Самолетът на AirAsia се е изкачвал "прекалено бързо" преди катастрофата

Част от фюзелажа на самолета на AirAsia

© Beawiharta, Reuters

Част от фюзелажа на самолета на AirAsia



Индонезийските власти ще публикуват само някои от първоначалните заключения на разследването за катастрофата на пътническия самолет на AirAsia, но пълният предварителeн доклад няма да бъде направен публично достояние, заяви правителствен служител в сряда, предаде "Ройтерс".


Самолетът изчезна на 28 декември 2014 г. по време на полет от втория по големина град на Индонезия Сурабая до Сингапур. Смята се, че всички 162 души на борда са загинали.


Данни от радара и двете черни кутия, записващите устройства на самолета, който бяха намерени по-рано този месец, са предоставили по-ясна картина на случилото се в последните минути на полет QZ8501.




Игнасиус Йохан от Министерството на транспорта на Идонезия обяви на изслушване в парламента, че самолетът е опитал да се издигне със скорост от 6 000 фута в минута (около 2 000 метра в минута). Смята се, че полетът е променил курса си, за да избегне приближаваща буря.


Позовавайки се на данни от радарите Йохан заяви: "Самолетът през последните минути, се изкачвал с по-голяма от нормалната скорост. Мисля, че това е рядкост дори за боен изтребител, да се изкачва със 6 000 фута на минута. Средната скорост (на изкачване - бел.ред.) на пътническите самолети е вероятно между 1000 и 2000 фута в минута (между 300 и 600 метра в минута), и тези самолети не са предназначени за такива натоварвания."


Източник, запознат с първоначалните констатации от разследването, е заявил пред "Ройтерс", че полет
QZ8501 е направил "невероятно" стръмно изкачване преди катастрофата, a след това в блокирал.


Част от самолета на дъното на Яванско море

© Reuters

Част от самолета на дъното на Яванско море


Когато самолети блокират, техните двигатели не угасват, а се губи скорост, защото крилата вече не генерират подемна сила, тъй като няма достатъчно въздух, преминаващ над тях, коментира анализатор пред Би Би Си. Това обикновено се случва, когато носът на машината е насочен нагоре за прекалено дълго време по време на изкачване.


Следователите вече обявиха, че е малко вероятно катастрофата да е причинена от терористичен акт. Малко преди катастрофата пилотът на самолета се е свързал с контрола на въздушното движение в района и е поискал разрешение да се изкачи на 38 000 фута (11 570 метра) от 32 000 фута (9 750 метра), за да избегне скупчване на буреносни облаци.


Поради големия трафик в региона в този момент той не е получил разрешение веднага. Контролът на въздушното движение се е опитал да се свърже със самолета малко по-късно, но не получава отговор. Самолетът изчезва от радарите малко след това без да подаде сигнал за бедствие.


Предварителният доклад за катастрофата се очаква на 28 януари. Според данни от черните кутии, самолетът започва изкачването си три минути след последното повикване от контролната кула, в 6:17 часа сутринта на 28 декември.


Скоростта на изкачването се увеличава до 2 000 метра в минута, после до 2 560 метра в минута и накрая достига 3 350 метра в минута. Самолетът достига височината от 11 460 метра само за 54 секунди. Машината започва да пада в 06:18 часа като пропада близо 500 метра само в първите 6 секунди и достига скорост на падане от 2 400 метра в минута. Изчезва от радарите на височина от 24 000 фута (7 310 метра)


От министерството на транспорта на Индонезия са коментирали, че изглежда е нямало контролирано спускане. Според източник, близък до разследването, цитиран от "Ройтерс", следователите ще се фокусират върху реакциите на пилотите и защо самолетът е летял на такава височина. Повечето самолети в региона по това време са били на височини от 10 300 до 11 880 метра.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 472 Неутрално

    "Индонезийските власти ще публикуват само някои от първоначалните заключения на разследването за катастрофата на пътническия самолет на AirAsia, но пълният предварителн доклад няма да бъде направен публично достояние, заяви правителствен служител в сряда, предаде "Ройтерс".

    Пак ще позволят да се измислят теории...

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  2. 2 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 576 Неутрално

    "защото крилата вече не генерират лифт" леко загубени в превода...

  3. 3 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Не разбирам, но след като тези скорости не са по възможностите защо тогава няма елементарна защита срещу това?

  4. 4 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Очевидно е, че от кулата са подвели самолета. Пилотите са нямали предварително разрешение за изкачване въпреки, че се е знаело за бурята. В последсвие пилотите са се опитали да се изкачат, но по някога не се получава...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  5. 5 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 402 Весело

    the aircraft stalled като "самолетът блокира" ли се превежда? )

  6. 6 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 831 Любопитно

    До коментар [#5] от "Svetko":

    а и крилата не генерират "лифт".

  7. 7 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#3] от "Соколов":

    Защото когато самолетът не е на автопилот а е на ръчно управление пилотът може даправи каквото си иска. В случая скоростта е паднала под 160 мили в час, което води до т.нар. stall ефект и самолетът не може да се поддържа височината на която се намира. В такива ситуации или се спускат задкрилките, за да се осигури повече съпротивление с крилата и така да се запази височина дори при по-ниска скорост или просто да се изправи носа и да се спре изкачването. Двигателите са достатъчно мощни дори при силен насрещен вятър могат да се справят, но всичко зависи от “задкормилното устройство“.

  8. 8 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Просто е бил засмукан от облака, какво толкова има да се чудят. Вътре в него ветровете се движат с +20/-30 м/сек нагоре надолу. Като се добави към това и собствената му скорост...

  9. 9 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Да не му е заклинил хоризонталния стабилизатор, какво е това изкачване?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  10. 10 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 688 Любопитно

    Подозрително е, че се използват думички като "мисля", "вероятно", при положение че имаме и двете черни кутии на разположение. И нямало да обявят целия доклад. Странно...

  11. 11 Профил на Biggus Dickus
    Biggus Dickus
    Рейтинг: 559 Неутрално

    То за футовете добре сте превели, ама като сте и редактори, а не само преводачи, можеше с Гугъля да "транслирате", че 37600 фута са 11460 м и т.н.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  12. 12 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    До коментар [#7] от "pspa":

    Наистина съм склонен с практиката и теорията за "задкормилното устройство".

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7092 Неутрално

    Излиза,че всичко се е случило поради човешка грешка и безотговорност.

  14. 14 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    [quote#7:"pspa"]или се спускат задкрилките, за да се осигури повече съпротивление с крилата[/quote]

    Спускат се, за да се увеличи подемната сила. Силата на съпротивлението естествено също нараства.

  15. 15 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 911 Неутрално

    A320 e fly by wire и реално компютърът управлява самолета, като отчита подаваните от уредите за управление сигнали. Има така наречения envelope, който не позволява скоростта да излиза извън безопасните граници, както и опасни изкачвания и спускания, също така наклонът по надлъжната ос е лимитиран и затова самолетът не може да се превърти с корема нагоре. Затова ми е странно как в този случай компютърът на А320 е позволил ъгъл на атака, който е довел до stall - загуба на скорост, при която самолетът губи способността си да лети. Би трябвало компютърът автоматично да наведе носа и да форсира двигателите, дори и пилотът да прави точно обратното. И това да не се бърка с автопилота. Тази система работи и при ръчно управление.

  16. 16 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 862 Неутрално

    [quote#13:"rosiraycheva50._"]

    Излиза,че всичко се е случило поради човешка грешка и безотговорност. [/quote]

    2/3 от самолетните катастрофи са основно от човешки грешки.

  17. 17 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Абе самолета да не е парен влак та да БЛОКИРА? Точния термин е срив на потока! Демек няма обтичане на въздух около крилото което редизвиква загуба на подемна сила. обикновенно се случва след стръмно набиране на височина конвертирайки кинетичната енергия в потенциална. След срива започва обратния процес но вече в неконтролиран полет -тоест самолета пада в свредел като круша.

    ЦацаRatУрааааааааа!
  18. 18 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    [quote#15:"b_d_s"]как в този случай компютърът на А320 е позволил ъгъл на атака, който е довел до stall [/quote]

    Ъгълът на атака зависи от положението на самолета в пространството, скоростта му и скоростта на въздушното течение в атосферата. Автопилотът няма никаква информация за скоростта на низходящите и възходящите течения и за това е въззможно критичният ъгъл на атака да се надвиши. В случая е имало буря, при която скоростта на възходяящото течение може да навиши 30 m/s.

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    До коментар [#13] от "rosiraycheva50._":

    Обикновено има няколко фактора.Само грешка не може да направи такава беля.

  20. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Много яки маневри са правили, тези пилоти да не са карали до преди ден изтребители

  21. 21 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Дневник, преводът ви е катастрофален, меко казано. Поне давайте линк към оригиналната статия, та да разберем, какво са искали да кажат хората.


    [quote#17:"trifo_pl"]Абе самолета да не е парен влак та да БЛОКИРА? Точния термин е срив на потока! ..........[/quote]

    Абсолютно точно обяснение!
    +++++++++++++++++++++++++++

  22. 22 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#21] от "vaboman":

    Абе ужас са просто. И стават все по-зле и по-зле. Да не би да се казва, че самолет се изкачва? Буквален превод от английски - вероятно с гуглето.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  23. 23 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Фигура Кобра с пътнически самолет е кофти идея...

  24. 24 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#15] от "b_d_s":

    Благодаря за информацията.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  25. 25 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 806 Неутрално

    [quote#15:"b_d_s"]Има така наречения envelope, който не позволява скоростта да излиза извън безопасните граници, както и опасни изкачвания и спускания, също така наклонът по надлъжната ос е лимитиран и затова самолетът не може да се превърти с корема нагоре[/quote]

    Това е при постъпващи команди от кабината, при външни фактори не е така. В тропическа буря вертикалните потоци са доста мощни. Просто не е тябвало да се доближават толкова близо до бурята - има си правила до къде можеш да доближаваш подобна буря.

    [quote#17:"trifo_pl"]След срива започва обратния процес но вече в неконтролиран полет -тоест самолета пада в свредел като круша.[/quote]
    Сривът е едно от условията за свредел, но не води сам по себе си до свредел. Ума си сталл рекавъри процедури, които зависят от височината.

  26. 26 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 415 Весело

    [quote#22:"doneva_a"]Абе ужас са просто. И стават все по-зле и по-зле. [/quote]

    Имам усещането, че причината са два принципа, които се спазват в редакцията на Дневник.

    1. Пари нема, действайте!
    2. Той ни лъже, че ни плаща, ние го лъжем, че работим!


  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#19] от "hodounski":Обикновено има няколко фактора.

    -Съгласен съм.

  28. 28 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Един глупав въпрос: турболенцията може ли да причини самолетна катастрофа?

  29. 29 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#25] от "foure":
    Съгласен съм относно процедурите за свредел, не ми се пишеха фермани.
    Но излизането от свредел си е чиста руска рулетка... Ако пилота има ден ще живеят и пътниците или част от тях.

    ЦацаRatУрааааааааа!
  30. 30 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#28] от "4ove4encence":

    Силите, на които може да устои конструкцията на самолета са много по-големи от силите, които могат да унищожат живота на хората вътре или поне да ги изведат от съзнание. Турболенцията е опасна най-вече за пътниците. Особено ако има незакопчани колани може да се стигне до наранявания.
    Тук се говори за някакви силни възходящи потоци, но те сами по себе си не са опасни. Самолетът просто си лети в средата, независимо как се движи тя. Резки промени в нея обаче могат да предизвикат внезапни пропадания или издигания. Това вероятно може да доведе до срив, но при такава височина полетът трябва да може да бъде възстановен, освен ако самолетът не пикира към земята, защото 10 километра с близо 1000 км/ч се изминават за по-малко от минута. При това ускорителните сили могат да бъдат такива, че пилотите да не могат да се намесят. И все пак - има някаква загадка за мен.

  31. 31 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3132 Весело

    До коментар [#30] от "b_d_s":

    Един лаишки въпрос, годината е 2015, не би ли трябвало конструкцията на съвременните самолети да е съобразена и съответно сигурността на полета да не зависи от метеорологични обстоятелства (никой трезвомислещ не би се наврял в око на буря или ураган)?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  32. 32 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 458 Неутрално


    [quote#29:"trifo_pl"]Ако пилота има ден ще живеят и пътниците или част от тях. [/quote]

    Донякъде е така,но все пак много повече зависи от това кой е пилота а не дали има "ден " или не.Това е и голямата разлика между "цивилните" и военните пилоти-едните(цивилните) може и да имат стотици летателни часове но в крайна сметка реално управляват машината само при излитане и при кацане -да кажем 30-40 мин от полета независимо че полета може да е 2-3-4-10 часа.Военните пилоти за сметка на това през цялото време реално упрвляват самолета.И макар военните самолети да летят по рядко ,военните пилоти на военните самолети имат много по голям опит във всякакви ситуации.Симулатарите на които се упражняват цивилните пилоти немогат да заменят опита от реалните летателни часове.Едно е да управляваш боен самолет през цялото време и друго да се возиш през по голяма част от полета.Явно много от катастрофите са поради неправилни действия на пилотите - но затова не се говори най вече да не се провокират близките на загиналите.Ако пилота не си е свършил работата,все ще се намери и някой проблем я в самолета я в компютрите и така се успокояват роднините на загиналите- дет се вика и вълка сит и агнето цяло..жалко само за загиналите но тях и без това никой неможе да върне

  33. 33 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#2:"j.h.jazz"]"защото крилата вече не генерират лифт"[/quote]
    представете си вместо лифт да почнат да генерират влек.....баси спускането ще падне, а?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  34. 34 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    това разбира се е така, но загубата на подемна сила (освен ако не се попадне с някаква зверска въздушна дупка) не е нещо дето става за части от секундата, има достатъчно сирени и ламби дето предупреждават, че се stall-ва. това че някой може да ги игнорира ни връща и на основната теория за пилотска грешка.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  35. 35 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#30:"b_d_s"]И все пак - има някаква загадка за мен.
    [/quote]
    това което на мен поне, като лаик на базата на налична информация ми се струва най-вероятно е, да са тръгнали прекалено късно и прекалено близо до бурята да се изкачват, били са близо да stall, влезли са във въздушна дупка (500м за 6 сек не е шега работа), която тотално им е таковала таковата на подемната сила, и оттам нататък стръмно надолу...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  36. 36 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3132 Весело

    До коментар [#35] от "beatles":

    Пак ще попитам като заинтересован, т.к. вече имам няколко полета с въпросната авиокомпания, как така съвременен самолет пада като тухла, освен ако не му помогне екипажа?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  37. 37 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#30] от "b_d_s":

    Нищо от написаното по-горе не е вярно. Човек издържа на много по-големи претоварвания от тези които могат да се създадат от пътнически самолет - за справка военните и спортни самолети, пилотите добре се справят и при 9-10 еденици, на ербуса знаеш ли къде ще са му крилата при 9Г ? В тропическа буря има всякакви течения въз и низходящи с огромна мощност, спокойно се подмятат ледени късове над 10кг нагоре и надолу, турболенцияте е "ЖЕСТОКА" или свирепа - води до повдеда на самолета и загуба на управление. Нито днес, нито някога е имало, нито ще има самолет способен да издържи на подобна буря (освем ако не е с броня и якост на танк), нито цивилен нито военен + всичко това има и сериозно обледенение. Всъщност еъе всяка гръмотевична буря е така, като тропическите са най жестоките (не ми се занимава да ти обяснявам защо е така ако ти е интересно прочети малко климатология )

  38. 38 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#36:"Consumer"]как така съвременен самолет пада като тухла, освен ако не му помогне екипажа? [/quote]

    ами простият отговор е, че всеки самолет от Райт насам не нещо много повече от тухла. Всъщност са дори още по-тежки. Единственото което ги държи във въздуха е споменатата подемна сила, която е следствие от определен физичен закон за флуидите.

    Може би трябва да се отбележи, че не подемната сила реално издига самолетите, просто тя "нулира" ефектът на гравитацията и спомага да се поддържа ниво на полет. От там на сетне, чрез манипулиране на въздушната струя, променят посоката на движение във хоризонтална и вертикална посока. Оставяйки на страна технически неизправности, поддържането на подемната сила е единственото, което ни държи във въздуха.

    В момента, в който подемната силата престане да действа, самолетът си остава просто тухла. За съжаление подемната сила не е някаква даденост и се постига чрез по-скоро деликатен баланс на факторите, които я създават.

    Първопричината за подемната сила са наличието на два въздушни потока – под и над крилото и създаването на подналагане (отгоре), поради по-високата скорост на потока в следствие на специфичната форма на крилото.

    За създаването на потока принципно се грижат двигателите, но значение оказва плътността на атмосферата, хоризонталното и вертикалното положение на самолета и разбира се вятърът, който в зависимост от посоката и силата си оказва в различна степен влияние на общата посока и сила на въздушния поток и респективно генерираната подемна сила.

    Тъй като атмосферата е отворена система, а поведението на пилотите не е детирминирано, то летенето е въпрос на непрекъснато наблюдение и компететно управление и реакция, така че параметрите за поддържане на подемната сила да са в норма.

    Малки изменения във факторите на средата, могат да доведат до значителни последствия - напр. тънък слой лед върху крилата, или както навярно е в случая твърде високо вдигнат нос. По каква причина носът е бил вдигнат и какво са правили пилотите, е въпрос на разследване.

  39. 39 Профил на id
    id
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Дневник, превода е много зле, две минути мислих как някой ще каже, че самолет е блокирал и ме заболя главата.
    Терминът е stall - даваш пълна газ, а той губи скорост и височина. Ама няма проблем - и ние сме били студенти.

  40. 40 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "pspa":

    Разбирам те но все пак компютър подава сигналите накрая и следи какво се случва. При положение, че се засича опасност от излизане от нормалните работни параметри би трябвало да има fail-safe процедури които да се задействат.

    От друга страна дори да приемем, че съществуващите управляващи модули нямат такива процедури зададени в тях (което за пътнически самолети е малко странно) на дали е толкова трудно да се засече опасност от така наречения stall, и сигурно има индикации за това и сигурно святкат един куп предупредителни сигнали.

    За мен не е реално тук във форума да се избистрят нещата за 30-40 коментара а пилоти летели кой-знае колко пъти да не се усетят и машината да не реагира.

    Или производителите на самолети и пилотите нищо не знаят или се е случило нещо което далеч не е само един stall...

  41. 41 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    Значи горе долу причините се покриват с тези при гибелта на френския А330 от Рио за Париж.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  42. 42 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    [quote#13:"rosiraycheva50._"]безотговорност. [/quote]
    Едва ли е безотговорност - никой пилот не иска да умира. По-вероятно е грешка, предизвикана от повреда в някой от уредите плюс неправилно обучение. На френския А330 се е случило точно това - замръзнал висотомер. който отначало заблуждава пилотите, в допълнение помощник пилота, който управлявал в момента неправилно държал вдигнат носа на самолета, вместо да го наведе и да увеличи скоростта, поради което А330 губи скорост и се стига до срив. Така бил обучаван да действа помощник-пилота.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  43. 43 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 245 Неутрално

    [quote#40:"Соколов"]За мен не е реално тук във форума да се избистрят нещата за 30-40 коментара а пилоти летели кой-знае колко пъти да не се усетят и машината да не реагира.

    Или производителите на самолети и пилотите нищо не знаят или се е случило нещо което далеч не е само един stall... [/quote]

    Първо нещата са далеч от избистряне. Самолетите ако са цели, обикновено падат заради въпросния стол (или загуба на подемна сила). Защо се стига до там обаче не е ясно. Дали техническа неизправност, неправилни действия на пилотите или извънредна ситуация съчетана с неадекватна реакция, разследването ще покаже.

    Второ ние си бистрим в креслото на земята пред компютъра, а не сме в летяща/пропадаща тухла в небето, под огромен стрес и с малко време и възможности за реакция. Пилотите обикновено не са самоубийци, но в извънредните стресови животозастрашаващи ситуации и най-добрите се препотяват.

    Загубата на подемна сила винаги е (последното) следствие, никога причината.

    Иначе бордовите компютри могат да следят и контролират до някъде параметрите на полет, проблемът е, че компютърът например никога не знае дали се извършва контролирано снижаване (т.е. кацане) или става дума за наближаваща катастрофа, освен ако пилотът изрично не му "каже". От тук идва и другия проблем, че компютрите работят на база на входящи параметри и зададен принципно фиксиран алгоритъм. Т.е. при едни и същи данни се постигат едни и същи резултати по един и същи предварително дефиниран начин. Компютрите могат да вземат бързи логически решения, но не са гъвкави и адаптивни, както и не могат да преценят цялостната обстановка, извън сензорната информация.

    Грешки в подадената информация, както и нетипични/непредвидени ситуации ще доведат до неблагоприятни резултати, ако не по-често, то поне много по-категорично, отколкото ако пилотът управлява.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK