Унгария спря строеж на магистрала заради съмнения за картел

Унгария спря строеж на магистрала заради съмнения за картел

© Reuters



Унгарското правителство спря изграждането на отсечка от магистрала в Източна Унгария заради подозрения за картелно споразумение по сигнал на еврокомисията, съобщи "Ройтерс". Решението влиза в сила незабавно във вторник.


Проектът за 29-километровата отсечка между градовете Абони и Федживернек беше даден на пет компании през 2013 г. Строежът започна през 2014 г. и трябваше да приключи до края на тази година.


Фирмите, спечелили обществената поръчка за тази част от магистралата M4, са Colas Hungaria, Swietelsky Magyarorszag, Strabag и консорциумът между A-Hid Epito and Kozgep, контролиран от Лайош Шимичка, дългогодишен приятел на премиера Орбан, превърнал се във враг.




"Европейската комисия не е убедена, че проектът е оправдан, и има подозрения за картелна дейност по отношение на разходите за строеж", казва Нандор Чепреги, държавен секретар в кабинета на Орбан. Чепреги уточнява, че според правителството проектът е оправдан, но властите ще проведат цялостно разследване, за да се изяснят притесненията на Брюксел. Проектът се оценява на стойност около 100 – 120 милиарда форинта (330-396 милиона евро).


"Ройтерс" отбелязва, че не е успяла да получи коментар от представител на еврокомисията в Брюксел, нито от представители на A-Hid, Colas Hungaria или Swietelsky Magyarorszag.


Strabag казва в изявление, че е спечелила своята част от отсечката с най-ниската оферта, а цените й са като средните цени за подобни проекти в Унгария. Kozgep също твърди, че е спечелил обществената поръчка, като е предложил най-ниската цена.


Магнатът Лайош Шимичка изигра ключова роля за издигането на Виктор Орбан във властта, като същевременно изгради своя собствена бизнес и медийна империя.


Отношенията им обаче се влошиха, след като Орбан беше преизбран през 2014 г. Напрежението помежду им стана явно, след като Шимичка публично отправи редица обвинения към Орбан.


Подозренията за картел, които Европейската комисия предстои да потвърди, могат да бъдат знак, че отношенията между Шимичка и Орбан достигат още по-критично състояние, особено когато премиерът опитва да спре отлива на избиратели от неговата партия "Фидес" към крайнодясната "Йоббик".


Чепреги твърди, че правителството ще приключи разследването в рамките на един месец. "Ако на Унгария бъдат наложени финансови санкции, в случай че подозренията на ЕК се окажат основателни, компаниите ще трябва да платят сметката", казва Чепреги.  

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Весело

    Лоши времена за корупцията по другите държави

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Лоши, лоши... колко да са лоши? Те тяхното ще си го вземат.

  3. 3 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 627 Весело

    [quote#0:"Авторът"]Проектът се оценява на стойност около 100 – 120 милиарда форинта (360 – 432 милиона долара).[/quote]

    Не мога да си обясня защо вестник, издаван в страна членка на ЕС, измерва всичко в долари. Да не е по линия на някаква фондация?

  4. 4 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#1:"V.Iliev"]Лоши времена за корупцията по другите държави [/quote]
    По ми прилича на унгарска версия на сблъсъка на техния #Кой с другите олигарси.
    "Фирмите, спечелили обществената поръчка за тази част от магистралата M4, са Colas Hungaria, Swietelsky Magyarorszag, Strabag и консорциумът между A-Hid Epito and Kozgep, контролиран от Лайош Шимичка, дългогодишен приятел на премиера Орбан, превърнал се във враг."

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    У нас от такива скрупули не страдаме.

  6. 6 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ами, скъпичко е, 400 млн. евро за 30 км., значи по 13 млн. евро на километър. У нас се строят за по не повече от 3 млн. евро на километър.

  7. 7 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 744 Весело

    [quote#6:"simo87"]Ами, скъпичко е, 400 млн. евро за 30 км., значи по 13 млн. евро на километър. У нас се строят за по не повече от 3 млн. евро на километър.[/quote]

    Ми скъпичко е, с тоя сложен релеф - да не забравяме в Унгария се намират 8 от 10 -те девтхилядника в Европа.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  8. 8 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 638 Неутрално

    ... хм, внушението, че в случая Орбан е лошия, по к'ва линия е? Лоши отношения има, откак Шимичка е обявен за олигарх.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  9. 9 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#6] от "simo87":

    ... на фона на 2 млн евро на километър за асфалтиране на кръпки по наш'те магистрали... не е.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  10. 10 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#8] от "ДЗВЕР":

    Орбан винаги е бил лошият. Сега е особено лош, откакто е в едно с Путин и всичките фашизоидни партии в Европа (барабар с наш Воленчо)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK