В Китай са открити останки на пернат динозавър "с четири крила"

© Reuters

Американски учени са открили останките на пернат динозавър с два чифта криле, който е живял в Китай преди 125 милиона години и най-вероятно е можел да се издига на малка височина.

Така започва статия на "Ройтерс", в която са представени резултатите от проучване, публикувано в журнала "Нейчър къмюникейшънс".

Changyuraptor yangi се е хранел с месо и се е отличавал с изключително дългите си пера по крайниците, достигащи 30 см. Предните са били покрити с перушина и са приличали на криле. Но същото е било и на задните крайници, което създавало впечатление за втори чифт криле.

Според учените Changyuraptor не е птица, а птицоподобен динозавър. Уникалността му ясно показва, че понякога е много трудно да се каже със сигурност дали дадено същество е птица. "Гардиън" пише, че с дължина 1.3 м и тегло около 4 кг Changyuraptor е най-големият динозавър с четири "криле", откриван досега. Той е с 60% по-голям от носителя на предишния рекорд - Microraptor zhaoianus. Микрорапторите обикновено са тежали под 1 кг.

Ако някой срещне Changyuraptor, първата му реакция ще бъде "Уау! Това е доста странна птица", коментира Алън Търнър, палеонтолог от Ню Йорк и участник в проучванията в Китай. "Представете си средно голяма пуйка с много дълга опашка."

В Китай са открити останки на пернат динозавър "с четири крила"

© Reuters

Американският учен обяснява: "Changyuraptor силно наподобява Archaeopteryx и други примитивни птици. Същото се отнася и за Anchiornis и Pedopenna. Всички те обаче притежават характеристики, които не се срещат при птици, но нямат други, които птиците имат."

Луис Чиапе, палеонтолог и отговорник за изследването, допълва, че Changyuraptor е живял в гористи местности с умерен климат и е ловувал птици, бозайници, малки влечуги и риба.

Откриването на останките на този вид динозавър повдига въпроса дали той наистина е летял, или просто е могъл да планира във въздуха за кратко време. "Животни като Changyuraptor вероятно не са можели да летят като съвременните птици. Въпреки това Changyuraptor и сродни на него динозаври са могли да пляскат с криле, а освен това задните и предните им крайници са били почти изцяло покрити с пера", казва Търнър. "Това означава, че те са имали способността да се носят на малка височина или да "летят" по някакъв примитивен начин. Лично аз бих го описал така: ако ги бутнете от дърво, те ще падат доста бавно".

Ако Changyuraptor е могъл да се издига над земната повърхност, дългите му пера може би са намалявали скоростта на спускане и са спомагали за безопасно кацане. "Това обяснява как животни като Changyuraptor са могли да се придвижват по въздуха под една или друга форма – летене, плавно планиране ли контролирано спускане – въпреки размерите си", заключава Търнър.

"Ройтерс" отбелязва, че напоследък Китай се е превърнал в съкровищница за останки на пернати динозаври. Останките на Changyuraptor бяха открити в провинция Лиаонинг в североизточните части на най-многолюдната страна в света.

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

3. 3 Профил на Търпана
    Търпана

" напоследък Китай се е превърнал в съкровищница за останки на пернати динозаври" - Явно има бая търсеме за такива неща.... я проверете, моля, дали нейде по костите някой разсеян работник не е щамповал по навик "Made in China"!

Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  4. 4 Профил на bad_religioner
    bad_religioner

На китайците и археоптериксите им са менте

П.П.
    [quote#0:"статията"]ако ги бутнете от дърво, те ще падат доста бавно[/quote]
    Да обобщим - ако бутнете депутат от управляващото мнозинство от дърво и той пада доста бавно, значи или е Changyuraptor, или въжето около шията му е твърде късо

5. 5 Профил на osl19549478
    osl19549478

Еволюцията съществува, но не е нищо повече от ентропия на генетичната информация. Тя може да обясни само малки промени, възникнали в тесни времеви интервали и между видове с не-голяма дивергенция на генотипа. Само толкова.
    Еволюцията е крайно не приложима в опитите да се обясни възникването на живота.

6. 6 Профил на satanail13
    satanail13

>>Останките на Changyuraptor бяха открити в провинция
    >>Лиаонинг в североизточните части на най-многолюдната >>страна в света.

тая провинция е населена с уйгури, които ич не долюбват китайците

Марс е изконна Американска територия!
  7. 7 Профил на lp2

До коментар [#5] от "Whiskey Tango Foxtrot":

Нека отгатна - нашият спасител Исус Христос ни е създал един по един всичките, барабар с милиардите бактерии в стомаха и устата ти, примерно.

В кой век сме...

8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478

До коментар [#7] от "Лъчо":

Ти явно си в Средновековието или Викторианската епоха в най-добрия за теб случай.
    Нека да ти доопростя какво се опитвам да кажа:
    Наблюденията от експедициите на Дарвин са малък отрязък от общата картина и неговите заключения за еволюцията отговарят съвсем точно на определението ми за нея в предходното ми мнение. Или с други думи - това е все едно да гледаш хоризнта и дедуктивно да заключиш, че Земята е равна и плоска.
    А това, че изреалтянинът Иисус, който хем бил спасител, пък хем бил и създател... ми подсказва, че е абсолютно безпредметно да ти обяснявам повече. Който търси, той намира. И за твое сведение съм атеист

9. 9 Профил на adam1966
    adam1966

Интересното е че американски учени са открили в Китай този четирикрил динозвър/а китайците имат такива добри отношения със северния си съсед,който има също учени,но../.Създателите на Семейство Флинстоун трябва да включат новия Летящ Четирикрил Динозавър в нов филмов проект....

10. 10 Профил на lp2
    lp2

До коментар [#8] от "Whiskey Tango Foxtrot":

Наздраве. Не сме се разбрали

11. 11 Профил на kihano
    kihano

това е първият скелет на Джордж Буш младши.

Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  12. 12 Профил на right_wing_hawk
    right_wing_hawk

До коментар [#6] от "michobeizadeto":

Ляонин граничи със Северна Корея. Уйгурите са от другата страна – до Казахстан и средноазиатските републики.

Government always finds a need for whatever money it gets. Ronald Reagan
  13. 13 Профил на zidane
    zidane

[quote#8:"Whiskey Tango Foxtrot"]Ето за това Дарвин не е прав, когато става въпрос за произхода на видовете. Той е прав само на "микро" ниво. [/quote]
    и от мен наздраве на теб и Лъчо, но даже и на "микро" ниво не е прав!

15. 15 Профил на galio
    galio

До коментар [#2] от "Лъчо":

Това пък откъде дойде?

Според какво ще да е произлязло от това "животно"?

16. 16 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin

До коментар [#1] от "zidane":

До коментар [#4] от "bad_religioner":

ей тролчета изумявате ме И тема за динозаври успяхте да политизирате .. нямам думи., Или сте тролчета или сте действително някакви промити мозъци. Спрете се малко .. има достатъчно теми където да се плюете с троловете на врага. Оставете поне тези на спокойствие.

Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  17. 17 Профил на galio

+ + +

galio

Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

19. 19 Профил на lp2
    lp2

До коментар [#15] от "galio":

Някои креационисти смятат, че Бог е разпръснал фосилите от динозаври за да ни обърка и тества вярата ни, например. Всякакви хаховци има, и всичките си имат откачените "хипотези", и примитивни вярвания.

20. 20 Профил на galio
    galio

До коментар [#9] от "adam1966":

А вероятно още пвоече ще се зарадват на генетичен материал от KFC.

Едра кокошка с 4 крилца !

21. 21 Профил на Калник
    Калник

Във връзка със съмняващите се в еволюцията, които си мисля, че знаят нещата по-добре от учените биолози, мога да цитирам Стивън Хокинг: “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.”

И това:

22. 22 Профил на remove

[quote#7:"Лъчо"]В кой век сме... [/quote]

Във века в който това, че не си съгласен с религиозните простотии, не означава, че непременно трябва да приемеш псевдонаучните бръщолевения на Дарвин за чиста монета ...

23. 23 Профил на galio
    galio

До коментар [#19] от "Лъчо":

Ми аз съм креационист.

Според мен дарвинизмът като обяснение за възникването на живота е пълен абсурд и е за хора, които са скъсали със самостоятелното мислене още в часовете по биология.

И "еволюцията" на микро ниво - това дето каза и другият колега горе - я има.

Но четирикрил динозавър като "междинно звено" или "еволюирал" от нещо си ... да бе, да.

24. 24 Профил на ggrigorov
    ggrigorov

Охо....надушвам креационизъм.
    Това се лекува само с леене на куршум и хомеопатия

25. 25 Профил на remove

[quote#21:"Калник"]Стивън Хокинг[/quote]

Стивън Хокинг да обясни (научно) как въпросния динозавъре е решил да има точно 4 крила и после да ръси мозък наляво и надясно ...

26. 26 Профил на Rage Against
    Rage Against

e, тук не си прав.
    еволюцията обяснява развитието на живота, появата на нови форми (вкл. комунистите ), промяната на една форма на живот в други форми, в зависимост от хабитата и околната среда.

еволюцията не обяснява възникването на живота, защото тя се занимава с промяната.

иначе разбирам китайския космат пернат динозавър. в китай го наричат дракон и е символ на мъдростта, мустакатостта и летателните способности (спомнете си една серия на семейство Симпсън, когато отиват в Китай)...

РЕФОРМИ !
  27. 27 Профил на galio
    galio

До коментар [#21] от "Калник":

Учените биолози са просто говорители на спонсорите си. Включая и Хокинг.

28. 28 Профил на galio

До коментар [#25] от "remove":

Ако може да обясни и как се самосъздава животински вид, доста кинолози ще слушат със засилен интерес.

29. 29 Профил на galio
    galio

До коментар [#24] от "ggrigorov":

Да не са ти спрели антибиотиците на теб?

30. 30 Профил на Rage Against
    Rage Against

До коментар [#25] от "remove":

Стивън Хокинг сам не може да каже две думи на кръст, ти искаш да ти обяснява за косматия динозавър

РЕФОРМИ !
  31. 31 Профил на osl19549478
    osl19549478

До коментар [#21] от "Калник":

Позволи ми без да ти се натрапвам, само да те открехна, че смея да претендирам да съм точно биолог.
    И как можеш да разграничиш, кое е знанието и кое е илюзията за знанието, след като,така или иначе всичко, което възприемаме по правило е илюзия и интерпретация на мозъка.

А най-големият враг на знанието е робуването на догми. В случая на догмата, лежаща на разбиранията на човек отпреди 200 години.

32. 32 Профил на osl19549478
    osl19549478

До коментар [#26] от "Rage Against":

Сега прочети внимателно, какво си написал за да разбереш, че това е същото като моето мнение, но с твои думи

33. 33 Профил на doneva_a
    doneva_a

До коментар [#8] от "Whiskey Tango Foxtrot":

Ама ти вярно ли си мислиш, че цялата теория за еволюцията се базира само и единствено на наблюденията на Дарвин?

34. 34 Профил на tmax500
    tmax500
  35. 35 Профил на dgd
    dgd

Този динозавър явно е бил неуспешен прототип.
    Проектът е отишъл в 9-та глуха...

muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  36. 36 Профил на sbk

До коментар [#25] от "remove":

Ще пробвам да ти обясня - това не са типични махови крила, а "крила", служещи за планиране. Същото е и с опашката. Това е и причината да са 4 - когато стават махови, и 2 са достатъчни - намесват се законите на аеродинамиката, излишното тегло и т.н. Еволюция, какво да се прави!

37. 37 Профил на doneva_a
    doneva_a

Като говорите за вероятността за възникването на живота, мисля, че изпускате нещо много важно - приравнявате вероятността за възникване на живот с вероятността от попадане на първичните химико-физични компоненти за възникване на живот в среда, позволяваща възникване и в последствие развитие и разнообразие, на принципа на еволюцията, както е станало на Земята.

38. 38 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#28] от "galio":

Добре, че са кинолозите, за да имаме Кучето, нали?

39. 39 Профил на remove
    remove

До коментар [#33] от "doneva_a":

Ами тя и евгениката не е била развита единствено от Галтън, ама към днешна дата никаква я няма ...

40. 40 Профил на remove

[quote#36:"sbk"] намесват се законите на аеродинамиката,[/quote]

Къде? Или викаш вървели си два гущера и единия казва на другия:

- Копеле моо гот би било да почнем да прелитаме от храст на храст.

- Да ве пич дай да понаучим законите на аеродинамикатаи, да почнем да скачаме високо всеки ден по 300 пъти и след 2 милиона години може и да зекрепим некое и друго крило ...

41. 41 Профил на Калибър

Интересно откритие.
    И друго интересно откритие: Защо няма анонимни препоръчители за тази статия?

42. 42 Профил на oos19355380
    oos19355380
  43. 43 Профил на Γαλλα
    Γαλλα

[quote#41:"калибър"]Интересно откритие.
    И друго интересно откритие: Защо няма анонимни препоръчители за тази статия? [/quote]

Хахаха...ти па, това да не е комикс от първа страница на къщата ?...нее, това е сериозна статия

Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  44. 44 Профил на doneva_a
    doneva_a

До коментар [#41] от "калибър":

Щото снимката е на Ройтерс, а не на наша Халка.

45. 45 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#40] от "remove":

Как къде - в оформянето на телата!

И да, може би така е станало, обаразно казано, като изключим разговора между гущерите, които не разбираме, защото не сме д-р Дулитъл.

Сподели твоята теория.

46. 46 Профил на Калибър
    Калибър

До коментар [#43] от "Γαλλα":
    До коментар [#44] от "doneva_a":

Анонимните не четат статии...а могат ли да четат въобще?

47. 47 Профил на sto67nes
    sto67nes

Все още се вижда ,че не знаем нищо за живота,нито за затова как възприемаме света и нищо за самото съществуване........

Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  48. 48 Профил на _imi_

До всички Дарвинисти и Еволюционисти

Достатъчно е едно име и цялата ви теория се срива:
    Езерото Виктория
    1. Езерото Виктория има най-богатата ихтиофауна в света и е едно от местата, известни с най-бързия темп на видообразуване сред рибите в него. То се обитава от над 500 вида цихлиди - риби, характерни за Африканския континент, част от които ендемични за езерото
    2.През 1996 г. при анализ на седиментите на дъното на езерото, учените стигат до извода, че преди 14 000 до 12 400 години езерото пресъхва напълно.
    3. Откъде са се взели всички тези видове риби, че даже и ендемичните ( има ги само там ), когато само преди 12 века там не е имало нищо . А 12000 год са безкрайно малко за да се стигне от нещо едноклетъчно до няколкостотин вида съвременни вида.

Освен това не е само езерото Виктория.

50. 50 Профил на lp2
    lp2

До коментар [#14] от "remove":

Аз не съм бесен, а тъжен - хората на тоя век вярват в глупости от бронзовата епоха, така нехайни, така необразовани, така глупави. Или фанатизирани.

51. 51 Профил на lp2
    lp2

Все тая дали някой ще ми се обиди - когато имаш ясни, нагледни доказателства, че динозаврите са еволюирали в птици в продължение на милиони години, или как човек е еволюирал от праотците си - и да говориш, че еволюцията не била работила на не знам си какво ниво - или си глупав/необразован, или си фанатично вярващ. Това е.

52. 52 Профил на remove

[quote#45:"sbk"]Сподели твоята теория. [/quote]

ОК. Споделям. Точно поради липсата на разговор (мисъл, знание) при гущерите няма как да стане само със скачане. Скачаки следваки законите на еволюцията щяха да стнат космати жаби или нещо от сорта.

Аеродинамиката сама по себеси няма как да се сучи от нищото, ако не вярваш питай братя Райт. И няма значени дали
    става дума, за крило, ципа, перка или каквото и да било иска се инженеринг.

53. 53 Профил на gl
    gl

Иво, последно сега, 12 века, колко години правят?

54. 54 Профил на remove
    remove

До коментар [#45] от "sbk":

Още един пример, пълзяли си два смока и си говорят:

- Копеле да знаеш как ме мързи да ги гоня и душа тия мишки, ако имаше как да тровя ли кво ли ... мисля си некъв хемотоксин ще ми свърши добра работа ма треа да вида как да им го вкарвам в кръвобращението.

- Копеле ти си луд, хемотоксина е олд скуул. Вчера говоих с една медуза вика братле невротоксина е истината даже формулата ми каза ма не я записах, ще цънкна в нета да вида как беше....

- Еваларката пич, сега само трябва да поченм да хапем без причина мишките 2 милиона години за да развием остри кухи предни зъби .... и резервоарче за отровата ше ни требе май ...

55. 55 Профил на _imi_
    _imi_

До коментар [#49] от "Лъчо":

Това, което демонстрираш не е наука, а чист фундаментализъм. Съвременния човек си задава въпроси и търси отговори по логичен път и чрез доказателства. Той знае, че въпросите са много повече от отговорите. А на теб всичко ти е ясно, и всеки който се съмнява е неверник и неграмотен невежа. Обикновенно така се държат хора прочели една книга и смятайки че там е истината от последна инстанция. Прочети като начало още една книга.

56. 56 Профил на remove
    remove

[quote#49:"Лъчо"]Срам за учителя ти по биология, че е допуснал да си така необразован[/quote]

Ъхъ и не само по билогия. Няма да забравя колко убедено ни облъчваше даскала по физика:

- Деца, доказано е, че на Марс не може да има живот, защото е сигурно че няма вода ...

нАука ко да я праиш ...

57. 57 Профил на _imi_
    _imi_

До коментар [#53] от "gl":120 века, но това не променя нищо от това което твърдя. Малко са 12 000 години за да се стигне до 500 вида риби от едноклетъчно.

58. 58 Профил на Γαλλα
    Γαλλα

До коментар [#46] от "калибър":

Е, като са анонимни, да не искаш да четат едно и също нещо по 10-15 пъти...???

Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  59. 59 Профил на remove

[quote#50:"Лъчо"]глупости от бронзовата епоха[/quote]

Само не ми казвай, че Дарвин или примерно Малтус не са глупости от зората на индустралната революция ...

Не, че нямат попадения, напротив. Но да се цитират така категорично през 21 век е не по-малка глупост от това да обявиш господ за съдател на света ...

60. 60 Профил на Калибър
    Калибър

До коментар [#58] от "Γαλλα":

Почвам да вдявам...гледат картинките...

Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.

До коментар [#33] от "doneva_a":

Самият Дарвин почти не е разполагал с нищо освен собственните си расъждения и наблюдения когато излага на хартия теорията на еволюцията или по точно Произхода на видовете която днес е в основата на теорията.Мисля че Мендел по това време също е публикувал изследванията си за граха но двамата по отделно не са знаели нищо за това.Сам Дарвин казва че е бил провокиран от едно произведение на Малтус "Законите на населението " от дето и взема идеята за естествения подбор.Теорията на Дарвин се потвърждава от последвалите открития на науката ,но възникват и много въпроси за които нямаме отговор и до днес.Как е възнинало нещо толкова сложно като ДНК без което е невъзможно възпроизводството и живота и въпросът за липсващите междинни видове.Карл Попър нарича теорията за еволюцията най доброто за сега обяснение но все пак метафизика.
    Самият аз вярвам в еволюцията но има толкова много неща на които тя не дава отговор.

62. 62 Профил на remove
    remove

[quote#55:"ivo_ignatov."]Това, което демонстрираш не е наука, а чист фундаментализъм. [/quote]

Основния проблем нан хора като Лъчо е страха им да признаят, че не заят. И грубата им грешка е, че вместо да започнат да търсят отговори, приемат за чиста монета първата версия която им изпадне и я бранят до живот.

Подобно поведение с нищо не се различава от това на религиозните фанатици. И в двата случава говорим за един и същ тип хора, кото дърпат човечеството назад. Сакън някой да не се усъмни в идола им.

63. 63 Профил на dante_18
    dante_18

[quote#5:"Whiskey Tango Foxtrot"]Еволюцията е крайно не приложима в опитите да се обясни възникването на живота.[/quote]

Това демонстрира, че си нямаш и понятие от еволюцията.

If you are going through hell... Keep going!
  64. 64 Профил на dante_18
    dante_18

Въпрос за креационитите: Защо имаме пръсти на краката?Защо имаме опашна кост?

If you are going through hell... Keep going!

66. 66 Профил на remove
    remove

До коментар [#64] от "dante_18":

Ми аз креционисти в коментарите не видях бъркаш държавите май.

Иначе ще клъвна на въпроса. Поради същата причина, заради която негативния резус фактор се проявява изключително (96%) при бялата раса. Само дето никой не я знае още.

67. 67 Профил на galio
    galio

До коментар [#64] от "dante_18":

Защот всичко е създадено от от една матрица.

Въпрос към еволюционисти:

От какво точно е еволюирал бръмбарът-бомбардировач (Pheropsophus verticalis), та това преходно нещо не се е самовзривило.

Въпрос с повишена трудност - защо няма и един позитивен пример за естествена мутация, която да оцелее?

Въпрос с още по-повишена трудност - колко единици са нужни, за да се създаде цял нов "еволюирал вид" от самосебеси?

68. 68 Профил на galio
    galio

До коментар [#38] от "sbk":

ИМЕННО!

Кучето е създадено с ЦЕЛЕНАСОЧЕНА селекция от разумно същество - човека.

Хайде сега да видим и колко усилия, поколения и бройки от тая ЦЕЛЕНАСОЧЕНА селекция са нужни, за създаване и оцеляване (задължително с конкретни условия, близо до човек) на конкретна порода.

69. 69 Профил на galio
    galio

До коментар [#54] от "remove":

Според мен са поръчвали от ebay, там има всичко.

А представяш ли си тегавината на втория ти чифт криле да пише "Made in China" ... то затова е прелитало само - ако се вдигне нависоко, всички ще видят ...

70. 70 Профил на remove

[quote#69:"galio"]Според мен са поръчвали от ebay, там има всичко. [/quote]

Хаха, нищо чудно, то и до ден днешен човек трябва да чака цяла вечност за да получи доставка от там недай си боже да ти минават на митница нещата ... после еволюция било, намси кво било, чиста бюрокрация си е ...

71. 71 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#48] от "ivo_ignatov.":

Ако е вярно това, че езерото е напълно пресъхнало, питам как се е образувало пак? От къде идва водата? Не може ли оттам да идват и рибите?
    Част от рибите в езерото Виктория са ендемични в момента, не се знае дали е било така преди 12,000 години!

72. 72 Профил на galio
    galio

До коментар [#71] от "sbk":

Водата може да идва от въздуха.

Може да са валели ендемични риби от ендемичен еволюционен облак.

Да, звучи разумно. Смислено дори!

73. 73 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#68] от "galio":

Кое Куче е създадено от Човекът? И от какво Човекът е създал това Куче? За породите е ясно - няма да те питам.

74. 74 Профил на Медий
    Медий

С два чифта криле остава и да не е летял.

I'm addicted to the truth.
  75. 75 Профил на remove

[quote#71:"sbk"]От къде идва водата[/quote]

Водата винаги идва от горе и отива надолу. В случая "горе" се явяват околните планини от където риба няма как да дойде, не може да дойде и от съседни басейни защото езерото е на над 1000 метра надморска височина.

Езерото е плитко и затова пресъхва сравнително лесно достатъчни са няколко сушави години ... въпреки това разнообразието е умопмрачително ...

76. 76 Профил на galio
    galio

До коментар [#73] от "sbk":

Ъъъ ... всички?

77. 77 Профил на galio
    galio

До коментар [#75] от "remove":

Бъркаш тука.

Щом може да валят жаби, не виждам защо не може да валят ендемични риби.

Еволюирали са по пътя.

78. 78 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#52] от "remove":

Представата ти за гущер в случая е доста тясна - има планиращи, бягащи по вода, безкраки и прочее. При това - в момента. Какви е имало преди може би тепърва ще научаваме. Може да е имало и космати жаби, защо не и летящи - доста неща се откриват напоследък.
    Кой е инженерът на птиците? Явно не са братята Райт! В случая аеродинамиката не се случва от нищото - има причини, има дразнител

79. 79 Профил на galio
    galio

До коментар [#78] от "sbk":

Тая тема е ужасно забавна !!!

80. 80 Профил на remove

[quote#77:"galio"]Бъркаш тука.[/quote]

Може. Просото спекулирам в момента за първи път чувам за този казус и ми истана интересно ...

81. 81 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#54] от "remove":

Доста забавен и остроумен начин да избегнеш конкретен отговор. Приемам, че не ти се отделя време да ме убедиш, като споделиш теорията си, а не че нямаш такава.

82. 82 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#79] от "galio":

Ами братята Райт са правели нещо подобно, само че с приспособления. За това не им е отнело толкова много време.

83. 83 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#79] от "galio":

Значи да пробвам да преплувам Ла Ланша и ако не мога, значи е невъзможно да се направи?

84. 84 Профил на osl19549478
    osl19549478

Ето и любимият ми пример, след който дарвинистите обикновено напускат дискусията:
    Вярващите в еволюцията, като непрекъснат и единствен процес, отговорен за формирането на видовете, че и САМОзараждането на самия живот от чисто случайното САМОорганизиране от прости неорганични изходни субстрати, смятат, че ако размажем един комар и му дадем достатъчно много време, от петното на стената при всички възможности за самоорганизиране, в един момент ще имаме отново комар. Така де - всички молекули, от които имаме нужда за един комар са си там на стената Остава само да чакаме...

85. 85 Профил на galio
    galio

До коментар [#81] от "sbk":

Може ли да споделиш как според теб е протекла Еволюцията на бръмбара-бомбардировач (Pheropsophus verticalis), та това преходно звено нещо не се е самовзривило.

Много ми е интерсно.

Отхвърляме нали, варианта да е ъпгрейдвал огнемета в ebay.

86. 86 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#75] от "remove":

Водата винаги идва отгоре, с изключения на тази, която идва отдолу!

87. 87 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#76] от "galio":

На вторият въпрос?

88. 88 Профил на galio
    galio

До коментар [#82] от "sbk":

Даваш пример за креационизъм - самолетите не са се самонаправили, ами са ги конструирали.

Ще те замола така, малко по-сериозно да се аргументираш за Еволюцията.

До коментар [#83] от "sbk":

89. 89 Профил на osl19549478
    osl19549478

[quote#79:"galio"]Айде качи се на втория етаж и скачай от терасата, да видим кога Еволюцията ще се обади и със силата на Аеродинамиката ще ти олекоти ръцете и ще ти поникнат пера, за да може поне да планираш до магазина за бира. [/quote]

Е ся, и аз се е&@ва_ с еволюцията, ама е добре да се познават механизмите на действие. Не е нужно, той да си троши кокалите от терасата. Напълно достатъчно е в някакъв момент, в квартала му да се роди дете с нещо (!?!), което да му дава предимство при летене и също така, да е достатъчно авантюристично за да се пробва да скочи от терасата. И готово - появата на нов вид - хомо авес, който може да лети
    Това на пръв поглед не е в конфликт с генетиката, но само на пръв поглед...

90. 90 Профил на galio
    galio

До коментар [#86] от "sbk":

Някой не е внимавал в училище:

До коментар [#87] от "sbk":

Ма кучетата са изцяло в моята теза, не в твоята. Кучетата са селектирани от други подобни от семейството - чакали, вълци, квото е имало. Това е целенасочена селекция, сиреч КРЕАЦИОНИЗЪМ.

91. 91 Профил на remove
    remove

[quote#78:"sbk"]В случая аеродинамиката не се случва от нищото - има причини, има дразнител
    [/quote]

Именно това имам предвид! Теорията за еволюцията не дава обяснение за точно тези причини и дразнители.

А пък бирлянтния инженеринг даже няма нужда да го коментираме. В 21 век все още не можем да пресъздадем елементарна фотосинтеза, но иначе много ни знаят устите кое и как е евоюирало ...

92. 92 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#85] от "galio":

Предполагам се е пръкнал от нищото, знам ли! Но най-отговорно заявявам, че не е еволюирал от бръмбар. Може би някой инженер го е създал, съчетавайки горивна с огнепръскачка и за шега му придава гротески вид на насекомо.

Защо на въпроса с въпрос?

93. 93 Профил на galio
    galio

До коментар [#89] от "Whiskey Tango Foxtrot":

Решихме казуса!

Даже го има филмирано!

94. 94 Профил на galio
    galio

До коментар [#92] от "sbk":

Не четеш внимателно.

На всичко съм ти писал.

95. 95 Профил на remove
    remove

[quote#88:"galio"]Тука не коментираме дали можеш да преплуваш Ла Манша, ами на кой път ще ти се образуват ципи между пръстите. [/quote]

+++++ А баш

96. 96 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#88] от "galio":

Еволюцията е доста дъвкана теория, за да се аргументирам сериозно - има си свои привърженици, има си и противници. До момента разбирам, че си сред вторите, но не даваш гласност на Теорията, която оборва Еволюцията.
    Не знам на кой път ще ми се появи ципа, но ако редовно го преплувам крака ми ще са доста широки - миниплавници направо.

97. 97 Профил на remove

[quote#82:"sbk"]За това не им е отнело толкова много време.[/quote]

Викаш ако бяха по-търпеливи и бяха хвърляли една пръчка във въздуха след има няма 2 милиона години щяха да имат готово крило.

Великият "Хаос" щеше да им го създаде използвайки неведомите си сили и логиката на еволюцията. По-голям креационизъм от това не бях чувал, честно!

98. 98 Профил на galio
    galio

До коментар [#96] от "sbk":

Приятелката ми е бивша гимнастичка.

Докато се е състезавала е носила 38-ми номер обувки, 5 години по-късно носи 36-ти.

Това не е Еволюция, а плоскостъпие вследствие на претоварване, явно - обратимо.

Да гласуваме дали щеше да окуцее за още няколко години, или щеше да даде поколение с генетично проспособени крачка?

И ти започна да даваш примери с креационизъм, та явно е време за бира и благодарности за забавната дискусия

Сполай ти!

99. 99 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#90] от "galio":

Внимавал съм, при това съм си задавал и допълнителни въпроси. Кръговрата на водата е ясен, но не обяснява наличието на вода дълбоко под земната кора. Не обяснява и от къде се появява вода в пустини, където никога не вали. В случая с Виктория, за който говорим, не е ясно дали езерото се е напълнило от дъждове преди 12,000 години или да речем ... от извори.
    Що се отнася до кучетата явно не ти е тема. Защо тогава го даваш за пример? И до сега се спори за произхода на Кучето, ама ти явно и за това вече имаш отговорите.

100. 100 Профил на sbk
    sbk

До коментар [#94] от "galio":

Пишеш ми, но какво - вицове и притчи.