В Сиатъл искат да компостират... човешки трупове

В Сиатъл искат да компостират... човешки трупове

© Reuters



Прах при прахта, пепел при пепелта и... трупове при реколтата?


Стряскащо е, но неправителствена организация в Сиатъл иска да стане първата в света, предлагаща компостиране на човешки останки.


Urban Death Project опитва да убеди властите и обществото, че предлага смислена, хигиенична и екологична алтернатива на погребването и кремирането, разказва "Ройтерс".




Архитектът Катрина Спейд предлага концепция за превръщане на трупове в богата на хранилетни вещества почва, която може да се използва за отглеждане на цветя, дървета или дори храна. Идеята е от 2011г. и според Спейд "с нея мъртвите се завръщат в града".


"Вариантите за това какво се случва с телата ни не предлагат нищо счислено от екологична гледна точка, на и - което е по-важно - от позицията на разума", обяснява тя. Плановете й са проектът да заработи след три години, но той се сблъсква със значителни правни и регулаторни препятствия.


В Сиатъл искат да компостират... човешки трупове

© Reuters


От Urban Death Project са проектирали как ще изглежда "фабриката за човешко компостиране", но все още нямат нито средства, нито място за строеж.


Освен това трябва да получат лиценз от щата Вашингтон за работа като погребално бюро и да се съобразят с предназначението на терена, тъй като се изисква подобни съоръжения да са извън населените места.


Преди всичко това обаче предстои най-тежката битка - да се промени щатският закон. Според него всички човешки останки трябва да бъдат погребани, кремирани, дарени за научни цели или изнесени извън щатските граници.


Спейд твърди, че ще успеят, защото хората искат да се включат в проекта им.


Плановете на Urban Death Project предвиждат триетажна структура за компостиране, която ще бъде обкръжена от пространство за посетители.


В Сиатъл искат да компостират... човешки трупове

© Reuters


Телата ще бъдат държани за 10 дни в хладилни камери и няма да се правят никакви балсамиращи процедури по тях, тъй като крайната цел е разлагането им.


След церемония - религиозна или светска - хриятели и семейството ще могат да поставят тялото в съоръжението за компостиране. След няколко седмици покойникът ще се е превърнал в около един кубичен метър компост, който може да бъде отнесен от семейството, оставен за употрела или дарен на Urban Death Project.


"В тази система ние трансформираме човешко същество в нещо друго. Накрая, крайният резултат, материалът, който използваме, е специален и свят. Но това не е човешки материал", разяснява Спейд.


В Сиатъл искат да компостират... човешки трупове

© Reuters


Тя описва, че процесът е същият, като използваният за компостиране на мъртви крави, коне или други животни - погребване на труповете под пластове дървесен прах или стърготини. Томас Бас, специалист от Щатския университет на Монтана, казва, че компостирането на животни набира попубярност, защото е по-евтино от кремирането на останките и е по-екологично.


Грейс Сийдъл, която е на 55 години, не вижда нищо необичайно в идеята с останките й да бъде нахранено някое ябълково дърво или авокадо. Тя вече е обявила на приятели и роднини, че иска точно така да се постъпи след смъртта й.


Спейд казва пред "Ройтерс", че повечето хора наистина приемат идеята да участват след смъртта си в отглеждането на дървета. "Но що се отнася до торенето на домати, доста ги е гнус", допълва тя.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Goldie
    Goldie
    Рейтинг: 757 Неутрално

    напомни ми на една серия от Ханибал...ту мъч!

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Всякакви ги има.Бизнес.

  3. 3 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Грейс Сийдъл, която е на 55 години, не вижда нищо необичайно в идеята с останките й да бъде нахранено някое ябълково дърво или авокадо[/quote]
    Егати свежата тетка... Майтапът ще е пълен, ако включи в завещанието си клауза с ябълките от дървото да направят пай и да почерпят за здраве!

  4. 4 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    От статията силно мирише, освен на трупове, и на канибализъм.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално
  6. 6 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#5] от "Доби ВЕЛКОВ":
    [quote#5:"Доби ВЕЛКОВ"]Ми...що не...[/quote]
    Не, щото е доста извратено. Ти би ли хапнал доматки, наторени с някой твой роднина?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  7. 7 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#6] от "ПАВЛА - SorryLol":


    [quote#6:"ПАВЛА - SorryLol"]Ти би ли хапнал доматки, наторени с някой твой роднина? [/quote]
    Да, например с тъщата...

  8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Никак не е лоша идеята.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  9. 9 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    В Сиатъл всякакви каузи има: "Скейтъри за Исус" например. Та защо не и компостиране на трупове.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  10. 10 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Не бях се замисляла до сега, какво точно се случва с труповете в многомилионните градове...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  11. 11 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "Soylent Green is people!"

    Birds of a feather flock together.
  12. 12 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#10] от "Γαλλα":

    Костното брашно е отдавна измислено...

  13. 13 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От моя гледна точка - предпочитам каквото мога да даря като органи, а останалото да иде за нещо полезно. И за роднините е по-добре, какво да ги връзваш с гробове, паметници, парцели всякакви глупости. Винаги съм бил за кремацията, но това е дори по-добре. Поне е по-полезно.
    Всъщност на умрелия какво му дреме - въпросът е доколко роднините му са закостенели или не

  14. 14 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Принципно не виждам проблем с идеята и бих консумирал такава храна. Според мен обаче е напълно ненужна и по стара традиция "зелените" попрекраляват. Иначе мен лично изобщо не ме интересува какво ще става с тялото ми след като умра. Като цяло предпочитам да ме кремират вместо да се разлагам някъде.

    Интересно при компостиране какво става с зъбите и костите, някой знае ли, че не ми се рови?

  15. 15 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Отвратително...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  16. 16 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#12:"Доби ВЕЛКОВ"]Костното брашно е отдавна измислено...[/quote]

    Такаа...костното, което си е по-точно - трупно, брашно, се влага в храните за животните, които след това ние изяждаме...и що да не се отделя част от прахта ни за наторяване на лИпи, тОполи, плодни, рози, орхидеи, момини сълзи, минзухари и разни други, все в този ред на мисли...???

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    Отвратителна и гнусна история... нищо чудно, че идва именно от САЩ и американци.

    П.П.
    Настроение: отвратено!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нефертити":
    [quote#15:"Нефертити"]Отвратително...[/quote]
    Абсолютно съм съгласна с теб. Но явно на повечето им се вижда ... полезно да си торят градините с тъщи, свекърви и друга любима рода.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  19. 19 Профил на kollin
    kollin
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Чудесно! Най-сетне хората да са полезни за нещо на тая планета! ;)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    How to tell Heretics from Catholics?Papal legate Arnaud Amalric:Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.(Kill them all, the Lord will recognise His own.)
  20. 20 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#18] от "ПАВЛА - SorryLol":

    Ами отявлен садизъм си е това...
    Или епизод от "На саме с трупа на..."
    Или на тебе баба тате, на мен тъща, дай другия пълнител...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#16] от "Γαλλα":

    Без наторяване не става, съгласен...

    Иначе, чистото костно брашно...от него се прави костен порцелан...
    Требе обаче, да се внимава, да не е тъщата с остеопороза, щото става ноо крехък...

  22. 22 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    [quote#21:"Доби ВЕЛКОВ"]чистото костно брашно...от него се прави костен порцелан... [/quote]

    Въй...имам у дома един китайски костен порцелан...ко знаеш що кафе е изпито с него...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  23. 23 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Всъщност идеята за компостиране е по-добра от сегашните практики на трупополагане в САЩ, защото телата са толкова силно балсамирани и с такива отровни химикали, че наистина са вредни за почвите. Друг е въпросът, че все повече американци избират кремацията, защото тя е далеч по-евтина за роднините. Идеята е нещо повече от приумица и би могла здраво да удари по погребалния бизнес.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дебил от Льонеберя":
    А коприва или пащърнак може ли? А брюкселско зеле и моркови?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Кремиране - ДА,компостиране - НЕ!

    Tony
  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#18:"ПАВЛА - SorryLol"] Но явно на повечето им се вижда ... полезно да си торят градините с тъщи, свекърви и друга любима рода.[/quote]
    Е поне си остават...в къщи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "Храбър":

    Така или иначе - щом един Крум Страшни е можел да вдига наздравици с кратуната на император Никифор, що пък сиатълци да не използват матриЯла до откат?

  28. 28 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Един ден и това табу ще си отиде, когато свърши мястото за гробища.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  29. 29 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    [quote#27:"Дебил от Льонеберя"] щом един Крум Страшни е можел да вдига наздравици с кратуната на император Никифор, [/quote]
    Има и друг, много по брутален, български прецедент: храненето на прасета с тела на убити лагерници по време на комунизма. В случая в Сиатъл обаче става дума за доброволно дарено тяло от собственика му приживе.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  30. 30 Профил на op
    op
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Следваща стъпка храна за прасетата.

  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Е, ако има мераклии да стават на тор след смъртта им, защо не.
    Но само по собствено изрично желание.
    Иначе е светотатство.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. 32 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Неутрално

    Добре е за тъщата! Ще я компостирам пред входната врата!


    Шегувам се!

    klimentm
  33. 33 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 705 Неутрално
  34. 34 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Тъжна тема но и за това трябва да се говори. На мен най ми харесват американските погребения - едно безкрайно зелено поле и малки плочи на които са имената. Нищо повече, никакви статуи, помпозни съоръжения и т.н., никакви опити за демонстрация на богатство или свръх ценност, еднакво за всички. Дори от чисто практична гледна точка е много по-лесно да се поддържа в приличен вид.

    Еднакви сме дошли на този свят еднакви и да си отидем, от кал сме сътворени нека в земята да се върнем.

    От тази гледна точка не виждам нещо лошо в идеята макар че думата "компостиране" доста стряска, нещо друго да измислят. Но за торене на зеленчуци ми идва все пак нанагорно, доста стряскащо е когато си хапваш някой домат да си мислиш как ли пък точно е торен.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  35. 35 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#34:"Fred"]за торене на зеленчуци ми идва все пак нанагорно[/quote]

    Райт сед, Фред! Най-заслужилата флора да намаже с мощите на някоя фауна я е дефинирал любимият ми "алкохолик" Омар Хаям:

    Не знам растения до днес със същност по-велика
    от кипариса черносмол и лилията бледолика.
    Той - надарен със сто ръце, не ги размахва гордо.
    Тя нито дума не шепти, макар със сто езика.

  36. 36 Профил на b
    b
    Рейтинг: 381 Неутрално

    И тия са гледали "Облакът Атлас".
    Твърде жалко и гнусно. Дори неандерталците са погребвали мъртвите си, а не са ги яли, примерно, което е доста екологично, природосъобразно и ресурсно доходоносно. А слоновете ходят на слонски гробища и отдават почит на костите.

  37. 37 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ами ако Исус слезе от небето да възкресява мъртвите?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  38. 38 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#37] от "mr.P.C.":


    [quote#37:"mr.P.C."]Ами ако Исус слезе от небето да възкресява мъртвите? [/quote]
    Тва по оперативна програма човешки ресурси ли?

  39. 39 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#38] от "Доби ВЕЛКОВ":

    Не , наистина не вярвам тази идея за човешкото компостиране да проработи в страна, където има 50 млн. евангелисти.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  40. 40 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#39] от "mr.P.C.":

    Като нищо може да проработи в щата Вашингтон обаче. Наличието на 50 млн. евангелисти не попречи на този щат да узакони евтаназията и гей браковете.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Неутрално

    До коментар [#35] от "Дебил от Льонеберя":

    Уау !!!
    Страхотно!

    klimentm
  42. 42 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1821 Любопитно

    До коментар [#35] от "Дебил от Льонеберя":

    Омар е велик, жалко - малко го знаят...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  43. 43 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Бравос!! Ово е прогрес, иновация дека му викат. начи сеги на торенето с пепел от крематориумите, дека са сварени тлъстичките евреи във ведомствата подконтролни на Главно административно-стопанско управление на СС, ша му са вика "компостиране", и нема да има дискриминация по евреи или не-евреи - всичкото добитък, като падне в браздътъ, у екарисажа! И има сметка - оно за едно погребение че влезеш в разходи, па за компостация може и да изкараш неко лев. Па който по-така шари с пари, той ка иска - да си плати да го погребват. Па кой си нема паре - ми ово е бизнес.

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  44. 44 Профил на liverpoolfc
    liverpoolfc
    Рейтинг: 235 Весело

    Ако това мине, то не знам каква храна ще им остане на вегетарианците, хаха.

    Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!
  45. 45 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Егасимуси а лъжеха че в бъдеще ще ни правят безсмъръни па то компусторане и уж щяхме да караме летящи коли па караме ръждиви колелета.да му п...м на бъдещето.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  46. 46 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 917 Неутрално

    В смисъла на тотално използване на всички ресурси и напредващите технологии за рециклиране идеята е логична. Трябва обаче да се преодолеят много предразсъдъци.

    heruvim
  47. 47 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Най-големите американски комуняги живеят в Сиатъл, в Сан Франциско и в Портланд (щата Орегон). Никак не се изненадвам от идеите им, що се отнася до човешкия живот . Тяхното разбиране на практика е същото, каквото е на нашите комуняги. Това е абсолютно антихристиянско и антиправославно отношение към човека и човешкия живот. Няма да намерите нито един православен свещеник, който да подкрепи идеята на една пръкнала се от еретици американска комунистка. В Америка има достатъчно земя за гробища и всякакви доводи за канибалско отношение към човешкото тяло се измерват само с едно - антихристиянска пропаганда. Христа им пречи на другарите в Америка да се порадват на власт като българските си другари. Христа и свободния режим на притежание на оръжие. Поради това искат да наложат пълната му забрана.

  48. 48 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 439 Неутрално

    В тоя ред на мисли и като чета "за" и "против" идеята за компостиране, в главата ми се завърта един съвсем библейски сюжет - "А защо не потоп?!"
    Таман цялото човечество ще бъде наведнъж компостирано, пък ако остане някой - да се надяваме , че ценностната му система ще е по-близо до тази на човеците...
    Да не говорим, че сума проблеми ще изчезнат изведнъж, като с магическа пръчка - и за неравенството, и за безработицата, и за световния глад, и за "империята на злото" - така, кой както я разбира (за половината - Русия, за останалата - САЩ) - въобще - рай за оцелелите...

  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Четейки коментарите, се чудя с какви очи някои критикуват исляма например за мракобесие...
    И с какво мислите, че се е торяло и се тори днес? А милионите умиращи в почвата гадинки не ви ли отказват да хапнете домата?
    Неандерталци, слонове, православие, канибализъм, всичко омешахте... А да дереш хората приживе със сметки и задължения, туй не е канибализъм, нали?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  50. 50 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Че това ново изобретение ли е? Масовите гробове отдавна се ползват.
    Колкото до ненужността на гробищата - аз лично предпочитам да ида някъде, където все още има поне минимална физическа връзка с обичан човек. И да оставя едно цвете.

  51. 51 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#38] от "Доби ВЕЛКОВ":

    В едно много по технологично и научно бъдеще съживяването може и да стане факт, кой знае?

    Иначе колкото и практично да изглежда, на мен ми звучи извратено съжалявам.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  52. 52 Профил на PlamenVarna
    PlamenVarna
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Американците вървят по стъпките на нацистите, които също бяха измислили да ползват пепелта на изгорените трупове на концлагеристи за тор.
    И са също толкова отвратителни, като тях.

    ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK