Китай отново се готви да строи най-дългия подводен тунел в света

Тунелът под Ла Манша (на снимката) е с дължина 51 километра

© Associated Press

Тунелът под Ла Манша (на снимката) е с дължина 51 километра



Китайски инженери изготвят проект за най-дългия подводен тунел в света, пише агенция "Ройтерс", позовавайки се на вестник "Чайна дейли". Дължината му ще е 123 километра, което е над два пъти повече от най-дългия към момента подводен тунел – този, свързващ японските острови Хокайдо и Хоншу.


Проектът ще бъде представен на правителството за одобрение до месец април. Ако бъде одобрен, строителството ще започне през 2015 г. или 2016 г. и ще бъде завършено до 2026 г. Тунелът рекордьор ще тръгва от пристанищния град Далиан в североизточната провинция Ляонин и ще стига град Янтай в източната провинция Шандун. Пътуването между двата края ще трае 40 минути. Понастоящем между двата града се плава осем часа с ферибот.


Китай обяви плановете си за построяване на тунела през далечната 1994 г., като намерението беше той да е готов до 2010 г. и да струва 10 милиарда долара. 20 години обаче проектът боксуваше още във фазата на планирането. Днес цената му вече е скочила на 36.3 милиарда долара.


Най-дългият понастоящем подводен тунел в света – японският Сейкан – е 54 километра. Той влезе в експлоатация през 1988 г. след над две десетилетия строителни дейности. Тунелът под Ла Манша е малко по-къс – 51 километра.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 673 Любопитно

    "Дължината му ще е 123 километра"

    "Пътуването между двата края ще трае 40 минути."

    И с какво ще се придвижваме през тунела за толкова кратко време?

  2. 2 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1208 Весело

    [quote#1:"Stardust"]И с какво ще се придвижваме през тунела за толкова кратко време? [/quote]

    Мерцедес Бенц + Аутобан

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  3. 3 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 568 Любопитно

    До коментар [#1] от "Stardust":

    Само и единствено с влак (както под Ламанша например). Така се намалява риска от катастрофи или други аварии (не, че няма да има инциденти, но ще са доста редки - пример е пак тунела под Ламанша)

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  4. 4 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Помпане на мускули.
    Предполагам, както в повечето подобни случаи, проектът ще бъде под прякото наблюдение на някой зам-шеф на ККП. Лошо няма, нека строят и се развиват безаварийно.

  5. 5 Профил на kirile
    kirile
    Рейтинг: 288 Неутрално

    С влак, както и под Ламанша.
    Преди месец го минавах, много по-удобно е отколкото с ферибот.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK