Втората черна кутия на падналия A-320 е открита без записващо устройство

Реми Жути, президент на агенцията за разследване на авиационни инциденти на Франция.

© Reuters

Реми Жути, президент на агенцията за разследване на авиационни инциденти на Франция.



На мястото, където във вторник се разби германският пътнически самолет А-320, е намерен само корпусът на втората "черна кутия", но не и записващото устройство, което би трябвало да е в нея.


Това заяви френският президент Франсоа Оланд, който посети мястото на трагедията с германския канцлер Ангела Меркел и испанския премиер Мариано Рахой. "Скъпа Ангела, спъки Мариано, бъдете сигурни, че ще открием всичко и ще осветлим обстоятелствата около тази катастрофа", каза Оланд.


"Ройтерс" цитира президента, според когото продължава издирването на устройството, в което се съхраняват последните данни от апаратурата на борда.




Мариано Рахой, Франсоа Оланд и Ангела Меркел гледат склоновете на Френските Алпи, в които се разби пътническият самолет със 150 души на борда, повечето от които германци и испанци.

© Reuters

Мариано Рахой, Франсоа Оланд и Ангела Меркел гледат склоновете на Френските Алпи, в които се разби пътническият самолет със 150 души на борда, повечето от които германци и испанци.


По същото време разследващият екип обяви, че успешно е извлечена информацията от първата "черна кутия", която бе открита привечер във вторник. В нея се съхранява звукозапис на разговорите в пилотската кабина.


По неофициална информация на германския в."Билд" една минута преди да започна рязкото спускане на Airbus A-320 на авиокомпания Germanwings пилотът е потвърдил получаването на указания от френските диспечери, след което е прекъсната комуникацията.


Запечатаната кутия, в която бе доставена повреденото, но все пак съдържащо запис, устройство, регистрирало разговорите в пилотската кабина.

© Reuters

Запечатаната кутия, в която бе доставена повреденото, но все пак съдържащо запис, устройство, регистрирало разговорите в пилотската кабина.


Екипажът не е отговарял на запитванията на въздушния контрол в следващите 10 минути, след което е изчезнал от радарите.


Реми Жути от агенцията за авиационна безопасност BEA заяви, че започва детайлна работа с адуо файла, за да се разбере какво има на него, да се интерпретират гласовете и звуците, което ще отнеме най-малкото няколко дни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    В кой век говорим за някакви допотопни записващи устройства в допотопни кутии,.

  3. 3 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Всичките тези технически данни, съобщени с чиновническо спокойствие са важни, но зад тях е скрита огромната мъка на стотици, дори хиляди, хора - роднини, близки, приятели на тези, които вече ги няма...
    Медиите имат и такава задача - да нормализират подобни трагедии, за да продължим да живеем в наивността, че животът продължава, това са инциденти, рядка случайност, която няма нищо общо с щастливото прекарване на живота до дълбока старост за милиарди хора... И понеже всички живеем в тази заблуда, винаги сми шокирани при тежко заболяване, катастрофа, инвалидност, смърт... А те са неизменна част от същия този живот.

    Бог да прости душите на загиналите!

  4. 4 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Как така без записващо устройство?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  5. 5 Профил на Мамата
    Мамата
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Абе тука много странности взеха да стават. Самолет разбил се на парчета, колкото футболна топка. Няма черни кутии, или ако ги има са деформирани.
    Нещо смърди. ИДИЛ?

  6. 6 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Как без записващо устрпйство??

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#4:"angevins"]Как така без записващо устройство? [/quote]
    Бюджетна кутия

  8. 8 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Това устройство е имало среща с много остра скала...

  9. 9 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Само да не вземе да се окаже, че кутията си е била празна на борда...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Е какво толкова се чудите - кутията и тя може да се счупи.
    Изпданало е (устройството, което се намира в кутията).
    Което не пречи, да продължат да го търсят.

    Иначе за малките парчета ... ами представете си какво се случва, когато няколко десетки тона се изджасат в скалите в 700+ км в час.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  12. 12 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Първата строшена, втората празна..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 526 Разстроено

    Да бе да,аре моля ви се,някой здраво се опитва да не се разбере какво се е случило!

  14. 14 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "taratanki":

    Черната кутия е конструирана така, че да е гарантирано оцеляването ѝ във всевъзможни критични ситуации. Преди да бъде монтирана на борда на самолета, задължително я подлагат на различни изпитания, за да се провери например дали остава здрава след сблъсък с бетонна стена със скорост от 750 километра в час, дали издържа на статична тежест от 2,25 тона в продължение на поне 5 минути, дали устоява на температура от 1 100 градуса по Целзий за един час, както и дали може да престои на дълбочина от 6 000 метра под вода, без да се деформира. За да се улесни намирането им в морските дълбини, при допир със солена вода черните кутии започват да излъчват сигнал. Този сигнал може да се улови в диаметър от около 2 километра. Ясно е, че при това положение е необходимо да се знае с относително голяма точност къде се намират останките от катастрофиралия самолет.
    Т. нар. войсрекордер автоматично записва всички звуци в пилотската кабина - не само разговорите на пилотите, но и автоматичните съобщения на компютъра, радиовръзките със земята, разговорите с останалите членове на екипажа, както и съобщенията, предназначени за пътниците. Устройството регистрира и всички шумове от включването и изключването на бордовите уреди и самолетните двигатели.
    Всички частни разговори на пилотите също попадат в черната кутия. Затова е важно записаните информации да се третират поверително, а личните разговори могат да бъдат анализирани единствено когато се разследват нещастни случаи или самолетни повреди. Записите са с максимална продължителност от 120 минути, след което автоматично се изтриват. Някои от по-старите уреди записват само в продължение на 30 минути. Технически е възможно пилотът да спре записа или да го изтрие. В практиката обаче подобно нещо не се случва.

  15. 15 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Случайни неща в живота има и те в повечето случаи са предизвикани от фактори стоящи извън нас. Ако обаче се размислим сериозно, ще установим, че почти няма случайни неща, свързани с нашите действия или бездействия.

    Самолетните катастрофи са свързани с поредица действия или бездействия.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално
  17. 17 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    [quote#11:"ebeneezer"]Е какво толкова се чудите - кутията и тя може да се счупи. [/quote]
    я порови в гугъл кога последно е имало 2 от 2 счупени черни кутии на самолет

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  18. 18 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 445 Любопитно

    Ааайде пък сега !

    Намерили кутията, ама вътре нямало никой...

    ???

    някой откровено се гъбарка с нас.

    Тая история взе да ми намирсва, нещо ?

    Дано да греша .

    А някой из форума задавал ли си е въпрос - къде са двата двигателя.

    И те ли са станали на парченца ?
    )))))

    Никъде по видеата и снимките не ги видях..

    Изгледал съм много случаи - дори по тежки от този в момента - двигателите винаги са били цели...

    Естествено е да има разрушения по тях , но все пак цели !


  19. 19 Профил на h2s
    h2s
    Рейтинг: 8 Любопитно

    [quote#14:"mahjongg"]Черната кутия е конструирана така, че да е гарантирано оцеляването ѝ във всевъзможни критични ситуации. [/quote]
    Може и да греша, но моята активност се качва в "Гугъл Хром" на момента, тази на самальотите къв й е проблема, че ще й правят кутии и да ги търсят из сокаците?

  20. 20 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#14] от "mahjongg":

    Друго имах предвид... Не може ли всички тези данни да се прехвърлят онлайн някъде на земята...или в облаците... Не в някаква тенекиена кутия, която всеки път четем, че е повредена при катастрофата.

  21. 21 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#19] от "h2s":


    До коментар [#20] от "taratanki":

    Убеден съм, че ако беше толкова лесно, досега да са го направили.

  22. 22 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 581 Неутрално

    НАТО?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  23. 23 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 445 Неутрално

    " ... Не в някаква тенекиена кутия, която всеки път четем, че е повредена при катастрофата. "

    Кутията братле не е "тенекиена", а е направена от титанови сплави.

    отварянето и е почти невъзможна мисия за обикновен човек.

    Това не Ти е рибна консерва с копърка....

    )))

  24. 24 Профил на h2s
    h2s
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#21:"mahjongg"]Убеден съм, че ако беше толкова лесно, досега да са го направили.[/quote]
    Една от промъкналите се информации беше "Цели 8 минути никой от пътниците не е изпратил СМС"; след като е допустимо изпращането на СМС от летящ на 12 километра компютър, всичко друго е изоставане от реалностите. Няма кой да се сети да промени правилата. Повярвайте ми, хиляда пъти по-лесно е да се опитваш да ги спазваш, отколкото да ги привеждаш към действителните състояния (ако им кажеш, че са статуси - друго ще е отношението, ама нейсе...)

  25. 25 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ерих Хартман":

    Титан, титан, колко да е титан. Факт, че често записите са негодни.

  26. 26 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Нещата загрубяха. Самолетът се е разбил 40 минути след старта, тоест резервоарите му са били пълни с гориво, но следи от пожар на склона няма? Черната кутия е празна? Осем минути самолетът пада, но никой не се опитва да си включи джиесема? Знае се, кои са пътниците: Никой ли не е бил онлайн в този момент? Все пак не са били над Тихия океан, а над Южна Франция, т.е. поне няколко телефона са се логнали в мобилните мрежи (винаги има хора, които умишлено или от невнимание не си изключват телефоните)...Трагедията е ужасна, а опасението, че може да се повтори е доста тегаво...

  27. 27 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 352 Разстроено

    Това заяви френският президент Франсоа Оланд, който посети мястото на трагедията с германския канцлер Ангела Меркел и испанския премиер Мариано Рахой.
    -------------------------------

    Отишли са да си оправят малко ниския рейтинг!

    Направили едни тъжни лица, а в същото време в Украйна и Сирия всеки ден загиват поне по 150 човека!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  28. 28 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 352 Разстроено

    [quote#26:"minusm"]Нещата загрубяха. Самолетът се е разбил 40 минути след старта, тоест резервоарите му са били пълни с гориво, но следи от пожар на склона няма? Черната кутия е празна? Осем минути самолетът пада, но никой не се опитва да си включи джиесема?[/quote]

    А диспечерите на полета нищо не са забелязали?

    Всеки самолет се следи с една точка на екрана, има данни за височината на полета, заспал ли е бил диспечера тези 8 минути, че не е влязъл във връзка с пилотите?

    Мистерииите от 1 година са вече три! Първият самолет не го "намериха", вторият кой го свали ПЪЛНО МЪЛЧАНИЕ (ако са сепаратистите щяха да ни залеят с пропаганда, явно не са те, остава армията на Украйна), за този горивото се "изпарило" яко дим, втората кутия празна!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  29. 29 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 546 Гневно

    До коментар [#28] от "такованка $-джия":

    Добре де, тва болшевишките тролове не можете ли поне за малко да замлъкнете? И иначе дразните, но когато почнете да се изхождате и под темата за тази трагедия, направо карате човек да побеснее!!! Кремльовските господари явно са много ограничени, щом не ви спират от спамене под такива теми, където само само затвърждавате негативния имидж на Кремъл...

  30. 30 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 567 Неутрално

    [quote#19:"h2s"]Може и да греша, но моята активност се качва в "Гугъл Хром" на момента, тази на самальотите къв й е проблема, че ще й правят кутии и да ги търсят из сокаците? [/quote]

    Със сигурност грешиш. Има зони и има моменти, в които връзката съвсем не е гарантирана. Такава информация върви но тя се касае до други параметри на полета. Рекордерите гласовия и на параметрите са с доказана надеждност и са способни да съхранят голям обем всякаква информация. Затова няма производител (а те съвсем не са много)който да не ги инсталира на борда на машините си.

  31. 31 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#28] от "такованка $-джия":

    Следващият случай ще е авиолайнер, но с липсващ екипаж и пасажери..

    Какво ли има още да видиме ?

  32. 32 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 868 Неутрално

    абе как така изчезва рекордер от кутия бе? то верно дневник има навика да поднся новините малко по-така, ама...
    тва да не е консерва, че да се отвори и да падне нещо от нея...или има развален телефон някъде, или някой много сериозно лъже......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  33. 33 Профил на oft231057892
    oft231057892
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":
    Как така без записващо устройство?

    Ами така. Веднага след катастрофата към мястото безсшумно лети черен хеликоптер с мъже в черно вътре, вперили поглед в екраните на сканиращи устройства. Локализират втората кутия, която пази параметрите на полета и правят необходимото записващото устройство мистериозно да изчезне. По план се оставя на властите само гласовият рекордер, който няма да даде никаква съществена информация.
    Том Кланси би го написал така

    п.с. прекалено много странности се събраха за тази трагедия. Самолетът пулверизиран на дребни парченца, няма видими следи от пожар, излязоха разминавания във времената - според едни източници - 8 мин, според други 18 мин снижаване, някои официални лица побързаха да отхвърлят версията за тероризъм...

  34. 34 Профил на oft231057892
    oft231057892
    Рейтинг: 352 Неутрално
  35. 35 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Любопитно

    Нищо чудно да е тероростична атака!!!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  36. 36 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    ТерорИстична.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  37. 37 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Разстроено

    [quote#4:"angevins"]Как така без записващо устройство?[/quote]

    Ами при сблъсък в скала с 900-1000 км/ч в какво състояние искаш да е кутията?? Стоманата и тя си има граници.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  38. 38 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#14:"mahjongg"]Черната кутия е конструирана така, че да е гарантирано оцеляването ѝ във всевъзможни критични ситуации.[/quote]

    Е, чак всевъзможни - не. Материята си има граници. При колапс на звезда атомите се сриват, електроните се сливат с протоните и ето ти я неутронна звезда, я черна дупка. В Юпитер водородът става електропроводим от ужасното налягане, нищо че е изолатор при нормални условия...

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  39. 39 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Разстроено

    [quote#15:"klati_mi_se"]Самолетните катастрофи са свързани с поредица действия или бездействия. [/quote]

    Писателят Малкълм Гладуел казва, че са нужни 7 човешки грешки, за да се стигне до смъртта на толкова много хора. Нещата (мърлявщините) са отишли твърде далеч!!! Дори да е било терористичен акт, някой се е издънил колосално щом тия са успели да се качат на самолета (и/или да качат взрив/оръжие на борда).

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#17:"stg"]я порови в гугъл кога последно е имало 2 от 2 счупени черни кутии на самолет [/quote]

    Я ти се порови в Гугъл, кога за последно е имало сблъсък на самолет в скалиста планина с 1000 км/ч?

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  42. 42 Профил на fear1ess
    fear1ess
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#5] от "baba_vuna":

    Самолета се е забил челно в планината със скорост над 700км/ч ако е се движил малко по-бързо направо е щял да се изпари.

  43. 43 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#20:"taratanki"]Не може ли всички тези данни да се прехвърлят онлайн някъде на земята...или в облаците...[/quote]

    Хмммм, мечтаеш си за вездесъщо покритие на високоскоростен интернет/мобилни/сателитни комуникации. И то време ще дойде де... То сателитните ги има, ама са ужасно скъпи. Затова при забежката на малайзийския самолет го проследиха само по контролните пакети (пинг) между самолетния двигател и сателита. И то изчислявайки разстоянието му от спътника чрез закъснението на сигнала и скоростта на светлината! Другата възможна траектория беше към Казахстан, но се оказа, че е поел над Индийския океан...

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  44. 44 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ерих Хартман":

    ++++++++++++++++++++++++++++++

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  45. 45 Профил на oft231057892
    oft231057892
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#38] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
    Е, чак всевъзможни - не. Материята си има граници
    ------
    Поразрових се малко за технически спецификации на т.н. черни кутии.

    Fire (High Intensity)- 1100°C flame covering 100% of recorder for 30 minutes
    Impact Shock - 3,400 Gs for 6.5 ms
    Static Crush - 5,000 pounds for 5 minutes on each axis
    Penetration Resistance - 500 lb. Dropped from 10 ft. with a ¼-inch-diameter contact point
    Hydrostatic Pressure - Pressure equivalent to depth of 20,000 ft.

    Тази, която записва полетните данни е в опашната част на самолета. Струва ми се, че при такива параметри, дори и с 1000 км/ч да се удари самолетът в скалите, кутията би оцеляла. Разбира се, не съм специалист, но продължавам да мисля, че има прекалено много странности.



  46. 46 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    Струва ми се, че излишно си блъскаме главите с догадки.

    При големите пакости обикновено се случва нещо, което е едновременно много просто и напълно невероятно.

  47. 47 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#45:"1024"]не съм специалист, но продължавам да мисля, че има прекалено много странности. [/quote]
    И мен ми се струва, че има твърде много странности събрани на куп!... Или не ни казват всичко от някакви съображения...
    Но като си помисля, че преди няколко седмици катилите от ИД заплашиха Европа с разрушения(на Тауър, Айфеловата кула e.t.c) започва да ми се оформя много неприятна конспиративно-терористична теория!
    Дано да греша и да съм излишно параноичен!

  48. 48 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    До коментар [#38] от "Хитрата сврака - с двата крака!":

    Все пак тук не сме Юпитер, а "черните кутии" се конструират да издържат максимални натоварвания, които могат да се постигнат от даден самолет/машина.
    Щом има дори най-малка вероятност машината да се разбие с 1000 km/h , то "кутията" трябва да издържа удар поне 1200 km/h!
    А дори и да стане ТРУДНО- или НЕ-използваема, но "карантията" ѝ не трябва да изпадне от корпуса - това е АБСУРД!

  49. 49 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Втората черна кутия на падналия A-320 е открита без записващо устройство"

    Е@ем ти и черната кутия! Нали за това е предназначен тоя корпус, да издържа сблъсъци и екстремно натоварване.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  50. 50 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално

    За сведение- BEA информират, че не е вярна информацията за намерена втора черна кутия. Пожаф със сигурност е имало, защото се виждат на кадрите димящи останки, а зоната е камениста и няма нищо, което да гори...

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  51. 51 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#32:"beatles"]абе как така изчезва рекордер от кутия бе? то верно дневник има навика да поднся новините малко по-така, ама...
    тва да не е консерва, че да се отвори и да падне нещо от нея...[/quote]

    Хора, ужасно много сте скарани с физиката!!! Това, че е от титанова сплав, не значи че е "всепомитащо гюлле". При огромната скорост на самолета сблъсъкът със скала или дори с мека пръст е разбиващ! При още по-високи скорости твърдите тела реагират като течности - примерно снаряд уцелва танк. Енергията на отделните атоми е по-голяма от нужното за разкъсване на връзките между тях. А при скорости типични за метеорит или астероид (десетки километри в секунда) се изпаряват (не втечняват) и астероидът, и част от Земята...

    Кинетичната температура я смятаме от формулата: (средна атомна маса)*(скорост на квадрат) = (константа на Болцман)*(абсолютна температура в Келвини). Всички величини в SI мерни единици (килограм, метър, секунда). За титан при скорост от 1000 км/ч (277.8 м/с) се получава... 444 К (171 градуса по Целзий). Уж нищо работа, ама титанът се сплесква и чупи. За снаряд при скорост 3600 км/ч (1000 м/с) е около 1600 К (1327 градуса по Целзий). За астероид със скорост 30 км/с (30000 м/с) е къмто 48000 К (горе-долу пак толкова градуса по Целзий).

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  52. 52 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#45:"1024"]Impact Shock - 3,400 Gs for 6.5 ms [/quote]

    От цялата информация това е важният параметър - устойчивост на разбиване. Скоростта пада от 300 м/с до нула за 0.0065 секунди (примерно). Раздели ги - ускорението е 4705 Gs (4705 пъти земното, или 46154 м/с/с). Доста повечеко е от 3,400 Gs. Дали са 6,5 милисекунди или повече (или по-малко), зависи от направата на планината. Ако е базалт - едно; ако е гранит - съвсем друго!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  53. 53 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално

    NYT информира, че единият от пилотите е бил извън кокпита и при връщането си, почукал на вратата, но никой не отворил. Чували се звуци от по-силно блъскане по вратата. Явно с пилотиращият се е случило нещо, което е довело до неуправляемост на самолета.

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  54. 54 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#46:"Един препатил"]нещо, което е едновременно много просто и напълно невероятно[/quote]

    Съвсем не едно, а доста неща! Около 5-7 и отгоре. При това не безобидни, а престъпно небрежни. Прочети за аварията в атомната централа Three Mile Island. Препоръчвам книгата Outliers на Malcolm Gladwell, и там 7-ма глава ("Етническа теория на самолетните катастрофи". Цялата книга е много интересна де, най-добрата му за мен до сега.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  55. 55 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#48:"Рудолф Сикорски – Exzellenz"]"черните кутии" се конструират да издържат максимални натоварвания, които могат да се постигнат от даден самолет/машина. [/quote]

    Тук бъркаш. При пропадане самолетът може да набере голяма скорост, земното притегляне е силно! Пътнически самолети може и да минат скоростта на звука (и да се разрушат още във въздуха).

    Освен скоростта, другият ключов параметър е времето за пълно спиране от тази скорост до нула (разбиване, трае милисекунди). Зависи в какво се е блъснал самолетът. Виж ми коментар номер 52, дадох примерна сметка.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  56. 56 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално
  57. 57 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Ужасяващи неща започнаха да се просмукват оттук-оттам за чутото от лентата. Изглежда единият пилот е излязал от кабината и не е могъл да се върне. В началото леко почуква, а след това започва да блъска с бясна сила и да се опитва да разбие вратата. Това напълно обяснява факта че пропадането започва малко след достигането на круизна височина когато евентуално пилотът е отишъл до тоалетната. Възможно е единственият останал в кабината пилот да е направил инфаркт или просто да е загубил съзнание.

    Единственото утешително в този случай ще е това че може би е нямало техническа повреда, но пък със сигурност ще има нови регулации. Наскоро имаше подобен случай в щатите когато капитанът остана навън поради повреда на ключалката. За щастие тогава помощникът приземи самолета на първото възможно летище.

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  58. 58 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    Явно трябват нови технически решения, щом събитията от 8 март миналата година насам показват, че на сегашните не може да се разчита много.

  59. 59 Профил на pi4er
    pi4er
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#41] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
    Планини:
    Без Гугъл, че работим:
    1) (Сингапурците) Силк ер 185, 1997, Индонезия.
    2) Нов модел Су (?) на салес трип (рекламно пътуване), пак в Индонезия, май преди около 5 години. Второто не разбрах разби ли се в планината, или стигна кофин корнер и падна.
    Но първото си беше брутално забиване. Нямяше много интернет и сингапурците потайни, но трябва да направят сравнителен анализ на детайлите. Липсваше поне една черна кутия и версията суицид бе само на Боинг.
    3) Имаше и Гаруда 152 то него време, но то беше лошо приземяване на планинско летище, не е за тук.

  60. 60 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    До коментар [#51] от "Хитрата сврака - с двата крака!":

    Абе рохо, що не престанеш с глупостите и дървената философѝя?!?
    Какви кинетични температури, константи на Болцман и прочее параметри си накаканизал, дето хал-хабер си нямаш от тях?
    Какви снаряди и астероиди с огромни скорости те гонят по нощите?
    1000 km/h си е ~300 m/s , но самолетът не е снаряд, а планината не е броня!!!
    [quote#51:"Хитрата сврака - с двата крака!"]При още по-високи скорости твърдите тела реагират като течности - примерно снаряд уцелва танк.[/quote]
    Това е вярно за система проектил-броня и противоречи на предишните ти писаници, щото ако беше вярно за самолет-скала самолетът щеше да издълбае шахта в планината. В сила е когато примерно проектил от обеднен уран/може и молибденова стомана/ или комулативна струя се натресе в танкова броня.
    Самолетът е съвсем друга структура!
    А структурата на скалáта няма нищо общо с бронята!
    Не спекулирай с някакви ПСЕВДО понятия по физика и механика на удар, щото не са ти ясни - само забъркваш по-голяма каша!
    А "кутиите" не се правят от чист титан, въпреки че така говорим във всекидневния език!!!
    Чистият титан не е особено твърд. Правят се от титаново-молибденови стомани!
    При това се поместват така, че кинетичната енергия, дори при челен удар, да не се отдели цялата в/у тях.

    Аман от дървени философи!
    P.S.
    А от ФИЗИКА и МЕХАНИКА понаразбирам - това ми е образованието!

  61. 61 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Весело

    [quote#51:"Хитрата сврака - с двата крака!"]А при скорости типични за метеорит или астероид (десетки километри в секунда) се изпаряват (не втечняват) и астероидът, и част от Земята... [/quote]
    E те тук изтрепа рибата!
    За кометите нищо ли няма да кажеш? Или квазарите?

  62. 62 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Работата с останалия сам пилот в кабината започва да намирисва. Да не се окаже камикадзе?

    Попътен вятър в главите!
  63. 63 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    По протокол в кабината не трябва да остава сам пилот. Ако единищ излезне трябва стюардеса да влезне вътре за да има винаги двама човека в кабината.
    Освен това ключът на врата който нормално трябва да седи в половение "Нормално" разрешава на пилота от вън да влезне обратно с код дори и пилота в кабината да е умрял. Факта че пилота от вън не може да влезне въобще навява на мисълта че позицията на ключа е била в положение "заключено" тогава вече никой не може да влезне вътре.
    Ако пилота просто е получил стрдечна атака или инсулт защо в последния момент ще сложи ключа в положение "заключено"?
    Освен това има много малка вероятност самолета от самосебе си да започне да се спуска толкова контролирано.
    Не всички факти се знаят и затова сега само можем да си говорим за хипотези. Аз се надявах че са се рахерметизирали и всички са загубили съзнание - това би бил по-безполезнен край. Но сега изглежда че са разбрали какво става. И изглежда все повече като самоубийство ... дано да не е. Дано да има друго обяснение.

    California Über Alles
  64. 64 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#21] от "mahjongg":

    Гледах един филм по Дискавъри. Лесно е да се направи и в двата варианта - запис на флеш носител, както и реална телеметрия по радиоканал. Това би позволило много по голямо количество информация да се съхранява при това много по сигурно.

    Но двата авиопроизводителя (основните два) упорито отказват да го направят с оправданието, че ще бъде много скъпо (което е невярно) и ще трябва много време за лицензиране (което яко не се почне, резонно няма и да се свърши).

    Всъщност злите езици в сектора твърдят, че целия проблем е в това, че ако реалната телеметрия върви онлайн, ще цъфнат редица проблеми със сигурността. В момента се записват смешно малко данни в черните кутии и реално само специалисти от двете фирми могат да ги интерпретират. Така голяма част от случващото се на самолета остава вътрешна информация. Всъщност истината е, че в самолета се записват много повече данни от това което има в черната кутия, но тях си ги гледат само специалистите от двете фирми.

  65. 65 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#53] от "InmoInvestments":

    Няма какво да се случи с пилотиращия и самолета да падне от самосебе си. Автопилота и защитните системи ще сработят за това време. Това не е селскостопански самолет, та ако пилота получи удар и падне върху щурвала, машината да забие нос.



  66. 66 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#48] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz":

    Освен всичко друго, кутията не е разположена на носа на самолета. Нито е сложена на нощното шкафче на стюардесата.
    Предполагам е мислено как се намали кинетичната енергия при удар. Тампони, предпазна пяна, балони със сгъстен въздух... абе има хиляди начини, тоя самолет не е конструиран от политици, а от инженери.

    Нещата си отиват на контролирана катастрофа, въпроса е що, бе джанъм?

  67. 67 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#1] от "InmoInvestments":

    А ако не е вярно?

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  68. 68 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Извънземните са разбили самолета и са скрили кутията, а сега техните слуги рептилите и илюминатите замазват очите на народа.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  69. 69 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Току що отворих френската преса. Според източник от разследването, единият от пилотите е излязъл от кабината (не се знае дали първият или вторият пилот) и когато се е опитал да се върне, вратата е била заключена. Чукал е, първо леко, след това все по-силно. Накрая се е опитал да разбие вратата, което е невъзможно, тъй като след 11 ноември вратите на самолетите са блиндирани. Първият пилот е имал 10-годишен стаж, вторият е постъпил на работа в края на 2013 г. и е имал няколкостотин летателни часа. Ако е вярно, не се знае дали останалият в кабината пилот е изпаднал в безсъзнание или умишлено е разбил самолета. Засега няма официално потвърждение.

  70. 70 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#69:"Форд Префект"]опитал да се върне, вратата е била заключена. [/quote]
    Да, тази версия още не потвърдена, но източника е Ню Йорк Таймс. Интересно, няма ли процедура която да позволи да се върне втория пилот, като: да си отключи вратата или да въдеде някакъв код за да отвори вратата?
    И защо остават един пилот сам в кабината?
    Не трябва ли при пилота да остане някой от екипажа докато се върне втория пилот?

  71. 71 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Аман от "специалисти" във форума. И тъпи конспиратори. Самолета е стар, записващите устройства са също вероятно стар модел. Няма нищо чудно в увредена "черна" кутия, при директен сблъсък в твърда скала.

  72. 72 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#70] от "klati_mi_se":

    Има вече цяла статия в Дневник по върпоса, благодарение на един от съфорумниците.

  73. 73 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#65:"niakoi_si"]падне върху щурвала, [/quote]
    Вместо щурвал, този самолет има два джойстика ( като за игра), по един за всеки пилот. Така че ако на първия пилот му прилошее, той може да се падне/ облегне на джойстика и управлението минава в ръчен режим.
    Ако го бутнал по посоката на движение (на долу), самолета забива нос и не може да излезе от това положение докато не се изправи джойстика.
    Изобщо ролята на човешкия фактор е много голяма.

  74. 74 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#27] от "такованка $-джия":
    "Направили едни тъжни лица, а в същото време в Украйна и Сирия всеки ден загиват поне по 150 човека!..."
    Е да, там загиват...Остава да ни кажеш и кой е виновен...вероятно соросоидите, еврогеьовете и най-вече американските империалист...а Капутев в бяло...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK