Водолази откриха черната кутия на падналия самолет на AirAsia, но не могат да я извадят

Водолази откриха черната кутия на падналия самолет на AirAsia, но не могат да я извадят

© Reuters



Издирвателни екипи са открили на дъното на Яванско море черната кутия на самолета на "Еър Ейша", който изчезна на 28 декември със 162 човека на борда. Водолазите обаче не успяват да я извадят, съобщават индонезийските власти, цитирани от ТАСС и БТА.


Черна кутия е затисната под голям отломък от корпуса на разбития самолет, затова изваждането й е затруднето, обяснява говорителят на транспортното министерство на Индонезия Тони Будионо.


От записващото устройство ще стане ясно какво се е случило непосредствено преди катастрофата на самолета и дали грешката е била на пилота. Според директорd на авиокомпанията Тони Фернандес става въпрос за комбинация от лоши метеорологични условия и грешни решения.


Опашката от самолета на AirAsia, полета QZ8501

© Reuters

Опашката от самолета на AirAsia, полета QZ8501


Издирванията на тела и отломки от катастрофата продължават. Вчера корабите в мисията в Яванско море успяха да извадят от водата опашката на самолета. Бурното море и силния вятър затрудняваха за дълго издирването.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 877 Неутрално
  2. 2 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Дано се разбере какво е станало и да се вземат необходимите мерки да не се повтаря.

  3. 3 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 809 Неутрално

    За близките и роднините няма никакво значение дали пилота, дали навигатора или филанкишията е виновен. Дано поне собствениците на компанията разберат и вземат мерки!... Аз се учудвам, че все още имат полети и доброволци да летят в техните машини.

  4. 4 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Кутията ще извадят,
    хората ги няма.

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5298 Неутрално

    Поне да се разбере причината за катастрофата и загиналите 162 човека.

  6. 6 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ал Бънди":

    Информацията от тези кутии понякога е безценна. За производители, техници, пилоти и ръководители полети. Абсурдно е времето да е причина, поне на пръв поглед. А може да се окаже, че в подобно време вообще не трябва да се лети. Как се е държал автопилота, та са го изключили? И защо са спрели двгателите? Все въпроси дето професионалистите от цял свят се интересуват.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    [quote#6:"charlesdegaulle"]Абсурдно е времето да е причина, поне на пръв поглед. А може да се окаже, че в подобно време вообще не трябва да се лети. [/quote]
    Лопотите щом са изкали разрешение да се издигнат явно не е било без нужда ! След отказа са спаднали в морето!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Само защо не споменават че водолазите са руснаци. Когато има лоши новини за Русия дневник е първи да ги съобщава, а когато руснаците правят нещо добро дори не се отразява. Колко удобно

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 398 Весело

    [quote#7:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]Лопотите щом са изкали разрешение да се издигнат явно не е било без нужда ! След отказа са спаднали в морето! [/quote]

    До коментар [#7] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Страхотен коментар,не спирам да се хиля.++++++++++++++++++

  10. 10 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Добре е,че бе намерена т.н. черна кутия.Надявам се,че този път разследването ще даде резултат!

    Tony
  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Важното е че знаят къде , ще отнеме време но ще я извадят

  12. 12 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митев":

    Разбивали са се самолети на най-големите авиокомпании, например на Ер Франс. Не мисля, че досега Ер Ейжа са давали поводи за притеснение - машините им са доста нови и не са имали никакви сериозни инциденти.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    [quote#6:"charlesdegaulle"]Как се е държал автопилота[/quote]
    Както му кажат зелените човечета от някоя ..летяща чиния.Отклоняват се от курса пустите му малайзийци .Вече трети самолет губят по тази причина.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#3:"Митев"]Аз се учудвам, че все още имат полети и доброволци да летят в техните машини. [/quote]

    До сега са превозили над 270 милиона пътници без нито един смъртен случай. Доста сигурна авиокомпания са, но и с най-сигурните от време на време се случват инциденти. Нека да видим кой е виновен, защото може да се окаже, че нито авиокомпанията, нито пилота са виновни.

  16. 16 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2881 Разстроено

    До коментар [#3] от "Митев":

    Аз се чудя вече десетилетие как се намират мераклии за Аерофлот, особено за вътрешните им полети със сделаните самолети, но продължават. Годината наистина беше кофти за авиокомпаниите, дано ниските цени на петрола повлияят положително на сигурността. Аз съм летял с Air Asia, както и с Malaysia и нямам за какво да се оплача.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  17. 17 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#3] от "Митев":

    Това е първата катастрофа на тая компания.

  18. 18 Профил на astonis
    astonis
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментиращите по темата: момчета, хрупайте си трушията и си пийте ракията кротко и без вълнения по такива въпроси - не се занимавайте с неща, дето ви правят по-прости отколкото сте...

  19. 19 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#18] от "astonis":
    [quote#18:"astonis"]момчета, хрупайте си трушията и си пийте ракията кротко и без вълнения по такива въпроси - не се занимавайте с неща, дето ви правят по-прости отколкото сте... [/quote]
    ============
    Точно така и наздраве!

  20. 20 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#6] от "charlesdegaulle":

    Там е работата, че не е абсурдно. Сега ще ти го обясня простичко. Съвременните самолети не летят от двигателите. Т.е. ако имаш само един двигател той не може да литне. Самолетите летят заради крилата. Въздушния поток преминавайки покрай крилата създава така наречената подемна сила която държи самолета във въздуха.

    Проблема е че има 10001 начина по който може да се стигне до срив на въздушния поток от чисто метеорологични условия до природни катаклизми.

    Когато срива настане и подемната сила намалее той започва да пада. Подобни случаи и имало нееднократно примерно AF447.

    Замисли се че не случайно на кацанията им викат "контролирани катастрофи"

  21. 21 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 498 Неутрално

    да, сигурно ще се окаже същото като на Еърбъса на еър Франс от Рио преди мяколко години. - частично запушване на питот датчиците, които мерят скороста. Те като се объркат, всичко се обърква и пилота не знае на какво да вярва.
    Горките хора...

  22. 22 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално


    До коментар [#20] от "Петър Николов":
    Така е адаш и това се учи в една сериозна наука, като аеродинамиката.
    А втората част от поста ти се учи в авиационната метеорология и опасното явление особено при кацане е "срез на вятъра". Софийското летище е един пример за това опасно явление заради Витоша, особено при кацане на полоса 9.

  23. 23 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#22] от "péro":
    Уви съм компютърен инжинер и не се занимавам със флуиди. Но отговора ми беше към това:

    [quote#6:"charlesdegaulle"]Абсурдно е времето да е причина, поне на пръв поглед.[/quote]

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#20] от "Петър Николов":

    Много е невероятно времето да е единствената причина. Има дори и някаква вероятност за разпад във въздуха (чисто теоретично, не говоря за доказателствата от този случай) заради екстремно време, но и тя не е голяма. Разните течения трудно ще предизвикат катастрофа без тъпи пилотски намеси, колкото и да са екстремни. По принцип едно крило ще реагира на всяко едно течение като се връща на нормалния ъгъл на атака. Това може да означава снишаване - нищо катастрофално на такава голяма височина. Тук пилотът може да реагира и да се опита да държи височината като увеличава ъгъла на атака. Ако премине критичния ъгъл И ПРОДЪЛЖАВА да го държи над критичния като ДЪРЖИ НОСА НАГОРЕ се получава АФ447. Иначе Еърбусовете в нормален режим имат протекции, включително за ъгъл на атака. За сега е пълна мистерия какво точно е станало. Поне на мен ми изглежда, че самолетът е ударил водата цял, с носа нагоре. Дано скоро разберем.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#21] от "dutch":

    Объркват се само данните за скороста (и то за около половин минута), което изключва автопилота, и може би най-важното в случая, самолетът минава в алгтернативен режим и губи протекциите за летателния диапазон. Пилотите знаят това добре. Има си и процедура за такива случаи, която е много проста и са длъжни да я знаят наизуст. Нищо не оправдава поведението им - не просто неспазване на процедурата, а и неадекватни и некоординирани действия, каквито нито един професионален пилот не бива да прави. Иначе случаите на загуба на данните за скоростта поради обледеняване на тръбите съвсем не е толкова рядко явление.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutschwagen":
    Хмм.. Защо само за полвин минута? Мисля, че може и да е повече... Пък и данните за скоростта не са ли най-важните?
    Показва им ниска скорост поради запуването, те се шашкат форситар двигателите до край или нещо такова. Френския екипаж тогава въобще не бяха разбрали, че са под

  27. 27 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Скороста на сриване. Техническа неизправност + пилотска грешка си мисля аз.

  28. 28 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Понеже се пропуска в доста статии истинската причина за катастрофата - нека я повторим. Самолета не е бил регистриран за полет в този ден на тази дестинация! Не е имал право да лети в това пространство. Затова като са поискали промяна в курса са им отказали от Въздушен Контрол.

    Не случайно индонезийците моментално спряха всички полети на Air Asia от Сурабайа още на следващия ден. Определено са си правели каквото си искат, докато не стане белята накой ден, както и стана...

  29. 29 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#16] от "Consumer":

    Аерофлот са си на ниво отвсякъде. Особено за международните дестинации. Но и във вътрешните полети летят основно със западни самолети, при това никак не стари. Основно оперират с Еърбъс, Боинг, а единствените им руски самолети са новите Сухой Суперджет, в които и французите имат доста вложено ноу-хау.
    Виж, има малки руски авиокомпании, които изпълняват вътрешни полети с доста стари съветски таралясници, на които не бих се качил.

  30. 30 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално
  31. 31 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2881 Весело

    До коментар [#29] от "simo87":

    Не съм летял с тях, няма ги и в разни класации на skytrax, но щом казваш. За авиопарка съм съгласен, макар че мярнах Ил-96 в сайта им.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#26] от "dutch":

    Ами обикновено системата за греене се справя за това време. Специално за случая на Еър Франс е било някъде 30 секунди (точните данни ги има, една по една тръбите се изчистват от леда).
    Екипажът е имал достатъчно информация, че имат ненадеждни данни за скоростта и горазбират - записао на в черната кутия. И да, информацията за скоростта е много важна, но се случва да се изгуби заради обледеняване и си има процедура за това.
    Освен това, сривът е по-тясно свързан с ъгъла на атака, не със скоростта. АФ447 влиза в срив не заради скоростта, с която се движи, а заради постоянното вдигане на носа от страна на пилота отдясно. От 35000 фута се вдига на 38000 фута, насочва носа под ъгъл, какъвто никога не трябва да се допуска на такава височина. Вторият пилот тогава е коментирал това, но е бил достатъчно настоятелен. И след като самолетът е падал като камък докато другият е продължавал да дърпа носа нагоре, няма никакво оправдание да не се сети, че е причинил срив.
    Форсирането на двигателите също не би предизвикало срив, а по-скоро превишаване на нормалната скорост и може би на максималната скорост, но черната кутия показва, че не форсирвали двигателите постоянно, а са променяли мощността няколко пъти.

    Всъщност, ей тука има официална анимация:

    https://www.youtube.com/watch?v=n-hbWO0gL6g

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#29] от "simo87":

    Абе и Аерофлот не са много ясни - не е само въпрос до флота. Не случайно Русия от 2007-ма е най-опасното място за летене в света.

    https://www.youtube.com/watch?v=925MgqyU2NA

    https://www.youtube.com/watch?v=qtKvU6uff4g

    https://www.youtube.com/watch?v=k3j-ysISjJ8

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#24] от "deutschwagen":

    Е то е напълно достатъчно времето да започне някаква верига от събития дето водят до разбиване.

    Т.е. време + човешка грешка + механична (евентуално)

  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#34] от "Петър Николов":

    Да, именно. Само по себе си времето едва ли ще обясни катастрофата (доста малък шанс). Най-вероятно има и други фактори - както споменаваш, човешка грешка или механичен проблем, или комбинация от двете.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK