Германия готви строг закон за фракинга за шистов газ

Германия готви строг закон за фракинга за шистов газ

© Reuters



Германското правителство подготвя строг закон за фракинга за шистов газ. Очаква се новите правила да включват забрана на фракинга в райони, където водните басейни са защитени, както и предварителни проверки за издържливостта на околната среда.


Управляващата широка коалиция обеща в коалиционното споразумение да създаде правна рамка за фракинга – технологията, довела до бума на шистов газ в САЩ.


Т.нар. хидравличен фракинг представлява инжектиране на вода и химикали под налягане в почвата. Голяма част от германското население е против този метод заради опасения за околната среда и най-вече за замърсяване на питейната вода.




"Ройтерс" припомня, че технологията е била използвана десетилетия наред в Германия за извличане на газ от големи дълбочини. През последните две години обаче има мораториум и не се издават нови разрешителни.


Министърът на икономиката и енергетиката Зигмар Габриел е описал планираните нови правила в писмо от 23 май до председателя на бюджетната комисия в Бундестага Гезине Льоцш (от Левицата). "Целта е тези правила да се финализират през идните седмици", пише в писмото. Освен това е планирано проектозаконът да е готов за одобрение от правителството преди лятната ваканция.


В коалиционното споразумение между Християндемократите на Меркел и Социалдемократическата партия на Зигмар Габриел, в частта за фрактинга се споменава "значителен потенциален риск" и се отхвърля използването на химикали. В писмото на Габриел обаче това не е уточнено.

Ключови думи към статията:

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Честито! И аз съм ЗА!

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    "Германското правителство подготвя строг закон за фракинга за шистов газ. Очаква се новите правила да включват забрана на фракинга в райони, където водните басейни са защитени, както и предварителни проверки за издържливостта на околната среда."

    Това добре, но щеше да е по-добре, ако бяха забранили фракинга навсякъде на територията на Германия, както направи Франция по-рано.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Весело

    "Т.нар. хидравличен фракинг представлява инжектиране на вода и химикали под налягане в почвата. Голяма част от германското население е против този метод заради опасения за околната среда и най-вече за замърсяване на питейната вода."

    Ех, ти германци бе, защо са така против тази "безопасна" технология хидрофракинг!? Сигурно са невежи и глупави, а и от Москва най-вероятно им плащат рубли за да бъдат против фракинга....!

    П.П.
    Настроение: иронично!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Така и трябва. Не да се забранява "фракинга" ( еле пък проучването), а строги научно обосновани правила за опазване на природата. Добиващите компании са като кучето, играят според тоягата. А наще рубладжии дори забраниха да знаем дали има газ в името на Пут@ин.

    chavo64
  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2413 Весело

    До коментар [#4] от "chavo64":

    Кажи името на рубладжията забранил фракинга у нас,а то е Бойко Борисов!

  6. 6 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Германците са тъпа нация, не като нас, умни и красиви.

  7. 7 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Вижда се,че германците не забраняват фракинга,а само се презастраховат в защитените раьони. Нашите рускоблизци се съдраха да реват,че ако разработим,очакваните залежи у нас,ще станело не знам кво си.Единственото,.което ще стане,е да сме енергийно независими от Матушка,тогава наследниците на терористите с мазни каскети ще трябва да се местят на студено,някъде над Казакхстан

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":

    Германците (населението) са свикнали да плащат високи цени за енергия, даже открай време я облагат с високи акцизи с цел насърчаване на енергийната ефективност.
    Освен това повечето хора имат сравнително високи доходи... та тях не ги вълнува дали газът е скъп, а дали могат да си купят кон за езда.

  9. 9 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Шрьодер е взел едни пари за лобиране и ги ползва по предназначение.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Трябва да се промени технологията, явно е че в този добив има много салам, и ще трябва да се оползотвори, поне докато не се намерят други източници на евтина енергия.

  11. 11 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":

    а атомната енергия безопасна ли е?

    тогава защо се изказваш иронично-неподготвено, с неприкрит путинофилски елемент на самодоволство?

    Германия се замисля да внимава с прилагането на хидравличен фракинг на места, където има висок риск от замърсяване на подземни водоизточници. напълно нормално поведение на отговорни граждани и управници.

    РЕФОРМИ !
  12. 12 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    "Ройтерс" припомня, че технологията е била използвана десетилетия наред в Германия за извличане на газ от големи дълбочини. "

    Ройтерс забравя да припомни, че тази технология е използвана десетилетия но тогава:

    1. НЕ са използвани днешните смеси от вода, пясък и над 700 вида химикали 30-40 от които отровни и канцерогенни.

    2. НЕ са правени ДЕСЕТКИ и СТОТИЦИ ХИЛЯДИ сондажи ВСЯКА ГОДИНА, а хиляди пъти по-малко.

    3. НЕ са били изнесени доказателствата, че НАД 30% от сондажите ПРОТИЧАТ в първите ПЕТ години повреме и след експлоатацията им.

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ф.Нинов":

    Струва ми се,че грешиш! Германецът като пословично трудолюбив човек,знае колко трудно се изкарва всеки пфенинг (евроцент) и няма да се навие да си хвърля парите за скъпи сметки за ток и отопление,само за да пълни гушите на енергийните компании!
    Работата е там,че в Германия са много силни техните екоталибани! Това е проблемът!

  14. 14 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 470 Любопитно

    [quote#2:"Иво"]Това добре, но щеше да е по-добре, ако бяха забранили фракинга навсякъде на територията на Германия, както направи Франция по-рано[/quote]
    Във Франция работят 20 ядрени централи! и не им трябва друга енергия
    Аз не знам кое е по безопасно , но ти явно си наясно!?!

  15. 15 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    В статията на "THE FINANCIAL TIMES" по темата пише, че противници на хидравличното разбиване са фирмите произвеждащи бира, поради опасения от замърсяване на водоизточниците.

    Германците могат без шистов газ, но без бира не.

    http://www.ft.com/cms/s/0/312ec3c6-ebf4-11e3-8cef-00144feabdc0.html#axzz33jtn1c47

  16. 16 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#9] от "mar_x":

    Е нема само вие да взимате пари!

  17. 17 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#15] от "BlueWater":

    Естествено! Нали за това се протестира срещу фракинга и в България, особено в Добруджа!

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Тези така наречени "екоталибани" са по-голямата част от населението, за което темата опазване на околна среда е на първо място от 1980-те години, когато е било както е в Китай в момента.... а сега в много се радват, че в Рейн пак има пастърва, как след 300 г. вълци и диви котки се заселват отново в герм.гори.
    Та именно това население накара Меркел да спре аецовете... живи вериги от стотици километри.

  19. 19 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Добре правят германците. Презастраховат се. Пък като потече и американският втечнен газ, което, както се вижда от последните изяви на президенти-лобисти и водените преговори ЕС/САЩ, предстои да се състои, няма нужда да се дупчи из Фатерланда. Колкото до родните шистови ентусиасти, редно е най-сетне някой да попита, колко сондажа трябва да се направят, за да бъде добивът рентабилен. Мълчат по въпроса. Второ, за колко време се изчерпва добивът от сондаж преди да се изостави? Мълчат. Трето, никой и дума не обелва, че инфраструктурата за добив на шистов газ я няма и трябва да се строи от нула. Може би пак държавата ще трябва да я плати!

  20. 20 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Значи истинската новина е, че Германия разрешава фракинга, след като досега е имало мораториум.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#15] от "BlueWater":

    От другата страна на барикадата е BASF, който е най-голямата химическа форма в света с най-големия хим.завод в света в Луфвигсхавен (заслужава си да се посети - голяма атракция е завода), както и може би най-големият консуматор на прир.газ в Европа.
    Та BASF са изчислили, че ако всичките им заводи бяха в САЩ само от разликите в цените на газ щяха да имат +€500млн.год.печалба.
    Има друг интересен момент, а именно BASF е единствената герм. газо- нефтодобивна фирма. За разлика от другите европейски страни като Великобритания, Франция, Норвегия, Италия, Испания, дори Австрия - Германия няма международни корпорации фирми в областта добива на полезни изкопаеми.

  22. 22 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#21:"Ф.Нинов"]Та BASF са изчислили, че ако всичките им заводи бяха в САЩ само от разликите в цените на газ щяха да имат +€500млн.год.печалба. [/quote]За това BASF планират да построят комплекс за 1 млрд. евро за преработка на природен газ в мексиканският залив на територията на САЩ. Очевидно са си направили сметката, че в Германия или няма да се добива шистов газ или той ще е много по-скъп в пъти.

    http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702303948104579536894085266368

  23. 23 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 482 Неутрално


    https://www.youtube.com/watch?v=8n5YGu0vDg4

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  24. 24 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#2:"Иво"]Това добре, но щеше да е по-добре, ако бяха забранили фракинга навсякъде на територията на Германия, както направи Франция по-рано.[/quote]

    Да, за да може мръсните въглища от САЩ, изместени там от шистовия газ, да продължат да се изсипват в Европа, щото сме много зелени Между другото, алчните капиталисти в САЩ взеха та си намалиха въглеродните емисии по-бързо от европейците и без да подписват Киото или да забраняват някакви енергии

    Governments never learn. Only people learn.
  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#22] от "BlueWater":

    BASF от доста отдавна са в нефто- и газодобивния бизнес.
    Това им е хеджът с/у високи цени на основните им суровини.
    При ниски цени печелят по-малко от добива, но от химията цепят мрака, при високи цени е обратното.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#24] от "vladimirkarolev":

    В Германия тецовете на въглища имат яки филтри и нищо освен въглероден двуокис не излиза от комина.... Аз живея до такъв (почти в центъра на Франкфурт) и въздухът е кристално чист.

    Проблем е шумът от самолети както и понякога смърят шахтите от канализацията. Казват било в резултат от пестенето на вода... не можело да се оттича като хората.

  27. 27 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#7:"sashobal"]Вижда се,че германците не забраняват фракинга,а само се презастраховат в защитените раьони. Нашите рускоблизци се съдраха да реват,че ако разработим,очакваните залежи у нас,ще станело не знам кво си.Единственото,.което ще стане,е да сме енергийно независими от Матушка,тогава наследниците на терористите с мазни каскети ще трябва да се местят на студено,някъде над Казакхстан[/quote]

    Хайде да станем на половината като германската нация по отговорност и тогава приказвай те какви са и какви дрисльовци сме ние.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#24] от "vladimirkarolev":

    Значи сметката с кръчмар относно въглеродните емисии трябва да бъде следната: колко са тези на глава от населението в САЩ и колко в Германия, гледайки цялата консумация за ел.енергия, газ, бензин, дизел, транспорт, индустрия...

  29. 29 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#24] от "vladimirkarolev":

    Ами щом шистовият газ е такъв рахат, ще започнат другите да го произвеждат, технологиите ще поевтинеят, ще се получи свръхпредлагане, а ние ще го купуваме и ще им продаваме домати.
    Или както казал Исмет Иньоню на германските агенти, които го лъжели, че Германия излязла на Каспийско море и го карали час по-скоро да обяви война на СССР и да нападне Баку: "щом Германия е излязла на Каспийско море, Баку ни е вързан в кърпа, лягайте да спим, утре ще нападаме" - естествено, утре положението се оказало съвсем различно.
    Поука: бързането и юркането е съмнително, а това е държавата с най-мнително население в света!

  30. 30 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов":

    На Христо Ковачки не сте му продали нищо, затоваааа...

  31. 31 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 884 Весело

    УУУ предатели, руски троянски коне, плюхте върху демокрацията

    Евроатлантида
  32. 32 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#27] от "tom_sawyer":

    Хайде да започнем от главата и да изгоним политиците продажници, ставается?

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#30] от "Чор":

    Егое тецът на р.Майн.
    Кюмюрът идва с кораб от Ротердам
    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2012/08/16/1889533_zalez_na_main/

  34. 34 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Дано сега им светне на всички доморасли специалисти, че заминаването на Шеврон от България не е толкова лошо. Или и в Германия са комунисти?

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  35. 35 Профил на rangers
    rangers
    Рейтинг: 510 Гневно

    Същите тия, които се правят на много загрижени за екологията, същите тези негодници, замърсиха и превърнаха във воняща клоака всички дерета и рекички около София и около градовете. Няма по-мръсно и боклуджийско племе от българското, в планетарен мащаб! Бреговете на Марица, езерата на Рила, почти целият Пирин са превърнати в едно огромно бунище за боклук. Милиони декари обработваема земя е отровена от безогледното използване на химически отрови в продължение на половин вековният комунизъм. Милиони декари необработваема земя, пък е покрита от полиетиленови отпадъци „торбички“, за които Бг племето е рекордьор по "безразличие". Няма вече други народи, населяващи Европа, освен Бг племето, които да са така "търпеливи" и "безразлични" към неконтрлолираното изхвърляне на машинно масло, анилинови бои, акомулатори с киселини и детергенти направо в почвата, реките и езерата. Нещо съвсем нормално е за Бг бракониерите да изхвърлят тонове отработени масла в горите, за да бракониерстват край замърсените "локви". За чудовищните бунища около циганските бордей няма нужда да се споменава. Още по-страшни са хилядите водопроводи направени от бетон със азбест, от които пие вода над 30% от населението. Няма по-канцерогенно замърсяване от това на етернита, но говедата български са се загрижили за фракинга в Германия. Мисля, че българите са планетарни шампиони по още едно нещо - ЛИЦЕМЕРИЕТО!!!

  36. 36 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Тоест - не се отказват от технологията, а въвеждат още по-сериозни стандарти за безопасност. Нищо по-нормално от това. Междувременно ние бихме могли поне на проверим действително ли разполагаме със залежи и какви са те. За добив има време да се мисли в бъдеще.

    Свобода за Надежда Савченко!
  37. 37 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 624 Любопитно

    [quote#24:"vladimirkarolev"]Между другото, алчните капиталисти в САЩ взеха та си намалиха въглеродните емисии по-бързо от европейците и без да подписват Киото или да забраняват някакви енергии [/quote]
    Аха именно , изнесоха производството в Китай , то и ние си намалихме вредните емисии от производство и ги заменихме с газове от 20-25 годишни таралясници . Хвала на управляващите да илядат ......

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  38. 38 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 884 Неутрално

    "Ройтерс" припомня, че технологията е била използвана десетилетия наред в Германия за извличане на газ от големи дълбочини.
    ---------------------------------
    Някой още да мисли, че в протестите срещу ПРОЧВАНЕТО за наличие на шистов газ няма рубладжийска жилка...........

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  39. 39 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Германското правителство подготвя строг закон за фракинга за шистов газ.
    --------------------
    Като го приемат - копи/пейст и у нас и който проявява интерес- да заповяда.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  40. 40 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":

    Хубав ТЕЦ!

  41. 41 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#31] от "sa6":

    and proud about it

  42. 42 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#38] от "qwertqwert":

    Жилка има всякаква, но забележете какво стана в Румъния.
    Румънците оставиха селяните си сами да се борят с тояги срещу жандармерията. Защо тия бедняци в Молдова не желаят да дупчат земята им (цара лор)
    https://www.youtube.com/watch?v=mssVBKgAj18

    Шеврон между другото се махна от България, надявам се фор гоод!

  43. 43 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#36] от "GogoPG":

    Ние ще оставим те да проверят, защото у нас даже ученките се купуват и то не от вчера за един чифт найлонови чорапи

  44. 44 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Най голямата вреда от шистовия газ е , че вреди на Газпром

  45. 45 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ф.Нинов":

    https://www.youtube.com/watch?v=1ff-nTS5klA

    Ето ги в Румъния - бедни и изпокъсани селяни.
    Дано Бог ги чуе, защото правителството им не ги чу !!!
    И да сравним с нашия случай, когато в този случай правителството чу хората си въпреки раздадените подкупи (да разкаже "реформаторът" Трайчо Трайков).
    Виж когато дадоха Витоша на една мутра стана другояче, но пак послушаха ...

  46. 46 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#38:"qwertqwert"]Някой още да мисли, че в протестите срещу ПРОЧВАНЕТО за наличие на шистов газ няма рубладжийска жилка.[/quote]Аз съм ПРОТИВ ПРОУЧВАНЕТО за шистов газ, защото знам, за разлика от вас, че е НЕВЪЗМОЖНО да се докаже наличието промишлени количества БЕЗ използването на хидравлично разбиване!

    Аз искам да оставя на децата си България с чиста природа!

    Политически и икономически съображения за използване или не на хидравлично разбиване НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ!

  47. 47 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#35] от "rangers":

    Мръсните еколози замърсяват въздуха като вдишват чистия ни кислород и издишват ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС!!!
    На пелети да се направят и на абажури, и пак им е малко !!!
    А сигурно са и вегетарианци и пърдят много и отвън са зелени, а отвътре са червени!!! На борба с троянските коне на червените станишки, благодарение на които сега Георгий и Гей Станишеви няма да могат да строят нов град в Карадере !!!

  48. 48 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#23] от "Люта чушка":

    Слагай заглавията на клиповете, иначе никой не ги цъка - хората са преуморени от информация

  49. 49 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 367 Любопитно

    [quote#20:"redguy"]Значи истинската новина е, че Германия разрешава фракинга, след като досега е имало мораториум. [/quote]
    Именно.
    Това е едниственият начин да се затворят завинаги устите на газпромските мурзилки.
    Обширно и обективно проучване на технологията и последствията от нейното приложение, необорими и признати от международните научни среди и това е. Газпром може да си купи няколко института или някакъв американски режисьор, за да наводнят Интернет с глупости за горящата вода, но едно изследване по поръчка на германското правителство би имало много по-голяма международна тежест и не се съмнявам, че ще доведе именно до това: прекратяване на спекулациите и демонизирането на шистовия газ и непосредственото след това начало на неговия добив.
    путин сигурно ще вие срещу луната отново, но няма как.

    zenrus.ru
  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#40] от "Чор":

    Пред тецът построиха нови офис сгради м/у които минава линията за разтоварване на кюмюра.
    Пред офис сградите има съоръжение с голям хобот, което изсмуква кюмюра от шлеповете. Доста спейси изглежда...
    http://www.fotos-hochladen.net/13noit8d4.jpg

  51. 51 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2689 Весело

    Цитирам: Spill response and clean-up creates business and employment opportunities for affected communities, regions, and clean-up service providers

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  52. 52 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#24] от "vladimirkarolev":

    "Да, за да може мръсните въглища от САЩ, изместени там от шистовия газ, да продължат да се изсипват в Европа"

    Любопитно е, че след 2012 г. тенденцията в САЩ се е обърнала - природният газ е поскъпнал с 35%, поради което консумацията на въглища се е увеличила с около 4% в 2013 г. (за сметка на газа). Информацията е от:

    http://www.enerdata.net/enerdatauk/press-and-publication/energy-news-001/brics-and-usa-draw-world-energy-consumption_29116.html

    При все това, голямата разлика между САЩ от една страна и ЕС и Япония от друга, е че енергопотреблението в САЩ продължава да расте. А енергопотреблението е почти нещо като макроикономически показател - понякога дори по-точен от финансовите показатели Е, по принцип зависи и от енергийната ефективност - ама то в енергийната ефективност бързи и радикални промени рядко се случват...

    Между другото, освен въглища САЩ изнасят за Европа и дървесни пелети - при това вече в количества от порядъка на милиони тонове. А пелетите са чисто и сравнително луксозно гориво - почти като природния газ. Като че ли възниква нов международен пазар за пелети - което е интересно, защото и у нас има такова производство и доста голям потенциал.

  53. 53 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#8] от "Ф.Нинов":

    Вярвам ти, че е така.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#52] от "ijj":

    Цената на щатския прир.газ даже се удвои от $2 на $4.61, но въпреки това е све още само 1/3 от Европа.

    Иначе цената на въглища е паднала с 2/3 и затова акциите на големите въгледобивни корпорации Arch Coal Inc. (ACI), Walter Energy, Inc. (WLT) и Alpha Natural Resources, Inc. (ANR) са паднали с повече от 90% за последните 4 години... на Уолстрийт се търгува идеята, че и трите ще фалират.

    Например при Walter Energy, Inc. (WLT) повече от половината акции са шортнати на голо... тези играчи, които сега влизат лонг биха могли да си позлатят новосете ако фирмите оцелееят.

  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    [quote#11:"Rage Against"]а атомната енергия безопасна ли е? [/quote]

    Много ясно, че не е безопасна и затова съм против нейното използване, поне до момента докато не се създадат по-безопасни технологии в областта, примерно реактор работещ на базата на термоядрения синтез би бил приемлив, а и се говори, че той ще бъде и по-безопасен като експлоатация.

    Между другото мнозинството германци също са против използването на ядрената енергетика, затова тяхното правителство преди няколко години взе решението постепенно да закрие всички германски АЕЦ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#18] от "Ф.Нинов":

    Абсолютно вярно! Между другото днес е международния ден за опазване на околната среда! Поздрави за теб и всички останали, които искат да запазят чиста природата в своите държави.... убеден съм, че повече германци са личности за които опазването на ОС е важно нещо!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ф.Нинов":

    "Цената на щатския прир.газ даже се удвои от $2 на $4.61"

    Възможно е при сравняването на спот цени. Иначе цитираното увеличение с 35% е на средногодишната цена за 2013 г. в сравнение с 2012 г.

    Въгледобивът в САЩ си е голям отрасъл - 40% от електропроизводството е от въглища. Дори и да фалират фирми, самият отрасъл няма как да не продължи да съществува.

    Погледнато като цена за единица енергия, въглищата са по-евтини от природния газ дори и в САЩ. Причината да е спорно положението кое е по-изгодно е, че с природен газ може да се постигне по-добър к.п.д. Но иначе преустройството на един ТЕЦ от въглища на газ или обратно струва скъпо - така че няма как един отрасъл, даващ гориво за 40% от електропроизводството, да си отиде заради все пак конюнктурни явления.

  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#57] от "ijj":

    Отрасълът няма да изчезне - просто ако фалират фирмите, ще се прехвърли собствеността в/у кредиторите и освен старите акционери (пили студена вода) никой няма да забележи.

    Но в момента в борбата си за оцеляване фирмите яко затварят мини с високи разходи на добив, което би трябвало да вдигне цената на въглищата.
    Основният проблем са натрупаните дългове, които е почти невъзможно да се върнат на сегашните цени.
    Ситуацията е доста интересна.
    Преди 5 г. авиокомпаниите беха на същото дереже.

  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Весело

    [quote#49:"SPQR"]Но едно изследване по поръчка на германското правителство би имало много по-голяма международна тежест и не се съмнявам, че ще доведе именно до това: прекратяване на спекулациите и демонизирането на шистовия газ и непосредственото след това начало на неговия добив. [/quote]

    Това при условие, че резултатите от това изследване доказват безвредността на технологията... за твое нещастие обаче, резултати ще докажат вредите, които оказва фракинга върху ОС (главно почвата и водите). Така, че не се радвай толкова!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#56] от "Иво":

    Значи германците освен през кръвополитни войни и всякакви строеве (монархия, диктатура, република, социализъм) са минали и през голямо замърсяване на околната среда както във ФРГ така и в ГДР, но и през енергиен недостиг през 1970-те (първа и втора петролни кризи), от който НРБ не беше засегнато и затова е малко известно на българите.

    Та като теглят чертата от всички зависимости, германците почти единодушно смятат, че трябва да се консумира по-малко енергия... било то за отопление, транспорт или уреди.
    Това е дългосрочното решение на енергийната зависимост.

  61. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    [quote#57:"ijj"]Погледнато като цена за единица енергия, въглищата са по-евтини от природния газ дори и в САЩ. [/quote]

    Така и в Китай... там има най-много ТЕЦ-ве в целия свят има и хиляди въгледобивни мини, Китай има огромни залежи от въглища (мисля, че са 2-3 място в света след Русия и САЩ), така, че там въглищата са много евтини и затова масово се ползват, като най-голям % от добиваната електроенергия там е от въглища, проблемът е, че замърсяват много въздуха, а това създава здравословни проблеми и обществено недоволство в страната. Г-н Нинов спомена, че в Германия няма такова замърсяване защото местните ТЕЦ-ве използват модерни филтри, които улавят почти всички замърсители. Чудно ми е защо китайците не започнат сами масово да произвеждат подобни филтри за очистка на пушаците от ТЕЦ-те, както примерно произвеждат масово слънчеви панели. И след това ще използват филтрите за техните централи.

    Както и да е китайското правителство има бъдещи планове подобно на американците, да намали производството на електроенергия от въглища и да увеличи % добиваната електроенергия от ВЕИ (слънце, вятър и ВЕЦ-ве), газови централи, както и от нови ядрени централи. Във ВЕИ сектора в момента Китай са световен лидер.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  62. 62 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#50] от "Ф.Нинов":

    Е...

  63. 63 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#51] от "Consumer":

    Одеца е цитато? Това е втрещително наистина !!!

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално
  65. 65 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ф.Нинов":

    Едно нещо северните народи не са се сетили - ДЪРВЕТА да садят !!!
    И в Русия е така, и в Полска, а колко по-хубаво би изглеждало ....

    Кажи им на швабите!

  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иво":

    Значи след като се отказа от АЕЦ на Германия останаха само газ, въглища и ВЕИ.
    Понеже все пак се е задължила да намалява въглеродните емисии - приоритетът пада в/у наблягане на производство на ел.енергия от газ (има модерни ел.централи с два цикъла (газова турбина + тец) + топла вода за парно.
    Така, че природният газ е важен... както също и да е на читави цени (за индустрията).... и ако се намерят някакви щогоде добри залежи на щистов газ, тогава което-и-ще-да-е правителство ще сложи за публична дискусия на масата въпросът: "да се добива или да не се добива?"

  67. 67 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2689 Весело

    До коментар [#63] от "Чор":

    http://www.yourenergyblog.com/10-environmental-quotes-you-wont-believe-were-said/?pk_campaign=yeb-emily&pk_kwd=quotes%205.22.14

    Пълно е с бисери на тема околна среда Включително и на Рейгън.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  68. 68 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#67] от "Consumer":

    thx

  69. 69 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#42] от "Чор":
    Махнаха се, защото газ ще се добива в Черно море, в дълбоки води (Хан Аспарух) и в румънския блок в съседство. Този газ ще е по-скъп в сравнение със шистовия заради по-висока себестойност, но пък няма екологични проблеми.
    Все пак смятам мораториумът, който имаме за налудничав. Да оставим Газпром и Шеврон просто не се прави така от научно, практическа, бизнес, гледна точка. Така люшнахме махалото, че накърнихме националните си интереси, защот: не е необходимо да добиваме големи количества за единица време, гонейки бързо изплащане на инвестициите - възможно е шистовите ни залежи да се разглеждат като стратегически резерв (при срив на доставките или рязък ръст на цените) и като тактически запаси, осигуряващи функционирането на вътрешната и транзитната газоперносни мрежи. Предстои ни да разширяваме Чирен, но той няма да е достатъчен. Ако стане Южен поток, ще се наложи да търсим и строим допълнителни хранилища за газ. За това никой не говори в момента.
    Така че, в крайна сметка, ефективноста на използването на шистов газ може и трябва да се разглежда от гледна точка на "Теория на запасите" Там се съпоставят разходи за запаси със загуби от липса на суровина. В началото на 2009 г. загубихме 200 млн. лв. Сега сме заплашени от още по-големи загуби, при изостряне на украинската криза.
    Не постъпваме мъдро, като поставяме въпроса само на политическа основа или залитаме прекалено към зеленото...

  70. 70 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#69:"Дамян"]Все пак смятам мораториумът, който имаме за налудничав. [/quote]Налудничаво е някой да си мисли, че някакви смешни политически или икономически бакалски сметки са по-важни от ПРИРОДАТА на България, която е ЕДИНСТВЕНА и БЕЗАЛТЕРНАТИВНА!

    Аз искам децата ми да живеят в чиста околна среда и да пият чиста вода! Това не може да се плати с никакъв памук, пардон пари!

  71. 71 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#70] от "BlueWater": Ето това е клише крайно фундаментално
    Аз, например, не твърдя априори, че в България в частност, в блок Нови пазар, трябва да се добива шистов газ. При това със съществуващата в момента технология. Но... да се върнем малко назад в годините. Някъде през 60-те бликва в буквален смисъл газ в Чирен. Започва се добив по конвенционална технология. Строим цял завод край Враца заради този газ обаче след около 3-4 г. добивът намалява. Тогава използват ФРАКИНГ за да извлекат още малко газ. Дупчат допълнително по-дълбоки и на още две места, вкарват вода, пясък и малко солна киселина под високо налягане. Главната разлика от днес е, че нямат технологията за хоризонтално сондиране
    Така или иначе газът свършва и Чирен се превръща в хранилище. За да стане хранилище с достатъчен капацитет пак използват фракинг но без химикали. Сега предстои разширението на Чирен до капацитет поне ефективни 1 млрд. куб.м газ. Пак ще се използва фракинг, като този път ще има и хоризонтално сондиране. Няма да има химикали. Ще се стигне още по-дълбоко - до към 2 км. където има ... дааааа позна ... шистов пласт Предполага се че самото нагнетяване на газ под високо налягане в хранилището!!! ще стимулира отделянето на газ от пласта отдолу... без да се използват други химикали. Нагнетяваш 100 единици газ и вадиш 110 хубаво хранилище, нали?
    Сега да пренесем този опит върху блок Нови пазар. Там на няколко места има нормален газ, газ в порьозни скали, само че е на дълбочина над 1500 м. Това са малки "джобове" с ресурс колкото на този в стария Чирен или колкото в крайбрежните находища Галата, Калиакра, Каварна... но сумарно вероятно ще достугнат общ капацитет 15-20 млрд. куб. м газ, с възможност за извличане около 500 млн. куб.м годишно.
    Та се питам, защо се лишаваме от този ресурс? Защо да не реализираме вече изпитаната схема в Чирен? Защо да не използваме модерни технологии (без вкарване на химикали)
    Затова казвам, че мораториумът е малоумен и че германците в случая са на правилния път.


  72. 72 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    А тоя си е ветропоказател. Рубладжиите сега са на власт.

    chavo64
  73. 73 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#71:"Дамян"]Тогава използват ФРАКИНГ за да извлекат още малко газ. Дупчат допълнително по-дълбоки и на още две места, вкарват вода, пясък и малко солна киселина под високо налягане. Главната разлика от днес е, че нямат технологията за хоризонтално сондиране [/quote]Много си сладък, ама не лепнеш!

    Разликите са много и ОГРОМНИ!
    [quote#12:"BlueWater"]Ройтерс забравя да припомни, че тази технология е използвана десетилетия но тогава:

    1. НЕ са използвани днешните смеси от вода, пясък и над 700 вида химикали 30-40 от които отровни и канцерогенни.

    2. НЕ са правени ДЕСЕТКИ и СТОТИЦИ ХИЛЯДИ сондажи ВСЯКА ГОДИНА, а хиляди пъти по-малко.

    3. НЕ са били изнесени доказателствата, че НАД 30% от сондажите ПРОТИЧАТ в първите ПЕТ години повреме и след експлоатацията им.[/quote]

  74. 74 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#71:"Дамян"]Та се питам, защо се лишаваме от този ресурс? Защо да не реализираме вече изпитаната схема в Чирен?[/quote]Това е направено още преди ДВЕ ГОДИНИ.

    Парламентът отмени частично забраната върху фракинга
    15:40 | 14.06.2012 | 1632 прочитания

    "Парламентът одобри редакцията на забраната на технологията за търсене и добив на шистов газ, която според еколози ще отвори вратичка за извършване на все още спорните проучвания. С 92 гласа "за", 12 - "против" и шестима "въздържали се" депутати от текстовете на забрана отпадна уточняването, че хидравличното разбиване (хидрофракинг) при търсене и добив на нефт и газ не може да се прилага с налягане над 20 атмосфери.

    Поправката се наложи, тъй като според експерти и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, фиксирането на силата на налягането пречи и на конвенционалния добив на нефт и газ и дори на нагнетяването на синьо гориво в газохранилището в Чирен."
    http://www.mediapool.bg/parlamentat-otmeni-chastichno-zabranata-varhu-frakinga-news194092.html

  75. 75 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 726 Весело

    [quote#73:"BlueWater"]Много си сладък, ама не лепнеш![/quote]

    Колко сте ми жалки... Само това ли са ви аргументите? С главни букви не стават по-сериозни.

  76. 76 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#75:"Знам и Мога"]Само това ли са ви аргументите?[/quote]Вие първо поне опитайте да опровергаете тези аргументи за хидравличното разбиване с някакви факти, а не с епитети и квалификации.

    Тогава евентуално ще разберете кой в същност е жалък и смешен.

  77. 77 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#69] от "Дамян":

    Е, то всеки нещо смята, на гол тумбак ....

  78. 78 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#76] от "BlueWater":

    Той, човекът Дамян, ги опроверга. А вие пишеше думи като "сладък".

  79. 79 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#78:"Знам и Мога"]Той, човекът Дамян, ги опроверга. [/quote]Нима!

    Можете ли да цитирате един по един, факт изнесен от мен и "опровержение" с ФАКТИ на "Дамян"?

    Ако не го направите, означава че си признавате грешката.

  80. 80 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#73] от "BlueWater":
    Ти поглеждал ли си нашият така наречен мораториум? Имаш ли представа, че забранява не само твоите три точки, ами и всичко каквото си помислиш. Мораториумът засегна даже и новото находище в с. Девинци, което е конвенционално откъдето и да го погледнеш... сега си менкат жалби за да стартира добива от там.
    Това, за което си мечтая е да имаме уредба на фракинга подобна на тази в Германия (каквато я планират) Да се знае къде, как, защо е забранено или разрешено, да са описани технологиите, които са забранени отделно от тези, които са "рискови" И всичко това за да може публиката, когато я попиташ дали е съгласна или не, да може да направи мотивиран избор. Точно така си го представям - закона да предвижда допитвания.
    Пак ти казвам не съм фен на фракинга, който прилагат в САЩ. Те си имат сериозни основания да го правят. Ние нямаме основания да прилагаме техните технологии и техните бизнес механизми, но от това не следва, че трябва да се сътворяват такива недоразумения, като нашият мораториум.

  81. 81 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#77] от "Чор":
    Моята логика е обратната... голия тумбак е резултат на дългогодишно погрешно смятане.
    И сега, днес, нямаме пари за инвестиране , нямаме технологии, нямаме структури (ако изключим ПДНГ). Малкото специалисти от старата школа дупчат някъде в Африка, а нови няма.
    И няма да има след такова смятане, което доведе до въпросния мораториум. Защото това смятане е симптоматично, то убива всякакви надежди на хората в бранша, да работят и да се развиват тук, в България.

  82. 82 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#74] от "BlueWater":
    Приятелю будалкат те и ти се хващаш. И се хващаш само защото си предубеден... имаш всички необходими качества да не се хващаш
    Виж... с 20 атмосфери може да се нагнетява газ в хранилището, но не може то да се "разширява". С 20 атмосфери няма как да организираш ново хранилище, освен ако не се ползват старите солници край Провадия. За разширението на Чирен, забраната трябва да се вдигне поне до 100 атмосфери.
    Ключовият момент са химикалите. Просто трябва да се опишат и да се забранят (разрешат) поименно Термичният фракинг и "газовия" фракинг, които се задават вече на хоризонта не използват химикали. Те трябва да се огледат от друга гледна точка дали са екологично приемливи.

  83. 83 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#82] от "Дамян":

    "Термичният фракинг и "газовия" фракинг, които се задават вече на хоризонта не използват химикали. "

    Но те не са ли много скъпи? Все пак, да нагнетяваш пропан-бутан вместо вода, и то в такива количества, това сигурно е скъпо нещо.

  84. 84 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#83] от "ijj": Засега са по-скъпи, но пък нямат екологична обремененост. А са скъпи не заради пропан-бутана , защото той е "оборотен". Специално този метод е скъп, заради инсталацията, която отделя пропан-бутана и го връща обратно.
    Но се правят опити за целата да се използва метан - стимулирането на пластовете е по-слабо, но пък технологията се опростява. Именно затова на тази технология се гледа като на подходяща за използване на места, където добивът може да се съчетае със съхранение.

  85. 85 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#84:"Дамян"]Засега са по-скъпи, но пък нямат екологична обремененост.[/quote]Нима!

    Метан се отделя при отглеждането на добитък, добиване на въглища, сондиране и от боклука, който изхвърляме всеки ден и който след това е оставян да се разлага на открито. Остава в атмосферата само 10 години, но успява да задържи 20 пъти повече топлина от CO2. За последните три столетия неговата концентрация е станала двойна, но се очаква за следващите 100 години да се удвои отново.

  86. 86 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#82:"Дамян"]Ключовият момент са химикалите. Просто трябва да се опишат и да се забранят (разрешат) поименно[/quote]Не е вярно и вие много добре го знаете и разбирате!

    Ключовият момент и 99.99% от вредите от хидравличното разбиване е в МАЩАБА!
    [quote#12:"BlueWater"]ДЕСЕТКИ и СТОТИЦИ ХИЛЯДИ сондажи ВСЯКА ГОДИНА[/quote] след което
    [quote#12:"BlueWater"]НАД 30% от сондажите ПРОТИЧАТ в първите ПЕТ години повреме и след експлоатацията им.[/quote]Тези факти не ги коментирате и не ги отричате.

  87. 87 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#81] от "Дамян":

    И американците гледат да харчат първо чуждите ресурси. При всички случаи има и други неща, за които да се дупчи

  88. 88 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Новината всъщност е, че Германия разрешава фракинга. Естествено при спазването на строги закони и контрол, винаги сме твърдели че трябва да е така. И колко останаха със забраните, май само Франция? Нейната е ясна, тя иска да си продава атомните реактори. Впрочем забранени в Германия.

    Винаги съм твърдял, че тази истерия ще отмине и ще стане ясно, че зад нея стоят рублите на Газпром. Просто трябва малко време да се види опита от прилагането в другите страни и че тези ужаси с които плашат хората са чиста манипулация.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  89. 89 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#12] от "BlueWater":

    Ти си неграмотник. Гледай си професията ако имаш такава. Защото човек който говори толкова безотговорно за нещо от което си няма никакво понятие ще е същият безотговорник и в основната си работа. Бас държа че не си с инженерна специалност а нещо свързано с премятане на папки, те са по общите лафове.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  90. 90 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    [quote#80:"Дамян"]Това, за което си мечтая е да имаме уредба на фракинга подобна на тази в Германия (каквато я планират)[/quote]
    Това съм го предлагал на еко-талибаните още когато започна тази дискусия. Най-строгите възможни закони. Не, те искат пълна забрана и то на технология която традиционно се прилага и в други области. Не само в традиционните газови и нефтени месторождения, но също и за дегазификация на въглищата, при укрепване на скални масиви и тунели и т.н.

    Но с тези е невъзможно да се говори нормално, те просто са неграмотни фанатици. А горе по върховете са чисти кариеристи, правят си сметката така да влязат в политиката и затова манипулират страховете на хората.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  91. 91 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    [quote#59:"Иво"]за твое нещастие обаче, резултати ще докажат вредите[/quote]
    Да не би Ванга да се е преродила? Впрочем какво стана с земетресенията, там проучванията показаха че няма такива явления и мораториума в Англия падна. Страна подир страна заблудите падат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  92. 92 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 565 Неутрално

    "Т.нар. хидравличен фракинг представлява инжектиране на вода и химикали под налягане в почвата."

    "Дневник", пишете глупости. Почвата се простира максимум на броени метри под повърхността на земята. При фракинга отровите се инжектират на стотици метри дълбочина В СКАЛИ - порести шисти съдържащи газ и нефт.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  93. 93 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3827 Неутрално

    До коментар [#90] от "Fred":

    Напълно си прав .Това ще реши въпроса с енергиината зависимост от Русия а и ще ни помогне да правим пари.Шеврон обаче бяха обявени за дяволи и почти изгонени от България.Това е изключително далновидна стъпка за България но уви не виждам правителство и парламент които са готови да затръшнат вратата под носа на Русия и Газпром! Интересите тук наистина са огромни и ние както винаги взимаме най глупавото решение.

    klimentm
  94. 94 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#89:"Fred"]Ти си неграмотник. Гледай си професията ако имаш такава. Защото човек който говори толкова безотговорно за нещо от което си няма никакво понятие ще е същият безотговорник и в основната си работа. Бас държа че не си с инженерна специалност а нещо свързано с премятане на папки, те са по общите лафове.[/quote]Смешен плач.

    Вие не опровергавате, защото не можете, нито един от фактите които съм написал за хидравличното разбиване и използването му. За това в поради липса на аргументи използвате епитети, квалификации и се опитвате безуспешно да се правите на врачка.

  95. 95 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#91:"Fred"]Страна подир страна заблудите падат.[/quote]Нима!

    Ето ви списък с държави, щати на САЩ, области и градове със забрана за използване на хидравлично разбиване, който непрекъснато се допълва:

    List of Bans Worldwide
    [U.S. UPDATE: May 21, 2014]
    http://keeptapwatersafe.org/global-bans-on-fracking/

    На първо място са щатът НюЙорк, щатът Пенсилвания, щатът Хавай и т.н.
    [quote#88:"Fred"]Винаги съм твърдял, че тази истерия ще отмине и ще стане ясно, че зад нея стоят рублите на Газпром. [/quote]Газпром доста рубли е раздал в тези три щата на САЩ.

  96. 96 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    [quote#94:"BlueWater"]Вие не опровергавате, защото не можете[/quote]
    Това се учи в МГУ 4 години бакалавър и още 1.5 години магистратура, как да обяснявам на човек който няма елементарните познания по поне 20-25 специализирани предмета? А освен това и инженерният фундамент, не случайно казах че го нямате и не го отрекохте. Какъвто и аргумент да му кажа той ще изтърси поредната глупост, тях ги стреляте като картечница.

    Със същият успех можете да се пишете компетентен и давате съвети на сърдечен хирург след гледането на 2-3 филмчета по YouTube.

    Факт ли е че Германия която беше предпазливо настроена вече дава разрешение? Факт е. Така ще става на все повече места понеже манипулацията ви все повече се разобличава. Същото и за Ню Йорк, просто почакайте. Впрочем вижте на каква дълбочина е там водоносният пласт и на каква залежите на шисти и може би някои неща ще ви се прояснят в главата.

    Аз вече го написах, времето работи против вас "...не можеш да излъжеш всички завинаги".

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  97. 97 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    А вашите списъци с местата на забрана са просто лъжа. Смесвате официални забрани с проучвания на общественото мнение /кой, кога, по каква методика, независим ли е?/, видяхме от предизборните проучвания колко лесно лъжат социолозите ако някой им плати.

    Някакъв си кандидат за губернатор през 2013г предлага пред партията си мораториум и гласували еди колко си, това се дава като мораториум. "Скромно" се премълчава че това не е закон а поредните предизборни лакърдии.

    А какви са фактите за Пенсилвания? Само през април 2014г са дадени 203 нови разрешения за сондиране за газ от шисти. Съответно и за омразният фракинг. И това е от тяхната агенция за околната среда, не са да тръгнат фирмите ей така на своя глава.

    http://shalegasreporter.com/gas-drilling/utica-marcellus-shale-southeastern-ohio-drilling-hot-spot/7458.html

    [quote#0:""]In Pennsylvania, 203 drilling permits were issued in April, according to the Pennsylvania Department of Environmental Protection.[/quote]

    Най-смешното е, че този хидравличен разрив /фракинг/ е използван от от еколозите /ЕРА/ за очистване на замърсявания. Нашите еко-фанатици естествено не са чували за такава употреба на фракинга, те от Газланд нищо друго не знаят.

    http://www.pennlive.com/opinion/2014/05/its_a_good_thing_pennsylvania.html
    [quote#0:""]Former Environmental Protection Agency administrator Lisa Jackson has explicitly told Congress that there is no "proven case where the fracking process" affected water quality. The EPA has even used hydraulic fracturing to help clean up hazardous Superfund sites.[/quote]

    Лъжи, лъжи и пак лъжи, действа се на принципа на Гьобелс "Една лъжа повторена 1000 пъти става истина". Само че в този случай няма да е така просто защото времето ги разобличава една подир друга.

    Да чувате сега разпенени еколози които да ви убеждават колко хубави са фотоволтаиците и перките? Няма да ги чуете защото стана ясно чии джобове напълниха и че от нашите джобове бяха взети тези стотици милиони дори цели милиарди. Една голяма далавера, в това за съжаление се превърна екологията. И който не го разбира и сляпо повтаря чуждите манипулации им помага.


    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  98. 98 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#96:"Fred"]Това се учи в МГУ 4 години бакалавър и още 1.5 години магистратура, как да обяснявам на човек който няма елементарните познания по поне 20-25 специализирани предмета?[/quote]Няма никаква полза от вашето евентуално образование, ако не можете да опровергаете фактите, които съм написал. Ще ви ги пиша един по един, а вие се изявете като по-образван от мен и се опитайте да ги опровергаете.

    Факт 1:
    [quote#12:"BlueWater"]НАД 30% от сондажите ПРОТИЧАТ в първите ПЕТ години повреме и след експлоатацията им.[/quote]Latest Evidence on Leaky Gas Wells - Dr. Ingraffea
    http://www.youtube.com/watch?v=CpomAGWgeGs

  99. 99 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Вие не разбрахте ли, че ФАКТИ са публикации в сериозни научни издания а не пропагандни филмчета в YouTube? Проверени поне от 3-4 реномирани екипа със сериозно реноме в тези среди, публикации и т.н.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  100. 100 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 957 Весело

    [quote#99:"Fred"]Вие не разбрахте ли, че ФАКТИ са публикации в сериозни научни издания а не пропагандни филмчета в YouTube?[/quote]Добре, тогава по вашите критерии дайте Вие лично публикации в сериозни научни издания, които НЕДВУСМИСЛЕНО да ДОКАЗВАТ, че хидравличното разбиване прилагано в стотици хиляди НОВИ сондажи, които се правят всяка година е БЕЗВРЕДНО и БЕЗОПАСНО за подземните води и за флората, фауната, и хората на земята не само в месеците на добив, но и пет десет години след изчерпването на природния газ!

    Чакам отговор!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK