САЩ задминаха Русия и станаха най-големият производител на петрол в света

САЩ задминаха Русия и станаха най-големият производител на петрол в света

© Reuters



През 2014 г. САЩ са станали световният лидер по добив на петрол, задминавайки Русия, казва се в средносрочната прогноза за пазара на петрол на Международната агенция по енергетика (IEA). През последната година САЩ са увеличели добива си с 1.5 милиона барела дневно, до 11.81 милиона барела, докато ръстът в Русия е бил 50 хиляди барела, до 10.93 милиона на денонощие.


Саудитска Арабия заема третото място в класацията, като това се дължи на факта, че IEA не смята газовия кондензат при своите изчисления, а той е приблизително 15% от общия обем на добива на страните от ОПЕК.


Според прогнозата на агенцията добивът на САЩ ще продължи да расте до 2020 г., най-вече заради разработването на шистови залежи, като добивът от шисти през следващите пет  години ще нарасне от 3.6 милиона барела на ден до 5.2 милиона. Пречка пред това може да стане високата задлъжнялост на американските фирми.




Резкият спад на цените беше тест за шистовото производство, като при цена от 50 долара около 40% от фирмите в сектора са били на загуба, а според IEA ниските цени са фактор, който кара производителите да се съсредоточават подобряване на ефективността и свиване на разходите.


Проблемите на Русия през последната година, в това число санкциите на Запада и отслабването на курса на рублата изиграха своята роля за спирането на развитието на петролния сектор в страната, като IEA смята, че до 2020 г. руският добив ще намалее с 560 000 барела на ден, въпреки че преди година прогнозираше ръст.


Агенцията посочва, че дори и без санкциите руският петролен сектор е непредсказуем, заради постоянните изменения на данъчното облагане, законодателството и постоянната заплаха за изземане на предприятията от държавата, което отблъсква инвеститорите.


Руското министерство на енергетиката също очаква съкращаване на добива с 0.6% през тази година, а според вицепремиера Аркадий Дворкович запазването на нивата от 2014 г. са възможни при "разумни" цени от 50-60 долара за барел. "Роснефт" и "Лукойл" планират да запазят добива си от 2014 г., но според вицепрезидента на "Лукойл" Леонид Федун при запазване на настоящите условия ще се наложи добивът да бъде свит със 5-7% през следващите години.

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Американския слон- най-голям слон в света!

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Това е хубаво, поне няма да хранят (б)арабите.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално
  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4692 Любопитно

    "Агенцията посочва, че дори и без санкциите руският петролен сектор е непредсказуем, заради постоянните изменения на данъчното облагане, законодателството и постоянната заплаха за изземане на предприятията от държавата, което отблъсква инвеститорите."

    Кое ли е предсказуемо в Пут*инска Русия!?

  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 688 Любопитно

    Упсс... сега какво - то американската държавобензиностанция излезе по-голяма и от руската ??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Това е добра новина за Щатите.

    Tony
  7. 7 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Весело

    [quote#1:"SSmart"]Американския слон- най-голям слон в света![/quote]

    УСА-та са първи във всичко..

    не только в производстве петрола , а также и....

    в производство демакратий , справедловостЬ,
    гуманное отношение к человеку

    в общем...хочу американская паспортина

  8. 8 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 571 Неутрално

    с тия цени и шисти - да им е честито.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  9. 9 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 967 Любопитно

    Ами ще ги задминат. Те ушанките немат технологии за добив...

  10. 10 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 796 Весело

    кофти новинка, рушнячета

  11. 11 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#3] от "Harvey Specter":

    Майтапът настрана, но добивът на нефт, производството на нефтопродукти и тяхната употреба са именно МРЪСНИ (замърсяващи).

    Така че всички по веригата са мръсници, прав си.

  12. 12 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4201 Любопитно

    ВИИ Карл Макс имени Ленина

    Нарочно!!!

    Точно преди срещата в Беларус за Украйна.

    "САЩ задминаха Русия и станаха най-големият производител на петрол в света"

  13. 13 Профил на Billy Bob Montana
    Billy Bob Montana
    Рейтинг: 8 Весело

    За тия американци нищо свято няма.
    Ако вземат да изпреварят и "Газпром" ще горят вечно в ада.

  14. 14 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#1] от "SSmart":


    [quote#1:"SSmart"]Американския слон- най-голям слон в света!
    [/quote]Това важи сам оза съвЦкия.Иначе за петрола-и даже в добива ,на това,което щедро им е дала природата,не могат да се справят руснаците...

  15. 15 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    С разликата, че руската си е просто една бензиностанция, а до нея една газ станция.....докато около американската бензиностанция има огромен мегалополис от хай тек и всякакви други производства около себе си.. Всъщност, ако не ме лъжа паметта един Епъл струваше колко цялата руска икономика

  16. 16 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    Руснаците нямат технологии за сондаж и вадене на петрол, но пък затова имат ракети.
    И Путин е поръчал на РАН (Руската академия на нЕуките) да разработи метод за пробиване на земята със системи за колективен огън "Град". Ако не става - могат да ползват и атомните...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  17. 17 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Спадането на цената не петрола не се отрази на добива на шистов петрол в САЩ. Дори има увеличение от 181 млн т (2013 г.) на 234 млн т (2014 г.).
    Ще има чувствително намаляване на нови сондажи. Но сегашните в повечето случаи ще останат. Точката на рентабилност на добива на шистова нефт варира между $28 до $85 за барел, в зависимост от конкретните геоложки условия. По скъпите сондажи са рискови и ще бъдат спрени. Но 40% се добива от компании с разнообразни дейности и могат да си позволят загуба. Освен това ще настъпи и консолидация. Шистовият добив в САЩ може да понесе дълъг период на по-низки цени.

    Миша
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Сега Путин ще тропне по масата и Русия ще стане пък най-големият производител на хай-тек в света.

    До шест месеца Йотафонът ще удари в земята Айфона по пазарен дял, а руската компания Росмобильпром ще задмине Апъл по пазарна капитализация.

    Лошото е, че съветските граждани и единия, и другия ще ги купуват само от Берьозка, с обезценени долари...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 791 Неутрално

    [quote#1:"SSmart"]Американския слон- най-голям слон в света![/quote]

    Путлер, най-дребното джудже в Света!

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  20. 20 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Фракинг революция!
    А българските полу-интелигенти са против!

  21. 21 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    САЩ задминаха Русия и станаха най-големият производител на петрол в света........

    Ето това мръсната империалистическа игра и бензиностанцийката става все по малка......

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  22. 22 Профил на bogdan.filov
    bogdan.filov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    За това пък Северна Нигерия е на първо място по производство и потребление /пиене/ на одеколон в света ! Американците могат само да им дишат праха /одеколона/ !!!

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    За САЩ това е добро постижение, което в не много важно в общ план, дела на нефтодобива и нефтопреработването е само 3% от брутният продукт на страната. Да му мислят руснаците с тези 95% суровинен дял в бюджета си!

  25. 25 Профил на atadero
    atadero
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#10] от "the_sceptic":

    Очень хорошие новости. Так держать, братцы.

  26. 26 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":


    [quote#5:"ostin22"]Упсс... сега какво - то американската държавобензиностанция излезе по-голяма и от руската ??[/quote]Има малка разлика-САЩ освен ,че добива и употребява много от това,което добива,та не разчита да върже бюджета с продажба на гадния Запад,както на Русия се налага.За разлика от любимата ти бензиноиколонка,която даже от това,което добива не може да произведе достатъчни бензин за своите скромни(в сравнение със САЩ) нужди

  27. 27 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 923 Весело

    Абе, като са най-голям производител, защо ниските цени не се отразяват на икономиката им!? Вижте в Русия какво става, ниски цени и икономиката се свива и има инфлация. В САЩ, обратно!? Има нещо гнило в Америка.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  28. 28 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Весело

    Нещата стават все по-красиви.
    Путлеристан мре по-бързо от очакваното.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Запазете си я тази статия и я прочетете след 1-2 години.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  30. 30 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1828 Любопитно

    До коментар [#18] от "Norman Granz":


    [quote#18:"Norman Granz"]До шест месеца Йотафонът ще удари в земята Айфона по пазарен дял[/quote]То на Йорафона кое му е руско?!Освен собствениците на фирмата,де?!хардуеър от Китай и Корея,операционна система от САЩ,а производството в Китай.

  31. 31 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1433 Весело

    Кога ще започнат да продават петрол на Саудитска Арабия за риали.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  32. 32 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#5:"ostin22"]

    Упсс... сега какво - то американската държавобензиностанция излезе по-голяма и от руската ?? [/quote]

    Не, в Щатите действа забрана за износ на петрол и производните му продукти. Ще рече, че каквото изкарат си го държат в запас или си го консумират. В Русия пък огромна част от БВП се формира от приходите от продажбата на петрол и газ. Каръци като нас, които си нямат дупка, от която да вадят пари, могат единствено да опитат да се снабдяват с необходимото от няколко различни източника, което би смъкнало цената драстично.

  33. 33 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#17] от "Миша":

    Запишете си го този цитат някъде и го прочетете пак след 1-2 години
    [quote#17:"Миша"]Спадането на цената не петрола не се отрази на добива на шистов петрол в САЩ. Дори има увеличение от 181 млн т (2013 г.) на 234 млн т (2014 г.).
    Ще има чувствително намаляване на нови сондажи. Но сегашните в повечето случаи ще останат. Точката на рентабилност на добива на шистова нефт варира между $28 до $85 за барел, в зависимост от конкретните геоложки условия. По скъпите сондажи са рискови и ще бъдат спрени. Но 40% се добива от компании с разнообразни дейности и могат да си позволят загуба. Освен това ще настъпи и консолидация. Шистовият добив в САЩ може да понесе дълъг период на по-низки цени.[/quote]

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#30:"yanne"]То на Йорафона кое му е руско?![/quote]

    Квото и на "руския" болид Дуся ... ъъ, Маруся.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#27] от "clarkv622":


    [quote#27:"clarkv622"]Абе, като са най-голям производител, защо ниските цени не се отразяват на икономиката им!? [/quote]Щото тяхната икономика(за разлика от руската) не е добивна.И американската икономика печели като цяло,защото за нея петролът е суровина.А за Русия петролът не е суровина ,а експортна стока.

  36. 36 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#27:"clarkv622"]Абе, като са най-голям производител, защо ниските цени не се отразяват на икономиката им!? Вижте в Русия какво става, ниски цени и икономиката се свива и има инфлация. В САЩ, обратно!? Има нещо гнило в Америка. [/quote]

    Ако си сериозен, виж коментар 32.

  37. 37 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#16] от "Депутат 241 - Майдан в Москве'2015":

    Путлер опитва и дълбоководни сондажи с техника наречена Фобос-грунт.
    Бе въобще развива се Раша.
    Надолу, надолу.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#32] от "amras":


    [quote#32:"amras"]Не, в Щатите действа забрана за износ на петрол и производните му продукти. Ще рече, че каквото изкарат си го държат в запас или си го консумират.[/quote]

    Корекция - забраната е само за износ на суров петрол, но изнасят майка си и баща си в петролни продукти.

    Внасят лесен за рафиниране петрол, обработват го и го изнасят.

    Рева за инзнос на петрол е, защото никой не иска да го обработва в САЩ, а за износ става.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  39. 39 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#34] от "Norman Granz":


    [quote#34:"Norman Granz"]Квото и на "руския" болид Дуся ... ъъ, Маруся.[/quote]Аз до сега не мога да разбера защо им трябваше тази Маруся,при положение,че и един кавър на Дачия не могат да направят като хората.Ето ти Китай-вече правят добри ментета на западни коли,ама не са тръгнали да се гъзареят пред света с безумноскъпи проекти.

  40. 40 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#36] от "amras":

    И какво има странно в ком. № 32?
    Като го ползват за себе си НЕ внасят петрол и така още повече се обезценява петрола.
    Това е хубаво.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#24] от "penchoo":

    Кой ви пълни тиквите с такива семки?!
    Сооред сайта на ЦРУ БВП на русия е както следва
    household consumption: 51.3%
    government consumption: 18.8%
    investment in fixed capital: 22%
    investment in inventories: 1.4%
    exports of goods and services: 29.6%
    imports of goods and services: -23%
    (2013 est.)

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 459 Весело

    след тази новина...

    руснаците изгубиха всички фронтове,

    остана им само крайната Победа

  43. 43 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До коментар [#26] от "yanne":

    Хммм...Да те попитам.. Нали не мислиш, че цялата подпалена война в Украйна, падането цената на петрола, увеличаването цената на долара, натовските разраствания са нещо случайно? И нямат ама нищо общо със точно тази новина, че Сащ си търсят пазар на шиста??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  44. 44 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Иначе текущото увеличени е заради инерцията и многото inventory wells.

    На пркатика шистовия петрол е катастрофирал челно без колани и еърбаг. Умира в момента, ама яко.

    Ето четете:

    http://marketrealist.com/2015/02/us-rig-count-lowest-level-since-april-2010/

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  45. 45 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    Доколкото си спомням няколко американски компании, не от петролния и газов сектор, са по-големи от цялата савецка икономика.
    Пък и като си включат бензиностанцията ще могат да си купуват самие передовие изделия на могъщата съветска икономика - телевизори, коли, бизнес ситеми, системи за управление, компютри, таблети, телефони

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  46. 46 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#38:"Distributed"]Корекция - забраната е само за износ на суров петрол, но изнасят майка си и баща си в петролни продукти.
    [/quote]

    Мерси, извинявам се! Падам си и аз писател, а не читател понякога.

  47. 47 Профил на kam27
    kam27
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Най голям производител ?Шисти ,шистов петрол ?Ай стига По заблуждаваща статия не съм чел .Е това може да се каже че е елемент от студената война

  48. 48 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#39:"yanne"]защо им трябваше тази Маруся[/quote]

    Чувал ли си поговорката за жабата и вола?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  49. 49 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "Софиянец":

    Долу-горе е така, Латинина от "Ехо Москвы" твърди вече повече от месец, че руската икономика се е свила до 1/2 от икономиката на Калифорния. Както се казва: "Путин всех нагнул" и съм съгласен, наведе цяла Русия царчето им!

  50. 50 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#27] от "clarkv622":

    Да уважаеми! Тези защо не спазват принципите на съветската икономика, а?

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  51. 51 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#7] от "Цензор":
    [quote#7:"Цензор"]УСА-та са първи във всичко..
    не только в производстве петрола , а также и....
    в производство демакратий , справедловостЬ,
    гуманное отношение к человеку
    в общем...хочу американская паспортина [/quote]
    Няма да ти дадат.Но с този хубав руски кандидатствай за руси паспорт, може и да те огрее, те сега имат огромна нужда от доброболци!
    Забелязала съм, че всички с ляви много мразят хамериканците, ама д.пе дават да идат да живеят там, сигурно за да громят световния империализъм на място.Абе защо не се натискат за Русия, тази люлка на световната демокрация?!

  52. 52 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#7:"Цензор"]... в производство демакратий , справедловостЬ,
    гуманное отношение к человеку ...[/quote]

    Ти определено имаш проблем, приятелю.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  53. 53 Профил на Rouslan Mansouroff
    Rouslan Mansouroff
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#51] от "focus_123":

    Аз мога да му предложи руски паспорт в замяна

    гр. Уфа, Русия (сега) =(
  54. 54 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 923 Весело

    [quote#50:"serafin"]Да уважаеми! Тези защо не спазват принципите на съветската икономика, а? [/quote]
    Ми и аз това питам Може ли в 21 век да не спазваш принципите на съветската икономика и да се развиваш!? Затова казвам, че има нещо гнило в САЩ. Според мен the books arе cooked.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  55. 55 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 997 Неутрално

    До коментар [#13] от "Billy Bob Montana":

    Американците отдавна са изпреварили Газпром.От 2009 год. САЩ са най-големия производител на природен газ.

  56. 56 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Весело

    [quote#52:"Norman Granz"]Ти определено имаш проблем, приятелю.[/quote]
    и аз се бях притеснил ,
    нямах База за сравнение
    но такива като теб ме успокояват , много

    бъди здрав , другото е трудно

    http://prikachi.com/images.php?images/972/7915972z.jpg

  57. 57 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Весело

    [quote#1:"SSmart"]Американския слон- най-голям слон в света! [/quote]
    Някои хора ЩЕ ЯДАТ НА АМЕРИКАНСКИЯ СЛОН ХОБОТА
    Просто не е за вярване скоростта и упоритостта
    с която РУСИЯ СЕ САМОЗАГРОБИ,настройвайки
    ЦЕЛИЯ СВЯТ СРЕЩУ СЕБЕ СИ
    И ПРОПИЛЯВАЙКИ ВСИЧКИ ПРЕДИМСТВА,които
    имаше поради неадекватната политика на Запада
    спрямо нея.
    Сега и Господ не може да спаси от РАЗПАД РУСИЯ

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  59. 59 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#51] от "focus_123":

    от такива като теб се иска да ръкопляскат ,
    има кой да разсъждава

  60. 60 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Ех тоя шистов петрол и газ. После ще става ли за живеене територията, ако не просто се добива, но се добива в рекордни количества?

  61. 61 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#41] от "tribiri":

    Повечко ще да са бирите май, не са само три.
    Сравнявате круши с километри

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  62. 62 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 714 Весело

    Хахахахахаах!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  63. 63 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#5] от "ostin22":

    Доста глупав опит.
    Русия е бензиностанция, понеже продава само и единствено това.
    Със САЩ никога не са могли да се сравняват по нищо!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  64. 64 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До коментар [#63] от "Торбалан":

    Значи например втората по големина военна промишленост, строежът на електроцентрали, износът на пшеница били все неща дето се правят "единствено" на бензиностанциите.. Благодаря за информацията!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  65. 65 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#59:"Цензор"]от такива като теб се иска да ръкопляскат ,
    има кой да разсъждава [/quote]
    Кой, КОЙ ли трябва да разсъждава вместо нас(мен)?!А не благодаря, имам глава на раменете и я ползвам не само за украса, колкото и да ми харесва!
    Колкото за ръкопляскането, не съм по тази част, твърде съм критична, за да аплодирам . Виж ако иде реч за ...пляскането..., но това е друга тема!

  66. 66 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#61] от "serafin":

    Не бе! Сравнявам тикви с кратуни
    Ето го и пак според ЦРУ как се композира БВП то им по сектори. Чудя се къде са се събрали тези 95% дето са от суровините

    agriculture: 4.2%
    industry: 37.5%
    services: 58.3% (2013 est.)
    Ето тука ЦРУ отделя адски много време за да опише не само онези 95%, а и останалите 5.

    complete range of mining and extractive industries producing coal, oil, gas, chemicals, and metals; all forms of machine building from rolling mills to high-performance aircraft and space vehicles; defense industries (including radar, missile production, advanced electronic components), shipbuilding; road and rail transportation equipment; communications equipment; agricultural machinery, tractors, and construction equipment; electric power generating and transmitting equipment; medical and scientific instruments; consumer durables, textiles, foodstuffs, handicrafts

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  67. 67 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    А, да не забравя, квас... че то май друго не остана...
    Тя и хубавата водка не се произвежда в русия...

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  68. 68 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Весело

    До коментар [#63] от "Торбалан":
    [quote#63:"Торбалан"]Русия е бензиностанция, понеже продава само и единствено това. [/quote]
    Всъщност и това не е.
    Продава "бадемите" сурови. Не може дори да ги опече.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  69. 69 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#53:"sudden"]

    До коментар [#51] от "focus_123":

    Аз мога да му предложи руски паспорт в замяна [/quote]
    Ще те отреже!
    Те много обичат Русия, ама само от далече, на картинка.Не харесват Гейропа и Хамерика, тия съвременни Содом и Гомор, тия Сили на злото, ама се се натискат за там.По някаква необяснима причина огромен процент от децата им живеят и учат в страните на гнилия Запад, а не в съвремения ЕДЕМ- Раша и да се радват на благата на демокрацията.
    Да се чуди човек що за мазохизъм?!

  70. 70 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Омразата към всички и комплекса за малоценност...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  71. 71 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Това добре, ама хайде вече да идват електромобилите, че ми писна вече от този петрол....

  72. 72 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#60] от "Отнесен":

    Питай руските си приятели. Тази опорна точка отпадна отдавна. В СССР се използват шистови технологии още от 70 - те години на 20-ти век. Роснефт използва шистов добив от 2010 г, а Газпром от 2013 г. За руско съжаление с решаващата помощ на Бритиш петролиум и американски компании...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  73. 73 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#64:"ostin22"]Значи например втората по големина военна промишленост[/quote]
    Оборотът на ВПК на Русия е 14млрд.$ за 2014г. Оборотът на Епъл за последното тримесечие на 2014г е 67млрд.$. Както казват руснаците "сравнил пизду с жопой".

  74. 74 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Агенцията посочва, че дори и без санкциите руският петролен сектор е непредсказуем, заради постоянните изменения на данъчното облагане, законодателството и постоянната заплаха за изземане на предприятията от държавата, което отблъсква инвеститорите.
    ----
    инвеститорите ????? Кой нормален би инвестирал в бананова република, в която диктатора си присвоява всичко което пожелае, а ако собственика на присвоеното е под ръка - го праща в затвора? Между другото, съветския петролен добив може напълно да спре в рамките на година, ако се наложи ембарго на продажбите на техника и резервни части.

  75. 75 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 593 Весело

    До коментар [#3] от "Harvey Specter":

  76. 76 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 453 Любопитно

    [quote#10:"the_sceptic"]кофти новинка,[/quote]
    Защо да е кофти?

  77. 77 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 532 Весело

    [quote#1:"SSmart"]Американския слон- най-голям слон в света! [/quote]

    Може да се окаже, че бил надуваем слон? Тия пък по CNBC се объркаха нещо вчера...

    http://www.infowars.com/cnbc-anchors-stunned-there-is-no-economic-growth/

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  78. 78 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Имат петрол - увеличават добивите, като свърши ще стане интересно... Накрая да не се окаже, че Саудитска Арабия са номер 1...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  79. 79 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#74] от "Ментор":

    Боже прости му! Той явно е Гербер!

    Интересно как Волво се готвят да спрат заводите си в аРусия, които според вас не са били луди да отварят!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  80. 80 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    Ами да в САЩ нямат Роснефт и Газпром които да стоят в нозете на Обама и да чакат да ги погали по главите!

    klimentm
  81. 81 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2946 Неутрално

    Могат бе.Умеят ги тези работи.Очаквам скоро и Apple да надмине държавицата Русия по БВП.

  82. 82 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#79:"tribiri"]Интересно как Волво се готвят да спрат заводите си в аРусия, които според вас не са били луди да отварят! [/quote]
    според мен са били точно луди, както и всеки инвестирал в Рассия. Затова сега масово започват да поправят грешките си, т.е. да затварят. Грешка направи целият цивилизован свят когато малко след разпада на СССР си въобрази, че Рассия е възможно да стане част от него. По едно време наистина имаше индикации, но крехките наченки на нормализация бяха ликвидирани при Пуй. Дано всички си извлекат поука.

  83. 83 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 791 Неутрално

    [quote#30:"yanne"]То на Йорафона кое му е руско?![/quote]

    Е как кое? Можеш да си качиш снимка на Сталин, да си слушаш Катюша или да гледаш как Путин язди мечка. Следователно руски е.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  84. 84 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#60] от "Отнесен":


    [quote#60:"Отнесен"]Ех тоя шистов петрол и газ. После ще става ли за живеене територията, ако не просто се добива, но се добива в рекордни количества?[/quote]
    Ми ако нещо се сгов...такова ще купят Сибир и ще се нанесат там.
    Само след десетина години Сибир ще е новият рай.
    Толкова е нужно на белия човек да превърне пустинно място в удобно за живеене такова.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  85. 85 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#13] от "Billy Bob Montana":

    Ами те го изпревариха още преди две години.

    http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=13251

    Жизнь или Life - избор има.
  86. 86 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#16] от "Депутат 241 - Майдан в Москве'2015":

    Казаците бяха опитали да направят най-дълбоката дупка, ама нещо не успяха. По-късно дойдоха пичовете от Шел и им издупчиха на бърза ръка една друга, доста по-дълбока.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kola_Superdeep_Borehole

    Жизнь или Life - избор има.
  87. 87 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#17:"Миша"]Спадането на цената не петрола не се отрази на добива на шистов петрол в САЩ. [/quote]
    ГолЕм майтап. Тази година се очаква да се отрази цената на петрола върху добива на шистов газ. То тия неща не стават за един ден. И даже за месец.

  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Не може да бъде.Путин няма да го преживее.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 975 Неутрално

    [quote#84:"Росен (путлер капут)"]Ми ако нещо се сгов...такова ще купят Сибир и ще се нанесат там. [/quote]

    Хаха, щели да купят Сибир за да го сгов... таковат и него.

    Няма да стане, Роска.

  91. 91 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    това за бензинколонката е заради липсата на много друго производство (особено за износ) в Русия, не заради обемите произведени горива. САЩ са лидери в безброй неща, за сметка на това.

  92. 92 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Американската компания Халибъртън ще уволнява над 80 хиляди служителя или повече от 8% от персонала заради падането на цените на петрола.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6523 Неутрално

    Ще ги надминат я, ушанките на много фронтове....

  95. 95 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 520 Весело

    [quote#81:"chicago514"]Могат бе.Умеят ги тези работи.Очаквам скоро и Apple да надмине държавицата Русия по БВП.[/quote]
    Ъ-ъ, кои работи? Ти да не си имаш виртуална приятелка, която много те кефи! Ох! Накъде отива света!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  96. 96 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Нормално. САЩ са държава, която живее на колела. Всяко семейство има средно почти по три автомобила. Стоките основно се транспортират от огромен по мащабите си автомобилен превоз. Естествено, че е по изгодно да увеличават собствения си добив. Не го правят за да задминат някого, а защото потребяват все повече.

  97. 97 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#92] от "чобанмахала":

    какви са тези глупости, то толкова души сигурно не работят в Хали-то.

  98. 98 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Изчезна и последното нещо с което русссйката можеше да се похвали. Ами сега..............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  99. 99 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Любопитно

    "Според прогнозата на агенцията добивът на САЩ ще продължи да расте до 2020 г., най-вече заради разработването на шистови залежи, като добивът от шисти през следващите пет години ще нарасне от 3.6 милиона барела на ден до 5.2 милиона. Пречка пред това може да стане високата задлъжнялост на американските фирми."

    И другата пречка пред това разрастване на американския добив са ниските цени на нефта. Защото при много ниски цени на нефта 40-50 $ за барел добива на шистов нефт е нерентабилен.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  100. 100 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 796 Весело

    "Дневник" изкривява фактите. Новината трябваше да звучи така:
    При сравняване на Русия с САЩ, излезе че Русия е втория най-голям производител на петрол в света! А САЩ са на пред последно място.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK