Световни авиационни организации се събират извънредно заради сваления самолет

Световни авиационни организации се събират извънредно заради сваления самолет

© Reuters



Международната организация за гражданска авиация (ICAO), която е специализирана за сектора агенция на ООН, свика международна среща в Канада, на която да бъдат обсъдени сигурността и безопасността на въздухоплаването. Това е най-силният засега координиран отговор на индустрията на свалянето на малайзийския самолет над Източна Украйна в  средата на месеца.


Срещата ще се проведе в Монреал във вторник и в нея ще участват представители на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) – организация, представляваща част от големите авиопревозвачи, Организацията на доставчиците на услуги за навигация на гражданската авиация (CANSO) – представляваща компаниите, осигуряващи контрола на въздушното движение, и Международния съвет на летищата (ACI).


Събирането в централата на ICAO е в отговор на увеличаващите се призиви за реакция, която да предотврати повтаряне на трагедията с полет MH17, при която загинаха 298 души.




Два източника на Reuters уточняват, че не е ясно какви точно действия могат да произлязат от подобно мероприятие, имайки предвид ограничената оперативна роля на ICAO. Организацията например не издава предупреждения за опасност, свързана със зони, в които се водят въоръжени конфликти.


Представители на индустрията вече призоваха ICAO да поеме по-голяма роля и да започне да издава такива препоръки. Това обаче няма как да стане веднага, тъй като страните членки разполагат с пълния контрол над собственото си въздушно пространство и може да не проявят голямо желание да предадат този контрол на ICAO.


САЩ, които са най-големият авиационен пазар, бързо охладиха очакванията за каквито и да било сериозни промени в начина на организация на глобалната авиация. Вашингтон даде да се разбере, че в момента "не се стреми към промени".


Сред другите трудности стои въпросът за отговорността – понастоящем всяка държава носи пълната отговорност за осигуряване безопасността на своето въздушно пространство. Т.е. ICAO не би трябвало да бъде обвинявана за инцидент в сектор от въздушното пространство, за което не е издала предупреждение.


Евентуално разширяване на нейните правомощия освен това би изисквало организацията да получава конфиденциална информация от страните членки относно вътрешните им военни и политически работи. "Към момента ICAO няма поглед върху политическите спорове", обяснява представител на агенцията на ООН. "Не е невъзможно това да се промени, но със сигурност си струва да се помисли по въпроса".


Тони Тайлър, генерален директор на IATA, посочи в специално изявление, че пътуването със самолет продължава да е най-безопасният начин за придвижване. Всеки ден средно по 100 000 полета се извършват по света без инциденти. Миналата година са пътували повече от 3 млрд. души, а загиналите в авиационни катастрофи са 210.


Но само за една "черна седмица" през юли - между 17 и 24 - жертвите на три отделни инцидента в Украйна, Тайван и Алжир станаха над 460. "С три трагедии, случили се за толкова кратко време, мнозина съвсем логично ще повдигнат въпроси за сигурността на полетите. Най-голямата проява на уважение към паметта на загиналите ще бъде да не спрем в разследването, докато не получим отговор на всички въпроси за причините и да предприемем мерки това да не се повтаря", заяви Тайлър.


Тим Кларк, президент и главен изпълнителен директор на Emirates Airlines - една от най-бързо развиващите се авиокомпании в света, призова на международна среща бизнесът да се договори за обща реакция на случилото се в Украйна, включително чрез преосмисляне на заплахите, произтичащи от регионални конфликти.


"Международната авиационна общност трябва да реагира като цяло и да заяви, че това е абсолютно неприемливо и отвратително и че няма да позволяваме да бъден мишени на страните в местни конфликти, които нямат нищо общо с авиокомпаниите", каза Кларк пред Reuters.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Ukraine bears responsibility for keeping its airspace open to flights like the doomed MH17, says the chief executive of the International Air Transport Association, Tony Tyler.

    “Airlines depend on governments and air traffic control authorities to advise which air space is available for flight, and they plan within those limits,” he said.

    Read more: http://www.smh.com.au/business/aviation/ukraine-responsible-for-airspace-safety-iata-20140720-zuzmp.html#ixzz38fkxzG9N

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  2. 2 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Решението е едно. Всички полети на пътнически самолети да заобикалят държави където има военни конфликти, както и държави управлявани от диктатори.

  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2668 Гневно

    До коментар [#2] от "redrock":

    Тези, които са във въоръжен конфликт имат достатъчно техника, която ги предупреждава, че стрелят по цивилна цел!
    Обаче са достатъчно безчовечни да го направят!

  4. 4 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#2] от "redrock":

    и като как ще се определя кой е диктатор и кой не Това за военните конфликти е повече от ясно

  5. 5 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Международната авиационна общност трябва да реагира като цяло и да заяви, че това е абсолютно неприемливо и отвратително и че няма да позволяваме да бъден мишени на страните в местни конфликти, които нямат нищо общо с авиокомпаниите", каза Кларк пред Reuters."

    Това е така. Обаче за да не се позволява подобно нещо, и самите авиокомпании следва да са по-консервативни и да отчитат рисковете по-реалистично. Все пак в този случай е било всеизвестно, че е имало свалени самолети точно в същия периметър на военните действия.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  6. 6 Профил на petkovist
    petkovist
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Това обаче няма как да стане веднага, тъй като страните членки разполагат с пълния контрол над собственото си въздушно пространство и може да не проявят голямо желание да предадат този контрол на ICAO.
    ----------------------------------
    Т.е. Украйна е напълно отговорна за свалянето на самолета над Малорусия?

  7. 7 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#3] от "Alexander97":

    Ти сериозно ли го мислиш това дето си го написал

  8. 8 Профил на petkovist
    petkovist
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Международната организация за гражданска авиация (ICAO), която е специализирана за сектора агенция на ООН, трябва да изиска от Украйна обяснение защо диспечерите в Киев са отклонили самолета извън международния коридор!

    С това отклоняване самолетът е бил принуден да лети точно над конфликтна зона, и след като е свален от украинската армия се прехвърля вината на сепаратистите, а те нямат с какво да го ударят!

  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Черните кутии проговориха: Малайзийският самолет е свален с ракета

    Сподели
    27.07.2014 13:02; 24 часа онлайн;
    Разшифроването на данните от черните кутии на малайзийския Боинг 777 потвърдиха информацията , че лайнерът е бил свален от ракета. Експертите са видели регистрирана „декомпресия в резултат на мощен взрив”, съобщи CBSNews.

    Американската медия се позовава на информация от европейски източник, който участва в разследването на авиокатастрофата над Донецк.

    Следващата крачка на разследващите е да установят каква е била ракетата и откъде точно е била изстреляна.

    Както е известно, екипът на разследващите катастрофата работи в Лондон и има достъп до записващите ставащото на самолета устройства

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#8] от "petkovist":

    Истната е някъде там. Но дърдориш заучени фрази.

  11. 11 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#8] от "petkovist":

    Отклонението на север е било заради лошо време, а задаването на по-нисък ешелон от искания с нищо е нямало да промени нещата. Обсегът на установките, с които са разполагали сепаратитстите, е щял да е достатъчен и при по-голяма височина на полета. Стига с тия басни, че сепаратистите са разполагали само с прашки за гарги, моля ви се.

    Обикновено при самолетни катастрофи трагедията е резултат от няколко фактора. Този път само потвърждава наблюдението.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  12. 12 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "свика международна среща в Канада, на която да бъдат обсъдени сигурността и безопасността на въздухоплаването."

    Дневник, обърнете внимание, че понятието "въздухоплаване" се употребява само за летателни апарати на принципа на газ, по-лек от въздуха. Използването му като синоним на въздушен транспорт е напълно погрешно.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#6:"petkovist"]Т.е. Украйна е напълно отговорна за свалянето на самолета над Малорусия?[/quote]

    Не. Отговорна е Русия, която снабдява руските терористи с оръжия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1266 Любопитно

    Малко след свалянето гледах онлайн една руска телевизия. На въпроса на водещия защо въздушното пространство не е било затворено над военните действия, някакъв експерт (руски, естествено) обясни, че ако източните части са били обявени за район на военни действия, Украйна ще трябва да започне да изплаща коренно различни заплати на войниците си от сегашните, както и свирепи обезщетения на близките на загиналите.
    И това ако е вярно, ще трябва Украйна да поеме своята част от вината, независимо от това кой е натиснал спусъка на "Бук"-а

  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    ICAO и IATA съвсем нормално е да са притеснени, защото следващия път някой застраховател ще откаже да плати щети и някой много ще глътне вода. А най-засегнати от такива ще са компании с големи самолети като Емирейтс (притежаваща най големия флот А380). Лошото е, че наистина не може да се направи много.

  16. 16 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "virakocha":

    Карате се като първолаци. Просто няма "единствен и напълно отговорен". И двете страни имат своята отговорност. Плюс оператора в някаква степен.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  17. 17 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#4] от "goshogoshev":

    Путин е диктатор. Той носи моралната и политическа отговорност за убийството на 298 пътници в самолета. С негова заповед , щото без негова никой на своя глава няма да въоръжава и изпраща в източна Украйна руски "сепаратисти" спецове , той пряко е отговорен за ситуацията по границата с Украйна. Днес ,в един репортаж, местен жител украинец на току що освободен град от украинската армия каза за "сепаратистите" :" И какво правят тия тука?!" Това значи, че въоръжените бандити които са се били с редовната армия не са местни хора. Не случайно на шефовете на КГБ (за мен са си такива ,както и да се преименуват) им бяха наложени санкции от ЕС. Т.е, не могат да се докопат до откраднатите си пари скрити в западни банки и да оперират с тях.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#16:"doneva_a"]Просто няма "единствен и напълно отговорен"[/quote]

    Няма. Има 298 убити от руските терористи невинни граждани.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#18] от "virakocha":

    Е, щом Украйна е знаела, че на нейна територия незаконно действат терористи, разполагащи със съответното въоръжение и с прецеденти на свалени самолети, тя е трябвало отговорно и зряло да вземе мерки да няма невинни цивилни жертви. А не да се прави, че сичко е точно и че няма война в границите й, било на земя или във въздушното пространство, което официално е под нейн контрол и отговорност.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  20. 20 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#17] от "redrock":

    хехе отговорност носи победения





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK