Раненият пилот на катастрофиралата совалка на "Върджин" е в съзнание

Раненият пилот на катастрофиралата совалка на "Върджин" е в съзнание

© Reuters



Раненият пилот, който оцеля след взривяването на космическия кораб, разработван от "Върджин галактик" за туристически полети, е в съзнание и разговаря със семейството си и с лекари, съобщи "Асошиейтед прес". Информацията дойде от работодателя на екипажа - "Скейлд къмпозитс", компанията, която разработваше летателния апарат.


Според официално комюнике на фирмата загиналият втори пилот Майкъл Олсбъри (39 г.) има над 15-годишен летателен опит и повече от 1600 часа като тестов пилот и тестов инженер. Той оставя вдовица и две деца сираци. Вчера собственикът на "Върджин" Ричард Брансън обяви, че инцидентът няма да спре космическата програма на фирмата.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Русия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми, защо всички се опитват да изядат Брансън не знам.

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#2] от "stoiank":

    Защото е конкурент, затова!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Разстроено

    Пилот на взривила се совалка оживява а тук не могат да намерят изчезнал режисьор ! ! !

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  5. 5 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Брансън показва че там където се харчат милиарди, може да се мине с милиони и това не се харесва на мнооого хора.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":
    точно . и ако не са го замазали хубаво , жалко за материала

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 458 Неутрално

    За да си първопроходец, "тестващ" нови летателни машини се иска неимоверна смелост, подготовка и кураж. Бог да го прости Майкъл!
    Без всякакво съмнение невероятната личност Ричард Брансън и екипът му, въпреки трагедията, ще преодолеят тежката загуба и ще отворят по-широко вратата към Космоса!
    Пожелавам им го от все сърце!

  8. 8 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2112 Любопитно

    До коментар [#2] от "stoiank": "Русия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми"
    Частната космонавтика понесе 2 катастрофи
    = Космоса не е лесно място и който има повече стартове има и повече неуспехи, ама има и успехи
    # В случая са тествали двигатели с твърдо гориво
    = както се пее в една руска песничка за ракети: "... но на етом песня не коньчатся, мьi построим новьi полигон, а все что после етот взрьiв останеться, мьi погрузим в голубой вагон". Аз съм оптимист.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  9. 9 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Бог да прости втория пилот и дано оцелелият първи пилот се оправи. А на компанията пожелавам успех в по-нататъшните експерименти и после - в космическия туризъм. просто космическите технологии са трудни и стават сакатлъци - винаги и при всички. На нас обаче преди 1989 съветските сакатлъци ни ги спестяваха.

    E PLVRIBVS VNVM
  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    До коментар [#5] от "Георги":

    Абсолютно точно!

  11. 11 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    [quote#2:"stoiank"]Русия и САЩ имат доста неуспехи в космическите си програми, защо всички се опитват да изядат Брансън не знам.[/quote]
    Защото няма да могат да крадат, ако някой повдигне капака на действителните разходи за тези програми. Също няма да могат и да заблуждават колко е била сложна тази работа, видиш ли. Та затова им пречи Брансън и използват всеки случай да злословят към него.

  12. 12 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Върджин явно разработва цялостната програма, а "Скейлд" космическия кораб, който едновременно с това е и летателен апарат. Вземете си оправете писанията.

  13. 13 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Поне единият е жив!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  14. 14 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Дано бързо се възстанови! Евтиният космически превоз, вкл. от частни фирми, е ключов за развитието на човечеството!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  15. 15 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 627 Неутрално

    ...За него – Живота –
    направил бих всичко. –
    Летял бих
    със пробна машина в небето,
    бих влезнал във взривна
    ракета, самичък,
    бих търсил
    в простора
    далечна
    планета.

    Но все пак ще чувствам
    приятния гъдел,
    да гледам как
    горе
    небето синее.
    Все пак ще чувствам
    приятния гъдел,
    че още живея,
    че още ще бъда....

  16. 16 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Маккейн: САЩ са зависими от руски двигатели за космическите си апарати

    След двата скорошни инцидента с космически апарати в САЩ американският сенатор републиканец Джон Маккейн изрази мнението, че страната трябва да се освободи от зависимостта си от руските двигатели.
    „Очевидно трябва да анализираме това, което се случи на два пъти, и да помислим как да избегнем такива случаи в бъдеще... Според мен имаме голям проблем - зависимостта ни от руските двигатели. Този проблем пречи на работата ни в космоса. Мисля, че ако погледнем назад, със съжаление ще установим, че не сме конструирали свои собствени ракети”, заяви сенаторът във връзка с падането на космическия кораб SpaceShipTwo и на ракетата Antares.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  17. 17 Профил на wwwrrr
    wwwrrr
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Защо американците се мъчат с космически изследвания, програми, проекти - бла бла бла - резултатът е плачевен, 6 сек и се взривяват. Това е дефиницията за технологична нация - всяка американска ракета оцеляла повече от 5 секунди се брои за една малка човешка крачка която е огромен скок за човечеството Най-добре е Наса да купи от някой бит пазар фойерверки и да си ги взривяват всяка седмица - хем по евтино, хем няма да умират хора, заради некадърна американска техника.

  18. 18 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#14] от "civis_eu_sum":

    Жалко щях да си летя и ходя до село с това техническо чудо в събота и обратно в неделя.

  19. 19 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Сега ще ползвам метлата на баба Яга.

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Преди малко казаха,че причина за взрива е новото,експериментално гориво,което са използвали в този космически кораб.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Наистина тия хора са герои. С относително малко пари, много креативност и дързост успешно догонват милиардните държавни космически програми.

    chavo64
  23. 23 Профил на raketendvigatel
    raketendvigatel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Както разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен. Ако не го закрият моментално, може да загинат още хора. Рано е още за бизнес в космическия туризъм. Закривай!

  24. 24 Профил на rossen_bossen
    rossen_bossen
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#23] от "raketendvigatel":

    Щом го има - не е рано! Напротив, г-н Брансън няма туко така да заложи милиони... И аз съм си мислел много неща, които не са оказали верни впоследствие!

    Мечтаната България - силна, влиятелна и единна като Израел, цивилизована и неутрална като Швейцария! :)
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    [quote#23:"raketendvigatel"]Както разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен.[/quote]
    Явно нищо не разбираш и коментираш на чаша домашна ракия с мезе.

  28. 28 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1096 Любопитно

    [quote#23:"raketendvigatel"]Както разбирам, този проект е абсолютно безсперспективен. [/quote]
    Същото казали АйБиЕм в началото, когато им представили проект за компютър. Те казали също, че са сериозна компания за пишещи машини и се занимават само с успешни проекти. Впоследствие се оказали неправи и се включили доста мощно в компютрите!

  29. 29 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#16] от "Barcelina":
    Сенатора нещо се е объркал.

    Във Virgin Gаlactic до месец май са използвали двигател на SNC (производителя на Пилатус). От тогава от Върджин са решили да използват друг, експериментален двигател и сегашната катаствофа е именно с него. И двата двигателя (стария и новия) са си чисто американски разработки.

    Идеята за подорбитална совалка не е лоша. Би било хубаво да пътуваш до Австралия 2 часа, вместо цял ден. За сега е скъпичко, но евала, че някой извън държавните агенции се опитва да прави развой с по-практическа насоченост.

    Докато при Антарес ситуацията е друга. Аероджет наистина са закупили съветски двигатели, проиведени рез 70-те, но от тях е останало само желязото по двигателя. Всичко друго - управление, кабели, насочване е модифицирано/осъвременено. Американците дори са получили лиценз за пълно производство на двигателя, само дето се оказва че нямат аналог за някои металургични технологии.

    Оригиналния двигател НК-33/35 е недостижим и до момента, поне в параметрите тяга и специфичен импулс. За сравнение тягата на "Merlin 1D" на Space-X е 654kN и съответно 1505kN при НК-33. Все пак разликата в рожденните дати на двата двигателя е почти 50 години. Никой не знае какво се е случило с метала толкова години след обработката му. Разликата в цената за сега също не е в полза на Merlin 1D, но Елън Мъск очаква с повишаване на количеството да постигне по-добра цена.

    В крайна сметка не може да се говори, че всички американски ракети летят САМО с руски двигатели. Тоя сенатор не беше ли същия, който ни би по канчето да не строим Южен поток? Ако и от газ разбира, колкото от ракетни двигатели...

  30. 30 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Убедена съм,че Ричард Брансън ще продължи напред в тази програма.Няма нещо,което да не е постигнал.
    Имаме нужда от такива визионери!Желая му успех!

    Tony
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Мълчанието по въпроса как точно се е спасил пилотът е направо досадно. Дали са имали парашути (видя се някакъв на снимка), от какво са раните на оживелия пилот, от разпада на корпуса или от падането на земята? Какъв е механизмът на ползване на парашута? Почти е сигурно че нямат катапулт. Изхърлен е при разпада на кабината или сам е успял да напусне понякакъв начин кабината? Какви са нараняванията му и какви са прогнозите? Защо другият пилот не се е спасил по същия начин?

    Не виждам защо е това всичкото мълчание. Като че ли се разследва криминално престъпление, а не технически инцидент. Дори и разследаващата комисия не беше наясно с нищо на първата си пресконференция.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  34. 34 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Сега се загледах по сайтовете. Има съобщение че подвижната опашна система тип "перо" с която се осигурява стабилност при навлизане в атмосферата се е задействала ненавреме още по време на действието на двигателя.

    Това според мен е основната причина за разпада на корпуса, а не взрив. Дезинтегритет вседствие на натоварването от съпротивлението на въздуха. Интересно какви предпазни механизми е имала системата срещу това и дали става дума за пилотска грешка?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  35. 35 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Според разследващата комисия трябвало е две ръчки да бъдат придвижени за да се освободи механизмът на сгъващата се опашка. Една за "освобождаване" и една за "задвижване". Видеокамерата на борда показва вторият пилот да придвижва ръчката за освобождаване, но не показва задействане на втората ръчка. Явно разследванията ще са около причините за задействането в неподходящ момент.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  36. 36 Профил на Putin-Huilo
    Putin-Huilo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#29:"паламарка"]За сравнение тягата на "Merlin 1D" на Space-X е 654kN и съответно 1505kN при НК-33[/quote]


    не е редно да сравняваш точно тези два двигателя .. по-коректно е да го сравняваш с двигателя J-2 който сега се модифицира и ще се използва SLS като J-2X
    иначе за годините си е бил наистина добър ... но сега технологиите са напреднали .. може да се направят и по-добри и по-леки двигателите според мен е грешка Антарес да ползва точно тези двигатели .. дори компанията вече е обмисляла замяната им с нови американски двигатели но за това се изисква време .. САЩ имат дори лиценз .. за по-новите РД-180 но докато отношенията с Русия бяха по-добри се оказваше че е по изгодно да си ги купят отколкото да ги произвеждат но след всичко което се случи в Украйна тези времена са минало .. така че ще се инвестира в замяна с нови и модерни американски двигатели но за това ще отнеме време ... поне 3-5 години докато един такъв двигател стане работоспособен и годен за употреба..

  37. 37 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Чудя се, дали е катапултирал, дали изобщо е предвиден подобен механизъм?!

  38. 38 Профил на ko_ma_gleash_sa
    ko_ma_gleash_sa
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#15:"bilbotorbins"]..За него – Живота –
    направил бих всичко. – [/quote]
    Ма тоз поет е комунист бе, как може да се допуска такова нещо...

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#16] от "Barcelina":Па нали е скромен въпросният Мак ! Не казва ,че тези двигатели са взети от Украйна , където са им правили " подобрения". Същото са правили и в САЩ. Оригиналните на Русия си летят.

  41. 41 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Всъщност Антарес беше тази дето се скапа на 6-та секунда от полета с въпросните двигатели.

  42. 42 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#36] от "3dattack":

    Рабира се, че не може да се сравняват по технология - единия е керосинов, другия е водороден. Но понеже не се сещам за годен за полет американски керосинов двигател, просто ги сравних като тяга.

    J-2 е с по-малка тяга от Merlin-1D, затова посочих по-добрия. J-2X e двигател за втора степен само.

    За да правиш чипове и ракетни двигатели се изискват различни умения и технологии. Очевидно американците са добри в чиповете, руснаците в ракетните двигатели. Лично аз не намирам нищо лошо двете страни да си ги разменят на търговска основа, но политиците не мислят така.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK