Авиотрагедията във Фрaнция (обобщение)

Хеликоптер на аварийните служби прелита пред склона, осеян с раздробените останки от самолета.

© Reuters

Хеликоптер на аварийните служби прелита пред склона, осеян с раздробените останки от самолета.



Пътнически самолет на германската нискотарифна компания Germanwings се разби във вторник сутринта във Френските Алпи. Така всички 144 пътници и шестима души екипаж станаха жертви на най-тежката авиационна катастрофа в Европа от години насам.


Ето основните факти от първите часове след трагедията:


- Полет 4U9525, изпълняван от Airbus A320, e излетял от Барселона за Дюселдорф – столицата на германската провинция Северен Рейн-Вестфалия, в 10:55 часа българско време.




- Самолетът губи контакт с авиодиспечерите и шеметно пропада докато е летял над района на Барселонет в Южна Франция. В продължение на осем минути машината се е спускала стремглаво, след което се е разбила в трудно достъпна планинска местност на около 1500 метра надморска височина.


- На височина от около 6000 фута (малко под 2 км) надморска височина контактът между самолета и авиодиспечерите е бил прекъснат в 10:53 часа местно време (11:53 българско), съобщи на пресконференция ръководителят на Germanwings Томас Винкелман.


- Екипажът не е подавал сигнал за бедствие. Френските авиационни служби обясниха, че комбинацията наблюдаваната на уредите загуба и на контакт, и на височина, е накарала авиодиспечерите да обявят, че самолетът е в беда.


Авиотрагедията във Фрaнция (обобщение)

© Reuters

- Причината за инцидента все още е неясна. "Луфтханза" обяви, че водещата версия на тяхното разследване е, че става дума за инцидент и че всяка друга теория би била спекулативна.


- Открита е едната от двете черни кутии на самолета, което вероятно ще съкрати търсенето на отговор какво точно се е случило.


- В ход е операцията по склоновете на Алпите за събиране на останки от жертвите и отломки на самолета. Първият хеликоптер, достигнал до мястото на инцидента, изпратил информация, че, очаквано, няма оцелели. Районът на катастрофата е отцепен от полицията, за да се осигури лесен достъп и работа на издирвателните екипи. Френските власти предупредиха, че акцията по издирването на телата, че отнеме дни. 


- Самолетът е "раздробен", най-големите отломки са с размера на лека кола, заяви представителят на местните власти Жилбер Саван пред вестник Les Echos.


Авиотрагедията във Фрaнция (обобщение)

© Reuters


- На борда е имало 67 германци, сред които и група от 16 германски ученици, които се връщали от езиков обмен в Испания. Предполага се че на борда са пътували и около 45 испанци. Germanwings подчерта, че няма да публикува пълен списък с жертвите, докато не се потвърди самоличността на всеки един от пътниците и докато не уведоми близките им.


- Катастрофата е първият инцидент в историята на Germanwings. "Въпреки че днес е тъжен ден за авиокомпанията, тя може да се гордее със стандартите си. Би било незряло да приземим самолетите, полетите продължават по план", каза говорител на Germanwings.


- Последната рутинна проверка на самолета е била проведена на 23 март в Дюселдорф от техници на "Луфтханза". Последната цялостна инспекция на машината е била през лятото на 2013 г.


- Пилотът има над 10 години опит в Lufthansa и Germanwings и над 6000 летателни часа с модели на Airbus.


Авиотрагедията във Фрaнция (обобщение)

© Reuters


Във вторник вечерта на мястото на инцидента пристигна вътрешният министър на Франция Бернар Казньов. Натам са се отправили външният министър на Германия Франк-Валтер Щайнмайер, министърът на транспорта Александър Добринт, както и изпълнителният директор на Lufthansa Кристиян Шпор.


Канцлерът Ангела Меркел ще пътува към мястото на катастрофата в сряда, федералният президент Йоахим Гаук, който в момента е в Перу, прекъсна обиколката си в Южна Америка.


Испанското кралско семейство – Фелипе VI и съпругата му Летисия, които бяха на посещение в Париж, също прекъснаха визитата.


Авиотрагедията във Фрaнция (обобщение)

© Jean-Paul Pelissier, Reuters


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Трагедия , трябва да летим цялото семеиство през юли , как да летим без страх

  2. 2 Профил на wisedown
    wisedown
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Медиите си направиха месечните посещения за ден, политиците си направиха добър ПР, белкем вдигнат някой процент рейтинг, но в крайна сметка света продължава да се върти, на ден умират средно по 150000 души, 250000 се раждат. За мен да се скърби за хора, които не са близки е лицемерно, близко до лицемерието на политиците.

  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8634 Неутрално

    Каква трагедия, каква нелепа смърт на цял клас ученици и толкова хора. Бог да ги прости клетите.

  4. 4 Профил на blancpain
    blancpain
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "dgidgo":

    Въпреки отгомната трагедия днес, пътуването със самолет остава едно от най-безопасните.

  5. 5 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 794 Неутрално

    [quote#2:"wisedown"] За мен да се скърби за хора, които не са близки е лицемерно, [/quote]
    За начало, думата не е скърбим в случая. Става въпрос за човешко съчувствие, съпричастност към загубата на близките.Защо се оставяме така да ни роботизират. Мислиш ли, че ние не знаем колко много хора умират на ден? Колко неживели деца си отиват от рак? Емпатия или антипатия? Всеки сам да си реши. Не те обвинявам. Тъжно е.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  6. 6 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "dgidgo":

    повече бих се притеснявал за пътуването от дома до летището, особено ако е с кола, отколкото за самия полет

    it comes from inside, just listen ...
  7. 7 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#6] от "Kalin":Да бе да , падне ли самолета братле 100 % смърт , докато с влак , метро , автобус , може да се оцелее

  8. 8 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    Много тегава работа. От много време насам няма инцидент в Европа с Европейска авиокомпания и по принцип летенето със самолет се счита за безопасно в тази част на света. Трябва бързо да разберат причините, да ги кажат на хората и ако трябва да се вземат мерки.

  9. 9 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    Доколкото разбрах самолетът се е отклонил много от първоначалния си курс. Екипажът си е мълчал до последно.

    МНОГО СТРАННО ...

    TAKE THE RED PILL!
  10. 10 Профил на нихилист
    нихилист
    Рейтинг: 254 Разстроено

    Мир на праха им. Трагедия. Да не се случва повече на никой.

    Казана дума, хвърлен бумеранг. От в. Стършел
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    В "Черният обелиск" Ерих-Мария Ремарк казва, че смъртта на един човек е винаги трагедия, а на два милиона души - само статистика.

    А смъртта на сто и петдесет човека наистина е толкова малко като статистика и толкова много като трагедия!

  12. 12 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#7] от "dgidgo":

    Според статистиката за един ден в света средно загиват 3287 човека. Вероятността да попаднеш в автомобилна катастрофа и да си част от тази статистика е в пъти по-голяма от тази да попаднеш в авиокатастрофа.

    Недай си Боже, все пак.

    it comes from inside, just listen ...
  13. 13 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Заглавието насочва към обобщителен материал за катастрофата, но нека и аз обобщя още по-кратко:

    Катастрофира самолет на нискотарифна компания, загинаха 150 души. Самолетът е бил в пълна изправност, преди ден е стриктно проверен от техници на Луфтханза, пилотът му е с над десетгодишен опит в летенето с еърбъси. Всичко е било наред, само дето самолетът се е разбил...

    Има нещо гнило!...

  14. 14 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#4] от "blancpain":

    Ако се изчислява по изминати километри да, но ако се изчислява по брой пътувания е доста назад в класацията!

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  15. 15 Профил на wisedown
    wisedown
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#5] от "Кремена":
    За мен няма как да има искрена съпричастност за нещо, което се е случило на хиляди километри. Най-нормалната човешка реакция е лекото облекчение, че не сме на мястото на жертвите или техните близки, просто така са устроени хората. Същото така често пишат или казват неща, които не мислят за да събират одобрение от хора, които не познават.
    Паднал е самолет, починали са хора, инцидент като всички други. Най-нормално е да се изчакат мненията на експертите след обстоен анализ на обстоятелствата и черната кутия. Но вместо да се чака, медиите капитализират.

  16. 16 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Днес всички се упражняват в гадаене какво е станало. Хипотези много, но в крайна сметка ще разберем след 2 години какво е станало от "Разследване на самолетни катастрофи" по NG.

  17. 17 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 687 Гневно

    [quote#2:"wisedown"]Медиите си направиха месечните посещения за ден, политиците си направиха добър ПР, белкем вдигнат някой процент рейтинг, но в крайна сметка света продължава да се върти, на ден умират средно по 150000 души, 250000 се раждат. За мен да се скърби за хора, които не са близки е лицемерно, близко до лицемерието на политиците. [/quote]
    Идиьотски изказ по трагедията......в този самолет можеше да се окаже Ваш близък- дете ,съпруга,родител ....или близък приятел и най-важното къде е гаранцията ,че ти няма да се окажеш пасажер в такъв самолет утре????

  18. 18 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#1:"dgidgo"]Трагедия , трябва да летим цялото семеиство през юли , как да летим без страх [/quote]
    По теория на вероятностите трябва да се чувстваш защитен, защото такива аварии стават през 10 години примерно... Значи шансът това да се случи след 3-4 месеца е нищожно малък. Все пак, ако е имало атентат - това е друга работа.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  19. 19 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#9:"Beyond"]Доколкото разбрах самолетът се е отклонил много от първоначалния си курс. Екипажът си е мълчал до последно. [/quote]
    Не е странно, ако срещу екипажа е имало насочени пистолетни дула...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  20. 20 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ze Roberto":


    [quote#19:"Ze Roberto"]Не е странно, ако срещу екипажа е имало насочени пистолетни дула.[/quote]
    Или сърдит компютър...

  21. 21 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ze Roberto":Мен ми се струва , 4е дори и да е нямало атентат , пак могат да измислят , 4е е атентат , за да ни вкарат яко в ,,биг брадъра,, законово и да ни отнемат граждански права

  22. 22 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#13:"Митев"]Катастрофира самолет на нискотарифна компания [/quote]
    ... дъщерна на Луфтханза

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  23. 23 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#13] от "Митев":Със сигурност самолета не е бил в пълна изправност

  24. 24 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 794 Неутрално

    [quote#15:"wisedown"]
    За мен няма как да има искрена съпричастност за нещо, което се е случило на хиляди километри. Най-нормалната човешка реакция е лекото облекчение, че не сме на мястото на жертвите или техните близки, просто така са устроени хората. Същото така често пишат или казват неща, които не мислят за да събират одобрение от хора, които не познават. [/quote]

    [quote#15:"wisedown"]
    Паднал е самолет, починали са хора, инцидент като всички други [/quote]
    Така да е. Учудва ме обаче защо четеш и коментираш под подобна статия. Защо?

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  25. 25 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#21:"dgidgo"]Мен ми се струва , 4е дори и да е нямало атентат , пак могат да измислят , 4е е атентат [/quote]
    Не знам, засега от собственика Луфтханза наблягат, че това е нещастен случай:
    Авиакомпания Lufthansa, которая владеет лоукостером Germanwings, считает причиной авиакатастрофы А320 «несчастный случай», а все остальные версии крушения называет «спекуляциями».
    http://www.unian.net/world/1059526-lufthansa-obyyavila-osnovnuyu-versiyu-krusheniya-airbus-a320-vo-frantsii-smi.html

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  26. 26 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 882 Неутрално

    8 минути без да подадат сигнал за бедствие. Отломките са на 2 кв. километра. Малки отломки. Според мен самолетът се е разбил във въздуха.

  27. 27 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#1:"dgidgo"]Трагедия , трябва да летим цялото семеиство през юли , как да летим без страх[/quote]

    Хайде стига се лигави. Като те е страх, не лети!

  28. 28 Профил на h2s
    h2s
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#25] от "Ze Roberto":

    Демонстрация на перфектен руски. А демонстрацията на перфектен руски е скрита форма на дискриминация, тъй че я по коням и в Гельзинксом комитете...

  29. 29 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#17] от "ytrewq":

    Уважавам мнението! ++++++

  30. 30 Профил на wisedown
    wisedown
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#24] от "Кремена":

    Защото живея в държавата на катастрофата.
    Също така мисля с главата си и се опитвам да споделя различно мнение от фалшивите съпричастности.
    Но явно съм се надишал с европейски въздух, съжелявам.

  31. 31 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Жалко за загиналите и близките им. Трагедия е, огромна.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  32. 32 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    [quote#19:"Ze Roberto"]Доколкото разбрах самолетът се е отклонил много от първоначалния си курс. Екипажът си е мълчал до последно. - цитат на коментар #9 от “Beyond”

    Не е странно, ако срещу екипажа е имало насочени пистолетни дула...[/quote]

    Поне за сега имаше версия за замръзнали датчици.

  33. 33 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 471 Неутрално

    На 5 ноември 2014 година, самолет на „Луфтханза“ със 109 души на борда е бил на 10 хиляди метра височина, когато рязко се спуснал до 1200 метра височина. След това екипажът успял да си върне контрола над машината и да го върне на 9 300 метра височина.

    http://www.focus-news.net/news/2015/03/24/2041729/daily-star-na-5-noemvri-2014-godina-e-imalo-intsident-sas-samolet-identichen-na-katastrofiraliya-dnes-vklyuchvasht-razko-izgubvane-na-visochina.html

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  34. 34 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Все повече факти натежават към отвличане и/или атентат. Дано да греша.

  35. 35 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Като човек, който често лети, много пъти се ужасявам, какво ли е чувството да знаеш, че след секунди ще умреш? Имаше един цитат, че по време на силна турбулентност, в самолета няма нито един атеист.
    Шокът е голям, немските компании са едни от най-сигурните уж. Дано открият причината и предовратят бъдещи подобни инциденти, съчувствам на близките.

  36. 36 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#32] от "victor2":

    Замръзнали са датчици, а не връзката. Защо не са минали на ръчно и визулен контрол?

  37. 37 Профил на clearly
    clearly
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Екипажи на "Джърмануингс" и "Луфтханза" отказват да летят
    след трагичния инцидент, когато днес по обед по неясни причини, във Френските Алпи падна "Еърбъс А320" на нискобюджетната "Джърмануингс", няколко самолета на авиокомпанията и компанията-майка "Луфтханза" не са излетели, съобщи Шпигел онлайн. Много от полетите са били отменени, въпреки че машините са очаквали пътниците на гейтовете. Отменени са полети до Мадрид, Стокхолм и Лондон от Дюселдорф, Берлин и Щутгарт. Причината е отказът на екипажите да летят. Говорител на "Луфтханза" е потвърдил, че екипажите се позовават на "невъзможност да летят", но не може да съобщи причините.

    Самолетът, в който загинаха 150 души, е имал технически проблеми вчера, преди да излети от Дюселдорф за Барселона. Проблемът е бил с клапа, която се отваря и затваря заради колесниците. Говорителят потвърждава за техническия проблем, но подчертава, че е бил отстранен. В Дюселдорф наземният персонал е предлагал на чакащите пътници да наемат коли, тъй като до края на деня няма да има полети. Пътници са се оплакали на "Шпигел" от хаос и липса на координация.
    http://www.segabg.com/article.php?id=744266

    toni
  38. 38 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#5] от "Кремена":
    До коментар [#17] от "ytrewq":

    Не нужно да нападате човека, има доста истина в това, което е казал. Никой не отрича, че е трагедия това, което се е случило, но истината е че на ден умират стотици хиляди хора (около 150 000 ако трябва да съм малко по-точен), и някой от тях умират при още по-нелепи ситуации. И изведнъж от многото смъртни случай на ден медиите хващат 150 и всички скърбят за тях и се възмущават и потресават. Ами за другите 149 850??? Аз не съм забелязал когато има статии за бомбен атентат в Ирак примерно където има 100 човека загинали някой толкова да се трогва, даже това вече не е кой знае каква новина щото е нещо обичайно. Не е ли ценен и живота на тези хора или те са втора категория и не заслужават съчувствие? Та затова масовата истерия около този случай е малко неадекватна на фона на ежедневните безумия, които се случват в света, но се изисква и известно осъзнаване за да проумее човек, че медиите често си играят и печелят за сметка на човешките емоции.

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално
  40. 40 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#35] от "Bluesky":

    Агностиците не сме атеисти и в такъв момент. Мене ме е блъскала кола и почти не чувам с едното ухо, но не съм атеист.

    Не съм и религиозен де. Понеже религиозен и атеист Е практически едно и също, противно на популярните митове.

    Затова с ОГРОМНО УДОВОЛСТВИЕ ще се возя на ербъс скоро пак.

    Use your Illusion
  41. 41 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    До коментар [#30] от "wisedown":

    [quote#30:"wisedown"]Защото живея в държавата на катастрофата.
    Също така мисля с главата си и се опитвам да споделя различно мнение от фалшивите съпричастности.
    Но явно съм се надишал с европейски въздух, съжелявам. [/quote]

    Аз също съм се надишал на най-различен въздух, но където и да съм ходил съчувствието и състраданието се считат за основни добродетели. Надявам се и там където живееш да е така.

    Мнението което си изразил не е по причините или съдбата на загиналите, а до голяма степен е отношение към хората във форума. Това е точно толкова неприемливо колкото и да се изцепиш че живееш някъде си. Казано е, не пръцкай по-високо от задника си.

    Освен това не се пише "съжЕлявам", но явно там където живееш нЕма кой да ти проверява правописа и правоговора.


    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  42. 42 Профил на reality
    reality
    Рейтинг: 725 Неутрално

    На всички ни се иска да има една причина, един виновен, един проблем, който да обясни какво е станало. За жалост, в авиацията, това не е достатъчно. Много парчета от пъзела липсват още.

    Също така не мога да разбера хората, които не са поне малко съпричастни и натъжени. 150 човешки живота угаснаха в един миг на един континент и хич не толкова далеч от нас.

    Stupidity should be painful
  43. 43 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1090 Разстроено

    Ужас, ужас, ужас...

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  44. 44 Профил на cerro_torre
    cerro_torre
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#15] от "wisedown":

    Ти си един искрен човек.
    Това не означава че си безчувтвен. Господа и Дами кой от вас пророни дори и една сълза за хората, хайде да си гороим честно...
    Трагедия е, найстина е жалко за хората... Но защо не е жалко за хората в Нигерия и Украйна, който загиват ежедневно не по - малко като брой.... ама като не ти е задния двор какво ти пука не е новина номер едно.
    За политическото лицемерие съм на 100 процента съгласен ....
    Жалко за загиналите в полета и жалко за всеки отишъл си без време, независимо от обстоятелствата ...

  45. 45 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Много е тъжно,че тази катастрофа отне 150 човешки живота,в това число деца и 2 бебета.Бог да ги прости всички загинали.
    Много летя и ви уверявам,че самолетът е най-сигурното превозно средство,а точно този,който е на Джърман Уингс са наистина добри.
    Истината ще излезе наяве,в това не се съмнявам .Вече откиха 1-ната черна кутия.

    Tony
  46. 46 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 350 Любопитно

    [quote#13:"Митев"]Всичко е било наред, само дето самолетът се е разбил...

    Има нещо гнило!... [/quote]

    И кое е гнилото?

    Гнило би станало, ако разследванията при този инцидент продължат повече от 1 година, както е със сваления самолет от украинската армия!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  47. 47 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 552 Разстроено

    До коментар [#13] от "Митев":

    По авиационните форуми, свързват случая с полет на Луфтханза от Билбао, където екипажа е успял да овладее самолета и да го спаси след сериозно снишаване.

    Става дума, че Еърбуса е изцяло "fly-by-wire" и компютъра решава, кое е правилно и как да тълкува контролите. Някой дори беше споменал, че при открита малфункция в някои от датчиците, компютъра също така решава, кой датчик да приеме за проблемен и на кой да се довери. В допълнение променя ефекта на управляващите контроли и примерно в случая с Луфтханза е променил 50% дръпнат стик да има ефекта на "трим-а" от преди проблема или иначе казано положението което биха имали контролните повърхности за да лети самолета без промяна на височината. Така са го и спасили - през цялото време докато решават проблема, капитана е държал стика на 50% дръпнат, което е позволило да се стабилизира самолета в равен полет.

    Друг проблем и то основен, защото датчици отказват постоянно и не само на самолети, е че няма начин директно да се вземе контрола от компютъра и да се лети по старомодния начин. Само ако мнозинството от датчици бъдат изключени, въпросния компютър решава да се откаже и преминава в алтернативен режим, взимайки стойноста от останалия/те работещ датчик за вярна. Екипажа трябва да прецени, кой датчик е проблемен и на кой да се довери. Когато си яко в стреса, това ми звучи като една садистична руска рулетка....

    Свързват още въпросния проблем с компютъра решаващ всичко и със скоростните загуби и инциденти на Еърбус самолети (Еър Франс, Азиана, Кантас, Върджин)

    Много ги харесвам бусите, ама това което чета днес направо ме кара да се притеснявам. Малко "Литъл Бритън" - computer says no....

    Инак колкото до нискотарифните, това че са такива, не е критерий. В Европа обикновено те са тия, които летят на нови самолети и ги търкалят няколко години, преди да ги шитнат някъде като втора ръка. Е, тая сутрин прибирайки се бях бая притеснен, щото В2500 много странно "клатеха" (като зле балансиран ДВГ) на празен ход, а на пълна тяга имаха различен (доста стряскащ) пулсиращ звук. Може просто да е била по-ранна версия на двигателя, а може и да е бил по-стар самолет (доста стар беше, може би един от първите на авиокомпанията). Ако има пилоти във форума, които да летят на А320 с В2500, да кажат дали съм се притеснявал напразно и това "клатене" е нормално....

    Като цяло... Еърбъс имат доста да обясняват... Защо на военните самолети има въпросния "override", а при пътническите липсва...

  48. 48 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно


    [quote#19:"Ze Roberto"]Не е странно, ако срещу екипажа е имало насочени пистолетни дула... [/quote]
    [quote#20:"Добрин ВЕЛКОВ"]Или сърдит компютър... [/quote]
    До коментар [#47] от "nassaux":
    Имам известни резерви към тези бордови компютри, дето управляват целия полет!
    Не съм компетентен в тънкостите - може би съм от "по-старото" поколение - за мен "бордовия компютър" на самолет, танк, автомобил e.t.c е само помощник, помагащ в бързата обработка на параметри, но крайното решение трябва да зависи от човек! И да мога във всеки един момент да елиминирам компа!


  49. 49 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#48:"Рудолф Сикорски – Exzellenz"]"бордовия компютър" на самолет, танк, автомобил e.t.c е само помощник, помагащ в бързата обработка на параметри, но крайното решение трябва да зависи от човек! [/quote]
    Също мисля така.

  50. 50 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#48:"Рудолф Сикорски – Exzellenz"]Имам известни резерви към тези бордови компютри, дето управляват целия полет! [/quote]

    Не ги управляват, просто, когато пилотът зададе някаква неадекватна команда, компютарът търси потвърждение.

  51. 51 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "dgidgo":

    кураж!

  52. 52 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#50:"wallenstein"]Не ги управляват, просто, когато пилотът зададе някаква неадекватна команда, компютарът търси потвърждение. [/quote]
    Не съм убеден!
    Но както вече писах - не съм много компетентен...
    Обаче все ми се струва, че "Ербъс" се управляват почти изцяло от компа!
    И пост [#47] от "nassaux" комай потвърждава това мое чувство.
    Но пак казвам - не съм "навътре" в тази материя!

  53. 53 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#52] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz":

    Преди време от Боинг критикуваха Ербъсите точно за прекомерните "права"на компютъра(спомням си че дори даваха конкретен пример с радиуса на завиване).Сигурно има и конкуренция в говоренето,но мисля че са прави-човекът трябва да решава-той е създал програмата: щом е в началото,трябва и в края да може да бъде.

  54. 54 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "wisedown":Едва ли някой се интересува от " искреното" ти мнение!

  55. 55 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#44] от "cerro_torre":
    Действително си кула, но нулева!

  56. 56 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Тия Germanwings за една стачка на какви неща са готови... Най-вероятно са бутнали самолета, за да си оправдаят повишението на разходите при евтините полети за да си потушат стачките..
    Ужс!

  57. 57 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 651 Гневно

    [quote#56:"abdul15"]Тия Germanwings за една стачка на какви неща са готови... Най-вероятно са бутнали самолета, за да си оправдаят повишението на разходите [/quote]
    По-добре си легни, след като цяла вечер си се наливал със шльоковица. Определено не си трезвен за да напишеш това.

  58. 58 Профил на cerro_torre
    cerro_torre
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#55] от "mangiafuoco":

    Твоя коментар малко като в детската градина звучи , но поне ми оправи сутрешното кафе. Хайде със здраве

  59. 59 Профил на pourquoi
    pourquoi
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Много неприятна новина. Горките. На мен ми направи впечатление, че последната проверка на самолета е била ден преди да падне. Дано не е грешка по време на прегледа, защото не знам как се живее с подобно нещо.

    Ако има път към рая, то има магистрала към ада.
  60. 60 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#53] от "alteration":

    И в кокпита на Еърбъс решенията ги взема пилотът. Компютърът не е виновен за тази катастрофа. Ако е имало адекватен пилот по време на стръмното снижение, най-малкото той е щял да подаде сигнал за проблем. За мен вероятните причини са две:
    1. Постепенна декомпресия, свързана с неусетна загуба на съзнание, след което някой (вероятно пътник) задава това стръмно снижение и също губи съзнание;
    2. Престъпни действия на някого – член на екипажа или пътник.

    Вижда се добре, че от един момент самолетът започва стръмно снижение, но няма промяна нито в посоката, нито в скоростта. Това е напълно контролирано и ако е имало адекватни пилоти, те няма как да не го забележат. Най-малкото преди преди сблъсъка ще чуят предупреждение "Терен" и ще преминат на ръчно управление, поне завой или издигане ще бъде регистрирано. Такъв тотален отказ на комуникация и управление, а в същото време самолетът да лети коректно, единствено стремглаво спускайки се, е невъзможен! Това го има само по филмите.

  61. 61 Профил на alteration
    alteration
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#60] от "b_d_s":

    Благодаря за разяснението.Голяма трагедия.Не деля народите на по-ценни и по-малоценни,но когато такова нещо се случи в развита страна изпитвям гняв,защото съм убеден,че под някаква форма е човешка грешка-някой не си е свършил работата както трябва.Ако пилотите са необучени или техниката е грохнала или нямат модерни средства за навигация ... ако е бедна страна,да разбереш.Но тук?!

  62. 62 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 794 Неутрално

    [quote#38:"Modestmouse"]Не е ли ценен и живота на тези хора или те са втора категория и не заслужават съчувствие? Та затова масовата истерия около този случай е малко неадекватна на фона на ежедневните безумия, които се случват в света, но се изисква и известно осъзнаване за да проумее човек, че медиите често си играят и печелят за сметка на човешките емоции.[/quote]
    Животът на всеки от нас е ценен. Но човешката психика си има граници на възприятие и оттам реагира само на известен брой емоционални дразнители. Какво печелят медиите от това, не би трябвало да ни вълнува. Емпатията и будното социално съзнание са по-важни от каквито и да е комерсиални цели.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  63. 63 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#62] от "Кремена":

    Извинявам се, но ако човек разчита на масовите медии да го научат на емпатия и будно социално съзнание нещата не са на добре. Тези неща стават с житейска еволюция, четене на подходящите книги и т.н а не с гледане на новини. В масовите медии нещата са изкривени, преобладават основно негативните новини, изпълнени са с политически, икономически и битови скандали, малко от позитивните неща, които се случват биват засегнати а когато това се случва то стила е посредствен и пошъл и отново насочен към някакви евтини битовизми, рядко се обръща внимание на истински ценното. Общо взето медиите добре работят с човешкия страх и масовата психоза, но това е което реално ги продава.

  64. 64 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#57] от "Гарван":

    Що, гадничко ли ти звучи? Ами ако самият пилот го е разбил от немотия и отчаяние? Преди известно време имаше подобен случай - ударила го кризата решил, че е по-лесно да забие носа в земята...

    Помни ми думата - след, като се вдигне пушилката от цялата тази история, пазарът на евтините полети поне в Германия изобщо няма да е същият. Дали е умишлена тази катастрофа или не съвсем няма абсолютно никакво значение, така или иначе трудно би се доказало каквото и да е в този смисъл.

  65. 65 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#64] от "abdul15": Не звучи ми глупаво. Беден пилот в Европа няма, дори и начинаещ първи офицер особенно в немска фирма. Пазарният дял на лоукост компаниите ще расте, щот всеки иска да достигне бързо до целта. Че тук във форума имаше хора, които бяха съгласни да летят прави стига да е евтино.

  66. 66 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#65] от "Гарван":

    [quote#65:"Гарван"]Беден пилот в Европа няма, дори и начинаещ първи офицер особенно в немска фирма.[/quote]

    Почти съм съгласен - Да, но ако си харчи заплатата в БГ, иначе виж ги небедните и алчни пилоти: http://www.dw.de/lufthansa-flights-back-to-normal-after-pilots-strike/a-18333058

    [quote#65:"Гарван"]Пазарният дял на лоукост компаниите ще расте, щот всеки иска да достигне бързо до целта.[/quote]

    В Китай - да, но там и да падат на никой няма да му направи впечатление.. В ЕС - хмм.. дано си прав, но не забравяй че ЕС не е САЩ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK