Русия е заплаха за регионалната сигурност, заяви президентът на Грузия

Грузинският президент Гиорги Маргвелашвили

© Associated Press

Грузинският президент Гиорги Маргвелашвили



Грузинският президент Гиорги Маргвелашвили заяви, че Русия представлява заплаха за регионалната сигурност, а действията на Кремъл в Грузия и Украйна са "наказание" за ориентацията на двете страни към Запада, съобщава "Ройтерс".


През 2008 г. руски войски навлязоха дълбоко в грузинска територия в рамките на петдневна война, след което Москва подписа споразумения с отцепилите се от Грузия Абхазия и Южна Осетия, които почти интегрираха армиите и икономиките им в Руската федерация.


"Окупирането и милитаризацията на част от територията на Грузия увеличава заплахата от дестабилизация на Южен Кавказ и Черноморския регион, следователно Руската федерация представлява сериозен проблем за сигурността ни", заяви Маргвелашвили в годишно обръщение към парламента. "Окупацията на грузинските територии през 2008 г., войната в Украйна през 2014 г. и подкрепата за сепаратистите в Приднестровието е просто наказанието на Москва за европейския избор на Грузия, Молдова и Украйна", добави той.




Въпреки опитите на Москва и Тбилиси да подобрят отношенията си след смяната на грузинското управление през 2012 г., те все още не успяват да възстановят дипломатическите си отношения.


Изказването на Маргвелашвили е не само най-острото от встъпването му в длъжност през 2013 г., но и надхвърля реториката на премиера Иракли Гарибашвили, който е обвиняван от опозицията, че не желае да критикува Русия. По конституция премиерът има повече власт, но коментарите на президента са знак за разделението във висшите ешелони на властта.


Президентът заяви, че бъдещето на страната е свързано с Европейския съюз и НАТО и призова западните съюзници на Грузия да подкрепят опитите на Тбилиси да подобри отношенията си с Москва. "Сигурността и добруването на Грузия е свързано с европейската и евроатлантическата й интеграция... много е важно да увеличим ролята на ЕС и САЩ в разрешаването на конфликта между Грузия и Русия", каза той.


Грузия подписа споразумение за асоцииране е ЕС миналия юни и очаква въвеждането на безвизов режим след срещата на върха на ЕС в Рига през май. Опитите на страната да се присъедини към НАТО бяха спрени след войната от 2008 г., но украинската криза ги върна на дневен ред. "Всички трябва да са наясно, че съдействието ни с НАТО не е насочено срещу когото и да било", заяви Маргвелашвили.

Коментари (226)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Още не осъзнаваме какъв изключителен исторически шанс е влизането ни в НАТО и ЕС.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  3. 3 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Неутрално

    На нормалните хора не им се живее под руски ботуш. Браво на грузинците.

  4. 4 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    Русия е заплаха за световната сигурност!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#1] от "Сашо":


    [quote#1:"Сашо"]Още не осъзнаваме какъв изключителен исторически шанс е влизането ни в НАТО[/quote]
    Може би имате предвид прагматичният нюанс?

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    Ауууу, тоя нали беше от "добрите", за разлика от "лошия" Саакашвили?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    Ами абсолютно съм съгласен с президента!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  8. 8 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 458 Весело

    О, за момент си помислих че това е президентът на Грузия, който НАПАДНА Южна Осетия през 2009 под прикритието на светоените спортни събития, като очакваше че Русия ще стои със скръстени ръце и ще гледа как се извършват етнически прочиствания на руснаци.
    А той бил съвсем друг..

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  9. 9 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5035 Неутрално

    [quote#5:"Добрин ВЕЛКОВ"]Може би имате предвид прагматичният нюанс? [/quote]
    Прагматичен, икономичèски, стратегичèски, всякакъв.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Те повечето го разбраха, но със закъснение.Дано не е твърде късно!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  12. 12 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Всички "обичат" Палавия Мечок и Грузинците са "влюбени" в него !

  13. 13 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    И не само регионалната.
    Русия е заплаха за световната сигурност, и поддържа непряко (а вече и пряко) терористични организации.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  14. 14 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 896 Любопитно

    Има ли комшия на Русия, дето вече мисли иначе?

  15. 15 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5035 Неутрално

    [quote#8:"AnarchaosBG"]президентът на Грузия, който НАПАДНА Южна Осетия през 2009 [/quote]
    Даже годината не знаеш, муня. Беше през 2008 г. Да не говорим, че това, което си написал, е все едно да напишеш "България нападна Разградска област".

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  16. 16 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Русия е Заплаха за Цивилизацията.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  17. 17 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Откъсването ни от съветска орбита и скъсването на пъпната връв с Москва е най-голямото достижение на БГ в последните 25 години.
    Сега щяхме да сме в още по унизително положение и от преди, ако не бяхме станали членове на НАТО и ЕС. От руснаците нищо добро не видяхме.

  18. 18 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Какво става в Украйна нищо не се казва?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    И Грузия е тъжния пример на действията на путиновата клика в управлението на Русия и ето какво се случва, което обаче управляващите в Москва отказват да видят - настройват срещу себе си дори и страни с които са имали традиционно добри отношения. Така е, но иска и малко акъл.

  20. 20 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    според мен русия е заплаха за световната сигурност. 100 години вече.

    #KOЙ номинира бокова!
  21. 21 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Преди се говореше,че съществуването на НАТО няма смисъл.Сега всеки разумен човек осъзнава колко добре беше,че България влезе в НАТО и националната сигурност до голяма степен е гарантирана!Тези които не успяха сега очи в очи виждат руската агресия!

  22. 22 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    В Черноморския регион има 2 големи -Русия и Турция! Каква се явява Русия -това спор няма. Но Турция се явява също заплаха за регионалната сигурност. Кипър-кървяща рана от 1974г.. Турция активно подкрепя ИДИЛ-ичната армия срещу Сирия. Резултатите ги виждаме и в София... По улиците се чува повече чуждестранна реч, ако няма ученици)
    Турция стабилизираща или разпадаща роля играе за България посредством корупцията и ДПС? Само питам де!
    Между другото, както в България, така и в Грузия има "голямо турско малцинство"...

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  23. 23 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#8] от "AnarchaosBG":

    Явно че не си в час!Нито годината е вярна,нито истинските исторически събития!Южна Осетия си е грузинска теритирия която Русия през 2008 г. де факто анексира със своите марионетки от Южна Осетия!Какво етническо прочистване на руснаци е имало само в твоята глава е прозряно!Много е лесно да изръсиш някой бисер,но ставаш за посмешище на всеки!

  24. 24 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]

    Ауууу, тоя нали беше от "добрите", за разлика от "лошия" Саакашвили? [/quote]

    За кой? Все са един дол дренки, както и управляващите в Украйна

  25. 25 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 443 Неутрално

    [quote#5:"Съсел и други натикаха държавните пари в КТБ!"]Тава е правакация на Путин и негавите агнетЬй!
    Защото не може в либерална пазарена €каномия по американски абраз€ц да се случва такива нища[/quote]

    http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/03/27/2500580_nesigurnata_ikonomicheska_sreda_i_slaboto_tursene/?ref=id&_ga=1.180306855.204090242.1394657973#comment-5

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  26. 26 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5035 Неутрално

    [quote#19:"tsvetko_51"]настройват срещу себе си дори и страни с които са имали традиционно добри отношения[/quote]
    Росссия е като квартален бабит - шамаросва по-слабите от него. Непобедимата красная армия героично победи армията на малка, православна и традиционно близка и приятелска към Росссия Грузия. Така си спечели поредния враг. Това само руснаците го могат.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  27. 27 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#14:"charlesdegaulle"]Има ли комшия на Русия, дето вече мисли иначе? [/quote]

    Китай, Монголия, Иран, Корея?

  28. 28 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#23:"protivbspdpsatak"]Явно че не си в час![/quote]

    Ти не си в час. Грузия нападна Цхинвал и уби руските миротворци. Това е признат факт.
    Евро-претенциите за "несъразмерно използване на силата" да си ги запазят за моментите, когато убиват техни миротворци.

  29. 29 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 627 Неутрално

    "Русия е заплаха за регионалната сигурност"
    Грешиш, бате. Русия е заплаха за целия свят.
    Която, недай си Боже, може да се реализира, ако не се намери начин за озаптяване на ЛилиПутин - Хитлера на 21 век.

  30. 30 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "действията на Кремъл в Грузия и Украйна са "наказание" за ориентацията на двете страни към Запада"

    Това безспорно е така, нелепото е, че кремълоидите, неясно по силата на какви аргументи, успяват да убедят доста народ, че е право на Кремъл да не допуща про-западно ориентирани съседи. Най-честата "аргументация" тук е "ами ако Канада или Мексико станели про-руски ориентирани" или "неписания договор" при разпада на СССР, където уж се разбрали НАТО да не се разширява на Изток. Едното - хипотетична ситуация, другото - откровена лъжа. Ето това са "аргументите" на таваришите. После се чудят що по сериозни медии никой не ги приема насериозно. Ами очевидно е, че при тези хора изводът изпреварва аргументацията, понеже е емоционален.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  31. 31 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#26:"Blood Red Skies"]армията на малка, православна и традиционно близка и приятелска към Росссия Грузия. [/quote]

    Към кой е била "традиционно близка и приятелска" Грузия?! В какво се е проявило това за цялото им кратко самостоятелно съществуване?
    Русия им отърва президента (Шеварнадзе) от евентуален абхазки плен, купува им боклуците за да не им фалира икономиката, какво добро е видяла Русия от таз държавица? Може би хиляди крими-гастарбайтери, фалшиво вино, зелени мандарини и "специфичен туристически продукт" на който никой в друг в целия свят не се лакоми?!

  32. 32 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 620 Неутрално

    "Русия е заплаха за регионалната сигурност, заяви президентът на Грузия"

    Това заявяват къде директно, къде индиректно почти всички ръководители на съседни на Русия страни, просто грузинският президент го казва на всеослушание.....

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5035 Любопитно

    [quote#31:"ceci_"]Към кой е била "традиционно близка и приятелска" Грузия[/quote]
    Сталин малко се явяваше грузинец. Или и това не знаеш? Президентът Шеварднадзе малко се явяваше последния външен министър на рухналия ССССР. Или и това не знаеш.
    [quote#31:"ceci_"]купува им боклуците за да не им фалира икономиката[/quote]
    Ми то и ние купуваме руски газ по братски цени (сиреч, най-високите в Европа) - дай да нападнем Росссия тогава?
    Или можем да я нападнем, защото десетилетия им купувахме таратайките, наречени кой знае защо автомобили? Или защото руския крими-контингент си позволява да си разчиства сметките на наша територия (пример - последното двойно убийство на рускинята и детето й, напъхано в съветски куфар)?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  35. 35 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Сталин не беше ли грузинец,а Берия?
    И това ако не е ирония на съдбата!

  36. 36 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 740 Весело

    Относно боклуците дето купувала Русия.
    Виц от 1980 -на кръстовище се сблъскват 3 коли -руснак със запорожка, естонец със Жигули и грузинец с Волга.

    Грузинецът: Аййай отидоха ми спестяванията за една година...
    Естонецът : Отидоха ми спестяванията за 10 г....
    Руснакът: Отидоха ми спестяванията за цял живот...

    Грузинецът: Будала, защо си си купил толкова скъпа кола...

  37. 37 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Сталин не беше ли грузинец,а Берия?
    И това ако не е ирония на съдбата!

  38. 38 Профил на antonios71
    antonios71
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ако Русия е заплаха за световния мир ,то тогава Хамерика е заплаха за галактическият мир

  39. 39 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Любопитно

    [quote#34:"Blood Red Skies"]Сталин малко се явяваше грузинец. Или и това не знаеш? Президентът Шеварднадзе малко се явяваше последния външен министър на рухналия ССССР. Или и това не знаеш. [/quote]

    Нещо не разбирам, какво общо има това с демократична Грузия, родила се след разпада на СССР?!
    Или според теб БГ има вече братски Испания, Германия и т.н. защото има бг гастарбайтери там? А случайно с работодателя си да не си станал брат по случай общата работа?!


    [quote#34:"Blood Red Skies"]Ми то и ние купуваме руски газ по братски цени (сиреч, най-високите в Европа) - дай да нападнем Росссия тогава?
    Или можем да я нападнем, защото десетилетия им купувахме таратайките, наречени кой знае защо автомобили? [/quote]

    Като те е скъпо, мини по пазара, купи по-евтино. Освен "таратайки" БГ е импортирала нефт на преференциални цени и се е занимавала с реекспорт. Както се оказа Русия може да си продаде нефта и нефтопродуктите и на други, а БГ доматите - не... И какво общо има БГ след 89-та и онази, която беше НРБ и бе в СИВ?

    Много странно разбиране за братството... по тази логика гърците са най-големите братя на българите защото им продават портокали, а българите ходят там на почивка... велико братство!

  40. 40 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#15:"Blood Red Skies"]Да не говорим, че това, което си написал, е все едно да напишеш "България нападна Разградска област". [/quote]

    И аз нещо такова си мислех - комунетата въведоха ново понятие в политическите науки - агресия ... на собствена територия.
    Недостижими са в глупостите ! На какви ли не "логически" пируети са способни за да оправдаят гАспадаря си в Кремъл !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  41. 41 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#34:"Blood Red Skies"]Ми то и ние купуваме руски газ по братски [/quote]

    И въобще да се говори за "братски" отношения между БГ и Русия е най-малкото смешно.
    БГ поне за трети път е в враждебен на Русия военен блок за малкото време от освобождението си насам. Членува в конкурентен икономически блок и е наложила санкции на Русия.... какви за Бига братя?! Ти ако имаш такъв брат какво точно ще го правиш? Опази ме Господи от такива приятели(братя), от враговете сам ще се пазя.

  42. 42 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#24:"ceci_"]За кой? Все са един дол дренки, както и управляващите в Украйна [/quote]

    За вас, за вас ! Всички много добре помним как цвилехте от радост като падна Саакашвили. Новият бил проруски настроен, Запада се бил прецакал. Пък то който и да дойде все гледа да страни от Рашката.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  43. 43 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#27:"ceci_"]Китай, Монголия, Иран, Корея? [/quote]

    Айде недей за Китай и Иран защото въобще не е ясно какво ви мислят То на нас ни е ясно , на вас не ви е ясно.
    Китай и Иран си гледат интереса и въобще не им дреме за вас. Само вие още си въобразявате, че интернационалната солидарност още е жива.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  44. 44 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ian Smith":

    Вярвайте в това, щом ви прави по-щастлив. Нито за този нито за Янукович илюзии нямаше. Ако обесят Саакашвили убил мирни жители и миротворци, няма да се радвам, но ще изпитам удовлетворение и това няма нищо общо с това, кой ще управлява Грузия. Кой ще, той да я управлява. все ми е тая. Ако се държат добре и са настроени за сътрудничество - ще се развиват, ако ли не ще гонят Молдова и Украйна по стандарт... а може да стигнат и до първоначалното си състояние - когато близо 100г молиха руската корона да ги приеме в империята за да не ги догеноцидят османите...

  45. 45 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#28:"ceci_"]Ти не си в час. Грузия нападна Цхинвал и уби руските миротворци. Това е признат факт. [/quote]

    Това е призната лъжа на руската пропаганда !
    И пак да повторим за по-бавно загряващите - Цхинвали е на територията на Грузия и тя няма как да го нападне - това е нейна територия и Грузия може да си прави там каквото си иска.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  46. 46 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#43:"Ian Smith"]Китай и Иран си гледат интереса и въобще не им дреме за вас.[/quote]
    И ние сме така. Няма лошо.

  47. 47 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#45:"Ian Smith"]ова е призната лъжа на руската пропаганда ! [/quote]

    Това е признат факт, срещу който и ЕС не скача.

  48. 48 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#31:"ceci_"]Русия им отърва президента (Шеварнадзе) от евентуален абхазки плен, купува им боклуците за да не им фалира икономиката, какво добро е видяла Русия от таз държавица[/quote]

    Сталин Нали според вас Сталин е много готин

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  49. 49 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 943 Неутрално



    Има ли комшия на Русия, дето вече мисли иначе? - цитат на коментар #14 от “charlesdegaulle”


    Китай, Монголия, Иран, Корея?

    коя Корея,другарю?
    а за Китай не съм много сигурен а?

  50. 50 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#31:"ceci_"]Може би хиляди крими-гастарбайтери, фалшиво вино, зелени мандарини и "специфичен туристически продукт" на който никой в друг в целия свят не се лакоми?! [/quote]

    Ами това са последствията от комунизма който им наложихте.
    Пък и мужиците са все пияни, някой трябва да работи. А за виното - ами вие толкова можете да си позволите.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  51. 51 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#31:"ceci_"]Русия им отърва президента (Шеварнадзе) от евентуален абхазки плен, купува им боклуците за да не им фалира икономиката, какво добро е видяла Русия от таз държавица? Може би хиляди крими-гастарбайтери, фалшиво вино, зелени мандарини и "специфичен туристически продукт" на който никой в друг в целия свят не се лакоми?! [/quote]

    И това ви дава право да им откъсвате територии ли бе аланкоолу !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  52. 52 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Русия е заплаха за себе си най-вече. То не беше Октомврийска Революция, то не беше Студена Война... Все Русия губи от себе си...

    Birds of a feather flock together.
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#39:"ceci_"]Много странно разбиране за братството... по тази логика гърците са най-големите братя на българите защото им продават портокали, а българите ходят там на почивка... велико братство! [/quote]

    Виж, това братство с руснаците вие сте тези дето постоянно ни го пробутвате. Няма сега да се отмятате. Ние знаем, че с руснаците никой не може да е брат.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  55. 55 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#48:"Ian Smith"]Сталин Нали според вас Сталин е много готин [/quote]

    От Сталин може и да е видяла добро, ама какво общо има Грузия отново питам?!

  56. 56 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1494 Весело

    Нали само Саакашвили беше превъплъщение на злото и мятахте шапки катп си ъръгна. Ся да не се окажее сите грузинци са само соросоиди ? За туй предполагам най добре алкашия да ги заличи ?

    Боже добре че сме в НАТО!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  57. 57 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#39:"ceci_"]Като те е скъпо, мини по пазара, купи по-евтино. Освен "таратайки" БГ е импортирала нефт на преференциални цени и се е занимавала с реекспорт.[/quote]

    Недей дрънка глупости - България беше брутално експлоатирана от руснаците. Ако едно ни даваха, десет ни взимаха.
    Затова България фалира през 1989-а, а и два пъти преди това.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  58. 58 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#54:"Ian Smith"]Виж, това братство с руснаците вие сте тези дето постоянно ни го пробутвате[/quote]
    Това си е твоя мантра, повтаряй си я щом те прави щастлив.

  59. 59 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#55:"ceci_"]От Сталин може и да е видяла добро, ама какво общо има Грузия отново питам?! [/quote]

    Ми той е грузинец, не знаеш ли !
    Грузия е дала своя най-добър син на братския руски народ

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  60. 60 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ian Smith":


    [quote#48:"Ian Smith"]Сталин Нали според вас Сталин е много готин [/quote]

    Според статия от днес в Блиц, рейтингът на Сталин е пораснал последната година с около 20%, за да стане около 40% одобрение в Русия. ИНтересна корелация с рейтинга на Вечния лидер...Явно обаче някои хора това не ги притеснява и не виждат тенденция.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  61. 61 Профил на evolyucioner
    evolyucioner
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ian Smith":

    Спокойно! И новият ---швили ще си изгълта вратовръзката. А дали харесва руснаците си е негов проблем. А всъщност проблема му е като твоя - счита пичовете от ЕС за братя. Сори, като дребна нация, има само хора, които те ползват за разплод и за пласмент на стоките си, независимо дали са западняци или руснаци, на които им дойде най-накрая акъла, как да използват потенциала си.

  62. 62 Профил на Yankee Go Home
    Yankee Go Home
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#26:"Blood Red Skies"]Непобедимата красная армия героично победи армията на малка, православна и традиционно близка и приятелска към Росссия Грузия. Така си спечели поредния враг. Това само руснаците го могат. [/quote]
    Интересно, как с лека ръка преиначавате кристално ясни събития. Забравихте ли, че в Грузия, с неприкритата помощ на Вашингтон също "изживя" свята "нежна революция", която докара Сакашвили на власт, и който си въобрази, че превъоражаването на армията му с американско оръжие го прави съществен фактор в района, и съответно реши (с благословията на янките, разбира се) веднъж завинаги да се разправи със създаващите му главоболие Южна Осетия и Абхазия, населени с компактно руско население, като ги изтрие от лицето на Земята. Така, че по-леко с хипокращината и двойните стандарти.

  63. 63 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Сегашното ръководство на Русия ще остане в историята ѝ, като най-глупавото, вредно и отблъскващо. Да постигнеш световно единодушие, че си нежелан, противен и лъжлив не всеки може да постигне. Няма съсед на Русия, който да не иска тя бъде дълбоко изолирана и възпряна от НАТО и вече и от ООН.
    Поне им отива на руснаците да са Световен провал №1. Недостижими в справедливото отвращение на целия демократичен свят. Това е факт, а натискът срещу предизвикалата всеобщо недоверие страна ще расте все по-силно и безвъзвратно.
    Жалко за наивниците, вярващи, че глупавите ще управляват умните. Няма начин.

    Navigare Necesse Est
  64. 64 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#55:"ceci_"]От Сталин може и да е видяла добро, ама какво общо има Грузия отново питам?![/quote]

    Ти както си я подкарал ще излезе, че днешна Русия няма нищо общо с онази Русия която ни е освободила.
    Не че е лъжа де

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  65. 65 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#39:"ceci_"]Както се оказа Русия може да си продаде нефта и нефтопродуктите и на други, а БГ доматите - не... [/quote]

    Абе оправяме се някак без вашата Русия, а !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  66. 66 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#57:"Ian Smith"]Затова България фалира през 1989-а, а и два пъти преди това. [/quote]

    Това като цяло е нормалното състояние на БГ, и преди 1944 е имало национални катастрофи и след 1989. Подозирам че и в момента БГ се засилва към поредната.

    Естествено атавизмите като индустриализация и поголовна грамотност и около 2млн население вече отпаднаха, така че БГ е напълно свободна, без собствена армия, с законодателство от Брюксел, с МВФ, чужди войски на собствена територия... и разбира се най-важното е да се повтаря в такъв момент - "Аз съм свободен"

  67. 67 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#41:"ceci_"]И въобще да се говори за "братски" отношения между БГ и Русия е най-малкото смешно. [/quote]

    АМи вие говорите за това бе, вашата групичка.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  68. 68 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Грешите г-н Маргвелашвили. Русия е заплаха за целия цивилизован свят.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  69. 69 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#51:"Ian Smith"]И това ви дава право да им откъсвате територии ли бе аланкоолу ! [/quote]

    Правото на самоопределение (ООН ако си забравил) никой не е отменял. Който наистина иска да е с Русия, ще бъде с нея. Койт не - прав им път. Ето грузинците някой да ги присъединява?

  70. 70 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#44:"ceci_"]Вярвайте в това, щом ви прави по-щастлив. Нито за този нито за Янукович илюзии нямаше. Ако обесят Саакашвили убил мирни жители и миротворци[/quote]

    Мирните жители ги избиваха ордите на Путин дето се опитвате да ги пробутате за миротворци.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  71. 71 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#44:"ceci_"]няма нищо общо с това, кой ще управлява Грузия[/quote]
    Грузия и целия СССР бяха управлявани i spas[vani от грузинеца Сталин, който спечели Втората световна война и построи съвреманна Русия.
    Затова още има паметници навсякъде и затова 50% от руснаците го одобряват.
    Ами защо същите руснаци не одобряват спасителката си Грузия, а "най-братски" я нападат и ѝ крадат от територията??? И защо грузинската армия не влезе в Москва, за да направи парад пред паметника на Сталин на Червения площад???

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  72. 72 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ian Smith":

    Никъде не съм го писал това. Това ти и такива като теб го повтаряте постоянно и саркастично, явно ви доставя някакво особено удоволствие.

  73. 73 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    На цял свят им е писнало от поведението на Путинова Русия,само на нашите червенотиквеничета и платената 5-та колона у нас.

    Tony
  74. 74 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Вместо като Германия,Австрия,Швейцария да станат Федерация те отидоха да забраняват езици ,автономии двойно гражданство и ето какво стана, една разпокъсана страна.Колкото и да приказват, никой няма да им върне целостта на страната защото е пролята твърде много кръв.И както винаги американците ги насъскаха и сега ги оставиха на кучетата,защото да влязат в НАТО ТРЯБВАТ 28 подписа

  75. 75 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#46:"ceci_"]И ние сме така. Няма лошо.[/quote]

    Лошото е, че и за китайците си мислите, че са ви братушки ама ако утре ви докопат ( което е много възможно между другото ) въобще няма да ви прОстят и пак ще седите и ще мигате ошашавени като на 22 щни 1944-а и ще викате "откъде ни дойде" ! И пак ще чакате Запада дето сега дзяете по него да ви отървава.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  76. 76 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#71:"Депутат 241"]Ами защо същите руснаци не одобряват спасителката си Грузия, [/quote]

    Защото няма как опашката да върти кучето. Никога Русия не се е присъединявала към Грузия, обратното е вярно. Както казах, грузинците коленопреклонно са умолявали руската корона да ги приеме... в продължение на 100г. Руския цар не е искал да прави това, за да не си съсипва отношенията с персите.

  77. 77 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    [quote#61:"evolyucioner"]И новият ---швили ще си изгълта вратовръзката.[/quote]

    Путин и на него ли ще обяви война? Не му ли станаха много войните със съседни държави?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  78. 78 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#69:"ceci_"]Правото на самоопределение (ООН ако си забравил) никой не е отменял.[/quote]
    Само че правото на самоопределение Е ЗАБРАНЕНО в Русия.
    Защото по руското уголовное право е престъпление да организираш референдум за независимост и се счита за национана измяна, за която миналия месец възстановиха смъртното наказание.
    Понимаеш?
    За Русия не важи международното право. Русия е терористична държава!
    Това е.
    И който я защитава, той защитава "ценностите" на беззаконието и тероризма.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  79. 79 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#47:"ceci_"]Това е признат факт, срещу който и ЕС не скача. [/quote]

    Това е призната лъжа. Цял свят е наясно с лъжите ви.
    Цхинвали е на територията на Грузия и вие нямате право да им го отнемате под измислени предлози.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  80. 80 Профил на evolyucioner
    evolyucioner
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И в България се напълни с цветни революционери! Господа, моля ви, нали знаете, че след вас навсякъде се получава пълна разруха, при това без никаква помощ от руснаците...

  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Ако не бяхме в НАТО, досега руснаците да са ни прилапали.Петата им колона обаче работи на пълни обороти.

  82. 82 Профил на evolyucioner
    evolyucioner
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#75] от "Ian Smith":

    Китайците ще докопат вас, със сигурност, защото изгубихте представа за реалност

  83. 83 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#61:"evolyucioner"]Спокойно! И новият ---швили ще си изгълта вратовръзката.[/quote]

    Ами добре Аз смятам, че е тъпо да си създавам врагове под път и над път. И също смятам, че е тъпо и признак на зверски компелкси да си създадеш враг заради 10 000 кв. км. при условие, че имаш 17 000 000.
    Но вие щом сте велики дерзайте.
    Всеки враг който си създадете влиза в нашия отбор, а нали знаеш - капка по капка вир

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#75:"Ian Smith"]седите и ще мигате ошашавени като на 22 щни 1944-а и ще викате "откъде ни дойде" ! И пак ще чакате Запада дето сега дзяете по него да ви отървава. [/quote]

    Теб това какво те интересува? Да не би БГ да е тръгнала да защитава Русия?
    А Запада, да ленд-лиза разбира се помогна за което разбира се едно голямо МЕРСИ на САЩ... но има и факти на сътрудничество на Американските фирми с Германия дори и по време на войната. За европейския Запад да не говорим, той услужливо избута Хитлер до границата с Русия, и всичките тези години на война работеше за хитлеристка германия и френската и чешката промишленост с пот на чело произвеждаха танкове за източния фронт... и не само те.... спасители. Франция, Полша и другата пасмина първо да си вържат гащите себе си да опазят преди да спасяват когото и да било.

  86. 86 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#76:"ceci_"]няма как опашката да върти кучето[/quote]
    Ами така си е.
    Няма как варварска Русия да върти цивилизоана Европа за газовата си тръба.
    п.п. Когато Грузия е съществувала като държава и е станала християнска, тогава руските мужици са слизали от клона и са им атрофирали опашките...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  87. 87 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#78:"Депутат 241"]за която миналия месец възстановиха смъртното наказание. [/quote]

    Отиди се лекувай, ти живееш в паралелна реалност.

  88. 88 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#86:"Депутат 241"]Когато Грузия е съществувала като държава и е станала християнска, тогава руските мужици са слизали от клона и са им атрофирали опашките...[/quote]

    За голяма жалост на таквиа като теб, не е важно да си само "дърт" но и все пак нещо да представляваш.
    Приеми факта - Русия е член на съвета за безопаснот на ООН и има право на вето по световните проблеми, а повечето европейските държави, включително Грузия и Германия - не.

  89. 89 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    До коментар [#87] от "ceci_":
    Защо, да не би да искаш да ми кажеш, че смъртното наказание в Русия е отменено? Или че в Татарстан, Чечня и Ингушетия разрешиха референдуми?
    Я си провери координатите на твоя летящ самовар в коя галактика е...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  90. 90 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#89:"Депутат 241"]Защо, да не би да искаш да ми кажеш, че смъртното наказание в Русия е отменено?[/quote]
    Има мораториум от много-много години


    [quote#89:"Депутат 241"]Или че в Татарстан, Чечня и Ингушетия разрешиха референдуми? [/quote]

    А те искат ли? Ако искат, как са го изразили?

  91. 91 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#88:"ceci_"]риеми факта - Русия е член на съвета за безопаснот на ООН[/quote]
    Аха, ти вече мина на Хрушчов - като нямаш други доводи - биеш с чепик по масата и плашиш с ракети...
    Много жалка работа. Като всичко, създадено в Москалската Сатрапия.
    Горна Волта с ракети (извинявам се на хората от Г.Волта!)!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  92. 92 Профил на Yankee Go Home
    Yankee Go Home
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#21:"protivbspdpsatak"]Преди се говореше,че съществуването на НАТО няма смисъл.Сега всеки разумен човек осъзнава колко добре беше,че България влезе в НАТО и националната сигурност до голяма степен е гарантирана![/quote]
    На всеки разумен човек му е ясно, че американската икономика няма как да да се спаси от срив без военния промишлен комплекс. Точно затова, чрез изсмуканата от Вашингтон така необходимата вражда, НАТО бе изтупано от праха и вкарано в нова, изключително доходоностна употреба. "Целта" вече е поставена. Поне 2% от БВП на страните членки годишно. Някой изчислява ли му се за каква сума става въпрос.
    Подхвърляйки ни въображаем враг, днес в лицето на Русия утре някой друг, янките ни вменяват ролята на дойна крава увличайки ни в перманентна, кредитно-дългова спирала от която излизане няма да има. Вижте собственото им дереже - над 18 трилиона.

  93. 93 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#90:"ceci_"]Има мораториум от много-много години [/quote]
    Има конвенция на ООН, която не е ратифицирана от Русия (твоят горд член в СС на ООН). А миналия месец вкараха в Думата предложението за отмяната на мораториума (още от Елциново време) за посочените престъпления.
    По въпроса за референдумите на руска територия в Нета има толкова много изписано, че ще е чиста загуба на време да те обучавам тая вечер.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  94. 94 Профил на Yankee Go Home
    Yankee Go Home
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#23:"protivbspdpsatak"]Какво етническо прочистване на руснаци е имало само в твоята глава е прозряно!Много е лесно да изръсиш някой бисер,но ставаш за посмешище на всеки! [/quote]
    Вие показвате абсолютно безхаберие във връзка, както вече писах по-горе, кристално ясни събития. Или, може би, за вас истината е абстрактно понятие.

    Georgia is responsible for unleashing the Five-Day War in the Caucasus last August, says an investigative report carried out by the EU.

    The report was commissioned by the Council of the European Union. More than 30 European military, history and legal specialists – headed by Swiss diplomat Heidi Tagliavini – compiled the document. The group concluded that it was Georgia who fired the first shot and the opening attack was not justifiable under international law.

    "In the opinion of the mission, Georgia provoked the war when it attacked Tskhinvali early on August 8, using heavy artillery," Commission chief Heidi Tagliavini said during the presentation of the report, Interfax news agency reports.

  95. 95 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#92:"Yankee Go Home"]Подхвърляйки ни въображаем враг, днес в лицето на Русия[/quote]
    Що тогава като не сме врагове руснаците ни продават газа на двойна цена?
    И защо руският военен бюджет е над 4% от БВП? За мирни цели като окупациите на Приднестровието, Чечня, Абхазия, Осетия, Ингушетия, Крим, Донбас...?
    И защо Русия винаги я смятате за нападнатата страна? Да попитаме ли във Финландия, в Полша, в Литва, в Латвия, в Естония...
    България защо трябваше да бъде окупирана 1944-та?
    Някой май е чел само Большая Советская Енциклопедия...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  96. 96 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#93:"Депутат 241"]Има конвенция на ООН, която не е ратифицирана от Русия[/quote]

    И? Кой е казал че трябва, някакви хора са направили някаква конвенция, Русия не е сметнала за нужно да се присъедини, къде е проблема? Такива конвенции сигурно има милиони по света.


    [quote#93:"Депутат 241"]По въпроса за референдумите на руска територия в Нета има толкова много изписано, че ще е чиста загуба на време да те обучавам тая вечер. [/quote]

    Може в "нета" и да пише, то по-разни стобори какви неща пише, па погледнеш - стобор.
    Осетинците си имаха автономия от съветско време, като дойде разпадането на СССР те решиха да останат с Русия (имаха право по законодателството на СССР, по което се отдели Грузия). Грузинците сметнаха че трябв да им я отменят и да ги погеноцидят. Осетините както и абхазите им обясниха че са в сериозна грешка и ги понатупаха... и тогава Грузия се съгласи на руски миротворци, които уби малко 2008.
    Така че Осетия, Абхазия, Крим, Донбас, далеч не последната година решиха това което решиха а се бориха за това от 90-те

  97. 97 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3744 Неутрално

    [quote#94:"Yankee Go Home"]Interfax news agency reports.[/quote]
    Ами ти сам си си написал манипулацията откъде идва:
    ИНТЕРФАКС.
    А това, че е на английски, не праави извора ти по-достоверен, освен в очите на зомбираните мурзилки.
    Колко жалко!!!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  98. 98 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#95:"Депутат 241"]Що тогава като не сме врагове руснаците ни продават газа на двойна цена? [/quote]

    1. Като не сме врагове защо министъра на отбраната на БГ и президента Плевнелиев мислят обратното?
    2. Щом е на двойна цена лесно ще докараш по-евтино... действай, иначе изглеждаш като не дотам умен човек, който троши ей така пари незнайно защо. Действай, никой не те е спрял да купиш по-евтино.

  99. 99 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Русия е заплаха най-вече за РФ. Както беше преди заплаха за СССР.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  100. 100 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#95:"Депутат 241"]Приднестровието[/quote]

    Не Приднестровието нападна Молдова а точно обратнот.
    Не Русия нападна чеченците, а чеченците спретнаха геноцид на местното не-чеченско население. Има хиляди разкази на потърпевши и очевидци на онези зверства.

    и т.н. ама това теб не те интересува.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK