"Луфтханза" не инвестира достатъчно в лекари, твърди "Ди Велт"

"Луфтханза" не инвестира достатъчно в лекари, твърди "Ди Велт"

© welt.de



Германската компания "Луфтханза", собственик на Germanwings, чийто пътнически самолет се разби във Франция миналата седмица, не може да осигури постоянно освидетелстване на психическото състояние на пилотите си, твърди "Велт ам Зонтаг".


Според изданието по този начин не може да се дадат достатъчно гаранции, че няма да се повтори трагедията, за която се предполага, че е предизвикана от втория пилот Андреас Лубиц.


Причината била, че ръководството на "Луфтханза" не отделяла достатъчно средства за поддържане на лекарски екипи и не проявявало разбиране към настояванията да се увеличи броят им.




Миналата година в продължение 4 месеца - от април до август - въпросните лекари, работещи с авиокомпанията, дори нямали ръководител. "В такава обстановка е невъзможно да се изгради доверие към пилотите", казва източник на "Велт ам Зонтаг", запознат със ситуацията.


Във Франкфурт, Хамбург и Мюнхен авиокомпанията разполагала с общо 20 лекари, а във Франкфурт само 5 души освидетелствали пилоти на "Луфтханза" и Germanwings.


Цитираният от изданието специалист обяснява ,че това очевидно не е достатъчно да се определя психическото състояние на 5400 пилоти.


От "Луфтханза" отричат да има такива проблеми. "Разполагаме с достатъчно квалифицирани медицински специалисти. Правим всичко, което се изисква по закон и дори повече", казва Барбара Шедлер, говорителка на авиокомпанията.


Тя отказва на този етап да отговори на въпрос доколко в "Луфтханза" са били наясно със здравословното състояние на Андреас Любиц, останал сам в пилотската кабина в минутите преди катастрофата. Още не е ясно какви мотиви може да е имал той, за да се заключи и да настрои автопилота да снижи самолета, докато се блъсне в планината.


"Ди Велт" изброява състояния, за които според Европейската агенция за авиационна сигурност (EASA) би трябвало да се издават медицински свидетелства за освобождаване от работа за определено време. Сред тях са психоза, шизофрения, разклатено психично здраве. При неврологични или психосоматични заболявания и поведенчески проблеми трябва да се потърси консултация с психиатър.


Но изданието също така обяснява, че пилотите не са длъжни да провеждат годишния си преглед при лекар на работодателя си. Той може да посети един от деветте от т.нар. аеромедицински центрове в Германия или от специалист със съответния лиценз, който трябва също да е с квалификация на пилот.


Превозвачи като Air Berlin дори са решили да закрият медицинските си екипи и екипажите им се преглеждат извън авикомпанията.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Какво прави тяхната Инспекция по труда?

  2. 2 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Пълни глупости. Лекарите отговорни за медецинсите прегледи на пилотите не са на отчет към авиокомпаниите, а на държавната агенция за цивилна ( гражданска) авиация. В България има си институт и отчетите са към ГДГВА.

    chavo64
  3. 3 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Трябва да бъдат наказани Луфтханза за тази безотговорност.

    ajjadahhdjk
  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Пълен фарс. Прегледите не могат да отсеят психопатите. Иначе, цялото население да мине на един задължителен преглед и да се избави от потенциалните престъпници.
    Тук да не ви е "Майнорити рипорт"?!

  5. 5 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Който пести от лекари, може да му се наложи да изхарчи спестеното за... адвокати.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  6. 6 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Вече всичко може да се каже. Сега вече всичко може да се каже и да се обвини Луфтханза. Естествено, че ще се вземат мерки...

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  7. 7 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#1] от "xmm":


    [quote#1:"xmm"]Какво прави тяхната Инспекция по труда? [/quote]
    Ми следи за спазване на условията на труд, които се изискват от немските закони, а не прави психо прегледи на служителите.

  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#7] от "Гарван":

    Трябва направят нова - за спазване безопасни условия на пътуване,може би?

  9. 9 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#8] от "xmm": Направете мотивирано предложение към EASA да издаде директива за това. Така с един куршум 2 заека: безопасни условия на пътуване и намаляване на безработицата.

  10. 10 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Навремето, когато професията "пилот" е била престижна, стимулирана от добрите условия на работа, заплащане, неограничени пътувания в чужбина и други привилегии наплива на кандидати се е отсейвал качествено. Днес, когато професията е превърната във въздушен ватман експлоатиран тотално от компаниите никой не ти гледа дали е бил психопат, патологичен комарджия- длъжник или джедай (тези от най- мирната религия )

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  11. 11 Профил на dragovishtica
    dragovishtica
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Велт и Билд са най-гнусните немски вестници, от едно и също издателство са, търсят сензацията за сметка на реалността, преди време в билд имаше статия, че един лекар разработил терапия срещу много болести, която се основава на това, че спи ли се повече, повече е болен човек, лечението му се заключавало в по-малко сън. освен това публикуват и тенденциозни, платени статии.

    Лъжата отначало е сладка, след това става горчива. Истината отначало горчи, след това става сладка!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK