Подновена е операцията в Алпите за "мистерията с Germanwings"

Самолетът се е разбил на дребни отломки - най-голямата е с размер на лек автомобил.

© Reuters

Самолетът се е разбил на дребни отломки - най-голямата е с размер на лек автомобил.



Във Френските Алпи е подновена операцията по издирване на жертвите и отломките от пътническия самолет на авиокомпания "Джърмануингс" (Germanwings), който катастрофира във вторник при обстоятелства, предизвикващи много въпроси.


Смята се, че всичките 150 души на борда на полета от Барселона до Дюселдорф са загинали. Все още не е обявен официално техен списък или поне националностите им. Изявления на политици и публикации на медии в различни страни сочат, че в Airbus A320 е имало предимно граждани на Германия (вероятно 67, от които цял клас от 16 деца), испанци (около 45) и още 7-8 държави: Турция, Австралия, Холандия, Белгия, Казахстан, а може би също така на Великобритания и САЩ.


Властите предупреждават, че издирвателните действия сигурно ще продължат дни наред, тъй като основното място на катастрофата са стръмни склонове в отдалечен район между градовете Барселонет и Дин.




Днес президентът Франсоа Оланд ще посрещне на мястото премиерите на Испания Мариано Рахой и на Германия Ангела Меркел.


Още вчера в Испания бяха обявени три дни на национален траур. Тридневен траур е обявен от днес в Европа, заяви днес официалният представител на еврокомисията Маргаритис Схинас.


Свещи и цветя се трупат от вчера пред входа на училище "Йозеф Кьониг" в германския град Халтерн ам Зее. Цял клас от 16 ученици и две учителки загинаха в катастрофата.

© Reuters

Свещи и цветя се трупат от вчера пред входа на училище "Йозеф Кьониг" в германския град Халтерн ам Зее. Цял клас от 16 ученици и две учителки загинаха в катастрофата.


В вторник привечер бе открита едната от черните кутии и се издирва тази, която записва разговорите в пилотската кабина. Следствието разчита те по-бързо да дадат отговори за множеството въпроси около катастрофата, определяна като мистерия.


Причината да се говори за загадка е, че половин час след излитането самолетът е започнал рязко спускане при добри метеорологични условия и без да изпрати сигнал за тревога.


Авиокомпанията никога не е имала тежък инцидент, самолетът редовно е обслужван от техническите екипи, а пилотът е с 10-годишен стаж.


Драматичната ситуация е започнала 1 минута след като самолетът е достигнал т.нар. круизна скорост на около 11 500 метра. В следващите 8 минути машината се спуска към планината със скорост, която е два пъти по-висока от нормалната. Контактът с авиодиспечерите е изгубен на височина от 1800 м.
Специалисти казват, че все пак това не е било свободно падане и въпреки претоварването самолетът остава цял и годен за управление.


Подновена е операцията в Алпите за "мистерията с Germanwings"

© Reuters


При критична ситуация на такава височина първата задача на екипажа е да овладее машината и рязко да я спусне по-ниско и да търси място за аварийно кацане.


Но голямата въпросителна е защо не са изпратили никакъв сигнал за проблем на борда. Екипажите са обучени това да е първата им реакция, след като възстановят контрола.


За да нямат време да изпратят SOS, вероятно е трябвало да се борят с катастрофална криза като внезапно угасване на двата двигателя, разхерметизиране на пилотската кабина или откъсване на важна част от самолета.


"Луфтханза", която е собственик на "Джърмануингс", заяви във вторник, че единствената им версия е "злощастно стечение на обстоятелства", и напомни, че всички други теории освен тази за инцидент са спекулации.


Белият дом във Вашингтон коментира, че засега няма данни за терористично нападение.


Френски специалисти посочват, че щом отломките не са разпръснати на километри разстояние, значи самолетът се е ударил цял в земята, а не се е разпаднал по време на полет.


"Гардиън" цитира авиационни специалисти, твърдящи, че и при срив на двигателите би трябвало с такъв еърбъс да може да се планира по-продължително време. Дейвид Лиърмонт от изданието Flightglobal коментира в "Туитър": "Използваните от германци А-320 не се разбиват по време на полет. Не и днес. Този случай е странен."


Дейвид Глин, разследващ авиационни катастрофи, допълва, че ако се вярва на данни от сайтовете за проследяване на полети, самолетът е губел височина с малко под 1000 м на минута, което би трябвало да изключва версията за експлозивна декомпресия. "В същото време е твърде бързо за планиране. Изглежда, говорим за контролирано спускане."


Тони Кейбъл, старши следовател от катастрофата на "Конкорд" през 2000 г. - предишната толкова голяма трагедия на френска територия, посочва възможност за загуба на контрол над машината и/или объркване на екипажа. Според него не е изключено да са отказали важни уреди или те да са подавали погрешна информация - включително докато е нямало видимост поради преминаване през плътен облак - а пилотът да е разбрал това твърде късно, за да избегне удара в планината.


Припомня се и инцидент с британски A319, произведен в същата година, който през 2005 г. при излитане от лондонското "Хийтроу" за 90 секунди претърпява тотален срив на електрозахранването и уредите. Но Кенан Шайб, главният пилот на "Джърмануингс", казва, че компютърната система на катастрофиралия самолет неотдавна е била обновена.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Има една закономерност в последните самолетни катастрофи и тя е,че пилотите не са подавали сигнали за бедствие до контролните кули,(взривения самолет е друга тема).На мен ми прави това впечетление.Малко преди катастрофите връзките прекъсват.

  2. 2 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#00:"Дневник"]Кенан Шайб, главният пилот на "Джърмънуингс" казва, че компютърната система на катастрофиралия самолет неотдавна е била обновена.[/quote]А дали причината не е именно в "подновяването" на компютърната система?

  3. 3 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    До коментар [#1] от "chicago514":
    Знаеш ли с каква компютърна система са управлявани самолетите, които имаш пред вид?

  4. 4 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Разстроено

    До коментар [#1] от "chicago514":
    До коментар [#2 и 3] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz":
    Заформя ми се една конспиративно-терористична теория!
    Дано се окажа НЕ прав, че иначе става страшно... не ми се мисли направо!

  5. 5 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Гледайки снимките не забелязвам следи от силен пожар/взрив в резултат на удара със земята. Не трябва ли в резервоарите да е имало доста гориво, при положение, че е измината само около 1/3 от маршрута?

    http://rodenivbg.com
  6. 6 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Изглежда все едно до последно са си мислили, че държат нещата под контрол и нищо фатално няма и изведнъж нещо се е бъгнало. Или не са изпратили сигнал, понеже са искали да прикрият нещо и после нещата са излезли извън контрол.
    Но пак изглежда адски нелогично.

  7. 7 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Само догадки!
    Нека видим какво ще кажат черните кутии.

  8. 8 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#2] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz": Зависи какво имаш впредвид под подновяване, а също и коя комп. система за управление на коя система. Под подновяване може да се вземе и месечният ъпдейт на навигационните данни. Не се вързвай на журналистически партенки, които нищо не разбират. Докато не се намери и анализира FDR flight data Recorder, ще са само догатки.

  9. 9 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 583 Неутрално


    До коментар [#3] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz":

    Според както движим догадките си, катастрофата е предизвикана от "защита" на системата, която се е включила, за да я съхрани ?
    Само като го помисля - изтръпвам ...

  10. 10 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Дали някога ще стане ясно, какво точно се е случило на борда?
    Мир на душите на загиналите!
    Днес в Германия със самолет е трябвало да се прибере друга група ученици, били на езикови курсове в Испания, но децата отказват да се качат на самолета, много са уплашени, горките, чух, че с тях има психолози и ще се търси алтернативен превоз, да ги върнат в дома им.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  11. 11 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    Като отчетем факта, че машината е 25-годишна с близо 60 хил. часа във въздуха и 47 хил. излитания и кацания е обясним отказът на доста екипажи на компанията да летят днес от Дюселдорф.

    Напоследък прави впечатление упорития отказ на всички авиокомпании да влязат във века на комуникациите. Какво означава "нямали връзка" и само наземния радар давал някаква представа за курс и височина на полета. Гротескно е в 21 век да се търси физически черната кутия, при положение, че тази информация без затруднения може в реално време да се предава и записва на земята. Ако аз мога да следя температурата вкъщи от телефона си, какво им липсва на авиокомпаниите?

  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#10:"Barcelina #Je suis la libertad"]Дали някога ще стане ясно, какво точно се е случило на борда? [/quote]
    Убеден съм и ще стане доста бързо. Всички компании, производител, държава имат огромен интерес от това. Тук няма политика за ралика от МН17.

  13. 13 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    От всичко което изтече по средствата за масова информация ми се губи нещо. Никъде не стана въпрос за реакцията на наземният контрол като са видяли на радара несанкционирано снижение. Викали ли са самолета и тн.

    chavo64
  14. 14 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Версията,която изглеждаше най-вероятна в първите минути беше замръзване на pitot tubes , което дава грешни сигнали на бордовия компютър и той решава да свали носа автоматично, за да избегне stall (свободно падане, заради липса на скорост и подемна сила), в този случай автополотът постоянно бута носа надолу, за да може самолетът да набере подемна сила. Подобен случай е имало и ноември с Еърбъс А321 на Луфтханза, но там пилотът успява да изключи бордовия компютър.Тук трябва да се направи разлика с падането на френският А330 в Атлантика през 2009, тогава при замръзване на сензорите автопилотът се изключва и пилотът уплашен от загубата на скорост, вместо да наведе носа, започва да го вдига нагоре, което причинява stall. Единственото, което предизвиква съмнение в тази версия е фактът, че за 8 минути пилотите не подават никакъв сигнал (падането е бързо и те няма как да не са го забелязали). Поради тази причина версията, че екипажът е бил в безсъзнание също не бива да се изключва, причините може да са загуба на налягане (имаше такъв случай с гръцки самолет и подсъдим български механик) или пък отровни/задушливи газове в кабината (проблем случил се с А320 при кацане на German Wings в Кьолн през 2010). Засега поне е ясно, че не е бил терористичен акт, експлозия или отделяне на части от самолета във въздуха (видно е то факта, че не се променя курса и скороста). В момента най-вероятно немците проверяват и екзотични версии, като самоубииство на пилота (случай в Азия преди години) или нещо подобно. Предполагам, че тази седмица ще разберат какво е станало, но ударът по имиджа на немското въздухоплаване е огромен. Макар и не гарантиращи най-високия комфорт, немските авиолинии и особено Луфтханза винаги са били синоним на безгрешни пилоти и 100%-ва сигурност.

  15. 15 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Версии много,но нека експертите си свършат работата.
    Факт е,че 150 човека,от които деца и 2 бебета са вече на небето.

    Tony
  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#11] от "Lemmy": Отказът на екипажите е, че са преуморени. Голяма част от полетите на стачкуващата ЛХ бяха прехвърлени на дъщерните компании. Дори пуснаха Боинг 777 на Аустриан по вътрешна линия. Като цяло Дойчо, като работодател е голям експлоататор и често нарушава регламентите само и само да печели. Транспондера също изпраща на земята осн.данни за полета и не е неоходимо да има радио разговори. Ако самолета е оборудван с АРИНК или САТКОМ например, на земята се получават данни за полета и работа на системите в реално време при фирмата оператор.

  17. 17 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Като прегледат черните кутии ще има повече яснота..
    Всичко за сега са спекулации..

    Наистина много жалко за пътниците (1/10 от които са деца).

    Всъщност ще трябва да се подготвиме по-често да се случват подобни инциденти.. Усилването на въздушния трафик продъжлава всяка година и колкото повече самолети има във въздуха толкова по-голям е шанса за подобни инциденти.

  18. 18 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 835 Неутрално

    [quote#17:"sv3tli0"]Като прегледат черните кутии ще има повече яснота..[/quote]

    Черната кутия от кокпита била повредена, не могат да я отворят :/

    https://goo.gl/8NG90J
  19. 19 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3070 Любопитно

    До коментар [#16] от "Гарван":

    Така, така... преуморени, няма съмнение - точно така е.

    И при всичките транспондери, саткоми и т.н. никой нищо не знае за случката и само вълшебният флайт рикордър щял да даде ясен отговор. Any thoughts?

  20. 20 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 468 Неутрално

    [quote#14:"Moxito"]Макар и не гарантиращи най-високия комфорт, немските авиолинии и особено Луфтханза винаги са били синоним на безгрешни пилоти и 100%-ва сигурност.[/quote]

    Който иска комфорт и златни прибори да си купи самолет или да пътува в бизнесклас. Това, което очаквам от една авиокомпания е, да постави на на първо място сигурността на пасажерите.

  21. 21 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 660 Разстроено

    [quote#14:"Moxito"]версията, че екипажът е бил в безсъзнание също не бива да се изключва[/quote]

    Това е най-вероятната причина за осемминутното мълчание - в безсъзнание - упоени от изтичане газ (рационално) или обездвижени от нападатели (конспиративно).
    Не спирам да мисля за жертвите и горките невинни деца, загинали на борда. Мир на душите им!

    "Winter is Coming"
  22. 22 Профил на Ognyan Gerassimov
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 619 Разстроено

    "Но Кенан Шайб, главният пилот на "Джърмануингс", казва, че компютърната система на катастрофиралия самолет неотдавна е била обновена." ....

  23. 23 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#5] от "Rauchmann":

    Пожар се получава, когато когато фюзелажа се разпада на по големи фрагменти( съответно по ниска скорост, опит да се планира и приземи на равнинен терен, мека почва гора, дървета и т.н. Когато на масимална скорост под голям ъгъл се врязва в скалисти склонове на планина, следва тотална фрагментация на фюзелажа и от сврхмощна ударна вълна от която керосина не се разлива а се разсеива, издухва просто в въздуха на голямо растояние, просто няма какво да гори . силният взрив съответно ударна вълна издухва и потушава всякакви възможни пламъци....

  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#19] от "Lemmy": Ами да без FDR and CVR няма как да се разбере точно какво е станало. Транспондера дава само осн. инфо за полета №, скорост, височина, курс. АРНИК и САТКОМ са опционални за полети над Европа. В авиацията цените са огромни. Фирмата в която работя, плати по 1мил.$ на самолет да да се оборудват със тези системи. Иначе самолетът не е толкова стар и амортизиран. Важното е как и къде е експлоатиран и подържан. Какво да кажат колегите, които бичат карго на прастари Ан-12, Ан-26, Сааб и т.н. или военните на Миг-21, Фантом или Джагуар.

  25. 25 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Два дена само догадки. Спомням си, че в Украйна при аналогична трагедия, в смисъл пилотите не бяха подали сигнал за бедствие и не бяха се свързали с наземните служби, на втория час вече обявиха причината за катастрофата, кой е виновен, а една държава вече "имаше" даже сателитни снимки. Явно източните авиационни експерти са на светлинна година пред западните.

  26. 26 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Снощи по немските телевизии множество експерти коментираха катастрофата и ми направи впечатление, че като че ли клонят към версията за подаване на фалшиви данни от компютърната система на борда, довело до объркване на екипажа.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  27. 27 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    [quote#14:"Moxito"]подсъдим български механик[/quote]
    Подсъдим беше българинът - главен пилот на компанията, който отговаря за квалификацията и подготовката на пилотите. Чõвекът се отърва с глоба, доколкото си спомням.

    Gunter glieben glauchen globen
  28. 28 Профил на mimeto71
    mimeto71
    Рейтинг: 456 Неутрално

    [quote#14:"Moxito"] В момента най-вероятно немците проверяват и екзотични версии, като самоубииство на пилота (случай в Азия преди години) или нещо подобно.[/quote]


    Това се оказа пълна лъжа тиражирана от авиокомпанията с цел да укрият лошо техническо състояние и да прехвърлят вината!

  29. 29 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 835 Неутрално

    [quote#16:"Гарван"]Като цяло Дойчо, като работодател е голям експлоататор и често нарушава регламентите само и само да печели. [/quote]
    как пък точно го установи това? дойчо го съдят под път и над път кат сгафи нещо като работодател, италианската мафия е нежно котенце сравнено с немските синдикати. синдикатите бяха принудили заводите на мерцесес в боблинген да произвеждат нощем, не щото им трябват повече коли, а за да могат работниците да полуават нощни надбавки към надницата.
    пак казвам, никой не ги задължава да стават пилоти, да получават по 10 бона и да стачкуват по 3 пъти в годината. кат са преуморени или стресирани да ходят да карат трактор в полето!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  30. 30 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 835 Неутрално

    [quote#24:"Гарван"]В авиацията цените са огромни. Фирмата в която работя, плати по 1мил.$ на самолет да да се оборудват със тези системи.[/quote]
    да, и смятай сега на 4 полета по 150 души по 600кинта обезщетение и срив на клиентите на германвингс и луфтханза с 30% за следващите 6 месеца (примерно) колко милиона са...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK