Румънски неправителствени организации протестират срещу добива на шистов газ

Румънски неправителствени организации протестират срещу добива на шистов газ

© Reuters



Близо 100 румънски неправителствени организации и неформални групи, посветени на опазването на околната среда, организират протести в Румъния и в държави, където живеят румънци, срещу проучването и експлоатацията на шистов газ.


Протестите ще се състоят едновременно в над 60 населени места. Градовете зад граница включват Берлин, Брюксел, Лондон, Мадрид, Милано, Мюнхен, Ню Йорк, Париж, Прага, Рим, Торонто, Виена, информира БНР.


Организаторите на протеста настояват за забрана със закон на хидравличното разбиване при проучване и експлоатация на неконвенционални въглеводороди, включително шистов газ, и анулиране на решенията на правителството, чрез които са одобрени споразумения за проучване, експлоатация и развитие на залежи на шистов газ.


През цялата зима в Румъния имаше протести срещу експлоатацията на шистов газ, най-вече в източния окръг Васлуй, където американската компания "Шеврон" има концесия за няколко периметъра и има разрешителни за проучвателни сонди.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Как може така, братята румънци да не се радват на евроатлантическите ценности!
    Шистовият газ-водеща демократична ценност!

    Долу евроатлантическите ценности!
  2. 2 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2541 Любопитно

    "забрана със закон на хидравличното разбиване при проучване и експлоатация на неконвенционални въглеводороди, "

    А защо само на "неконвенционални въглеводороди". За друго може фракинг а за неконвенционални въглеводороди не може фракинг. Ако това не е ръката на КГБ, как би могло да се обясни.

    подпис
  3. 3 Профил на adze
    adze
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Рубладжии има не само в Крим !

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4360 Весело

    ОХОЛНАТА СРЕДА

    Ха-хааааа.....
    ОХОЛНАТА СРЕДА НА ГАЗПРОМ е застрашена !!!
    Руските таваришчи са мобилизирали ЦЯЛАТА СИ ПРИСЛУГА да протестира.
    Зер,ПОЧНЕ ЛИ ВСЕКИ ДА ДОБИВА ГАЗ.
    СВЪРШЕНО Е С РУСИЙКАТА.
    Дето се крепи на НЕФТЕНИЯ И ГАЗОВ МОНОПОЛ.

    Радостното е,че РУСКАТА ПРИСЛУГА НЯМА ДА Я ОГРЕЕ.
    Ресурсите на РУСИЯ да пречи на прогреса намаляват.
    УКРАИНСКАТА И КРИМСКАТА КРИЗИ ще ускорят развръзката.
    Развръзка ВЪВ ВРЕДА НА РУСИЯ.
    Ха-хааааа.....

  5. 5 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Как не ги е срам ? Протестират вместо да подскачат от радост.

    http://world.actualno.com/Ero-othvyrli-vyzmojnostta-za-dobiv-na-shistov-gaz-vyv-Francija-news_431181.html

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Браво на румънците !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Не си хабете рублите, "Газпром", прогресът не може да бъде спрян, ще ядете шистовия

    'Let light surround you' Dream Theater
  8. 8 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    До коментар [#1] от "Сова":
    До коментар [#2] от "Иван К":
    До коментар [#3] от "adze":
    До коментар [#4] от "Hawaii":
    До коментар [#7] от "ariel28":

    Госпожи и господа, вие сте информирани много зле и по тази причина пишете пълни глупости.

    Цитирам факти:
    1. Добивът на природен газ от шистови скали е забранен и в райони от САЩ, защото Газпром е завладял америка.
    Такъв огромен район е вододайната зона на град Ню Йорк от където пият вода всички жители на града.

    2. Шистовите скали в България, Полша и др. европейски страни са на дълбочина 3-4 км и това оскъпява добива в пъти. Пример в САЩ "Marcellus Shale" един сондаж са шистов газ струва 3 млн. долара, а в Полша един сондаж струва 15 млн. долара. По тази причина цените на добития газ в Европа ще са 3-4-5 ПЪТИ по-големи отколкото в САЩ, където цената е около 100 долара.

    3.
    Ето ви лекция на професор Anthony R. Ingraffea от университета в Корнуел САЩ, в която се дават доказателства, че при 7% от сондажите за шистов газ още повреме на добива има изтичане, в околните подземни пластове, на технологична вода в която има 60-70 от над 700 химикала десетки от които са отровни и замърсяват водите и въздуха. От останалите 93% сондажи , над 50% протичат в следващите няколко години след спиране на добива от тях.

    4. При добива на шистов газ са необходими:
    - пътища за тежка техника
    - огромни количества прясна вода, която се замърсява така, че не може да бъде пречистена с известните сега технологии
    - голям брой сондажни установки - в САЩ те са 2000 а в Европа по-малко от 70

    5. Технологията за добив на шистов газ замърсява НЕОБРАТИМО подземните и повърхностни пластове на земята, което съсипва най-ценното и уникално което имаме и което сме длъжни да пазим за децата си!

  9. 9 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Хехехе, Другаря Путин се поопаричи и почнаха плащанията към братските прогресивни движения по целия свят. Щото ако дойде шистовия газ, другаря Путин ще трябва да си яде газопроводите.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  10. 10 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#8:"BlueWater"]Ето ви лекция на професор Anthony R. Ingraffea от университета в Корнуел САЩ, в която се дават доказателства, че при 7% от сондажите за шистов газ още повреме на добива има изтичане, в околните подземни пластове, на технологична вода в която има 60-70 от над 700 химикала десетки от които са отровни и замърсяват водите и въздуха. От останалите 93% сондажи , над 50% протичат в следващите няколко години след спиране на добива от тях. [/quote] Latest Evidence on Leaky Gas Wells - Dr. Ingraffea
    https://www.youtube.com/watch?v=CpomAGWgeGs

  11. 11 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#9:"rex"]Хехехе, Другаря Путин се поопаричи и почнаха плащанията към братските прогресивни движения по целия свят. Щото ако дойде шистовия газ, другаря Путин ще трябва да си яде газопроводите.[/quote]Моля, опитайте да ДОКАЖЕТЕ с факти поне едно от смешните си твърдения.

  12. 12 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ужас, и румънците предпочитат да си запазят чиста страната, в която живеят, и да купуват най- евтиния им възможен газ в момента.
    Фак д EU трябва сурово да ги накаже за тези техни желания, виж в съседна България как са наскачали евроатлантическите матросовци, които са готови и л***а да ядат, само и само на Русия да и е вътрешно.
    Жалка работа...

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#12:"giottodibondone"]които са готови и л***а да ядат, само и само на Русия да и е вътрешно. [/quote]
    По скоро е вярно обратното твърдение.Хора като вас смятат,че е важно на Русия да и е добре пък майната й на България.Нещо което го практикувате от1944г.

    писнало ми е от левичари
  15. 15 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Земята е единственият невъзстановим ресурс. Може да произведат автомобили, къщи, но повече земя НЕ може да се призведе. В свят с нарастващо население плодородната земя ще е най-ценният ресур на света. Моето мнение е, че е по-добре сега да плащаме краткосрочно по-скъп газ, но да запазим този плодороден ресурс чист. Това ще носи на България много дивиденти в бъдеще. Освен това според тази статия:
    http://www.darikfinance.bg/novini/104903 , която е анализ на Bloomberg американските компании влагат 1,5 $ за да изкарат шистов газ за 1 $, като трупат сериозен дълг. Всъщност тази "шистова революция" ще се окаже един от поредните борсови балони.

  16. 16 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#14] от "koiot":

    Човече, не мога да ти чета глупостите. Само ще спомена че през 1944 година моите дядовци са били още деца.

  17. 17 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#16] от "giottodibondone":

    А какво ме интересува твоето родословно дърво и аз не мога да чета твойте глупости.А относно спора не можеш да отречеш факта,че в България има много хора които обичат Русия повече от България.Това не мога да разбера при вредите които са ни нанесли.Ако в България нямаше комунизъм сега да сме една добре развита европейска страна.

    писнало ми е от левичари
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#12] от "giottodibondone":

    А тези държави в които се добива шистов газ не мислят ли за земята си.Това си е един доста ценен природен ресурс и не виждам защо да не се използва щом го има.

    писнало ми е от левичари
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#13:"goshogoshev"]ти си пияна ушанка и рубладжия тулски самовар е това си ти [/quote]На вашите "аргументи" във вид на епитети ще отговоря с ФАКТИ:

    Сондажите за шистов газ с времето "протичат" и започват да изпускат замърсени при добива води и газ метан, който е 86 пъти по-силен фактор за глобалното затопляне от същото количество въглероден диоксид!
    ..........1. В щата Пенсилвания САЩ след пробиването на 6800 сондажа за шистов газ, са регистрирани, от щатската агенция за опазване на околната среда, НЯКОЛКО СТОТИН замърсявания на КЛАДЕНЦИ ЗА ВОДА на семейства живеещи в този щат.
    ..........2. В щата Пенсилвания САЩ по данни от 75 000 инспекции на 41 000 сондажа за нефт и газ направени в периода от 01..01.2000г. до 31.12.2012г. е установено следното:
    .....2.1 От всички сондажи в щата направени през 2009г. след ДВЕ години са "протекли" 15% от тези с използвано хидравлично разбиване и 4% при обикновените.
    .....2.2 От всички сондажи в щата направени през 2009г. след ПЕТ години са "протекли" 30% от тези с използвано хидравлично разбиване и 4% при обикновените.

    Lethal gas/oil wells: Anthony Ingraffea at TEDxAlbany 2013
    https://www.youtube.com/watch?v=Dxis-vYGM_M

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 574 Неутрално

    България е задължена да намали енергийната си зависимост от Русия, включително и чрез намирането на алтернативни източници на газ. От друга страна, всяко реално или потенциално посегателство върху природата е неприемливо. Спорове, основани на аргументи от вида "щом си против шиста, значи си комунист" или "руският газ - най-добрият газ" са абсолютно безотговорни. Необходим е задълбочен анализ на рисковете, както от добива на шистов газ, така и от енергийната зависимост от държава с нарастващи имперски амбиции, защото е заложено бъдещето на страната ни и на нашите деца.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  24. 24 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#21:"BlueWater"]2.2 От всички сондажи в щата направени през 2009г. след ПЕТ години са "протекли" 30% от тези с използвано хидравлично разбиване и 4% при обикновените. [/quote]Поправка:
    след ПЕТ години са "протекли" 30% от тези с използвано хидравлично разбиване и .....14%...... при обикновените.

  25. 25 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    За сметка на това пък надупчването на украинските плодородни житни полета от Шеврон, е почти сигурно.

  26. 26 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    Много хора не разбират защо технологията хидравлично разбиване с хоризонтално сондиране, за добив на природен газ от шистови скали, е мноооооооого по-опасна от технологията на класическите сондажи само с вертикално сондиране която също не са безвредни но се използва от столетия.

    Основната разлика е в МАЩАБА!

    При добив на шистов газ се правят по 2 до 4 сондажа на ВСЕКИ квадратен километър площ!

    В щата Пенсилвания САЩ се планира пробиването на 25 000 - 30 000 сондажа ВСЯКА ГОДИНА!

  27. 27 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#21] от "BlueWater":

    В написаното от теб по т. 1 липсва аргументация за връзката между замърсяванията на кладенците и сондажите. Може тази липса да се дължи на непълен цитат, но е в интерес на смислената дискусия да се разглежда всеки въпрос в дълбочина. Представените в случая факти биха могли да са свързани, но биха могли и да не са свързани. Иначе казано, ако цитираме данни за увеличаващите се добиви на пшеница и нарастващия брой на респираторните заболявания, все още няма да имаме основание да твърдим, че съществува зависимост между двата процеса.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  28. 28 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    Рисковете за България

    Рисковете за Североизточна България и питейната вода на гражданите в този регион при използване на хидравлично разбиване за проучване и добив на шистов газ са огромни:

    ..........Сондажите биха преминавали през площта на най-големия за България и основен за цяла Добруджа, Северното Черноморие и Лудогорието източник на вода – огромното подземно водно тяло Малм-Валанж. Съществува реална опасност от замърсяване на питейната вода и водата, която се използва в селското стопанство, с газ, амонячни съединения и радиоактивни вещества, които се освобождават при разпукването, както и с множеството химикали, използвани при самия хидравличен удар за извличане на газа. В екстремни случаи замърсяването на подпочвената вода с метан може да доведе до експлозия на разположени в близост до сондата сгради. Замърсяването с калиев хлорид води до осоляване на питейната вода в близост до газовите кладенци.
    ............Технологията изисква използването на огромни количества вода – няколко милиона литра вода за всеки газов кладенец, което значително ще ощети водните ресурси на района (който и без това не е богат на водни ресурси), тъй като отработената вода е негодна за употреба поради опасните химикали в нея и липсата на технология за пречистването й. Тази вода се съхранява в наземни резервоари в близост до сондажите, където могат да се получат разливи. Между 30 и 50% от използваната вода, примесена с химическите добавки, остава завинаги под земята, като никой все още не е наясно какви ще са дългосрочните ефекти от това.
    ..........Хидравличният удар, който причинява подземните разпуквания, необходими за освобождаване на шистовия газ, може да провокира земетресения, особено в сеизмично активни райони.
    ..........Разполагането на необходимата за извършването на сондажите инфраструктура – огромни верижни машини, изправяне на кули и др., и транспортирането на необходимата вода и химикали с цистерни ще унищожи пътната мрежа и земеделски земи. За гъсто населен район като Североизточна България това ще е истинска катастрофа, още повече, че един кладенец бързо се изчерпва, защото шистовите скали могат да се разбиват само в ограничен периметър, което налага пробиването на много кладенци и съответно резервоари за отработените води.

  29. 29 Профил на rexos
    rexos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Разбирам привържениците на шистовия газ, те ще бъдат на стотици километри от районите където ще се "разбива" и ще си купуват минерална вода ама да помислят и за хората там, които не са виновни, че са се родили в район който шепа хора иска да използва за популизъм и някоя и друга комисионна

  30. 30 Профил на Мильо Лудия
    Мильо Лудия
    Рейтинг: 70 Неутрално

    [quote#29:"rexos"]Разбирам привържениците на шистовия газ, те ще бъдат на стотици километри от районите където ще се "разбива" и ще си купуват минерална вода ама да помислят и за хората там, които не са виновни, че са се родили в район който шепа хора иска да използва за популизъм и някоя и друга комисионна [/quote]

    Кви ти райони, бе братчед, защитниците на шистовия газ тука са с мирикански айпита, бивши българчета с еднопосочен билет и с нова родина.

  31. 31 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#27:"russian78"]В написаното от теб по т. 1 липсва аргументация за връзката между замърсяванията на кладенците и сондажите. [/quote]Прави сте. Връзката не е доказана еднозначно но има все повече факти, които подкрепят тази хипотеза.

    Аз не желая да рискуваме единственото и уникално нещо което всички българи имаме, нашата Природа, за едно хипотетично, недоказано, намаляване не ясно с колко на цената на природния газ, при което замърсяването ще е ТРАЙНО и НЕОБРАТИМО!

  32. 32 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#11] от "BlueWater":

    То на вас дето сте на копанката на Путя по принцип нищо не може да ви се докаже ама айде да ви дам малко упражнения по базисна логика . Със всяко увеличаване на производството на една стока при непроменено търсене цената и пада. Това при положение че разходите за добив на шистов газ и транспорт до потребителя са точно колкото за конвенционалния газ. Всъщност разходите за шистовия за много по-ниски. В същото време другаря Путин няма инфраструктура да изнася газа си за други части на света освен Европа. Икономиката на Русия се крепи изцяло на нефта и газа и бюджета и колабира ако цената на газа падне под определен критичен минимум, което е съвсем реално/ само вижте цените на газа след въвеждане на шистовия газ в Щатите/. Та оттук нататък никак не е трудно да се сетиш че поради липса на нещо друго другаря Лисенко ще си яде газопроводите.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  33. 33 Профил на rexos
    rexos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "koiot":

    Мислят, за това в Франция е забранено а предимно се "пробива" в държави като Полша и Румъния които за шепа монети сменят господарите си по няколко пъти стига последните да са с повече пари от другите. Защо ли Западна Европа не иска да си съсипва природата а внася газ отвън (не само от Русия), явно хората там мислят повече за родината си. Поне е хубаво да се прочете, че наличната шистова газ не е много и ще стигне за до 5 години максимум. И въпроса тук е струва ли си, отговора е ясен за всеки трезвомислещ човек и той е НЕ!

  34. 34 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#29] от "rexos":

    Разбираш на баба си фърчилото. Аз живея близо до район в който се добива шистов газ . А на вас не ви пука изобщо за природата, щото под статиите за Странджа и Карадере ви нема никакви. Просто драскате по опорни точки колкото да си заработите порцията от руската копаня .

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  35. 35 Профил на rexos
    rexos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#34] от "rex":

    И къде е това май пак лъжеш И аз съм съгласен да купуваме по-евтино и за това ти предлагам да организираш извозването с танкери от САЩ на цена 75 долара ама да не стане като с Украйна където от 286 долара стана на 485 и Яценюк отказа да плаща защото според тях "те ще плащат само за реална пазарна цена" и аз се зачудих защото никой не купува в ЕС на такива цени (286 долара няма в ЕС само в Беларус е 175 ама те не искат да излъжат съседа и да пият мляко от две места) а то било защото няма такава цена

  36. 36 Профил на сащ терорист номер едно
    сащ терорист номер едно
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#34] от "rex":

    Ми сигорно ядеш и гмо с удоволствие и за теб бензина с олово няма проблем .Както омайваха средно статистическия американец доскоро .Ти кво очакваш да ти стане за един месец да ти порасне трета ръка ли .

  37. 37 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#32] от "rex":

    Омбре, мен не меринтересува Путя, Мутя или тем подобни. Руският газ за нас в настоящият момент е най- изгоден икономически и почти не засяга нашите природни дадености. Т.е., аз въпреки че съм с леви убеждения, правя чисто капиталистически избор. А вие за да навредите на Путя или Русия, искате да избираме въпреки тежкото ни положение, неща по -скъпи, и несравнимо по вредни за природата.
    Според мен вие или не сте в ред психически, или сте оръдие на някакви чужди интереси.

  38. 38 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#36] от "vinety":

    Тоя наистина е индианец . Я прочети ако можеш :

    By 1995, leaded fuel accounted for only 0.6% of total gasoline sales and less than 2000 short tons (1814 t) of lead per year in the USA. From 1 January 1996, the U.S. Clean Air Act banned the sale of leaded fuel for use in on-road vehicles in the USA.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  41. 42 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#37] от "giottodibondone":

    Ето го и дежурния безпартиен комунист. Ми как няма да ти е изгоден руския газ , като нямаш достъп до никакъв друг ? Ами да си чувал за енергийна независимост ? За използване на енергетиката като геополитическо оръжие ? Или това го не пише в опорните точки ?

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  42. 43 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#42] от "rex":

    Да, бе, докарвай по- изгодния газ, аз нямам нищо против да си купувам от него, дори да идва от Луната. Ама нещо само словестни дъвки си правите, и никой не ще да се пробва.
    И не съм ти чел опорните точки, за тях научаваме само, ако изтече запис на раплики на Нюланд, или от разкритията на Сноудън. Иначе съм сигурен че вие сте чудесни приятели на България, и и желаете само доброто

  43. 44 Профил на rexos
    rexos
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#40] от "rex":

    Първо тази карта всеки я знае. Второ прочете ли какво съм написал, както виждаш шисти има много в Франция ама там има мораториум а в пренаселените части на на Западна Европа е немислимо. Сега да се върна на това, че за САЩ не се и съмнявам там на ГМО-то му казват "качество от САЩ" а и те са свикнали още от ядрените опити в Калифорния заради които още 200 години ще има леки земетресения в региона. И да не забравя и най-важното трето - единствената държава в Света на която не и пука за природата е именно САЩ, те единствени не са ратифицирали договора от Киото. Може да погледнеш, че са първи по вредни емисии (Китай може да ги е минал ама поне там не се бият в гърдите, че са природозащитници). Сега кажи ми как да не пробиват на ред в Щатите, като за тях всички знаем, че по добро от "мутирала" царевица няма

  44. 45 Профил на today
    today
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Правилно е написано "Румънски неправителствени организации". Газпром не е румънска правителствена организация.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  45. 46 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И само да помоля хората, които се грижат за интерфейса на Дневник, да са така отзивчиви, както не се бавят въобще, когато трябва искат да ми забранят коментарите за 1 месец, в последните 7 месеца това се случи 4 пъти!!?!?!?!, да раздалечат символите за харесване и нехаресване, а този за докладване направо да го преместят много надалеч, защото ако влизаш в сайта през телефон или таблет, както аз правя, често правя грешки. Преди малко докладвах един коментар, който всъщност харесвах. Предварителна благодаря.

  46. 47 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#44] от "rexos":

    Глупости на търкалета. Англия е много по-пренаселена от Франция , но вече отвори вратата за шистовия газ. Щатите далеч не са единствените неподписали протокола от Киото. А това за ядрените опити в Калифорния и земетресенията си го прочел в наръчника на партийния секретар на някое ТКЗС, така че няма да го коментирам , че почва да ме напушва смях.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  47. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 49 Профил на сащ терорист номер едно
    сащ терорист номер едно
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#41] от "rex":

    Незнам на мен ама виж на теб е по вериятно от живееш близо до шисти да идеж да ги добиваш ако не изпълниш заповедите от шеврон

  49. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 52 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Весело

    До # 25- Irina- Тъкмо ще продаваме на тъпите унищожили земята си бандеровци, българска пшеница , за да имат с какво да си ядат сланината , та да не им накъртва!!!

  52. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 54 Профил на bate_but...
    bate_but...
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Протестите в Румъния са активно мероприятие на КГБ, поръчано от Путин. Пазят си газовия монопол, защото изчезне ли монопола, изчезват руските лостове за притискане на Европа. Протестите са със 100% сигурност платени. Но в Румъния в момента е на власт про-западно правителство и се надявам че няма да поддадат на руския натиск така както го направи Бойко.

  54. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 57 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#56] от "vinety":

    Разбира ти индианец от шистов газ. А Шеврон е само една от седемте компании , които разработват шистов газ . Ама ти отде да знаеш че има и други , като се осведомяваш за света от бюлетина с опорните точки.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  57. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  58. 59 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Комбинатът за цветни метали до Пловдив да не замърсява по-малко природата? Шистов газ трябва да се добива, за да се спре Русия да използва газа като политическо оръжие! А за България е от жизнено важно значение. Икономиката ни не може да мръдне и крачка напред с подобна руска зависимост в енергетиката.

  59. 60 Профил на giottodibondone
    giottodibondone
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#59] от "gozambo":

    Пхахаха, аз предлагам да почнем добив на газ от Марс, само и само да спрем Русия да го използва като политическо оръжие. А нефт може да докарваме от Уран, Нептун и Плутон, тъкмо ще ограничим арабеските. Глупави хора колко щеш.
    Гледай сега, ти имаш възможност да си купиш Москвич и Дачия, които ще ти служат за едни и същи нужди. Ти естествено избираш Дачия. Защото ти е по-евтина, по -икономична, по- малко се чупи, сервизът и е по- близо. Те така е и с газта.

  60. 61 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#32:"rex"]Това при положение че разходите за добив на шистов газ и транспорт до потребителя са точно колкото за конвенционалния газ.[/quote]Това е елементарна ЛЪЖА!

    Моля, ДОКАЖЕТЕ ако можете, как разходите за добив от СТОТИЦИ и ХИЛЯДИ хоризонтални сондажи, по 10- 15 млн. долара единия, на стотици и хиляди квадратни километри са ПО-МАЛКО, от разходите за добив от десетина класически вертикални сондажа с цена под 1 млн. долара единия от класическо находище на природен газ при добива на ЕДНО И СЪЩО КОЛИЧЕСТВО и по двата способа!

  61. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 63 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#32:"rex"]Всъщност разходите за шистовия за много по-ниски.[/quote]Пак НАГЛА ЛЪЖА!

    Разходите за добив на шистов газ са МНОГО ПЪТИ по-високи особено в Европа, където находищата са на дълбочина 3-5 км.

    Ето ФАКТИТЕ:
    1. Стойността на един сондаж е НАД ДЕСЕТ пъти по-голяма
    2. Трябват нови пътища за тежка техника и десетки камиони с химикали.
    3. Трябва да се докарат няколко басейна с олимпийски размери прясна вода, която се използва в разбиването.
    4. Трябва да се откара НЯКЪДЕ и ПРЕЧИСТИ половината от тази вече замърсена с химикали и радиоактивни елементи вода, след като при добива се върне обратно на повърхността.
    5. Трябва изграждане до голяма дълбочина на няколко защитни слоя, които да издържат на налягане и да изолират, поне в началото на добива, околните пластове скали и подземни води.
    6. Не от всеки сондаж се добива промишлено количество природен газ. Добива от значителен процент от сондажите е МАЛЪК и не оправдава направените разходи.

    Има и още точки, но ви ги оставям за домашно, да ги намерите.

  63. 64 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1344 Любопитно

    [quote#8:"BlueWater"]Ето ви лекция на професор Anthony R. Ingraffea от университета в Корнуел САЩ, в която се дават доказателства, че при 7% от сондажите за шистов газ още повреме на добива има изтичане, в околните подземни пластове, на технологична вода в която има 60-70 от над 700 химикала десетки от които са отровни и замърсяват водите и въздуха.[/quote]

    Научен доклад: Химикалите от фракинга водят до рак и стерилитет

    http://www.activistpost.com/2013/12/fracking-chemicals-linked-to-birth.html

    Ново изследване, публикувано в сп. Endocrinology – издание на The Endocrine Society – показва, че скандалната технология фракинг, използвана за добив на петрол и природен газ, употребява множество химикали, които причиняват хормонален дисбаланс у човека. Тези химикали, въздействащи върху ендокринната система, са известни като EDC и представляват химикали, които объркват нормалното функциониране на хормоните. EDC (или endocrine-disrupting chemicals) се използват и в други фабрични продукти, като определени храни и такива за обработка на въздуха, водата и почвата. В изследването се прави връзката между EDC и появата на безплодие и ракови образувания у човека, както и зачестилите случаи на бебета родени с увреждания.

    Д-р Сюзън К. Нейджъл от Медицинския факултет към Университета на Мисури, един от авторите на изследването, пише:

    „Над 700 химикала се използват в процеса фракинг, а много от тях объркват функцията на хормоните. Като се има предвид все по-широкото разпространение на фракинга, хората ще се сблъскат със съответното зачестяване на здравословни проблеми, свързани с увреждания от EDC.“

    Химикалите от фракинга водят до рак и стерилитет

    Проучването обхваща 12 предполагаеми или вече известни химикала, объркващи ендокринната система и използвани в добива на природен газ. Направени са тестове за способността на тези вещества да имитират или да блокират репродуктивните хормони на мъжете и жените. За да определят в каква степен хидравличното разбиване оказва опасно въздействие върху здравето, учените взели проби от надземни и подземни водоизточници, намиращи се в Гарфилд Каунти, щата Колорадо. В тази област са разположени над 10,000 кладенеца за добив на шистов газ, някои от които станаха известни с разливи и инциденти. Тези проби са сравнени с други проби, взети от региони на Гарфилд Каунти, в които няма разливи, както и от Бун Каунти в Мисури.

    Пробите на водата от местата, където активно се добива шистов газ, съдържат завишени EDC, способни да повлияят върху функциите на андрогените – вид хормони, сред които е тестостеронът, както и репродуктивният хормон естроген. Във водоизточниците са засечени умерени или завишени нива на EDC, а пробите от река Колорадо, в близост до която се намират площадки за хидравлично разбиване – показват умерени нива. За сравнение, пробите на водата от регионите, където не се прилага фракинг, съдържат пренебрежимо малко EDC вещества.

    Диаграма на фракинга от филма Gasland
    Нейджъл обобщава:

    „Фракингът е освободен от федерални регулации, защитаващи качеството на водата, но разливите, свързани с добива на природен газ, замърсяват надземните и подземните източници на питейна вода. Открихме повече химикали, действащи неблагоприятно върху ендокринната система, в близост до зоните със сондажи, отколкото на останалите места. Те представляват риск за появата на репродуктивни, метаболитни, неврологични и други заболявания, особено у децата, изложени на въздействие от EDC.“

    Заглавието на изследването е Estrogen and Androgen Receptor Activities of Hydraulic Fracturing Chemicals and Surface and Ground Water in a Drilling-Dense Region. То вече е публикувано онлайн преди излизането на печатното издание.


    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  64. 65 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1026 Весело

    [quote#62:"rex"]що цената на газа в Щатите е толкова по-евтина от цената на газа в Европа.[/quote]Елементарно Уотсън!

    1. В САЩ шистите са на дълбочина от 0.5 до 1.5-2 км, а в Европа на от 3 до 5 км.

    "Well development costs in the United States average around $3 million per well (for the Barnett); however, well costs in Poland are projected to be around $15 million per well, a fivefold increase."
    http://pacwestcp.com/education/shaleunconventional-resources/poland/

    Точка 1 е достатъчна, но има и още.
    2. В САЩ има много повече и по-добри ПЪТИЩА в районите за добив.
    3. В САЩ има над 2000 установки за хоризонтално сондиране, а в Европа са 60-70.
    4. В САЩ прясната вода е от ДВА до ШЕСТ пъти ПО-ЕВТИНА отколкото в Европа.

    " In the United States, water costs an average of $0.05 per barrel, while in Europe water costs $0.06-$0.32 per barrel, depending on the country. "

  65. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK