Катастрофиралият алжирски самолет е паднал от 10 000 метра за три минути

Самолет на авиокомпания Air Algeriе

© Reuters

Самолет на авиокомпания Air Algeriе



Полетът на Air Algeriе, който се разби миналата седмица в Мали, най-вероятно е паднал на земята от височина 10 000 метра само за няколко минути, след като е навлязъл в буря. Това съобщава източник на агенция "Ройтерс", запознат с разследването на катастрофата.


Според френски официални лица най-вероятната причина за падането на самолета MD-83, при което загинаха всичките 118 души на борда, е лошото време в региона.


Генерал Гилберт Диендере, ръководител на кризисния център на Буркина Фасо, казва, че последният контакт със самолета е бил в 1.47 часа по Гринуич, а според показания на свидетели сблъсъкът със земята е станал в 1.50 часа по Гринуич. Това означава, че самолетът е паднал от 10 000 метра за три минути, обяснява Диендере.




Той допълва още, че според информацията от радарите самолетът се е опитал да заобиколи лошото време, преди отново да се върне по маршрута си, когато е попаднал директно в окото на бурята.


"Най-вероятно пилотът е решил, че напълно я е избегнал, и е искал да се върне на първоначалния си курс", казва Диендере и уточнява, че инцидентът е станал по време на изпълнението на тази маневра.


Черните кутии на самолета са намерени и са откарани във Франция, където трябва да бъдат обработени. Резултатите от техните анализи се очаква да станат ясни до седмици.


Голяма част (54 души) от пътниците на борда са били французи. Париж обяви тридневен траур в памет на жертвите, който започна в понеделник. Освен тях на борда са пътували също така граждани на Буркина Фасо, Ливан, Алжир, Канада, Германия, Люксембург, Камерун, Белгия, Египет, Украйна, Швейцария, Нигерия, Мали и Румъния.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Трагедия, горките хора...
    Все пак бурята сама по себе си едва ли е причина, има още нещо- техническа неизправност или човешка грешка или и двете?

  2. 2 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Буря на 10 000 м. ? На тази височина има силни течения, но бури?

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  3. 3 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "последният контакт със самолета е бил в 1.47 часа по Гринуич, а според показания на свидетели сблъсъкът със земята е станал в 1.50 часа по Гринуич. Това означава, че самолетът е паднал от 10 000 метра за три минути"
    Това абсолютно, ама абсолютно нищо не означава. Защо се занимавате с малоумните умозаключения на една черна "калинка"?

  4. 4 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#2:"brutester"]Буря на 10 000 м. ? На тази височина има силни течения, но бури?[/quote]
    На Еверест, 9000 м., бурите са твърде често и непреодолимо препятствие.

  5. 5 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#4] от "milf":

    Но там има планина, която кара въздушните маси да се изкачват на горе. А този самолет е паднал над сравнително равнинен терен, без да има повече от 1500м надморска височина.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  6. 6 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Най-вероятно поредната фатална пилотска грешка. Както и преди предположих, самолетът е летял на пределна за условия височина: топъл въздух и голямо тегло. Имало е мощни възходящи течения и някой от поривите е вкарал самолета в сваляне и от там той е влязъл свредел.

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Друга катастрофа на MD 83 с бърза загуба на височина e полет 261 Alaska Airlines: там самолетът се врязва в океана с 400км/ч. Причината е в повреда на системата за промяна на ъгъла на хоризонталния стабилизатор - износена винт-гайка.Тук обаче, самолетът съвсем наскоро е минал технически преглед при французите.

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    Над Африка има непрекъснато бури.А зоната около „окото“ е най-опасна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK