
© Reuters
Японското поделение на McDonald's е спряло продажбите на всички продукти, в които е използвано пилешко месо с произход от Китай, и е преминало изцяло към тайландски доставчици. Това съобщиха днес от McDonald's Holdings Co (Japan), цитирани от агенция "Ройтерс".
В понеделник японската компания вече спря продажбите на всички продукти, използвали месо от Shanghai Husi Food – китайския доставчик на пилешко за KFC, Pizza Hut и McDonald's, който беше затворен през уикенда след разкрития за сериозни санитарни нарушения. Стана ясно, че шанхайската фабрика е доставяла около 20% от панираните пилешки хапки за японските McDonald's.
От местната компания предупредиха, че запасите на пилешки продукти в някои заведения може да се изчерпят по-бързо от обикновено, но че са взели решението "в светлината на растящите притеснения около произведените в Китай пилешки продукти на McDonald's".
Миналата година Тайланд е доставил 62% от пилешкото за продуктите на веригата в Япония, а остатъкът от месото е идвал от Китай.
Също днес McDonald's информираха, че са спрели продажбите на пилешки хапки и в заведенията си в Хонконг. Това е станало въпреки че след юни тази година там не са внасяни продукти от Shanghai Husi Food, която е собственост на американския месопреработвателен холдинг OSI Group.
От хонконгската агенция за безопасност на храните заявиха, че всяка храна, включваща продукти от шанхайската фабрика, ще бъде маркирана, запечатана и изтеглена от рафтовете за продажба, докато се изчакат резултатите от резследването на китайските власти.
Китай е третият най-голям пазар на McDonald's по брой ресторанти. При избухналия тази седмица скандал засега не е съобщено за клиенти, които да са се разболели от консумираното месо. Други засегнати заведения бяха KFC и Pizza Hut, чийто собственик Yum Brands също спря продажбите на всички продукти с произход запечатания месопреработвателен цех.