано да се води от правителството, което изчаквайки да минат новогодишните празници, представило своята концепция, според която руснаците трябва да преживеят следващите 10 години.

    Кампанията е разбита на 2 етапа. Първия започна току що и трябва да продължи до 2012 година. В неговите рамки правителството планира да ожесточи изискванията към производството и продажбата на алкохолни продукции, в това число и слабоалкохолните. Отговорността пред закона за продажбата на алкохол на непълнолетни, както и за други свързани с този бранш нарушения ще бъде усилена.

    В същото време алкохолът поскъпва.

    Освен това, държавата вижда като свое задължение не само ожесточаването и забраната, но и алкохолната профилактика и превенция., тоест агитация за "здравословен живот". За това във всеки регион с отчет на спецификациите (вероятно става дума за селското население, обичаите и традициите) ще бъде разработени някакви специални програми. Концепцията не разяснява какво означава това, затова може да очакваме всичко - от безполезни плакати до масирани атаки на гражданското съзнание.

    Правителството очаква от първия етап доволно сериозни резултати - снижение на употребата на алкохол с 15% и снижаването нивото на смъртността. След което започва рамката на втория етап - по-дълъг и по-сложен.

    Той трябва да протече между 2013 и 2020 година и ще включва в себе си "реализация на програма по формиране на традиции в здравословния начин на живот", развитие на спорта и физкултурата, създаване на специална инфраструктура: рехабилитационни и психологически центрове за работа с населението, за които трябва да бъдат отсега подготвяни специалисти-психолози.

    Почти в наполеонов стил е и стремежа на правителството да съкрати до 2020 г. не само употребата на алкохол с повече от 50%, но и напълно да ликвидира нелегалния алкохолен пазар.

    Без оглед на доволно смелия (а за скептиците - "утопичен" тон на концепцията, в нея има много здрав смисъл. Предполага се, че за десет години в Русия ще се сформира култура на употребата на алкохол, която в днешно време отсъства. Планира се да се покачи трудовата заетост и мотивацията за труд у жителите на малките градове и селските местности - най-пиещите категории граждани. А така също да им се осигури достъп до културата - вероятно се има предвид плана за осигуряване на широколентов интернет до всяко кътче на Русия, за който миналата година спомена президента Медведев. Така или иначе - ударението пада на физическата активност.

    Още от съветско време е известно, че спортът е помощник в труда и учението, а сега и ще спасява хората от "зеления змей". Вероятно правителството разбира, че за това е необходимо да се създаде достъпна спортна инфраструктура - не стадионите в Сочи и дворците на спорта, а буквално баскетболни кошове във всеки обществен двор, велосипедни алеи, игрища, които през зимата да стават и за хокейни, футболни стадиони - малки, но затова пък във всеки квартал по няколко. В противен случай всичко по "формиране на традициите в здравословния начин на живот" ще се окаже просто фикция.

    Ако правителството е взело насериозно тази кампания, ще му бъде непоносимо тежко. Историческите традиции в Русия са такива, че всяка антиалкохолна програма на държавата ще срещне съвършенно отрицателна реакция на гражданннските маси, които не търпят поучителен тон и снизходително отношение към себе си. Ето защо медведев-путиновото начинание предсказуемо е обречено на провал, ако се основава на съветските методи и стереотипи, където водката поскъпва, а агитационната работа се свежда до рисуването на антисоциални елементи със зачервен нос.

    Не трябва да забравяме и за финансовата страна на въпроса. Колко ще струва реализацията на руската "Стратегия 2020", още никой не казва. Но не бива да се съмняваме, че затова ще отидат милиарди рубли - кампанията е дългосрочна и сложна. Нейната продължителност също не може и да не обезпокои борците с корупцията, доколкото желаещи да пипнат "трезвите пари" ще се намерят много.

    http://lenta.ru/articles/2010/01/15/alco/

  11. 11 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    -Господине, вие любител на алкохола ли сте?
    -Обиждате ме, господине, аз съм професионалист...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  12. 12 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 755 Неутрално

    От злоупотреба с алкохол са 25%. Останалите 75% са непиещи.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  13. 13 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 794 Разстроено

    След това от хероин.

    В момента има епидемия от хероин в Русия. Като изгониха талибаните и опиумните насаждения се увеличиха с пъти, а от там до Мадър Раша си е един хвърлей камък и съответно хероина е МНОГО евтин.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  14. 14 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 952 Весело

    [quote#1:"4ove4encence"]Толкова много ли пият наистина? [/quote]
    Повече, повече

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#10] от "Отнесен":

    -Раз, два, три - готово
    Закопаем Горбачева.
    Откопаем Брежнева,
    Будем пить по-прежнему...


    ....Если женщина проворна,
    и в постели горяча,
    Это личная заслуга,
    Леонида Ильича...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  16. 16 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    "През 2011 г. всеки пълнолетен руснак пие сред по 13 литра чист алкохол годишно..."
    Не знам как са го изчислили, но да кажем опростено, че всеки втори не пие. Срещу всеки непиещ застава по един пиещ, който пие по 26 литра алкохол на година. Ами у нас един "средно пиещ" обръща със сигурност поне двойно и тройно повече... Числата ми изглеждат занижени...

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  17. 17 Профил на k stefanov
    k stefanov
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Не е 25%, а е 35%. Цитираната цифра нарочно е намалена, за да не обиждат руснака. Вижте истинската в Гардиън. За съжаление не мога да пейстна адреса, защото този сайт не ми позволява.

    k.stefanov
  18. 18 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Освен в количествата големият проблем е и в начина и в целите на пиенето....

    руснака пие залпом за да се напие, ако може до смърт....
    Там пият всички - от децата до старците, мажко и женско...когато са тежко пияни , не се крият, смята това състояние за нормално и тогава стават хатърлъците...
    Изобщо моделът пиене в РФ няма нищо общо с балканския, където се пие бавно, с компания, за наслада на душата....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  19. 19 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    У нас проблемът въобще не е по-малък.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    От моите контакти с руснаци съм се убедил в две неща относно употребата им на алкохол - има непиющие /които изобщо не пият/ и пиющие - които пият с водната чаша на екс, за да се напият безпаметно. Средно положение няма!..........

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    От хубав живот пият.

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#18:"mtmvb"]когато са тежко пияни , не се крият[/quote]

    Там се приема, че едно момче става мъж, когато се напие яко....В останалия свят - когато момчето си има работа с момиче.

  23. 23 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#18] от "mtmvb":

    ++++++++++++++++++++++++++

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    Вчера бях в Метро и има промоция на руски стоки на един щанд влаво от входа. Два вида шоколада (3 лв за 100 грама, от Линд умират от смях), пликче с бонбони, бира, квас, 2-3 вида консерви с риба и много много водка. Какво се чудим тогава?

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    [quote#16:"virtual brain"]"През 2011 г. всеки пълнолетен руснак пие сред по 13 литра чист алкохол годишно..." [/quote]

    Самогона не го броят.

    The best way to predict the future is to invent it.
  26. 26 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    До коментар [#18] от "mtmvb":
    Нашият алкохолизъм -"бавно и по много, за наслада на душата" е също толкова опасен. Може да е по-естетичен , но факторът на пристрастяване и в крайна сметка и последствията са същите.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  27. 27 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 426 Весело
  28. 28 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 445 Весело

    Опорни точки за тролетариата:
    1. Не е верно.
    2. В други държави употребяват много повече (по-късно ще получите списъка), но не бъдете дребнави.
    3. Джими Хендрикс и Дженис Джоплин от какво са умрели и да не би да са руснаци? А? Никой от Любе и хора на Съветската армия не би умрял от препиване. Те са професионалисти...
    4. Алкохолът лекува хомосексуализма!

  29. 29 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    За съжаление и ние вървим по техните стъпки , колко народ се пропи и даде фира

  30. 30 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Преди години стана приказка за пиене с един руснак, казваме му " снощи окъсняхме до 2 часа " ,беше изненадан че си губим времето "седнал в 7 ч и в 8 ч бях готов и си легнах и сега съм свеж за разлика от вас"

  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    [quote#2:"mnogosamkrasiva"]Там като кажеш 1 водка и ти дават 1 бутилка.[/quote]

    Така е. Лично преживяно .

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. 32 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Кто не курит и не пьет, тот здоровеньким умрет казва една руска частушка.
    Руска му работа още от преди комунизма, а в съчетание с комунизма направо ги разсипа.

  33. 33 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    [quote#26:"virtual brain"]

    Нашият алкохолизъм -"бавно и по много, за наслада на душата" е също толкова опасен.
    [/quote]

    Има голяма разлика обаче - и тя е че ние пием винаги с мезета, поради това се избягва руския ефект на светкавичното напиване , просто нашата култура на пиене е друга. Може би поради това сме далеч от този руски феномен "25% от руснаците да умират преди 55 години".

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  34. 34 Профил на zico2
    zico2
    Рейтинг: 378 Неутрално

    В азиатската част на Русия съм чувал, че в градовете половината са алкохолици, а останалата част на хероин

    Всъщност доста е тъжно най-вече за младите руснаци

  35. 35 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1007 Весело

    М, идеологическа диверсия...

  36. 36 Профил на zico2
    zico2
    Рейтинг: 378 Неутрално

    А пък веднъж бях чел една статия за това как двама руснаци се напили до смърт и единия убил другия след ожесточен спор за философията на Кант!. И си помислих ето тази статия най-перфектно описва душевното състояния на руснаците

  37. 37 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Най-тежко е положението в дълбоката провинция-безкрайна степ,пълно затъпяване,водка и секс до дупка,татуировки,половината зъби липсват,всеки ден нова простотия,за да минава времето,работа и бъдеще-йок!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  38. 38 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#3:"Храбър"]Да..а..а..а..а!
    Лошото е, че и у нас пиянството се разраства! [/quote]

    Така е при комунистическите режими.
    Сега ще дойде тролетариата да ме опровергава и ще каже "за какъв комунизъм става дума".
    Ами да, не е чистак-бърсак оригинален комунистически режим, просто е под малко по-друга форма - мутация.
    В Русия някогашните помешчици са били заменени с партийни секретари, а сега ги замениха с олигарси. Все тая, ако хората имаха свобода, ако имаха възможности за реализация, алкохолизъм пак щеше да има, но в много по-малки размери, не под формата на епидемия.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  39. 39 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#10:"Отнесен"]Русия ще победи пиянството за 10 години. [/quote]

    Товарищи, комунизм которой обещал вам товарищ Хрущев в 1980-во года заменяется с олимпиадой.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  40. 40 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#13:"Distributed"]В момента има епидемия от хероин в Русия. Като изгониха талибаните и опиумните насаждения се увеличиха с пъти[/quote]

    Аз това не го вярвам, това е пропаганда.
    Доказано е, че режими като този на талибаните се финансират основно с търговия с наркотици. Терористичните режими имат нужда от пари, а не са способни на никакъв нормален начин да си ги осигурят. Освен това парите от наркотици са лесни, бързи и големи суми с малко усилия. Терористичния контрол върху дадена територия е особено благоприятен за такава дейност.
    И да кажем, че при режима на талибаните никакви достоверни данни от Афганистан нито има, нито някой се е занимавал да събира.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  41. 41 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#18:"mtmvb"]Изобщо моделът пиене в РФ няма нищо общо с балканския, където се пие бавно, с компания, за наслада на душата.... [/quote]

    Да добавим, че пиенето у нас почти винаги е с безалкохолно и винаги с мезе. Безалкохолните и храната както и по-бавното пиене намаляват концентрацията и улесняват разграждането на алкохола.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  42. 42 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Проучване: 25% от ранните смъртни случаи в Русия са заради злоупотреба с алкохол..)
    ............
    Нищо ново, традиции..
    Стакан водку и напред , на талази, многобройни , срещу германците ..Каква стойност има човешкия ТИ живот ??
    Отзад те чака землянката , дебелата дуняша , никакви перспективи за живот, в тюрмата на народите ..
    За какво да живееш ???

    BIG AL
  43. 43 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#30:"shileto"]Преди години стана приказка за пиене с един руснак, казваме му " снощи окъсняхме до 2 часа " ,беше изненадан че си губим времето "седнал в 7 ч и в 8 ч бях готов и си легнах и сега съм свеж за разлика от вас" [/quote]

    Хич не съм сигурен, че след ударно напиване в рамките на час на сутринта ще си особено свеж. Освен това не му разбирам смисъла - все едно, че е пил приспивателно.
    Значи ние наистина пием заради емоцията - до два часа си бил с компания, лафили сте си, разпускали сте, изпитвали сте удоволствие не само от вкуса и еуфорията на алкохола, но и от вкуса на храната, спомените, разговора.
    Руснака пие за да се натаралянка и от негова гледна точка наистина ние си губим времето.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  44. 44 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Айде пак обичайните тиради на тема Русия...
    Факт е, че руснаците пият много и то основно водка. Факт е, че числата са занижени, защото не включват нелегално произведения и продаван алкохол (домашен или промишлен, но без платен акциз). Може би ако сметнем и този нелегален алкохол цифрата от 13 ще скочи на 30 литра. Но и в България не са много по-розови. Пие се все повече алкохол, пият все повече жени, пият все повече младежи.
    А правителството на Русия в последните години поне не се прави на глухонямо, признава проблема и води някаква политика с цел намаляване на употребата на твърд алкохол - вдигане на цени, забрана за продаване в определени часови пояси, разяснителни кампании.
    Факт е, че за няколко години има спад чувствителен спад в употребата на алкохол и вследствие на това продължителността на живота на руснаците започва да се увеличава.
    Но такава политика трябва да бъде дългосрочна, защото алкохолизмът е дълбоко вкоренен в руската народопсихология. Другият силен фактор в борбата с алкохола е повишаване на жизнения стандарт, тъй като мизерията е силен мотиватор за употребата на алкохол.
    Мисля, че проблемът на Русия с хероина, а от там и със СПИН-а е доста по-сериозен.

  45. 45 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#36:"zico2"]А пък веднъж бях чел една статия за това как двама руснаци се напили до смърт и единия убил другия след ожесточен спор за философията на Кант[/quote]
    Само преди два дни, руски спор за поезията или прозата отново завършва със смърт.
    Ето това е руската душа + алкохол.
    http://news.msn.com/offbeat/poetry-or-prose-russian-literary-dispute-ends-in-stabbing-death

    zenrus.ru
  46. 46 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#10:"Отнесен"]Ако правителството е взело насериозно тази кампания, ще му бъде непоносимо тежко. Историческите традиции в Русия са такива, че всяка антиалкохолна програма на държавата ще срещне съвършенно отрицателна реакция на гражданннските маси, които не търпят поучителен тон и снизходително отношение към себе си. Ето защо медведев-путиновото начинание предсказуемо е обречено на провал, ако се основава на съветските методи и стереотипи, където водката поскъпва, а агитационната работа се свежда до рисуването на антисоциални елементи със зачервен нос.

    Не трябва да забравяме и за финансовата страна на въпроса. Колко ще струва реализацията на руската "Стратегия 2020", още никой не казва. Но не бива да се съмняваме, че затова ще отидат милиарди рубли - кампанията е дългосрочна и сложна. Нейната продължителност също не може и да не обезпокои борците с корупцията, доколкото желаещи да пипнат "трезвите пари" ще се намерят много. [/quote]
    Абсолютно правилно.
    Всичките гръмки кагебейски инициативи - от силициева долина в петрозаводск, през олимпиадата до войната срещу алкохолизма имат една цел - да пренасочат едни държавни пари в частни банкови сметки.
    Пък народът нека си мре.

    zenrus.ru
  47. 47 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ian Smith":

    От ООН ли правят пропаганда? Всички международни организации, занимаващи се с проблема с отглеждането на опиум в Афганистан отчитат всяка година нови и нови рекорди на засети площи и добито количество мак. Никаква пропаганда не е.

  48. 48 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 527 Весело

    Как са митовете и легендите днес ?

  49. 49 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    [quote#44:"simo87"]Факт е, че за няколко години има спад чувствителен спад в употребата на алкохол и вследствие на това продължителността на живота на руснаците започва да се увеличава. [/quote]

    Пляс два бързи шамара по червената ти мутра!
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

    The best way to predict the future is to invent it.
  50. 50 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ian Smith": Пиене със цел , а не безцелно по нашенски

  51. 51 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    [quote#1:"4ove4encence"]Толкова много ли пият наистина? [/quote]
    дори повече

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  52. 52 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    може би консумацията на алкохол напоследък там леко спада, за сметка на хероина

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  53. 53 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#15] от "mitko11":
    Брежнев вдигал цената на водката и са го предупредили:

    Была – пять, стала – восемь. Всё равно мы пить не бросим.
    Передайте Ильичу: нам и десять по плечу.
    Ну а если будет больше, то дела пойдут, как в Польше.
    Если будет 25, Зимний будем брать опять



  54. 54 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#53] от "slonsco":

    "... Тъй. Една водна чаша зубровка. А после — на улица „Каляевская“ — още една водна чаша, но тоя път вече не зубровка, а кориандрова. Един мой познат разправяше, че кориандровата действувала на човека антихуманно, тоест давала сили на всичките крайници, а скапвала душата. С мен, не знам защо, стана наопаки, тоест душата ми невероятно заякна, а крайниците ми се скапаха, но съм съгласен, че и това е антихуманно. Затуй още там, на „Каляевская“, добавих още две халби жигульовска бира и направо от шишето бяло десертно.

    Вие естествено ще попитате: а по-нататък, Веничка, а по-нататък — какво си пил? И аз не съм съвсем наясно какво съм пил. Помня — това добре го помня, — на улица „Чехов“ изпих две водни чаши ловджийска. Но има ли начин да прекося „Садовое колъцо“, без да съм изпил нищо? Няма начин. Значи, още нещо съм пил. ..."

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  55. 55 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 794 Любопитно

    До коментар [#40] от "Ian Smith":


    [quote#40:"Ian Smith"]Доказано е, че режими като този на талибаните се финансират основно с търговия с наркотици. [/quote]

    Талибаните бяха религиозни фанатици и не даваха да се садят наркотици на техните територии.


    [quote#40:"Ian Smith"]Терористичните режими имат нужда от пари, а не са способни на никакъв нормален начин да си ги осигурят. [/quote]

    Точно тези религиозни фанатици си имат много богати държави-приятели, износителки на петрол.



    [quote#40:"Ian Smith"]Аз това не го вярвам, това е пропаганда. [/quote]

    Путин и Медведев лично признаха, че Русия има сериозен проблем с хероина, значи нещата са МНОГО МНОГО МНОГО СЕРИОЗНИ И УЖАСЯВАЩИ.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Любопитно

    "Проучване: 25% от ранните смъртни случаи в Русия са заради злоупотреба с алкохол"

    Злоупотребата с водка в Русия наистина е сериозен проблем, трябва всяко руско правителство да се бори с този порок....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#49] от "Петоколонен Евроазиатец":

    Шамари ще пляскаш на себе си или на майка си, ама май по-добре е тя на тебе, че си чел, недочел. Или още както се казва - чел си уикипедия като дявола Евангелието.
    Никъде не съм казал, че продължителността на живота в Русия е висока, дори напротив - особено тази на мъжете е много ниска, най-ниската в Европа. За това разбира се има много причини, най-голямата от които е алкохолизмът.
    Но, от тук идват несполуките ти да ми цитираш едно към гьотере. Само в периода 2006-2011 г. продължителността на живота на руските мъже се е повишила с над 4 години, което е голям скок, който несъмнено се дължи на правителствената антиалкохолна политика, подета от 2006 г. Разбира се вероятно има и други причини - повишен стандарт на живот, по-добро здравеопазване, по-качествени храни и питиета, по-малко злополуки.
    Но първо чети хубаво преди да нападаш някого. А още повече, червена мутра никога не съм бил, няма и да бъде. Русофил съм, но червена мутра - не.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Russia#Life_expectancy

  58. 58 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#55:"Distributed"]Талибаните бяха религиозни фанатици и не даваха да се садят наркотици на техните територии. [/quote]

    Корана забранява изрично само употребата на алкохол. Не знам да казва каквото и да било по отношение на употребата на наркотици. Хашишините са точно мюсюлманска секта, а е известно, че са употребявали хашиш. Името само говори.
    Освен това наркотиците добивани в Афганистан всъщност са за запада ( в случая и Русия се явява запад ), а те са неверници за талибаните, ерго спрямо тях всичко е разрешено.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  59. 59 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#57:"simo87"]Русофил съм, но червена мутра - не. [/quote]

    На практика няма разлика.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  60. 60 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Любопитно

    [quote#55:"Distributed"]Точно тези религиозни фанатици си имат много богати държави-приятели, износителки на петрол.
    [/quote]

    Аз не знам за петролна държава която да е подкрепяла талибаните. Знам само, че саудитските управници ( а СА е най-големия износител на петрол ) са яко враждебни към съюзника на талибаните Ал Кайда. Освен това тези държави би следвало да са в конфронтация с НАТО след нашествието му срещу талибаните. Имаш ли някакви доказателства - преведени суми, дати ?!

    Иначе всичко остава в сферата на левичарската пропаганда, а тя както знаем си е чиста проба лъжа и дезинформация.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  61. 61 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#55:"Distributed"]Путин и Медведев лично признаха, че Русия има сериозен проблем с хероина, значи нещата са МНОГО МНОГО МНОГО СЕРИОЗНИ И УЖАСЯВАЩИ. [/quote]

    Отглеждането на опиум в Афганистан се ползва за антиамериканска пропаганда, а не за антируска.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  62. 62 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#47:"simo87"]От ООН ли правят пропаганда? Всички международни организации, занимаващи се с проблема с отглеждането на опиум в Афганистан отчитат всяка година нови и нови рекорди на засети площи и добито количество мак. Никаква пропаганда не е. [/quote]

    ООН е много аморфна организация. Имаше период в който се бяха нароили какви ли не "прогресивни" режими. Чрез тях на моменти някогашния СССР доминираше организацията. Това далеч не е изживяно. За пример мога да дам ЮНЕСКО в което за шеф беше избрана кървавочервената Ирина Бокова. И пак ЮНЕСКО прие в пълен разрез със всякакви правила Палестинската автономия.
    Това означава, че към всичко с произход ООН или негови структури трябва да се подхожда изключително резервирано.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  63. 63 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1413 Весело

    НЕ СЪМ АЛКОХОЛИК
    Николай Фенерски

    Аз не съм алкохолик. И не бих могъл да бъда. Виждал съм много алкохолици. Не съм като тях. Не ми треперят ръцете, нямам абстинентни кризи за чашка менташки спирт, зъбите ми не се клатят, нямам постоянен запек, сутрин не повръщам нарочно, за да си прочистя стомаха, не закусвам с три бирички и мастика за втвърдител. Вярно е, млад съм още и някой би казал, че има още време, за да ми се случат всички тези неща. Но не е така. Аз просто не съм алкохолик и това си е. Генетично не ми е заложено... Вярно, пия много. Това е самата свята истина. Пия до преливане. Пия, докато се накисна хууубавичко, та после откъдето мина, оставям мокри дири след себе си. Пия, пея, лигавя се, псувам, троша уличните лампи, преобръщам кофите за смет по улиците, заяждам се с непознати по кръчмите, пия и пак пия. Всичко пия. Само вода от пералнята не пия. Но не съм алкохолик.
    Бинко, Господ да го прости, завалията, още когато беше в казармата, изпиваше по бутилка концентрат без разредител. Ходехме му на свиждане и му носехме я водчица, я мастичка или ракийка. Той ни гледаше с признателен поглед и ни смяташе за истински приятелчета. После се уволни и продължи да пие по бутилка и половина от обяд до вечерта. После от черния му дроб не остана нищо и взе, че умря, копелето, Господ добро място да намери за изстрадалата му душа. Преди да умре, най-накрая, в болницата, не познаваше никого. Дори майка си не можеше да познае. У Бинкови беше като крайпътна кръчма - всеки влизаше и излизаше, когато си поиска. Баба му ни срещаше по стълбите и ни кълнеше: „Тава не са ора, тава са ора пустиняци! Бел ден да не видите, чръв да ви запие, дето ми пропихте унука...“ Горката женица.
    Та за пръв път се напих в шести клас. (Тогава целунах и момиче за пръв път, усещането е същото.) Драйфах от третия етаж на един хотел и се заклех повече да не сложа капчица в устата си. После продължих да се заклевам след всяко препиване. Когато изричам тези силни думи, наистина си вярвам...
    Дядо ми, Господ да го прости стареца, рано му изтропаха сандалите, бедничкият, на осемдесет години, също пиеше много. Пет години преди да напусне този чудесен свят, на Нова година падна по стълбите, пиян като талпа, и си строши тазобедрената кост. Лошо счупване. На тази възраст счупванията не зарастват. Ама неговият мерак да попие още мъничко, му даде сили и оздравя напълно, старецът му неден, дано да е там горе някъде на прохладно и светло място, дето и биричка да сервират... Двама сина го наследиха - баща ми и чичо ми, живи и здрави да са, сиромасите. Те не пият. Изворна вода и жълта лимонада. Баща ми се налива, човечецът, докато напълни огромния си стокилограмов търбух и докато го хване пиянският глад и помита всичко ядливо по пътя си. После започва да издава особени звуци с устата си, сякаш има нещо между зъбите и не може да го изкара оттам, мълчи, сумти, гледа с малките си свински оченца много бавно и аха да заспи на масата. Дотръкваме го до леглото, гъта се и почва да бичи на банцика, та се чува през десет маали в единайста и заглушава дараците в памучната фабрика. На другия ден не помни нищо. Всички зъби без един са му в устата за разлика от беззъбия си брат. Липсва му само един преден...
    А пък чичо ми... Чичо ми заслужава да му се посвети цяла отделна пиеса. Неговото пиянство е нещо забележително. Такова нещо не сте виждали. Той е едно злоядо създанийце, което няма и петдесет кила с мокри дрехи. Или както се казва у нас - сплескàл е кофата. Нищо и никакъв, ама да го видите как смуче като пиявица, като прегладняла въшка, сякаш му е за последно... И не го хваща лесно, както баща ми от първото, а дърпа ракията от сутрин до вечер, без да му проличи. Като се напие най-накрая, ситното беззъбо човече търси с кой да се скара и не може да заспи, ако не напсува някого. Ако няма друг, и жена му върши работа. Почва да я кълне така, сякаш светът се свършва: „Твойта семчица дееба аз, боклук мръсен тиии...“ Крещи като луд, бесен, подскачащ и разтреперан. Жена му си го обича. В случай че в пиянството си чичо ми е ядосан на някой друг, което е още по-често, той му се заканва много мило: „Ша та насеча с наджака! Ша ти отрежа главата и ша я фърла на прасетата! Мамка ти ша еба! Е сега ша дода да та закола!“. Той винаги ми е приличал на декоративното петле, което отглежда навън - мъничко, наперено и злобно. Ама е беззъб и само лае, тоест кудкудяка... Зъбите му опадаха по наследство. Старецът, баща му, си нямаше нито един зъб, преди да напусне този чудесен свят. Когато му беше останал последният, един преден кафяв, дълъг, стърчащ като канара зъб, си умирах да го питам за какво си го държи това отпред - да си пука доматите ли... Той се обиждаше и накрая отиде, та извади и него.
    За запоите си чичо ми си имаше страшни приятели, Господ да ги прости момчетата, хептен млади пръднаха в кофетата. Нако и Ерменко бяха бояджии също като чичо ми. Тримата си боядисваха и смучеха ментета, докато от тях замирисваше на камфор и хлорна вар. Изглеждаха чисти, стерилни и дезинфекцирани, когато сутрин се будеха и сядаха несмело край масата да ударят първата биричка, щото иначе не върви работата. Премигваха замислено и не знаеха докъде бяха стигнали с мисленето, преди живителните молекули да се влеят в артериите им. Тогава вече се сещаха за какво са мислели и продължаваха да говорят, да спорят, да псуват, да играят карти, чат-пат да ударят с мечето два пъти по стената, щото трябва и материал да се отхвърля... И да свещенодействат с бутилките. Нако падна от една стълба, докато боядисваше, и умря. А Ерменко пък умря по неизвестни причини.
    Но цялата тази компания няма да е пълна, просто ще осакатим действителността, ако не добавим тук и Стефан Белия, Господ да му прощава всички знайни и незнайни грехове, нямаше и петдесет години, когато издаде багажа, горкичкият. Той беше по-специален приятел на чичо ми. За него чичо ми бе готов да изпие три цистерни метилов спирт с антифриз за разредител. Обичах да наблюдавам и да изучавам маратонките на Стефан Белия, защото имаха особена форма. Бяха така съвършено кръгли и изгубили ергономичното си човешко очертание, сякаш ги носеше слон. Всичко у стопанина на тези маратонки бе валчесто и кръгло и самият той създаваше усещането като че ли всеки миг ще се пръсне. Когато Стефан Белия се напиваше горе при чичо ми, очите му изхвръкваха от орбитите, целият се зачервяваше страшно и много убедително и натъртено почваше да твърди: „Аз никога не съм бил това, което не съм и винаги ще бъда това, което съм...“, а накрая, когато виждаше, че по една или друга причина не му вярваш, той си имаше един неоспорим аргумент: „Ако лъжа, си режа главата и я турам на масата за мезе...“ Обикновено в два през нощта, когато всичко, което имаше да се изпива, вече бе пресушено, както си говори за това, което е и което ще бъде, главата на Стефан Белия падаше като отрязана в чинията с остатъци от чушки или гювеч и захъркваше безпаметно космически.
    Изобщо, мразя хора, които не пият. Гнусни са ми някак. Познавам такива типове и честно да ви кажа, не искам дори да се здрависам с тях. Ръцете им сигурно са мазни и лепнат. Или пък са влажни и мухлясали. Така например, когато ми се роди син, събрах познати и приятели да се почерпим. Една позната доведе новия си приятел. Каратист. Мухъл с мухлеста прическа и женско гласче. Това създание не само че не искаше да пие, но цялата вечер не близна дори глътка бира. Нещастно каратистче, педалско фенче, помиярче, което няма една мисъл в ръбестата си главичка. Добре, че си тръгна сам, щото щях да го изхвърлям през джама след втората ракия. Да не ме уважи... Да не пийне една чашка за наздраве! Бях поразен. Нещастна курешка. Добре, че моята позната го разбра навреме що за стока е и го заряза.
    И изобщо, прав си е старият Фьодор Михайлович, който твърди, че всички, които не пият, са или болни, или подлеци. Има нещо нездраво и съмнително в трезвеника. Възприемам хората, които не пушат, тяхна си работа, дори възприемам тези, които не се заглеждат след жените по улицата, макар че... Но както и да се мъча, не мога да възприема непиещия за нормален. Непиещият е маниак и точка по въпроса. Всеки, който се опита да облече трезвеността в подкупно, здравословно и благообразно обяснение, е гад, мръсник, безочлив продажник. Да не пиеш, означава да живееш като идиот. Да си противоестествен и пластмасов като вегетарианец. Липсата на алкохол води до оглупяване и тежка шизофрения. Изкривяват се представите за света. Човек, който не пие, е обладан от нечисти сили, служи на дявола и извънземните, става гей или умира от гъбички и херпес.
    Аз пия. Обичам да пия. Много пия. Ето дори сега съм си пийнал. От обяд почнах на ракийка. После поспах, събудих се и си отворих една биричка, жив и здрав да съм още сто години. Но не съм алкохолик. Наречи ме какъвто искаш - лъжец, неудачник, мечтател, безхарактерен тип, но не и алкохолик. Не бих могъл да бъда. Генетично, разбираш ли, не ми е заложено. Пияница може да съм. Това със сигурност съм. Но не съм алкохолик. Защото аз съм това, което съм и никога няма да бъда това, което не съм... Чакай сега да ти обясня...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  64. 64 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    [quote#47:"simo87"]Всички международни организации, занимаващи се с проблема с отглеждането на опиум в Афганистан отчитат всяка година нови и нови рекорди на засети площи и добито количество мак.[/quote]

    Изглежда, че се правиш на ударен.
    Пропаганда е, че проблема с опиума в Афганистан е по вина на САЩ. Това би било така, ако производството на опиум там е възникнало са идването на американците. Такова твърдение само по себе си е пълна глупост. Имам предвид, че не съществуват достоверни данни за производството на опиум по времето на талибаните, а приказките, че го били забранили са пълни глупости.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  65. 65 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman
    Рейтинг: 688 Неутрално

    С.

    To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  66. 66 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1321 Весело

    Както и поне 50% от управленските им решения.

    Свобода за Надежда Савченко!
  67. 67 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ian Smith":

    Виж сега. Прав си, че няма сигурни данни за произведения опиум по времето та режима на талибаните. Но има данни от последните над 10 години, които ясно и недвусмислено сочат, че производството на опиум нараства всяка година, все повече площи се засяват, все повече хора се изхранват с това.

    За да не кажете, че съм "чугун" или "червена мутра" цитирам авторитетни западни издания:

    http://www.nytimes.com/2013/11/13/world/asia/afghan-opium-cultivation-and-production-seen-rising.html?_r=0

    http://world.time.com/2013/11/13/opium-production-in-afghanistan-hits-record-high/

    И дечицата "копат" опиум:

    http://worldnews.nbcnews.com/_news/2014/01/15/22316414-afghan-opium-production-on-the-rise-despite-us-troops-inspector-says?lite



  68. 68 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 684 Весело

    русия=143 милиона сбирщина от пияници,наркомани,*укрви и олигофрени

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  69. 69 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Руснаците имат един лаф, който много ми допада, а именно: Пъет как швед. Значи има и по-тежки случаи от тях. Финладците и те не остават по-долу. Изобщо тези северни народи се наливат с алкохол, но не ги виня,защото това е заради климата. Любим филм ми е "Руският лов при зимни услпвия". Това е направо шедъовър, който трябва обезателно да се види.

  70. 70 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 755 Неутрално

    За это и выпьем!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    "... медицинското списание The Lancet, твърди, че 25% от руснаците умират преди 55 години и по-голямата част от смъртните случаи се дължат на злоупотреба с алкохол. За сравнение във Великобритания този дял е 7 на сто...."

    Нека не си въобразяваме, че в България се употребява по-малко алкохол, но културата на пиене е малко по-различна. Списанието можеше да добави нещо друго, проблемът на Русия е, че там се пият всякакви алкохолни боклуци, включ. и одеколон (не става дума за Шанел), докато в Обединеното кралство се пият общо взето много по-качествени алкохолни напитки.
    И друго, във всички северни страни: скандинавските, Гренландия, Русия, а и Полша се пие много алкохол, най-вече водка. Разликата е в това, че в скандинавските страни алкохолът е толкова скъп, че просто ти се отщява, за разлика от цените в Русия. Това започва да се случва и в Полша.
    За съжаление в Русия властите са поставени пред дилема: скъп алкохол, или вариант за потушаване на недоволството и вътрешното напрежение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK