Хронология - самолетните трагедии в Европа през последните 10 години

Хронология - самолетните трагедии в Европа през последните 10 години

© Reuters



Днешната катастрофа на пътническия самолет на Germanwings, в която загинаха всичките 150 души на борда, е най-смъртоносната във Франция от 1981 г. насам. Тогава - на 1 декември – самолет McDonnell Douglas DC-9-81 се разбива в Корсика, убивайки 180 души. Полетът е чартърен от Бърник в Словения до Аячо на средиземноморския остров.


Последната голяма трагедия с френска авиокомпания бе на 1 юни 2009 г., когато "Еърбъс" А-330 на "Ер Франс" падна в Атлантическия океан на път от Рио де Жанейро към Париж. Загинаха всичките 228 души на борда. Екипите за издирване успяха да открият само около 50 тела в океана.


Най-тежките самолетни катастрофи в Европа през последните 10 години са били свързани предимно с руски авиокомпании или са станали с европейски превозвачи (или техни дъщерни дружества) извън Европа.




24 юли 2014 г. – самолетът от полет AH5017 на Air Algerie изчезва в Мали при лошо време. Машината McDonnell Douglas MD-83 се оперира от испанската Swiftair. Загиват всички 116 души на борда, от които 51 французи.


17 юли 2014 г. - в Източна Украйна е свален пътническият полет MH17 на Malaysia Airlines. Загиват всички 298 души на борда, от които 193 са холандски граждани. Разследването продължава, сред водещите версии е, че самолетът е уцелен със зенитна ракета, изстреляна от територия, контролирана от проруските "опълченци".


17 ноември 2013 г. - в руския град Казан пада Boeing 737 на Tatarstan Airlines. Загиват всички 50 души на борда.


10 април 2010 г. - правителствен "Туполев" Ту-154 с полската президентска двойка и десетки висши официални и военни лидери на Полша пада при опит да се приземи на руското летище Смоленск в гъста мъгла. Загиват над 90 души.


1 декември 2009 г. - Airbus 330 на Аir France изчезва на път от Бразилия за Франция в район на Атлантическия океан, отдалечен от контакт с въздушен контрол. От 228 души на борда са открити телата на 50 души. Отломките и черните кутии показват, че обледяване на уреди за височината вероятно са причинили изключване на двигателите, при което машината е рухнала от голяма височина.


14 септември 2008 г. - край руския град Перм пада Boeing-737 и отнема живота на всичките 88 души на борда.


24 август 2008 г. - пътнически самолет се разбива при излитане от киргизстанската столица Бишкек, убивайки 68 души.


20 август 2008 г. - при излитане от мадридското летище "Барахас" самолет на Spanair изскача от пистата и убива 154 души. От пътниците оцеляват 18 ранени.


22 август 2006 г. - руски "Туполев" Ту-154 се разбива със 170 души северно от Донецк в Източна Украйна.


9 юли 2006 г. - самолет Airbus A-310 на руската авиокомпания S7 изскача от пистата при приземяване в Иркутск в Сибир. Загиват 124 души, но оцеляват над 50.


3 май 2006 г. - в черноморския курорт Сочи се разбива Airbus A-320 на авиокомпания Armavia и отнема живота на всичките 113 души на борда.


14 август 2005 г. - полет на Helios Airways от Кипър до Атина със 121 души на борда се разбива в планините северно от гръцката столица след предполагаема загуба на налягането в пилотската кабина.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ако е нещо хубаво нанай да извадите хронология, ама на лошите новини си счупвате клавиатурите от бързане... и кво като ми я извадихте тая справка?

  2. 2 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 426 Неутрално

    4ерна статистика, но летенето си остава най- сигурният транспорт

  3. 3 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Не виждам една катстрофа по вина на един швейцарски диспечер, когато загинаха деца от една руска област отиващи на математическо състезание.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  4. 4 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#3] от "biss Mark":

    Тия ги виждате само по пенсионерските клубове.

  5. 5 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    [quote#4:"yoankata"]До коментар [#3] от "biss Mark":

    Тия ги виждате само по пенсионерските клубове.[/quote]


    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6977136.stm

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  6. 6 Профил на ferry
    ferry
    Рейтинг: 496 Неутрално

    [quote#3:"biss Mark"]Не виждам една катстрофа по вина на един швейцарски диспечер, когато загинаха деца от една руска област отиващи на математическо състезание. [/quote]

    Според Уикипедия, катастрофата, за която споменавате, е станала през 2002г., докато в статистиката от статията се казва, че е за последните 10г.

  7. 7 Профил на Cornhusker
    Cornhusker
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "biss Mark":
    Тази конкретна катастрофа е от преди повече от 10 години

  8. 8 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Само Ербус имат 60 инцидента с около 1000 загинали.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  9. 9 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#3] от "biss Mark":

    от тогава минаха повече от 10 години ( 2002 е катастрофата)

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8445 Неутрално

    Сега като ги чета,си спомням.Добре че имаме способността да забравяме.

  11. 11 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ето още една пропусната от 2009-та:

    http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20090225-0

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#3] от "biss Mark": Тази катастрофа е нагледен пример за чиновническо безхаберие. Интересното за нея, че е трагедия с продължение. Диспечера швейцарец на делото казва,че не чувства никаква вина и един родител руснак или грузинец беше, който изгубва жена си и 2те си деца в катастрофата, една година по-късно намушква смъртоносно с нож този диспечер.

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    Да проверят дали няма изхвърлени куфари с пари от самолета, както и дали няма скочили с парашути от него.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    Прави впечатление, почти всички катастрофи са станали в Русия или в страни около Русия.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    [quote#2:"jorosrabskia"]летенето си остава най- сигурният транспорт...
    --------------------
    Бих казал най-бързия...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  16. 16 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    ако самолетите се оборудват с вьздушни вьзглавници над седалките кьдето сега се слага рьчен багаж които да се отварят и запьлват празнотот продтранство при авария на самолетите пьтниците може и да оцелеят

  17. 17 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#13] от "Храбър":

    Не можеш да скочиш с парашут от пътнически самолет! Само по филмите може....

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  18. 18 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 887 Неутрално

    [quote#16:"dearblue"]ако самолетите се оборудват с вьздушни вьзглавници... пьтниците може и да оцелеят[/quote]
    Така като гледаш малките разпиляни парченца мислиш ли, че ще оцелеят? Дори самолетът да си запази горе-долу фюзелажа, и ако приемем, че не се запали изтичащото гориво... то пак вътрешните наранявания ще са толкова големи, че възглавниците няма да помогнат.

  19. 19 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3557 Неутрално

    Не ми се пресмята, ако някой иска нека провери, но почти съм сигурен, че загиналите в изброените самолетни катастрофи са доста по-малко от загиналите по пътищата на България за тези десет години.
    Което повдига въпроса - авиацията ли е много усъвършенствана или ние сме много гламави?

  20. 20 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#15:"Tod"][quote#2:"jorosrabskia"]летенето си остава най- сигурният транспорт...
    --------------------
    Бих казал най-бързия... [/quote]
    Защо само най-бързият? Според теб кой е най-безопасният (да не разполагаш с някаква друга статистика)?

  21. 21 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#19] от "Един препатил":
    [quote#19:"Един препатил"]но почти съм сигурен, че загиналите в изброените самолетни катастрофи са доста по-малко от загиналите по пътищата на България за тези десет години.[/quote]
    Естествено че загиналите по пътищата в България са много повече, за 2014 са 655. Все пак авио и ЖП транспорта са стотици пъти по-надеждни от шосейния транспорт

  22. 22 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 850 Неутрално

    От изброените по-горе 11 катастрофи (от които една е сваляне на самолета с ракета), 7 са станали в Русия. И то не само с руски самолети.
    Не вярвам авиотрафика там да е толкова интензивен, както над останалата част на Европа.
    Просто там все още си живеят при комунизма. Където безхаберието и мърлячеството са навсякъде. В тази прогнила, корумпирана и за съжаление свръхагресивна държава.

  23. 23 Профил на Elan Morin
    Elan Morin
    Рейтинг: 662 Неутрално

    [quote#20:"kumcho___valcho"]Защо само най-бързият? Според теб кой е най-безопасният (да не разполагаш с някаква друга статистика)? [/quote]

    Най-безопасен би трябвало да е железопътният.

  24. 24 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Любопитно

    [quote#22:"ppopov_67"]Просто там все още си живеят при комунизма. Където безхаберието и мърлячеството са навсякъде. В тази прогнила, корумпирана и за съжаление свръхагресивна държава. [/quote]
    +++++ Не виждам катастрофата със снегорина в Масква, но тя сигурно се брои за "лека"...

  25. 25 Профил на elturco
    elturco
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#22:"ppopov_67"]От изброените по-горе 11 катастрофи (от които една е сваляне на самолета с ракета), 7 са станали в Русия. И то не само с руски самолети. [/quote]

    Често летя по Русия с руски авиопревозвачи. Не искам да назовавам имена на компании обаче някои са на доста добро ниво. Виждам че с исключение една посочените в катастрофите горе всички руски авиокомпании са регионални. Със всяка авиокомпания може на се случи. Виждате в списъка има и испански и френски превозвач.

  26. 26 Профил на Deyan
    Deyan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Информацията за катастрофата на френския самолет над Атлантика си е направо грешна. Замръзнали са датчиците за въздушна скорост, а не за височина. Не са спирали двигателите. Основната причина е пилотска грешка, доста подпомогната от начина на показване на важна информация от приборите.

  27. 27 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#3] от "biss Mark":

    Нормално е да не го виждаш, прочети заглавието отново и ще се досетиш защо.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  28. 28 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#26] от "deyan70":

    И основно грешка( или по скоро идиотизъм) на втория пилот, който постоянно е искал невъзможното от самолета, по време на възникване на аварийната ситуация. Опъвал е лоста за управление и не е позволил на самолета да наклони нос и да набере скорост. За съжаление в Европа е масова практика ей такива пилоти да бъдат обучавани и назначавани. Без никакво усещане за самолета и полета. Без никакъв пилотски инстинкт. Прости компютърни оператори.

  29. 29 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 374 Неутрално

    14 август 2005 г. - полет на Helios Airways от Кипър до Атина със 121 души на борда се разбива в планините северно от гръцката столица след предполагаема загуба на налягането в пилотската кабина.

    с малка добавка :

    ..и придружен от два изтребителя Ф-16, които безпомощно са го наблюдавали до самото му падане...

  30. 30 Профил на marino777
    marino777
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Не виждам катастрофата на летище Схипхол в Амстердам (полет 1951 на Turkish Airlines когато най-модерният тогава Боинг 737-8 се разби и 9 човека загинаха (http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_Flight_1951)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK