Пилоти на Germanwings отказват да се качат на самолети Airbus

Пилоти на Germanwings отказват да се качат на самолети Airbus

© Reuters



Пилоти на авиокомпания Germanwings са започнали да отказват да изпълнят полети със самолети Airbus след катастрофата във вторник на техни колеги с A320 във Франция, при която загинаха всичките 150 души на борда.


Новината се появи на официалния сайт на авиокомпанията снощи в 22:30 часа българско време. В краткото съобщение не се споменава за марка самолети, но се казва, че "след трагичния инцидент съобщаваме за някои прекъсвания по редовните ни линии. Това се дължи на членове на екипажа, които решиха да не летят със самолети днес (...) "Разбираме тяхното решение, заяви Томас Винкелман, говорител на ръководството на Germanwings. Наложи се някои полети да бъдат отменени."


Според лондонския в."Таймс" става дума за "бойкот" специално на самолети, които са на възрастта на разбилия се 24-годишен А-320. "Манхайм", както се казваше самолетът, е имал 58 300 часа полет. (Средната възраст на флотилията на Germanwings обаче е 9.2 години.)




Това е станало както на германски летища, така и на лондонските "Хийтроу" и "Станстед" и в Манчестър. "Таймс" посочва, че отказът е "по лични причини".


Списание "Шпигел" потвърждава, че отказ от изпълнение на полети е имало в следобедните часове на 24 март в Дюселдорф, но изданието допълва, че са били засегнати и полети с Airbus и на Lufthansa, която е собственик на Germanwings. Става дума за редовни полети до Мадрид, Лондон и Стокхолм.


Във вторник служителите на гишетата препоръчали на някои пътници да пътуват към дестинациите си с коли под наем, тъй като не може да се очаква че полетът им ще бъде изпълнен същия ден. И все пак някои пасажери са били пропускани през проверките за сигурност, въпреки че било ясно, че полет няма да има. "Шпигел" описва ситуацията като хаотична, а комуникацията - не особено координирана. По-късно вечерта във вторник от летищата са осигурили походни легла за пътниците.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 244 Любопитно

    И аз бих отказал... Трябва да се изясни причината за катастрофата. А иначе летенето е безопасно, докато не се случи най-лошото!

  2. 2 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 627 Неутрално

    и аз не бих се качил да карам на самолет ,който е супер стар

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Любопитно

    Може би знаят нещо, което външните не знаят?

  4. 4 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Това е интерсна и притеснителна новина. До сега считах Луфтханза и Германвингс за компании, които държат на сигурността. Явно не е точно така. Много лошо.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#4:"Eisbär"] До сега считах Луфтханза и Германвингс за компании, които държат на сигурността[/quote]

    От стачки не им остава време да работят
    И какво постигнаха - 2,2 % увеличение на възнагражденията. Да се поучат от нашите синдикати, те се борят за 30-50% и не след година, а от вчера.

  7. 7 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    При нискотехнологичните машини възрастта е по малко проблематична. Отказите се неутрализират чрез директно пилотиране. Какво става при силно компютъризиран самолет при подаване на грешни сигнали поради остаряло окабеляване например. Изход има, но е един тежък процес на взаимодействие компютър пилот. Лесното обучение и издигане на капитани с тия самолети, понякога е играе лоша шега.

    chavo64
  8. 8 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#5] от "Lemmy":

    Опитвам се да разбера какво искате да кажете и не успявам! Може би си мислите, че хората в Зимбабве са по-ниско качество от вас!?
    Ами след такова изказване аз лично не съм сигурен!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  9. 9 Профил на Михаил Марков - Прост народ, слаба държава!
    Михаил Марков - Прост народ, слаба държава!
    Рейтинг: 451 Весело

    Дежурните коментари на специалистите не закъсняха...... от всичко разбита хората тука бе.... да се чуди човек как висят по цял ден в някакъв форум, на не са вече милионери....

    ГЕРБ и БСП+ДПС не са двете страни на монетата, а едната! Гражданското общество е другата! С тези политици, Русия не е част от Европа и цивилизования свят!
  10. 10 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 451 Неутрално




    Малко усилие от страна на PR на Boeing - и готово.



  11. 11 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Ако знаят нещо, добре е пилотите да кажат. А това, което аз знам, е че родните лоукостове имат около 30 минути между кацане и полет - това не е достатъчно за проверка на всичко. Например багажите трябва да се подредят симетрично и спрямо товара и височината на полета - за това едва ли има време. Между другото, нашите бабанки по летищата не го правят и при "скъпите" полети, а нахвърлят багажа както им дойде. А някога стюардесите да са ви подреждали в лоукоста? Това също е задължително - симетрично, и т.н. изисквания, които съм сигурен че не се спазват. Нека и нашите пилоти на лоукостове да признаят, че ги карат да правят по няколко полета на ден, често по извънредни направления (поради закъснения и др.) по които понякога летят за първи път!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5284 Неутрално

    [quote#2:"In my world"]и аз не бих се качил да карам на самолет ,който е супер стар [/quote]

    Няма такова понятие "стар самолет". Един самолет може да лети и 50 години, ако се поддържа както трябва. При поддръжка се заменят елементи с нови и един добре поддържан самолет е почти нов винаги.

  14. 14 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 727 Неутрално

    В крайна сметка може да са отказали да летят заради психическо състояние в резултат на катастрофата. Може да имат загинали приятели сред колегите.

    Все едно след като загинат 150 души при инцидент в мина, на следващия ден да има някои, които не се чувстват в състояние да слязат под земята на работа.

    @)----,--'--
  15. 15 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    До коментар [#7] от "chavo64":

    +++++++++

    Напълно Ви подкрепям! Добавете и остаряването на метала и появата на пукнатини в металните конструкции и обшивката и ще сте много близко до истината. Самолет на 25 години е твърде остарял не само като метална конструкция, но и като технология и може да се управлява само от много опитни пилоти.

    А пилотите на Луфтханза се борят за пенсиониране на 55 години. Радиацията на 10000 метра е много голяма и има много слу.аи на рак на мозъка

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  16. 16 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "chavo64":

    точно катастрофиралата машина нали е имала нов бордкомпютър...

  17. 17 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 619 Весело

    До коментар [#11] от "gun":

    как искаш да те подреждат стюардесите ?
    По височнина , гръдна обиколка ?!? За малък самолет центровката може да се прави с разместване на пътници , ама е абсурдно в 100 - 200 местен самолет да се прави центровка с разместване на пътници. Като получаваш място в самолета да не би да си въвеждаш килограмите ?

  18. 18 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Разстроено

    Germanwings и Lufthansa много сериозно да се замислят какво ще правят и как ще го правят, освен това да го правят много бързо, защото пътниците като започнат да ги избягват, тогава ще стане още по-лошо!
    Напоследък тотално си саморазрушиха добрата репутация!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  19. 19 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2691 Любопитно

    А на какви самолети искат да летят, може би предпочитат Ту, Ил и Сухой?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  20. 20 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    като знаят, че ги поддържа джоинт венчър с ТИМ как да искат да се качат

  21. 21 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#12] от "BIKER":

    ???? Какво расистко има в това? Всички знаем, че в Африка, южно от Сахара, има занижени изисквания за сигурност и самолети, които не могат да минат тестовете в Европа или САЩ, там спокойно ги минават, поради което всъщност повечето африкански компании нямат право дори да прелитат над Европа. Но изискванията им не се прекалено ниски, там също рядко стават катастрофи с реактивни самолети, ерго това е от полза за всички, самолетите се използуват максимално дълго, а и африканците имат възможност да летят, вместо да пътуват с камиони, което там е доста по-опасно от полета със самолет... и, между другото, Зимбабве е може би най-расистката държава в света, където човек може спокойно да бъде убит, просто защото е със светъл цвят на кожата и това не се третира като равностойно с убийството примерно на тъмнокож човек...

  22. 22 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Разбирам ги, въпреки че са писнали на всички със стачките си и не само в Луфтханза.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  23. 23 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#14:"MyTwoCents"]

    В крайна сметка може да са отказали да летят заради психическо състояние в резултат на катастрофата. Може да имат загинали приятели сред колегите. [/quote]
    Става въпрос за едновременен отказ на 30 екипажа в рамките на 24 часа. А тази бройка определено прави впечатление.

    http://rodenivbg.com
  24. 24 Профил на achoo
    achoo
    Рейтинг: 8 Гневно

    Силно манипулативна спрямо Аербус новина . Луфтханза не са губили самолет досега - нормално е хората да са разстроени.

    Процесите по проверка в Европа са много стриктни и самолета е бил в топ форма, за да е в експлотация.

    След малко пътувам със самолет на Луфтназа и съм спокоен.

  25. 25 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Оф Дневник, от кой техникум ги набирате тези Ваши журналисти, бива ли такава некадърност???

    Няма такава новина, има няколко екипажа, които са отказали да се качат снощи без значение какъв е самолета, по простата причина, че са загубили близки приятели в катастрофата и не са били в стабилно емоционално състояние да пилотират.

  26. 26 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    Пилотите най добре си знаят защо отказват.

  27. 27 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#24] от "achoo":

    Не е съвсем така. Проблемът се състои в това, че техниците могат да проверяват само за дефекти, за които се знае, че може да има. Върви се по списък и се отмятат неща, както и при техническите прегледи, където в момента автомобил може да мине прегледа, дори и с дефектирал борд-компютър или неработеща стабилизационна програма, просто защото тези неща ги няма още в списъците за задължителен технически преглед. Самия преглед те го правят наистина много съвестно и нещата, които са в списъка 100% са били ОК. Но има много елементи, които не се проверяват, просто защото досега примерно не са давали дефект... и така се получава прецедент. "Манхайм" е един от първите самолети от този модел (А319/А320), т.е. от него се учат, кои елементи дефектират и кои не. Може да се окаже, че на всички А320 над 20 години трябва да им се смени нещо.

  28. 28 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Самолет на 24 години си е летящ ковчег.
    Тези приказки как всичко било сменено и потдръжката била добре ги разправяйте на някой друг.
    Има стареене на метала на материалите, да не мислиш че сменят всяко болтче ???
    Метала е постоянно под напрежение кабината се херметизира и разхерметизира има налягане ... с времето материалите остаряват и стават по крехки.
    Много е възможно да е имало разхерметизиране и за това пилота да е почнал да намаля височината ...

  29. 29 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Луфханза изтърваха топката този път.
    НЕ МОЖЕ ДА ПУСНЕШ САМОЛЕТ НА 24 ГОДИНИ ЗА НИСКОТАРИФЕН ДА ФЪРЧИ КАТО АВТОБУС ИЗ ЕВРОПА.
    Точно този модел е почнал да дава дефекти.
    Много е вероятно от старостта на метала да се е разхерметизирал като е стигнал 10 000 метра.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Абе какви глупости пишете? Германуингс нямат друга марка самолети в този клас! Да се оспорва сигурността на А320 е абсурд. Както и да се твърди, че 24 годишен самолет е опасен заради възрастта си.

  32. 32 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#29] от "ivt26316017":

    Много си далеч от авиационната материя. Не пиши глупости! Относно стареенето на метала си има цикли. Сама по себе си една разхерметизация не може да доведе до катастрофата, без да има поне още два проблема, единият от които със сигурност човешка грешка.

  33. 33 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#28] от "ivt26316017":


    [quote#28:"ivt26316017"]Много е възможно да е имало разхерметизиране и за това пилота да е почнал да намаля височината ... [/quote]

    Засега индикациите са, че не пилотът е намалил височината, а бордовият компютър... радарните данни показват, че самолетът се е движил в режим "приземяване" - все едно пред него има писта и той се снижава към нея. Не се е спускал прекомерно рязко, което би било логично, ако кабината се разхерметизира и преди всичко: не се е отклонил от курса си, т.е. не е почнал да завива, както би станало, ако се наруши целостта на обшивката и съответно аеродинамиката...

  34. 34 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#31:"b_d_s"]Абе какви глупости пишете? Германуингс нямат друга марка самолети в този клас! Да се оспорва сигурността на А320 е абсурд. Както и да се твърди, че 24 годишен самолет е опасен заради възрастта си.[/quote]

    А320 има много модификации ... като по новите нямат почти нищо общо със старите (единствено че изглеждат по един и същи начин).
    Тия работи че 24 години не е много ги разправяйте на някой друг.
    Както и че няма разлика между кола на 1 година и на 10 години.
    Най-вероятно поради прекомерната си възраст самолета се е разхерметизирал.

  35. 35 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#31] от "b_d_s":

    веднъж да се съглася и аз с теб кренвирш, ако почнеш да гледаш реално и на футболна тематика, цена няма да имаш

  36. 36 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#7] от "chavo64": Проблемът наистина е много голям и лошото е, че няма скорошно решение. Бранша се развива с огромни темпове особенно в Азия и има голяма нужда от квалифициран персонал. От друга страна вече са малко фирмите които сами обучават и финансират курсистите. Другите искат готови пилоти, които сами трябва да плащат за обучение и тайп рейтинг. Поради огромната сума, обуч. компании за да са конкурентни съкращават обучението до мин.необходимото. Въобще един дяволски кръг.

  37. 37 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 405 Разстроено

    [quote#28:"ivt26316017"]Самолет на 24 години си е летящ ковчег. [/quote]

    Поредните глупости от "авиоинжинерите" в този сайт.

  38. 38 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#32:"b_d_s"]Много си далеч от авиационната материя. Не пиши глупости! Относно стареенето на метала си има цикли. Сама по себе си една разхерметизация не може да доведе до катастрофата, без да има поне още два проблема, единият от които със сигурност човешка грешка.[/quote]

    Ахаа не може ... като се разхерметизира и пилота като загуби съзнание ... и айде ... отиде тя. Като Кипърският.
    Как си обясняваш липсата на комуникация от страна на пилотите???
    Трафик контрола като ги е видял че снижават е почнал да ги търси ... 8 минути няма отговор ...

  39. 39 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#28] от "ivt26316017":

    Нискотарифната американска авиолиния Allegiant Air, имат средна възраст на флотилията 22 години.

    По твоята логика колко катастрофи имат досега?

  40. 40 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#32] от "b_d_s":

    Прав си, но в интерес на истината падналия самолет е бил доста близо до лимита цикли и му е предстояло пенсиониране или минаване през програма за удължаване на експлоатацията.

    Т.е. това макар и минимално повишава рискът и има вероятност катастрофата да е в резултат на умора на материала и пропуск при инспекциите.

  41. 41 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Най-вероятно е станала разхерметизация.
    Паника пилотите почват да снижават ... ама докато снижават губят съзнание ... и не се събуждат повече за да го изправят и той се забива в планината.

  42. 42 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    И още нещо за всички който казват че не бил стар.
    Самолета е произведен през 1988 година.
    Черната кутия е по стар модел ... не записва всичко ... не е толкова надеждна ... което ще затрудни значително разследването.

  43. 43 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 405 Неутрално

    [quote#42:"ivt26316017"]И още нещо за всички който казват че не бил стар. [/quote]

    Казваме само, че стар не означава по-предразположен да катастрофира.

  44. 44 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#11] от "gun":

    Кои са тези "родни лоу-кост", че ми е любопитно? Ще ме зарадваш ли, че вече и ние имаме такава компания?
    30 минути на летище между полетите не влияе на сигурността, просто иска перфектна организация за да се получи. Но тези, които го правят летят на нови самолети. Когато остареят ги продават на компании, които не са лоукост и имат възможност между полетите да се отстрани някой възникнал проблем. В авиацията има стандарти и те не се пренебрегват, защото последствията са брутални. Самите Германунгс на са стандартна лоукост компания, каквито са Изиджет, Раянер и Уизер. Тези, последните не са собственост на други компании и летят на нови самолети. 5.5 години е средната възраст на самолетите на Раянер. 6.2 на Изиджет, 3.9 на Уизер.

  45. 45 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    [quote#15:"vxa15365434"]Добавете и остаряването на метала и появата на пукнатини в металните конструкции и обшивката и ще сте много близко до истината. [/quote]
    Ти какво мислиш, че тези самолети ги юркат, докато не се разпаднат във въздуха? Периодично се проверява (и то не "на око"!) за състоянието на носещите елементи от конструкцията.

  46. 46 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#40] от "abdulhazred":

    Бъди сигурен, че в лимита цикли има изобилие от резерв. А и един проблем не сваля самолет, освен ако не го тресне голям метеорит.

  47. 47 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Факт е че пилотите освен че са започнали снижаването (рязко) друго не са правили ... не са намалили скоростта (за това се разбил със страшна сила) не са комуникирали с трафик контрола ... не са правили опити за завой и маневри ...
    Което ме кара да мисля че са били в безсъзнание.
    От какво изпада пилот в самолет в безсъзнание ... от декомпресия.
    Да не говорим че имаше такъв слувай с Кипърския ... но там дори не успяха да започнат снижаване ...

  48. 48 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#42] от "ivt26316017":

    Моделът е от 1988, иначе този екземпляр специално е произведен през 1990/91...
    А и кутиите му са нови, едната даже вече я намериха, тази, дето записва разговорите в пилотската кабина. Между другото това с разхерметизирането на кабината и пилотите, загубили съзнание не става: в секундата, щом налягането се понижи, автоматично им се спускат кислородни маски. Техните са многократно осигурени. Загуба на съзнанието може да има, само ако кабината НЕ се разхерметизира, а примерно се обгази (инцидент, терорист?), което сензорите не го засичат и съответно не спускат кислородните маски...

  49. 49 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#34] от "ivt26316017": Друже много си далеч от авиацията. Всеки самолет си има АМП, който се заверява годишно от САА на съотв. държава. Вътре са има всички проверки съобр. с часовете, циклите и възрастта на самолета и типа на оператора спрямо къде оперира. Има си и специалните НДТ за конструкцията. Ако 24г. е стар какво да кажат тези които летят на Ан 12, Ан 26,Сааб или военните на МиГ 21, Фантом, Джагуар, Ф1.

  50. 50 Профил на novak_76
    novak_76
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Пилотите на Germanwings отказват да летят по лични причини. Може би не им е позволено да кажат истината...

    Страх ги е, да не би да ги обвинят и тях в предумишлено убийство без да са виновни?

    По този начин искат може би да спасят още човешки жертви.


    ------------------
    На тази височина летят по това време и прелетните птици.

  51. 51 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#21:"minusm"]Всички знаем, че в Африка, южно от Сахара, има занижени изисквания за сигурност и самолети, които не могат да минат тестовете в Европа или САЩ, там спокойно ги минават, поради което всъщност повечето африкански компании нямат право дори да прелитат над Европа.[/quote]

    Нищо общо с темата, но ми е много смешно когато чета "компетентни" изказвания за Африка, които "всички знаете". Само за информация слагам линк към саита на Етиопските линии, (една от наи бедните Африкански страни), картата показва че летят не само до Европа, а и до Америка, Австралия, Азия, а флотилията им се състои от наи-модерни Боуинг 787 Дримлаинер, изобщо неща за които в България можем само да си мечтаем.
    http://www.ethiopianairlines.com/en/network/default.aspx

  52. 52 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Поради глупостите, които чета тук ви препоръчвам да почетете статии от европейските средства за информация, където може да намерите мнения на авиоспециалисти, диспечери и пилоти. Самолетът се е спускал равномерно, но четири пъти по-бързо от нормалното,което предполага форсмажорни обстоятелство. Фактът,че пилотите не са се свързали с диспечерите, означава,че са имали много по-важен проблем за решаване. По протокол при разхерметизация се действа точно така.

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  53. 53 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#41] от "ivt26316017":

    Пилотите имат кислородни маски. Също така биха докладвали. По-скоро може да не са херметизирали самолета, което обаче трябва да е обвързано с още поне два проблема.
    Не съм съвсем сигурен, но мисля, че маските в салона падат сами (и могат да се използват кратко време), докато в кокпита не, но могат да си използват продължително.

  54. 54 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#33] от "minusm":

    Не е така. Спускал се е прекалено бързо за снижение за приземяване, но не достатъчно бързо за снижение при разхерметизация. В същото време скоростта е запазена, а курсът въобще не е мръднал. Прилича все едно някой друг (не пилотът) е врътнал врътката на автопилота и го е настроил да снижава с 3500 фута в минута. Но самолетът не е снижавал точно с тази стойност и тук не съм сигурен дали това е нормално. Със сигурност обаче не е управляван ръчно.
    На мен ми прилича, че или някой нарочно е разбил самолета, като е направил единствено корекцията за снижаване, или почти всички неусетно са се озовали в безсъзнание и някой със сетни сили е успял да даде корекция на автопилота преди да изпадне в безсъзнание. Но това последното предполага още нередности в поддръжка или пилотиране.

  55. 55 Профил на vava
    vava
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Къде точно се споменава "Еърбъс"?

    "Пилоти на авиокомпания Germanwings са започнали да отказват да изпълнят полети със самолети Airbus," -- това може и да е така но не го казва компанията, както вие пивете.

    Ето какво се казва в съобщението:

    "Due to emotional distress, some crew members are also unfit for service today. Germanwings understands these circumstances, as crew members have lost beloved colleagues in the incident."

    Между другото нито една световна медия не е писала, че не щат да се качват Еърбъси.

  56. 56 Профил на Zaphod Beeblebrox
    Zaphod Beeblebrox
    Рейтинг: 684 Разстроено

    До коментар [#25] от "abdulhazred":

    Да и аз така четох. Докато не прочетат, черните кутии всичко ще са само спекулации на журналистите.

  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Това ще е тъпо и леко странно. Не си спомням пилотите на Юнайтед да са отказвали да летят на 737 след катастрофата на полет 585 през 1991, или тези на USAir след полет 1493. Или пък поляците след двете катастрофи на ИЛ-62 1980 и 1987. Или който и да е превозвач изпозлвал някога DC-10.
    Катастрофи по технически причини има много в миналото, а на компютъризиран Еърбус още не съм чувал да има такъв инцидент, където самолетът да се е разбил по технически причини и пилотите да не са имали шанс, колкото и да са били добри.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#54] от "b_d_s":

    [quote#54:"b_d_s"]На мен ми прилича, че или някой нарочно е разбил самолета, като е направил единствено корекцията за снижаване, или почти всички неусетно са се озовали в безсъзнание и някой със сетни сили е успял да даде корекция на автопилота преди да изпадне в безсъзнание[/quote]

    Точно, само тези две тези стават. За втората, трябва да е имало лиспа на кислород и повреда в аварийното подаване на кислород за екипажа. Това може да се скучи, ако при поддръжка системата е била изключена и после техниците не са я включили когато са свършили. Но пък би трябвало да има сигнал кокпита за това.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#58] от "deutschwagen":

    Да, аз затова казвам, че ако не е нарочно разбит, за другата теза трябва да има няколко причини. Сама по себе си нито една не може да направи белята.

  60. 60 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#51] от "labby":

    От много "компетентност" та се скъсахте, бе колега! За Вас Етиопия "южно от Сахара" ли е??? Вие правите ли разлика между Етиопия, един от най-древните културни региони в света, единстввената африканска държава останала независима в колониалната епоха, и примерно Зимбаве или Уганда???

  61. 61 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#54] от "b_d_s":

    Ами допадат ми тезите Ви. Само не знам, защо адресирате коментара си към мен, аз просто обясних, че в момента фактите, които се изнасят по новинарските агенции, не сочат към разхерметизиране на кабината като причина за инцидента. Всъщност Вашите и моите предположения почти се припокриват...

  62. 62 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 994 Разстроено

    Аз и като пътник не бих се качила в момента. Една катастрова си е достатъчно психарско... А не дай Боже, да имаш загинали близки....

  63. 63 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#16] от "buran":

    Говоря за окабеляването - жици и фишки.

    chavo64
  64. 64 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Точно.

    chavo64
  65. 65 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#61] от "minusm":

    Имах предвид, че това не се припокрива с параметрите на снижение за приземяване. Било е било по-стръмно, отколкото е наборът на височина при излитане. И в същото време по-плавно отколкото може да понесат пътуващи и екипаж при внезапна нужда да се слезе на ниво с повече кислород.

  66. 66 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#60] от "minusm":

    Етиопия наистина е доста различна от останалите африкански държави като интелект на жителите си, но иначе е много бедна.
    Обаче Етиопските авиолинии са едни от най-добрите, ако не и най-добрите в Африка. От 1948-ма до преди 2-3 години нямаха нита една катастрофа ! При това се поддържат от местен персонал за разлика от повечето африкански авиокомпании.

  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#61] от "minusm":

    Защо да няма индикации за разхерметизиране? Има случаи на некатастрофално разхерметизиране, което няма да промени курса (който се държи от автопилот). Може и просто да има загуба на налягане/кислород, както при Хелиос 2005, което да накара пилотите да страдат от хипоския, ако не успеят да сложат кислородните маски, или ако не работят. Именно в тякъв сценарий те биха изрбали режим на снижаване на автопилота.
    Също така трябва да се прави разлика между борния компютър (всъщност 3) и автопилот. Като кажеш, че бордният компютър прави нещо сам, излиза все едно има загуба на контрол върху самолета и системата за контрол (която използва бордните компютри) вече не слуша командите на пилотите (или на автопилота). Съвсем друго е да е бил въведен режим на снижаване на автопилота. А и не става въпрос за приземяване. Приземяването е процес, който трае 20-30 минути и има различни етапи на захода. Въпросният самолет тук не е търсил писта, а просто се е снижавал (и даже е изравнил траекторията на края, според информацията която имаме)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#63] от "chavo64":

    Това за "подаване на грешни сигнали" от бордовия компютър поради стари кабели кога се е случвало? Няма такъв случай, поне аз не съм чувал. И този инцидент не прилича "грешни команди" - биха изглеждали много по-хаотично и екстремно. Екипажът има начин да се справи с такава потенцална опасност - натискат две копчета отгоре. Така беше направено когато самолет на Луфтханза миналата есен започна снижаване заради замръзнали датчици на ъгъла на атака. Колкото и да е компютъризиран самолета, един подготвен екипаж винаги може да поеме контрол.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#28] от "ivt26316017":

    ако не друго, става ясно, че България всеки разбира от футбол и политика, а явно и авиационна сигурност и безопасна експлоатация на самолети.

  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#69] от "buran":

    В България сме специалисти по всичко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Правенето на генерални изводи за един или друг производител на самолети е колкото прибързано, толкова и некомпетентно на този етап.

  72. 72 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#68] от "deutschwagen":

    Има случай и те са най необяснимите откази. Обикновено се оправят с пълно обезточване на самолета. При Аеробуса има три нива на даунгреидване на системата и не винаги се "хващат" и трудно се реагира от екипажа. Но това не е мое предположение за катастрофата. Не правя такива в случая.

    chavo64
  73. 73 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#67] от "deutschwagen":

    Нека само да уточним, че приземяването трае 20-30 минути, понеже самолетите не летят директно към пистата, а идват от различни посоки, трябва да се изчакват взаимно итн. самият процес в идеалния случай трае по-малко.
    Иначе наистина имаше вчера някакви материали, че е възможно пилотите да са изгубили контрол и компютърът да е подал командата за снижаване (по неясна причина), а не пилотите...
    Аз не отричам Вашите аргументи, които звучат логично, поне за мен като неспециалист. Просто исках да подчертая, че не приемам мнението на един друг колега тук, който твърди, че е напълно сигурно, че кабината се е разхерметизирала и това Е причината.

  74. 74 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#44] от "b_d_s":

    Аз пък твърдя, че 30 минути престой между 2 полета са твърде малко - ясно е, че се гонят печалби и се изстисква максимално летателния ден. Освен това твърдя, че в един летателен ден обикновено ЕДИН екипаж изпълнява при лоукостите всичките 4-5 полета - ти в кондиция ли ще си да направиш 2 пъти София-Стара Загора и обратно - при това с колата си? Освен това твърдя - което всеки летял на родния лоукост го знае (нарочно не казвам името му) - закъсненията, нощните полети, за да се хванат евтините часове за кацане - допълнително изнервят екипажа. Един такъв самолет, ако изпусне дестинация, се пренасочва към друга - извънпланова за пилота и понякога непозната - това е стрес. Допълнително си пусни видео от една скрита камера за кражбите, за да видиш как се товари на нашите летища. Мога да ти напиша още и за нефелните след 24 ч. работа стюардеси, които след работа ги бръчкат на чек-ина - въобще див капитализъм. Многократен свидетел съм как ръкоплясканията при кацане не са само куртоазни и обичайни...

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#72] от "chavo64":

    Е дай примери за тези случаи на "отказ". Даунгрейдването е именно начин да се премахнат грешни команди, при наличието на грешни данни. Винаги има сигнал за тревога когато стане това.
    Ако пилотите трябват да се месят, стига им да педизвикат алтернативен режим. Но в подобен случай, колко време ще им трябва да реагират на евентуално снижаване от 11000м?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#74] от "gun":

    30 минути са твърде малко за какво? Тук говорим за сигурност. 30 минути престой не са проблем за сигурността, а и те обикновено са повече. А това колко часа на ден може да пилотира един пилот далеч не го решава авиокомпанията и правилата за това са железни. Включително се стига до това самолет и пътници да останат на летището заради изтекли часове на екипажа.
    Любопитно ми е – коя е родната лоукост авиокомпания? Определено не знам да има такава.
    Нощни полети? Сигурно искаш да кажеш вечерни. Има ги във всяка авиокомпания. А нощните са само при големите, обикновено междуконтинентални, където лоукостът засега не играе. Пренасочване – случва се рядко, но за сметка на това при всички.
    Да се твърди, че лоукост е по-опасен от другите е невежество! Също толкова наивно, колкото да се твърди, че А320 е опасен самолет.

  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#73] от "minusm":

    [quote#73:"minusm"]Нека само да уточним, че приземяването трае 20-30 минути, понеже самолетите не летят директно към пистата, а идват от различни посоки, трябва да се изчакват взаимно итн[/quote]

    Не само. Започват снижаване от 10-11000м. Дори свободно падане би било около 4 минути. От самото начало на снижаването до финалния заход се променят много величина - посока, сорост, вертикална скорост. И кой е казал, че пистата винаги ще му е на път на самолета (и то винаги правилната страна) Просто няма директна траектория за кацане е не би имало дори и да е единатвен самолетът.


    [quote#73:"minusm"]Иначе наистина имаше вчера някакви материали, че е възможно пилотите да са изгубили контрол и компютърът да е подал командата за снижаване (по неясна причина), а не пилотите...[/quote]

    Материали винаги ще има. Имаше и материали (и то на ниво министерство), че екипажът бил дал сигнал за тревога, н отова се оказа невярно. А в случай, че наистина бирдният компютър е изкарал самолета извън контрол и е почнал някаква кманда за снижаване, освен че не са се намесили, защо пилотите не са комуникирали цели 8 минути? Просто такива неща водят към други изводи.

    Разбира се, не бих казал, че със сигруност е разхерметизиране. За сега няма конкретни доказателства. Може и да е било отвличане, може би дори и самоубийство, просто загуба на кислород, или дори интоксикиране от изгорели газове от системата "bleed air", която потенциално може да накара един екипаж да припадне. Но защо тогава се спускат и кой дава командите? Може би става въпрос за някаква странна комбинация от факти, но спсукането с по-висока вертикална скорост е нещо, което един екипаж би направил при загуба на кислород.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#75] от "deutschwagen":

    Не ми се спори пък и не ми е идеята. Знаеш ли "сигнала" за първото даунгреидване при Аербуса и колко често се пропуска, когато е в малко по сложна обстановка?! Пример на тренажора. Не правя предположения за катастрофата, Пак го казвам.

    chavo64
  79. 79 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#78] от "chavo64":

    Ами не знам колко често сте пропуска, но първото ниво на дегенериране (алтернативен режим) води до незабавна загуба на autoflight (автопилот и autothrottle), което трудно се пропуска. Дори екипажът на АФ447 забеляза дегенерирането до алтернативен режим фактически веднага.
    А и това въпросно дегенериране не води до "грешни команди", а загубата на протекциите - това дава повече контрол на екипажа, не на бордния компютър.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  80. 80 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    [quote#13:"vassilun"]Няма такова понятие "стар самолет". Един самолет може да лети и 50 години, ако се поддържа както трябва. При поддръжка се заменят елементи с нови и един добре поддържан самолет е почти нов винаги.[/quote]

    Абсолютно същото казаха снощи Ники Лауда и председателя на сдружението на Пилотите в Луфтханса (също пилот на А320) - юе възрастта на самолета е без значение, че може безкрайно да с еподменят части и практически една стара машина е също толкова годна за летене, колкото и една нова.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  81. 81 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#77] от "deutschwagen":

    Пак повтарям, Вашите аргументи ми звучат логино, но не съм специалист, така че не мога да се изкажа компетентно. Споделих, какви идеи/предположения съм видял в други форуми.
    Факт е, че снощи (това го даваха и по телевизията) доста екипажи отказаха полети на Джърмануингс, което може да означава, че има информация или слух, че станалото е технически проблем, който може да се повтори всеки момент... декомпресията на кабината обаче може да се случи на всеки самолет и е част от "нормалния" риск, не би било логично да се бойкотират точно определени самолети по тази причина...

  82. 82 Профил на СССР
    СССР
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#80:"Jessika"]Абсолютно същото казаха снощи Ники Лауда и председателя на сдружението на Пилотите в Луфтханса (също пилот на А320) - юе възрастта на самолета е без значение, че може безкрайно да с еподменят части и практически една стара машина е също толкова годна за летене, колкото и една нова.[/quote]

    Еми какво да каже председателя на сдружението на Пилотите в Луфтханса, че Луфтханза ползва стари самолети и за тва падат ли?
    Естествено че ще си защити авиокомпанията.
    Факт е че другите авикомпании лятят със самолети до 10 години ...
    Пък ти се качи на 25 годишната каруца, дето не си знае летателните часове.

  83. 83 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Гневно

    До коментар [#74] от "gun":

    ми като им е стрес на пилотите, да се откажат от 10 000 кинта на месец заплата и пенсионирането на 50 и да ходят на копат картофи на полето. природа, чист въздух, никъФ стрес. да им го натаралянкам и на пилотите и на чудото, не стига че получават една камара пари, не стига че стачкуват под път и над път, ама и горките стрес имали и не искали да летят!!! е каква е тази наглост?? който не му харесва да си подава оставката и да ходи на полето !!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  84. 84 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivt26316017":

    Ами не, сдружението на пилотите гледа интересите на пилотите, не на авиокомпанията. Случва се и да са в конфликт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  85. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#81] от "minusm":

    Може би не е бойкот, а шок от случилото се и неспособност да работят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 86 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#85] от "deutschwagen":

    Ами бойкот си беше. И то на определени машини... И Винкелман с такава измъчена физиономия го съобщи, че страшно да му стане на човек. Значи в Джърмануингз са много дисциплинирани по принцип, така че отказ от летене наистина падна като бомба тук в Германия...Ако беше Луфтханза, сигурно никой не би си помислил нищо, те принципно често си стачкуват...

  87. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#86] от "minusm":

    Кой казва, че е бойкот - медиите ли? Тази компания има почти изцяло авиопарк от А320. Освен да бокотират старите самолети, но не ми се вярва. Според мен става въпрос за неспособност да работят от шока - изгубили са колеги и приятели.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 88 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#87] от "deutschwagen":

    Да, старите вероятно. Ставаше въпрос за четери полета, а не за всички полети на компанията, които са десетки... И че не са се намерили резервни екипи, които да поемат тези полети и ги канселираха...Съобщението беше "отказват по лични причини, които не интересуват компанията и тя не ги коментира"... оттам дали е страх или неспособност за работа поради шока... това и двете са интерпретации, съобщението НЕ посочваше конкретната причина... Малко е странно, когато на едни три или четири машини никой не иска да лети, дори и резервните екипажи, които по принцип имат интерес, защото за това получават допълнително пари, а заплатите в Джърмануингз не са като в Луфтханза, че да са се ояли и да ги мързи...

  89. 89 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Ниско тарифните компании постоянно се чудят как да съкратят разходите, накрая капанът все някъде ще щракне. Въпрос на време. Преди няколко години една от тези авиокомпании имаше даже идеята да съкрати втория пилот за да спести. Смятаха да подготвят една от стюардесите да приземи самолета при проблем ако пилота загуби съзнание. Ако го бяха въвели все някога щеше да стане голям гаф от тази мярка за намаляване на разходите.

  90. 90 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#88] от "minusm":

    http://www.wdr2.de/aktuell/flugzeugabsturz-fragen-und-antworten-100.html

    Не съм си правил труда да го превеждам, но видях "unfit to fly"

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  91. 91 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#3:"hodounski"]Може би знаят нещо, което външните не знаят?[/quote]

    Е, как можа да го кажеш това! Довечера няма да мога да спя от любопитство...

  92. 92 Профил на Максим
    Максим
    Рейтинг: 691 Весело

    Френският инженеринг се доказа Както казвали сръбските майстори - "пичка, мачка и борче - не правим!"

    Sic transit gloria mundi...
  93. 93 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#89] от "atk57379412":

    Не съм много сигурен за сериозността на идеята, ама една от тези компании искаше да има правостоящи при полета.

  94. 94 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 451 Любопитно

    До коментар [#2] от "In my world":

    Нали не си мислиш, че като е нов, няма да падне ?

  95. 95 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#92:"Максим Александров"]Френският инженеринг се доказа...[/quote]

    Самолетите от фамилията Аирбус-320 се сглобяват в Хамбург:

    http://www.airbus.com/company/worldwide-presence/airbus-in-germany/

    Самолети от серията Аирбус 320 са толкова сигурни, колкото и конкурента им Боинг 737. В света летят над 5 000 самолети от тази серия - А-318, А-319, А-320 и А-321.

  96. 96 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#84:"deutschwagen"]Ами не, сдружението на пилотите гледа интересите на пилотите, не на авиокомпанията. Случва се и да са в конфликт. [/quote]
    само дето авиокомпанията като фалира, или и паднат два самолета, и уволни 50% от пилотите да ме светнеш кой освен синдикатите има полза от това?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  97. 97 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#87:"deutschwagen"]Според мен става въпрос за неспособност да работят от шока - изгубили са колеги и приятели. [/quote]
    четири екипажа спонтанно решават, че загиналите са им най-добри приятели?? айде де!
    я опитай ти утре да се обадиш на щефа 5 мин преди среща с клиент и да кажеш, абе шефе, днес не ми се работи, нема да дойда.......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  98. 98 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 912 Неутрално

    [quote#41:"ivt26316017"]

    Най-вероятно е станала разхерметизация.
    Паника пилотите почват да снижават ... ама докато снижават губят съзнание ... и не се събуждат повече за да го изправят и той се забива в планината. [/quote]

    мда,те пилотите нямат кислородни маски та да загубят съзнание...аре малко по-сериозно

  99. 99 Профил на novak_76
    novak_76
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Кой шофьор не го е страх от сърни на пътя?!

    Кой пилот не го е страх от прелетни птици във въздуха?!

  100. 100 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#14] от "MyTwoCents":

    вчера ме тресе 1 час турболенцията ,пътувах със същия вид самолет ,викам си ,какво ли може да стане ,ама тресе ,а двигателите ту спират ,ту се пускат ,ама нищо не стана ,но трудно ще се кача скоро пак да събирам нерви заради туристически прищявки ,на колата ми е най сигурно ,от 87 ма съм шофьор и да чукам на дърво ,нямам инциденти засега ,а и карам винаги здрави и нови коли и никога нощем





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK