Руски град иска да се присъдини към Естония

Крепостта в Ивангород на река Нарва

© wikimedia commons

Крепостта в Ивангород на река Нарва



Представители на руския град Ивангород, разположен на граница с Естония, са изпратили петиция до президентите на Русия и Естония с искане градът да се присъедини към балтийската страна, съобщи радио "Свободна Европа".


Общинският съветник Юри Гордяев е написал писмо до Москва и Талин, към което е приложил петицията. Той разказа, че обосновката зад петицията е, че Ивангород и няколко други селища по границата 300 години са били част от Естония и по тази причина следва да се върне под естонска юрисдикция.


Ивангород е с население от 11 000 души и е разположен на река Нарва, срещу естонския град Нарва.




Гордяев заяви, че не храни надежди границите да бъдат прекроени в резултат на петицията. Основната му цел е да привлече внимание към проблемите на града.


"Действията на бюрокрацията и безразличието на местната власт към проблемите ни ни принуждават към такива мерки", пише в писмото.


Според него причината за проблемите са закриването на Ивангородски окръг и включването на града в Кингисепски окръг, благодарение на което Ивангород получава по-малко бюджетни средства. Цените на електроенергията и водата в града също са се увеличили значително.


"Разбира се, няма да се присъединим към Естония", заяви Гордяев. "Наясно съм с това. Това не е във властта на президента на Естония, а на Владимир Путин. Въпреки това организирахме петицията, понеже никой не обръща внимание на проблемите ни."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Весело

    Следват кавказките републики, Сибир и т.д.
    На печелившите - честито!

    zenrus.ru
  2. 2 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 458 Весело

    референдумът е Незаконен

    отхвърля си

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2213 Весело

    Да правят референдум и великата естонска армия да им помогне.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 462 Неутрално

    К сожелению в России референдумы нет. Демек, тц =]

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    Ами да си направят един референдум като кримляните и Путин да им го признае, също като кримския.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Това вече започва да прилича на някаква абсурдна комедия от ранга на Кин-Дза-Дза...

    Не знам другарите в Кремъл какво мислят, но всичко около тях се придвижва в посока анимационен филм на Дисни.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    [quote#3:"EREBUS"]Да правят референдум и великата естонска армия да им помогне.[/quote]

    По-скоро Путин ще прати червената армия да ги "превъзпита".

    А истината е, че Естония и Русия са като Швейцария и Ирак - нищо общо.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Искали да преминат лъм Естония за да привлечели внимание!
    Пълна комплексарщина!

    Долу евроатлантическите ценности!
  9. 9 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 745 Весело

    Аааах фашистки гадове! Немедленно да се изселят, разстрелят, разкулачат!! Как така ще пробват да повтарят номерата на любимите си ръководители?!? Ако всеки крепостен започне така къде ще свърши Могучая...

  10. 10 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 751 Весело

    тези не искат диктатора пусин.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  11. 11 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 602 Весело

    Референдум и да влизат НАТО и да ги присъединяват

  12. 12 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Ей, навсякъде са тези бандеровци!

  13. 13 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 480 Любопитно

    какво ли е да живееш в Русия, на метри от ЕС? Грустно и тъжно.

    proudly built in Bulgaria
  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Какво им стана вече, всяко село се напъна да се присъединява към други държави...

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2183 Весело

    [quote#13:"Real Adventure Machinery"]какво ли е да живееш в Русия, на метри от ЕС? [/quote] Местиш се в съседното селище и толкоз.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Другаря Путин сега ще направи ли референдум? Мисля, че резултатите ще бъдат ясни И то без зелени човечета!

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#1] от "SPQR":
    [quote#1:"SPQR"]Следват кавказките републики[/quote] Само че те няма да поставят исканията си така кротко и възпитано !

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    [quote#15:"dogwoman"]Местиш се в съседното селище и толкоз. [/quote]

    Чакай др. Путин да върне изходните визи и пак ще приказваме.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9048 Неутрално

    Най-сетне малко нормалност.

  20. 20 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Разбирам ги, тъжно е да живееш през една река от свободата...

    Естония е в ЕС, Шенген и НАТО, БВП на човек е с 50% по-висок от руския, а естонците пътуват почти навсякъдебез визи, вкл. и в САЩ...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  21. 21 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1451 Весело

    А след присъединяването към Естония веднага ще им вдигнат заплатите и пенсиите с 50%!

    Да видим сега малокалибрения комплексар

    15.02.1989 - 07.02.2018
  22. 22 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#18] от "Norman Granz": Прав си,никак не е забавно. Човек лесно забравя лошото. Преживяла съм достатъчно унижения за визи...

    Доброто е заразно
  23. 23 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#16] от "virakocha":


    [quote#16:"virakocha"]Другаря Путин сега ще направи ли референдум? Мисля, че резултатите ще бъдат ясни И то без зелени човечета! [/quote]
    Путин прави референдум само когато вече има зелени човечета за да е ясен резултата. Так, че не чакай референдум без марсианци.

  24. 24 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    Ами добре, като искат - да се присъединят. Обаче, Естония дали ще ги иска? Така както чета, градчето има доста финансови проблеми, естонците дали са съгласни да им виснат на гърба?
    Иначе, крепостта от снимката е прекрасна. Биха могли да развиват туризъм, явно имат какво да покажат, просто да си изберат кадърна администрация.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Писал молба,пък не храни надежда.
    Вероятно е искал само популярност.

  26. 26 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#13:"Real Adventure Machinery"]какво ли е да живееш в Русия, на метри от ЕС? [/quote]
    И в Кьонигсберг не им е леко.

    zenrus.ru
  27. 27 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Въпросният град е била отнет от Естонската ССР и присъединена към РСФСР през 1945-та - само 8 години преди Хрушчов да направи трампата с Крим. Преди това в продължение на 300 години е бил част от община Нарва, която е в Естония. След като Естония стана независима те повдигнаха въпроса за тази територия и тогава Путин им посочи Крим и обясни, че нищо не може да се направи - решението на съветските власти е било ОК според тогавашното законодателство (нищо, че Естония, напрактика, е била окупирана по силата на споразумението между Хитлер и Сталин). Но, както стана ясно, за Путин законите и международните договори са нещо относително.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  28. 28 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    [quote#24:"VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!"]Ами добре, като искат - да се присъединят. Обаче, Естония дали ще ги иска? [/quote]Естония си ги поиска - виж по-горния постинг.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#7] от "Norman Granz":

    да ги освободи от фашизма

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#24:"VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!"]Обаче, Естония дали ще ги иска?[/quote]

    Кой ги пита естонците. Присъединяват се и свършен факт,както каза Торбалан

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  31. 31 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#7] от "Norman Granz":
    [quote#7:"Norman Granz"]А истината е, че Естония и Русия са като Швейцария и Ирак - нищо общо. [/quote]
    Така е!
    Талин е като една приказка! Къщите, уличките, Катедралата! Толкова е красив, че постоянно имаш усещане, че някакви феи и гномове ще се появят. Много е красив.
    Освен това е град, в който известен брой години е живял един от любимите ми руски писатели - Сергей Довлатов.
    Довлатов се чете на един дъх. Започнеш ли го, не можеш да спреш! Чудо! Има някои негови неща, които са на български.
    Чудо!

    The best way out is always through Robert Frost
  32. 32 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 3030 Неутрално

    Колкото и безсилно да изглежда, това си е болезнено кроше по физиономията на Путин. Първо, показва,че Русия е жива и непокорният дух не я напуска. И второ, демонстрира на света, че след руските бежанци в Европа (най-многобройни след сирийските) вече цели градове искат да избягат от "рая" на Путин.

  33. 33 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#13] от "Real Adventure Machinery":

    мдам
    ма като се замисля, ние като сме в ЕС не сме много по-добре
    ех официално руските комунисти (сега вече капиталисти) не ни управляват, но само официално де

  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    [quote#31:"Realistka"]Толкова е красив, че постоянно имаш усещане, че някакви феи и гномове ще се появят. [/quote]

    И моите впечатления бяха такива. Между другото, сигурно знаеш, че Естония е една от най-напредналите страни В СВЕТА по въвеждане на e-government, което е залог за прозрачност и некорумпираност на публичната администрация. Дават я за пример в държави като Великобритания, Швеция, Дания и т.н.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Естония е направо Рай спрямо раша..

  36. 36 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1431 Весело

    Дали пък да не предложим на Едирне и Истанбул да минат към България, чи да лязът в Ефропата по бързият начин!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  37. 37 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1476 Весело

    [quote#30:"magen_enoshi"]Кой ги пита естонците. Присъединяват се и свършен факт[/quote]

    Да, вица е готин.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  38. 38 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    [quote#34:"Norman Granz"] Естония е една от най-напредналите страни В СВЕТА по въвеждане на e-government, [/quote] Я, там не е ли също противоконституционно и противоестествено дори? Те чугуни нямат ли тези хора!

    Доброто е заразно
  39. 39 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    "Разбира се, няма да се присъединим към Естония", заяви Гордяев. "Наясно съм с това. Това не е във властта на президента на Естония, а на Владимир Путин. Въпреки това организирахме петицията, понеже никой не обръща внимание на проблемите ни."

    На Гордяев дните са преброени. Путин не прощава такива волности.

  40. 40 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Естония е по-добър пример дори от Полша/Чехия/Унгария за предимствата на ЕС и капитализма като цяло. Държава, в която има малко, но ефективен държавен апарат.

    И дори когато бяха на ръба на пропастта при кризата, не се поддадоха на популизъм, проведоха реформи, и пак растат сега. Икономиката им падна за 1 година повече от гръцката, а сега пак напредва със страшна сила.

    И то в държава, чиито език никой не говори, малка и то до самата Русия. Направо ме е яд какви селски тарикати ни направиха нашия преход...

  41. 41 Профил на stanislav84_84
    stanislav84_84
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Всеки иска да мръдне нанякъде

  42. 42 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#34] от "Norman Granz":
    [quote#34:"Norman Granz"] сигурно знаеш, че Естония е една от най-напредналите страни В СВЕТА по въвеждане на e-government,..... Дават я за пример в държави като Великобритания, Швеция, Дания и т.н. [/quote]
    Това, че са въвели е-правителство знаех, но не знаех, че я дават за пример на тези страни. Браво на естонците! Много, много горд народ! Оказва се и креативен!

    The best way out is always through Robert Frost
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#40] от "ungeheuer":

    Не се ядосвай -> виж в Румъния са на същото дереже.
    България би трябвало да се сравнява със страни от региона със сходна история и манталиет.

  44. 44 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    [quote#3:"EREBUS"]Да правят референдум и великата естонска армия да им помогне. [/quote]

    Доколкото знам Естония е част от НАТО. Така че Путин може да заповяда. Преди няколко дни от НАТО съобщиха, че военното летище край естонския град Амари ще бъде превърнато в база, от която НАТО ще увеличи патрулните си полети над прибалтийското въздушно пространство.

  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    "Русия може без малцинствата,но малцинствата не могат без Русия"-цитат от реч на Путин.
    Явно обаче тези от Ивангород не мислят така! Ако ги приемем за малцинство,де...Все пак са руснаци,доколкото разбрах...

  46. 46 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Весело

    1.Интересно ако проведат референдум какъв ще е резултата.
    2. Знаят ли клетите, че в Естония русите нямат граждански права и майка Европа, която много се грижи за малцинствата у нас, там хич не и дреме.
    3. Хората и държавите ще спечелят от правото на самоопределение на хората - Чечня ще стане независима - Мир, тоя град ще мине към Естония, естонски градове с безправно население към Русия, Харков, Луганск и Донецк към Русия, а ние да речем към САЩ, да направим една равноправна федерацийкаь ЩЕ ПРЕЦАКАМЕ И еВРОПА и Русия няма да ни трябват амирикански визи и газ от Русия ще ползваме Румънски шистов

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на wae35358299
    wae35358299
    Рейтинг: 233 Неутрално

    През 2011г.бях в Русия и видях много интересни неща.Минахме през Иваногород за Естония.Пътят от Петербург е ужасен-кръпки и безброй тирове,които те изпреварват.На няколко км преди града има КПП,което проверява всички преминаващи коли и автобуси.След проверка на документите те пускат да преминеш.Градът е пограничен и нищо запомнящо се.Сиви сгради, грозни магазини и тесни улици.На самата граница минахме много бързо-1 час,което е направо рекорд.Автобусите били с предимство а не камионите както на другите граници.Когато бяхме в гр.Нарва-Естония всички въздъхнахме с облекчение.Тази крепост която се вижда е от Тарва а не от Иваногород,дели ги река Нарва.

  50. 50 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#34] от "Norman Granz":

    Много е напреднала Естония, няма що, само в устите на пропагандистите. Та това е държава с население колкото Пловдив Държавата на блатата. Георги Ангелов цял герб мандат ги хвали, хвали хвали, колко били напред с риформите и те тъкмо ги осъществиха и взеха че фалираха. Там ли такъв неолиберален мол падна и смаза 200 души... Егати напредъка. Или беше в другото джудженце - Латвийката. Който потиска малцинствата, господ се намесва дискретно... Ние продавахме оръжие на разни държавици и хоп - земетресения, наводнения, катастрофи. Кървавите пари се заплащат.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 959 Весело

    " Знаят ли клетите, че в Естония русите нямат граждански права и майка Европа, която много се грижи за малцинствата у нас, там хич не и дреме. "

    Драги ми Иванчо, има две възможни обяснения:

    -Или руснаците живеещи на границата с Естония четат само вестник Правда
    -Или ти четеш само руски сайтове

  54. 54 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#49] от "wae35358299":

    Днешната пропаганда лесно цъфва, като човек погледне в гугъл ърт и не само там. Аре бегай! измисли нещо друго.

  55. 55 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#46:"ivanivanovv"] в Естония русите нямат граждански права и майка Европа, която много се грижи за малцинствата у нас, там хич не и дреме. [/quote]

    Според естонската конституция, за да получи един жител естонски документи, трябва да знае естонски език. Руснаците и представителите на другите бивши съветски републики, които не знаят езика имат статут на постоянно пребиваващи чужденци. Никой не ги гони, но нямат право да постъпват на работа в държавната администрация, да избират и да бъдат избирани в парламента. Тези които са останали в прибалтийските републики са се нагодили към обстановката и си живеят така - учат в руски училища, работят в руски фирми, имат сдружения, това е техен избор.....Така е и в Литва и Латвия...........Един украинец, женен за рускиня от Талин ми каза преди няколко години с гордост, че града се развива толкова бързо, че е заприличал на Хон Конг....

  56. 56 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#53] от "Петър Иванов":

    или пък ти нвищо не четеш, освен Винету по въпроса има дстатъчно информация в немски, френски и др. сайтове. Но щом петното ви е медиен стожер добре сте, вървите към прогрес...

  57. 57 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Весело

    E ,имало и умни руснаци ..)
    Не може да се отрече ..))

    BIG AL
  58. 58 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#50:"ivanivanovv"]държава с население колкото Пловдив[/quote]

    Как безцеремонно излъга..........Тагариш, Люксембург и Исландия са с още по малко население, но са сред най развитите държави. Но ти искаш всичко да е болшой, нали?

  59. 59 Профил на Н.П.
    Н.П.
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Хайде като преписвате (превеждате дословно) новини, поне да гледате датата: http://www.rferl.org/content/Russian_Border_Town_Seeks_To_Join_Estonia/2011276.html (под снимката)

  60. 60 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#55] от "dobrich":

    И да знаят езика е същото. Жива дискриминация по етнически признак откъдето и да го погледнеш по международните стандарти.

  61. 61 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#60:"ivanivanovv"]И да знаят езика е същото.[/quote]

    Ами ако го знаят както омъжените у нас 30-40 г. рускини - "направа да падладееш".....Естонския език не е от славянската езикова група, все пак.

  62. 62 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#58] от "dobrich":

    искам да ти кажа, но ти не искаш да разбереш. Защото една малка държава има съвсем различна икономика сравнена с една по-голяма като нас. На шепа хора положението може да се оправи по-лесно нали така, както обаче и да се влоши рязко....

  63. 63 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#21] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    Нацистът Путин не може да докосне и с перце Естония. Дори, ако Талин хипотетично реши да приеме молбата на Ивангород. През ноември 2013г., при най-голямото от 2006 г. насам военно учение с реална стрелба, силите на НАТО отблъснаха въображаема атака срещу Естония от измислена страна, наречена Ботния. Четири месеца по-късно, благодарение на Володята, НАТО вече няма нужда да оправдава съществуването си.

  64. 64 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Настойник на Естония е мама Суоми...
    Там се получи нещо нормално и
    по-различно от Литва и Латвия...
    Разпада на СССР при Елцин е факт с противоречиви последици за отделните народи и не бива да ги подценяваме...
    Украйна е такъв случай, при това, тя всякак е
    и твърде важна за
    геостратегическия статус на Русия...

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на Обектив
    Обектив
    Рейтинг: 176 Весело

    Да не би да става въпрос за Санкт Петербург, че той е на един хвърлей от Естония?

    Run, rabbit run. Dig that hole, forget the sun. And when at last the work is done, don't sit down it's time to dig another one.
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  68. 68 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#14:"dogwoman"] всяко село се напъна да се присъединява към други държави... [/quote]

    Кутията на Пандора беше отворена със саморазпускането на СССР в 1991 г., сега с Кримската криза се отваря наново.....

  69. 69 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Толкова упражнения да си прочетат табелата в Дневник. А на мужиците идеята била да им обърнат внимание. Някакъв пък вече анексира Сибир. Сега да чакаме ли Чувашия да струпа войски. В Грозни се строи туристически комплекс, наречен Грозненскому морю за милиарди в долари. Гледам гледам, море там няма. Путин и море ще им построи. Май никой не строи там,където има хър мър. О чакайте, той Умаров даде фира. И както се шушука хората са го придали. Май не искат да ходят като пингвини.

  70. 70 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#60:"ivanivanovv"]Жива дискриминация по етнически признак откъдето и да го погледнеш по международните стандарти. [/quote]

    За твое сведение, премиер на Латвия до преди 2-3 години беше местен етнически руснак. Не знам, може да е все още начело на правителството?

  71. 71 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    iso pet viscosity от "ungeheuer":

    Приятел ама тя естония е колкото половин софия, аз мисля, че половин софия даже е по-добре от естония!

  72. 72 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#64:"dimko"]
    Настойник на Естония е мама Суоми... [/quote]

    Така е, Естония е малкото братче на Финландия, езиците им са почти идентични, предполагам и манталитета, пият до дъно ....Правят заедно бизнес, доста естонци работят при финландците.

  73. 73 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#24] от "VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!":

    ти знаеш ли какво е да развиваш бизнес в Русия и да избираш кадърни хора? невъзможно. Знам го от руснаци - в прав текст казват - нищо не можеш да направиш ако нямаш протекции и не плащаш. А пък граничен град да си избира управници? това кой ще го допусне, там е бъкано с агенти на ФСБ и военни, кмета се избира по устав, а губернатора се назначава от Москва, а неговите решения са над кмета.

    седеньето го зголемува задникот
  74. 74 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#69:"nefpanta22"]Умаров даде фира[/quote]

    Споко, има заместник.....Много си се загрижил?

  75. 75 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#49] от "wae35358299":
    [quote#49:"wae35358299"]Тази крепост която се вижда е от Тарва а не от Иваногород,дели ги река Нарва.[/quote] Ако е вярно срам за редакцията - проверявайте източниците !

  76. 76 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    [quote#50:"ivanivanovv"]Та това е държава с население колкото Пловдив [/quote]

    Пловдив е 1.3 милиона?

    Всичко останало в поста ти е също толкова "достоверно", комунде.

    Айде сега отречи, че си комунде - вие сте предвидими като смяната на деня и нощта.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  77. 77 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1476 Любопитно

    До коментар [#73] от "Пипера е много лют":

    Да, предполагам, че е така. Но все пак, градчето е много красиво, разгледах малко снимки в нета, та е грехота да не се възползваш от нещата, които имаш. Би станало чудесна туристическа дестинация, ама...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  78. 78 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    [quote#68:"dobrich"]Кутията на Пандора беше отворена със саморазпускането на СССР в 1991 г.[/quote]
    Аз бих казал и малко преди това. През август 1989 г възникна т.нар. Балтийски път. Тогава близо два милиона жители на Литва, Латвия и Естония се хванаха за ръце в 600-километрова жива верига и поискаха независимост от СССР. Още тогава разбрах, че тези народи ще постигнат много.

  79. 79 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 845 Весело


    И аз искам да се присъединя...заради естонките...

    Може цял живот да живеете в Еести и грозна жена да не видите...нищо общо с грозни жени като еврейките...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  80. 80 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    [quote#78:"GreenEyes"]Още тогава разбрах, че тези народи ще постигнат много.[/quote]

    Има пряка корелация между желанието да избягаш по-далеч от Русия и шансовете да успееш в живота.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  81. 81 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#79:"Tigalta"] грозна жена да не видите..[/quote]

    При роднините им във Финландия не е така....

  82. 82 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Всъщност, като че ли новината е от 2010-та?! Дневник? Вие вестник ли сте, или блог?

    Тъй като вярвам донякъде в съвестността си, ви съветвам да си повишите уменията?!

  83. 83 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#75] от "do.r.n":

    Крепостите са 2 - по една на двата бряга на реката. Има ги на снимката в следната статия:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ivangorod

    Крепостта в Ивангород е отдясно, а в Нарва - отляво.

  84. 84 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Град Нарва е третият по големина в Естония, но в него се говори не естонски, а руски. Само 3 % от 70-те хиляди жители на града са естонци, а 95 % са руснаци.
    http://www.journey.bg/guide/guide.php?country=102&city=430&gtype=5

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  85. 85 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 458 Неутрално


    До коментар [#74] от "dobrich":
    О сигурен съм, Нато ги обучава .Така че руските "Вълкодави" ше имат работа .

  86. 86 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2987 Весело

    Говорят си двама чукчи на руският бряг срещу Аляска.
    - Лошо направил батушка цар.
    - Защо?
    - Продал Аласка а Чукотка не продал.

    подпис
  87. 87 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Европейската комисия против расизма и нетърпимостта - експертен орган на Съвета на Европа, има намерение да обнародва доклад за ситуацията по отношение на човешките права в Естония. Отделна глава е посветена на положението в страната на рускоезичното население. В Съвета на Европа отбелязват, че „рускоезичното неселение е подложено на риск от маргинализация, изключване от обществените структури и процеса на приемане на решения".
    Цялото: http://bulgarian.ruvr.ru/2010/03/02/4956926/

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  88. 88 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#83] от "ijj": ОК, всичко е точно !

  89. 89 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    GENEVA (Reuters) - Russia signaled concern on Wednesday at Estonia's treatment of its large ethnic Russian minority, comparing language policy in the Baltic state with what it said was a call in Ukraine to prevent the use of Russian.
    http://www.reuters.com/article/2014/03/19/us-russia-estonia-idUSBREA2I1J620140319

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  90. 90 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1077 Весело

    [quote#46:"ivanivanovv"] Знаят ли клетите, че в Естония русите нямат граждански права[/quote]
    По-леко с опорните точки, таваришч, не се намираш на язовир Копринка и едва ли някой тук ще те вземе на сериозно.

  91. 91 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Чети Крим, чети.
    Тези хора не са глупави.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  92. 92 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#50] от "ivanivanovv":
    [quote#50:"ivanivanovv"]Та това е държава с население колкото Пловдив Държавата на блатата[/quote]
    Да ве.
    Ами Холандия държава ли е?
    Под морското равнище моля ти се. И ще ми живеят?
    Как смеят? Че и диги си направили, че и икономиката им колкото руската тАварищ дорогой .

    Ей, това редовия чугун хич ви няма.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  93. 93 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    [quote#80:"Norman Granz"]Има пряка корелация между желанието да избягаш по-далеч от Русия и шансовете да успееш в живота. [/quote]
    Съгласен съм. Дори и нашите другари потвърждават това правило, а банковите им сметки са на хиляди километри от Москва.

  94. 94 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#83:"ijj"]Крепостта в Ивангород е отдясно, а в Нарва - отляво.[/quote]
    Установление границы между Эстонской ССР и РСФСР по реке Нарове (24 ноября 1944 года), вследствие чего Ивангород и Нарва оказались в разных союзных республиках, дало основание восстановить Ивангород в ранге самостоятельного населённого пункта.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Ivangorod1860.jpg?uselang=ru

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  95. 95 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#87] от "geo_19":
    [quote#87:"geo_19"]В Съвета на Европа отбелязват, че „рускоезичното неселение е подложено на риск от маргинализация, изключване от обществените структури и процеса на приемане на решения". [/quote]
    И правилно.
    80% от руснаците показаха, че так надо да се отнасят с тях за да не никне никъде семето на национал-болшевизма.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  96. 96 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сова":
    [quote#8:"Сова"]Искали да преминат лъм Естония за да привлечели внимание!
    Пълна комплексарщина![/quote]
    Боли като е към свои, а таварищ?
    Так надо.

    пп. Пиша ти за да привлека още минуси към коментара ти.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  97. 97 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#91] от "Росен (путлер капут)": Късно е за четене !

  98. 98 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#3] от "EREBUS":Абсолютно точно сте описали руската принципност. А това е и добре познатата комунистическа принципност в България и Русия. Защо ли?

  99. 99 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#13] от "Real Adventure Machinery":
    [quote#13:"Real Adventure Machinery"]какво ли е да живееш в Русия, на метри от ЕС? Грустно и тъжно. [/quote]
    Да не се чудим на кубинците дето плават с дъски даже, че срещу тях пък е точно срещу Маями.
    На половин..."ухо" разстояние .

    Та и така с този руски нещастен град.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  100. 100 Профил на Strange Loop
    Strange Loop
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#18:"Norman Granz"]Чакай др. Путин да върне изходните визи и пак ще приказваме. [/quote]
    Мац-пис-пис.

    Libera te tutemet ex inferis




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK