На тази дата: Стивън Кинг започва да продава първата електронна книга

Благодарение на успеха на "Да яхнеш куршум", компании като Amazon предприеха смели ходове по развитие на електронните книги.

© Shannon Stapleton, Reuters

Благодарение на успеха на "Да яхнеш куршум", компании като Amazon предприеха смели ходове по развитие на електронните книги.



"На тази дата" беше сред най-харесваните рубрики във вестник "Дневник" в продължение на години. Сега тя се възражда онлайн, като ще използва богатия архив на медиата и ще допълва поредицата с нови статии. Всеки ден ще ви припомняме накратко интересни събития, които са се случили на тази дата.


На 14-ти март 2000 г. известният писател Стивън Кинг публикува в интернет своята книга "Да яхнеш куршум". Тя става първата книга, която се издава само в електронен вид и е масово достъпна, като за целта е използвана технология на компанията SoftLock, която е трябвало да я защитава от нерегламентирано копиране и да отговаря за нейното онлайн разпространение.


Интересът към книгата е доста голям, като само за първите 24-часа е изтеглена над 400 хил. пъти, което води до срив на сървърите на SoftLock. Общият брой на изтеглянията остава неизвестен поради множеството компютърни сривове и проблеми със сървърите.


Книгата се продава срещу 2.50 долара и първоначално е посрещната със съмнение от анализаторите за бъдещето на електронните издания. Въпреки това идеята за е-книги постепенно се превръща в хит, особено след като Amazon започва да ги продава и предлага електронния четец Kindle.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK