"Икономист": До края на 2014 г. Китай ще е най-голямата икономика в света

Един от двигателите на китайската икономика през последното десетилетие беше строителството

© Associated Press

Един от двигателите на китайската икономика през последното десетилетие беше строителството



До края на 2014 г. Китай ще стане най-голямата икономика в света, съобщава списание "Икономист" в своята рубрика "Графика на деня".


До 1890 г. Китай е била най-голямата икономика на света, но чак през 2014 г. тя има шанс отново да задмине западните страни и да си върне тази позиция. Според списанието, сравнението на силите на различните икономики понякога е сложно поради валутните курсове, а "превеждането" на БВП директно в долари често не дава адекватно представяне на цената на живота в определени страни, поради неравномерните разлики и отношения между цените на стоките.


По тази причина се използват изравнени потребителски кошници със сравними стоки и услуги, които позволяват прилагането на т.нар. метод на изчисление на БВП по паритет на покупателна способност.




Публикувани днес данни от една от икономическите програми на ООН включват информация за "цената на живота" през 2011 г. в 199 държави. Оказва се, че БВП на Китай по паритет на покупателната способност се е увеличил значително повече, отколкото икономистите са очаквали в периода 2005-2011 г. – с цели 20%.


Въпреки че МВФ предсказва Китай да стане най-голямата икономика през 2019 г., с оглед на новите данни анализаторите от "Икономист" прогнозират, че това ще се случи до края на 2014 г.


"Американският век е към края си, започва азиатският", завършва списанието.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 633 Весело

    "Въпреки че МВФ предсказва Китай да стане най-голямата икономика през 2019 г., с оглед на новите данни анализаторите от "Икономист" прогнозират, че това ще се случи до края на 2014 г."

    Отличници , две петилетки за една са взели

  2. 2 Профил на kostovism
    kostovism
    Рейтинг: 409 Неутрално
  3. 3 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 638 Неутрално

    А когато китайците разберат, че до сега са яли само гарнитурата ще настъпи световен глад?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  4. 4 Профил на kostovism
    kostovism
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Става въпрос за БВП по ППП на Световната банка" Да се чете БВП по ППП по данни на СБ.

  5. 5 Профил на zapoznat
    zapoznat
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#3] от "Къти":

    Те вече го знаят....

  6. 6 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    Все още БВП на Китай е поне 40% от този на САЩ , а на Русия е 4 пъти надолу ,сега остана да дадат статистика ,че китайците са по богати и живеят по добре от американците ,а целия свят ще спестява в юани ,а всички ще бягат там ,щото е най хубавото място за живеене ,трябва навсякъде да ходиш с маска от смога и мръсотията

  7. 7 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 638 Неутрално

    МВФ вероятно сравняват БВП на двете държави, който за 2012 е бил 17:9 билиона в полза на САЩ. Обаче, погледнато в разрез, китайския продукт идва от производство/промишленост, а американския повече от услуги и финансова дейност.

  8. 8 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10159 Неутрално

    совите не са това , което са . та и в китай не всичко е на показ .

  9. 9 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Ами нека да стане...Отделен въпрос е, дали това автоматично дава първо място по стандарт на живот.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  10. 10 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    Това е съвсем нормално. 1.5 милиарда са. Втора трябва да бъде Индия. Това че не бяха досега е благодарение на Комунизма.
    А това че скоро ще бъдат най-голямата икономика не е много впечатляващо като се има предвид че САЩ са само 310 милиона. За жизнен стандард да не говорим.

    California Über Alles
  11. 11 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 621 Любопитно

    Това е реалността.Китай е момента в фабриката на света,но инвестират сериозно в образование и наука и все повече произвеждат стоки с висока добавена стойност под собствени брандове.Освен това бъдещето в е Азия,младо и увеличаващо се население,страни като Индонезия 240 милиона,Виетнам и Филипините около 100 милиона,да не споменавам Индия и т.н.

  12. 12 Профил на Тараторчо
    Тараторчо
    Рейтинг: 466 Разстроено

    За нас пък остава надеждата, че до края на 2014 г., в рамките на ЕС, България ще е на ... ъ-ъ-ъ.. на последно място пак damn!

    Гласувах. А ти?
  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3662 Неутрално

    Ами държава, на която живее 1/5 от населението на света, е по-скоро учудващо, че още НЕ Е най-голямата икономика на света. Китайците с 5х населението на САЩ най-после ги настигнаха. Ура!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Добре. Аз отдавна тренирам с яденето на ориз. Надявам да свикна и с кучешкото...

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  15. 15 Профил на smeshnotoani
    smeshnotoani
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Но на каква цена? Живеят в мизерия или поне по-голямата част от населението. Децата започват да работят от 5-годишна възраст. Нищо хубаво не виждам в това.

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3662 Неутрално

    [quote#4:"kostovism"]БВП по ППП по данни на СБ.[/quote]

    Това ППП е доста измамна величина. Например, в една африканска държава, където заплатите са 100 долара, но със 100 долара може да се купи един тон банани, може да се окаже, че ППП е по-високо от това в Норвегия, където със 100 долара могат да се купят 10 килограма банани.

    Ама я африканецът да иде в Норвегия с доходите си от Африка...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на badsnake
    badsnake
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Който работи печели, оттук нататък стигане няма, Китай инвестира във всичко и най вече в производство, защото само с услуги нестава.

  18. 18 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Това означава и че скоро ще спрат да дъргуват в долари

    Евроатлантида
  19. 19 Профил на badsnake
    badsnake
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#15] от "smeshnotoani":
    така почна и запада с тежка експлоатация, но постепенно се натрупват богатства и се вдига жизнения стандарт

  20. 20 Профил на smeshnotoani
    smeshnotoani
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#19] от "badsnake":

    Чесно казано се съмнявам там нещата да се подобря. Просто там са прекалено много хора. Но да се надяваме, че така ще се случи.

  21. 21 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    [quote#15:"smeshnotoani"]Но на каква цена? Живеят в мизерия или поне по-голямата част от населението. Децата започват да работят от 5-годишна възраст. [/quote]

    Това не е вярно по 2 причини:
    1) в Китай много държат и ценят образованието - децата задължително учат.
    2) Мизерия и ултрабогати има навсякъде. Да не би в САЩ всички да ходят по пачки??

    Евроатлантида
  22. 22 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Весело

    [quote#9:"Велислав"]Отделен въпрос е, дали това автоматично дава първо място по стандарт на живот. [/quote]

    Стандарта на живот е относителна величина. При икономически кризи има свойството рязко да пада...

    Евроатлантида
  23. 23 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Държава , в която НЯМА пенсионни и здравни застраховки /вноски/ ..
    Има само за около 100-150 милиона :)
    Кой колкото живее- толкова :)
    Ако плати за една година ПЕНСИИ на 300 милиона души - ще ФАЛИРА държавата :)
    Хахаааааа......

    BIG AL
  24. 24 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#3:"Къти"]А когато китайците разберат, че до сега са яли само гарнитурата ще настъпи световен глад?[/quote]

    Тогава ще се разболеят, ще станат дебели, ще ги домързи да работят и ще се сринат.

  25. 25 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Весело

    [quote#22:"sa6"]При икономически кризи има свойството рязко да пада...[/quote]
    Факт.
    Мнозина американци замениха гладните за бензин СУВ-та за хибридни автомобили.
    Живи да ги оплачеш.

    zenrus.ru
  26. 26 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 409 Весело

    [quote#18:"sa6"]Това означава и че скоро ще спрат да дъргуват в долари[/quote]
    аха, ще се върнем към бартерната търговия:
    10 тома с цитати на Мао срещу 2 яйца и половинка свинско.

    zenrus.ru
  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#18] от "sa6":
    [quote#18:"sa6"]Това означава и че скоро ще спрат да дъргуват в долари[/quote]

    Ами не, не означава. Мурзилка обаче не понимает.

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на jerusalem
    jerusalem
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#10] от "Pontif":

    323.млн

  29. 29 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    [quote#25:"SPQR"]Факт.
    Мнозина американци замениха гладните за бензин СУВ-та за хибридни автомобили. [/quote]

    Друг факт е, че в Азия никой не иска да кара малки и екологични хибриди. Там на мода са огромните европейски премиум СУВ-ове.

    Евроатлантида
  30. 30 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#27] от "virakocha":

    британците от "Дъ Економист" ти го казват
    "Американският век е към края си, започва азиатският",

    знам че боли..

    Евроатлантида
  31. 31 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Скоро ще се убедим-чакаме ги да ни вдигнат икономиката.

  32. 32 Профил на Толерантен
    Толерантен
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Най-голямата икономика в света е тази на Европейския съюз, но тъй като официално все още не се води като една държава...

  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#30] от "sa6":

    Кое те боли? Че не си китаец с 14 часов работен ден? А ти за САЩ нямай грижи, от поне 100 години ги чакаме да изгният...

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34 Профил на Big_Easy
    Big_Easy
    Рейтинг: 8 Неутрално
  35. 35 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#33] от "virakocha":

    Аз изобщо не съм щастлив и силно се надявам американците да задържат фронта, поне докато се пенсионирам

    Евроатлантида
  36. 36 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Китай е балон ....

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  37. 37 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#34] от "Big_Easy":

    Отровните химикали за които се говори във филма освен в електрониката се ползват и във хидравличния фракинг при добива на шистов газ

    Евроатлантида
  38. 38 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3725 Неутрално

    До коментар [#27] от "virakocha":
    прав си , просто на доларите вече ще е китайския президент

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  39. 39 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Обаче в Китайската експанзия идва платото. Колкото по-богати стават, толкова ще им е по-трудно да държат тоя ръст. Още по-трудно ще е запазването на властта на ККП.

  40. 40 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 524 Неутрално

    БВП на калпак отрзява по-реална картина за икономиката им.

    Но китайците са далеч по-мъдри от рашките..

  41. 41 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Китай е бомба със закъснител. докато западняците инвестират масово нещата ще вървят в момента в които спрат .... бум.

  42. 42 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Майтап бе Уили, китайската комунистическа икономика най-голямата в света.

  43. 43 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Весело

    На плаката на снимката пише "chinese dream", ако някой се чуди.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  44. 44 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    [quote#18:"sa6"]Това означава и че скоро ще спрат да дъргуват в долари[/quote]
    нищо подобно никой не крепи долара повече от КИТАЙЦИТЕ........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  45. 45 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Още помня кадрите на БНТ от 70-те години. По новините все показваха тълпи с китайци на колелета с ватенки и каскети. Други кадри с другаря Мао и пак тълпи тичайки по полята да гонят врабчетата. Всички им се подиграваха под една или друга форма!

    Днес в Китай завършват годишно над 200 000 (двеста хиляди) инженери! За разлика от нас, голяма част от китайците се прибират след като са живяли в чужбина и предават своя опит на тези в Китай.

    Китай изкупуват почти всичкото налично злато през последните години, нищо че самите те са един от най-голямите производители!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  46. 46 Профил на Big_Easy
    Big_Easy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#37] от "sa6":

    въпреки че видеото е за химикалите, коментарът ми е отговор за стандарта на живот.
    Щом има хора които работят при такива условия на дали се интересуват, че икономиката на държавата им е най-голямата в света.
    Едното момиче казва че е студентка и е искала да помогне на семейството си. Към края на видеото казва, че е станала още по-голяма тежест.
    Според мен е важно как живее болшинството от хора в една държава

  47. 47 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 409 Весело

    [quote#7:"bilbotorbins"]а американския повече от услуги и финансова дейност[/quote]
    Е, забрави 6-ти американски флот и износа на демокрация

  48. 48 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#15] от "smeshnotoani":

    Япония и Германия след войната са дръпнали по подобен начин.

  49. 49 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    А Индия измества Япония, това са фактите.
    Но в Брюксел се карат за кривината на краставицата.
    Трябва им мощен будилникъ в стил комбъл-парен чук, да се събудят тия бюрокрадци.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  50. 50 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#15] от "smeshnoto вземат по 200 евро минимум май е по добре от в бг
    http://www.lemonde.fr/economie/article/2014/02/09/la-chine-a-fait-le-choix-d-augmenter-les-salaires-au-prix-d-un-peu-de-competitivite_4362980_3234.html

    Жени и вино! Вино и жени!
  51. 51 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Екологичната бомба, която цъка в Китай ще помете властелините от ККП. Много е страшно положението, другари! Та не знам този азиатски век, колко дълго ще да трае! Хората може да спреш – екзекуции, затвор, насилствена емиграция, но природата не можеш да надхитриш!

  52. 52 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3703 Весело

    До коментар [#10] от "Pontif":


    [quote#10:"Pontif"]А това че скоро ще бъдат най-голямата икономика не е много впечатляващо като се има предвид че САЩ са само 310 милиона.[/quote]Смятай,че ако САЩ бяха колкото китайците като брой население,то днес на Китай щеше да му трябва още към век за да ги стигне...

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    "До 1890 г. Китай е била най-голямата икономика на света, но чак през 2014 г. тя има шанс отново да задмине западните страни и да си върне тази позиция. "Американският век е към края си, започва азиатският", завършва списанието."

    Това беше ясно, че ще стане някой ден.... въпросът НЕ е дали, а кога! Според "Икономист" това ще стане в края на тази година, според МВФ през 2019г.... едно е сигурно, обаче.... Китай отново ще стане водещата световна икономика! И това е напълно, нормално имайки предвид: първо, че Китай вече е водещата държава в търговията, че местната икономика се развива бързо, че местните доходи се покачват всяка година, че местния вътрешен пазар се разширява, увеличават се и местните компании... и накрая, но не на последно място, хората в Китай работят здраво и положителните резултати са налице!!!

    http://www.vesti.bg/pari/biznes/kitaj-izprevarva-sasht-v-tyrgoviiata-5515531

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#5:"zapoznat"]Те вече го знаят.... [/quote]

    Страната в която се яде най-много пилешко, телешко и свинско месо е Китай.... имам предвид собствено производство и внос от чужбина.

    П.П.
    Още едно уточнение. Става въпрос за общо количество месо, а не средно на човек.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#7:"bilbotorbins"]Обаче, погледнато в разрез, китайския продукт идва от производство/промишленост, а американския повече от услуги и финансова дейност. [/quote]

    [quote#11:"moloko_"]Това е реалността.Китай е момента в фабриката на света,но инвестират сериозно в образование и наука и все повече произвеждат стоки с висока добавена стойност под собствени брандове.Освен това бъдещето в е Азия,младо и увеличаващо се население,страни като Индонезия 240 милиона,Виетнам и Филипините около 100 милиона,да не споменавам Индия и т.н. [/quote]

    Абсолютно вярно и точно! Именно заради това, статията завършва със следния цитат: "Американският век е към края си, започва азиатският", завършва списанието."

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 467 Неутрално

    В моята фирма има база данни с личности с материално състояние над 3 милиона $ и китайците в нея са около 1.5М, от тях почти една четвърт имат адрес в Америка или Европа, и на повечето децата учат в чужбина. Китайското богатство е добре дошло за американските университети, както и производителите на луксозни стоки, примерно Тесла продаде миналата година 40,000 коли в Китай, на цена $121,000 в Америка цената е $75,000

  57. 57 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#54:"Иво"]Страната в която се яде най-много пилешко, [/quote]
    Страната в която се пие най-много вода и се храчи най-много по улиците също е Китай.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  58. 58 Профил на Ekaterina Roris
    Ekaterina Roris
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Горко на природата и на нас.

  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9279 Неутрално

    Е все пак Китай има 1,4 млрд.население.

  60. 60 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Това е. В бъдеще освен английски ще трябва да се знае и китайски. В ЮК вече има училища с преподаване на китайски - нищо, че английският е световен език. А в България, където се говори език с местно значение още не са се осетили накъде духа вятъра.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  61. 61 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тази новина е твърде сериозна,
    за да предизвиква лековати коментари ...
    Става дума за "нов" участник в
    дефинирането на световния икономически ред ...
    Във времето, това и по-силно ще проличи...

  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#15:"smeshnotoani"]Но на каква цена? Живеят в мизерия или поне по-голямата част от населението. Децата започват да работят от 5-годишна възраст. Нищо хубаво не виждам в това. [/quote]

    Интересно, защо си мислите, че мнозинството китайци живеят в мизерия? Или пък защо смятате, че мнозинството китайски деца започват да работят на пет годишна възраст! Дори и да има такива случаи, то те се срещат рядко....

    Първо няколко статии за средната класа в Китай и колко многобройна е тя:

    http://money.cnn.com/2012/04/25/news/economy/china-middle-class/

    http://www.mckinsey.com/insights/consumer_and_retail/mapping_chinas_middle_class

    Второ, какви са средните заплати в Китай днес? Ето повече информация, първо на български:

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2150012

    http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1293269

    А, ето и на английски:

    http://www.clb.org.hk/en/content/migrant-worker-wages-increased-14-percent-2013

    "Тhe average monthly income of China’s 269 million rural migrant workers stood at 2,609 yuan at the end of 2013, an increase of about 14 percent over the previous year, according to data from the Ministry of Human Resources and Social Security."

    За тези които не знаят, курса на юана към 30.04.2014 г. е: 1 лев е = на 4,4366 юана!

    2606 yuan = 587 лева

    "However, wage levels for migrant workers are still far below the average wage in the cities, which in 2012 stood at 3,897 yuan per month, according to the National Bureau of Statistics, still 50 percent higher than the figure for migrant workers last year."

    3897 yuan = 878 лева.

    За тези които не знаят, средната работна заплата в България е около 830 лева, а минималната е 340 лева. Т.е. китайските "мизерни" заплати са сравними с тези в България, която е членка на ЕС!

    П.П.
    Ето и по сектори, как се движат заплатите в Китай:

    http://www.clb.org.hk/en/content/income-disparity-continues-rise-china

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#19:"badsnake"]така почна и запада с тежка експлоатация, но постепенно се натрупват богатства и се вдига жизнения стандарт [/quote]

    Точно така, и добър пример за това е Великобритания, когато там започва Индустриалната революция.... тогава милиони британци са живеели в много тежки условия, условията на работа са били ужасни, имало е често детски труд в английските фабрики и мини, както и голямо замърсяване на околната среда! Всичко това се променя постепенно, под обществения натиск на работниците и средната класа, именно такива процеси има и днес в Китай:

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2012/04/08/1804100_mladite_kitaici_sa_gotovi_za_stachki_i_protesti/

    http://libcom.org/blog/chinese-electronics-workers-win-20-pay-rise-after-three-week-strike-28112013

    http://libcom.org/library/third-wave-chinese-labour-movement-post-mao-era

    И още една статия за средната класа в Китай:

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2013/01/08/1980552_novite_krale_na_srednata_klasa/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на НРБ
    НРБ
    Рейтинг: 0 Весело

    [quote#15:"smeshnotoani"]Децата започват да работят от 5-годишна възраст[/quote]
    Май си объркала вековете. Сигурно имаш предвид тогава:

    "До 1890 г. Китай е била най-голямата икономика на света"

    https://bg-bg.facebook.com/Peoples.Republic.memories
  65. 65 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Развитието на едно общество не може да се измерва само чрез БВП. Не мога да си представя в скоро време Китай да станат водещи в информационните технологии, правото и културата. Корупцията в Китай е чудовищна. Капиталът много лесно се премества. Запада построи новия модерен Китай. Без технологиите и ноухау-то на Запада, Китай щеше да мижитурка. Но всичко е до време. Капиталите след време може да започнат да се преместват в Индия. Африка е необятна. Въпроса е къде ще бъдат насочени капиталите. Запада изнася производства но не и важното ноу-хау. Хардуера е важен, но софтуера е по-важен, ако мога така да се изразя. Пример, съдбата на Нокия. Беше купена за 4млрд. долара, а Майкрософт платиха за Скайп 8млрд. долара. Технологичното превъзходство е важно, но само то не е достатъчно за лидерство.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#23:"BIG AL"]Ако плати за една година ПЕНСИИ на 300 милиона души - ще ФАЛИРА държавата
    Хахаааааа...... [/quote]

    И това НЕ е вярно! В Китай мнозинството от хората получават пенсии, тези в селските региони в действителност получават ниски пенсии, но тези които са работили в градовете и са получавали средни заплати имат пенсии пак сравними с тези в България! В по-богатите източни провинции пенсиите са много по-големи, защото работниците внасят повече средства. В градовете, например, месечната пенсия е 28 пъти по-висока, като възлиза средно на 1531 юана (около 244 долара).

    Моя приятелка, китайка, която учи в момента в СУ ми каза, че нейната майка, която е работила като строителен инспектор и сега е пенсионерка получава около 350 лева пенсия!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    До коментар [#34] от "Big_Easy":

    Щото в САЩ няма замърсяване на ОС, я да видим тук:

    http://www.youtube.com/watch?v=Y70jD-jdjNc

    И нещо от Канада:

    http://tarsandssolutions.org/tar-sands

    http://www.youtube.com/watch?v=61X4IQqnmd0

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#36:"pirocorp"]Китай е балон .... [/quote]

    САЩ е много по-голям балон....! Иначе, Китай има реална икономика и реално производство....!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#51:"bodensee"]Екологичната бомба, която цъка в Китай ще помете властелините от ККП.[/quote]

    Екологичните проблеми в Китай са сериозни, това управляващите от ККП не отричат, точно обратното правят всичко възможно да спрат замърсяването, ето информация:

    http://www.investor.bg/aziia/336/a/pekin-shte-poharchi-16-mlrd-dolara-za-preodoliavane-na-zamyrsiavaneto-v-grada-,148975/

    http://www.standartnews.com/biznes-biznes/kitay_obyavi_reditsa_merki_za_spad_na_zamarsyavaneto-192636.html

    http://bulgarian.cri.cn/1081/2014/02/13/1s131190.htm

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на venc100
    venc100
    Рейтинг: 237 Неутрално

    не напразно Русия иска да диверцифира своя износ насочвайки се към изток просто вижда от къде ще доде съвкупното търсене упределещо цената на пазара !

  71. 71 Профил на НРБ
    НРБ
    Рейтинг: 0 Весело

    [quote#25:"SPQR"]При икономически кризи има свойството рязко да пада...- цитат на коментар #22 от “sa6”

    Факт.
    Мнозина американци замениха гладните за бензин СУВ-та за хибридни автомобили.
    Живи да ги оплачеш[/quote]
    Засега не, но преживяващите с купони за храна вече са 46.2млн.! http://www.usdebtclock.org/#

    https://bg-bg.facebook.com/Peoples.Republic.memories
  72. 72 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#68] от "Иво":


    [quote#68:"Иво"]САЩ е много по-голям балон....! Иначе, Китай има реална икономика и реално производство[/quote]

    Напротив, САЩ имат реална икономика, а в Китай само сглобяват и кашонират американската добавена стойност.
    Нали не очакваш ценните американски работници да ти шият гащите и да ти сглобяват компютъра, щом има евтини азиатски за целта?

  73. 73 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 616 Весело

    Възможностите на Китай бързо да преодолява своите проблеми,
    ще нарастват значително...
    По-простичко казано,
    системата на икономическият му живот позволява
    ускорено натрупване на крупни целеви средства...

  74. 74 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Весело

    [quote#72:"iazdakaja"]Напротив, САЩ имат реална икономика, а в Китай само сглобяват и кашонират американската добавена стойност. [/quote]

    Хахаха.... може, но само в твоята фантазия! Идея си нямаш, колко многообразни стоки и продукти се правят в Китай! От кораби, самолети, автомобили, компютри и мобилни телефони до химикалки.... и мартеници! И като казвам кораби, самолети, автомобили, компютри и мобилни телефони имам предвид произведени от КИТАЙСКИ КОМПАНИИ с КИТАЙСКИ СОБСТВЕНИЦИ, които произвеждат тези стоки!!! Ако искаш, ще ти посоча и името на въпросните китайски компании!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  75. 75 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#74] от "Иво":

    Абсолютно прав си. Уж американците измислиха термина reverse engineering, а подцениха китайците в това отношение и както е тръгнало, скоро ще им се наложи те да го прилагат с китайското оборудване.

    https://goo.gl/8NG90J
  76. 76 Профил на scaliger
    scaliger
    Рейтинг: 237 Любопитно

    Интересно защо все още никой не е поискал зелена карта за Китай?

  77. 77 Профил на kyon_kun
    kyon_kun
    Рейтинг: 455 Любопитно

    Интересно какво мислят тибетците и уйгурите по въпроса…

  78. 78 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    [quote#52:"yanne"]Смятай,че ако САЩ бяха колкото китайците като брой население,то днес на Китай щеше да му трябва още към век за да ги стигне..[/quote]
    Броя на хората е много важен фактор. Германия губи по 0.6% ръст годишно от намаляващото и застаряващо население. В повечето страни в Европа е така. Това неминуемо ще доведе до промени. Не може един млад да храни 5ма стари. Ще започнат да вдигат пенсионната възраст ит тн. В САЩ все още раждат средно по над 2 деца. Освен това имат голяма имиграция която запълва дупките. Но никой не може да бие Арабите и Азиатците. Има държави в които 40% от населението е под 15 години. Там пък други проблеми има ...

    California Über Alles
  79. 79 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    [quote#75:"Valeria"]Абсолютно прав си. Уж американците измислиха термина reverse engineering, а подцениха китайците в това отношение и както е тръгнало, скоро ще им се наложи те да го прилагат с китайското оборудване.[/quote]
    Дали? да можеш да покажеш един китайски самолет, багер, струг ЦПУ, лекарство, телефон, изкуствен тор, спътник? Нещо ново, някъква идея за нова организация на производството, за финансиране, за кредитна карта, за образование, за пенсионна реформа, за сдравна реформа или за мениджмънт?

    California Über Alles
  80. 80 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#76:"scaliger"]Интересно защо все още никой не е поискал зелена карта за Китай? [/quote]

    Ти пък откъде разбра, че никой не е искал такава карта?

    Ето, информация по темата:

    http://bulgarian.cri.cn/321/2010/11/17/1s101042.htm

    http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%B2%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0-%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0_l.a_i.69162_at.1.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  81. 81 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ГОЛЯМ СМЯХ
    е това "ppp per capita". Виж (http://siteresources.worldbank.org/ICPINT/Resources/270056-1183395201801/Summary-of-Results-and-Findings-of-the-2011-International-Comparison-Program.pdf)
    и ще паднеш:
    на първо място САЩ (12-та позиция по доход"на глава от населението)
    на второ - Китай (99-та позиция по доход"на глава...)
    на трето - Индия (127-ма позиция по доход"на глава...)
    и т.н.
    Според тази методика, колкото е по-бедно населението и с колкото по-малко се задоволява, толкова са по-големи шансовете страната, като цяло да се изкачи ПО-НАГОРЕ в класацията "ppp per capita"!!!!????

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  82. 82 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#77:"kyon_kun"]Интересно какво мислят тибетците и уйгурите по въпроса… [/quote]

    По всяка вероятност се радват.... икономическото развитие на Китай е добре дошло и за най-бедните и слабо заселени провинции на Китай, като например Тибет, където китайското правителство всяка година отпуска големи суми пари за развитието на инфраструктура, електроснабдяване, транспорт и т.н.

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2011/09/14/1155972_kitai_shte_nalee_47_mlrd_v_tibet_do_2015_g/

    http://bulgarian.cri.cn/601/2011/06/03/1s105072.htm

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  83. 83 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4886 Любопитно

    [quote#79:"Pontif"]Дали? да можеш да покажеш един китайски самолет, багер, струг ЦПУ, лекарство, телефон, изкуствен тор, спътник?[/quote]

    А, мога ли аз да ти покажа!?

    Китайски смартфони:

    Huawei, ZTE, Lenovo

    http://en.wikipedia.org/wiki/Huawei
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZTE
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo

    Китайски самолети:

    Comac

    http://en.wikipedia.org/wiki/Comac

    Китайски багери:

    http://www.globalmarket.com/hot-products/wheel+excavator/refine/4175------.html?gclid=CJG1sfiVib4CFfDLtAodX3gAww

    http://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Excavators.html

    Китайски сателити:

    http://www.chinasatcom.com/en/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sino_Satellite_Communications_Company

    Китайска изкуствена тор:

    http://english.sinochem.com/g859/s1671/t4394.aspx

    И накрая китайски лекарства, тук разнообразието е най-голямо:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pharmaceutical_industry_in_China

    http://www.infoseekchina.com/Industries/biotechnology_pharmaceuticals.html

    http://www.forbes.com/sites/russellflannery/2013/07/24/chinas-top-pharmaceutical-companies-in-2012-list/

    http://en.huahaipharm.com/content.asp?info_kind=001002

    http://www.alibaba.com/countrysearch/CN/pharmaceutical-companies.html

    Във Китай може да намериш ВСИЧКО!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  84. 84 Профил на Магазинер
    Магазинер
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Най-голямата икономика в света-просто цифри!Колкото и статистики да се водят, Китай никога няма да стане социална държава! Колкото и производство да бълва, заплатите, няма да се увеличат, ако случайно профсъюзите успеят да издействат нещо си, то неминуемо ще повлияе на цената...а тя е основното движещо колело на тази така наречена "икономика" и т.н. С две думи: Китай е един балон...уви.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK