Литва забрани руска телевизия за 3 месеца, била проводник на "пропагандата на Кремъл"

Литва забрани руска телевизия за 3 месеца, била проводник на "пропагандата на Кремъл"

© Дневник



Литва забрани на руска телевизия да излъчва за период от 3 месеца с аргумента, че е проводник на "пропагандата на Кремъл", предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Литовската комисия за регулиране на електронните медии обвини канал РТР Планета, който е собственост на руската държавна телевизионна компания, в нарушаване на закон, забраняващ "военната пропаганда, омразата и подстрекаването към безредици". 


По-рано регулаторът вече забрани показването на територията на страната на някои руски телевизионни предавания.




Вчерашното решение за забрана на излъчването на цяла руска телевизия в Литва обаче е първо по рода си. То бе взето на фона на опасенията на балтийските страни, че Русия се опитва да засили влиянието си в тях с телевизионни предавания, насочени към рускоезичните малцинства.


Русия разкритикува мярката, която определи като ограничаване на правото на достъп до информация. 
Литва, Латвия и Естония, които придобиха независимост от СССР в началото на 90-те години на миналия век, следят с особено безпокойство събитията в друга бивша съветска република, Украйна.


Руснаци са 6% от населението на Литва и по над една четвърт от жителите на другите две балтийски републики. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK