Русия прекрати окончателно участието си в ключов договор за оръжията в Европа

Русия прекрати окончателно участието си в ключов договор за оръжията в Европа

© Reuters



Русия обяви, че прекратява участието си в работата на консултативната група, следяща за прилагането на Договора за обикновените въоръжени сили в Европа (ДОВСЕ), съобщи РИА "Новости".


Според външното министерство това става факт практически веднага - от 11 март 2015г., "което означава, че прекратяваме и всички действия на Русия по ДОВСЕ".


Москва наложи в края на 2007г. едностранен мораториум върху изпълнението на този ключов договор за числеността и разположението на конвенционалните военни части и техника от Атлантика до Урал. Той предвижда обмен на информация и чести инспекции, като обхваща 5 категории: танкове, бронирани бойни машини, артилерия с калибър над 100-милиметра, бойни самолети и атакуващи хеликоптери.




Споразумението е от ноември 1990г. между тогавшните 16 членки на НАТО и 6 държави от Варшавския договор, включително България. С него се определя и колко и кои видове оръжие подлежат на унищожение, за да намалее противопоставянето и напрежението между двата блока от времето на студената война.


Но броени месеци след това Варшавският договор се разпада, изчезва и бившият СССР.


През 1999г. в Истанбул е подписан обновен вариант на ДОВСЕ, предвиждащ преминаване към национални и териториални (а не блокови) равнища на въоръжение и техника за всяка държава. Не всички страни от първоначалния текст обаче ратифицираха новия и Москва смята, че те не спазват поетите ангажименти.

Ключови думи към статията:

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Оправете си заглавието.

  2. 2 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Путя вече се изживява като новият Чингиз хан!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  3. 3 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Весело

    Скоро и в световната система за междубанкови разплащания ще прекрати участието си... пак едностранно, но и принудително.

    Свобода за Надежда Савченко!
  4. 4 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Русия подновява опитите да се изолира от целия свят, което през 20 век не й се получи с половината свят. Резултатът ще е същия, освен ако Рогозин не намери начин да направи всички руснаци колонизатори на луната.

  5. 5 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Накрая май и ще прекратят и самите себе си!

    Имало едно време ссср...
  6. 6 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Путин увеличава мизата в покера за Украйна. На ход са европейците. Трябва да се решат, кое им е по изгодно, стабилност и добри взаимоотношения с Русия или подкрепата за една фалирала, несъстояла се Украйна.

  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4501 Неутрално

    Русия може да навреди само на себе си!

    klimentm
  8. 8 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#6] от "wallenstein":

    А... отговорът е ясен. В добри отношения ли си с Русия... значи някъде грешиш.

    Свобода за Надежда Савченко!
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3250 Весело

    Нека да се въоръжават, ниската цена на нефта комбинирана със скъп $$$$ и високи разходи за аружие разкапаха предишната версия на Империята на Злото! Ще разкапят и новата Тюрма на Народите!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 418 Весело




    Много се уплашихме от Лавров !!!

    Въй мале !!!


  11. 11 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Е, това беше впечатляваща скорост Евала за бързата реакция тоя път "Дневник".

    Иначе, Москва де факто суспендира участието си още през 2007 г. По-скоро символичен акт.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  12. 12 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Москва само си търси повод да не си спазва договорите, то друго от тия лъжци рашистите и не сме очаквали де.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  13. 13 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 758 Неутрално

    През 1999г. в Истанбул е подписан обновен вариант на ДОВСЕ, предвиждащ преминаване към национални и териториални (а не блокови) равнища на въоръжение и техника за всяка държава. Не всички страни от първоначалния текст обаче ратифицираха новия и Москва смята, че те не спазват поетите ангажименти.
    ===================================
    Ако някой прочете това, ще разбере защо Русия се отказва от участието си в този договор.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2262 Весело

    Ъм ся?
    А ний без авиони у тръстиката!

  15. 15 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 521 Неутрално

    На Палавия Мечок му се лудува , нека полудува , а като свърши денгите за медец ще се кротне !

  16. 16 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Руснака се готви да са бий Имаше една статия от днеска, пентагона с бюджет $550 млд, дето Пут с $53. Къде е тръгнАл бабината си?

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    В хаганата разбират само от сила и договорите немат значение...

  19. 19 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Любопитно

    [quote#17:"Norman Granz"]Нещо и от ИБРИК май ги отсвириха[/quote]

    По какво съдиш за това?

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3784 Неутрално

    [quote#19:"civis_eu_sum"]По какво съдиш за това?[/quote]

    Коя държава от ИБРИК подкрепи анексията на Крим?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    [quote#16:"mar_x"]
    Руснака се готви да са бий Имаше една статия от днеска, пентагона с бюджет $550 млд, дето Пут с $53. Къде е тръгнАл бабината си?
    [/quote]

    Малко сте понижил сумите, но общо взето 1 към 11. Ето едни по стари данни:
    http://rasper-bg.com/?p=1763

    Имало едно време ссср...
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    Нека се въоръжават, нека орежат всички разходи с изключение на тези за въоръжение! Те са забравили, но ние помним как се спомина СССР - превъоръжаване и ниски цени на петрола!

    Вечна му памет на Рейгън!

  23. 23 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#20:"Norman Granz"]Коя държава от ИБРИК подкрепи анексията на Крим? [/quote]

    "Western powers should take into consideration Russia's legitimate security concerns over Ukraine, a top Chinese diplomat has said in an unusually frank and open display of support for Moscow's position in the crisis."

    "India Backs Russia’s ‘Legitimate Interests’ in Ukraine
    India broke with the international community in acknowledging that Russia has legitimate interests in Ukraine"

    "A summit of the BRICS group of emerging market countries will abstain from criticizing Russia’s recent actions in Ukraine, Brazilian officials said, a diplomatic victory for President Vladimir Putin."

    Източниците ги има в Гугъл, ако искаш да ги търсиш, че постването на линкове става много сложно.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  24. 24 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#19] от "civis_eu_sum":


    Партнъори без пукната пара никой не ги бръсне за слива !!!


  25. 25 Профил на петър финдулов
    петър финдулов
    Рейтинг: 213 Неутрално

    абе няма ли някой умен покрай Путин да му каже че война се води с икономика и пари

  26. 26 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#25:"cfx00391226"]абе няма ли някой умен покрай Путин да му каже че война се води с икономика и пари[/quote]

    След като сте толкова уверен в умствените си способности, цанете се за съветник на Путин.

  27. 27 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3784 Неутрално

    [quote#23:"civis_eu_sum"]Източниците ги има в Гугъл[/quote]

    Зададох ти ковнкретен въпрос: КОЯ държава извън СКорея, Куба, Никарагуа, Афганистан и още 1-2 failed states подкрепи анексията на Крим.

    Ти ми се измъкваш с шикалкавене, че Индия "се въздържала да критикува" кремълския режим.

    Ти представяш ли си нормална правова държава да попадне в такава международна изолация, че никой да не подкрепи неин външнополитически акт?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  28. 28 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Русия вреди не само на себе си,но излизайки от този договор,Путин показва пълно неглижиране на всички международни договори!Това е опасно!

    Tony
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#25] от "cfx00391226":

    Война се води с каквото имаш ,когато се наложи!
    Пресен пример Украйна!

  31. 31 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 754 Весело

    [quote#28:"Free person"],но излизайки от този договор,Путин показва пълно неглижиране на всички международни договори![/quote]
    Кой договор, този който "регламентира равни лимити за въоръжения и бойна техника за всеки от двата блока – НАТО и Варшавския договор"???

  32. 32 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Така или иначе Европа да не спи. България също да се събуди и да се вземе в ръце, ако не искаме пак някой да решава вместо нас.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  33. 33 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#27] от "Norman Granz":

    Хора по-умни от тебе и мене казват, че БРИКС са подкрепили Русия. Твоите интерпретации са интересни, но ирелевантни. Като вземеш Крим и ти кажат, че имаш "легитимен интерес" в Украйна, който запада пренебрегва какво е освен подкрепа?

    [quote#27:"Norman Granz"]държава да попадне в такава международна изолация[/quote]

    Каква "изолзация", когато 4/5 от човечеството не са си променили дипломатическите и икономическите отношения с тебе, демонстративно са отказали на САЩ да ти оказват натиск или да въвеждат санкции? Стегни се.

    Конкретно на въпроса ти - БРИКС не са гласували в ООН, защото нямат интерес да се набутват в криза, която не е тяхна. Апропо, Путин не е искал такова нещо, нито някой сериозен анализатор не е казал, че е искал. Това, което можеш да прочетеш навсякъде е, че позицията на Китай, Индия и т.н. е успех за Путин, съчетана с това, че в навечерието на Г-20 БРИКС казаха на Харпър да не си прави никакви илюзии, че ще забранява на Русия присъствие на срещата.

    Т'ва е.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  34. 34 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#28:"Free person"]Русия вреди не само на себе си,но излизайки от този договор,Путин показва пълно неглижиране на всички международни договори!Това е опасно! [/quote]

    Ами при положение, че САЩ и Великобритания отказаха през ноевмри на руските инспектори достъп до базите си, тъй както е по договор, това отиде така или иначе. Както казах, сегашното е важен, но по-скоро символичен акт.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  35. 35 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Някой се опитва да бърка в задника на мечката, но не с голи ръце, а с пръчка с надпис "Европа"... като се надява мечката за захапе не ръката а пръчката... Лошото е, че мечката е будна и точи нокти, а още по-лошото е, че ние сме и под носа...
    Аз лично не искам да разбирам колко точно е силна руската армия и какво е в състояние да направи Путин, ако на наша територия се появят някакви обекти на НАТО (потенциални цели на Искандер базирани вече в Крим).

  36. 36 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Чудо голямо! Без друго в каквото и да участват, все е на принципа "слон в стъкларски магазин".

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4115 Неутрално

    Бравос !
    По всичко изглежда
    Русия сама ще се набута в една нова
    НАДПРЕВАРА ВЪВ ВЪОРЪЖАВАНЕТО
    Нещото,което изяде главата на СССР
    Сега още по-бърже ще срине Русия.

  38. 38 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#35] от "Д.Станев":

    еми ходи си в Кремъл там ще си насигурно пък ние както можем се ще се оправим не един и два окупатора сме гътнали.

  39. 39 Профил на wwwrrr
    wwwrrr
    Рейтинг: 367 Неутрално

    това е епохално решение и на практика означава, че европейците имат сериозен проблем, най-силната армия стои до границите им, а те нямат отговор. Нормално е да са изплашени, лешоядите ще използват момента за да изкъртят повече парички за военните за сметка на бедните, образованието , здравеопазването и така нататък. Мрачни времена идат за Европа. А русофобският кретенизъм - как целия свят - кой цял свят бе другари - вие сте 15 процента от света, и сте самички никой не ви подкрепя освен няколко неоколониални държавици в източна европа отдава приватизирани и завзети от западните компании, ама и те не щат да ви следват политиката....целия свят изолирал Русия - в целия свят влизат 30 държави от 210, 1 млрд души от 7.5 млрд, 15 % територия от 100 %. Да вие сте целия свят няма спор в това и един мармот завиваше шоколад в швейцарските планини и като се събуди разбра че целия свят яде солено....

  40. 40 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    [quote#6:"wallenstein"]Трябва да се решат, кое им е по изгодно, стабилност и добри взаимоотношения с Русия или подкрепата за една фалирала, несъстояла се Украйна. [/quote]

    Няма такава дилема. Да се отстъпи Украйна на Русия означава още по-голямо влошаване на отношенията с Русия и сигурен път към война с Русия. Единственият път е Русия да бъде спряна по същия начин, както бе спряна нацистка Германия.

  41. 41 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    [quote#29:"Інформаційні війська України "]А тук мрАзилките се подиграваха, че Русия дала 55 млрд за олимпийски игри. [/quote]

    Окрали ги. Източили ги от държавния бюджет приятелите на Путин.

  42. 42 Профил на kapitanrakia
    kapitanrakia
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ейй европейци аре като стане напечено и като трябва да се биете за ЕС ислам ви в първите редици,че така от тук мноо сте смели. Никой не иска война ,къв го дири НАТО и ЕС в Укракна

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  43. 43 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Че на кой му пука какво направила Русия. Някаква завряна в изолация провинция. Забравете я.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  44. 44 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    [quote#10:"liubo...otdale4"]Много се уплашихме от Лавров !!![/quote]

    Тоя може да плаши само с външен вид. С нищо друго.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7938 Неутрално

    Русия не прекратява участието си в договора,а в консултативната група,следяща прилагането на договора.

  46. 46 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1369 Весело

    Те бодливата тел по бившата съветка граница, която сега е в Русия, не са я махали. Сега им остава да построят новата Российска стена по границите с Украйна, Беларус и Балтика и са готови точно като 1989г: изолирани и оградени с бодлива тел
    Безценно!
    За това пълно овпутяване Раша ще плати много висока цена! Даже дали ще я плати или дори няма да я питат жълтите като вземат всичко на Изток от Урал?
    Нали така пишело в Библията: жълтите ще властват.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  47. 47 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    [quote#42:"kapitanrakia"]Никой не иска война ,къв го дири НАТО и ЕС в Укракна [/quote]
    И като как ЕС и НАТО са във Украйна? Би ли ми обяснил?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  48. 48 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 323 Весело

    Раздразнихте Мечока, сега ще се чудите как да го накарате да спи зимен сън!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  49. 49 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 323 Неутрално

    [quote#40:"gozambo"]Единственият път е Русия да бъде спряна по същия начин ...[/quote]

    Ако пробвате 4-ти път може да успеете, ама надали!

    Руснакът дава мило и драго за Родината си!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  50. 50 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 323 Любопитно

    [quote#25:"cfx00391226"]абе няма ли някой умен покрай Путин да му каже че война се води с икономика и пари [/quote]

    Ами що няма някой умен да американските президенти да им казва същото?

    17 трилиона долара дълг, икономиката придатък на китайската!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  51. 51 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    [quote#6:"wallenstein"]Трябва да се решат, кое им е по изгодно, стабилност и добри взаимоотношения с Русия[/quote]
    Т.е Русия е фактор за стабилност? Ако не е фактор значи ще има нестабилност? Ей затова сами в кочината

  52. 52 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    До коментар [#21] от "citoplast":

    Да, руснаците имат по-малък военен бюджет. Това се дължи най-вече на това че нямат 65313 военни бази, във 200 държави... и това че половината американска армия е извън САЩ, а тази на руснаците си е във Русия.
    Това не означава че първата е по-боеспособна от втората, огромна част от бюджета на САЩ отива за заплати и за разните инвалиди от Ирак и Афганистан, който са добре финансирани т.е. пенсионирани военни инвалиди.
    Това е дълга тема... големия бюджет не означава нищо, при война 2 не е по-силно от 1.

  53. 53 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Хубаво ще е да напишете кои са неподписалите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  54. 54 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    До коментар [#51] от "stanislavdi":

    Разбира се че Русия е фактор за стабилност, ако не знаеш Русия е постоянен член на СС към ООН.
    Този клон е създаден точно за да гарантирана световния мир след ВСВ и да не се повтаря това, не говоря за локални конфликт, а за световния мир.Стане ли конфликт между членки от СС, значи ООН вече не съществува.
    Децата също не вярват че котлона е горещ, докато не го пипнат. Трябва да стане световна война за да разбереш кои държави са фактор ли ?

  55. 55 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    [quote#49:"такованка $-джия"]Ако пробвате 4-ти път може да успеете, ама надали!
    Руснакът дава мило и драго за Родината си![/quote]

    Руснакът мизерува, а не дава, защото няма какво да даде. А онзи, който има, той го дава в западни банки и купува имоти на запад. Руснакът е порода селекционирана да издържа на глад и студ. Нацистите даваха дори повече за родината си, но им бе видяна сметката. В Студената война ги видяхме колко колко чинат. А преди това през Втората световна война ако не бяха САЩ и Великобритания, от Русия днес щеше да има само спомен.

  56. 56 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    [quote#52:"deutschland"]половината американска армия е извън САЩ, а тази на руснаците си е във Русия.
    Това не означава че първата е по-боеспособна от втората,[/quote]

    Не само бюджета, много са факторите да мислим, че американската армия е много по-боеспособна от руската. Дори в днешната война с Украйна руската армия показва, че много трудно напредва дори при слаба съпротива.

  57. 57 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Москва истеризира.Защото Европа налага нови партньорски отношения-на солидарност; Европа е място на свободни хора; Европа прави жизнен стандарт немислим за Русия.

  58. 58 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#46] от "skara":

    Да припомня нещо от историята. През 1905 Япония бие Русия-тогава за първи път жълти бият бели.Това дава самочувствие на азиатците.Русия само беди е донесла на континента и на расата-по един или друг начин.

  59. 59 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 880 Любопитно

    Именно по този договор, който руснаците подписаха и ни задължиха да си съкратим армията след 89-90г. Само ние бяхме най-изпълнителни от всички държави бивши от Варшавския договор. След Украйна, ние сме най-прецаканите откъм унищожени читави оръжейни системи.

  60. 60 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#50] от "такованка $-джия":

    По време на война парите са хартия.Те нито се ядат,нито за броня стават.Ама вие наистина сте много зле!

  61. 61 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#27] от "Norman Granz":

    "Ти представяш ли си нормална правова държава да попадне в такава международна изолация, че никой да не подкрепи неин външнополитически акт?"

    Турция със Северен Кипър е така! Е, по какъв начин и се е отразило, че не забелязвам? Дори не и беше вменено като императив за преговори за членство в ЕС! Какво остава за Русия, която е и член на Съвета за сигурност към ООН?

    I Want To Believe
  62. 62 Профил на vvj08393989
    vvj08393989
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#3:"heatseeker"]Скоро и в световната система за междубанкови разплащания ще прекрати участието си... пак едностранно, но и принудително. [/quote]

    Според Ройтерс китайския СУИФТ е готов и ще заработи до края на годината

    http://www.reuters.com/article/2015/03/09/us-china-yuan-payments-exclusive-idUSKBN0M50BV20150309

    Китай не може да си позволи да бъде изнудван от Запада и второ, за да стане юана резервна валута има нужда от силна армия т.е. тази на Русия. За да не свършат като Либия и Ирак. Затова Китай както помогна за кредитните карти, така ще удари едно рамо на Русия и за СУИФТ.

    Изобщо Русия, Китай и Иран трябва да бъдат разглеждани като стратегически партньори плюс черешката на тортата Северна Корея - единствената истински боеспособна армия готова на всичко и напълно способна да ликвидира Япония - с мъничко помощ по вода, разбира се.

    Запада не може да спечели тази война, но ще я започне и с Европа е свършено.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на vvj08393989
    vvj08393989
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#27:"Norman Granz"]Източниците ги има в Гугъл- цитат на коментар #23 от “civis_eu_sum”


    Зададох ти ковнкретен въпрос: КОЯ държава извън СКорея, Куба, Никарагуа, Афганистан и още 1-2 failed states подкрепи анексията на Крим.

    Ти ми се измъкваш с шикалкавене, че Индия "се въздържала да критикува" кремълския режим. [/quote]

    Турция, Индия, Пакистан, Китай, Иран, Аржентина, Бразилия - много са и все важни. Няма нужда да го афишират, но де факто го подкрепиха. И на първо място Турция, а без Турция НАТО ист капут.

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2860 Любопитно

    До коментар [#39] от "wwwrrr":


    [quote#39:"wwwrrr"]европейците имат сериозен проблем, най-силната армия стои до границите им, а те нямат отговор. [/quote]А?!Кога САЩ са обявили война на ЕС?!Или имаш предвид Китай?!

  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2860 Любопитно

    До коментар [#52] от "deutschland":


    [quote#52:"deutschland"]а тази на руснаците си е във Русия. [/quote]Нито Донбас,нито Луганскнито Крим,нито Приднестровието са в Русия...

  67. 67 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Лавров е не по-малко зло от Путин,дори по-голямо!

  68. 68 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschland":

    Пропусна да споменеш, че тия пари от бюджета отивата и за заплати на професионална армия, без разните им специални звена, тюлени и т.н. Докато половината бойци на руската армия са срочнослужещи с мъка събирани и пращани на другия край на Русия! Но какво да пиша, по добре виж!

    http://www.vitki.org/wp-content/uploads/2013/05/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%8C-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B0%D1%82%D1%8C.jpg

    Имало едно време ссср...
  69. 69 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 741 Весело

    [quote#49:"такованка $-джия"]Руснакът дава мило и драго за Родината си![/quote]
    .. за мурзилчене колко дават... дайте някакъв контакт ве, де дават тез копейки.. криза е се пак...

    Колкото повече, толкова повече!
  70. 70 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Ако да мизеруваш означава даване, то руснакът много дава за родината си. Нека да дава и още повече!

  71. 71 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Силата на руската армия се крепи на пропагандата. Доколкото виждаме в Украйна, въпреки претенциите за модерни оръжия, руската армия върви много бавно напред. Ако украинската сбирщайн армия и украинските доброволни отряди се хранеха редовно, можеше и да обърнат руснаците.

  72. 72 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Руснаците като пуснат някой невъоръжен самолет да мине покрай американски кораб и руската пропаганда обявява, че американците отново са напълнили гащите от страх. Нека да пуснат един въоръжен самолет, който да имитира атака и тогава да види какво ще му се случи!

  73. 73 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    [quote#39:"wwwrrr"]европейците имат сериозен проблем, най-силната армия стои до границите им, а те нямат отговор[/quote]
    Да, и при Хитлер беше същото положението и за малко да успее! Обаче изключваш от уравнението САЩ, Китай, Германия, Англия, Израел, Турция и няколко други държави, които имат силата да наклонят везните, както се случи през ВСВ.
    Дано все пак този път поредното джудже не успее да разпали световна война! Но ако го направи, Русия ще завърши много по-безславно от Германия през ВСВ, защото икономически е пълна пародия.

  74. 74 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 572 Весело

    [quote#15:"adam1966"]На Палавия Мечок му се лудува , нека полудува , а като свърши денгите за медец ще се кротне !
    [/quote]

    И НАПОЛЕОН И ХИТЛЕР СИ МИСЛЕХА СЪЩОТО ....

  75. 75 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    От новините:

    "Сергей Лавров за пръв път предложи ЕС да разгледа възможността за въвеждане на санкции срещу Украйна."

    Агнето мъти водата на вълка.
    Лавров с ЕС се разпорежда?!Тези съвсем са изкукуригали!

  76. 76 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#74] от "keko2":

    Интересно, а Путсия какво иска? Може би Брес-Литовската къпитолация или разгрома пред Варшава.................

  77. 77 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 906 Весело

    [quote#67:"alteration"]Лавров е не по-малко зло от Путин,дори по-голямо![/quote]
    А какво ше кажеш за Й.Кобзон ?

    Stupid people make me sick
  78. 78 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 906 Любопитно

    [quote#7:"klimentm"]Русия може да навреди само на себе си![/quote]
    В други теми други работи твърдеше. Какво се е случило с тебе ?!

    Stupid people make me sick
  79. 79 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    трябва да е някой:

    1. Смел
    2. Умен
    3. Близък
    4. Убедителен.

    До коментар [#26] от "wallenstein":
    абе няма ли някой умен покрай Путин да му каже че война се води с икономика и пари- цитат на коментар #25 от “cfx00391226”

    След като сте толкова уверен в умствените си способности, цанете се за съветник на Путин.

  80. 80 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 906 Неутрално

    [quote#53:"Канасубиги"]Хубаво ще е да напишете кои са неподписалите[/quote]
    ... С които на практика, Русия е в аналогична позиция.

    Stupid people make me sick
  81. 81 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 906 Весело

    [quote#79:"dnevnikar"]трябва да е някой:

    1. Смел
    2. Умен
    3. Близък
    4. Убедителен. [/quote]
    Нека аз да кажа ..
    Бойко Борисов !

    Stupid people make me sick
  82. 82 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 521 Любопитно

    [quote#26:"wallenstein"]След като сте толкова уверен в умствените си способности, цанете се за съветник на Путин. [/quote]
    Ти си достатъчен съветник, пък си и велик пълководец.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  83. 83 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 906 Неутрално

    [quote#75:"alteration"]Агнето мъти водата на вълка.[/quote]
    А кой е агнето и кой вълка ?

    Stupid people make me sick
  84. 84 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Московский Комсомолец Калфин
    Московский Комсомолец Борисов
    Московский Комсомолец Първанов
    Московский Комсомолец Путин

    Освен за „Интерфакс” и за радиостацията на „Комерсант” вицепремиерът Ивайло Калфин е успял да даде в рамките на краткото си посещение в Москва на 3 март и още едно интервю.

    Дали българският премиер знае, че заместникът му Калфин въздиша в Москва по енергийните проекти, с чиято кончина той, Бойко Борисов, се хвали в случаите, когато иска да (по)каже, че бил опонирал на Кремъл?

    Ето още информация по темата за двойната игра на тандема Борисов – Първанов\ Калфин , която се вижда от интервюто, преведено за ivo.bg от Васил Костадинов.

    Вице-премиерът на България Ивайло Калфин за закриването на „Южен поток”: „Това е загуба за отношенията ни”

    Калфин разказа пред „Московский комсомолец” за ефекта от санкциите и за позицията на София за „Турски поток”

    Закриването на проекта “Южен поток” беше загуба за отношенията между Русия и България. Това в интервю за „MK” ​​заяви вицепремиерът на балканската страна Ивайло Калфин в Москва. Заместник-премиерът на българското правителство обясни също и позицията на София за „Турски поток” и разказа дали Европа може да намери алтернатива на руския газ.

    - Променили се нещо в руско-българското сътрудничество в енергийния сектор след закриването на проекта „Южен поток”?

    – Разбира се, промени се, защото “Южен поток” не е само “Южен поток”. Преди няколко години работихме заедно по създаването на няколко големи проекта, които имаха не само двустранно, но регионално и европейско значение. „Южен поток” беше такъв проект. Имаше и АЕЦ „Белене” и т.н. Сега политически ние нямаме голям проект, който да отговаря на тези условия – да имат регионално и европейско значение за нас, за да го развиваме … Така че аз мисля -прекратяването на “Южен поток” е загуба за отношенията ни.

    - Европейските санкции срещу Русия отразиха ли се някак на нашето сътрудничество? Подкрепя ли България тези мерки?

    – България често в Европейския съюз изразява свое становище преди да се вземат решения. След това, когато се вземе решение, то в общо. Има държави и лидери, които говорят по различен начин. Ако те изразят мнението си при дискусията за санкциите, тогава ефект ще има. Вие знаете, че в ЕС има консенсусни решения. Както знаете, санкциите срещу Русия са свързани с процесите в източната част на Украйна. За икономическите последици – те са много ясни за нас – това е негативен ефект върху нашата икономика. Надявам се, че всички политически условия ще бъдат изпълнени възможно най-скоро, така че да не говорим повече за санкции.

    - Ако се върнем към “Южен поток”, водят ли се все още в България спорове за неговото закриване? Как българите реагираха на закриването на проекта?

    – Мисля, че в България по повод „Южен поток” има декларативен консенсус. Има много хора с различни мнения, но като цяло – в България не съществува политическа сила, която е против „Южен поток”. Така че мнението ни е еднозначно.

    - В нашата преса много често се тиражира информацията, че за замразяване на проекта от България повлия ЕС. Имало ли е наистина някакъв натиск от Европа?

    – Не бих казал. Вярно е, че в рамките на няколко месеца беше намалено темпото на работа там … Освен този период от няколко месеца, когато предишното правителство спря всички процедури, никакви други действия, насочени към спирането на “Южен поток”, не е имало. Проблемът бе в това, че България и другите страни от ЕС поискаха от Европейската комисия да контактува с “Газпром” и Русия, за да се съгласуват всички условия и изисквания на европейското законодателство. Искаше ми се да видя по-голяма активност на бившата Европейската комисия, водена от г-н Барозу. Комисията, навярно, не беше достатъчно активна. Когато предоставихме на Европейската комисия преговорите с “Газпром”, тогава най-вероятно, загубихме тази подкрепа, която имаше проекта.

    - Според някои оценки, България е зависима от руския газ около 85%. Планира ли вашата страна да намали зависимостта си от Русия в това отношение, и ако да, как?

    – Нека да видим какво ще се случи. Ние имаме доставки от Русия през Украйна в момента. България е транзитна страна. Ако има друго решение от Русия – „Турски поток” или нещо друго – ще видим при какви условия ще стане. Потреблението в България не е толкова голямо. Три и половина най-много – четири милиарда кубически метра годишно (в друго интервю за КомерсантFM – 3-4 милиона). Но за нас беше важен и транзита на руски газ. За българската икономика може да осигурят различни варианти. Контактуваме с всички свои съседи. Сега ЕС прави тръбопроводна мрежа, в Гърция има възможност да се доставя газ. Така че технически е възможно. И още – ние правим сметки, каква ще бъде цената за това. В Черно море също се провеждат допълнителни работи по разработването на нови находища. Така че проблемът не е само в българското потребление … Предполагам, че ще се намерят други източници. За мен големият проблем са доставките на руски газ за Европа. Мисля, че ние трябва да мислим в такъв мащаб …

    - Вие казахте за „Турски поток”, че България е готова да разгледа условията на проекта. Според предварителните оценки, колко това е в интерес на вашата страна?

    – Разбира се, за нас е по-добре, ако руски газ се доставя директно до европейските страни. Знаете, че ЕС създава енергиен съюз … Когато газът се доставя посредством друга държава, могат да възникнат проблеми. Вторият проблем – не знам как ще се развият споразуменията между Русия и Турция. Преди това имаше много преговори с Турция за „Набуко”, а също и за други проекти. Турция винаги е настоявала, че тя не е транзитна държава, а държава, която купува и продава газ. Ако има допълнителен процент посредници, които доставят руски газ за Европа, мисля, че това е много по-лошо за икономическите условия за доставка. Така че засега все още нищо не е известно. Когато разберем как ще бъде доставян този газ, ще разберем какви допълнителни условия ще постави този посредник, ще бъдат ли те приемливи, а след това ще можем да определим отношението си към него.

    - Българския министър-председател Бойко Борисов заяви, че страната ви има желание да размрази проекта „Набуко”. Каква е причината за това и дали в тази идея има перспектива?

    – “Набуко”, както знаете, беше голям проект за снабдяване с кавказки, каспийски и арабски газ за Европа. След това проектът се раздели на две части: „Набуко-изток” и „Набуко-Запад”. Сега „Набуко-Изток” вече е „Танап” (TANAP) – проект, който минава през Турция, и продължава като Трансадриатически газопровод (Trans Adriatic Pipeline) през Гърция и Италия, т.е. минава през южната част на Европа. А това, което беше замислено като „Набуко-Запад” – от Турция през България до Австрия – този проект беше готов, проектиран, съгласуван. Всичко беше готово за изграждането на този проект … Мисля, че ако се промени маршрута за доставките на руски газ за Европа, този проект е най-добрият вариант. На практика всички предварителни процедури са приключили. Но това, което ние трябва да обсъдим – това е начина, по който руски газ ще влиза в европейската система. Мисля, че е възможно. Това е идея, която трябва да се разгледа.

    - Споменахте създаването от ЕС на единен енергиен пазар. Има ли перспектива тази идея и могат ли да възникнат някои трудности по пътя?

    – Това не е нова идея. Тя възникна преди няколко години. Тогава доставките и двустранните споразумения на руската страна с някои държави от ЕС попречиха на това. Имаше различни цени. Тогава Германия нямаше ентусиазъм да изълнява такива общи споразумения. Сега ситуацията се промени. Може би сега ще има възможност. Аз вече казах, че ние работим – и това се финансира от Европейския съюз – относно създаването на българска газова мрежа със своите съседи: Гърция, Сърбия, Румъния … Затова ще е технически възможно да се доставя газ по различни направления до Европа. Вторият етап – създаването на свободен пазар. Вие знаете, че пазара на газ има свои особености … Все пак, аз мисля, че ще останат двустранните дългосрочни договори за доставки за Европа. Кой ще бъде, ще има ли стандартизирани условия или не, това зависи от споразуменията между доставчика и получателя. Но това е въпрос на бъдеще.

    - Според вас, може ли Европа да намери заместник на руския газ?

    – Сега Русия доставя 40% от потреблението на газ в Европа. Четох различни анализи, които показват, че нуждите се увеличават, ако всичко върви добре, доставките на руски газ ще се увеличат. Така че, най-доброто е да се намерят добри пътища за руските газови доставки. Това е и в руски интерес. Европейският пазар е много отворен, там може да се продава на добра цена. Замяната на руския газ е дългосрочна стратегия. Аз не съм сигурен, че ние трябва да развиваме тази стратегия, така че руски газ да няма в Европа. В бъдеще, ние трябва да се споразумеем за взаимно изгодни условия, да установим начини и средства, за да дългосрочни доставки на газ. Това ще бъде най-доброто. В момента не виждам друга алтернатива.
    Игор Суботин

    Mk.ru



  85. 85 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#52:"deutschland"]Да, руснаците имат по-малък военен бюджет. Това се дължи най-вече на това че нямат 65313 военни бази, във 200 държави...[/quote]
    Дължи се най-вече на това, че нямат достатъчно пари руснаците, не на друго. Искат те да имат военен бюджет като САЩ, ама не могат.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  86. 86 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#49:"такованка $-джия"]Руснакът дава мило и драго за Родината си! [/quote]
    Водката и спирта?

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#87:"vvj08393989"] Затова пренаписа правилата. [/quote]
    Наруши правилата, а колкото до писането, да побърза да пише мемоари, че скоро и това няма да може.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  89. 89 Профил на kalchomaniq
    kalchomaniq
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#87] от "vvj08393989":

    Абе, вежливите войни какво точно са спечели сами кат войни? Ако не била логистиката на Великобритания и САЩ са щели да спечелят един голям ВСВ.

  90. 90 Профил на bogdan.filov
    bogdan.filov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Коментар 39 - ..... най силната армия стои на границите им ..

    Ха хааа.... коя най силна армия бе ушанка ? Тая дето 6 месеца шепа финландци я биха като маче у дирек ? Или тая дето храбрата българска конница я сече като тикви в Добруджа и я натика в Дунава ? Ръце да целувате на американците за втория фронт че иначе бяхте гризнали дръвцето ! Мегаломани с парцаливи задници !!!!

  91. 91 Профил на kalchomaniq
    kalchomaniq
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#62] от "vvj08393989":

    Русия, Китай, Иран.. С.Корея, мн. сте се филмирал ) Какво са сътворили последните 100г. за човеците по таз земя тея държави. Какво са измислили и то е навлязло в живота ни.

  92. 92 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Поредно доказателство, че нищо подписано от Русия не е сигурно.

    "Я з москалями не балакаю!"
  93. 93 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2569 Неутрално

    Конспиративен ник имени "Ленина"
    ... 1917... 1939...

    В нацистки "вежлив" план,
    от ВСВ 1939-1946 марксисткият Ленинизъм спечелил,
    като завладял (само) Източна Европа и в Азия.

    Целта му била цялата Европа, по-специално Западна,
    вкл. Великобритания, а "живот и здраве" - планетата.

    Западът спрял ленинисткия нацизъм насред Европа
    (и преди Япония).

    Спечелилоо Човечеството... с цената на десетки или стотици милиони човешки жертви.

    Спечелили "изми" и болни амбиции,
    в техен смисъл на печалби.

    "Сталин" загубил сина си в плен... дъщеря си в емигация... и т.н.

    още инфо

    Политгюбре на ЦК на КП на СС, август 1939

    "Освободителните" мисии на Русия/СССР в и около България, от Иван Лилов

    До коментар [#89] от "kalchomaniq":
    До коментар [#87] от "vvj08393989":

    Абе, вежливите войни какво точно са спечели сами кат войни?

    Ако не била логистиката на Великобритания и САЩ
    са щели да спечелят един голям ВСВ.

  94. 94 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 398 Неутрално

    [quote#16:"mar_x"]Имаше една статия от днеска, пентагона с бюджет $550 млд, дето Пут с $53. Къде е тръгнАл бабината си? [/quote]Война се води със стоманени щикове, а не с памучни хартийки.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  95. 95 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 398 Любопитно

    [quote#90:"bogdan.filov"]Ха хааа.... коя най силна армия бе ушанка ? Тая дето 6 месеца шепа финландци я биха като маче у дирек ? Или тая дето храбрата българска конница я сече като тикви в Добруджа и я натика в Дунава ?[/quote]
    май гориш от желание да пробваш подвига на ген. Калев?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  96. 96 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#63] от "vvj08393989":

    "Турция и Русия вече играят заедно - Турция не само, че не въведе санкции, ами сключва стратегически договори с Русия."

    Така е. Не виждам на Турция като член на НАТО да се притеснява от това! Общата европейска политика е една говорилня и ефектът и за нас може да се види хубаво във спънките ни към Шенген. Не си спомням да сме били поставяни в по-унизително положение...

    I Want To Believe
  97. 97 Профил на kalchomaniq
    kalchomaniq
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#96] от "2.5":

    Аз пък си спомням! Конгрес на 'българска'партия без нито едно българско знаме, за справка има и снимков материал. Ма па си имаме съветско, чибурашка.
    http://www.lostbulgaria.com/?p=4159

  98. 98 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#83] от "Хакуна Матата !":

    Това беше по линията Украйна-Русия, а не ЕС-Русия.

  99. 99 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#13] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Няма кой да го прочете! Те знаят! Имст си едни тефтерчета. Едното се казва Лошо, а другото Добро и вътре са изредени ключовите думички!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  100. 100 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 572 Весело

    [quote#76:"peter1946"]Интересно, а Путсия какво иска? Може би Брес-Литовската къпитолация или разгрома пред Варшава................. [/quote]
    Битка се губи, но ВАЖНО Е ВОЙНАТА ДА СЕ СПЕЧЕЛИ!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK