Кога руската армия може да се използва в чужбина

Руският национален флаг пред администрацията в украинския град Донецк на пилона, където се издигаше украинското знаме.

© Reuters

Руският национален флаг пред администрацията в украинския град Донецк на пилона, където се издигаше украинското знаме.



Руският президент Владимир Путин поиска и получи разрешение да използва руски военни части, базирани в Украйна, да действия на украинска територия. Горната камара на парламента на Русия е единственият орган с такава власт и сенаторите в Съвета на федерацията гласуваха единодушно на извънредно заседание с една единствена точка.


Как се разрешава употребата на руска армия за операции в чужбина?


Военната доктрина на Русия посочва, че правомерно е използването на въоръжените сили и други видове войски за отблъскване на агресия срещу Русия и (или) нейни съюзници, за поддържане (възстановяване) на мира по решение на Съвета за сигурност на ООН, на други структури за колективна сигурност, както и за защита на своите граждани, намиращи се извън руските граници, в съответствие с общопризнатите принципи и норми на международното право и международните договори на Руската федерация.




Използването на силите в мирно време става с решение на президента съгласно ред, установен от федералното законодателство.


Решението за възможността за използване на въоръжените сили зад граница се внася в Съвета на федерацията в съответствие с член 102 от Конституцията на Русия.


Съветът започва да го разглежда след като получи обръщение от президента, в което се съдържа основанието за неговото предложение.


Разглеждането на искането става на първото най-близко заседание, а при необходимост решението се взима спешно на извънредно заседание. Обсъждането става при закрити врати, освен ако Съветът не реши друго.


В съответствие с правилника на Съвета на федерацията обсъждането започва с доклад на президента или на негов представител. Следват заключенията на комисиите по отбрана и сигурност и по международните въпроси. 


Решението се взима с обикновено мнозинство от всички членове на Съвета на федерацията и се оформя с постановление на Съвета.


До 2 дни то се изпраща на президента на Русия.


Всичко това не означава, че решението се изпълнява. Владимир Путин може по собствена преценка да го използва в подходящ момент, да го употреби за политически натиск или да не прибягва до него.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 660 Неутрално
  2. 2 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    И по време или малко след Олимпиада, както става обикновено у Русия.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8363 Неутрално
  4. 4 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Това ме кара да си мисля, че Сталин е планирал да удари Хитлер... Просто нацистът го е изпреварил с някой друг ден...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    РЕФОРМИ !
  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 888 Неутрално

    ЛилиПутин ще направи някоя глупост!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#4] от "Rage Against":

    Това е било така,но тук като че ли е малко по различно!

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  7. 7 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Докато се подмладяваше с ботокс само за да шашне една гимнастичка все пак беше безопасно. Докато харчеше 50 милиарда за Олимпиада , за да шашне бедния руски народ все още беше безопасно.
    Но сега, когато вкарва войска в една суверенна страна, този дребен мъж е в състояние да предизвика война и това става опасно за света.

    The best way out is always through Robert Frost
  8. 8 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Вън руските граждани! Не, на каквато и да е руска собственост у нас!

  9. 9 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#4] от "Rage Against":

    Чети В. Суворов, има цяла книга по въпроса, не ѝ помня името в момента, където подробно е обяснил, че е било именно така.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  10. 10 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Голям проблем ще си отвори Путин ако пролее и една капка украинска кръв. Един път с украинския народ и много скоро и със собствения. Вече не сме в ерата на сталинизма и репресиите които ще последват няма как да бъдат подкрепени с идеологически догми. Единственият му път за удържане ще е да обяви война на света или война на собствения си народ.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Да си нямаш вземане-даване с Русия, все на "освобождаване" го избива.

  12. 12 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Шутин в последно представление пред публика.

  13. 13 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    ...както и за защита на своите граждани, намиращи се извън руските граници, в съответствие с общопризнатите принципи и норми на международното право и международните договори на Руската федерация.
    -------------------
    Да си прибират гражданите и долу ръцете от Украйна...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  14. 14 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#2:"Dehumanizer"]И по време или малко след Олимпиада, както става обикновено у Русия. [/quote]
    По това време от американското посолство организираха нещата. По това време ЕС ходеше да раздава курабии на въоръжените с брадви на Майдана.
    Какво ви е виновна Русия?

    В Русия съм! В Русия съм!
  15. 15 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Когато реши Путин.
    Други въпроси?

  16. 16 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Поне не се излагат да ги посрещат с хляб, сол ,манифестации и кино прегледи като едно време...

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#8] от "gianni":
    [quote#8:"gianni"]Вън руските граждани! Не, на каквато и да е руска собственост у нас! [/quote]
    Вече е много късно. Четох в пресата , че в България има вече 500 хиляди имота, закупени от руснаци.

    The best way out is always through Robert Frost
  19. 19 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2327 Разстроено

    До коментар [#5] от "today":

    Извинявай,но положението е много сериозно!Това се подготвя от няколко дни и се чакаше само формалното разрешение на Дума-та!С КГБ/Путин/ шега не бива!Не ми се мисли дори за локална война.Освен това Украйна не е България или бивша Югославия!Тя е вековен проблем за Русия и СССР!Помните Гладомор през 32-33 г.Украинците не обичат руснаците и ще направят всичко възможно да се отърват по всякакъв начин най-после от руския ботуш!Моля се на Бог да се разреши конфликта по най-безболезнения за всички начин!

  20. 20 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Когато на Кремълския диктат им избият комплексите, а и са източили достатъчно пари от руските данъкоплатци естествено...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  21. 21 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    После защо не ни обичат, по-точно, защо ни ненавиждат в Европа!
    Да уточня, не руският народ, а тия кухи грандомани-политици!

  22. 22 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    С други думи, няма никакво правно основание, руската агресия е незаконна, с доуточнението, че на практика руска агресия ще има когато ген сека или батюшката реши, не когато руската парлама реши:

    "Военната доктрина на Русия посочва, че правомерно е използването на въоръжените сили и други видове войски за отблъскване на агресия срещу Русия и (или) нейни съюзници, за поддържане (възстановяване) на мира по решение на Съвета за сигурност на ООН, на други структури за колективна сигурност, както и за защита на своите граждани, намиращи се извън руските граници, в съответствие с общопризнатите принципи и норми на международното право и международните договори на Руската федерация."

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  23. 23 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#19:"doroteus"]Помните Гладомор през 32-33 г[/quote]
    Айде бе! Пак неша отпреди 100 години са ви виновни!
    Да търсят съд за виновните за Гладомора, какво всички руснаци пак са им виновни?

    В Русия съм! В Русия съм!
  24. 24 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Кога руската армия може да се използва в чужбина

    Когато страната не е член на НАТО!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  25. 25 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    [quote#18:"Realistka"] в България има вече 500 хиляди имота, закупени от руснаци. [/quote]

    а, освен това в предния си мандат др. Станишев благоволи да продаде Камчия на правителството на гр. Масква

  26. 26 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 426 Неутрално

    След 1944 в България отново има достатъчно за крадене а и жени за и.....е .
    Да заповядат руските воиници - освободители

  27. 28 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Путин, се простреля в крака. Простреля се така, че и на операционна маса да се простреля, при пълен екип лекари, няма спасение. Сега Русия я очаква такава изолация, че майка им жална.

  28. 29 Профил на Ръкоделев
    Ръкоделев
    Рейтинг: 426 Весело

    Запорожие. Колона руски войски се придвижва по територията на Запорожка област в Украйна, като е преминала през Чонгарски полуостров, предаде УНИАН, цитирайки Тиждень.uа.
    Според личните източници на Тиждень.uа, висшето политическо ръководство в Киев знае за това, но украйнската армия отказва да предприеме действия и мерки.

    Най-любимите властници на западняците-''демократи'' са тези от породата ''YES SIR''!
  29. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#21:"péro"]После защо не ни обичат, по-точно, защо ни ненавиждат в Европа! [/quote]
    Ама като си даваха задника по времето на Елцин бяха много обичани и желани партньори, нали? Голяма демкорация царепе тогава в Русия докато се съгласяваше с исканията и приумиците на запада!

    В Русия съм! В Русия съм!
  30. 31 Профил на Ръкоделев
    Ръкоделев
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#28] от "442":

    В Крим са руснаци и говорят руски а не полски нито кенийски, та да се месят Скиорски и Обама щото тавариш Путин тях може да простреля

    Най-любимите властници на западняците-''демократи'' са тези от породата ''YES SIR''!
  31. 32 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dehumanizer":

    "Ледоразбивача"- Ледоколь

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  32. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#24:"Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)"]

    Кога руската армия може да се използва в чужбина

    Когато страната не е член на НАТО! [/quote]
    Тио вярваш ли. че това би спряло РУсия да окупира прибалтийските републики в случай, че се стигне до ексцесии с руски граждани?
    То НАТО колко време не можа да организира 2 кораба и 2 самолета да бомбардират Либия. Пълен смях. Ако не е САЩ живи са ми умрели това НАТО. Ама с тоя дълг на ръба на фалира и САЩ не могат вече така да го раздават като едно време.

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 35 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    "Голяма демкорация царепе "
    Неграмотен трол

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  35. 36 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#28:"442"]Сега Русия я очаква такава изолация, че майка им жална.[/quote]
    И кво? Русия е вторият по големина износител на пшеница.
    Няма да имат хляб, бензин, газ? Оръжие нямат или какво?

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 37 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#28] от "442":

    Малко им е!/Каквото и да им се случи на "братушките"/.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  37. 38 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "Кога руската армия може да се използва в чужбина"

    Безпредметен въпрос... Отвратителната пасмина, която вирее и дерибейства в Кремъл, не разглежда "близката чужбина" като реална чужбина. Освен това е обезпокоително склонна да се отмята от договори и споразумения, които са вече сключени... не без подписа на Москва.

    Русия винаги е била ретроградна, но по месиански агресивна държава. Погледнато в перспектива, Русия не разбира от добра дума. Отдавна беше време останалите играчи на международната сцена да го осъзнаят и да спрат опитите да я вкарат в общоприемливи релси.

    Свобода за Надежда Савченко!
  38. 39 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#28] от "442":

    Много точно сравнение. Каквито и краткосрочни ползи да има въпросните градове, в дългосрочен план ефекта от окупацията е силно негативен за него и компания... Или в Кремъл вече са тотално изтрещяли и няма и грам останал разум, или са започнали да "губят почва" под краката си и трябва спешно да се направи шоу за "вътрешна консумация"...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  39. 40 Профил на ekolog
    ekolog
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Берлинската олимпиада, после судетската криза, после...

  40. 41 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#31:"Ръкоделев"]В Крим са руснаци и говорят руски а не полски нито кенийски, [/quote]
    Ама са украински граждани, нали? И територията се начича Украйна.

    Те и Делиормана, и в Кърджалийско са турци и говорят турски, това значи ли че турската армия може да влезе ей така?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  41. 42 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До №27 - Filmir: Колега, за втори път прочитам през съзнателния си живот цялата поредица на Виктор Суворов, като в момента съм точно на "Очищение". И си4нтезираното в Уикипедия е точно, пределно ясно. Така че наистина Денят М е бил определен за 6 юли 1941 година и тогава ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА нямаше да завърши на 9 май 1945 година / за СССР!!!/, а много по-рано. Този път като че ли инициативата е на страната на РФ, респ. на Путин и той е на път да постигне целите си, пък било и за сметка на териториалната цялост на Украйна. Впрочем ще поправи една от стратегическите грешки на тъпунгера Хрушчов, подарил някога Крим на Украйна през петдесетте години на ХХ век.

  42. 43 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    До коментар [#18] от "Realistka":

    Да ,за съжаление!Знаем кой е начело и откъде се дърпат конците1

  43. 44 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#8] от "gianni":

    Да, това ще е единият възможен предлог за нахлуване у нас - "както и за защита на своите граждани, намиращи се извън руските граници". Другият - защита на тръбите.

  44. 45 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Къде е сега слугинажът да ни светне, как атомните централи, газопроводите носели стратегическа сигурност. Ходете лъскайте шмайзера на руският солдат, бре!

  45. 46 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    -Ай честит ви "нов световен ред" ! Който не иска да живее в нищетата на "западната лъжедемокрация", може да му се "наложи", да живее в нищетата на "източно- азиятскто (руско)" -насилие ! -Кое е по-лошо, да се чуди човек ?!? -А и като гледам, колко много хора уж от "български произход" искат да ни вкарват в някакъв нов "Еваразиски съюз", ме хваща страх! -Нека да им напомня, че ние преди 1989 година вече бяхме в подобен "евразиски съюз" ! -От къде им идват надеждите за нещо хубаво в това начинание, не знам ???

  46. 47 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    До коментар [#16] от "lynyrdS":


    [quote#16:"lynyrdS"]Поне не се излагат да ги посрещат с хляб, сол ,манифестации и кино прегледи като едно време... [/quote]
    -Ааа, има време и за тези ще се организират "посрещания и манифестации" ! -Сега даже пропагандната машина работи много по-силно, отколкото по "тогавашно време" !

  47. 48 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 527 Неутрално

    С днешното заседание си вързаха гащите юридически по законите на Международното право.
    Също показаха на бандитите, че могат да очакват шамари.

    Това че соросоидните си плямпат несвързани приказки си е техен проблем. Живеят си във виртуалния си свят и си мислят, че нещо от тях зависи и най-вече, че мислят правилно и знаят всичко.

  48. 49 Профил на svetlajd2
    svetlajd2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Не ни остава друго, освен да се помолим за Украйна. Спомних си тези страници от историята:
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%80

    Свободата, Санчо, ...
  49. 50 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8476 Неутрално

    тази империя , трябва да се спре .

  50. 51 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#4] от "Rage Against":

    Не си преписвай отдавна опровергани измишльотини на Суворов...

  51. 52 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4395 Неутрално

    Воена агресия на територията на чужда държава.Това искат руснаците,този път се объркаха много! Това е и краят на Путин.

    klimentm
  52. 53 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#50] от "peni_nikol.53.":

    Какво чакате ???... Записвайте се доброволци...

  53. 54 Профил на starpoint
    starpoint
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realistka":

    ако ти си Реалистка... то... то съдя по коментарите ти
    ти си направо зомбирана западна агитирана реалост!!!
    направо фонтиш на зомби... такава воня една...вони
    та чак дими.... зомбирано зомби западно

    и.. а как така си осъзнала реалистично че Украйна е суверенна държава и би било престъпление да се финасират групировки със цел насилствено завземане на властта???
    как ?? я си пробий празната тиква и разгледай суверенноста си!
    че нещо май куца!
    то фашиста се знае че е психично болно същество
    но тези които са залепени от него са още по зле....
    айде със здраве и много поздрави на демократичните ви права исвободи, където със пари мислите че може да правите всичко..
    така наречената корупция... демокрация...
    да е-===мммаа... нещас... айде да не се изказвам ..знаеш какво имам предвид.

    кой лидр соти като наакан пред камерите и се чуди как по бързо да избяга от тях??
    отговор - ангела меркел и компания...
    защо.. е сега... защо.... ами всеки има съвест ..всеки..
    барак обама: йес уи кен - да ние можем...
    нек продължим какво е имал предвид:
    да ние можем да се направим на ударени и да си мислим че армията на Сирия е използвала химическо уръжие и със това да бомбандираме стратегческите цели в Сирия и да вмъкнем марионетка която да ни служи на нас и да изкупим петролните ресурси на безценица!
    да ние можем викаше още обама...
    да ние можем под медийните средства да заблюждаваме хората и да ги караме да си мислят че помагаме на свободата...

    е как помагаш на свободате със танкова и самолети????
    нали уж дмеокрацията се налага чрез свободни избори и референдуми??????????????
    ебахти мири--з -лив--ия запад ей!???
    ще взема да ви избия всички докато спите!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    )))))


  54. 55 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#49] от "svetlajd2":

    Не само си спомняйте , но и мислете... След колективизацията на бившите чорбаджии никак не им се е работело и производството е намаляло,доставките трябва да се изпълняват и в селата остава по-малко зърно... В "демократичния" свят, когато някой има заем и плаща погасителни вноски някой пита ли го дали му остават пари за хляб. Каква е разликата ???...

  55. 56 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    ВИНАГИ, армията на "нова путинова Русия" ще бъде ползвана тук, особено срещу интересите на България, защото има пета колона от руски агенти у нас, а скоро ще придобие и собственост на стратегически енергийни обекти, като: "Южен поток", АЕЦ "Белене", петролопровода "Бургас-Александруполис"

    Стотиците частни имоти на руснаци са разпръснати не само по черноморието, а
    при постояно пребиваващите и с закупени такива са вече колкото един средно голям български град.
    "Пионерският" лагер в устието на р. Камчия е секретна руска военна база побираща ударен батальон, а при разширението и цяла дивизия.

    Това е напаст управлявана нарочно и целево насочена за реваншисткото възвртщане на България в орбитата на Москва, тази изключително деструктивно икономически насочена към противопоставяне чужда на интересите на България чужда сила.

    Ползваща стари идеологеми прикрити под нов политически речник, но оставаща си всетака непроменена и имперски закостеняла в политическите си интереси противоречащи на икономическото и развитие.

  56. 57 Профил на starpoint
    starpoint
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "Веселин Дечев":
    напълно правилно... номера на фашиста
    кожата си мини но нрава никога!!!!
    докато са уж приятели и партньори и Русия приема Олимпиадата
    те, същите приятели и партньори му забиват нож в гърба.

  57. 58 Профил на ватник
    ватник
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Другари от БСП и Атака, веете ли вече руски знамена?

    Владислав Лагода 01.03.2014 19:26
    Пока наши правители "жуют сопли" российские войска уже в Бердянске. Патрулируют улицы.

    Бердянск (на украински: Бердянськ) e град в Южна Украйна, Запорожка област.
    Българите в Бердянск са около 10 000 души. По-голямата част от тях са потомци на българи от Ямболско.

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D0%BA

  58. 59 Профил на petko93
    petko93
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Кога САЩ могат да изграждат военни бази в Европа?

    Когато страната е член на НАТО!

  59. 60 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До №51 - Gorid: колегаааа, не се изхвърляй с9 подобни необосновани твърдения. Кремълските псевдоисторици, които са по-точно подобия на музиканти, които не вдигат очи от нотния лист, даден от Стопанина на Кремъл, не можаха да извадят нито един убедителен контрааргумент и да опровергаят Виктор Суворов. Ако имаха поне нищожен успех в опита да се харесват на господарите си , щяха на сложат на масата всичко, което опровергава В. Резун /Суворов/. А ако той лъжеше, ако си съчиняваше, НЯМАШЕ ДА ИМА СМЪРТНА ПРИСЪДА В рУСИЯ, НЯМАШЕ РОДНИНИТЕ МУ ДА БЪДАТ РЕПРЕСИРАНИ от ФСБ, Съд и Прокуратура...

  60. 61 Профил на starpoint
    starpoint
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#38] от "GogoPG":

    Ти като си добре запознат я ми кажи кои са тия общоприемливи Релси???????????

    да не би да са тия - където западните корупции успяват да наложат свои марионетки и да смучат ресурсите на суверенни държави, под илюзията свобода и право ( везвизово патуване)
    да изкупуват ( така наречèната приватизация) икономиките на маса държави и да превръщат народите в икономиèски робове който ако не купува стоките произведени от запада ще умрът прави???
    това ли е общоприемливи Релси??
    или повече звучи като пълно робство..
    не виждаш ли че блоковете почти се оформят
    западеният и изсточният!???
    не знаеш ли че точно Украйна е мечтата на запада при сблъсъка на тези два военни блока.... и пак повтарям...
    защо след като СССР се разфрмирова НАТО продължи своето разширяване? ??? ти на краставичар искаш краставици да продаваш при което и изгнили със истекъл срок на годност?
    Русия да не е вчерашна ( като клонът сащ) че не знае какви ги вършите?? та нали вие със вашите фашистки мечти и дарявате опита през който тя е преминала и ви знае миризливите амбиции

    амбиция като тази - защо трябва да изкупувам иракски петрол
    това е скъпо, ще одита със армията и ще си го взема за мене си!
    това ли е Общоприемливит Релси те питам пак
    ако не си спомняш за какво ти пиша??


    после пис: жалки сте вие фашистите.. още от зората на Римската империя която се е изграждала на убийства изграбване на територии и поробване на народите които сте наричàли "диваци" ... достатъчно е един филм да изгледа човек и разбира какви идеологии и култура сте като цяло...
    алност и влст - болсет излечима единствено със унищожаване.

  61. 62 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#34:"Веселин Дечев"]Ако не е САЩ живи са ми умрели това НАТО. Ама с тоя дълг на ръба на фалира и САЩ не могат вече така да го раздават като едно време. [/quote]

    Така е. Пък и в случая не става въпрос за чукарите и измислената държава косово, а за основния доставчик на енергийни ресурси за Европа. Ами Западът сам си го направи, то не става само с презентации, гей паради и замитане на проблемите под килима.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  62. 63 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#61:"starpoint"]Ти като си добре запознат я ми кажи кои са тия общоприемливи Релси??????????? [/quote]

    Тези релси, милото ми дете, водят до състояние на обществото, в което индивидът се чувства свободен и защитен... дори и тогава, когато се противопоставя (повече или по-малко активно) на в момента управляващите делата на въпросното общество фактори. Останалото опира до акъл и приличие.

    Между другото, ако да бих имал шанс и ентусиазъм, бих приветствал с росни китки евентуалното навлизане на руска армия в Украйна и анексирането от страна на Русия на международно признати украински територии.

    Време е границата между НАС и Техния свят да бъда отново начертана.

    Други въпроси?

    Свобода за Надежда Савченко!
  63. 64 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#57:"starpoint"]докато са уж приятели и партньори и Русия приема Олимпиадата
    те, същите приятели и партньори му забиват нож в гърба.[/quote]

    Е, класика. Като с руските олигарси - по принцип са лоши, ама ако си харчат паричките в Лондон или Монте Карло са добрички.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  64. 65 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#60] от "chichkovuychev":

    Резун е осъден задочно като изменик,предател ,навярно знаеш каква е била работата му до 1978 г. За информацията ,която продава му се плаща,но след време парите свършват. Започва да "пише". Има ли някой избягал на Запад през "Студената война" на когото да не се е давало нотния лист ???... Интересно как жена му и децата му са се установили в Англия. "Репресираният " му брат на каква работа е бил ???... Не е необходимо да си мастит военен експерт за да разбереш доколко разположените в западната част на СССР войски са годни да водят настъпателни операции, ако знаеш за въоръжението им, снабдяването, логистичната осигуровка...

  65. 66 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4194 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dehumanizer":

    И книгата е ,,ледоразбивачът,, а има и втора ,, Денят М кога започна втората световна война,, това са двете книги от Виктор Суворов .

  66. 67 Профил на Денди
    Денди
    Рейтинг: 374 Гневно

    Ей, lordcris, заради тази "империя" майка ти не е била такована от турци, докато баща ти ги гощава с ракия! Заради тази "империя" те носиш фес и не тичаш подир овцете, където, вероятно, ти е мястото!

    Денди
  67. 68 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#58:"slovo"]Българите в Бердянск са около 10 000 души.[/quote]
    Ама български знаят ли?

  68. 69 Профил на svetlajd2
    svetlajd2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#55] от "gorid":

    Как е възможно да защитавате изтребването на няколко милиона души и да ми обяснявате, че са умрели от мързел, заради непогасени заеми? Човече, това е едно от най-масовите убийства на планетата, а ти обясняваш тук пред всички, че било за ДОБРО?!?
    Единственото, което мога да предположа, е че се опитваш да си скандален и да отклониш повече коментари от основната тема. Русия се готви да погази всякакви международни договори и да изпрати войските си в суверенна европейска държава, в името на имперските си интереси. Не в защита на своите граждани. Русия своите граждани не ги зачита изобщо и постоянно им отнема все повече граждански права и свободи.

    Свободата, Санчо, ...
  69. 70 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    До коментар [#61] от "starpoint":

    -Напълно съм съгласен с вашият коментар ! -Само искам да ви напомня, че срещу така наречените "фашисти", едновременно, воюваха "ръка за ръка"- две политико-исторически сили! -"Комунистите" и "демократите", които точно в сегашният момент, работят заедно, изключително, за "личното си благополучие" и ако някой ги обвини за 'кражбите", набърже го обвиняват във 'фашизъм и нацизъм" ! -Иначе със напълно съгласен с вашият коментар !

  70. 71 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    "Военната доктрина на Русия посочва, че правомерно е използването на въоръжените сили и други видове войски за отблъскване на агресия срещу Русия и (или) нейни съюзници, за поддържане (възстановяване) на мира по решение на Съвета за сигурност на ООН, на други структури за колективна сигурност, както и за защита на своите граждани, намиращи се извън руските граници, в съответствие с общопризнатите принципи и норми на международното право и международните договори на Руската федерация." Ето го мотива за военна намеса в Украйна. От една страна Янукович твърди, че е все още Президент, а е съюзник на Русия, от друга, там има руснаци, а от трета - Севастопол. Поводи, дал Бог ши все пак, недопустимо е! Това си е агресия срещу суверенна страна! На всичко от горе, решение за външна офанзива се взима с обикновено мнозинство и Путин има последна дума! Ако това не е опасно за света, здраве му кажи! Украйна не е първата страна, станала жертва на Русия и лесното взимане на решения за използване на военна сила!

    goblenka
  71. 72 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 552 Гневно

    До коментар [#55] от "gorid":

    Отново плитки манипулации.

    Първо, чорбаджиите и преди не са работили. Работили са селяните в стопанствата на чорбаджиите. Да не би да казвате, че след колективизацията същите тези селяни са изчезнали от лицето на земята? Макар, че не би се учудил за Сталин, все пак не ми се вярва.

    Второ, насилственото плячкосване и прибирането на 90% от препитанието цяла страна си е чиста проба ГЕНОЦИД. Върти го, сучи го, няма как да го отречеш.

    Стига вече с тези опорни точки! Разберете, че има хора, които могат да мислят! Вместо да влагате усилия в пропаганда, вземете работете в полза на България, а не на господарите от Русия или своя лична!

  72. 73 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Крим:
    Население: 1 994 300(2005)
    Площ: 26 081 km2;

    През 1954 г. по инициатива на съветския ръководител Никита Хрушчов Крим е предаден на Украйна, в името на "дружбата между народите" на СССР, като награда за украинското участие и жертви във Втората световна война, както и по повод на празнуването на 300-годишнината от провеждането на Переяславската рада.

    На 5 май 1992 г. Крим обявява независимост, която не е призната, и впоследствие е постигнато съгласие да остане част от Украйна като автономна република. Севастопол, намиращ се на територията на полуострова, остава град със специален статут (подобно на столицата Киев) поради наличието на главната руска военноморска база на Черно море.

  73. 74 Профил на Lazar Madjarov
    Lazar Madjarov
    Рейтинг: 8 Неутрално


    Този номер със защита на руските граждани в чужбина е стара съветско руска практика на империалистична държава.Този "патент" използва и нацистка Германия при така наречената "судетска криза"малко преди започване на ІІ св.война.Тогава германските войски навлизат в судетската област на Чехословакия,населявана от етнически немци и я анексират.Мюнхенското споразумение е в действие..Цялята история на Русия и СССР е пълна с такива случаи-последните ,в Грузия.Да му мислим и ние както по отношение на непрестанното увеличаване броя на руснаците,особено по Черноморието ни,но и по отношение собствеността на тръбита на евентуалния Южен поток.От тях не бива да принадлежи дори и един метър,който би могъл да стане мотив за защита на руска собственост при определени обстоятелства и изпращане на руски войски съгл. Руската конституция

  74. 75 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#69] от "svetlajd2":

    Никой не ги е изтрепал. Измрели защото не са могли да си произведат. Не са отишли в градовета за да станат промишлени работници,не са си променили навиците и като следствие глад. Дори и държавните поръчки на са изпълнявали. Същото ще бъде и с такива като Вас ," тесни "специалисти. Ако Ви оставят в гората от студ ще измрете, един огън няма да можете да си запалите...
    До коментар [#72] от "Sinergy": Част от същите тези селяни са станали строители и промишлени работници. Виж какво се е правило в Съветска Русия по него време.Болшинството от останалите по селата са от онези ,които и преди нищо не са работели. Какво производство може да направят онези,които цял живот са свикнали да се разхождат на коне и във файтони???... Очевидно е,че онези държави ,които признават гладуването за геноцид са го направили по политически причини а не на обективна база. Необходимо е много задълбочен анализ за да се разбере истината. Нима за пръв път се правят подобни внушения ???... Ами Хамериканската ,както и Западноевропейската политика са пропита от лъжи, клевети и манипулации, още от Римската империя... Като са били толкова "загрижени" за хората в Съветска Русия защо не са изпратили храни, ами са потдържали икономическа блокада ???... Впрочем като гледаме протестите на западопитеците в Киев и рускоезичните всеки безпристрастен може да си направи извода какво е евпропейска ценност и какво "азиатска варварщина"... След тези,които изповядват едропейските "ценности"- пепел и разруха,след източноазиатските " варвари" не видях нищо запалено или разрушено. Така е било още от Римската империя. След като решат да присъединят някои територи започват с масирано пропагандиране какви диваци и варвари са онези, на които искат да отнемат земите и свободата. Всичко е много елементарно. Все по трудно ще Ви е да промивате мозъците на хората...

  75. 76 Профил на svetlajd2
    svetlajd2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#75] от "gorid":
    Ето още едно мнение по въпроса. Има и снимки., които говорят повече от всякакви коментари. Русия просто смята, че Украйна може да бъде "наказвана", ако не слуша.
    http://bglog.net/BGLog/34122

    Свободата, Санчо, ...
  76. 77 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 552 Разстроено

    До коментар [#75] от "gorid":

    Извинявай, но отново глупости... значи селяните ги взели в строителството, а 1% от населението които са били чорбаджии да ходят да се трудят на село, така ли?! Даже и всичките селяни да са отишли в строителството, защо Сталин праща да се строи когато хората няма какво да ядат. Потърси повечко информация за гладомора и ще видиш, че е имало и не малко случаи на човекоядство. Ако народа доброволно е отишъл да строи бетонните монументи на комунизма и доброволно се е обрекъл на глад и мор, тогава ОК, но случаят съвсем не е това!!!

    Както написах по-горе върти го, сучи го и пак ще се стигне до съзнателен геноцид от страна на империята на злото.

  77. 78 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#76] от "svetlajd2":

    За Вас е важно какво казва вашата "божественна" институция,която мълчи за геноцидите,които те са извършвали по света за да стигнат до днешното си благосъстояние. Явно липсва Ви свободата да говорите обективно... Народът го е казал много добре :"Крадеца вика ,дръжте крадеца". Интересно защо не се осъжда геноцида по времето на Леополд 2 в Конго ,където са избити 15 млн. измрелите от глад в Индия когато" цивилизована" Британия ги е наказвала за непослушанието,избитите индианци,ликвидирането на цели народи в Америките... За да се забравят тези нещо се спекулира и лъже откровенно за "бедите",които е нанесъл комунизма на човечеството. Има един логичен въпрос: Какво са направили с произведената храна Съветите тогава ??? Извесно е ,че износът е намалял на 1 млн. тона. В морето ли са я изхвърлили???... Вие не си задавате елементарни въпроси. Ако доставките не са били изпълнявани , с какво ще изхранват градското населения ???... Нищо не казвате за икономическата блокада . Съберете си акъла и не се подвеждайте по елементарни пропагандни трикове,лъжи ,манипулации,ако разбира се, не сте платен трол...

  78. 79 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#77] от "Sinergy":

    Средните селяни , или т.н. чорбаджии в Украйна не са били 1 % а 15- 20 % от населението. Когато започва индустриализацията градовете поемат , на първи етап, най-бедните селяни,защото това са хората най-много тормозени и отвратени от селския труд,благодарение отношението на чорбаджиите към тях. Това е процес при който много трудно могат да се предвидят всички последствия. Да не би на Запад,тогава, да са предвидили голямата дипресия ???... Индустриализацията не е била самоцел. Първият завод за азотни торове е построен по това време в Съветска Русия, изградени са тракторни заводи в тогавшните Сталинград и Ленинград , първите мин. торове ,първата произведена селскостопанска техника тръгва именно към Украйна. Какво "наказание" какъв "геноцид" бълнувате ???... Цяла Украйна е индустриализирана,селското стопанство е модернизирано. Повече от 50 % от индустриалната мощ на Съветска Русия през 1941 г.е била в Украйна. Именно през трийсетте години добивите на зърно от единица площ се увеличават двойно. Ниво ,което остава до средата на петдесетте. На социализма му бяха необходими живи хора. Това ,че някои трудно са се променяли и са търсели начини да си отмъщават е част от историята. "Фактите" посочвани по времето на гладомора са :"еди кой си казал" , или "ето снимки"... Данните за умрелите от гладна смърт в Украйна са както за избитите по времето на Сталин. То не бяха 120 млн.,че 66 млн. ,че 40 млн. а се оказа ,че са ... между 800 и 900 хил. по-малко от екзекутираните за същия период в... САЩ...

  79. 80 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#79] от "gorid":

    Поставяте разумни доводи, но:

    1. Индустриализацията в Украйна и другите тогавашни държави от съюза е зададена от Сталин и неговата политика:

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Soviet_Union_(1927–53)#Industrialization_in_practice

    Съжалявам, но каква индустриализация, какви пет лева, когато народът мре от глад и даже яде собствените си починали близки?! Не отричам, че е станала, отричам насилването и точно в този момент на Украйна от страна на Сталин.

    2. Отново източник Уикипедия, но българската:

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Гладомор

    "Правителството действително оказва известна помощ на засегнатите от глада области. Между февруари и юли 1933 са отпуснати 320 хиляди тона зърно за бедстващите региони. [17] В същото време износът на зърно от страната, макар и чувствително намалял в сравнение с предходни години, продължава. През 1930/31 са изнесени 5,832 млн. тона, през 1931/32 - 4,785 млн. тона, през 1932/33 - 1,607 млн. тона, през 1933/34 - 1,441 млн. тона."

    Значи народа да мре, а Сталично индустриализира и изнася зърното на страната, така ли?

    3. Английската Уикипедия:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor#Causes

    The reasons for the famine are a subject of scholarly and political debate. Some scholars suggest that the man-made famine was a consequence of the economic problems associated with changes implemented during the period of Soviet industrialization.

    Това първото се припокрива с това, което и вие казвате, НО с малката разлика, че вие пропускате наложената от вън индустриализация.

    Collectivization also contributed to famine in 1932. Collectivization in the USSR, including the Ukrainian SSR, was not popular among the peasantry; and forced collectivisation led to numerous peasant revolts. The First Five-Year Plan changed the output expected from Ukrainian farms, from the familiar crop of grain to unfamiliar crops like sugar beets and cotton. In addition, the situation was exacerbated by poor administration of the plan and the lack of relevant general management. Significant amounts of grain remained unharvested, and – even when harvested – a significant percentage was lost during processing, transportation, or storage.

    Мързи ме да превеждам цялото, но на кратко насилствената колективизация, в допълнение първата петилетка казва, че вместо зърнени култури Украйна трябва да произвежда нетипични култури като захарно цвекло и памук, огромни квоти за износ (по-горе вече стана ясно) и т.н. Има си гугъл транслейт за останалото.

    4. Относно умрелите от Гладомор, дори и най-оптимистичните изчисления са за около 3 милиона.

  80. 81 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 636 Весело

    Парламента/Дума/ на Русия имал правомощия да взема решения разпростиращи се върху цялото човечество?!
    Май доста са прекалили със самогона и коката за да си въобразят, че имат правомощия извън границите на Разпасаната Федерация !
    http://imagehost.spark-media.ru/i/4819391A-9E28-FBF7-F8A4-1C410114B48F.jpg

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  81. 82 Профил на gorid
    gorid
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#80] от "Sinergy":

    Разкажи нещо за пандемията на Запад след ПСВ. Май бяха повече от убитите през войната???... Защо въпреки високоразвитата медицина цивилизованият Запад не се справи с проблема???... Цивилизованият свят е имал предостатъчно храни. Защо не изпратиха на гладуващият народ,защо не се отказаха от договорите за зърно със Съветска Русия... ???... Стига с крокодилските сълзи ???...

  82. 83 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#82] от "gorid":

    Не знам каква връзка се опитваш да направиш с испанският грип върлувал около 1918-та и Гладомор (да, с главна буква!) от 1932-1933, но такава няма





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK