
© Reuters
Високоскоростен влак в Шанхай
Китай обмисля строежа на високоскоростна влакова линия, която да свърже Пекин със САЩ, съобщи британския "Гардиън", позовавайки се на "Пекин Таймс". Планът е да се построи жп-линия, която започва от североизточен Китай, преминава през Сибир, влиза в тунел под Тихия океан, който излиза отново на сушата в Аляска или Канада, а оттам продължава към САЩ.
Прекосяването на Беринговия проток между Русия и Аляска ще изисква построяването на около 200 километра подводен тунел според експертът по железопътните връзки в Китайската инженерна академия Уан Мешну. "В момента водим преговори. Русия обмисля такава жп-линия от много години", заяви Уан.
Проектът, познат като "Линията Китай-Русия-Канада-Америка" – е с обща дължина от около 13 000 километра, или с 3000 километра повече Транссибирската железница, която в момента е най-дългата в света. Пътуване по цялата ѝ дължина би трябвало отнема около два дни при средна скорост от около 350 километра в час.
Проектът буди съмнения у доста експерти. Не е известно дали китайското правителство вече се е консултирало с Русия, САЩ или Канада. Изграждането на тунел под Беринговия проток ще бъде ненадминато инженерно постижение – това би бил най-големият подводен тунел в света, четири пъти по-дълъг от тунела под Ламанша.
Според "Чайна Дейли", технологията за изграждането на такъв тунел вече съществува и ще бъде използвана за изграждането на високоскоростна железница между югоизточната провинция Фуджиян и Тайван. "Проектът ще бъде финансиран и изграден от Китай", пише вестникът. "Подробностите по него се още се уточняват".
"Пекин Таймс" посочва линията Китай-САЩ като един от четирите китайски проекта за изграждане на високоскоростни международни железници, които са в етап на разработка. Първият е линия, която започва в Лондон, минава през Париж, Берлин, Варшава, Киев и Москва и се разделя на две, като единият ѝ лъч се насочва към Китай през Казахстан, а другият през Сибир. Втората железница ще с започва от западния китайски град Урумчи и ще стига до Германия, минавайки през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция. Третата линия ще свързва югоизточния град Кунмин със Сингапур.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1198 ВеселоПълни глупости
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!Euronymous
Рейтинг: 845 НеутралноМакедония планира да изгради железопътна линия до Луната
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 453 Веселосамо не става ясно териториите между Китай и Аляска китайски ли ще станат, или на местните туземци ще бъдат оставени?
proudly built in Bulgariajoodi
Рейтинг: 374 Неутралнодобра идея ,но трудно осъществима
damage_case
Рейтинг: 442 НеутралноТози полет на фантазията май е по-добре да почака 40-50г. Ако грешната ни планета има толкова живот пред себе си, де.
nv
Рейтинг: 1425 ВеселоКо? Не!
Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.don_horhe
Рейтинг: 374 НеутралноНяма как да стане...
Кирето
Рейтинг: 1316 НеутралноПречките ще са по скоро политически от колкото икономически или технически.
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Идеята е добра, само не знам до колко е икономически изгодна.
wallenstein
Рейтинг: 433 НеутралноТо технически може и да е възможно, но дали ще е рентабилно е друг въпрос.
d10001
Рейтинг: 886 Неутралное кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа
babalyuga
Рейтинг: 647 Весело"Втората железница ще с започва от западния китайски град Урумчи и ще стига до Германия, минавайки през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция".
И след Турция с дизелови локомотиви през България и Румъния
moloko_
Рейтинг: 562 ЛюбопитноТова ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети?
princess_x
Рейтинг: 1567 НеутралноСигурно един ден ще го построят. Както тунела под Ламанша преди 20 години.
1_chrome.
Рейтинг: 1264 НеутралноФантастика, но осъществима. Да, но как ще се спрат земетресенията по трасето?
Mark Twain
Рейтинг: 434 ЛюбопитноНе ми се вярва. Вероятно по-бързо ще се реализира технологията за вакуумни влакове, отколкото това да се реализира. Просто няма смисъл за 350 км/ч да се харчат, понеже докато го направят, другата технология вероятно вече ще е факт.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордxmm
Рейтинг: 1107 Веселохмм,поне няма да се краде желязо....
StanDim
Рейтинг: 426 Неутрално"който излиза отново на сушата в Аляска или Канада.."
Тия ...главчовци за да излезнат в Канада, колко пъти по 200 км., трябва да копат...? То бива да гледаш на Света с присвити очички, но чак пък с премрежени....
devdimi
Рейтинг: 383 ВеселоКато гледам от Пекин до САЩ май ще е горе-длу същото от колкото от София до Варна и обратно.
Дали няма да мине някоя китайска железница и през България?
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 692 НеутралноДоста смело!Надхвърля моите представи за разстояние и скорост.
Conservator
Рейтинг: 531 РазстроеноОще едно доказателство, че бъдещето принадлежи на жълтата раса.
Trump '16Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
Рейтинг: 1107 НеутралноЗвучи доста сложно за изпълнение, но не е невъзможно. Да не забравяме, че всичко, което е направено, преди това е било идея.
"В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги БенковскиReal Adventure Machinery
Рейтинг: 453 Любопитнолинията Пекин-Истанбул-Берлин ще, не ще, ще и се наложи да мине през Пловдив и София.
proudly built in Bulgariaslan777
Рейтинг: 504 РазстроеноНа-последно място по доход на гражданин в ЕС, България, едвам-едвам строи между Пловдив и София високоскоросттна железопътна линия от максимално 160 км/час. И китайците са по-напред от българите??? Nie im Leben.
Es muß Geld fließen!antist
Рейтинг: 8 НеутралноКитайците не го правят, защото е рентабилно, а просто защото го могат! Няма да се учудя и направо през земната мантия да прекарат линиите, за да е по-пряко...
adam1966
Рейтинг: 531 НеутралноОбичам китайците , как само завоалирано го казват , всъщност жп връзката е между РФ и САЩ ! По този начин много лесно , ще елиминират нашите изтребители , които постоянно на последък преследват руските ВИП самолети ! Китай винаги е помагал на РФ !
Firefly
Рейтинг: 886 НеутралноОткакто гледах как китайците опрашват крушовите дървета на провинцията си, защото пчелите им измрели, нищо не може да ме учуди за тях.
Цензурата не спи
Рейтинг: 479 НеутралноКитай има голяма нужда от тази железница!
Демократка съм, не признавам двойните стандарти!Γαλλα
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноМдаа...навремето, изграждането на Великата китайска стена е позабавила прираста на нацията, така, че замисъла на тази ЖП-връзка, може да е същият...
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...тулса
Рейтинг: 2681 Неутрално[quote#20:"Conservator"] бъдещето принадлежи на жълтата раса.[/quote]
Преди няколко дни публикува изследванията на американски учени.Те са стигнали до извода, че успехите на китайците в интелектуалната област се дължат изключително на тяхната трудова етика, а не на някакво расово превъзходство.Същото
и за други жълторасови.
Пешката
Рейтинг: 2286 Неутралнотова е за вътрешно потребление - видиш ли колко е велика компартията, и към какви светли бъднини ни води! По-вероятно е да стане разклонението до Сингапур, след това през централна азия до Европа. 200 км тунели над полярния кръг - чукча мислит нйет състоится!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Пешката
Рейтинг: 2286 Любопитно[quote#20:"Conservator"]Още едно доказателство, че бъдещето принадлежи на жълтата раса.[/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.айде пак, нищо общо няма расата. Всичко е до средата и моментните стимули в които се намира едно общество. Китай са били велика империя хилядолетия преди европа, но защо се получава така че европа завладява света, а не китай?
remove
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#10] от "d10001":
До коментар [#12] от "moloko_":
Със самолет няма как да доставиш 10 тонен контейнер до САЩ а разликата в цената дори няма да я коментираме.
Два дни за път до САЩ е истинско чудо при търговията, за сравнение времето с кораб е почти месец.
Цецо
Рейтинг: 1492 НеутралноТия съвсем са изкукали. Сигурно може и по-голяма дивотия, ама и тая е за жълтата фланелка.
Дневник, разкарайте таз малоумна визия!Но покрай "разработването" и може да се изкарат добри пари за някои.
chiefwhitecloud
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#11] от "babalyuga":
или Германия ще анексира всички територии до Турция
tucker case
Рейтинг: 1037 Веселотой и путин се пъне... http://inhabitat.com/russia-green-lights-65-billio n-siberia-alaska-rail-and-tunnel-to-bridge-the-ber ing-strait/
Now what's a few miles between the beauty and the beast...osl19549478
Рейтинг: 533 НеутралноСамо един от многото фактори, заради които това ще си остане фантастика - едни от най-мощните и чести земетресения на сушата стават точно в Аляска, където трябва да е един от изходите на супер тунела...
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!Tod
Рейтинг: 1316 ВеселоМного пожелателни...да видим проекта?
Истината няма пресечна точка с популизма на БСПgrand funk railroad
Рейтинг: 1097 ВеселоМоже, ама не сега, друг път.
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Colucheizabell
Рейтинг: 1309 НеутралноПоредното Чудо на света,жалко че няма да се вижда от Космоса
remove
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#36] от "Whiskey Tango Foxtrot":
Дори да няма тунел или мост а елементарен ферибот, на фона на огромния стокооборот между Азия и Америка проекта пак би бил успешен.
Става дума за огромно ускоряване на търговиятата от Мексико и централна Америка та чак до Виетнам и Япония.
Geoimg
Рейтинг: 812 Весело[quote#10:"d10001"]е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа [/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Каргото!?
джендър NATO generals
Рейтинг: 969 НеутралноЦелта е по-скоро военно-стратегическа, защото желтите са 1, 5 милЯрда! Но бледоликите едва ли ще загреят, че не толкова икономически, а стратегически са съображенията! Дори и икономическите съображения са по-бърз достъп за китайските евтни стоки в САЩ и Канада!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токFirefly
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#39] от "xalikarans":
Ха, ха, ха! Туше!
Meчо Пух
Рейтинг: 775 Весело[quote#0:"]Планът е да се построи жп-линия, която започва от североизточен Китай, преминава през Сибир, [/quote]
Колкото повече, толкова повече!Китайците искат да усвояват Сибир, че едно тясно станало в Китай, пък Сибир гледат - приказен и празен... има една малка подробност - може да стигне до Беринговия проток само. Раша започват да я ограждат с бодлива тел и влака нема да е лесно да премине....
klimentm
Рейтинг: 4298 НеутралноДа изградят линия до Източен Сибир!
klimentmIn my world
Рейтинг: 673 Неутралнокато има земетресения около тунела какво правим.
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)Irina
Рейтинг: 1316 Любопитно[quote#5:"damage_case"]Този полет на фантазията май е по-добре да почака 40-50г. Ако грешната ни планета има толкова живот пред себе си, де. [/quote]
След големият трус ли, имате прдвид?
Ritter 1
Рейтинг: 445 ВеселоГрандомански изцепки!!!
Технически всичко е възможно, но икономически силно необосновано!
Irina
Рейтинг: 1316 Любопитно[quote#29:"тулса"]Те са стигнали до извода, че успехите на китайците в интелектуалната област се дължат изключително на тяхната трудова етика, а не на някакво расово превъзходство.Същото
и за други жълторасови.[/quote]
А най-високото им IQ на какво се дължи?
Десен екстремист
Рейтинг: 1528 НеутралноЩе има. Като имам предвид какъв язовир направиха... Кога точно ще е, не знам..............
"Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)Храбър
Рейтинг: 3991 ВеселоТя тази китайска ЖП линия май повече се стреми да свърже Китай с техните въжделени земи в далечния Изток, от колкото със САЩ!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"ТНТ
Рейтинг: 1023 Весело[quote#27:"Милена - "демократично" ме подготвят за бан!"]Китай има голяма нужда от тази железница![/quote]
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Ама нямаш си представа колко си права! Това е първия етап на една дългосрочна стратегия. Линията ще бъде построена в най-кратки срокове и по нея започват да пътуват китайци на преференциални цени. Само че както някой каза по-горе, никой не е луд да пътува два дена и започват да слизат в Русия и да се заселват в Хабаровск, Комсомолск на Амур, Благовещенск, Владивосток... Така лека-полека стават болшинство от населението и изведнъж - хоп - референдум за отделяне на басейна на река Амур от Русия и връщането му на Китай, на който той е принадлежал в миналото. Китай от своя страна реагира светкавично и декларира, че ще защити по всякакъв начин правата на китайскоговорящите в Русия. Междувременно струпва 15-20 милионна армия по границата с Русия и заявява, че прави учения, а под сурдинка съобщава, че видиш ли, ядрените му ракети са насочени накъдето трябва... Не му е необходимо да праща "любезни жълти човечета" в района, защото те тъй или иначе са си там. Референдумът приключва с резултат 100% за присъединяване на басейна на река Амур и териториите от десния бряг на реката до Тихия океан към Китай при 100% избирателна активност. Един час след обявяване на резултатите от референдума Китай обявява анексирането на въпросните територии. Така се осъществява вековната мечта на Китай да си възвърне тази част от света, отнета му с политически хватки и измами.
Та както казах, нямаш си представа колко си права!
Jessika
Рейтинг: 1498 НеутралноЗа момента на мен ми се струва фантастика такъв проект.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Но не се съмнявам, че все някога е осъществим.
lone wolf
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#49] от "Irina":
Да разлая троловете!!Интелекта има две съставни!
Придобит и наследствен.
При жълтите семейните връзки са много по-силни; общуването деца/възрастни при тях е на много по-голяма висота. Оттук съставната на придобития интелект е по-голяма отколкото при белите.
"The Bell Curve" - Murray and Heinemann
Интересен научен труд! Заслужава си да се прочете!
lone wolf
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#52] от "ТНТ":
Да разлая троловете!!+++
Процесът вече е в действие!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
adsumgm
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#10] от "d10001":стоките
Жени и вино! Вино и жени!bombov_saruyar
Рейтинг: 776 НеутралноМай завоалирано казват: Сибир е наш?!
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.ahasver
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#23] от "slan":Китайците са най-напред от всички. В момента най-бързата железница на магнитно окачване действа от Шангхай до Гуанджоу при скорост 500/час. Влакът е германски , но работи в Китай.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1974 НеутралноАко някой си направи труда да провери колко стоки се обменят между Китай и Аляска и колко хора пътуват между тях ще разбере че след като всичко е построено и работи за всеки килограм пренесен и за всеки човек превозен ще им струва милиони $. Товари се прекарват с контейнери, въглища, петрол и пшеница с товарни кораби а хора със самолети и всичко е евтино и сигурно. Но както на всяка Комунистическа партия и на Китайската и трябва пропаганда.
California Über AllesИначе до Сибир може и да си направят.
ahasver
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#28] от "Γαλλα":Или както казал Иванчо :" И Великата китайска стена да гледам , пак за секс се сещам "
Петърчо
Рейтинг: 568 НеутралноДо коментар [#10] от "d10001":
Тези, дето сега се дрънкат до Москва и други части на Европа. Много хора предпочитат железниците пред самолета. А и е по-евтино.
Γαλλα
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "ahasver":
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Да, нещо такова...
yanne
Рейтинг: 3653 ВеселоДо коментар [#3] от "Real Adventure Machinery":
[quote#3:"Real Adventure Machinery"]
само не става ясно териториите между Китай и Аляска китайски ли ще станат, или на местните туземци ще бъдат оставени? [/quote]Аз предполагам,че планират железницата,след като присъединят Сибир...
Sinite - завоят наляво забранен
Рейтинг: 900 Неутрално[quote#12:"moloko_"]Това ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети? [/quote]
Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.мда - и аз не виждам грам смисъл - милиарди долари за да може некой незнаен китаец да се дрънка няколко дена до сащ или западна европа - нещо безумно в сравнение със самолета
yanne
Рейтинг: 3653 НеутралноДо коментар [#25] от "adam1966":
До коментар [#34] от "chiefwhitecloud":
[quote#34:"chiefwhitecloud"]или Германия ще анексира всички територии до Турция [/quote]Не Германия,а ЕС.
yanne
Рейтинг: 3653 НеутралноДо коментар [#56] от "btl56358577":
[quote#56:"btl56358577"]това чудо може само С_С_С_Стойнев да го построи [/quote]А БСП и да не го построи може да окраде парите за него и да прибере комисионните даже.Накрая нищо няма да има построено,но пък ще оставят и неизгодни заеми за връщане...
adam1966
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#59] от "ahasver": Може и да спре влака, ако не го поддържат германците , иначе Китай си знае интереса трябват му технологии не неприятности / казват, че хукнал след РФ , но нямаме данни/ !>>
adam1966
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#66] от "yanne": ЕС са търговци , чакат друг да свърши черната работа / отвъд океански субект/ !
triton123
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#7:"don_horhe"]Няма как да стане...[/quote]
Редовната "велика" реакция-мнение на Ганчо Балкански! Мерси,ама ... си запазете мнението за себе си!
Нему дай три кила пироксилин..че може и по-малко,нали!!
Колко невъзможности вече са ФАКТ,другари!
Успех на китайците,доказали са че могат, и дано по-скоро започнат!
БамБам
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#23] от "slan":
тъжна реалност
townboy
Рейтинг: 479 НеутралноКитай е способен на чудеса. То и без това САЩ е на път да се превърне в китайска губерния, поне ще имат сухопътна връзка.
Too much цензура Баце.selianin
Рейтинг: 622 НеутралноУчени от Китайската академия по
...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTINинженерство са представили на
правителството в Пекин проект
за най-дългата жп линия в света.
Проект и само проект !(може да се размрази
след поколения.Трябва ли да убиване надежди
всякакви ?)
selianin
Рейтинг: 622 Любопитно"Пулитически"-речено :дали
...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTINще имат гориво след проекта ??
heatseeker
Рейтинг: 1316 ВеселоЗначи... Китай има нужда от руски територии. Найс, а?
Свобода за Надежда Савченко!historama
Рейтинг: 3434 Неутрално[quote#59:"ahasver"]В момента най-бързата железница на магнитно окачване действа от Шангхай до Гуанджоу при скорост 500/час. [/quote]
Рекордът за най-висока скорост е поставен през 2007г. във Франция с TGV - 574,8 км/ч, все още ненадминат. Влакът е колесен с дискови спирачки, движи се на релси монтирани на гумени тампони за убиване на вибрациите, с висока скорост главно в равнинни терени.
http://vbox7.com/play:612eabe6d0
"...Пътуване по цялата ѝ дължина би трябвало отнема около два дни при средна скорост от около 350 километра в час..."
Не 2 дни, а 2 денонощия, или 48 ч. Съжалявам, но мисля, че най-големите разстояния се покриват със самолети с полети от 10-12ч.
Ако този проект се реализира, това означава, че великият китайски народ во веки веков ще се задоволява само с гарнитурата на пържолата.
irons
Рейтинг: 653 ВеселоЛесно ще изградят тунела - всеки китаец копва с лопатата по 20см и готово
emil
Рейтинг: 1497 НеутралноИ какъв е икономическият смисъл от такава железница? Няма много американци мераклии да пътуват два дни през полярната нощ до Пекин, нито пък са петимни да приемат в Америка милиони китайци по суша. Остава пренасянето на товари ама май с кораби е много по лесно и евтино. Особено през полярната нощ.
ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.lo_ridah
Рейтинг: 701 Неутралноа един мармот завива шоколада в калник от калибра...
Eff U Greta_imi_
Рейтинг: 501 Неутрално[quote#10:"d10001"]е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа[/quote]
и след 2 дена е при теб в USA на половин цена !?!. Последните години качеството на промощлените стоки в Китай расте с най-бързи темпове в света !
[quote#12:"moloko_"]Това ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети?[/quote]
Става въпрос за транспорт на промищлени Стоки и товари основно ! И след като си поръчаш нов автомобил или самолет
_imi_
Рейтинг: 501 Неутрално[quote#7:"don_horhe"]Няма как да стане...[/quote]
Те такова животно нема ....
Казал шопа , като видял жирафа.
ahasver
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#68] от "adam1966":Ако си гледал документалния филм на Дискъвъри за строежа на новото пристанище на Шангхай щеше да си промениш мнението. Съзадават ново пристанище на 40 км навътре в океана за контейнеровози. Вече работи . Кораб с 4000 контейнера се разтоварва и товари 3000 за 40 часа. Портални кранове по-високи от Ал. Невски , всичко е китайски проекти , електроника и управление. По големите реки вървят непрекъснати върволици от контейнеровози. Най-големите строежи и най-високата технология сега са по крайбрежието на Китай и оттам навлизат навътре в страната.
Хич не гледай китайските стоки които нашите пишман търговци влачат от там. Това са разни селски производства.
ahasver
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#73] от "selianin":То и линията до Лхаса беше отначало проект , па от доста години работи. Линия , която се качва до 5000 н.м, херметризирани вагони поради редкия въздух , климатик.
ahasver
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#76] от "historama":Рекордът е само рекорд. Пътническата скорост на тжв е 350 км/час.Пътувал съм. Влакът на магнитна възглавница работи и в Германия , но на късо разстояние.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2453 НеутралноДо коментар [#10] от "d10001":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККонтейнерът със стоки например.
WOI
Рейтинг: 1235 НеутралноОт инженерна гледна точка такъв мегапроект е възможен, но от практическа би бил безсмислен. Високоскоростните влакове са отлично решение за пътувания под 1000 км, но при по-дълги разстояния въздушният транспорт е далеч по-бърз, по-удобен и по-евтин. Иначе китайците имат богат исторически опит в строежите на ж.п. линии в САЩ, но освен ако не мислят да "освобождават" Аляска в близко време, не ми е ясно кой би се возил на това нещо.
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Darth Plagueis
Рейтинг: 2453 НеутралноДо коментар [#78] от "emil":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОгромен, но основно за Китай. Бих казал - въпрос на оцеляване дори.
bibian
Рейтинг: 694 Неутрално[quote#10:"d10001"]
以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа [/quote]
Каргото, което иначе отнема 3-4 седмици ще стига за няколко дни. Автоматизираш влака и той си се движи сам. В обратна посока от Русия - втечнен газ, суровини.
Пък вече по линията - кой докъдето иска, но малко ще са тези, които пътуват от Китай до САЩ с влак.
bibian
Рейтинг: 694 Неутрално[quote#8:"Кирето"]Пречките ще са по скоро политически от колкото икономически или технически.
以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子Идеята е добра, само не знам до колко е икономически изгодна. [/quote]
Няма никакви политически пречки, напротив - това върви в посока на кооперацията Китай-Русия.
Колкото до изгодатата, малко са тези, които си правят сметката по-добре от китайците - не бери грижа, далавера е.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2453 НеутралноДо коментар [#86] от "WOI":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаистина ли? Я прекарай десетина 40 метрови контейнера със самолет и кажи, че е по-евтино от влак?
adam1966
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#82] от "ahasver": Китай постига всичко това със западни технологии,специалисти , инвестиции ! Дори и най бързия асансьор в света , ще го произведат японците и монтират на китайски небостъргач !
Ернесто
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#14] от "Калибър":
Фантастика, но осъществима. Да, но как ще се спрат земетресенията по трасето? [/quote]
Тунела ще е гумен.
WOI
Рейтинг: 1235 ВеселоДо коментар [#90] от "Тони!":
ontent_17493399.htm
“Better racy and sexy than racist and sexist!”В "Чайна дейли" се говори за пътници, не за товари:
http://www.chinadaily.com.cn/business/2014-05/08/c
При това единственият цитиран източник е някакъв ж.п. експерт от Китайската академия на науките, а "подробностите" още не били доизмислени.
Имам неголям, но пряк опит в спедицията от КНР до САЩ... Освен в редките случаи, когато се касае за някаква спешна доставка (примерно на ограничен брой прототипи за изложение или тестване), всичко се транспортира с презокеански контейнеровози, при минимални разходи. Не е обичайно някой да се нуждае от критично спешна доставка на 10 контейнера китайски ключодържатели...
Ще видим де. В подобни мегапроекти има много средства за... усвояване.
jony
Рейтинг: 514 НеутралноКъдето 40км тунел, там и 200. Технологията е същата. Китайците ще имат голяма сметка да го построят:
1) падат цените на стоките им;
2) оборотът се дига;
3) сега им е изгодно, защото имат много пари, а раб. ръка е евтина;
Единствените пречки са политически.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2453 НеутралноДо коментар [#93] от "WOI":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе е обичайно, защото и да има нужда вариантът или е безбожно скъп, или нулев. Това е проблем - ясно е, че хората се нагаждат към ситуацията и поръчват от Китай заради цените, но също така е ясно, че това е страхотно неудобство, а има сектори, в които да си предвиждаш продажбите с два месеца напред не е толкова лесно. И по никакъв начин не можеш да следваш някакви случайни пикове. Затова, една железница би променила това. Ако тя не се появи обаче, с навлизането на все повече технологии и автоматизирането на все повече производства, Китай може и да отпадне като работилницата на света.
anonymous_
Рейтинг: 426 НеутралноЯвно китайците имат нужда да си карат стоките по-бързо и евтино до потребителите.
Сега доста производства се прехвърлят от Китай в Миексико заради по-близките разстояния.
slan777
Рейтинг: 504 НеутралноПубликувах тема тука, ненадявайски се да бъде масово прочетена. А виж ти.
Es muß Geld fließen!Иначе най-бързият влак е японският Шикандзе, с 450 км/час. Французите ряпа да лапат.
gl_avatar
Рейтинг: 541 НеутралноКитай+Аляска = каляска