Частна ракета със съветски двигатели и товар на NASA избухна секунди след старта

Частна ракета със съветски двигатели и товар на NASA избухна секунди след старта


Ракета носител "Антарес" (Antares), която трябваше да изведе до Международната космическа станция товарния кораб Cygnus с 2.3 тона оборудване и продукти, избухна секунди след старта.


Пострадали няма, щетите са само в района на космодрума на остров Уолопс в щата Вирджиния.


Мисията беше четвъртата на частната компания Orbital Sciences, която има договор с американската аерокосмическа агенция NASA на стойност 2 млрд. долара. Товарите трябваше да се доставят до МКС до 2017г. и след катастрофата акциите на компанията паднаха с над 15%.





"Антарес" работи с двигатели AJ26, които са модернизирана версия на изобретените по времето на СССР двигатели с течно гориво НК-33. Те са модифицирани от американската компания Aerojet Rocketdyne заедно с инженери от руското дружество "Кузнецов" от Самара.


Двигателят НК-33 е разработен още през 60-те години за полетите до Луната, но през 1974 г. тази програма е закрита и е прекратено серийното им производство.


Около 40 от тези двигатели бяха поръчани в началото на 90-те години от Aerojet, която има договор с Orbital да достави 20 модернизирани варианта за ракетите "Антарес". Вече са доставени 10, два от които са на избухналата тази нощ ракета.


Според руски медии те са били изработени в началото на 70-те години и са престояли в складовете на СССР над 20 години.


От NASA твърдят, че до старта не е имало никакви проблеми. Но през май тази година един от двигателите AJ-26 избухна при тестове в космическия център "Джон Стенис" в Мисисипи. Това принуди Orbital да отложи втората си мисия до МКС с един месец до 13 юли и така и не разкри причините за проблема.

Ключови думи към статията:

Коментари (300)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    С руските двигатели е така.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  2. 2 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Евтинийката винаги излиза скъпо. Особено щом е руска.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Советските двигатели са "съвръшени", товарът е виновен, амче как иначе... За другия полет да пробват с двигатели V8, образувани от по два двигателя на Жигули под ъгъл 90 градуса!

  6. 6 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 585 Неутрално

    [quote#1:"Ian Smith"]С руските двигатели е така.[/quote]
    С всичко руско е така. Имал съм руска кола, руско оръжие и т.н.
    Кога работи, кога се чупи - никой не може ти каза.

  7. 7 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Руски двигатели, аха ясно.

  8. 8 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Е сега ще се заформи един спор.
    Кой ,кой е виновен.Ракетата или двигателя.

  9. 9 Профил на Question Mark
    Question Mark
    Рейтинг: 718 Неутрално

    С малката разлика, че, НЕ двигателите изстрелват ракетата. Те поддържат височина и курс след достигане до определена точка/височина.

  10. 10 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2531 Весело

    Разбира се руските двигатели са причината за катастрофата. Затова всички руски ракети са с американски двигатели за да не избухват.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  11. 11 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    следващият път да пробват с албански двигатели, може и да не избухне

    zenrus.ru
  12. 12 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#9:"Question Mark"]С малката разлика, че, НЕ двигателите изстрелват ракетата.[/quote]
    не, разбира се. ластиците на катапулта изстрелват ракетата.

    zenrus.ru
  13. 13 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Не им върви на руснаците.

    Оказа се, че неуспешното изстрелване през август на двата сателита Галилео се дължи на грешка в концепцията на ракетата носител Союза.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  14. 14 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 706 Весело

    Тия двигатели ги ползват за извеждане на тежките американски военни спътници на орбита. Щяха да ги забраняват за внос в САЩ,ама като нямат аналог? Ще му правят в близко време- 5-10 години. Сигурно модернизаторите са се престарали.

  15. 15 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ian Smith":

    Американските липсват изцяло.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  16. 16 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Да му мислят застрахователите.

  17. 17 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Много неясна работа. Изобщо, конструкцията на бизнес модела на тази частна фирма, обслужваща НАСА за 2 милиарда $ е неясна.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  18. 18 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 434 Неутрално

    след като руснаците са се отказали от този модел ракети, защо ли някой друг ще ги ползва, пък макар и модернизирани?

  19. 19 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Като са толкова тъпи и използват руски двигатели така става. Ето, ние не ги използваме и нямаме паднали ракети.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  20. 20 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 663 Неутрално

    [quote#3:"Депозитни Балони"]ако УСО-фците са Кадърни...
    да си направят ракетни двигатели [/quote]

    Те предпочитат да ползват руски, понеже така става ясно колко сане стават за нищо. А че търпят щети за милиони ... ми те си ги печат сами, тъй или иначе.

    И защо се пропуска, че двигателите са закупени, инспектирани и модернизирани от американци?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 875 Весело

    Пак фобските лапнишарани ще предъвкват темата! КОй да мисли ,че тези стари двигатели са без западен аналог! И че за това тях използват!

  23. 23 Профил на Jean-Luc Picard
    Jean-Luc Picard
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#15:"socialen"]Американските липсват изцяло. [/quote]

    я пак си помисли

  24. 24 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#17] от "socialen":

    Прав си, че не е ясно. Явно яката са крали от материали и сега със взрива замитат следите.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  25. 25 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 706 Весело

    Пак руснаците виновни. А като нямат американците двигатели за тежки товари, как са изстреляли ракетата, който "ходи" до Луната? Или са направили такива и след това са ги за.бали? Кръчмарски приказки.

  26. 26 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 452 Неутрално

    ... започвам да се разочаровам от Дневник. Това е новина тип "развален телефон". Сиреч - филмът не е светски, а съветски, компютрите не били компютри, а компоти. Да напишеш в края на 2014 година, че ракета има съветски двигател, е егати порнографията. Просто руснаците са добри, ама адски добри в сплавите. Щото нали не вярвате, че космически двигатели се правят от черен хайвер и студена водка? Ама знае ли човек? Свят широк, хора всякакви

  27. 27 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#9:"Question Mark"]С малката разлика, че, НЕ двигателите изстрелват ракетата. Те поддържат височина и курс след достигане до определена точка/височина. [/quote]

    А какво я изстрелва ракетата. Сигурно с онези чаталчета през 70-те дето със скоби от карфички късахме току що появилите се найлонови чорапи на мадамите
    Струваха маса пара тогава и като се скъса беше голяма драма
    Даже имаше павилиончета "ловим бримки"
    По соца някой предприемчив беше измислил как да изкара някой лев
    Еееех спомени, спомени

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  28. 28 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#10:"Julian Mall"]Разбира се руските двигатели са причината за катастрофата. Затова всички руски ракети са с американски двигатели за да не избухват. [/quote]

    Не понеже руските ракети са си с руски двигатели та затова чат-пат си избухват, чат-пат се приводняват, чат-пат уцелват ама нещо дето не трябва и разбира се и чат пат все пак и излитат де

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  29. 29 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 695 Весело

    До коментар [#9] от "Question Mark":
    Ти ще промениш концепцията за Вселената, ако трябва да защитиш мястото на Русия в нея.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    [quote#12:"S.P.Q.R."]не, разбира се. ластиците на катапулта изстрелват ракетата. [/quote]

    Сега видях, че си ме изпреварил. Нищо, важото е, че мислим в една посока

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#25] от "чобанмахала":

    Разбира се че имат, просто американските са много, много скъпи. А руските са изостанали от едно време и заедно с модернизацията излизат три пъти по-евтино.
    Само не знам защо НАСА въобще се занимава с старовремски боклуци - има нови космически апарата на частни фирми, излизат на същите пари и нямат нито един провал.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1440 Весело

    [quote#22:"SSmart"]Пак фобските лапнишарани ще предъвкват темата! КОй да мисли ,че тези стари двигатели са без западен аналог! И че за това тях използват! [/quote]

    Точко опорна имат аналог , но е много по-скъп. Според теб руски двигатели ли изстрелват мисиите до Марс и със секретно съдържание ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  38. 38 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#22:"SSmart"]КОй да мисли ,че тези стари двигатели са без западен аналог![/quote]
    тя цялата раша е без западен аналог! и слава Богу

    zenrus.ru
  39. 39 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Аз смятам,че в случая по-голямата заслуга е на американците, които са се доверили на тези двигатели. Сигурно са ги купили на безценица и сега плащат за евтинията.
    ПС А иначе експлозията е много зрелищна. Също като във високобюджетен екшън!

  40. 40 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Статията е тенденциозна. Уж били съветски, па после били модифицирани и след това избухнали. Фирмата била частна. Защо човъркат където не разбират?

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  41. 41 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2531 Любопитно

    [quote#28:"Ian Smith"]Не понеже руските ракети са си с руски двигатели та затова чат-пат си избухват, чат-пат се приводняват, чат-пат уцелват ама нещо дето не трябва и разбира се и чат пат все пак и излитат де[/quote]
    Искаш да кажеш че досега американска ракета в която няма някой руски чарк никога не е избухвала?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  42. 42 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#37:"БСП(1896-2014)"]Според теб руски двигатели ли изстрелват мисиите до Марс и със секретно съдържание ?[/quote]
    тези мисии ги поверяват лично на путин с делтапланера

    zenrus.ru
  43. 43 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#30] от "Модифициран акаунт":

    Вернер фон Браун отдавна го няма за да направи Сатурн поредната серия

  44. 44 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    [quote#3:"Депозитни Балони"]пардон , ако УСО-фците са Кадърни...
    да си направят ракетни двигатели[/quote]

    "УСО-фците" двигатели си правят и още как.
    Просто понеже не ви познават допуснаха наивитета да си мислят, че могат да правят бизнес със вас.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  45. 45 Профил на Модифициран акаунт
    Модифициран акаунт
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#37] от "БСП(1896-2014)":

    Тия ракетни двигатели не изстрелват ракетите до Марс. Тия двигатели изстрелват малка ракета до околоземна орбита, а оттам без никакви затруднения друго малко двигателче отправя ракетата към Марс. Ние тук си говорим за истински мощни двигатели.

  46. 46 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Е..ати и смешното заглавие...

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Разликата:
    НАПРАВЕНО/ПРОИЗВЕДЕНО в US, EU, etc.
    СДЕЛАНО в СССР.
    С длетото.

    #Кримнаш

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  49. 49 Профил на Модифициран акаунт
    Модифициран акаунт
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#43:"agl52316780"]Вернер фон Браун отдавна го няма за да направи Сатурн поредната серия [/quote]

    Навремето руснаците заедно с ракетните двигатели дават на янките и пълната техническа документация. Но ги предупреждават, че те няма да бъдат в състояние да ги произвеждат сами. Десетилетия след това американците още не са способни сами да ги произвеждат. И така ще бъде през следващите десетина години.

  50. 50 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    [quote#18:"dr_t"]след като руснаците са се отказали от този модел ракети, защо ли някой друг ще ги ползва, пък макар и модернизирани?[/quote]

    Руснаците са се отказали по финансови причини, а не по икономически. Тогава СССР вече е колабирал, но ние още не сме го знаели.
    Сега обаче се оказва, че и по технически причини са щели да се откажат, но тогава не се е стигнало дотам.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  51. 51 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    [quote#20:"galio"]И защо се пропуска, че двигателите са закупени, инспектирани и модернизирани от американци? [/quote]

    Аха, значи щом аз съм си закупил телевизор и той се повреди причината за повредата не е в производителя на телевизора, а в това, че аз съм си го купил.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#21:"Модифициран акаунт"]Ей тук е заровен ключът от бараката. Сега янките да знаят, че по сложна техника не се пипа. Не се пипа!!! [/quote]

    Съгласен ! Руска "техника" не трябва да се пипа защото, а я пипна, а .....
    Руска техника ли казах ?!

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  54. 54 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Мноо гадни рашки. Това ми прилича на историята със залежалата и мухлясала американска царевица, която ни дадоха, за да ни спасят от глад. Храните с изтекъл гаранционен срок се дават обикновено в Африка. Америка толко ли е изпаднала, че да купува подобни боклуци от 70-те години? Не вярвам да са толкова малоумни, все пак.. Тука има някаква световна конспирация..

  55. 55 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    [quote#30:"Модифициран акаунт"]Един двигател не могат да стартират нормално. А и решили да го "модернизират"!!![/quote]
    Ми ето ти два факта, а ти си помисли за цели и възможности. Лайка е умряла в космоса защото не е имала спускаем апарат, въобще не е било предвидено да се върне на земята. Американското шимпанзе имаше собствен скафандър и се приземи успешно въпреки проблеми с херметизацията. Умря си от старост в зоопарк. Точно заради това гонене на "първи и най-големи" СССР не посмя да праща хора към Луната — щеше да стане като с кучето, първи и мъртви, ама това върви само с животно, не и с хора... Виж, от друга страна, който има резервни планове за кофти ситуации (примерно скафандър за маймунката) може и да се пробва... и евентуално да успее, без да се страхува толкова от провал.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  56. 56 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    [quote#32:"m17"]Само не знам защо НАСА въобще се занимава с старовремски боклуци - има нови космически апарата на частни фирми, излизат на същите пари и нямат нито един провал. [/quote]

    Е, сега вече няма да се занимава.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  57. 57 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Елън Мъск вероятно потрива ръце доволно.Неговата Спейс Екс вече има доста безаварийни полети с двигатели собствена разработка..

  58. 58 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Евтините неща винаги излизат скъпи, руски боклуци отдавна не копувам!

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#24] от "Жупел":

    В Дясно-либералния англосаксонски Капитализъм по американски образец, наречен днес жаргонно Неолиберализъм, всичко е така, и е оставено на Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита сила. Утре като гръмне съветска атомна бомба, модифицирана от частна фирма с договор от Пентагона, "специалистите" като Ian Smith ще пишат "Ами така е със съветските атомни бомби. Гърмят."

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  62. 62 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ian Smith":

    Я сподели Атлас 5 с какви двигатели е?!

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    жалко
    частната космонавтика проправя път на обществената, затова нейните неуспехи огорчават.
    Но не изключвам и саботаж - една съвсем малка вероятност да е имало такъв.
    Сигнус не е лош кораб.

    властта ражда паразити
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#22:"SSmart"]Пак фобските лапнишарани ще предъвкват темата! КОй да мисли ,че тези стари двигатели са без западен аналог! И че за това тях използват! [/quote]

    Добре де, не може ли човек малко да се позабавлява. Веднага "фобски", "лапнишарани". Сряда сутрин е, отпусни си душата, повесели се с нас
    Сега сериозно - едно време питаш ли ни нас - 45 години българите бяхме принудени да слушаме за величието на СССР, за безаналоговата руска наука и техника. И а гъкна, а ....
    Та сега мало не можем ли малко и ние да се изкажем

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  67. 67 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#60] от "Ian Smith":

    Защото от 1933 година (New Deal) до 1980 година не беше Неолиберализъм. 50, 60 и 70 години, с данък за богатите от 95% до 70%, е златното време на САЩ.
    През 1980 година, обаче, дойде Рейгън на власт, и възроди дясно-либералния англосаксонски Капитализъм и класическия либерализъм, наречен днес Неолиберализъм, и совалките почнаха да гърмят, мостовете да падат, и една финансова и кредитна катастрофа да гони следващата.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  69. 69 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    [quote#22:"SSmart"]Пак фобските лапнишарани ще предъвкват темата! КОй да мисли ,че тези стари двигатели са без западен аналог! И че за това тях използват! [/quote]

    Вие дрОгарЬО, русофилите ... така да ви наречем де ... по-добре се замислете защо Русия поражда фобия в толкова много хора.
    Не ще да е вината само у хората май, а !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  70. 70 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Весело

    Седели две гарги, кацнали на клон край космодрума и наблюдавали...
    Когато ракетата избухнала първата казала:
    - Е*а и се мамата...
    а втората:
    - Служа на Съветския Съюз...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  71. 71 Профил на millton
    millton
    Рейтинг: 488 Весело

    Съветските двигатели нямат нужда от модернизация, защо ги пипат...Ако не работят както трябва просто трябва да ги почукнеш, удариш, ритнеш

  72. 72 Профил на lgsq
    lgsq
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#21] от "Модифициран акаунт":

    Особено, ако не знаеш как работи!

  73. 73 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#61] от "socialen":
    САЩ са всичко друго,но не и идеален неолиберален капитализъм.Намесата на държавата там е прекалено голяма,макар че може би малко по-леко,отколкото в Европа(където резултатът вече е налице-тотална стагнация).
    НАСА е точно един от примерите на калпавата държавна намеса.Частните фирми,които едва сега прохождат,вече имат повече успешни полети през последната година,отколкото НАСА и савецката космическа мисъл през последните няколко години..

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#43:"agl52316780"]Сатурн поредната серия[/quote] сатурните бяха за "голям скок", което издава липса на адекватна стратегия за усвояването на космоса.
    Преди време имаше ПРОЕКТИ за такава стратегия:
    първо създаване на големи космически станции, вкл за презареждане, после сглобяване на кораб за полет до Луната, кацане там, създаване на база, после производствена база, след което почти целият хардуер да се произвежда извън Земята, а в орбита да летят само леки космоплани с хора. А Луната става място за живеене, промишленост и стартова площадка към другите планети.
    Вижте концепцията SPACE TUG, макетите на надуваеми станции (сега милиардерът Бигелоу ще прави такъв ХОТЕЛ) - всичко зарязано заради нуждите на надпреварата (голямо мерене на космически пишки). И когато СССР рухна, мотивът за развиване на космонавтиката увяхна.
    Уви.

    властта ражда паразити
  76. 76 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ian Smith":

    Не се опитвай да се измъкнеш. Сам осъзна, че коментарът ти е глупав. Чугунените неолиберални глави не отстъпвате по глупост. Доказателството се видя на 15.09.2008 година. Докато Социализмът издържа цели 72 години, то дясно-либералният англосаксонски Капитализъм по американски образец, познат днес жаргонно като Неолиберализъм, не го докара и и до 30 години. Резултатите го виждаме всекидневно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  77. 77 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    ДрОгарЕ, както сте дресирани, затваряте си очите за руските провали и се опитвате да ги компенсирате с думи обаче не става - провали с думи не се замазват, а стават все повече и повече и накрая ще ви затиснат с тежестта си и Мтушката ще се сгромоляса както се сгромоляса СССРенцето.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  78. 78 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#49:"Модифициран акаунт"]пълната техническа документация. [/quote]

    [quote#49:"Модифициран акаунт"]няма да бъдат в състояние да ги произвеждат сами[/quote]

    Концепцията на тези двигатели е ясна още след ВСВ. Не е проблемът да се произведът, а цената. Изглежда е много по-евтино да ползват старите съветски отколкото да правят нови. Цената им е по-ниска от материалите, които са използвани. Друг проблем е, че са произведени доста отдавна (стареене, умора на мат.) и там е може би причината за тази катастрофа. Риск печели, риск губи.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  79. 79 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#58:"blue rose"]Евтините неща винаги излизат скъпи, руски боклуци отдавна не копувам![/quote]
    то изобщо има ли нещо руско, което да се купи? освен булки и газ?

    zenrus.ru
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 81 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#67] от "socialen":
    Това златно време доведе до тежката криза през 70-те години,която последвана от реформите на Рейгън,беше последвана от 18 годишен икономически бум.
    а между другото,данъците,които цитираш,наистина ги е имало тогава в САЩ,но са важели само за много,много високи доходи-такива,които сега биха плащали близо 50%.
    Ако въобще някой ги е плащал,са били единици.
    Това е проблемът на социалните.Облагането и яденето на чужди пари може да създаде за известно време представа,че всичко е наред,докато не се изпука натрупаното,и докато на предприемчивите не им омръзне да хрантутят дървените философи.След това резултатите неизменно са едни и същи...

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 83 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#79:"S.P.Q.R."]то изобщо има ли нещо руско, което да се купи? освен булки и газ? [/quote]

    Булките са на промоция

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  84. 84 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Любопитно

    [quote#76:"socialen"]дясно-либералният англосаксонски Капитализъм по американски образец, познат днес жаргонно като Неолиберализъм, не го докара и и до 30 години[/quote]
    Последният път като проверих, основаването на Съединените американски щати беше провъзгласено през 1776-та година.
    Но може в съветските учебници по история да пише нещо друго, знае ли се

    zenrus.ru
  85. 85 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#73] от "eurogi":

    Не си прав. Държавата и държавният апарат там са пропити от неолиберали, либертарианци, неоконсерватори, дерегулиран и либерализатори. Именно поради това една финансова и кредитна катастрофа гони следващата. През прочутата въртяща се врата на Wall Street влизат либерализатори и дерегулатори, вярващи в Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита сила, в държавната администрация, дерегулират, приватизират и либерализират, и като свършат се връщат отново на Wall Street и в частния бизнес, за да обират плодовете на"труда" си. Последната криза струва досега 11000 милиарда $ на американския данъкоплатец и 10 милиона безработни.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  86. 86 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#79] от "S.P.Q.R.":

    Има - аборигените купули руски двигатели Къде са гледали янките, ве? И за чий им е оборудване от каменната ера? Да не би да са увлечени по Флийнстоун? ракетното дело не е детска игра.

  87. 87 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#77:"Ian Smith"]Мтушката ще се сгромоляса както се сгромоляса СССРенцето.[/quote]
    Пепел ти на устата! По-добре е да се демократизира, защото сгромолясването с 8.500 ядрени глави под "дъ"-то си е нещо косинастръхващо, ако немати нищо против

  88. 88 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#76] от "socialen":
    Неолиберазлимът дори не е започнал още.Прекалено много ги има такива като тебе,за да му позволят да съществува.Сегашните проблеми в икономиките на запада са точно следствие от ниската степен либерализъм и прекалената държавна намеса,като Европа е бляскав пример за това.
    Кризата ,която започна през 2007-2008 в САЩ,беше 90% следствие отново на държавна намеса в имотния пазар-чрез криворазбрани социални политики,които бяха насочени натам,че да позволят на всеки да закупи имот,незвисимо дали може да си го позовли.Ако ги нямаше държавните гаранции,ползвани от Фани Мей и Фреди Мак,кризата изобщо нямаше да е в такъв мащаб.
    А за годините -не бързай със сравняването.Пилците се броят наесен.

  89. 89 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#80:"Ian Smith"]Иванушка глупака като отиде в САЩ и започнаха да му викат Джони[/quote]
    и на него е посветена безсмъртната песен:
    'карай, Джони, карай всичко тече, но, уви, не всичко се пие'

    zenrus.ru
  90. 90 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 789 Любопитно

    В США на старте взорвалась американо-украинская космическая ракета

    Оригинал статьи: http://russian.rt.com/article/56738#ixzz3HVqLCYA1

  91. 91 Профил на vilson
    vilson
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Странно. Америка е велика страна, но не знаят как да направит свои собствени ракетни двигатели...
    Но те са великолепна да печата пари.

    Слава Украйне!
  92. 92 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#85] от "socialen":
    Нищо подобно.Пропити са от демократи и защитници на държавната намеса в икономиката.В САЩ наистина няма пряка държавна собственост,но през последните 15 години нещата твърдо вървят в погрешната посока-все повече регулации и намеса.Затова и растежът им не е като през 80-те и 90-те..

  93. 93 Профил на fat_jim
    fat_jim
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#3:"Депозитни Балони"]руски боклуци...безаналогови ...плагиатори....
    това е руската техника ..
    нищо не чини[/quote]
    Хахахахахаахахахахааааааа
    Да те светна, че ВСИЧКИ ракети, с които се правят пилотирани полети до МКС са руски. С руски двигатели. И досега, да чукнем на дърво - няма нито един инцидент. Всички космонавти са си живи и здрави.
    Явно проблемът не е в руските двигатели, а в западното ракетостроене.
    Батута, батута.

  94. 94 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#81] от "eurogi":

    Това не е вярно. Кризите през 70 години нямат нищо общо с това. Те са породени от арабите и петрола като несъгласие с подкрепата на САЩ за Израел.

    От времето на Рейгън Досега САЩ преживяха 3 финансови кризи на обща стойност 16.500 милиарда $, т.е. Почти колкото БВП на САЩ. Супер ефективна икономика на балони, bail-outs, финансови и макроикономически катастрофи от всякакво естество, които плаща данъкаплатеца.

    Ето:
    Доходите на 80% от американците стагнират на ниво от 1978, дори регресират според статистиките на Американската правителствена служба US Census Bureau и на Congressional Budget Office на Американския Конгрес:

    1% от населението притежава 35% от цялата собственост и 20% от населението притежават 85% от собствеността!
    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-page25_actualdistribwithlegend.png

    http://cdn.theatlantic.com/newsroom/img/posts/change%20share.png

    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-p25_averagehouseholdincom.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-make450_0.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-own450_2.png
    Wealth, Income, and Power by G. William Domhoff:
    http://www2.ucsc.edu/whorulesamerica/power/wealth.html

    "Recent Trends in Household Wealth in the United States:
    Rising Debt and the Middle-Class Squeeze—an Update to 2007"
    http://www.levyinstitute.org/pubs/wp_589.pdf

    шокиращи статии
    It's the Inequality, Stupid
    http://www.motherjones.com/politics/2011/02/income-inequality-in-america-chart-graph

    Surprise! Census Data Contains Good News... For The Rich
    http://politicalcorrection.org/blog/201109130008

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  95. 95 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#91] от "vilson":
    Стой,та гледай.Май не си чувал за Dragon 9 и Space X?Само последната година имат повече успешни полети със собствени двигатели,отколкото савецката космическа мисъл през последните 5 години.И това е частна фирма с няколкостотин служители.И вече има и конкуренция,макар и не толкова развита,както става ясно от описания епизод в статията.
    Целият проблем е в държавата.Където е набъркана тя,следват неуспехи,разхищения,кражби,неефективност.

  96. 96 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Според информацията на НАСА руснаците не ползват тези двигатели, щото дават дефекти, но явно американците се правят на тарикати и изкупуват скрап, за да го "модернизират". Явно хубаво го модернизират.

    The Antares 130 made use of the same first stage as its predecessors. Of Ukrainian design and based loosely on the first stage of the Zenit rocket, the stage was developed by the Yuzhnoye Design Bureau.

    It is powered by a pair of AJ26-58 engines, which are themselves reconditioned NK-33 engines left over from the Soviet Union’s cancelled N-1F rocket. The USSR abandoned the N-1F in the early 1970s after all four test flights of a prototype, the N-1, ended in failure.

    One AJ-26 failed during a test stand incident in May of this year.

    The Conestoga launch ended in failure with the rocket being destroyed by range safety after a hydraulic failure during first stage flight resulted in a loss of control.

    When the countdown reached zero, the AJ-26 engines ignited with Antares lifting off 2.2 seconds later to begin its climb towards orbit.

    However, after around ten seconds into ascent, the engine plume changed appearance, before the aft of the vehicle exploded. The rest of the vehicle – including Cygnus – fell back on to the launch pad area and exploded.

    http://www.nasaspaceflight.com/2014/10/antares-fails-shortly-after-launch/

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  97. 97 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    [quote#21:"Модифициран акаунт"] Сега янките да знаят, че по сложна техника не се пипа. Не се пипа!!! [/quote]

    Верно не трябваше да я пипат, само трябваше да я сритат, още навремето и да забравят за всичко, произведено в матушката ви.

    На комплексирания болшевик vesolr с безразличие
  98. 98 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#94] от "socialen":
    Клишета.Петрола ,разбира се,има някакво влияние,но основаната причина е точно социалистическата политика.Където има социализъм,трева не никне.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  100. 100 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#93] от "fat_jim":
    Още една две години ще е с руски ракети.Товарните вече не са.През 2017 ще прикл и другите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK