Пилот на разбилия се А320 е останал заключен извън кабината

Служител на жандармерията в работна палатка на мястото на катастрофата край Сеин Лез'Алп.

© Reuters

Служител на жандармерията в работна палатка на мястото на катастрофата край Сеин Лез'Алп.



Един от пилотите на падналия във Франция самолет на германската авиокомпания Germanwings е останал заключен извън кабината и се е опитвал да разбие вратата, докато самолетът стръмно се е спускал. Това съобщава за "Ню Йорк таймс" източник от разследващия екип, който описва част от съдържането на "черната кутия" с аудиозаписа на разговорите между екипажа.


Няма повече подробности, защото тепърва се изяснява кой от гласовете на кого принадлежи.


"Ню Йорк таймс" представя източника като "високопоставен военен". Според него в началото на полета, продължил около 30 минути преди началото на критичната ситуация, между пилотите се чува "много спокоен разговор".




След това единият от тях излиза и не може да се върне.


"Човекът отвън почуква леко по вратата и не получава отговор. След това удря по-силно и пак няма отговор. Изобщо никой не отговаря. Може да се чуе само как единият опитва да разбие вратата."


Пилот на разбилия се А320 е останал заключен извън кабината

© Reuters


Втората "черна кутия" с показанията на уредите още не е открита. В сряда издирвателните екипи намериха само конзолата, на която е монтирана, но не и записващото устройство.


Данните от звуковия запис само задълбочава мистерията на този етап, тъй като, изглежда, не дава информация за състоянието и поведението на пилота, останал в кабината.


"Не знаем причината защо единият е бил отвън. Но е сигурно, че до края на полета другият е сам в кабината и не отваря вратата", казва източникът.


Реми Жути, ръководител на бюрото ВЕА, разследващо авиационните инциденти във Франция.

© Reuters

Реми Жути, ръководител на бюрото ВЕА, разследващо авиационните инциденти във Франция.


Реми Жути, директор на Бюрото за разследване и анализи, което във Франция се занимава с авиационните катастрофи, каза в сряда, че самолетът Airbus А320 не е избухнал във въздуха, не е имало разхерметизиране и се е блъснал цял в планината.


Траекторията на самолета предполага, че няма падане, а че спускането е било контролирано и е възможно това да е извършвано от автопилот. Една от множеството теории за случилото се допускаше, че екипажът не е бил в състояние да управлява поради пожар или внезапна загуба на налягане в кабината на височина от над 11 км.


Френски високопоставен източник на "Ню Йорск таймс" посочва, че е объркващо защо от началото до края на критичната ситуация никой не подава сигнал за проблем или бедствие и няма никаква комуникация с наземното управление на полетите.


"Не ми харесва това", казва той, като не изключва умисъл. "За мен е много странно - това продължително спускане с нормална скорост и без комуникации при абсолютно идеално време. Засега нямаме никакви свидетелства за технически проблем, така че трябва да допуснем възможност за умишлени действия на човек."


Карстен Шпор, главен изпълнителен директор на "Луфтханза"

© Reuters

Карстен Шпор, главен изпълнителен директор на "Луфтханза"


"Луфтханза", собственик на Germanwings, не разкрива кои са били пилотите и само посочва, че ръководителят на екипажа е ветеран с 10-годишен опит и повече от 6000 часа полети на борда на А320. "Все още не можем да разберем какво се е случило", каза в сряда главният изпълнителен директор Карстен Шпор.  "Луфтханза" никога в историята си не е губила самолет в този участък от полета и не можем да си обясним как машина в перфектно техническо състояние с двама опитни и обучени наши пилоти може да се окаже в такъв ужасен инцидент."


Вътрешният министър Бернар Казньов каза в сряда, че "в момента не изглежда вероятна хипотезата за тероризъм", но се застрахова, като каза, че нито една теория не се изключва.


Една от най-известните катастрофи, причинени от загуба на налягане в самолета, е полет 522 на кипърската авиокомпания Helios Airways  от 2005 г. Тогава бавната декомпресия води до това, че двамата пилоти и всички пътници на борда на  Boeing 737 изпадат в безсъзнание през последните около 45 минути. Машината се движи, докато изчерпа горивото си, и се блъсна в планински склон край Атина, убивайки всичките 121 души на борда. Разследването стигна до извода, че основната причина са поредица човешки грешки, включително пропуски при поддръжката на самолета на земята и пренебрегване от екипажа на предупредителните сигнали по време на полета.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (154)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Другият пилот изглежда е самоубиец и е завлякъл със себе си още 150 човека.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  2. 2 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ze Roberto":
    Или е получил инфаркт ?

  3. 3 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 462 Неутрално

    30 минути след началото на полета едва ли е ходил до тоалетната.
    Има версия че на единия му е прилошало и другия е излязъл да търси помощ/аптечка в сервизния отсек зад кабината.
    Въпроса е защо е сработил механизма за заключване на вратата. Ако останалия в кабината е симулирал прилошаване, то изводите могат да бъдат вече в посока на тероризъм.

    Попътен вятър в главите!
  4. 4 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Повечето тежки самолетни катастрофи изглежда са свързани с човешкия фактор. Дано да се изясни случаят.

  5. 5 Профил на Чавдар Михов
    Чавдар Михов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Вместо да блъска по вратата и да се опитва да я разбие, просто е бил длъжен да въведе аварийния код за отваряне, ако случайно не го е знаел, трябвало е да попита някой от кабинния състав, но ако и те не са го знаели, очевидно екипажът е имал много сериозни проблеми с обучението за справяне с аварийни ситуации.
    www.chavdarmihov.com

    Чавдар Михов
  6. 6 Профил на vangelov.v
    vangelov.v
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това все повече прилича на една от историите във филма Wild Tales: http://www.imdb.com/title/tt3011894/
    Все едно пилота лично се е вдъхновил.

    Не че е подходящ момента, но филма е един от най-силните за миналата година. 8.2/10 рейтинг.

  7. 7 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Ясноооо ...
    Зад тази катастрофа ще се окаже човешкият фактор.
    Дали е самоубиец и/или е получил инфаркт останалият в кабината пилот, тепърва ще се изяснява.
    Всичко това ще доведе до промени в авиационната сигурност, като най-малкото е да се сложи апаратура следяща жизнените показатели на пилотите и ако има проблем автоматично да се отваря вратата на пилотската кабина.

    Жалко за 149 почернени семейства, а за пилота останал в кабината не знам още дали да им съчуствам.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  8. 8 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#5] от "Чавдар Михов":

    Няма авариен код за отваряне на вратата !!!
    Това е така за безопасност при вземане на заложници от екипажа.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Гадно, много гадно. И това се случва в една от най-добре платените и най-задоволените професии в целия свят.

  10. 10 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В САЩ вратите на пилотската кабина може да се отварят и отвън със ключалка с код. Защо това не е така и в Европа???

    #KOЙ номинира бокова!
  11. 11 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#8] от "ironhorse":Току що по NTV коментираха точно тази тема и казаха че код има. На кого да вярвам- на тебе ли или на специалистите от интервüто?

  12. 12 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Нека не украсяваме възможните версии ...

  13. 13 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#10] от "Emergen-C":Явно Е така .

  14. 14 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#13:"magelan"]До коментар [#10] от "Emergen-C":Явно Е така .
    [/quote]

    Не, оказва се, че отварянето с код е възможно на всички Ербъси.
    http://qz.com/370386/this-video-shows-how-a-pilot-might-have-been-locked-out-of-the-cockpit-of-germanwings-9525/
    Защо не са могли да го използват??? Спускането е продължило цели 8 минути!

    #KOЙ номинира бокова!
  15. 15 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#14] от "Emergen-C":

    Това имах предвид. че има код и то 2 - един " нормален" и един авариен:Не си ме разбрал. По-горе просто потвърдих твоето предположение. Пилотът вън от кабината се опитвал да влезе но не можел. Това е възможно само ако се изклüчи механизма за отваряне на вратата.. Странно,много странно.

  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Весело

    До коментар [#11] от "magelan":

    Ами щом искаш вярвай на БТВ.

    То днес всички вестници гърмят, че фалшивите банкноти са 30 % повече, но в докада на БНБ е посочено ТОЧНО обратното.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на Ливон
    Ливон
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Каквото и да се открие - жертвите няма да бъдат върнати... Но е задължително да се разбере случилото се, за да няма, поне подобни, случки!

  18. 18 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#8:"ironhorse"]Няма авариен код за отваряне на вратата !!! [/quote]

    [quote#16:"ironhorse"]Ами щом искаш вярвай на БТВ. [/quote]

    Това е официалното видео на Ербъс за новата врата на пилотската кабина.

    https://youtu.be/ixEHV7c3VXs

    #KOЙ номинира бокова!
  19. 19 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В някои авиокомпании има процедура, при излизане на единия пилот от кабината, да влезе някой от слабинните състав. Така, че ако има някакъв проблем, да отвори вратата и повика/ пусне излизлия пилот.

    chavo64
  20. 20 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Кабинния състав: стюардите.

    chavo64
  21. 21 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 597 Неутрално

    [quote#3:"Читателят"]Има версия че на единия му е прилошало и другия е излязъл да търси помощ/аптечка в сервизния отсек зад кабината. [/quote]

    Няма такава версия, няма и такава процедура. Колкото и да са автоматизирани новите самолети никога не се оставят без контрол. Ако на единият му е прилошало се викат 2 стюардеси - извежда се пострадалият и му се указва първа помощ, другата стюардеса сяда на пилотското място и чете чеклистите или се търси помощ от пътниците. Отделно подобна ситуация незабавно се докладва на наземните служби и се иска нацане на най-близкото летище.

  22. 22 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 809 Неутрално


    До коментар [#16] от "ironhorse":Не живея в Бг и нямам българска телевизия. Гледам немската NTV.

  23. 23 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#22] от "magelan":

    О.К.
    Хубав ден

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ze Roberto":

    За година това може да се окаже втори такъв инцидент?!
    Много неприятни въпроси се повдигат ако версията получи подкрепа...

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#7:"ironhorse"]Всичко това ще доведе до промени в авиационната сигурност, като най-малкото е да се сложи апаратура следяща жизнените показатели на пилотите и ако има проблем автоматично да се отваря вратата на пилотската кабина. [/quote]

    Или просто никога да не се оставя единия пилот сам в кабината - ако единият излезе, да влезе стюардеса при другия.

    (Ако изобщо това е причината за инцидента, разбира се. Не съм много сигурен как човекът от разследващият екип е разбрал, че звуците са от почукване по вратата).

  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1464 Разстроено

    Low cost = low shit! Трагедията е, че редовните европейски авиокомпании не се различават особено в услугата.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    По принцип вратата може да се отключи отвън с код, но има възможност от кабината да се "откаже" отключването, примерно всеки път за по 1 минута. Това обаче предполага съзнателни действия, те останалият в кабината пилот да не е припаднал.

    chavo64
  28. 28 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    Мистерията е на път да се разплете.
    Но ако това е причината, май ще има промени в процедурите на борда на самолетите.

  29. 29 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 930 Неутрално

    черната кутия
    издирвателните екипи намериха само конзолата, на която е монтирана, но не и записващото устройство.
    ----
    след някой ден ще ни преведат по-точно какво точно е намерено...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  30. 30 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Аз съм виждал старши стюардеса(или главната, не знам) да отваря пилотската кабина, със нещо като магнитен ключ, понеже не беше стандартна ключалка. Носеше го на врата! Това пак на А320, но може би не всички самолети от този тип имат еднакви механизми. Предполагам че по-новите А320(след 2001г) ще имат разлика със по-старите, тоест не са еднакви всички А320. Обаче не ми се вярва да няма заключващ механизъм отвътре, който да блокира отключване отвън... иначе заключването е безсмислено. Този механизъм не може да се задейства ей така и то точно когато е сам пилота в кабината.
    Колкото до инфаркта, те точно за това са ДВА пилота, единия ако получи здравословни проблеми другия изобщо не трябва да мърда от мястото си, а веднага да приземи самолета, това е закон! Не съществува процедура във която единия пилот да се прави на Д-р Куин. При инфаркта не се умира за минути, може да се окаже помощ до 2 часа, като най-добре е до 1, той за това време може да приземи самолета, където да му окажат професионална помощ.

  31. 31 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#3:"Читателят"]
    Въпроса е защо е сработил механизма за заключване на вратата. Ако останалия в кабината е симулирал прилошаване, то изводите могат да бъдат вече в посока на тероризъм.[/quote]
    Пилотът останал в кабината може просто да е бил в безсъзнание вследствие на остър мозъчен или сърдечен инцидент. По важният въпрос е КАК така вратата ще се заключи автоматично и другият пилот ще разчита само да му бъде отворено отвътре??? Това е доста опасно.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  32. 32 Профил на pslab
    pslab
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "Emergen-C":

    според видеото .. да може да се отвори отвън .. НО ако този който е вътре може изрично да забрани отваряне отвън .. !!!!

  33. 33 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#32:"pslab"]според видеото .. да може да се отвори отвън .. НО ако този който е вътре може изрично да забрани отваряне отвън .. !!!! [/quote]
    Да, и това надявам се да бъде регистрирано от записващите устройства. Защото ако това е случая, то тогава става въпрос за умишлени действия!

    #KOЙ номинира бокова!
  34. 34 Профил на pslab
    pslab
    Рейтинг: 213 Неутрално

    https://youtu.be/ixEHV7c3VXs?t=52

    ключето има три позиции .. Unlock | Normal | Lock ...
    Предполагам че Unlock е винаги отворена врата
    Normal - заключена с код
    Lock - заключена постоянно

    .. поне аз така смятам

  35. 35 Профил на sheldonm
    sheldonm
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Самолетът започва снишаване няколко минути след като достигна "cruising altitude". Обикновено това е моментът, в който пилотите минават на автопилот и е удачен момент някой от тях да отиде до WC примерно. Оттук нататък вариантите са 2. Първият е този в кабината да е бил сполетян от здравословен проблем и изпаднал в безсъзнание, вторият е умишлено да е изчакал колегата му да излезе, за да разбие самолета. Само дето шансът да му е прилошало точно в този момент е изключително нищожен, но знае ли човек... Все пак в Луфтханза текат големи промени, пилотите са в постоянен конфликт с ръководството, може на някой да му е избило. Преди години при подобни стачки в British Airways техен самолет падна заради неразбирателство между двамата пилоти.

  36. 36 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#30:"deutschland"]
    Колкото до инфаркта, те точно за това са ДВА пилота, единия ако получи здравословни проблеми другия изобщо не трябва да мърда от мястото си, а веднага да приземи самолета, това [/quote]
    Това е логично, още повече, че е могъл да повика друг от екипажа да помогне. Сигурно си има стандартна процедура. Но просто да напусне кабината, без да е сигурен че може да влезе без активната помощ на останалия вътре пилот си е направо лудост. Нещо наистина не е наред.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  37. 37 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#35] от "sheldonm":

    И да му прилошее, това не е селскотопански самолет да падне току-така, ако пилота не реагира. Даже и автопилота да е изключен, има аварийни системи които ще сработят ако засекат опасна загуба на височина или застрашаваща маневра.

    Нещата си отиват на контролирано разбиване.

  38. 38 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Много се радвам, че в Дневник коментират най-отявлените експерти по летателна безопасност и превенция на тероризъм в същия този транспорт.

    ...

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  39. 39 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#35:"sheldonm"]Обикновено това е моментът, в който пилотите минават на автопилот и е удачен момент някой от тях да отиде до WC примерно.[/quote]
    Автопилотът се включва секунди след излитането и контролира началното изкачване до достигане до cruising altitude. След това има относително дълги периоди на летене без нищо да се случва, така че ако някой ще излиза от пилотската кабина, то наистина това е времето. По принцип при един двучасов полет не би следвало пилотите да ходят до тоалетната, но дори ако се наложи, процедурата при много авиокомпании е в кабината да влезе член на кабинния екипаж. Това очевидно не се е случило. Луфтханза имат да дават много отговори!

    #KOЙ номинира бокова!
  40. 40 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#8] от "ironhorse":

    Не коментирай без да знаеш. Има или код или ключ. Отключването обаче може да се "откаже"/предотврати от кабината.

    chavo64
  41. 41 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#18] от "Emergen-C":

    това видео е реклама и е от 2002г.
    Процедури за сигурност никога не се коментират публично !!!
    Пак Ви казвам, няма възможност за достъп в пилотската кабина от вън.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  42. 42 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#38:"Чичкото"]Много се радвам, че в Дневник коментират най-отявлените експерти по летателна безопасност и превенция на тероризъм в същия този транспорт. [/quote]
    Чичка, не знам теб къде те сърби петата, но ние сме логично мислещи хора с различни професии. Анализираме фактите и не претендираме да сме "експерти".
    Така че не е нужно да ставаш язвителен!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  43. 43 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Добър, макар и трагичен повод за Луфтханза да затвори алчните усти на пилотите с техния непрестанен рекет за още, и още пари и привилегии с аргумента "Вижте се какви сте, пък тогава искайте".

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  44. 44 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#39] от "Emergen-C":

    Съгласен, с една забележка. При няколко полета в един ден, ти се налага да пишкаш дори при едночасови полети. На земята между полетите има 30-40 минути и много ангажименти, та човек "забравя" да я свърши тая работа.

    chavo64
  45. 45 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Разстроено

    Май се изяснява ситуацията. Жалко за безсмислените жертви!

  46. 46 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#41:"ironhorse"]това видео е реклама и е от 2002г.
    Процедури за сигурност никога не се коментират публично !!!
    Пак Ви казвам, няма възможност за достъп в пилотската кабина от вън.[/quote]
    Реклама на Ербъс на новите врати, които монтират в самолетите си. Или искаш да кажеш, че Ербъс си снимат някакви филмчета, за да заблудят терористите, а в действителност вратите на Ербъс не могат да се отворят отвън. Не звучи правдоподобно.
    Аз съм виждал с очите си МНОГОКРАТНО, със абсолютна сигурност, последния път преди няколко седмици на борда на самолет на Върджин Америка как стюардесата отваря вратата на пилотската кабина с код.
    Това не са процедури за сигурност а common sense. Процедури за сигурност е как се охранява държавен глава.

    #KOЙ номинира бокова!
  47. 47 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#43:"shinjuku"]Добър, макар и трагичен повод за Луфтханза да затвори алчните усти на пилотите с техния непрестанен рекет за още, и още пари и привилегии с аргумента "Вижте се какви сте, пък тогава искайте".[/quote]
    Всъщност точно обратното. Алчните пилоти на Луфтханза сега ще кажат - ако искате да ни третирате като пилотите на Джърмануингс (което е предмет на спора), ние пък ще се държим като тях.

    #KOЙ номинира бокова!
  48. 48 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Най добре беше да беше успял да разбие вратата...Явно друго решение не е имало...

  49. 49 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 347 Любопитно

    Много добре знаят, че е измислен начин за блокиране електрониката на самолетите. Затова стават тези чести "аварии" и падат самолети. Просто не искат да го казват публично, защото представете си какъв смут ще настане и какви ще са загубите на авио компаниите...

    Да живее България и българският народ.
  50. 50 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#7:"ironhorse"]Жалко за 149 почернени семейства, а за пилота останал в кабината не знам още дали да им съчувствам. [/quote]Те също заслужават съчувствие. Дори да има умисъл от негова страна, те нямат никаква вина и отношение към направеното от него и със сигурност също страдат и от загубата и от неизвестността какво го е провокирало да стигне до крайности, ако разбира се е направил нещо умишлено, а не е имало друг проблем здравословен или технически.
    Бог да прости всички загинали и да даде смелост на близките в този труден момент!

  51. 51 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И защо не се споменават имената на пилотите? Да не би да звучат странно?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  52. 52 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Абе вижте сега, на тоя свят му трябва терор и Хегел (ако ме разбирате), за го въртят на малкия си пръст и да си гарантира елитът вечна и сигурна власт. От кога не са се сменали династиите на елита - ужасът на всеки елит.
    Таа катастрофи ще има и за напред, както и сбъсък на различни култури и цивилизации, а Те знаят много добре че различни култури не могат да живеят заедно, мулти - култи общество не може да съществува, това е утопия, но го правят за да ни тероризират, обърнете внимание че Техните телевизии само за катастрофата излъчват, рецептата е очевидна.

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  53. 53 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#4] от "fatoumata":

    ами, почти винаги гравитацията е виновна

    Birds of a feather flock together.
  54. 54 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Най-вероятно му е прилошало и е паднал с тялото си върху рула, по този начин изключвайки автопилота. Той се изключва автоматично, когато пилота приложи достатъчно голяма сила върху управлението. Преди време така беше паднал един руски самолет-детето на капитана въртяло рула достатъчно силно за да изключи автопилота и пилотите не разбрали...

  55. 55 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#52:"Бай Иван"]Хегел[/quote]

    Аз не го схванах.

  56. 56 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#52:"Бай Иван"]Те знаят много добре че различни култури не могат да живеят заедно[/quote]
    глупости.
    Отиди в Ню Йорк, Лондон, Торонто или Сидни и след това ми кажи, че различни култури не могат да живеят заедно.

    Аман от тесногръди конспиративци.

    #KOЙ номинира бокова!
  57. 57 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Любопитно

    [quote#52:"Бай Иван"] обърнете внимание че Техните телевизии само за катастрофата излъчват, рецептата е очевидна[/quote]
    А телевизия Алфа само концертите на Йосиф Кобзон излъчват. Каква е рецептата тук?

    #KOЙ номинира бокова!
  58. 58 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 521 Весело

    Абее работата е ясна. Пилот с "al" пред фамилното име е приземил аероплана, в името на Аллаха.

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  59. 59 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Весело

    [quote#49:"Massive atack"]Много добре знаят, че е измислен начин за блокиране електрониката на самолетите.[/quote]
    Чакай да позная - ЦРУ? Или Рептилите?

    #KOЙ номинира бокова!
  60. 60 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#48] от "Коки":

    Тя врата е специално е проектирана да не се разбива лесно. Поне не и с наличните на борда "инструменти". Нали идеята е да могат да държат евентуални проблемни индивиди извън пилотската кабина.

  61. 61 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#54] от "nodamncat":

    За руския самолет незнам, тия са уникати в техническо отношение.

    Но за еърбъс А320 знам, че това което си написал, технически е невъзможно да се случи.

  62. 62 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Весело

    [quote#41:"ironhorse"]Пак Ви казвам, няма възможност за достъп в пилотската кабина от вън.[/quote]
    Аз имам питане - как тогава влизат пилотите в кабината първоначално? Телепортират ли се? Или вечер като свършат работа и си тръгнат от самолета подпират вратата с табуретка да не хлопне?
    Естествено, че има и трябва да има начин да се влезе в пилотската кабина отвън.

    #KOЙ номинира бокова!
  63. 63 Профил на 1024
    1024
    Рейтинг: 316 Неутрално

    [quote#49:"Massive atack"]Много добре знаят, че е измислен начин за блокиране електрониката на самолетите. Затова стават тези чести "аварии" и падат самолети.[/quote]

    Заключващия механизъм на вратите вързан ли е с централната компютърна система на самолета?
    Наскоро някои технологични медии публикуваха статия за младо "хакерче", което успяло с Андроид у-во да влезе в някаква система на самолета чрез ВиФи. Спомням си, че производителят реагира като ужилен и натърти, че тази система нямало отношение към сигурността и управлението на самолета.
    п.с. ето статия
    http://www.krusell-bg.com/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/6377-%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B1%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D1%85%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D1%81%D1%8A%D1%81-%D1%81%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%84%D0%BE%D0%BD

  64. 64 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#62:"Emergen-C"]Естествено, че има и трябва да има начин да се влезе в пилотската кабина отвън[/quote]

    Има таен код, с който се влиза в кабината, само че този код не върши много работа, когато вратата е залостена отвътре.

  65. 65 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 418 Неутрално

    а после да ми разправят, че не било тероризъм.

  66. 66 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 521 Весело

    Според мен Малайзийския случай е ясен. Пилот мюсюлманин по време на полет влязъл в контакт с Аллаха, решил, че иска нещо по така ,16-годишно и в по-гелями количества....

    Същата работа и с Египетския боинг (полет 990) над Атлантика. По едно време втория пилот почва да крещи " Алах акбар" и набива самолета към океана, първия идва от тоалетната почва да изправя самолета ама втория по мотивиран надделява......

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  67. 67 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#61] от "niakoi_si":

    Под " руски" самолет имам предвид самолет на аерофлот, който също беше Airbus:

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593

    Защо мислиш, че е невъзможно да се случи?

  68. 68 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#54] от "nodamncat":

    Абсолютно невъзможно! A320 се управлява със сайдстик. Няма и как да се натисне случайно така, че само да се промени вертикалната скорост, без промяна в курса. Ясно е, че е зададено снижение на автопилота. Най-вероятно нарочно, за да се разбие самолета. Друга вероятност е декомпресия и неработеща система за кислород в кокпита. Пилотът, който е вътре е задал снижение и е изпаднал в безсъзнание, пилотът отвън е ползвал пасажерска маска. Но защо пилотът отвън не е успял да си отвори е загадка. Не съм запознат в детайли със системата за заключване на кокпита на А320.

  69. 69 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Бившият главен авиоинспектор Ангел Борисов казва, че щом самолетът достигне стандартна височина /12 000 метра/ и автопилотът го е поел, екипажът "се размърдва". Единият пилот може да излезе от кабината, да провери стюардите или пътниците, или до тоалетна и пр. И това е момент, в който в кабината може да се вмъкне терорист, обезвреждайки другия пилот. И заключвайки отвътре вратата. Би могло да стане за секунди. След това поема самолета и го разбива. Най-вероятен сценарий за терористичен акт. Другият вариант е самоубийство на пилота, останал в кабината. Ако наистина е имало неуспешни опити да се влезе в кабината.

  70. 70 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Е това е дежа ву.

    Преди две седмици се навърши една година от мистериозното изчезване на онзи малайзийски самолет. По този повод от National Geographic пуснаха специален епизод на разследване на самолетни катастрофи. Без да е намерен самолетът никога не може да се разбере със сигурност, но водещата теория е за умишлени действия на пилота. Казаха така: първият пилот може да накара помощника си да излезе за момент от кабината, например да му донесе кафе. След това пилотът се заключва сам в кабината. За защита от тероризъм кабината не може да се отвори отвън, ако има забрана от пилота. Това е с цел ако някой нападне стюардесите например да не може да влезе. В самолетите се счита, че заплахата може да дойде от пътниците, но няма надежден метод за справяне със ситуацията, ако пилотът задейства самоубийствен план.

    Колкото и да не искаме да вярваме, злоумишлени действия на пилота са много вероятни. Това обяснява защо вторият не е могъл да влезе, както и защо не е подаден сигнал за бедствие до земята.

    I don't want to believe. I want to know.
  71. 71 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Любопитно

    [quote#64:"wallenstein"]само че този код не върши много работа, когато вратата е залостена отвътре[/quote]
    и как ще я залостиш вратата отвътре? с тесла? с мотика? бюст на ленин? пилотската кабина не е като портиерната на ТКЗС-то, пълна със сечива

    #KOЙ номинира бокова!
  72. 72 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#67] от "nodamncat":

    Мерси за линка. Човешката глупост е безгранична, ама руснаците са таланти, спор няма.

    Но там се касае за упорити опити да се противопоставят на автопилота. Нещо което изглежда се е случило и с немския самолет - изглежда пилота е действал в ситуацията, но каква му е била целта...

  73. 73 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 264 Неутрално

    По всичко личи, че най-вероятно става въпрос за човешка грешка.

  74. 74 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#67] от "nodamncat":

    А пропуснах. Пилота няма как да падне върху щурвала, този самолет се управлява грубо казано с джойстик, който е отстрани. Самия джойстик е проектиран така, че ако си отпуснеш ръката върху него да се връща в нормална позиция (точно поради такива причини). Освен това има допълнителни системи, който даже и при изключен автопилот коригират самолета. Трябва си нарочно действие за да го разбиеш (било то от глупост или от самоубиствена наклонност). Пилота явно не е от глупавите.

  75. 75 Профил на thebalance
    thebalance
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Пълна мистерия.. главният пилот би трябвало да има права да отвори кабината. Да я разбие и аз мисля, че е невъзможно.
    Със сигурност причината за разбиването не е една грешка, а поредица от грешки.

  76. 76 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#69] от "nik_177.":

    Малко е вероятно да е терорист, защото щеше да насочи самолета в населен район, или щеше да подбере по-забележима авиокомпания или по-голям самолет.
    Най-вероятно катастрофата е предизвикана нарочно от единия пилот.

  77. 77 Профил на Сава Мутафов
    Сава Мутафов
    Рейтинг: 530 Неутрално

    [quote#4:"fatoumata"]Повечето тежки самолетни катастрофи изглежда са свързани с човешкия фактор.[/quote]
    Не са свързани с човешки фактор само природните катастрофи. Когато катастрофира нещо създадено от човека винаги той е виновен.

  78. 78 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#61] от "niakoi_si":

    Въпросният случай беше точно с новозакупен от Русия (Аерофлот може би) Еърбъс.Има филмче от поредицата ,,Авиокатастрофи,, на
    NG.

    Homo ludens sum
  79. 79 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#71:"Emergen-C"]и как ще я залостиш вратата отвътре? с тесла? с мотика? бюст на ленин? пилотската кабина не е като портиерната на ТКЗС-то, пълна със сечива[/quote]

    Не се изказвай неподготвен. Вътре действително има нещо като лост, с което се залоства кабината.

  80. 80 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Може да се сглоби и версия с виц за пилоти и стюардеси с елемент на черен хумор, но събитието е прекалено трагично.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  81. 81 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#77] от "0bi":

    Зависи. Погледнато от гледна точка на ефекта на пеперудата нещата не стоят така.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  82. 82 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#61] от "niakoi_si":

    Доколкото си спомням руският самолет също беше Airbus.

  83. 83 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "ръководителят на екипажа е ветеран с 10-годишен опит и повече от 6000 часа полети на борда на А320."
    Ако да си пилот 10 години те поставя в категорията "ветеран", другият пилот трябва да е бил със стаж има-няма 10 дена.

  84. 84 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Ако пилотът в кабината беше самоубиец щеше да пикира със самолета директно в земята, а не да го пусне по автопилот минути наред да каца...
    Изгледжа е станало събитие с вероятност 1 към 1 млрд. = докато другият е бил навън, пилотът в кабината да е загубил съзнание.

  85. 85 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Странни катастрофи със самолети се случват напоследък.И винаги връзката със земята прекъсва малко преди катастрофата.

  86. 86 Профил на Question Mark
    Question Mark
    Рейтинг: 679 Неутрално

    въпроса е какво е правил извън кабината...?

    освен физ. нужди...

  87. 87 Профил на propeller
    propeller
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#84:"Ф.Нинов"]Ако пилотът в кабината беше самоубиец щеше да пикира със самолета директно в земята, а не да го пусне по автопилот минути наред да каца...
    Изгледжа е станало събитие с вероятност 1 към 1 млрд. = докато другият е бил навън, пилотът в кабината да е загубил съзнание. [/quote]

    Е да, ама при това положение остава въпросът защо другия не е можел да влезе. В 'нормален' режим на заключване, в кокпита МОЖЕ да се влезе с код за достъп. Само ако от вътре нарочно е зададен режим на ... да го наречем 'пълно' заключване, кокпита става недосегаем отвън и това се прави с цел при терористична ситуация със заложници, стюардите да не могат да отворят ако им опрат нож в гърлото. Човек като губи съзнание НЕ променя съзнателно режима на достъп така, че да се изолира отвън, а обратното, търси помощ.
    Съвсем друг е въпросът имало ли е, ако не защо няма, а ако да защо не спазен протокола в кокпита НИКОГА да не остава сам човек. Виждал съм как пилота отива да пикае и вътре веднага влиза следващия най-старши от екипажа - обикновено най-дъртата стюардеса с най-многото часове из небесата.

  88. 88 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#83:"potrebitel1"]"ръководителят на екипажа е ветеран с 10-годишен опит и повече от 6000 часа полети на борда на А320."
    Ако да си пилот 10 години те поставя в категорията "ветеран", другият пилот трябва да е бил със стаж има-няма 10 дена. [/quote]

    Ами пилотите на Луфтханза ги пенсионират на 40 и няколко години, т.е. 10 години са си половината служба. Това беше и една от причината за протестите на същите пилоти, понеже Луфтханза искаше да въведе по-късно пенсиониране.

  89. 89 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Ако информацията се потвърди, значи нещо много необичайно се е случило.
    Сега ще започнат всякакви теории да се вихрят.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  90. 90 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Весело

    [quote#87:"propeller"]обикновено най-дъртата стюардеса с най-многото часове из небесата[/quote]
    хахахах готино, представих си дъртата стюардеса с метлата как се рее из небесата

    #KOЙ номинира бокова!
  91. 91 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#5] от "Чавдар Михов":

    Зратите на пилотските кабини имат три положения на ключалката - отворено, нормално (когато човек отвън може да влезне с код) и заключено, при което кабинта се смята за "непревземаема" и не може по никакъв начин да бъде отключена отвън. Това е схемата след 11.9.2001.

    Жизнь или Life - избор има.
  92. 92 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#8:"ironhorse"]Няма авариен код за отваряне на вратата !!! [/quote]
    да го кажем така, оня ден на полета ZRH-ATH на А321 на swiss имаше панел на вратата с копчета и цифри.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  93. 93 Профил на Ния
    Ния
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Голяма фантазия имат някои от коментиращите. Има сюжети поне за няколко кримки. Няма лошо.

    Войната е мир. Невежеството е сила. Свободата е робство. 2+2=5..
  94. 94 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#91:"Дразнител"]заключено, при което кабинта се смята за "непревземаема" и не може по никакъв начин да бъде отключена отвън[/quote]
    Да, но според филмчето на Ербъс, положение "заключено" действа 5 минути, след което вратата минава отново в режим "нормално". Друг е въпросът, защо вратата е била първоначално поставена в режим "заключено". Както се вижда от филмчето, този switch е защитен и пилотът задържа пръста си за няколко мига, за да се включи даденият режим, тоест устройството е "дуракоустойчиво" и не е вероятно да е било случайно. Но дори и да е било случайно, защо останалият в кабината пилот не е отговорил на тропанията, а ако е бил в безсъзнание, защо след 5 минути вратата не е могла да бъде отворена.
    Много "Защо" станаха, всички очакваме с нетърпение какво ще кажат експертите, но е много важно да се намери втората кутия!

    #KOЙ номинира бокова!
  95. 95 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#35:"sheldonm"]Все пак в Луфтханза текат големи промени, пилотите са в постоянен конфликт с ръководството, може на някой да му е избило.[/quote]
    аз ви казвам че са виновни синдикатите, вие не вярвате...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  96. 96 Профил на vlad
    vlad
    Рейтинг: 367 Любопитно

    Нещо зловещо е станало.....и то е протекло в идеални условия за да се случи!
    Много въпроси без нито един нормален отговор, водят до предпоставка за умисъл...аз си мисля така!

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  97. 97 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#62] от "Emergen-C":

    До коментар [#92] от "beatles":

    Хора, разберете, че панела с копчета е за удостоверяване, че този който е до вратата е член на екипажа !!! Това не е код за отваряне на вратата !!!
    Никой не може, под никава форма да отвори вратата на пилотската кабина по време на полет от вън.
    Вече го заявиха и официално наши пилоти .

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  98. 98 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Любопитно

    [quote#60:"niakoi_si"]Тя врата е специално е проектирана да не се разбива лесно. Поне не и с наличните на борда "инструменти". Нали идеята е да могат да държат евентуални проблемни индивиди извън пилотската кабина. [/quote]
    Съгласен! Сещате ли се за друго възможно решение, обаче?!

  99. 99 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#94] от "Emergen-C":


    [quote#94:"Emergen-C"]Много "Защо" станаха, всички очакваме с нетърпение какво ще кажат експертите, но е много важно да се намери втората кутия![/quote]

    Първата не беше ли по-важна все пак? Втората е записала курса и показанията на инструментите, а самолетът не е изчезвал от радарите, т.е. курсът и сега е известен, но повече информация за това, което се е случило в кабината няма да даде, или? Разговорите/шумовете са записани само на първата, т.е. няма шанс да се чуят други подробности?

  100. 100 Профил на Veli
    Veli
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от "lout66": Като получаваш инфаркт не заключваш кабината отвътре, а викаш за помощ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK