Френските железници поръчали 2000 влака, които са твърде широки за гарите

Френските железници поръчали 2000 влака, които са твърде широки за гарите

© Reuters



Френската национална железопътна компания SNCF потвърди късно във вторник, че е поръчала 2000 влака за регионалната си мрежа, които са се оказали твърде широки за много от пероните на жп гарите. Разходите за поправяне на грешката ще надхвърлят 80 млн. евро.


Говорител на националния оператор RFF заяви, че твърдението в публикацията на седмичника Canard Enchaine в броя му от сряда е вярно и че компанията е открила проблема "малко късно и поемаме отговорността за него".


По думите му промените ще бъдат направени не на поръчаните влакове, а на пероните на проблемните гари, които са стотици.




Грешката идвала от това, че от RFF изпратили на SNCF данни с размерите на пероните на гари, строени през последните 30 години. Но повечето от близо 1200 перона са изграждани преди повече от 50 години.


Транспортният министър Фредерик Кувийе обвини "абсурдната жп система" аз случилото се, като основната вина била на предишно правителство, което през 1997 г. е разделило оператора на инфраструктурата от компанията, която я използва.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1828 Неутрално
  2. 2 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1379 Любопитно

    Хахаха...тези удариха БДЖ-то в земята...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  3. 3 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Голяма работа, ще вкарат 80 млн. евро, и ще го оправят, за да могат тези 2000 влака да се ползват, сумата е много по-малка от дълговете на БДЖ.

    2000 влака...!!!

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Така и не разбрах, старите ли перони ще вкарат в габарит, или ще преработват влаковете ???
    Ужасен пример, какви са последствията от разделения от подобен род, всеки гледа него си и не се интересува от другия.

  5. 5 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 555 Разстроено

    Ей тва социалистите нямат настигане. На шиш да го печеш - ще ти открадне картофите. А френските държавни монополи са кат развъдник за тая напаст.
    Някой с право беше казал:
    "Добрият социалист (умният), рано или късно признава, че стремежа към равенство е израз на собствената негодност."

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3400 Весело

    .... Транспортният министър Фредерик Кувийе обвини "абсурдната жп система" аз случилото се като основната вина била на предишно правителство, което през 1997г. е разделило оператора на инфраструктурата от компанията, която я използва.....

    Маалиййй, к'ва тъпня!
    Това беше и е целенасочена политика. Не само за Франция, ами за целия ЕС. И абсолютно правилна при това!
    Дойче бан я ги глейте как се оправиха?!!!
    Белята е под шапките. На местни ... ъъъ ... капацитети

    Тойзи министер толкоз ли е тъп или това е предизборно?
    Май и от двете ...

    А за самата "грешка" ... да те е страх да им се качиш на влака вече Щот' явно лявата ръка не знае какво прави дясната, а двете - си я карат явно чисто бюрократично ...

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3400 Весело

    [quote#5:"Bulgerman"]Ей тва социалистите нямат настигане. На шиш да го печеш - ще ти открадне картофите. А френските държавни монополи са кат развъдник за тая напаст. [/quote]
    Франсетата са си силно етатистки заквасени още от време оно.
    И им се е просмукало чак у гена.

    Та там не са сал социалистите ...

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Да поплъзнат наведнъж 2000 влака? Това са сигурно дрезини като дезиро-то на БДЖ. Ясно е, че ще достигат какви ли не стари забутани гарички, несъобразени с новите стандарти. Голяма работа, но като си нямат Бареков, Делян Пеевски и поръчкови убийства през 2 седмици, се налага да си пълнят новините с безсмислени работи...

  9. 9 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1379 Любопитно

    И на тези предишните им виновни.
    И Костов. И ББ. И международното положение...

    Ама кво ли ги мислим. Те ще се оправят.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":
    Ще преработят пероните на 1200 стари гари.
    Предполагам, като гледам сумата, а и че става дума за регионални влакове, че става дума просто за спирки с една платформа. Щото излиза по 60-70 000 евро на "гара", което си е нищо пара ...

    А за разделението - не сте прав.
    Разделянето на инфраструктурата от подвижния състав отпуши бранша.

  11. 11 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1303 Весело

    Да ги пропуснат транзит,с установената за участъка скорост и ще си проправят точно необходимия им габарит.

  12. 12 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Да не ги мислим - за има няма 80 мил. ще се оправят. Нищожна сума на фона на цената на 2000 влака.

  13. 13 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Значи не само нашето държавно БДЖ може да върши подобни абсурди!!!

  14. 14 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 582 Весело

    Прословутата френска бюрокрация , ако е в Япония отговорния ще си направили харакири .

  15. 15 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 773 Весело

    Страничните ефекти на "Божоле"...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    [quote#14:"xyha"]Прословутата френска бюрокрация , ако е в Япония отговорния ще си направили харакири . [/quote]
    Белята е там, че отговорен е не само един ...
    Щото такива проекти се правят от голям брой началници и специалисти и след голямо дъвчене по съвещания и съгласувания.
    И да изпуснат 1200 перона по трасето?
    Това не е китна Българийка, та да е тарикатски номер да "пробутат" едни допълнителни разходи за оправяне на пероните като се направят на абдали.
    Явно тежка мозъчна бюрократична склероза ...

  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Типичен пример за безхаберие на държавна железница! Единствената разлика с БДЖ е, че Франция е богата държава и може да налива много пари в бездънната каца на държавното безхаберие!

  18. 18 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 628 Весело

    То и у нас има проблем, че на Софийското метро много станции са къси и не могат да се пускат по дълги състави при увеличението на пътникопотока....

  19. 19 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1196 Любопитно

    Да, интересен казус. Неслучайно великият Джордж Бърнърд Шоу е казал още преди повече от век, че "тясната специализация в широкия смисъл на думата води до широка идиотизация в тесния смисъл на думата." Делят една компания на 2-3-5 части и повече понякога, поставят начело разни "специалисти" и тесни "експерти" с гръмки наименования на професии, които от своя страна наемат по няколко субконтрактори на повече от съмнителни конкурси и воала! Класически социализъм съчетан с обикновена некадърност или май това е едно и също.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  20. 20 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Ще перефразирам класика:
    Всички истински мъже - членуват във френското БДЖ.
    Настроение - е не сме само ние будали

  21. 21 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Пф.. 80 милиона. Смешна сума за поправянето на близо 1000 перона (поне това разбирам аз под "повечето от 1200". Това излиза горе долу по 80000 на перон. Във Франция. Само като си представя каква цена биха измислили нашите строителни предприемачи, при все че плащат сигурно надник 20-30лв на ден на работниците тук : )

  22. 22 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#14] от "xyha":

    Това е имало една време...
    Не видях някой в Япония да си направи харакири заради аварията във Фукушима. А не да нямаше повод.
    Виж в Южна Корея постъпиха доста по-мъжки при корабокрушението - оставка на премиера и извинения от президента.

  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1627 Любопитно

    Разделяй и владей!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":
    Ако прочетеш внимателно пак статията ще разбереш, че пероните ще поправят ! Освен това за 80 млн. едва ли е възможно да бъдат префасонирани 2000 влака !!!

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  25. 25 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1076 Весело

    Нищо чудно, и във Франция управляват социалисти. Да им е честит др. Оланд!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  26. 26 Профил на oIo
    oIo
    Рейтинг: 507 Неутрално

    няколко пъти съм пътувал с френското БДЖ и мога да кажа, че е супер! във ТЖВ-тата имаше безплатен безжичен интернет още преди 5 години. ех, пак ми се ходи в Прованс

  27. 27 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Чиновниците ще разрушат света.

  28. 28 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 591 Неутрално

    "Транспортният министър Фредерик Кувийе обвини "абсурдната жп система" аз случилото се, като основната вина била на предишно правителство"

    Все едно четеш сводка на Българското правителство .....

    Моралът не е порок!
  29. 29 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 631 Неутрално

    80 мелеона евра, понеже някой е лапнал хубав бонус от сделката. Еми честито Франция, добре дошла в социализма и хев а найс стей

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  30. 30 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1120 Гневно

    "...компанията е открила проблема "малко късно и поемаме отговорността за него".

    Естествено, че я поемат, тъй като не им пука! Държавна компания и данъкоплатецът ще плати всичко!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  31. 31 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Калинки в дествие.
    Френски.

  32. 32 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    държавна фирма, нормално е, кво им пука

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  33. 33 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1380 Весело

    Е , айде сега ..Можеше и да са с размерите - ширината на Американските железници - по широки и да не паснат релсите изобщо ...)
    Бюрокрация има навсякъде по света ..Но там някой ще го отнесе - за разлика от - У нас ...)

    BIG AL
  34. 34 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1380 Весело

    И там има някои , които НЕ пътуват по малки гари - с влак ..
    Имат си коли хората..)))
    Ще поразбият някой и друг перон- бетонен ..>)

    BIG AL
  35. 35 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#22] от "simo87":

    Едва ли някой там е причина за земетръса . И да работиш в централата при тази радиация си е по-зле от харакири .

  36. 36 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#35] от "xyha":

    Причината за аварията не беше само земетръса и последвалото цунами, ами техническите пропуски в централата - липсата на преградни защитни диги (въпреки многократните предупреждения и предложения в тази насока), съхранението на отработено гориво в близост до работещите блокове, липса на аварийно захранване, конструктивни слабости в блоковете...
    А тези, които работят в централата след аварията в голямата си част са хора без избор, бедни японци (да, и в Япония има бедни), даже се говори, че японската мафия е участвала в набирането им, като ги е събирала буквално от улицата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK