Китай планира да изгради железопътна линия до САЩ

Високоскоростен влак в Шанхай

© Reuters

Високоскоростен влак в Шанхай



Китай обмисля строежа на високоскоростна влакова линия, която да свърже Пекин със САЩ, съобщи британския "Гардиън", позовавайки се на "Пекин Таймс". Планът е да се построи жп-линия, която започва от североизточен Китай, преминава през Сибир, влиза в тунел под Тихия океан, който излиза отново на сушата в Аляска или Канада, а оттам продължава към САЩ.


Прекосяването на Беринговия проток между Русия и Аляска ще изисква построяването на около 200 километра подводен тунел според експертът по железопътните връзки в Китайската инженерна академия Уан Мешну. "В момента водим преговори. Русия обмисля такава жп-линия от много години", заяви Уан.


Проектът, познат като "Линията Китай-Русия-Канада-Америка" – е с обща дължина от около 13 000 километра, или с 3000 километра повече Транссибирската железница, която в момента е най-дългата в света. Пътуване по цялата ѝ дължина би трябвало отнема около два дни при средна скорост от около 350 километра в час.




Проектът буди съмнения у доста експерти. Не е известно дали китайското правителство вече се е консултирало с Русия, САЩ или Канада. Изграждането на тунел под Беринговия проток ще бъде ненадминато инженерно постижение – това би бил най-големият подводен тунел в света, четири пъти по-дълъг от тунела под Ламанша.


Според "Чайна Дейли", технологията за изграждането на такъв тунел вече съществува и ще бъде използвана за изграждането на високоскоростна железница между югоизточната провинция Фуджиян и Тайван. "Проектът ще бъде финансиран и изграден от Китай", пише вестникът. "Подробностите по него се още се уточняват".


"Пекин Таймс" посочва линията Китай-САЩ като един от четирите китайски проекта за изграждане на високоскоростни международни железници, които са в етап на разработка. Първият е линия, която започва в Лондон, минава през Париж, Берлин, Варшава, Киев и Москва и се разделя на две, като единият ѝ лъч се насочва към Китай през Казахстан, а другият през Сибир. Втората железница ще с започва от западния китайски град Урумчи и ще стига до Германия, минавайки през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция. Третата линия ще свързва югоизточния град Кунмин със Сингапур. 

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1198 Весело

    Пълни глупости

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Македония планира да изгради железопътна линия до Луната

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 453 Весело

    само не става ясно териториите между Китай и Аляска китайски ли ще станат, или на местните туземци ще бъдат оставени?

    proudly built in Bulgaria
  4. 4 Профил на joodi
    joodi
    Рейтинг: 374 Неутрално

    добра идея ,но трудно осъществима

  5. 5 Профил на damage_case
    damage_case
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Този полет на фантазията май е по-добре да почака 40-50г. Ако грешната ни планета има толкова живот пред себе си, де.

  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1425 Весело

    Ко? Не!

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  7. 7 Профил на don_horhe
    don_horhe
    Рейтинг: 374 Неутрално
  8. 8 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Пречките ще са по скоро политически от колкото икономически или технически.
    Идеята е добра, само не знам до колко е икономически изгодна.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  9. 9 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 433 Неутрално

    То технически може и да е възможно, но дали ще е рентабилно е друг въпрос.

  10. 10 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 886 Неутрално

    е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа

  11. 11 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 647 Весело

    "Втората железница ще с започва от западния китайски град Урумчи и ще стига до Германия, минавайки през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция".

    И след Турция с дизелови локомотиви през България и Румъния

  12. 12 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 562 Любопитно

    Това ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети?

  13. 13 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Сигурно един ден ще го построят. Както тунела под Ламанша преди 20 години.

  14. 14 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Фантастика, но осъществима. Да, но как ще се спрат земетресенията по трасето?

  15. 15 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Не ми се вярва. Вероятно по-бързо ще се реализира технологията за вакуумни влакове, отколкото това да се реализира. Просто няма смисъл за 350 км/ч да се харчат, понеже докато го направят, другата технология вероятно вече ще е факт.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  16. 16 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    хмм,поне няма да се краде желязо....

  17. 17 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "който излиза отново на сушата в Аляска или Канада.."
    Тия ...главчовци за да излезнат в Канада, колко пъти по 200 км., трябва да копат...? То бива да гледаш на Света с присвити очички, но чак пък с премрежени....

  18. 18 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 383 Весело

    Като гледам от Пекин до САЩ май ще е горе-длу същото от колкото от София до Варна и обратно.

    Дали няма да мине някоя китайска железница и през България?

  19. 19 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Доста смело!Надхвърля моите представи за разстояние и скорост.

  20. 20 Профил на Conservator
    Conservator
    Рейтинг: 531 Разстроено

    Още едно доказателство, че бъдещето принадлежи на жълтата раса.

    Trump '16
  21. 21 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Звучи доста сложно за изпълнение, но не е невъзможно. Да не забравяме, че всичко, което е направено, преди това е било идея.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  22. 22 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 453 Любопитно

    линията Пекин-Истанбул-Берлин ще, не ще, ще и се наложи да мине през Пловдив и София.

    proudly built in Bulgaria
  23. 23 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 504 Разстроено

    На-последно място по доход на гражданин в ЕС, България, едвам-едвам строи между Пловдив и София високоскоросттна железопътна линия от максимално 160 км/час. И китайците са по-напред от българите??? Nie im Leben.

    Es muß Geld fließen!
  24. 24 Профил на antist
    antist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Китайците не го правят, защото е рентабилно, а просто защото го могат! Няма да се учудя и направо през земната мантия да прекарат линиите, за да е по-пряко...

  25. 25 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Обичам китайците , как само завоалирано го казват , всъщност жп връзката е между РФ и САЩ ! По този начин много лесно , ще елиминират нашите изтребители , които постоянно на последък преследват руските ВИП самолети ! Китай винаги е помагал на РФ !

  26. 26 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Откакто гледах как китайците опрашват крушовите дървета на провинцията си, защото пчелите им измрели, нищо не може да ме учуди за тях.

  27. 27 Профил на Цензурата не спи
    Цензурата не спи
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Китай има голяма нужда от тази железница!

    Демократка съм, не признавам двойните стандарти!
  28. 28 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Мдаа...навремето, изграждането на Великата китайска стена е позабавила прираста на нацията, така, че замисъла на тази ЖП-връзка, може да е същият...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  29. 29 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    [quote#20:"Conservator"] бъдещето принадлежи на жълтата раса.[/quote]
    Преди няколко дни публикува изследванията на американски учени.Те са стигнали до извода, че успехите на китайците в интелектуалната област се дължат изключително на тяхната трудова етика, а не на някакво расово превъзходство.Същото
    и за други жълторасови.

  30. 30 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    това е за вътрешно потребление - видиш ли колко е велика компартията, и към какви светли бъднини ни води! По-вероятно е да стане разклонението до Сингапур, след това през централна азия до Европа. 200 км тунели над полярния кръг - чукча мислит нйет състоится!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  31. 31 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Любопитно

    [quote#20:"Conservator"]Още едно доказателство, че бъдещето принадлежи на жълтата раса.[/quote]

    айде пак, нищо общо няма расата. Всичко е до средата и моментните стимули в които се намира едно общество. Китай са били велика империя хилядолетия преди европа, но защо се получава така че европа завладява света, а не китай?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  32. 32 Профил на remove
    remove
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#10] от "d10001":

    До коментар [#12] от "moloko_":

    Със самолет няма как да доставиш 10 тонен контейнер до САЩ а разликата в цената дори няма да я коментираме.

    Два дни за път до САЩ е истинско чудо при търговията, за сравнение времето с кораб е почти месец.

  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Тия съвсем са изкукали. Сигурно може и по-голяма дивотия, ама и тая е за жълтата фланелка.
    Но покрай "разработването" и може да се изкарат добри пари за някои.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  34. 34 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#11] от "babalyuga":

    или Германия ще анексира всички територии до Турция

  35. 35 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1037 Весело
  36. 36 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Само един от многото фактори, заради които това ще си остане фантастика - едни от най-мощните и чести земетресения на сушата стават точно в Аляска, където трябва да е един от изходите на супер тунела...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  37. 37 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1316 Весело

    Много пожелателни...да видим проекта?

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  38. 38 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1097 Весело

    Може, ама не сега, друг път.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  39. 39 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Поредното Чудо на света,жалко че няма да се вижда от Космоса

  40. 40 Профил на remove
    remove
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#36] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    Дори да няма тунел или мост а елементарен ферибот, на фона на огромния стокооборот между Азия и Америка проекта пак би бил успешен.

    Става дума за огромно ускоряване на търговиятата от Мексико и централна Америка та чак до Виетнам и Япония.

  41. 41 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 812 Весело

    [quote#10:"d10001"]е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа [/quote]
    Каргото!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  42. 42 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Целта е по-скоро военно-стратегическа, защото желтите са 1, 5 милЯрда! Но бледоликите едва ли ще загреят, че не толкова икономически, а стратегически са съображенията! Дори и икономическите съображения са по-бърз достъп за китайските евтни стоки в САЩ и Канада!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  43. 43 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#39] от "xalikarans":

    Ха, ха, ха! Туше!

  44. 44 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 775 Весело

    [quote#0:"]Планът е да се построи жп-линия, която започва от североизточен Китай, преминава през Сибир, [/quote]

    Китайците искат да усвояват Сибир, че едно тясно станало в Китай, пък Сибир гледат - приказен и празен... има една малка подробност - може да стигне до Беринговия проток само. Раша започват да я ограждат с бодлива тел и влака нема да е лесно да премине....

    Колкото повече, толкова повече!
  45. 45 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4298 Неутрално

    Да изградят линия до Източен Сибир!

    klimentm
  46. 46 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 673 Неутрално

    като има земетресения около тунела какво правим.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  47. 47 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    [quote#5:"damage_case"]Този полет на фантазията май е по-добре да почака 40-50г. Ако грешната ни планета има толкова живот пред себе си, де. [/quote]
    След големият трус ли, имате прдвид?

  48. 48 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 445 Весело

    Грандомански изцепки!!!

    Технически всичко е възможно, но икономически силно необосновано!

  49. 49 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    [quote#29:"тулса"]Те са стигнали до извода, че успехите на китайците в интелектуалната област се дължат изключително на тяхната трудова етика, а не на някакво расово превъзходство.Същото
    и за други жълторасови.[/quote]
    А най-високото им IQ на какво се дължи?

  50. 50 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Ще има. Като имам предвид какъв язовир направиха... Кога точно ще е, не знам..............

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3991 Весело

    Тя тази китайска ЖП линия май повече се стреми да свърже Китай с техните въжделени земи в далечния Изток, от колкото със САЩ!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  52. 52 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1023 Весело

    [quote#27:"Милена - "демократично" ме подготвят за бан!"]Китай има голяма нужда от тази железница![/quote]

    Ама нямаш си представа колко си права! Това е първия етап на една дългосрочна стратегия. Линията ще бъде построена в най-кратки срокове и по нея започват да пътуват китайци на преференциални цени. Само че както някой каза по-горе, никой не е луд да пътува два дена и започват да слизат в Русия и да се заселват в Хабаровск, Комсомолск на Амур, Благовещенск, Владивосток... Така лека-полека стават болшинство от населението и изведнъж - хоп - референдум за отделяне на басейна на река Амур от Русия и връщането му на Китай, на който той е принадлежал в миналото. Китай от своя страна реагира светкавично и декларира, че ще защити по всякакъв начин правата на китайскоговорящите в Русия. Междувременно струпва 15-20 милионна армия по границата с Русия и заявява, че прави учения, а под сурдинка съобщава, че видиш ли, ядрените му ракети са насочени накъдето трябва... Не му е необходимо да праща "любезни жълти човечета" в района, защото те тъй или иначе са си там. Референдумът приключва с резултат 100% за присъединяване на басейна на река Амур и териториите от десния бряг на реката до Тихия океан към Китай при 100% избирателна активност. Един час след обявяване на резултатите от референдума Китай обявява анексирането на въпросните територии. Така се осъществява вековната мечта на Китай да си възвърне тази част от света, отнета му с политически хватки и измами.

    Та както казах, нямаш си представа колко си права!


    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  53. 53 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    За момента на мен ми се струва фантастика такъв проект.
    Но не се съмнявам, че все някога е осъществим.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  54. 54 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#49] от "Irina":

    Интелекта има две съставни!
    Придобит и наследствен.
    При жълтите семейните връзки са много по-силни; общуването деца/възрастни при тях е на много по-голяма висота. Оттук съставната на придобития интелект е по-голяма отколкото при белите.

    "The Bell Curve" - Murray and Heinemann

    Интересен научен труд! Заслужава си да се прочете!

    Да разлая троловете!!
  55. 55 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#52] от "ТНТ":

    +++
    Процесът вече е в действие!

    Да разлая троловете!!
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#10] от "d10001":стоките

    Жени и вино! Вино и жени!
  58. 58 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Май завоалирано казват: Сибир е наш?!

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  59. 59 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#23] от "slan":Китайците са най-напред от всички. В момента най-бързата железница на магнитно окачване действа от Шангхай до Гуанджоу при скорост 500/час. Влакът е германски , но работи в Китай.

  60. 60 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Ако някой си направи труда да провери колко стоки се обменят между Китай и Аляска и колко хора пътуват между тях ще разбере че след като всичко е построено и работи за всеки килограм пренесен и за всеки човек превозен ще им струва милиони $. Товари се прекарват с контейнери, въглища, петрол и пшеница с товарни кораби а хора със самолети и всичко е евтино и сигурно. Но както на всяка Комунистическа партия и на Китайската и трябва пропаганда.
    Иначе до Сибир може и да си направят.

    California Über Alles
  61. 61 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#28] от "Γαλλα":Или както казал Иванчо :" И Великата китайска стена да гледам , пак за секс се сещам "

  62. 62 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#10] от "d10001":

    Тези, дето сега се дрънкат до Москва и други части на Европа. Много хора предпочитат железниците пред самолета. А и е по-евтино.

  63. 63 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#61] от "ahasver":

    Да, нещо такова...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  64. 64 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Весело

    До коментар [#3] от "Real Adventure Machinery":


    [quote#3:"Real Adventure Machinery"]

    само не става ясно териториите между Китай и Аляска китайски ли ще станат, или на местните туземци ще бъдат оставени? [/quote]Аз предполагам,че планират железницата,след като присъединят Сибир...

  65. 65 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 900 Неутрално

    [quote#12:"moloko_"]Това ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети? [/quote]

    мда - и аз не виждам грам смисъл - милиарди долари за да може некой незнаен китаец да се дрънка няколко дена до сащ или западна европа - нещо безумно в сравнение със самолета

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#25] от "adam1966":


    До коментар [#34] от "chiefwhitecloud":


    [quote#34:"chiefwhitecloud"]или Германия ще анексира всички територии до Турция [/quote]Не Германия,а ЕС.

  67. 67 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#56] от "btl56358577":


    [quote#56:"btl56358577"]това чудо може само С_С_С_Стойнев да го построи [/quote]А БСП и да не го построи може да окраде парите за него и да прибере комисионните даже.Накрая нищо няма да има построено,но пък ще оставят и неизгодни заеми за връщане...

  68. 68 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#59] от "ahasver": Може и да спре влака, ако не го поддържат германците , иначе Китай си знае интереса трябват му технологии не неприятности / казват, че хукнал след РФ , но нямаме данни/ !>>

  69. 69 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#66] от "yanne": ЕС са търговци , чакат друг да свърши черната работа / отвъд океански субект/ !

  70. 70 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#7:"don_horhe"]Няма как да стане...[/quote]

    Редовната "велика" реакция-мнение на Ганчо Балкански! Мерси,ама ... си запазете мнението за себе си!
    Нему дай три кила пироксилин..че може и по-малко,нали!!
    Колко невъзможности вече са ФАКТ,другари!

    Успех на китайците,доказали са че могат, и дано по-скоро започнат!

  71. 71 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#23] от "slan":

    тъжна реалност

  72. 72 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Китай е способен на чудеса. То и без това САЩ е на път да се превърне в китайска губерния, поне ще имат сухопътна връзка.

    Too much цензура Баце.
  73. 73 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Учени от Китайската академия по
    инженерство са представили на
    правителството в Пекин проект
    за най-дългата жп линия в света.
    Проект и само проект !(може да се размрази
    след поколения.Трябва ли да убиване надежди
    всякакви ?)

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  74. 74 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 622 Любопитно

    "Пулитически"-речено :дали
    ще имат гориво след проекта ??

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  75. 75 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Весело

    Значи... Китай има нужда от руски територии. Найс, а?

    Свобода за Надежда Савченко!
  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    [quote#59:"ahasver"]В момента най-бързата железница на магнитно окачване действа от Шангхай до Гуанджоу при скорост 500/час. [/quote]
    Рекордът за най-висока скорост е поставен през 2007г. във Франция с TGV - 574,8 км/ч, все още ненадминат. Влакът е колесен с дискови спирачки, движи се на релси монтирани на гумени тампони за убиване на вибрациите, с висока скорост главно в равнинни терени.
    http://vbox7.com/play:612eabe6d0

    "...Пътуване по цялата ѝ дължина би трябвало отнема около два дни при средна скорост от около 350 километра в час..."
    Не 2 дни, а 2 денонощия, или 48 ч. Съжалявам, но мисля, че най-големите разстояния се покриват със самолети с полети от 10-12ч.
    Ако този проект се реализира, това означава, че великият китайски народ во веки веков ще се задоволява само с гарнитурата на пържолата.

  77. 77 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 653 Весело

    Лесно ще изградят тунела - всеки китаец копва с лопатата по 20см и готово

  78. 78 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    И какъв е икономическият смисъл от такава железница? Няма много американци мераклии да пътуват два дни през полярната нощ до Пекин, нито пък са петимни да приемат в Америка милиони китайци по суша. Остава пренасянето на товари ама май с кораби е много по лесно и евтино. Особено през полярната нощ.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  79. 79 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 701 Неутрално

    а един мармот завива шоколада в калник от калибра...

    Eff U Greta
  80. 80 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 501 Неутрално

    [quote#10:"d10001"]е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа[/quote]

    [quote#12:"moloko_"]Това ми звучи както фантастичен филм.Това ще струва изключително скъпо,освен това какъв е смисъла при положение,че има самолети?[/quote]

    Става въпрос за транспорт на промищлени Стоки и товари основно ! И след като си поръчаш нов автомобил или самолет и след 2 дена е при теб в USA на половин цена !?!. Последните години качеството на промощлените стоки в Китай расте с най-бързи темпове в света !

  81. 81 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 501 Неутрално

    [quote#7:"don_horhe"]Няма как да стане...[/quote]

    Те такова животно нема ....
    Казал шопа , като видял жирафа.

  82. 82 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#68] от "adam1966":Ако си гледал документалния филм на Дискъвъри за строежа на новото пристанище на Шангхай щеше да си промениш мнението. Съзадават ново пристанище на 40 км навътре в океана за контейнеровози. Вече работи . Кораб с 4000 контейнера се разтоварва и товари 3000 за 40 часа. Портални кранове по-високи от Ал. Невски , всичко е китайски проекти , електроника и управление. По големите реки вървят непрекъснати върволици от контейнеровози. Най-големите строежи и най-високата технология сега са по крайбрежието на Китай и оттам навлизат навътре в страната.
    Хич не гледай китайските стоки които нашите пишман търговци влачат от там. Това са разни селски производства.

  83. 83 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#73] от "selianin":То и линията до Лхаса беше отначало проект , па от доста години работи. Линия , която се качва до 5000 н.м, херметризирани вагони поради редкия въздух , климатик.

  84. 84 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#76] от "historama":Рекордът е само рекорд. Пътническата скорост на тжв е 350 км/час.Пътувал съм. Влакът на магнитна възглавница работи и в Германия , но на късо разстояние.

  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    До коментар [#10] от "d10001":

    Контейнерът със стоки например.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    От инженерна гледна точка такъв мегапроект е възможен, но от практическа би бил безсмислен. Високоскоростните влакове са отлично решение за пътувания под 1000 км, но при по-дълги разстояния въздушният транспорт е далеч по-бърз, по-удобен и по-евтин. Иначе китайците имат богат исторически опит в строежите на ж.п. линии в САЩ, но освен ако не мислят да "освобождават" Аляска в близко време, не ми е ясно кой би се возил на това нещо.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    До коментар [#78] от "emil":

    Огромен, но основно за Китай. Бих казал - въпрос на оцеляване дори.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#10:"d10001"]

    е кои е тоя дето ще се дрънка два дни вместо да лети за 6 часа [/quote]

    Каргото, което иначе отнема 3-4 седмици ще стига за няколко дни. Автоматизираш влака и той си се движи сам. В обратна посока от Русия - втечнен газ, суровини.

    Пък вече по линията - кой докъдето иска, но малко ще са тези, които пътуват от Китай до САЩ с влак.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  89. 89 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#8:"Кирето"]Пречките ще са по скоро политически от колкото икономически или технически.
    Идеята е добра, само не знам до колко е икономически изгодна. [/quote]

    Няма никакви политически пречки, напротив - това върви в посока на кооперацията Китай-Русия.

    Колкото до изгодатата, малко са тези, които си правят сметката по-добре от китайците - не бери грижа, далавера е.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    До коментар [#86] от "WOI":

    Наистина ли? Я прекарай десетина 40 метрови контейнера със самолет и кажи, че е по-евтино от влак?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#82] от "ahasver": Китай постига всичко това със западни технологии,специалисти , инвестиции ! Дори и най бързия асансьор в света , ще го произведат японците и монтират на китайски небостъргач !

  92. 92 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#14] от "Калибър":
    Фантастика, но осъществима. Да, но как ще се спрат земетресенията по трасето? [/quote]

    Тунела ще е гумен.

  93. 93 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1235 Весело

    До коментар [#90] от "Тони!":

    В "Чайна дейли" се говори за пътници, не за товари:
    http://www.chinadaily.com.cn/business/2014-05/08/content_17493399.htm
    При това единственият цитиран източник е някакъв ж.п. експерт от Китайската академия на науките, а "подробностите" още не били доизмислени.

    Имам неголям, но пряк опит в спедицията от КНР до САЩ... Освен в редките случаи, когато се касае за някаква спешна доставка (примерно на ограничен брой прототипи за изложение или тестване), всичко се транспортира с презокеански контейнеровози, при минимални разходи. Не е обичайно някой да се нуждае от критично спешна доставка на 10 контейнера китайски ключодържатели...

    Ще видим де. В подобни мегапроекти има много средства за... усвояване.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  94. 94 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Където 40км тунел, там и 200. Технологията е същата. Китайците ще имат голяма сметка да го построят:
    1) падат цените на стоките им;
    2) оборотът се дига;
    3) сега им е изгодно, защото имат много пари, а раб. ръка е евтина;
    Единствените пречки са политически.

  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    До коментар [#93] от "WOI":

    Не е обичайно, защото и да има нужда вариантът или е безбожно скъп, или нулев. Това е проблем - ясно е, че хората се нагаждат към ситуацията и поръчват от Китай заради цените, но също така е ясно, че това е страхотно неудобство, а има сектори, в които да си предвиждаш продажбите с два месеца напред не е толкова лесно. И по никакъв начин не можеш да следваш някакви случайни пикове. Затова, една железница би променила това. Ако тя не се появи обаче, с навлизането на все повече технологии и автоматизирането на все повече производства, Китай може и да отпадне като работилницата на света.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Явно китайците имат нужда да си карат стоките по-бързо и евтино до потребителите.
    Сега доста производства се прехвърлят от Китай в Миексико заради по-близките разстояния.

  97. 97 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Публикувах тема тука, ненадявайски се да бъде масово прочетена. А виж ти.
    Иначе най-бързият влак е японският Шикандзе, с 450 км/час. Французите ряпа да лапат.

    Es muß Geld fließen!
  98. 98 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Китай+Аляска = каляска





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK