В Куба са продадени едва 50 коли, откакто в началото на 2014 г. започна свободна продажба

В Куба са продадени едва 50 коли, откакто в началото на 2014 г. започна свободна продажба

© Associated Press



Търговците на автомобили в Куба са продали едва 50 коли и четири мотоциклета от началото на тази година, когато спря да действа ограничението за притежанието на моторни средства, съобщи агенция "Ройтерс". Цените обаче са толкова високи, че малцина са можели да си позволят такава покупка.


Населението на Куба приветства новия закон, който влезе в сила през януари, но беше бързо разочаровано, след като видя изключително завишени цени - с до 400%, а големи семейни автомобили струваха колкото европейски спортни модели. Преди 1 януари 2014 г. кубинците трябваше да имат разрешение от властите, за да си купят кола.


Правителството в Куба обещава да инвестира 75% от новите продажби в проблемния обществен транспорт. За първите шест месеца на 2014 г. обаче продажбите на 11-те държавни автокъщи възлизат на едва 1.28 милиона долара.




Най-търсените автомобили след премахването на ограниченията са втора употреба, като средната им цена, включително и на мотоциклетите е 23 759 долара.


Автокъща в Хавана, която търгува с Пежо, продава модел 206 от 2013 г за 91 000 долара, а по-спортния модел 508 - за 262 000 долара. Подобни цени са немислими за повечето хора в Куба, където повечето държавни служители получават 20 долара на месец. Високите цени предизвикаха и недоволството на чуждестранните компании и потенциалните инвеститори, които се нуждаят от държавно разрешително, за да внасят нови или употребявани автомобили без голяма надценка.


Куба осъществява поетапно облекчение на търговията с автомобили. През 2011 г. държавата разреши на гражданите да продават и купуват употребявани коли един от друг. Преди това в свободна продажба са били само автомобили, които са били в страната преди революцията от 1959 г., когато на власт идва Фидел Кастро. Това е и причината в Куба да има толкова много американски ретро автомобили от 50-те години. Често срещани са и съветските лади, които са били много популярни преди 1991 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Е, оти ги ручахте жабетата, камарадес?

  2. 2 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 580 Весело

    Обаче Жигулката как изпъква с грозотия дори сред таратайките от 50-тте, не е истина.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Хааааа-ха-ха-хаааа, жителите на Острова на свободата сигурно са събирали помежду си пари, за да купят тези 50 автомобила, и ще ги ползват на кооперативни начала: по една за цял панелен комплекс (10,000 души, като се бръкнат по за 5 долара - месечната им заплата)...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1107 Весело

    "Автокъща в Хавана, която търгува с Пежо, продава модел 206 от 2013 г за 91 000 долара, а по-спортния модел 508 - за 262 000 долара."

    Ама и тези не са малко алчни, а?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  5. 5 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darth Чебуратор":

    Е че това е Фиат 124, модел '60 и някоя година, направо изглежда модерна

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  6. 6 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Голема радост от чуждата беднотия, големо нещо.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  7. 7 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Весело

    Автокъща в Хавана, която търгува с Пежо, продава модел 206 от 2013 г за 91 000 долара....

    това е ако се сметне цената по официалния курс на долара, на черно $ върви 7-10 пъти по скъпо, такаче цената е ОК. Друг е въпроса, че вече всички кубинци разбират, че заплатите има са по $5, а пенсиите по $2, както беше у нас по времето на Луканов и Виденов

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#4:"nv"]Ама и тези не са малко алчни, а?[/quote]

    Те (автокъщите) са държавна собственост, държавата изнудва бедните хорица на такива цени - хем им прибира парите, хем следи кой е "забогатял" в условията на всеобща немотия.

    Може и да ги привикат после да дават обяснения.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 786 Весело

    [quote#6:"Darth Чебуратор"]Голема радост от чуждата беднотия, големо нещо. [/quote]
    Как така, те не са бедни. Беднотията е в САЩ, там един процент от хората притежават всичко, а другите им работят и спят по улиците - я колко клошари има в САЩ, а в Куба има ли, в Северна Корея има ли?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darth Чебуратор":

    Жигулката всъщност е Фиат и е първообразът на всички модерни седани. Този модел е исторически майлстоун в автомобилостроенето, поставяйки края на прегърбените автомобили от 1920-1950-те.

    Следващият майлстоун е Фолксваген Голф създал "Голф - класата".

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    На Кастро е отредено да изпие горчивата чаша на унижението до дъно, затова Господ го дари с дълъг живот.

    Ако му е останало нещо в кутията над раменете. Има съмнения, че той ще надхвърли 120 - 135 години живот.
    Отдавна не се е появявал, а за мавзолеи и балсамации и церемониал, пари сега точно няма...

  13. 13 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Е как търговияте ще е "свободна" като митото е 400%?
    И Дневник почна да използва социалистическа фразеология.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#5] от "nv":

    И аз това викам... този Фиат 124 е един от най-важните автомобили в историята.

    Руският вариант "Жигули" се оказа най-качествената кола произвеждана както в СССР, така и в сегашната РФ (в царска Русия с произвеждани хайенд коли за времето си), за разлика от волги, москвичи, зазове... и други дараци и страшилища.

    Някои българи изкараха над 40 г. с нея без основен ремонт.
    Шапки долу пред "жигулката"!

  15. 15 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Продължавайте да гласувате за Станишев и ще ви се случи същото.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  16. 16 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Острова на свободата започна да продава свободно коли след 60г свобода...яко..>>>

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#16] от "adam1966":

    Мдаа, вижда се вече краят на свободата...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  19. 19 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Весело

    [quote#16:"adam1966"]Острова на свободата започна да продава свободно коли след 60г свобода...яко..>>>[/quote]

    Обаче няма кой да ги купи, защото всички вече са станали крепостни. Е има и 50 мацки с "богати" най-вероятно чуждестранни любовници и те са направили оборота

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  20. 20 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 622 Неутрално

    [quote#14:"Ф.Нинов"]Руският вариант "Жигули" се оказа най-качествената кола произвеждана както в СССР, така и в сегашната РФ[/quote]

    Руското джудже - най-високото джудже!
    Боже колко мъка има на този свят!
    Трябва да си с бая промит мозък да възхваляваш тези "коли", но както се казва комунизмът е диагноза.

  21. 21 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Снощи бях на концерт на Буена Виста. Във възпоменателните филмчета за починалите членове на тази велика формация умело бяха вплетени архивни кадри от Куба отреди Ла Револусион, т.е. от мрачните времена на диктатурата на Батиста: едни таквиз гладни пролетарии, болни, нещастни, от ръцете им висят веригите на капитала, по гърба им плющи бичът на Уолстрийт...

    Just kidding.



    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  22. 22 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 999 Весело

    "В Куба са продадени едва 50 коли, откакто в началото на 2014 г. започна свободна продажба"

    50 са продадени. а колко са купени?

    те в Куба първо трябва да свикнат със свободата свободата, казват, е на върха на Кадилака

    РЕФОРМИ !
  23. 23 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Свободата струва скъпо.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#20] от "lordcris":

    Не може ли да се коментира без лични обиди и нападки?
    Жигулката се оказа най-сполучливият съветски автомобил поради простата причина, че италианците от ФИАТ са контролирали качеството.

  25. 25 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 738 Весело

    До коментар [#20] от "lordcris":

    Ама прав е човекът. Жигулата наистина се оказа най-качествената кола, произведена в СССР и Русия до ден днешен. Жалко е, че Русия не успя да произведе нищо по-качествено от това.

  26. 26 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Те са се оляли.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  27. 27 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Весело

    [quote#24:"Ф.Нинов"]Жигулката се оказа най-сполучливият съветски автомобил[/quote]

    Жигулата е зле сглобен фиат, в допулнение мужиците направиха няколко рационализации, които го досъсипаха.
    Пълен боклук, това е единствента кола, която съм карал и която не ми е храресала... за надежността не ми се говори, всеки 2-3 месеца трябаше малък ремонт, а скрости над 110 км/ч не бяха възможни за почвече от 15-20 мин., след това иамше опасност колата да се разпадне, в моя случай водната помпа не издържа на теста, и втората също, след което се отказах от "високите скорости"

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  28. 28 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#18] от "nv":Края на свободата я виждат само плувците със свободен стил на плуване от Варадеро до Маями Бийч/Флорида...

  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Тези две изказвания:

    [quote#25:"Знам и Мога"]Жигулата наистина се оказа най-качествената кола, произведена в СССР [/quote]

    и


    [quote#27:"#оставка"]Пълен боклук[/quote]

    изобщо не са взаимно изключващи се.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#27] от "#оставка":

    Ако беше карал/притежавал Трабант сега щеше да имаш съвсем друго (положително) мнение за жигулката

  31. 31 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Както във всяка соц страна и в Куба закони и ограничения са за масите. Тези по върховете живеят друг живот.
    Има много кубинци които работят в чужбина за добри пари, много кубинци получават пари от чужбина, но цените и за тях са непосилни.
    Друго е по-важно. Кубинците вече могат да пътуват в чужбина. От краят на миналата година 250 хиляди кубинци са пътували и най-важното, върнали са се в Куба. Ходи, че ги разбери.

  32. 32 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Заради ембаргото официално никой няма право да им продава нищо - тези коли сигурно са по някаква супер сложна схема през Канада или някъде другаде и още от там цените сигурно са минимум тройни.
    След това държавата ги прави още по-високи да събере пари от някой случайно е успял да се замогне малко.
    Вече има частен бизнес - ресторанти, квартири, току-виж някой припечелили нещо повече.

    Основният проблем е американското ембарго, което си е направо геноцид срещу хората. Ако падне ембаргото може да се наводни с коли за по $300.

  33. 33 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Весело

    [quote#30:"Ф.Нинов"]Ако беше карал/притежавал Трабант сега щеше да имаш съвсем друго (положително) мнение за жигулката [/quote]

    Това удоволствие ми се размина, както и вездесъщия мОсквич

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  34. 34 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#32] от "devdimi":

    Ембаргото се спазва от "приятелите" на САЩ. В света има много държави. Виж картата.

  35. 35 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#17] от "Darth Чебуратор":

    На мен ми е тъжно за кубинците за половинвековното им робско съществуване, но от друга страна и те самите имат вина че не свалиха този "демократичен" режим навреме.
    Но коя бивша испанска колония е просперирала?
    Само Чили, и то само поради намесата на американците. АКо го бяха оствили Алиенде, щяха и те сега да преживят като останалите и да се пъчат с "независимост".
    Когато независимостта се изразява в "независимост от здравия разум", нещата винаги са много, много зле.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  36. 36 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Какви коли,хората там нямат пари да си купят хладилник а вие искате от тях невъзможни неща.Много ми хареса че са единни и си помагат и мисля че комунизма ги е обединил заради нищетата,а при нас точно обратното раздели ни на три.Едни стари комунисти много богати,други борещи се за справедлив и свободен живот и трети най-опасни комунистически подлоги които за шепа грошове и голи обещания определят политиката на страната.Моля,ВИ,още не е късно да се осъзнаете и да застанете на страната на свободата и правдата.

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#33] от "#оставка":

    Е за туй иде реч.
    През 70-те имаше вечен спор м/у москвичаджии и жигулари, кой е по-добрият автомобил, което десет години по-късно си пролича.

    Баща ми беше трабантаджия, като половината от времето прекара в ремонтиране.... най-често на пътя. В багажника имаше цяла рабитлница с инструменти резервни части.

  38. 38 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#35] от "Rhapsody of Fire":

    Добър живот не се изразява с материлни придобивки. Кубинците нямат стоки, но не бих казал, че живота им е лош.
    Преди 35 години населението на България и Куба бе равно по брой. Сега кубинците са с 4 милиона повече.

  39. 39 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darth Чебуратор":

    Не е грозна Жигулката, просто ни е втръснала. И сме се нагледали на 30 годишни, кърпени, миришещи и пушещи екземпляри. Жигулката си е Фиат. Вярно, малко влошен от руснаците, но на пръв поглед не се вижда.

  40. 40 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":

    Ти си живей без материални придобивки. Аз се чувствам отлично с тях и не ги заменям с евтини или даже безплатни униформа и канче чорба от "милостивите и социални" номенклатури.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  41. 41 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Весело

    До коментар [#40] от "Rhapsody of Fire":

    По-добре е да си богат и здрав, отколкото беден и болен, нали?
    Говорим за държава, а не за отделни индивиди.
    Ходи и виж. Ще ти е интересно.

  42. 42 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Весело

    [quote#37:"Ф.Нинов"]В багажника имаше цяла рабитлница с инструменти резервни части. [/quote]

    Да, а вместо резервни бушони - монети от 5 ст

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  43. 43 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Не знам за кубинците, ама не е зле да направят една приватизация, докато кубинците все още имат някой лев и са здрави.
    Че нашето прехвърляне на собственост към заслужили другари е една от причината да сме на този хал.
    На запад каквото можаха приватизираха, каквото можаха спасиха, останалото разкараха и тръгнаха напред.
    А ние 15 години се опитвахме да държим над водата разни соц недоразумения.

  44. 44 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#38] от "dissident":

    [quote#38:"dissident"]Преди 35 години населението на България и Куба бе равно по брой. Сега кубинците са с 4 милиона повече. [/quote]

    Раждаемостта при ромското население е също много висока (а и в един куп африкански държави), но това не ги прави богати и щастливи

    В Куба по-скоро го отдавам на липсата на презервативи по магазините...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  45. 45 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 580 Весело

    [quote#14:"Ф.Нинов"]Някои българи изкараха над 40 г. с нея без основен ремонт. [/quote]

    Ако я държиш в гаражче и само я припалваш пред блока, сигурно и 100 години ще изкара.

    Колкото до Фиата, той е незабележимо по-малко грозен.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#42] от "#оставка":

    за трабантаджиите бе задължително да си носиш свещи и чукчета (това е чарк контролиращ запалването), както много тел.

  47. 47 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#41] от "dissident":

    Сигурно ще е "интересно," но аз предпочитам да си ходя от Флорида на север.
    Така правят и кубинците. В Маями първо ти говорят на испански и чак като разберат че не го говориш, минават на лош английски.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  48. 48 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Не всичко което лети се яде, не всичко което четете в български вестници е вярно.
    Има ембарго на САЩ спрямо Куба, нали? Но знаете ли, че основният вносител на храни в Куба са САЩ?
    Кубинците закъсаха в последните години, когато започна кризата. Много кубински заводи затвориха. Това е причината Кастро да започне да променя нещата.
    Основният износ на Куба е никел, захар, материали от никел, тютюн и др.

  49. 49 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#38:"dissident"]Преди 35 години населението на България и Куба бе равно по брой. Сега кубинците са с 4 милиона повече.[/quote]

    Тавариш, от всички бозайници най-бързо се размножават хамстерите.

    Ако се ограничим до човешкия род, по твоя критерий излиза, че племената от Субекваториална Африка са много по-щастливи и доволни от живота си, отколкото жителите на Дания или Норвегия.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  50. 50 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1162 Любопитно

    За съжаление, от варварски комунизъм преходът може да е само към див капитализъм.



  51. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#45] от "Darth Чебуратор":

    Е да, трябва да я пазиш... да превключваш скорости внимателно, да гледаш да не избие ръжда, да натискаш нежно спирачките

    Майтапът настрана - този ФИАТ е наложил тренд в световното автомобилостроене.
    Дори Дойчо (германците) отчита днес този факт <- смятай за какво говорим!
    По това време Италия е била голяма работа = петата по големина икономика в света.

  52. 52 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Това е така защото няма по качествен автомобил от Шевролет реколта 1955'та. Той като старото вино - колкото повече десетилетия минават толкова повече се услажда.

    Да кажем не на педерастията!
  53. 53 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Всичко се мери. Дори и щастлив живот. Вижте на кое място е Куба и на кое България. След това си купете нещо, за да се ощастливите.
    http://www.happyplanetindex.org/data/

  54. 54 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#53] от "dissident":

    Е да, и Бангладеш е много напред 1 място пред Куба

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  55. 55 Профил на bsa
    bsa
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Viva Cuba!!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#9] от "captainFill":
    Ами не е точно така, описал си Руската империя.
    САЩ и Европа имат добре развита средна класа.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  57. 57 Профил на lokes
    lokes
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Волен 100% си има едно Пежо втора ръка на плажа Варадеро , да вози млади стажантки до хотела.

  58. 58 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 580 Весело

    До коментар [#53] от "dissident":

    Този индекс е силна партенка, да знаеш. На мен ми дава по-високи от средните оценки за всички компоненти поотделно, а общият резултат е много по-нисът от средната стойност.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  59. 59 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":

    животът им е не лош, ами отвратителен, дори по българските стандарти, и то дори без да включваме липсата на материални придобивки.

    За теб какво друго е важно, защото там няма нито свобода, нито особено лесен социален живот без партията да се меси, нито нищо. А и подобренията, които има са в общи линии въпреки партията и в разрез със соц-идеологията.

  60. 60 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#32] от "devdimi":
    Абсолютно вярно е за ембаргото и сложния внос на каквото и да е, защото ако някоя компания търгува директно с Куба, отнася жестоки санкции или директна забрана на американския пазар. Но и правителството се чуди как да изтараши повече валута от всеки, който може.....Така или иначе нещата са все по-малко "социалистически" на острова, опитват някакъв "китайски път с латино привкус"

  61. 61 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Основната подкрепа за ембаргото срещу Куба идва от избягалите кубинци в САЩ и наследниците им, които съставляват значителен процент от гласоподавателите, най-вече във щата Флорида. Нямало е президентски кандидат от кризата с ракетите насам, който да не се "огъвал" пред това гласовито малцинство, за да придърпа нужните гласове. Иначе има политическа воля (и икономически интереси) да се разчупи това състояние.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  62. 62 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1227 Неутрално
  63. 63 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#32] от "devdimi":

    Ембаргото не е блокада. Никой не пречи на Куба да търгува с целия свят - ако четеш новините внася петрол без пари от Венецуела, изнася оръжие за Северна Корея и т.н. Само Щатите не правят бизнес с нея, понеже са врагове от половин век - за справка Кубинската криза и атомните бомби на една ръка разстояние. А защо икономиката на Куба е зле - справка края на 80-те години в Източния блок. СССР колабира и без ембарго.

  64. 64 Профил на Minddestruction
    Minddestruction
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#38] от "dissident":
    Съгласен съм с Вас. Различните хора намират щастие в различни неща.
    Имам познат (с канадски паспорт), който предпочита да живее в Куба вместо в Канада. И живее там повече от 10 години (естествено никога не стои повече от 182 дни за да не стане "пълноправен" кубинец).
    На главната ни счетоводителка дъщеря й се ожени за кубинец и остана да живее там, вместо да изтегли мъжа си; сега тя ги издържа - те си карат живота.
    Ходил съм два пъти на почивка в Куба - ами хората от персонала наистина са щастливи. Сигурно по-бедните кубинци не са така щастливи, но все пак разликите в материалното благосъстояние са много по-малки отколкото в други страни.
    Аз лично не искам и да чуя да живея там, но те хората си живеят и факта че 250 хил. са излезли от Куба и са се върнали говори много (сравнете с България).

  65. 65 Профил на Minddestruction
    Minddestruction
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Колкото до това, че само 50 коли са купени - това си е напълно резонно. Заплатите им са $15-30 на месец. С честен труд просто теоретично е невъзможно да събереш кеш за да купиш кола. Търговията им я освободиха отчасти преди 2-3 години - и търговеж едва ли е събрал тези пари а и да ги е събрал - ще ги вложи ли тези оборотни пари за кола...
    Остават тези с роднини в Флорида и скъпите проститутки. Та тези 50 коли при такива цени са даже много.

  66. 66 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 528 Гневно

    Да им се.а на "революцията", да им се.а на "свободата" комуноидна...

  67. 67 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#64] от "Minddestruction":

    Ето един дето е видял и знае.
    Не може да стане "пълноправен" кубинец. Куба има сериозни ограничения и не позволява заселване на чужденци. Само ако е женен/омъжена и има дете няма проблем.
    Това, че кубинците се чувстват добре, прави най-силно впечатление. Хора дето не се стремят да имат нямт проблме, някои млади имат. Младите, както навсякъде по света, искат и искат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK