Самолет на руската авиокомпания UTair кацна аварийно в Санкт Петербург

Снимката е архивна

© (cc) Aero Icarus via Flickr

Снимката е архивна



Пътнически самолет Boeing 737 на руската авиокомпания UTair кацна аварийно на летището "Пулково" в Санкт Петербург, съобщи агенция "Интерфакс".


Информацията е била потвърдена и пред "Ройтерс" от говорителка на компанията.


Самолетът е изпълнявал полет от Москва до Санкт Петербург. Според източник от службите за спешна помощ на борда има над 80 души.




Причината за аварийното кацане е отказ на един от двигателите.


"Самолетът се приземи благополучно, никой не е пострадал", казва източникът на "Интерфакс".


UTair е третата по големина авиокомпания по брой пътници в Русия. Над 60% от фирмата са собственост на пенсионен фонд на петролната компания "Сургутнефтгаз". През 2014 г. с UTair са пътували 11.2 милиона души, което е със 7% повече в сравнение с 2013 г.


Икономическата криза обаче се отрази много негативно на авиокомпанията. Тя е съдена от редица кредитори зарани неплатени дългове и обяви фалит по седем серии облигации на обща стойност 10 милиарда рубли миналата година.


UTair поиска държавни гаранции, които да помогнат да преструктурира дълга си от около 168 милиарда рубли (2.95 милиарда долара).

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    големите самолетни аварии винаги се движат по двойки. Проследете в последните години как една голяма катастрофа до няколко дни е съпроводена с друга по-малка

  2. 2 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#1] от "stanislavdi":
    Аз съм сигурен, че на тези самолети освен това им е минала черна котка на пътя.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  3. 3 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От самолетни катастрофи (граждански) миналата година са умрели под 1000 души, като постоянно намаляват последните поне 20-30 години.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Чакаме повече информация.

  5. 5 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1671 Весело

    До коментар [#2] от "Никола Георгиев":

    Не са само котките. Намесени са и рептилите в самолетните компании, летищата и правителствата.
    SLO4AINOS??
    NE MISLQ!!1!!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  6. 6 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    [quote#2:"Никола Георгиев"]Аз съм сигурен, че на тези самолети освен това им е минала черна котка на пътя.[/quote]
    2014:
    24 юли по време на полет, Гао, Мали Air Algerie McDonnell Douglas MD-83 116
    17 юли разбил се край с. Грабово (Донецка област), Украйна Malaysia Airlines Boeing 777-200 298
    2013:
    17 ноември при повторен опит за заход, Казан, Русия Tatarstan Airlines Boeing 737-500 50
    16 октомври при повторен опит за заход, Паксе, Лаос Lao Airlines ATR-72-600 49
    2011:
    26 юли близо до Гелмим, Мароко Royal Moroccan Air Force Lockheed C-130 Hercules 78
    8 юли при кацане, Кисангани, Демократична република Конго Hewa Bora Airways Boeing 727 53
    2010:
    22 май при кацане, Мангалор, Индия Air India Express Boeing 737-800 158
    17 май 100 km северно от летището в Кабул, Афганистан Pamir Airways Antonov An-24 43
    12 май при кацане, Триполи, Либия Afriqiyah Airways Airbus A330 103

  7. 7 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    И сега като се почне с тия ми ти аварийни кацания (дето сигурно стават по десетки такива на ден) и като се почне с ексклузивни невероятно драматични репортажи, където на един самолет му светнала една лампичка и хората преживели страшния ужас на неизвестното какво значи тая лампичка чак до безпроблемното си кацане. След всяко такова нещастно събитие почват да се търсят допълнителни такива (под вола теле), че да засилим малко и без това драматичната история.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Весело

    на снимката е ТУ-154. За сведение на редактора !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    [quote#2:"Никола Георгиев"]Аз съм сигурен, че на тези самолети освен това им е минала черна котка на пътя.[/quote]
    Просто статиска френд, не говоря за котки, късмети, свръх сили или прочие глупости

  10. 10 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#1] от "stanislavdi":

    по-скоро никой не обръща внимание на такива аварии, докато не падне някой самолет, а самите самолети отдавна могат да кацат и без никакви двигатели, естествено пак зависи от разстоянието между тях и пистата, както и височината им

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%B8%D0%BD%D0%B3_737 за сведение на редактора

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 541 Неутрално

    За разлика от германския , този го управляват пилоти - не компютри.

  13. 13 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА"
    [quote#8:"КМЕТ В СЯНКА"]на снимката е ТУ-154. За сведение на редактора !!! [/quote
    ===С мъъъъънинки букви пише:
    АРХИВ

  14. 14 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#5] от "Pray for BG!":

    Не са рептили, Анунаки са

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    До коментар [#1] от "stanislavdi":

    Не. Новините за самолетни аварии се движат така, а не авариите. Винаги когато има самолетна катасрофа, журналистите започват да следят фиидовете от авиокомпаниите и ни докладват за всеки проблем. След земетресение, започват да следят сеизмичните сайтове.

    Винаги след някаква по-фрапираща случка се представят новини за подобни такива.

    Журналистиката така работи - за тях е важно показателя на брояча най-долу в сайта да се върти. Съдържанието е второстепенна величина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#2] от "Никола Георгиев":

    Миналата година освен в Украйна и Мали имаше катастрофа и в Тайван...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  17. 17 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#12] от "xyha":
    За разлика от германския , този го управляват пилоти - не компютри. [/quote]
    ========
    Тъкмо се чудех как досега никой не се е изказал за съвецките пилоти и ВОТ!
    Молодец!




  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    До коментар [#13] от "костича":

    ето ти подходящи АРХИВНИ снимки https://www.google.bg/search?q=UTair+737&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=1YgSVYfzAqL9ygOywoDwBA&ved=0CB8QsAQ&biw=1525&bih=667&dpr=0.9

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#3] от "Никола Георгиев":

    абе намаляват ,ама мене още ме тресе самолета ,с който снощи се прибрах от Дубай , 1 часа тресе без да спира ,а пътниците трепереха ,имайки пред вид съобщенията за падналия самолет от абсолютно същия вид ,има риск винаги

  20. 20 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#18] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Кмете,
    В бързината да си първи с новината няма време да търсиш точната снимка!


  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 925 Любопитно

    [quote#10:"chepokalipsis"]а самите самолети отдавна могат да кацат и без никакви двигатели[/quote]
    Верно? Кога се очаква да ги научат и да излитат без двигатели? Шансът да приземиш такова голямо нещо без двигатели клони към нула, това не е делтапланер.

  22. 22 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#17:"костича"]

    До коментар [#12] от "xyha":
    За разлика от германския , този го управляват пилоти - не компютри. [/quote]
    ========
    Тъкмо се чудех как досега никой не се е изказал за съвецките пилоти и ВОТ!
    Молодец! [/quote]
    Мисля, че човекът е искал да каже, че компа управлява по-зле от човека, поне в екстремни случаи. Доказателството е паркирания самолет в р. Хъдсън от Пилота.

  23. 23 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#21] от "Yotce":
    [quote#21:"Yotce"]Шансът да приземиш такова голямо нещо без двигатели клони към нула, това не е делтапланер. [/quote]
    ====
    При добро стечение на обстоятелста(височина и близост на подходящо летище) става.
    Мислено е и за това, защото имат сравнително добър коефициент на планиране(glide ratio).

  24. 24 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Що ли под новината за немския самолет не ни се дава информация за състоянието на компанията,въпреки че е дъщерна на Луфтханза и стачкуващите пилоти,които са против третирането им като пилоти втора категория с сравнение с пилотите на Луфтханза?
    Що отклоняват вниманието от самолета,чийто двигател е отказал,а ни дават сведения за компанията?

  25. 25 Профил на meet
    meet
    Рейтинг: 381 Весело

    ТЕЯ ЗАЩО ЛЕТЯТ С БОЙНГИ БЕ?
    Нямат ли си там някакви руски самолети?
    Американски самолети-уууу гнус.

  26. 26 Профил на meet
    meet
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#12] от "xyha":

    Хубаво е че е пролет.
    Искам да кажа че няма снегорини да се пречкат на някакви си там самолетчета.

  27. 27 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#6] от "stanislavdi":
    Cum hoc ergo propter hoc

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  28. 28 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#16] от "angevins":
    В Украйна нямаше катастрофа, а терористичен акт (вероятно погрешка).

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  29. 29 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    [quote#27:"Никола Георгиев"]Cum hoc ergo propter hoc[/quote]
    не мисля, че е закономерност. Просто статистика. Кой как чете статистиката си е негова работа

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8528 Неутрално

    Какво става с тази авиация.Скоро хората ще се плашат да се качат на самолет.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK