Защо западните лидери няма да отидат в Москва на 9 май

Защо западните лидери няма да отидат в Москва на 9 май

© Sergei Karpukhin, Reuters



Чешкият президент и гръцкият премиер най-вероятно ще се окажат единствените европейски лидери, които ще присъстват на "парада на победата" на 9 май в Москва, пише РБК.


Седемдесетгодишнината от края на Втората световна война ще бъде отбелязано с размах, а за него се грижи лични ръководителят на президентската администрация Сергей Иванов. По информация на външното министерство на честването са поканени 68 държавни глави, но по думите на министъра на външните работи Сергей Лавров участие са потвърдили 26 от тях.


Повечето западни лидери обаче ще пропуснат парада. "Разглеждаме въпроса за присъствието си с оглед на продължаващите преговори с Русия и безпокойството ни по отношение на дейността й", съобщи пресслужбата на британския премиер Дейвид Камерън във връзка с отказа му.




Президентът на САЩ Барак Обама също няма да посети Русия, причината за отказа му – натоварен график. "Сигурно не ви удивлява, че Обама не планира пътуване до Москва. Другите държави взимат собствени решения", коментира съветникът по националната сигурност Бен Родс.


Защо западните лидери няма да отидат в Москва на 9 май

© Reuters


Френският държавен глава Франсоа Оланд засега не е дал окончателен отговор, а Елисейският дворец съобщава, че въпросът за визитата все още се обмисля. Лидерите на Германия и Япония също няма да посетят парада. Ангела Меркел дълго отлага отговора си, но в крайна сметка ще посети Москва на следващия ден, когато заедно с Владимир Путин ще постави цветя на Паметника на незнайния войн.


Лавров първоначално беше съобщил, че президентът на Израел и премиерът на Норвегия ще посетят честването, но по-късно те отрекоха думите му. Руската страна беше обявила и присъствието на лидерите на Исландия, Македония и Черна гора, но те не потвърдиха.


Само един лидер на страна от ЕС обяви, че ще посети Москва. "Ако не присъствам, че оскърбя паметта на 150 хиляди съветски войници, дали живота си за свободата на Чехословакия", каза чешкият президент Милош Земан. В хода на украинската криза той нееднократно се противопостави на санкциите на ЕС срещу Русия.


В телефонен разговор с Владимир Путин гръцкият премиер Алкесис Ципрас каза, че отдава голяма важност на борбата срещу нацизма и е готов да приеме поканата за парада. Той ще посети Москва месец по-рано, на 8 април, за преговори с руския президент. Прессекретарят на Путин Дмитрий Песков не уточни дали президентът на Кипър ще дойде за парада.


Защо западните лидери няма да отидат в Москва на 9 май

© Reuters


Лидерите на балтийските държави често в миналото са се отказвали от участие в честването на деня на победата, тъй като то индиректно чества и окупацията им; сега обаче всички държави от ЕС последваха примера им.


Обяснението на Ангела Меркел е, че е взела решението да не присъства "с оглед на събитията в Украйна". Други лидери направиха по-остри изказвания. "Получих покана. Няма да отида. Да присъствам на военен парад с действащи агресори, които ползват оръжие срещу цивилни в Източна Украйна? За мен това, би било, меко казано, двусмислено", каза председателят на Европейския съвет Доналд Туск. Полският президент Коморовски пък предложи на 8 Май в Гданск да се проведе алтернативно честване с участието на европейски лидери. Президентът на Латвия Андрис Берзниш мотивира отказа си с "поведението на Русия, в следствие на което в Източна Украйна умират и страдат невинни хора".


Присъствието на съюзниците на Москва от постсъветското пространство също ще е скромно. Президентите на Казахстан и Беларус Александър Лукашенко и Нурсултан Назърбаев, както и таджикския лидер Емомали Рахмон потвърдиха визите си. Други страни от ОНД ще изпратят делегации, но на по-ниско равнище.


Украинският президент Петро Порошенко разреши честването на празника на 8 май. Той самият не получи покана за Москва, същото важи за президентите на Грузия и Молдова, които "подкрепят Порошенко в конфликта", пише РБК.


Защо западните лидери няма да отидат в Москва на 9 май

© Reuters


Трима от четиримата лидери на страните от БРИКС ще посетят парада – китайският президент Си Цзинпин, индийският му колета Пранаб Мукерджи, и лидерът на ЮАР Джейкъб Зума. "РИА Новости" посочва, че Си е "главният гост на тържеството". В хода на честванията може да се проведе и среща между китайския президент и севернокорейския лидер Ким Чен Ун.


Москва опита да организира преговори и между Ким и южнокрейския президент Пак Кън Хе, която засега не е отговорила на поканата, но се очаква към средата на април да даде официалния си отказ. За сметка на това лидерите на Виетнам, Куба и Монголия ще посетят Москва.


Кремъл твърди, че отсъствието на западните лидери няма да попречи на тържеството. "Това няма да повлияе на духа на празника, на емоционалната му същност и мащаб", коментира Песков. 

Коментари (458)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    На дебила нищо не може да му пречи или поне не му пречи да се прави, че не му пречи.
    А иначе отговора на въпроса поставен в заглавието е доста лесен - света, поне онази част която наричаме нормална, демонстрира по най-видимия и разбираем за всеки начин вакуума, в който руското политическо управление е изпаднало, благодарение на идиотската си особено външна политика.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Защото русия е държава агресор, грубо погазваща международното право и управляващият режим в русия не заслужава каквото и да било признание от страна на нормалните демократични държави.

    #KOЙ номинира бокова!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    [quote#1:"kesh"]Путин е ВЕЛИК държавник.......успя да спре разрухата ....[/quote]
    Велик е! Няма по света държава с такива ресурси и с такава разруха и мизерия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Трудно решение е да не посетят деня на Победата ,но е единствено възможното при дадените обстоятелства !

  9. 9 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 570 Весело

    До коментар [#7] от "lz2":Бъркаш... За разрухата са виновни (винаги) другите...

  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    Гърция демонстрира, че има план Б.
    Дано си дават сметка всички европейски лидери.
    Нямаме полза съседна държава да допусне такава фатална грешка.

    Любовта ще спаси света!!!
  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    Много ясно защо няма да идат.

    Защото обратното би означавало признаване (endorsement) и умилостивяване (appeasement) на новия европейски Хитлeр.

    Не може да се бараш победител във войната срещу хитлеризма и да се държиш като Хитлер на 21 век. Това е посланието.

    Плевнелиев също няма да ходи - БРАВО!!! за което.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 605 Неутрално

    За да покажат че Хитлер е капут, ама Путлер е още по-голям капут.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  14. 14 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 551 Весело

    Дописката съдържа хопорни точки "съотношение на силите" и е в рамките на седмичния инструктаж на "Козяк" ...
    Ахийд, джентс - историята е за ваше ползване ...

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2499 Любопитно

    Мариотнетните на САЩ режими няма да присъстват и това демонстрация на влияние.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    [quote#15:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]това демонстрация на влияние.[/quote]

    Тавариш, нали Путин беше най-влиятелната личност на планетата бе?! Какво е това американско "влияние"?! Америка е бита карта, Путин просто трябва да свъси вежди, да тропне по масата и да си го премести в другия крачол, и целият свят ще падне в краката му.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Този парад винаги е бил фалшименто, лицемерие, което прикрива съюзяването на Запада с единия от двамата тоталитарни престъпници, подпалили ВСВ, за да победят другия и изоставянето на Източна Европа под съветска окупация. Сега заради конкретните обстоятелства на фашизирането на Путлерова Русия всичко си идва на мястото.

  19. 19 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Това че едно чудовище e победило друго чудовище, не значи че победителят не е чудовище........................
    Нещо повече - много по-страшно от победеното чудовище.
    На "гърба и на сметката" на 3-тия Райх лежат около 15 милиона човешки живота , а на сметката на СССР лежат около 100 и милиона и 75 години гнет за много народи , някои от които и до ден днешен страдат от него.
    Днешна Русия си остава единствената колониална държава в света............

  20. 20 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    На 9-ти Май, в Москва ще бъдат "аборигените" -
    хцивилизацията ще яде пуканки пред телевизорите ...

  21. 21 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    70 години от окупацията на България от Съветската армия...какво има за честване...ден за траур е това...

  22. 22 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#3] от "Consumer":

    Сталин също е разбирал, че е загубил ВСВ, и не е присъствал на първия "парад" ... цинизмът е, че вместо човешка почит към загиналите, "празника" е едно дрънкане на оръжия ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4229 Весело

    Ха-хаааааа....
    ДВЕ ТРЕТИ от поканените ДА ТИ ОТКАЖАТ !!!!!!!
    Това показва ПУТИН И КОМПАНИЯ докъде са се докарали !!!
    Да ги нямат за живи - тях и мераците им за световно величие
    Ха-хаааааа......

  24. 24 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    В телефонен разговор с Владимир Путин гръцкият премиер Алкесис Ципрас каза, че отдава голяма важност на борбата срещу нацизма и е готов да приеме поканата за парада."А на борбата срещу другото голямо зло, комунизма,явно не отдава никакво значение.

  25. 25 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1592 Весело

    До коментар [#12] от "Consumer":

    ама ги СМАЧКАХА НАЛИ......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#17] от "ak74":

    https://www.youtube.com/watch?v=EIGAvUWOR7E

    Колкото и да ти е гадно! Къде е Германия сега и къде СССР?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    "Получих покана. Няма да отида. Да присъствам на военен парад с действащи агресори, които ползват оръжие срещу цивилни в Източна Украйна? За мен това, би било, меко казано, двусмислено", каза председателят на Европейския съвет Доналд Туск."

    +++++++++

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  28. 28 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#25] от "kesh":

    После един треторазряден холивудски актъор се изпика на гроба на съветите!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  29. 29 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1366 Весело

    "Чешкият президент и гръцкият премиер най-вероятно ще се окажат единствените европейски лидери, които ще присъстват на "парада на победата" на 9 май в Москва"

    Ха-ха...
    Ципурко ще иде в Москва по същата причина, поради която циганин ще се нареди до входа на църква по Великден.
    А чешкият президент, ако реши да отиде, ще бъде изпратен с букети от развалени яйца и ще бъде посрещнат със залп от развалени домати.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 761 Весело

    9-ти май,в контекста на съветската пропаганда,естествено че не може да бъде повод европейските лидери да бъдат в Москва.Още повече,9-ти май е Ден на Европа,и ще бъде направо смешно европейските лидери на този ден да се скрият в Азия.

  32. 32 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    На 9-ти май нормалните европейци ще честват Деня на Европа.
    Би било абсурдно да го правят в леговището на дивата азиатщина.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  33. 33 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Понеже нормални хора нямат място на цирковете, организирани от разбойници. Режимът на Путин твърде малко се различава от режима, чието сразяване сега се кани да отбелязва. Да не говорим, че Третият райх капитулира ден по-рано, а на 9 май се предаде само пред Москва.

    Свобода за Надежда Савченко!
  34. 34 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    А аз до 9 май ще публикувам всеки ден това за да е ясно кой спечели II-та Световна Бойна :
    Именно САЩ спасяват СССР от разгро.м
    През Втората Световна Война Раша е спасена не от кой друг а, а от американците с програмата Lend-Lease – американските доставки на боеприпаси , камиони, техника, храни, суровини за военната промишленост на обща стойност 11 .3 милиарда долара, които сега се равняват на около 150 милиарда долара безвъзмездна помощ. През 1941 година т.н Съветски съюз нямаше да може изобщо да издържи на германското настъпление без тази помощ. През 1943-1944 г. около четвърт от боеприпасите са осигурени точно благодарение на въпросната програма за военни помощи от САЩ към СССР. През този период СССР произвежда само около 92 локомотива , а получава от САЩ 1860 локомотива и 11 300 вагона с които да превозва войски, боеприпаси и храни към фронтовете пак по тази програма. Близо 2/3 от камионите на Червената армия през цялата война не са ‘ЗиС’ или ‘Киров’ а американско производство Додж и Студебейкър. 90% от монтираните ‘Катюши’ са на американски камиони. Половината от комуникацията на Червената Армия като телефонни кабели и полеви телефони са американски .Около 15% от общото количество използвани танкове през войната от СССР са американски. Цели руски дивизии и корпуси като 1-ви гвардейски механизиран корпус са били изцяло с Шърман-и.

    СССР получава за периода 1941 -1945 година следното
    14 795 самолети от САЩ,
    7 000 самолети от Великобритания
    7 056 танка от САЩ
    5 000 танка от Великобритания
    4 158 бронирани автомобили от САЩ
    15 631 артилерийски оръдия
    363 080 камиони
    43 728 джипа
    7 570 верижни влекачи
    103 кораби за борба с подводници
    199 торпедни катери
    62 десантни кораби
    77 миночистачи
    29 танкери
    23 ледоразбивача и буксирни катери
    102 транспортни кораба
    38 000 полеви телефони
    35 000 радиостанции
    1.5 милиона километра кабел са наземни свръзки
    1 636 537 тона нафта и мазут
    1 163 463 тона авиационен бензин
    325 784 тона боеприпаси и взривни вещества
    15 милиона чифта военни обувки
    1 милион тона зърно
    500 000 тона растително олио
    730 000 тона животински мазнини
    672 000 тона захар
    782 972 тона консервирано месо
    44 600 металорежещи струга
    1 860 локомотиви
    11 300 железопътни вагона
    517 500 тона цветни метали
    1 215 624 МЪЖКИ ДОЛНИ ГАЩИ (ха-ха-ха!)

    Пълният списък тук :
    http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/pearl/www.geocities.com/Pentagon/6315/lend.html

    Контранастъплението на Червената Армия 1943 г е резултат единствено на тази помощ. Без нея изобщо нямаше да има победа над Германия. Това е истината. Да не говорим,че обратът настава с десантът на американците в Нормандия и откриването на Западния фронт , а и на Тихоокеанския преди това. Без огромната американската военна индустрия и капитализъм нямаше да има 50 Шърмана към един германски Леопард и нямаше да има никаква победа. А ако германските войски се бяха концентрирали само на Източния фронт руските другари изобщо нямаше да издържат въпреки дажбата водка и пистолетите на НКВД в тила
    ТАКА ЧЕ, В ЗАКЛЮЧЕНИЕ : САЩ СПАСЯВАТ ЗАДНИКА НА СССР ПРЕЗ ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА . СЪЩИТЕ САЩ, КОИТО НЕДОЛЮБВАТ РУСКИТЕ АГЕНТИ ТУК СА ТЕЗИ, КОИТО СА ДОВЕЛИ ДО ТОВА ДА СИ СЕДЯТ НА КОМПА И ДА ЗАРАБОТВАТ РУБЛИТЕ ДНЕС ОПЛЮВАЙКИ НЕДАЛНОВИДНИТЕ ТЪПИ АМЕРИКАНЦИ ДАЛИ СИ ПАРИТЕ ЗА ДА ИЗБУИ ОЩЕ ПО-ГОЛЯМАТА СВЕТОВНА ЧУМА – КОМУНИЗМЪТ И ПОРОБВАНЕТО НА ОЩЕ НАРОДИ КАТО БЪЛГАРСКИЯ.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  35. 35 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1366 Весело


    [quote#6:"kesh"]Специален ПОЗДРАВ за ВСИЧКИ РУСОФИЛИ....[/quote]

    https://www.youtube.com/watch?v=XT46luZeOXc

  36. 36 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Няма да отидат защото това е празник на Победата над най-агресивния фашизъм. А Палпатин освен че анексира територии и ръфа от съседите си , също така налага фашистка диктатура в страната си. Как може да се надяват в Кремъл че някой може да дойде.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    Ами то 95% от тях са дикратори.....

  39. 39 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Болен ще ни "представи" на официално ниво.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  40. 40 Профил на today
    today
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Брутално е рашисти (съвременни нацисти) да празнуват победата над фашизма. Все едно от БСП да се съберат да празнуват 10 ноември 89-та.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  41. 41 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Да си стоят в къщи и без това са поканени от кумова срама. Обамата е зает да раздава демокрация в арабският свят с бомби.

  42. 42 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 761 Неутрално

    [quote#1:"kesh"]Путин е ВЕЛИК държавник.......успя да спре [/quote]

    Спря им "тока" на руснаците.
    В чест на Седемдесет годишнината, ги върна седемдесет години назад.
    Сега ги връща към ладите и показните магазини. По-късно и към всичко останало от незабравимото за тях минало. (Което за тях ще се превърне в бъдеще)

  43. 43 Профил на today
    today
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#39:"Без соц"]Болен ще ни "представи" на официално ниво.[/quote]
    Със сигурност. И е крайно време България да излезе с официално становище, че Долен не представлява официална българска позиция по никакви въпроси.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  44. 44 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 612 Неутрално

    личи си в кои държави фашизма ще бъде добре приет отново ако се появи на хоризонта - включително и тук.

  45. 45 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 761 Весело

    [quote#5:"Emergen-C"]може още довечера - има полет на аерофлот следобяд, плащам ти еднопосочен билет[/quote]

    Вчера писах, че русофилите обичат Русия, но предпочитат да живеят в Америка.

  46. 46 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#1:"kesh"]Путин е ВЕЛИК държавник.[/quote]

    в 21-ви век сме, ерата на информационното изобилие, но някои хора все още вярват във "великите държавници"

    Е, нищо де - сигурен съм, че и севернокорейците викат, че Ким Чен Ун е велик държавник

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  47. 47 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#44:"ръмжо"] в кои държави фашизма ще бъде добре приет отново ако се появи на хоризонта[/quote]
    в русия фашизмът е високо над хоризонта, минава пладне

    #KOЙ номинира бокова!
  48. 48 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 480 Гневно

    Не знам защо се празнува тази загуба за СССР след 70 години. Благодарение на глупостта на един диктатор, друг диктатор успява да му нанесе сериозен удар и от това печелят всички останали. Защо Сталин не е нападнал Румъния през 1941? С 6 месечна кампания би могъл да излезе солидно на Атлантика от Дания до Испания. Имал е повече танкове и самолети, но най-важното е че би оставил другия диктатор без петрол. Колко време би изкарала Германия без петрол? Но щастието не е пълно без Великобритания да е превзета. Вместо това чака унищожението на най-развитата част от страната си и обрича на бавна агония цяла Източна Европа за 70 години та до днес. Колко милиона са убити за да може днес един друг един диктатор да дрънка със старите си оръжия на Червения площад? Това е тъжна дата и само радоста на мурзилките за непогрешимоста на съвецката/руската пропаганда е крайно недостатъчна...

  49. 49 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Властите в Русия са в предултимативен период даден от западните лидери като публична тайна.

    Естествено сега санкциите са част от тази етап преди фазата "или или" посветен изцяло на дипломатични средства,

    но грубия тон съвсем реалистично тропа в умовете на всички и списъка с желаещите официални лица да посетят парада е показателен.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  50. 50 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Безгранично Западно лицемерие!
    Маските все някога падат.
    Светът вече е съвсем друг.
    Чешкият президент им каза: "Ако не беше Червената армия, вие (лицемерите) щяхте сега да стоите мирно и да викате "Хайл Хитлер".

  51. 51 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#37:"rob.ert_22"]И Бойко ли се счита за западен лидер?[/quote]
    Да.
    България е Западна държава. Член на ЕС и НАТО.
    руснаците се редят на унизителни опашки за български визи, докато българите живеят в цяла Европа без проблем.

    #KOЙ номинира бокова!
  52. 52 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 761 Неутрално

    [quote#10:"hope"]Нямаме полза съседна държава да допусне такава фатална грешка.[/quote]

    Има-имааа.
    Най-вероятно драхмите им ще се печатат в БНБ, имотите ще поевтинеят още,а също и почивката. Ако излезнат от ЕС, много малки и средни фирми ще си прехвърлят производството и в България...

  53. 53 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Защото е срамно да демонстрираш толерантност към такава Русия, каквато е тя днес. Тя не заслужава да се отдаде почит към заслугите й, независимо от размера им, тъй като повтаря буквално действията на фашистка Германия.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  54. 54 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#18:"spiegel"]Този парад винаги е бил фалшименто, лицемерие, което прикрива съюзяването на Запада с единия от двамата тоталитарни престъпници, подпалили ВСВ, за да победят другия и изоставянето на Източна Европа под съветска окупация.[/quote]
    ++++
    За едни празник, за други окупация и зависимост.

  55. 55 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#33:"heatseeker"]Да не говорим, че Третият райх капитулира ден по-рано, а на 9 май се предаде само пред Москва.[/quote]
    Всъщност при подписването на капитулацията към 11 вечерта на 8-ми май, в москва е вече 9-ти май. Любопитното е, че 9-ти май не е бил никакъв празник чак до 60-те, когато очевидната Студена война прави неудобна историята на съюзниците победили Хитлер. Кагебейските пропагандатори моментално си измислят деня на победата, който си е православно руски и ничий друг, от историческата памет методично се изтрива каквото и да е било друго участие във войната и се вменява тезата, че Хитлер е бил победен единствено и само от руската армия. Останалата част на света винаги е чествала VE-Day на 8-ми май, както и ще продължава да го чества. А руските празници никого не интересуват, както става явно от страницата.

    #KOЙ номинира бокова!
  56. 56 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#31] от "vjacho":

    "Още повече,9-ти май е Ден на Европа"


    Хм,без Деня на победата,нямаше да го има Деня на Европа.
    Винаги съм твърдял,че трябва да се прави разграничение между Кремъл и Русия.За да бъде победен Хитлер,са загубили живота си обикновенни руснаци,а не Сталин,Ворошилов,Берия или друга подобна сган.Жени и деца са работили едва ли не денонощно за къшей хляб.Ако го нямаше Източния фронт,и по цялото Атлантическо крайбрежие да бяха правили десант Съюзниците,щяха да ядат бой от немците.
    Но напълно подкрепям решенията на болшинството да бе присъстват там.Путин се държи точно като Хитлер.В Судетите живеели немци и Хитлер си ги "взе".
    В Крим живеели руснаци и Путин си ги "взе"...

  57. 57 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#53:"дедо Андро"] Тя не заслужава да се отдаде почит към заслугите й, независимо от размера им, тъй като повтаря буквално действията на фашистка Германия. [/quote]
    Именно.
    Колкото и голям да е бил приносът на русия в борбата с нацизма, то последвалата окупация на половин Европа в продължение на 45 години и насадения от русия комунистически терор над тези източноевропейски държави правят този принос нищожен. Каква е ползата от това, че Чехия и Полша биват "освободени" от нацистите, след като на тяхно място идват руските комунисти? За Източна Европа Втората световна война свършва през 1989-та, когато поробените от русия държави една по една се освобождават от руския контрол и поемат своя път на развитие - някой по-добре, други - по-бавно.

    #KOЙ номинира бокова!
  58. 58 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Истината е, че едните национал-социалисти победиха другите национал-социалисти. Докато победилите национал-социалисти не бъдат победени, Втората световна война не е приключила. Това, което наблюдавахме по време на Студената и сега това което се случи в Чечня, Грузия, Молдова, Украйна е всъщност продължение на Втората световна война. Просто светът не си свърши работата тогава, но ще трябва да си я свърши рано или късно, за да ликвидира окончателно тази червена чума (знамето на Хитлер също беше червено)… или забравихме, че войната я започнаха заедно.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  59. 59 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 941 Любопитно

    Защото Русия уверено върви към пожизнено, тоталитарно управление на Путин. Със окупиране на чужди територии и разпалване на война зад граница и заплашване с ядрено оръжие.

    ....отделно и лудия тиранин от Сев.Корея ще присъства.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Москва има голям шанс да приеме световните лидери на 9 май. Ако тогава е погребението на комплексарчето от Кремль

  62. 62 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Удоволствието да гледаш танкове на площад в грозен град е доста съмнително.

    The best way to predict the future is to invent it.
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#62:"EU defender"]Удоволствието да гледаш танкове на площад в грозен град е доста съмнително.[/quote]
    Аххахахаахха много точно казано!

    Удоволствие бих изпитал само от немски или пък (защо не) китайски танкове, които дефилират по Червения площад!

    #KOЙ номинира бокова!
  65. 65 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#61:"stanislavdi"]Ако тогава е погребението на комплексарчето от Кремль[/quote]
    виж, за това и аз бих отишъл, за да се уверя лично!

    #KOЙ номинира бокова!
  66. 66 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#43:"today"]И е крайно време България да излезе с официално становище, че Долен не представлява официална българска позиция по никакви въпроси. [/quote]

    Излишно. Няма по света държава, която да се безпокои, че дивотиите на един хиперактивен лудетина, та бил той и (маргинален) депутат, могат да бъдат объркани с нейната официална позиция.

    Междувременно... мисля си, че колкото (в началото на европейската фаза на Втората световна война) френски или британски официални лица са имали място на съвместните немско-съветски военни паради в Полша, толкова и днес западни лидери биха имали място като зрители на лилиПутиновите тържества.

    Свобода за Надежда Савченко!
  67. 67 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#1:"kesh"]Путин е ВЕЛИК държавник.......успя да спре разрухата[/quote]
    Уникална държава е Русия, виж информацията от преди няколко часа:
    http://www.belta.by/ru/all_news/economics/Belarus-priostanovila-postavki-nefteproduktov-v-Rossiju-v-ozhidanii-blagoprijatnoj-tsenovoj-konjunktury_i_700773.html

  68. 68 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#50:"magistrat"]Ако не беше Червената армия, вие (лицемерите) щяхте сега да стоите мирно и да викате "Хайл Хитлер[/quote]
    Така е,
    А след като дойде червената армия стояхме мирно и викахме "Слава на Сталин! КПСС-БКП!"

    Открийте разликите...

    #KOЙ номинира бокова!
  69. 69 Профил на bdon4eva
    bdon4eva
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#34] от "Dr_Doolittle":

    ++++++++++++++++++++

  70. 70 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Да оставим за малко парада в Москва.
    Как ще отбележат българската общественост и българската държава 70-годишнината от края на ВСВ в Европа? Каква оценка ще дадат на българското участие в нея? Как ще почетат българските победи и загуби?
    Ако се съди по геройското премълчаване на Дравската операция, чиято кръгла годишнина преди по-малко от месец следваше да ни подтикне да си я припомним, поне за да почетем паметта на загиналите, едва ли ни чака пробългарско тълкувание на миналото. Да не говорим колко срамежливи са политиците по въпроса за националното ни обединение по време на войната. Нищо българско няма в политиката на нашите управници и подвластните им медии, единствено ги засяга към кой господар да се обърнат и сега това разискват по случай случката.

  71. 71 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 761 Неутрално

    [quote#56:"popovski31"]Винаги съм твърдял,че трябва да се прави разграничение между Кремъл и Русия.За да бъде победен Хитлер,са загубили живота си обикновенни руснаци,а не Сталин,Ворошилов,Берия или друга подобна сган.[/quote]
    Така е.Но и между престъпници и сган също трябва да се прави някакво разграничение.Престъпниците не са сган.

  72. 72 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    [quote#70:"gogaroga"]Как ще отбележат българската общественост и българската държава 70-годишнината от края на ВСВ в Европа? [/quote]
    До 70-годишнината от края на ВСВ има шест месеца, има време до тогава

  73. 73 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    [quote#67:"stanislavdi"]Уникална държава е Русия, виж информацията от преди няколко часа[/quote]

    Хааа-хааааа, безценно!

    Вместо Путин да врътне кранчето, на него му го врътнаха.


    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  74. 74 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#70:"gogaroga"]Как ще отбележат българската общественост и българската държава 70-годишнината от края на ВСВ в Европа?[/quote]
    Краят на ВСВ в България беше началото на наложения от русия комунистически терор. На повечето българи няма да им е много за празнуване. Прочее, в повечето Източноевропейски държави истинският край на ВСВ дойде на 9.11.1989, когато падна Берлинската стена. Тогава дойде истинската свобода. 8-ми май 1945-та просто замести единия терор с друг, който продължи още 45 години, докато западноевропейските държави се развиваха свободни и проспериращи!

    #KOЙ номинира бокова!
  75. 75 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Ми те и на олимпиадата в Сочи не отидоха, ама тя си се проведе...
    Кучетата.....керванът....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  76. 76 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4643 Неутрално

    До коментар [#3] от "Consumer":

    И за България и за Европа, пък и за светът 9 май е светъл ден и празник! Целия цивилизован свят чества смазването на нацистката чума! От САЩ през Франция и Великобритания, та чак до Китай!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  77. 77 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#72:"stanislavdi"]До 70-годишнината от края на ВСВ има шест месеца, има време до тогава[/quote]

    Уточнил съм "в Европа". Все пак България не е воювала в Далечния Изток. Аз не гледам на събитията от американската или руската гледна точка. Собствената риза е по-близо до гърба.
    Месеците, които остават до 2 септември не са шест, а пет, но не е там работата. Какво ще се измени за няколко месеца? Нашите управници ще побългареят?

  78. 78 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#32] от "The Shadow":

    Да, едните слушат Одата на радостта, другите маршове и набиват крак ... два свята, единият е излишен !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  79. 79 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1857 Любопитно

    До коментар [#34] от "Dr_Doolittle":

    Глупости на търкалета преговорите за ленд лиза започват след битката за Москва когато малко се изясняват нещата кой кого

  80. 80 Профил на by85
    by85
    Рейтинг: 685 Весело

    [quote#37:"rob.ert_22"]Дневник,направихте ми деня, хаха[/quote]
    А ти за втори ден моя
    [quote#37:"rob.ert_22"]В Москва не сте уважаеми гости[/quote]
    Е Вие ги каните, а като Ви откажат стават нежелани.Интересна логика, психика и необятна душа.
    [quote#37:"rob.ert_22"]За бившите хитлерови съюзници не е лошо да направат това що предложи полският президент(алтернативно честване)[/quote]
    Вие до 1941г. бяхте най-големия съюзник на Хитлер(Пакт Рибентроп-Молотов) .Цял свят чества на 8 май само Вие на 9 май - това не му ли се вика "алтернативно честване".
    [quote#37:"rob.ert_22"]Бойко ли се счита за западен лидер[/quote]
    На запад е от теб, България е в НАТО и ЕС. В станата ни има бази на САЩ (Тук е времето, да ти светне лампата и да ме заплашиш с ядрени ракети, и зелени човечета) и се бори за налагане на западния начин на живот вече 25г. и продължава все на запад да гледа.Беше се отклонила малко - не и без ваша помощ за 45г., но всичко си идва на мястото(още има какво да се желае).Това руските мурзилки - акъл,знания и винаги готови да се изкажат. Пардон изложат.Едно от най-хубавите неща на този свят е "Колкото по-малко акъл имаш, толкова е по-трудно е да го скриеш" .

    “Православието и славянството са две овчи кожи, с които отдавна се прикрива хитрият руски вълк” П.К.Яворов
  81. 81 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#74:"Emergen-C"] На повечето българи няма да им е много за празнуване. [/quote]

    Не съм употребил думата празнуване. Не преиначавайте написаното от мен. Писал съм за отбелязване на годишнината и за даване на адекватна оценка на събитията. Положителна, отрицателна, дискусионна, но не и никаква, каквато е в момента. Премълчаването на участието на България във войната си е чиста проба национално предателство. Що се отнася до националното обединение на българските земи тогава, макар и краткотрайно, но въжделено и осъществено - да! - аз го празнувам. А вие?

  82. 82 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Браво на чешкия президент и на гръцкия премиер!
    Останалите са под влиянието на Вашингтон и доказаха за пореден път, че не са еманципирани.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  83. 83 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    [quote#76:"Иво"]Целия цивилизован свят чества смазването на нацистката чума![/quote]

    И същият цивилизован свят е твърдо решен да не допусне повторното й разпространение извън границите на Путинистан.

    Руснаците си го харесват, халал да им е.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#84] от "socialen":

    На тези мантри дори и в Русия отдавна не вярват.

    Свобода за Надежда Савченко!
  88. 88 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#83] от "Norman Granz":

    Прогресивните хора на Запад също го харесват и негодуват, че избраниците им клекнаха пред американския империализъм и бойкотират тази важна и символична дата.

    На Запад много малко са в неоконсервативни, атлантически тинк-танкове, но не са толкова влиятелни.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  89. 89 Профил на by85
    by85
    Рейтинг: 685 Весело

    До коментар [#85] от "Norman Granz":

    Ех гроздето, гроздето колко е кисело

    “Православието и славянството са две овчи кожи, с които отдавна се прикрива хитрият руски вълк” П.К.Яворов
  90. 90 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#74:"Emergen-C"]Краят на ВСВ в България беше началото на наложения от русия комунистически терор.[/quote]

    Напълно съм съгласен, но това става по договореност със САЩ и Великобритания. Така че, като ще решаваме сега, как да отбелязваме тези исторически събития, то отношението ни следва да бъде еднакво и към трите държави: Русия, САЩ и Великобритания.

  91. 91 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#87] от "heatseeker":

    Напротив. Пак не позна!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  92. 92 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    [quote#88:"socialen"]Прогресивните хора [/quote]

    Отдавна не бях чувал това словосъчетание.

    Благодаря ви, другарю, че ме върнахте в ранното ми детство, когато по радиото гъгнеха за "прогресивното човечество", за "войнолюбци" и "вражески централи".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  93. 93 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#92] от "Norman Granz":

    Всъщност, сега като се замисля, не съм сигурна какво точно имат предвид под "прогресивно човечество"? Очевидно не е ставало дума за научно-технически прогрес...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  94. 94 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#86] от "by85":

    Благодаря за единомислието,тази война не може и не бива да е самотна защото е принципна.
    Да направим каквото трябва и каквото можем,пък да става каквото ще !

    Homo ludens sum
  95. 95 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#92:"Norman Granz"] в ранното ми детство, когато по радиото гъгнеха за "прогресивното човечество", за "войнолюбци" и "вражески централи"[/quote]
    ... на ,,Следите остават,,...

    Homo ludens sum
  96. 96 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    [quote#93:"Rozalina"]Всъщност, сега като се замисля, не съм сигурна какво точно имат предвид под "прогресивно човечество"?[/quote]

    Много ясно, колега! "Прогресивното човечество" бяха онези, които подкрепяха съветския модел на държавно устройство.

    В момента (според класификацията на др. Социален), "прогресивни" са онези, които харесват Путин. Той си го е казал, какво неясно има?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#93:"Rozalina"]Всъщност, сега като се замисля, не съм сигурна какво точно имат предвид под "прогресивно човечество"?[/quote]


    Това, което визираха, когато употребяваха клишето "прогресивната общественост", но в малко по-глобален мащаб, предполагам. Едната им простащина, подпомогната от липсата им на въображение и словесно-мисловните абсурди, в които сами се завираха, помогнаха за срутването им поне толкова, колкото комбинацията Рейгън-Тачър-Кол-Йоан Павел Втори, срещу която им се наложи не да се изправят, а да клекнат.

    Свобода за Надежда Савченко!
  99. 99 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    Това,което и Сталин не успя,го направи Путин.Нито една цивилизована държава,няма да уважи парада в Москва.

  100. 100 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#93] от "Rozalina":

    Не,драга,става дума за имплицитна ,,прогресивност,, ,осигурена от ,,работническо-селски,, или ,,от бедно селско семейство,, произход.
    В случая това означава,че когато са се настанили в къщите и апартаментите на ,,богаташите,, и ,,буржуите,, им е харесало да има течаща вода от ,,чушмята,, , да си перат кюлотите във ваната или да варят картофи в бидето,да си ,,претакат,, зелето през памучни чаршаВи,да гоят свиня на балкона,да слушат радио и да спорят с него-демек интересен им се е видял прогреса....затова са и ,,прогресивни,,.
    А после,като свинята на балкона,и те се наплодиха...прогресивно.
    И както казва злобният виц от епохата -
    На банкет другар седи до другарка и към края на моабета я пита -
    -Другарке,дасера ше го ядеш ли ?

    Homo ludens sum




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK