Пълна правна бъркотия с анексирането на Крим

Пълна правна бъркотия с анексирането на Крим

© Reuters



От първия до последния от официалните лица на Русия и от новата власт в Крим се кълнат, че в правно отношение всичко около референдума и присъединяването към Руската федерация е проверено и съобразено със закона. Същото каза във вторник в речта си при анексирането на тази част от Украйна и президентът Владимир Путин.


Но това просто не е така, коментира адвокат Вадим Клювгант на сайта на радио "Ехото на Москва".


Един безпристрастен анализ при пълно уважение към волеизявлението на жителите на Крим, руснаци и украинци, повдига следните въпроси, казва той.




"Първо. Държавната независимост на Крим беше провъзгласена от властите в Симферопол на следващия ден след референдума. Но на този референдум такъв въпрос изобщо не беше поставян, макар че имаше планове за това. Избирателите бяха питани съвсем друго нещо - дали искат да бъдат част от Русия или от Украйна.


Властите в Крим обявиха независимост преди официалното разгласяване на резултата от референдума, за които те не криеха, че знаят. Но доколко това решение на властите в Крим съответства на волеизявлението на техните избиратели, които не са гласували за независимост, а съдейки по резултатите от референдума, май изобщо не са и искали независимост? И понеже това е риторичен въпрос, ето втори - каква е реалната цел на приемането на това решение?


Второ. Указът на президента на Русия за признаване на Крим за "суверенна и независима държава" също е издаден на следващия ден след кримския референдум и се позовава на неговите резултати. Но в съответствие с тези резултати Крим трябва да стане част от Русия, което е несъвместимо със статута на "суверенна и независима държава". В какво се заключава съответствието на указа на президента за признаване на "суверенен и независим" Крим с конкретното волеизявление на хората от Крим? И отново - каква е реалната цел на приемането на това решение?


Трето. В съответствие с действащото законодателство на Русия инициатор на взимането на решение за влизане в състава на Руската федерация както на цяла друга държава, така и на части от нея, може да бъде само тази чуждестранна държава, но не може да бъде някоя част от нея.


Това вече е чуждестранна държава и само тя може да бъде страна по международен договор с Руската федерация за влизането в нейния състав. Следователно за спазване на реда спрямо Крим - съставна част от Украйна - беше необходима инициатива именно на тази чужда държава. Опитът за промяна на този ред беше направен, но скоро след това беше прекратен. Следователно в отсъствие на такава инициатива от Украйна за властите на Руската федерация не може да възникне правово основание за разглеждане на въпроса за влизането на Крим в състава на Русия.


Четвърто. Едновременно с провъзгласяването от властите в Крим на държавна независимост последва и тяхната молба към друга държава - Русия, за приемане в нейния състав. Отчитайки това и всичко казано дотук, няма ли основание да се предполага, че решението за обявяването на независимост на Крим, точно както и за нейното признаване, са били необходими единствено за да се избегне необходимото получаване на очевидно невъзможната инициатива от страна на Украйна?


С други думи, никой от самото начало не се е и стремил да осигури реална държавна независимост на Крим, взимайки решения за нейното обявяване и признаване. Когато подобни ситуации възникват в гражданските правоотношения, подобни сделки поради тяхното несъответствие с реалната воля на страните се квалифицират като мними или притворни. Те са нищожни, т.е. няма правни последици от момента на сключването им.


Пето. В Руската федерация е въведена наказателна отговорност даже за призив към действия, насочени към нарушаване на териториалната й цялост (чл. 280.1. НК РФ, въведен с федерален закон 433 от 28.12.2013, влиза в сила от 09.05.2014г.). За такива призиви е предвидено наказание до 5 години лишаване от свобода. Тази подсилена защита на принципа за териториална цялост нима не свидетелства за това, че той се възприема от руската власт като безусловно приоритетен по отношение правата на самоопределение и свободно отделяне? Референдуми в Руската федерация отдавна не се провеждат. Заедно с това един от фундаменталните руски конституционни принципи е равенството пред закона и съда. В какво се заключава спазването му в дадената ситуация?


Всичко това означава "юридическа изрядност" на действията на кримските и руските власти? Ако не е това, то кое?"


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Путин каза ,че Крим е в Русия . Другото на кого му пука.

  2. 2 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    На кого му пука за подробностите?

  3. 3 Профил на rembrandt
    rembrandt
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Абе, за каква законност и демокрация говорим в Русия...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  4. 4 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Имперска демокрация.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  5. 5 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 572 Неутрално

    "Но това просто не е така, коментира адвокатът Вадим Клювгант на сайта на радио "Ехото на Москва".

    На фона на случващото се,това е
    един точен анализ.Въпроса е,дали
    прочелите го ще имат смелост и
    възможност да променят нещо?

    Мисълта ражда действието.
  6. 6 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Путин не е изпипал нещата в бързането. Задава се едно голямо разочарование и по-късно голямото събуждане за много ама много хора на изток.. Върнаха се с десетилетия назад. Мислех че са напът да станат граждани на света.... Заблуда.

  7. 7 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Правната бъркотия може да е проблем само на правовите, демократични държави...
    РФ не е от тях, значи проблем няма....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  8. 8 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Това Косово и то ще вземе да отече към Албания. Добре, че ония са голи като кирки, и никой няма зор за "присъединяване". Тука да му мислим ние, с нашите райони, където българите са по 10% и псведо-агресивните ни "националисти". Май това ще е рецептата на петоколнниците, ако много тръгнем да надигаме глава.

  9. 9 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Може, може. След Косово вече нема невъзможни неща.

  10. 10 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 804 Весело

    Ами толкова си могат путинските чиновници, няма какво да се чудим. Пък и законите са за враговете, не за приятелите.

  11. 11 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1179 Весело

    Закони и рАссия?!?! Това са 2 несъвместими понятия, особено когагто царь е Путин 1-ви (Късокракий) '

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4518 Неутрално

    [quote#2:"naiden_pravdev"]На кого му пука за подробностите? [/quote]

    Много скоро и на Пут*ин ще му "запука", нищо че за #1 вероятно е Бог - каквото той каже, това е!

  13. 13 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Анексирането на Кримския полуостров от нацистка Русия няма нищо общо със законите и международното право. Путлер дори не си направи труд да търси законови основания за Аншлуса.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  14. 14 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Хахаха, може да има референдум за влизане, но не и за излизане от Русия Типично по комунистически

  15. 15 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Крим е част от Украйна! И по тази причина референдум за отделяне може да стане само със съгласието на Украинския народ, т.е. на централната власт! То по логиката на путин и в България може да стане нещо подобно - какво му пречи на доган да свика референдум в Родопите за отделяне? И ще го спечели с 90%. Турция ще изпрати малко преоблечени заптиета с пушки кремъклийки и работата е готова! А ние ще гледаме и ще немеем. Знам, че комунистите малко по трудно и бавно мислят, ако въобще има с какво да мислят, и за това пиша по бавно, ама малко да се понапънат! (Но много да не се напъват защото може да се наакат!)

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  16. 16 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Весело

    Правото е на страната на победителите! Историята също я пишат победителите...

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Че то и ние сме кандидатсвали за16-та република.Има съответно решение на ЦК.

  19. 19 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Като почнем от договора от Будапеща, според който Русия е един от гарантите за териториалната цялост на Украйна... Русия се изпика на собствения си подпис. Договорите с Русия са като договор с дявола. Ето защо България не трябва да подписва нищо с алкашите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  20. 20 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#15] от "Рим":

    И на теб ще задам простичък въпрос - защо?

  21. 21 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Както винаги от бързане и некадърност комуниститя яко оплескаха кълките. Дълго и вресливо прокламираната законност на референдума и присъединяването се оказа пълна каша и абсолютно незаконни.

    Хотели как лучше, а полуичлось как всегда

    Руска му работа

    Няма шики-мики.
  22. 22 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    щом на тях не им е ясно ,на нас пък какво да ни е ясно ,не разбрах

  23. 23 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#17] от "Massive atack":

    Чакат тебе, да ги поведеш.

  24. 24 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Какво ли не правят великите демокряции за да задавят с бумащина волята на народа, изказана пределно ясно и еднозначно.

  25. 25 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    коментира адвокатът Вадим Клювгант
    ..............................
    Някой има ли информация какъв е бил коментарът на адвокат Клювгант по повод правните аспекти на обявената независимост на Косово?

  26. 26 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Че на тиранията никога не са и приоритет правните регламентации... Важното е любовта към путлер да е "инсталирана", а пък ще им подхвърлят там някакво законодателство...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  27. 27 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#16] от "Диверсификация на корупцията и излишните проекти":
    Въпросът е КОГА се разбира кой е победил.... След 10 дни,половин година или 10 години.. Или след един човешки живот(70 год).. Колкото повече време отминава от едно такова събитие толкова по-ясно ще се вижда неговото безумие. Но не самото събитие е най-страшното а тенденцията. Путин и КГБ шайката му взеха за заложник руснаците и не само тях. И с богатствата на една огромна територия еклсплатирайки я безобразно сде перчат пред света. Приличат на дете държащо пистолет. Ем трябва да се пазиш,ем него да пазиш

  28. 28 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#15:"Рим"]То по логиката на путин и в България може да стане нещо подобно - какво му пречи на доган да свика референдум в Родопите за отделяне?[/quote]
    Нищо не му пречи. Ако го направят, няма международно право, което да им попречи. Единствения шанс да предотвратим това е да уважаваме напълно нашите съграждани от югоизточните региони и да не им даваме никакви поводи за каквото и да било притеснение. И даже би трябвало да ги защитаваме от лумпени като атакистите, тези от ВМРО и други, които ги сърбят ръцете.

  29. 29 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#17:"Massive atack"]Защо никой не влиза в Русия и да изрине тази паплач ?![/quote]

    Може би защото мнозина са влизали, ала малцина са излезли след това....

  30. 30 Профил на Ghostенин
    Ghostенин
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Референдуми в Руската федерация отдавна не се провеждат. Заедно с това един от фундаменталните руски конституционни принципи е равенството пред закона и съда. В какво се заключава спазването му в дадената ситуация?[/quote]
    Всички животни са равни, но някои са по-... Честит им/ни Наполеон ІІ (не нов корсиканец, а по смисъла на Оруеловата "Ферма..." в лицето на Путин!

    — Значи твоята диря свършва тук, Човече? — каза Каа... — Я извикай Думите! Ние сме от една кръв, ти и аз, Човек и змия!
  31. 31 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Този филм сме го гледали.На живо са го гледали нашите бащи и деди през 1946 година.Заглавието му е:"Как се установява съветска власт с подкрепата на народа".Знаем и как завършва.Нали още сме във филма.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на fokusnik
    fokusnik
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По повод на статията е подходящо да цитирам Путин - "сетихте се че има международно право, браво на вас ( смислов превод на "и на том спосибо", което е много силно подигравателно), по добре късно, отколкото никога"!

  34. 34 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Весело

    До коментар [#13] от "Quo Vadis BG?":


    [quote#13:"Quo Vadis BG?"]Путлер дори не си направи труд да търси[/quote]

    Путлер и труд(старание) ? Че те симпатизантите му искат да гледат низки и първосигнални постъпки, ако вземе да се старае ще го разлюбят...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  35. 35 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Законът на джунглата обаче го спазиха.

  36. 36 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Подобна аргументирана правна обосновка не е необходима нито на колонизаторите, нито на присъединяващите се. Правото в Русия е било спазвано, само когато е в угода на диктаторите и.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  37. 37 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#19] от "Athanatos":

    Ми кво да правим с вече подписаните договори с Газпром? Да ги анулираме ли?

  38. 38 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#27] от "magelan":

    Различно е - зависи от случая - понякога трябва 7 дни, понякога 7 години, понякога 70 години, понякога даже и повече ...

  39. 39 Профил на dmtr
    dmtr
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#1:"1_bulgarin"]Путин каза ,че Крим е в Русия . Другото на кого му пука[/quote]


    следва - Аляска.

  40. 40 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#19:"Athanatos"]Като почнем от договора от Будапеща, според който Русия е един от гарантите за териториалната цялост на Украйна...[/quote]
    А Великобритания и САЩ - за суверенитета, нарушен от преврат още докато Украйна беше цяла...

  41. 41 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#28] от "Отнесен":

    Освен от атакистите трябва да ги пазим и от мюсюлманските фундаменталисти, а дали не трябва да ги пазим и от диписето?

  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#1:"1_bulgarin"]Путин каза ,че Крим е в Русия . Другото на кого му пука. [/quote]

    Хората в Крим също показаха ясно, че искат да бъдат част от Русия в бъдеще на референдума, който се проведе миналата седмица! Руския парламент също одобри присъединяването на Крим към Русия! В самата Русия действията на Путин и руската Дума се одобряват и приветстват от мнозинството руснаци (поне това сочат социологическите проучвания направени по темата). Не всичко се решава от Путин.....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Жал ми е за хората в Крим - след промиването на мозъците им да "гласуват" на "референдума" за присъединяване към Русия, за тях има единствен път: Добре дошли в комунистическата мизерия и разруха! Като приберат синовете им в армията и като ги налети мизерията споходила районите, далече от Москва, пак ще си говорим! Само гледайте....

  44. 44 Профил на Баба Гицка
    Баба Гицка
    Рейтинг: 396 Весело

    Хайде, стига сте се дърлили. Няма значение кой крив, кой прав, кой на булката брат. Ето резултата - Украйна отлага подписването на икономическата част от споразумението с Брюксел, членството на страната в пакта не е приоритет, заяви премиерът Арсений Яценюк
    http://www.novini.bg/news/184307-%d0%ba%d0%b8%d0%b5%d0%b2-%d0%be%d1%82%d1%81%d1%82%d1%8a%d0%bf%d0%b8-%d0%be%d1%82-%d0%b5%d1%81-%d0%b8-%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%be.html
    Целта е постигната.

  45. 45 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#25] от "nenad":

    Само идиотите правят паралели с Косово. В Косово имаше война и терор, проведени от Милошевич. Косово стана независимо доста години след края на войната. Ако нямаше война и и сръбски терор, Косово нямаше да напуска СРЮ. В Крим нищо подобно не се е случвало.
    Слаби са ви опорните точки товарищи. Слаби и жалки. Как пък всички русофили до един са все антибългари и майцепродавци бе?

    П/п
    Бисмарк много правилно е отбелязал, че "Договорите с руснцаците не струват дори и хартията на която са подписани".

  46. 46 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#41:"ivanalex2"]Освен от атакистите трябва да ги пазим и от мюсюлманските фундаменталисти, а дали не трябва да ги пазим и от диписето?[/quote]
    От фундаменталистите и ДПС-то трябва те нас да пазят.

  47. 47 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#44] от "Баба Гицка":

    Да не се повтори Майдана, този път с мишена Яценюк?

  48. 48 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#45:"alex_ks"] В Крим нищо подобно не се е случвало. [/quote]
    Значи трябва да позволим да се случи терора, че да признаем опасността от гражданска война, нали? Мнение глупаво колкото пропагандата по CNN.

  49. 49 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 367 Неутрално

    София беше анексирана от ЕС даже без референдум!

  50. 50 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Мартенска лудост - 3 март, 17 март все подписи и договори символи на завоевателството.

    С Крим се случва това което се е случило след априлското въстание в България.

    Страна освободена от османската власт, но е завладяна от руската империя.


    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  51. 51 Профил на Баба Гицка
    Баба Гицка
    Рейтинг: 396 Весело

    До коментар [#47] от "nikero":

    Ами, не знам. Но смятам да си осигуря достатъчно количество пуканки и да гледам сериала. А дали ще бъде комедия или трагедия, предстои да видим.

  52. 52 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "През 1944 година Кейси в транс заявява, че свободата, с която САЩ ще парадират в бъдеще, ще бъде маскирано робство. То ще заслепява умовете и очите на хората. Целият свят ще започне да страда, отклонявайки се от божиите закони. "Спасението на света ще дойде от Русия, но не от комунистите и болшевиките. От свободата. Принципът вече е роден. Ще минат много години, докато той кристализира."
    http://www.blitz.bg/news/article/256452

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#15:"Рим"]И по тази причина референдум за отделяне може да стане само със съгласието на Украинския народ, т.е. на централната власт![/quote]

    Нали се сещаш, че украинския парламент, премиер, президент НИКОГА нямаше да допуснат провеждането на референдум за отделянето на Крим, ако украинската власт, полиция и армия имаха контрол над полуострова!? А, ако след свалянето от власт на Янукович новото украинско правителство беше изпратило допълнителни войски и полиция за овладяване на проруските страсти в Крим щеше да се стигне до сблъсъци между местните кримски граждани с руско самосъзнание и дошлите от Киев армия и полиция, тогава щеше да се стигне и до война... бъди сигурен в това! Щеше да има уракраинско "Косово" щяха да умрат много цивилни хора, вследствие на това Русия също щеше да изпрати войски, които да защитят правата и живота на кримските руснаци.... разбира се Русия щеше да смачка набързо украинците и да ги изгони от Крим. Ето това щеше да стане... но добре, че не стана и сега Крим се отделя от Русия без провеждането на война, другата алтернатива беше да се отдели след провеждането на война... което е по-лошият вариант. Така, че е по-добре, че събитията се развиха по-този начин....!

    П.П.
    И между другото всички централно власти с малки изключения позволяват провеждането на референдуми за отделяне на дадена област/провинция от държавата. В Испания каталунците, в Италия венецианците също искат да направят такива референдуми за отделяне, но властите в Мадрид и Рим категорично се противопоставят на това и заявяват, че няма да признаят за легитимни резултатите от местните референдуми за отделяне от централната власт.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#48] от "Отнесен":

    Кой терор да се случи?????? Превантивно да разцепим една държава, за да не би случайно да подложат на терор някакво население ли? Ами аз предлагам, превантивно да те обесим, защото е възможно да извършиш престъпление в бъдеще.

  55. 55 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#53] от "Иво":

    Аха, вменяваме вина на някого, без да е извършил нищо, а? Типично по комунистически. Ами дай да те обесим и теб, за да не извършиш престъпление в бъдеще. Съгласен ли си?

  56. 56 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Имитация на конституция, закон и съд... Налагане на волята на един човек със сила и по аморални подбуди не само в собствената му държава. Рисуване на карти със замаха на луд художник. Размахване на пръст и дрънкане на оръжие към всички несъгласни. Мъжествена (?!) готовност да удря в името на национални идеали и символи... Имаше ли си име всичко това и дали светът има способността да забравя първоначалния си "ступор" при вида на поредния "вдъхновител за велики подвизи", "борец" за правда, готов да поразходи "коня си" из чуждите градинки, давайки си вид, че "освобождава", че е "носител" на доброто и красивото, на вечните човешки ценности, че е самият "символ" на величието на една нация-победителка, червена от плуване в собствените си реки от кръв...
    Светът отново е в ступор... или е оптимист? Дали да се надяваме, че светът помни, щом сме стигнали дотук?

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#43] от "Коки":

    Ех, Коки... не знаеш, колко много се лъжеш и заблуждаваш....! В действителност стандарта на живот на кримчани ще се вдигне след присъединяването й към Русия. Ако не знаеш, Украйна е една бедна и много слаба държава, която освен всичко останало изпитва огромни икономически и финансови трудност, даже спокойно може да се каже, че е на ръба от фалит! Заплатите и пенсиите на хората в Крим автоматично ще се вдигнат поне 3-4 пъти в сравнение на това което са получавали като граждани на Украйна.....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Моне
    Моне
    Рейтинг: 367 Весело

    Рецептата е готова. Продуктите са на масата заедно с подправките.
    Следва референдум за присъединяването на Родопите към Турция. След това анклав в Лудогорието, Пиринска Македония, София - граничен провинциален град в Източна Сърбия и те така.
    След време ще се говори, че по този земи е имала някаква държава ама как и беше името?

  59. 59 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Бе на кого му пука за международното право? Ако силните казват може да стане в Косово, може да стане и в Крим, може да стане където и да било

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  60. 60 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    [quote#54:"alex_ks"]Кой терор да се случи?????? Превантивно да разцепим една държава, за да не би случайно да подложат на терор някакво население ли?[/quote]
    За да се предотврати гражданска война се вземат тези мерки. Каква гражданска война ли? Ето такава:

    http://www.dnevnik.bg/video/2014/02/22/2247458_v_kerch_razbiha_trauren_miting_viaha_rusko_zname_i/

    По този начин се предотвратяват жертви не само сред рускоезичното, но и сред украинското население.

  61. 61 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Законите в Русия са само парлама.Там важи само и единствено думата на самодържеца,царя-бащица,и корумпираните приближени до него кръгове олигарси.

  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#54] от "alex_ks":

    Просто показах каква беше алтернативата на сегашните събития.... В Крим открай време имаше силни пророуски настроения, както и местни отряди за самоотбрана... те нямаше да гледат безразлично на военна интервенция от страна на Украйна в Крим...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#27] от "magelan":

    То много сложно! Русия присъединява територии, Украйна ги губи и лапа мухи! Е, държавата Украйна е нещо като държавата България! Хаос, корупция, олигархия и беззаконие....
    Да очакваме ли и България под мъдрото ръководство на всевъзможни демократи да почне да губи територии?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  64. 64 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#45:"alex_ks"]Само идиотите правят паралели с Косово.[/quote]

    Само особено умните не четат въпросите, на които отговарят!

  65. 65 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#59] от "tromokrat":

    С мъничката подробност, че албанците в Косово бяха клани и депортирани от сърбите и нямаше сила, която да ги застави да живеят повече в една държава със сърби. Също така никой друг народ от бивша Югославия не желаеше повече да дели една държава с великосръбските шовинисти. В Крим никой не е гонил и преследваш руснаците. Руснаците обаче са отговорни за геноцида, на който са подложили украинците в началото на 30-те години, известен още, като Голодомор.

  66. 66 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#58] от "Моне":

    Ааа не става, ако ще се стига до там аз искам към Гърция.

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  67. 67 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#62] от "Иво":

    Какво значи "военна интеревенция" от страна на Украйна в Крим. Крим е част от Украйна. Има военна интервенция на руската армия в Крим, която нахлу в суверенна държава. Ти ще се съгласиш ли необозначени турски войници да окупират част от България и да проведат референдум за отцепване на Източните Родопи и Странджа?

  68. 68 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#55] от "alex_ks":

    Имаше акции на майдауните в Донецк и Харков с окупация на местните областни съвети и рушене на паметници. В други области директно влизаха със сопите и боздуганите по време на заседанията на местните общински съвети. Първите гласувани актове на Радата бяха изцяло антируски и реваншистки.

  69. 69 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#67] от "alex_ks":

    Откога има турци в Странджа?

  70. 70 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#69] от "nikero":

    А от кога има руснаци в Крим? Кой депортира местното население на Крим, знаеш ли?

  71. 71 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    Споко, сега ще се появи някой "умник" тип Борислав Цеков и ще опровергае с "невероятните си правни познания" казаното от този адвокат! Откъде-накъде някой ще казва, че бащицата Путин не е прав? Той винаги е прав, дори когато е седнал на тоалетната чиния. Браво, брависимо Володя! Международните закони нямат смисъл, когато не са в твоя полза. Коя ще бъде следващата анексирана територия, изявила желание за присъединяване към Русия "демократично и независимо"?

  72. 72 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#68] от "nikero":

    Да де, типично - руснаците сами си го направиха, за да обвинят за това другите и да си създадат "причина", да наричат нормалните хора "фашисти". Тези филми сме ги гледали вече.

  73. 73 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#72] от "alex_ks":

    Ако ще влизаме в теорията на конспирацията, организириха го други хора, чийто представител тегли на родния си език една майна на Евросъюза. Показателно е че ЕС ще дава средства на Украйна срещу конституционна реформа и гарантиране правата на малцинствата, докато американската помощ ще се изразява в подаряване на оръжия за новата Национална гвардия на Украйна.

  74. 74 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    [quote#67:"alex_ks"]Ти ще се съгласиш ли необозначени турски войници да окупират част от България и да проведат референдум за отцепване на Източните Родопи и Странджа?[/quote]
    В Странджа турско население няма.
    За останалото - +

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  75. 75 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Весело

    Бъркотия няма - тъй рече Вождът, това стига! Вождът не греши, дори когато не е прав! Защото правото при Вождовете произтича изцяло от силата. Силата е право, а правдата е нищо.

    После нов вожд ще измести този Вожд, и тогава той ще е прав дори когато греши, а този Вожд ще е само национален предател, чийто действия новият Вожд ще осъжда и подиграва пред поредното 99%-ово (по официални данни) народно одобрение, както сегашния Вожд отрича потъпките на предшестващите го Вождове.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  76. 76 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Аха, когато говорим за нещо, което се е случвало и преди през ХХ век и е дело на руснаците - то тогава е "Теория на конспирацията". Когато стане дума за 11.09.2001 г. - то тогава по дифолт се разбира, че американците сами са си го направили.

    Само да ти припомня, че СеСеСеРе приписваше масовите убийства в Катин на германците чак до 80-те години на ХХ век.

  77. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2229 Любопитно

    До коментар [#65] от "alex_ks":

    "албанците в Косово бяха клани и депортирани от сърбите" Не беше ли Хашим Тачи, де търгуваше с органи и на сърби, и на албанци?
    "В Крим никой не е гонил и преследваш руснаците" А снайперите на евромайдана по кого стреляха и колко убиха?
    Кой ли пък беше тоя, дето искаше хем да отмени конституцията на Автономна република Крим, хем да им забрани да говорят? Само ще се е бил Путин!? И сега "шведски синдром" - радват са, че са под негова власт, наместо произвола на демокраДски олигарх.

  78. 78 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#74] от "Athanatos":

    И в Крим мнозинството е било от кримски татари, докато Сталин не ги е депортирал. Кой ти каза, че няма турци в Странжда. Много бързо ще се намерят при нужда.

  79. 79 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    [quote#78:"alex_ks"]Кой ти каза, че няма турци в Странжда. Много бързо ще се намерят при нужда.[/quote]
    Ти колко пъти си ходил в Странджа?
    Аз съм от там, и ти казвам, че по-чист етнически край от Странджа (ямболско и южната част на бургаско) НЯМА.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  80. 80 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#79] от "Athanatos":

    Ти не разбираш ли, че няма значение, че в Странджа няма турци. Руснаците са изселвали и за разселвали из Азия цели компактни етноси от родните им места, та една Странджа да се опъне.

  81. 81 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#78:"alex_ks"]И в Крим мнозинството е било от кримски татари, докато Сталин не ги е депортирал. Кой ти каза, че няма турци в Странжда.[/quote]

    Колега, абе нали беше против елементарните аналогии от типа Косово/Крим?
    Мога ли да те попитам, при това положение, защо сега яростно защитаваш едно явно малоумие, това, че между руснаците в Крим и предполагаемите турци-фантоми в Странджа има особено голяма прилика?
    /Гледай да не онемейш този път, бъбривецо!/

  82. 82 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#74] от "Athanatos":

    Нито българските турци имат интерес да се присъединяват към Анатавата, нито Турция има интерес от придобиването на тези територии- разходите по тяхното субсидиране ще бъдат разоряващи за турската държава. Нашите турци работят изцяло за българския пазар и са част от него. България е държава на повече от 130 години в които другите етноси изцяло или частично са интегрирани. Украйна е едно изкуствено създадено образувание, сглобено от области и население, нямащи общо помежду си и с различна географска пазарна ориентация.

  83. 83 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#77] от "wanderer":

    Хайде да не ми пробутваш тъпата сръбска пропаганда, за "търговията с органи" на Хашим Тачи. Реалностите в Косово бяха видими за всички - около един милион души бяха прогонени към Македония през зимата на 1998-1999 г. и много други - заровени в масовите гробове от същия период. Според същата тази великосръбска пропаганда, "До Софиjа бугари нема", а Кюстендил е изконно сръбски град, защото се е случвало за кратко да го завладеят през късното Средновековие. Воислав Шешел, пък беше заявил, че "Войната за Велика Сърбия, ще завърши в Босилеград. Според сърбите няма такова понятие "Западни покрайнини", а това е "Източна Сърбия". Как пък всичките ни "патриоти" се оказват все защитници на най-големите ни душмани - сърбите и руснаците.

  84. 84 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#81] от "nenad":

    Не ти се разбира, какво искаш да кажеш. Ако това, което се случва в Крим се узакони и остане, като прецедент, липсата на турци в Странджа ще е най-малкият кусур на едно бъдещо анексиране. Едва ли точно Странджа ще им трябва, но тук е важен принципът, а не точно, коя територия биха "освободили" от българите.

  85. 85 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#84:"alex_ks"]Не ти се разбира, какво искаш да кажеш.[/quote]
    Съжалявам, че не си от схватливите...

  86. 86 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#67:"alex_ks"]Ти ще се съгласиш ли необозначени турски войници да окупират част от България и да проведат референдум за отцепване на Източните Родопи и Странджа? [/quote]

    Много ясно, че няма да се съглася, но за щастие това е и невъзможно, защото както нашите, така и турските политици от много години говорят, че България и Турция са приятелски държави, който нямат сериозни проблеми помежду си, няма и териториални спорове.... за разлика от Украйна и Русия.

    П.П.
    А и не съм чул сред мнозинството българи от турски произход да има сепаратистки настроения, каквито отдавна има сред кримчани, мнозинството от които имат руски произход и руско самосъзнание....

    П.П.П.
    И турските партии в България също нямат сепаратистки настроения, което също е добре...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  87. 87 Профил на Ariman
    Ariman
    Рейтинг: 675 Любопитно

    Относно непредвидените в конституцията референдуми, по логиката на изказванията на водещите политически фигури по света, тъй като референдума "Царство или Република", не е предвиден в Търновската конституция, то понастоящем сме монархия. Живко Сталев има една чудесна книга "Нормативната сила на фактическото", където е написано всичко.

    Човекът е мярка за всички неща.
  88. 88 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 581 Неутрално

    ... хм, спазен е законЯ... прЪво независимоС, после офицЯлни данни от референдума... ако бе обратно- адвоката е праФ... у случая, обаче личи кЪ е ядосан...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  89. 89 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#79] от "Athanatos":

    Факт.... преди няколко години ходих в Странджа, посетих Малко Търново, минах и през Резово, което е на самата турско-българска граница и НЕ ВИДЯХ нито един турчин там! Всички местни жители са гостоприемни българи.....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  90. 90 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    До коментар [#65] от "alex_ks":"Руснаците обаче са отговорни за геноцида, на който са подложили украинците в началото на 30-те години, известен още, като Голодомор."

    Виновни за геноцида, според учените по-правилно е "демоцид", са Сталин и върхушката около него, а не "руснаците", умнико! Южна Русия също е пострадала, вследствие на "колективизацията" и последвалите изземвания на селскостопанска продукция от селяните, независимо дали са в кооператив или т.н. "кулаци". Това е предизвикало пагубни последици за населението в Украйна и Южна Русия!!!

  91. 91 Профил на alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    alex_ks- Обект на модерасистка дискриминация
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#86] от "Иво":

    Иво, всичко около този "референдум" е толкова нелепо, че щеше да е смешно, ако не беше страшно. Този "референдум" е абсурден от началото до края. Нищо не му е като хората. Та дори и това, че се оказа, че за отцепване от Украйна са гласували 123% от населението на Севастопол.

  92. 92 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    До коментар [#69] от "nikero":"Откога има турци в Странджа?"

    По-голямата част на Странджа е в Турция. Така че турци там има отдавна!

  93. 93 Профил на runmen._
    runmen._
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ментор":
    Недомислици, недомислици, колко да са недомислици. По-добре обмислено е отколкото в Ирак, Либия, Сирия, Египет. Виж колко хора загинаха там за тоя дето клати гората, че и продължават да се трепят, а демокрация на хоризонта се не види.

  94. 94 Профил на sofialand
    sofialand
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Държавната независимост на Крим беше провъзгласена от властите в Симферопол - Независимост от Украйна и присъединяване към Русия-какво има чудно.

  95. 95 Профил на sofialand
    sofialand
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Да, и официалната наша позиция е такава - референдума не е законен!

  96. 96 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "1_bulgarin":

    Кой е Путин,според мен втория Хитлер ако ли не той е новия убиец на милярди и помнете че благодарение на неговата гигантомания ще има световна доина и тя ще започне съвсем скоро.

  97. 97 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    [quote#92:"batzdravo"]По-голямата част на Странджа е в Турция. Така че турци там има отдавна! [/quote]
    Ясно е, че говорим за българската част. Иначе - погледнато исторически - и в Люлебургас и Малък Самоков не е имало турци, но местата на прогонените българи бързо са заети.

    [quote#80:"alex_ks"]Ти не разбираш ли, че няма значение, че в Странджа няма турци. Руснаците са изселвали и за разселвали из Азия цели компактни етноси от родните им места, та една Странджа да се опъне.[/quote]

    Не ща да споря с теб, още повече, че имаме една и съща гледна точка към събитията. С изключение на турците в Странджа
    (да, прав си, и така е станало - изселени са българите от южна Странджа и там са заселени турци. Но това става когато вече владеят територията. Няма как да стане обратно. Не и бързо.)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  98. 98 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#91] от "alex_ks":

    Какво да ти кажа, всичко е въпрос на гледна точка... лично аз не смятам, че референдума беше толкова абсурден... Крим и в Украйна си беше автономна област имаща местен референдум, руска военна база и руски военни имаше в Крим още преди тази област да се отдели (със подписан договор между Москва и Киев за базата), още преди да се отдели от Киев беше ясно на всеки, който се интересува, че мнозинството от местното население в Крим си имаше руско самосъзнание.... след като Янукович беше свален от власт (който си беше проруски настроен и беше избран най-вече от гласовете на проруските региони на Украйна - източен и южен + Крим) беше ясно, че ще се стигне до силно напрежение между проруски настроен Крим с новата проевропейска украинска власт, която смени Янукович....! Кажи ми след като местните не искат да бъдат част от Украйна как може да се спре този процес на отделяне на региона!? Само, чрез сила според мен.... хубавато е, че не се стигна до въоръжени сблъсъци и война... това е най-хубавото.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  99. 99 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#98:"Иво"]Крим и в Украйна си беше автономна област имаща местен референдум[/quote]

    Извинявам се за грешката имах предвид: местен парламент

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  100. 100 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Хитър е Путин . Докато се намерят правно обосновани методи за присъединяване или не на Крим към Русия . референдума ще бъде коз Вале в играта срещу ЕС и американците . И ще държи НАТО далеч от задния двор на Русия . А ако се наложи , волеизявлението на Крим може да послужи във всеки момент за разширението на територията не само с Крим , а и с част от самата Украина . Независимо от международното право . Газено непрекъснато от мислещите се за недосегаеми . Е , Русия е част от тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK