В Русия спешно забраниха американски филм заради "изкривяване на истината"

В Русия спешно забраниха американски филм заради "изкривяване на истината"

© Summit Entertainment, LLC



Министерството на културата на Русия спешно забрани да се прожектира американския трилър "Номер 44" (Child 44), разказващ как през 50-те години в бившия СССР издирват сериен убиец на деца. Филмът с участието на Том Харди, Венсан Касел, Гари Олдман и Нуми Рапас трябваше да излезе на екран в страната на 17 април, а някои кина можеше да го прожектират и от днес.


Според министъра на културата Владимир Медински обаче "Номер 44" не представял страната от онова време, а бил някаква кървава кайма с някакви орки и вампири. Такива филми изобщо не бива да се показват в нашата страна, допълва той.


Сюжетът изкривява историческите факти и дава "своеобразна трактовка на събитията до, по време и след Великата отечествена война, както и на образите и характера на съветските граждани", се казва в съобщението на министерството.





"Номер 44" е по мотиви от произведението Child 44 на британския писател Том Роб Смит. В него главният герой Лев Демидов, служител на Министерството на държавната сигурност на СССР, разследва през 1953 г. поредица убийства на деца в провинцията, докато се сблъсква с тоталитарната система, отказа на органите на реда да признаят съществуването на сериен убиец, настояват той да се отрече от собствената си жена и накрая го отстраняват от разследването.


В основата на книгата е биографията на Андрей Чикатило - зловещ сериен убиец и канибал, убил между 1978 г. и 1990 г. поне 53 души. Авторът обаче казва, че "един от главните герои е съветска Русия - чудовищна смес от ужас и абсурд".


Свалянето от екран на "Номер 44" ще донесе загуби на разпространителя му за Русия от поне 50 милиона рубли. Прогнозите за предстоящия уикенд го поставяха на пето място по приходи. Разпространителят е превел на собствениците на филма Lionsgate аванс и вероятно ще опита да си възстанови част от сумата.


Загубите от маркетинга и рекламата за "Номер 44" вероятно ще са около половин милион рубли, не е известно дали кино театрите няма да поискат обезщетение заради внезапната промяна в програмата им.


Не е за пръв път


В Русия вече е имало подобни случаи. През 2001 г. ветерани от войната настояха (безуспешно) да бъде спрян "Враг пред портите", защото принизявал ролята на защитниците на Сталинград.


"Борат" обаче бе спрян през 2006 г., защото "може да засегне определени чувства на някои категории граждани".


През 201 2г. на френския документален филм "Нападение срещу Русия" по книгата на Александър Литвиненко и Юрий Фелщински "ФСБ взривява Русия" бе отнето разрешението за прожектиране, защото нямало директен договор между разпространител и производител. Със същия мотив бяха спрени "Бент. Делото "Литвиненко", "Фабрика за изтезания или педагогически опит", "Лоботомия" (за отношенията Русия - Грузия) и беларуският "Плошча" за президента Александър Лукашенко.


През 2014 г. не бе позволено прожектирането на "Заповядано е да се забрави", разказващ за избиването от отряд на НКВД на измисленото чеченско село Хайбах през 1944 г. по време на депортирането на кавказки и кримски народи.

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    В Русия всичко си е както в СССР.

    От забраняването на "вражески" филми през дрънкането на оръжие до купоните за храна.

    Благодаря ти, Господи, че не си ме създал руснак...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Тюрмата на народите си е тюрма на народите.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  3. 3 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Никой чиновник няма право вместо мен дапреценявадали е дно художествено произведение е стойностно и правдиво.
    Ние упълномощаваме чиновниците да работят за нас, а не да мислят вместо нас.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  4. 4 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Любопитно

    А книгите кога ще започнем да горим?

  5. 5 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    СССР2 забранява всичко, което би разкрило и малко от истината за СССР1!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  6. 6 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1155 Весело

    Американците им дреме, те пък не гледат руски филми...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  7. 7 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    [quote#4:"eurogi"]А книгите кога ще започнем да горим? [/quote]

    Книгите ще се горят като във всяка фашистка, пардон комунистическа диктатура!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  8. 8 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Мдаааа...
    Ще го заместят с "41" (Четиридесет и първият), за да не се изкривяват натрупаните с годините навици на манипулираните руснаци.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  9. 9 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Истината понякога е неудобна! Но това е най-смешната мярка която може да се вземе. Преди време си цензурираха собственния руски филм Аватар. Смешници!

    Имало едно време ссср...
  10. 10 Профил на TM27
    TM27
    Рейтинг: 217 Неутрално

    В Ес-ес-ес-ере серийни убийци НЕТ!

    "... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски
  11. 11 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Някой да помни съветския "Иди и виж", примерно. И после пак да си говорим за

    [quote#0:"статията"]кървава кайма[/quote]

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  12. 12 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Не зная, доколко финансовият ефект (от мижав по-мижав-по малко от милион долара) ще се отрази на засегнатите, но антипропагандисткият ефект за Русия е безспорен-светът има поредно доказателство,че Путин налага сталинистка цензура върху всичко, което може да открехне истината за живота в СССР.
    Няма да се учудя, ако пак не достигнем до "бисерите" на съветската пропаганда, в които показваха, как в Западен Берлин американски войници се напиват с Кока Кола до такава степен, че след това не могат да се държат на краката си...

  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    [quote#12:"Дон Кихот"]светът има поредно доказателство,че Путин налага сталинистка цензура[/quote]

    В ерата на комуникациите глупавият съветски чиновник, забранил филма, му е направил безценна реклама.

    Това не са им брежневските години, когато да "забраниш" филм действително означаваше да не дадеш възможност на мужика да го види.

    Сега този филм ще плъзне на торенти, на флашки, на дивидита, и никой не може да го спре. Ще го гледат много повече хора, отколкото ако путиноидите не го бяха "забранили".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#11] от "ПАВЛА":

    Да, спомням си го.
    То във всички "правилни" съветско-руски филми има "кайма", даже и в "9-та рота", но са "правилни", идеологически издържани.
    Най-голямото малоумие е дадена страна да забрани филм или книга. Това само провокира по-голям интерес.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  15. 15 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2793 Весело

    Между другото, в Русия най-сигурният начин да вдигнеш интереса към нещо до небесата, е да го забраниш... Всъщност, към кого е насочена тази мярка? Тези, които я поддържат,биха превключили на друг канал още след първите пет минути-те са имунизирани срещу всичко, което осквернява идеалния православен свят на "батюшка". Нейните противници, заинтригувани и амбицирани от забраната,ще намерят начин да го видят, въпреки нея, в сегашния информационен свят всичко е възможно. И кво праим с цензурата-плюем срещу вятъра. С мазохистично удоволствие....

  16. 16 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Тоталитарната държава се познава и по това, че винаги се брои за непогрешима и непоклатима в миналото, настоящето и бъдещето - до момента, в който историята й зашлеви звучна плесница, рано или късно...
    [quote#13:"Norman Granz"]глупавият съветски чиновник, забранил филма, му е направил безценна реклама[/quote]
    Безупречно.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    А, сега виж ми подписа и да си зададем въпроса, защо този трилър упорито не се превежда на български, въпреки че във всички европейски страни това отдаван е сторено.
    Ето кои актьори участват във филма:
    Tom Hardy,Gary Oldman,Noomi Rapace, както и Ленистър-сениор от "игра на тронове".
    http://www.imdb.com/title/tt1014763/

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Те не само забраняват филма,но скоро скочиха и в/у една постановка на опера от Вагнер,а подпукаха и една танцово/балетна група за облеклото и ,което наподобявало георгиевска лента !Кипи яка работа на "културния"фронт в РФ !

  19. 19 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#5:"Realist"]СССР2 забранява всичко, което би разкрило и малко от истината за СССР1! [/quote]
    [quote#0:"Дневник"]Литва забрани на руска телевизия да излъчва за период от 3 месеца с аргумента, че е проводник на "пропагандата на Кремъл"! [/quote]
    Без коментар

  20. 20 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Стотици филми са направени за американски серийни убийци и не си спомням някой от тях да е бил забранен, понеже петни САЩ.
    Киното често подхваща темите за зловещото и мрачното у човека, но само в доста комплексирани и вторачени в себе си държави това се приема като някакъв проблем на национална чест.

  21. 21 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ian Smith":


    [quote#3:"Ian Smith"]Никой чиновник няма право вместо мен дапреценявадали е дно художествено произведение е стойностно и правдиво. [/quote]ДА,но в диктатурата ти не струваш,важна е само държавата,защото диктаторът-това е държавата..

  22. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    Диктатурата на пролетариата се усеща все по силно.

  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#5] от "Realist":


    [quote#5:"Realist"]СССР2 забранява всичко, което би разкрило и малко от истината за СССР1! [/quote]Точно затова ще има същата съдба.Лошото е,че много човешки животи ще бъдат похабени.

  24. 24 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#6] от "kалибър":


    [quote#6:"kалибър"]Американците им дреме, те пък не гледат руски филми...[/quote]Там всеки може да си прави каквито си иска филми.И никой не го забранява-например Роджър Мур.Разни левичари им се радват.

  25. 25 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#18:"adam1966"]подпукаха и една танцово/балетна група за облеклото и ,което наподобявало георгиевска лента [/quote]
    Тролим, а? Затвориха школата защото така наречения танц беше подходящ за танцьорки в нощен клуб, а не за тийнейджърки. Или нямаш против дъщеря ти да лази на четири крака по сцената, подрусвайки Д-то и шляпвайки го с ръка от време на време?

  26. 26 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#17] от "СДС":


    [quote#17:"СДС"]А, сега виж ми подписа и да си зададем въпроса, защо този трилър упорито не се превежда на български, въпреки че във всички европейски страни това отдаван е сторено. [/quote]Не знам.Но сега филма се рекламира.Така,че споко-тука ако някой иска да го гледа-ще може.

  27. 27 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Стига бе, днес е още четвъртък.
    Бях свикнал идиотизмите от Северна Азия да ни достигат в петък.
    Утре какво ли ще ни изненада?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  28. 28 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#20] от "persifedron1":


    [quote#20:"persifedron1"]Киното често подхваща темите за зловещото и мрачното у човека, но само в доста комплексирани и вторачени в себе си държави това се приема като някакъв проблем на национална чест. [/quote]малко ми прилича на случая с Турския Кенеф,когато тук се изля толкова възмущения.Просто много хора се познаха.Сега май в тоя филм руската държава се позна и не се хареса..

  29. 29 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    Не могат бе, не могат и не могат да дръпнат напред тия рашки...
    Уж се мъчат да напреднат, да се модернизират, да настигнат някак си съвременната цивилизация и...пак затъват в собственото си блато, от което все драпат да се измъкнат . От Петър първи е така и все не могат да излязат от феодализма и сталинизма.

    Това ген ли е, манталитет ли е или обикновена глупост?

  30. 30 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    [quote#13:"Norman Granz"]Сега този филм ще плъзне на торенти, на флашки, на дивидита, и никой не може да го спре. Ще го гледат много повече хора, отколкото ако путиноидите не го бяха "забранили".[/quote]
    Прав си, разбира се Ама кината и дистрибутора губят яки пари, в милиони$$$, според статията.
    До коментар [#13] от "Norman Granz":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  31. 31 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#25] от "bilbotorbins":


    [quote#25:"bilbotorbins"]Или нямаш против дъщеря ти да лази на четири крака по сцената, подрусвайки Д-то и шляпвайки го с ръка от време на време? [/quote]Май само ти не си бил по детските лагери,та да видиш какви ги правят руските девочки по дискотеките.

  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#30] от "Мойше! Толкоз!!!":


    [quote#30:"Мойше! Толкоз!!!"]ма кината и дистрибутора губят яки пари, в милиони$$$, според статията. [/quote]То май и там е идеята-да се опитат да пресират дистрибуцията на "непатриотични" филми за Русия.

  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    [quote#30:"Мойше! Толкоз!!!"]Ама кината и дистрибутора губят яки пари, в милиони$$$, според статията. [/quote]

    Ами ... следващия път ще се замислят, преди да пуснат "вражески" филм...

    Само епичните платна на Бондарчук трябва да гледа съветският мужик, никакви западни тинтири-минтири.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 715 Неутрално

    На 1000 американски филми един е стойностен. Другите са пълен боклук и досада! Много лъжат особено за времето на комунизма. Когато не познаваш нещо, когато не искаш да го опознаеш дори, изобщо не се захващай. Гледам и не вярвам на очите и ушите си, сякаш не съм живял по времето на соца. Може би нещата тогава не са били идеални, но нищо по- добро от социалистическата организация на обществото засега не е измислено. "Демокрацията", особено в българския и мафиотски вариант е пълен кошмар: наркотици, хазарт, проституция, непоносима зверска задлъжнялост, скъпотия , без работица, тотално заробване в паяжините на кредитори, "банкери", латифундисти, осигурители, мобилни оператори и т.н., и т.н..

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    [quote#34:"bobhunter"]... нищо по- добро от социалистическата организация на обществото засега не е измислено. [/quote]

    Абсолютно!

    Виж СССР, виж СКорея, виж Венецуела, виж Куба...

    Образци на социална хармония и благоденствие.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  37. 37 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Американците що не правят филми за първия геноцид в света - изтребването на американските индианци от доблестната US army. Или за търговията с роби и нейната защита като висша американска ценност от армията на Конфедерацията през Гражданската война. С руснаците се хванали.

  38. 38 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 403 Неутрално

    А дали тези филми са исторически верни и отразяват действителността коректно? Аз лично смятам, че не и трябва да ги забраним....

    http://www.varna.utre.bg/2015/04/08/311849-rusko_voenno_kino_prevzema_longoza

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#34] от "bobhunter":

    Кой сте вие, доктор Зорге?

  41. 41 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Филми по-тази тема има много, сигурно ще има и още. Ако не ти е ясно, войната между севера и юга е война срещу робството водена от американското правителсво.
    Както и да е, има две неща които правят коментара ти пълен нон сенз.
    1. Зверствата на един не оправадават зверствата на друг. Изтребването на индианците не оправдава сталинкските чистки да речем. Тази опорна точа постоянно ни я пробутвате, но никога не е минавала.
    2. До колкото разбирам филма даже не е исторически и няма претенциите да представя достоверно части от историята. Просто се развива в СССР през 50-години. Тук пасва идеално поговорката "Гузен негонен бяга". Преди време у нас се опитаха да спрат филма "Граница", защото не показвал вярно нещата. Изказваха се генерали от запаса и т.н. кино разбирачи

  42. 42 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    [quote#39:"Каишков - Гласът на Америка"]Или виж България как цъфти през американокапитализма. От благоденствие към благоденствие вървим[/quote]

    Каишков, всичко което става във България се е случвало и се случва , благодарение на тъпото, бездарно и антибългарско управление на твоите комунисти и техните северни господари. Това, че не можем все още да спрем инерцията не го приписвай на американокапитализма и другите глупости които дрънкаш.

    Имало едно време ссср...
  43. 43 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Ми да направят руснаците и ако американците го забранят тогава ела да се обадиш.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  44. 44 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Колата на снимката е " Победа ", грозна и тромава, откраднат американски модел май на "Буик." Произвеждана като возило за държавници. После я дадоха на поляците, те я кръстиха "Варшава." Дига 80 по надолнище, разход 100 на 100.

  45. 45 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Авто-санкции. Абсурдът в Русия е нещо обичайно. Нещо повече, би било абсурдно, ако не беше така.

  46. 46 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Преди няколко години гледах някакво филмче и по статистика най много серийни убийци е имало в СССР

  47. 47 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Не ми харесва тенденцията на много съвременни филми всичко да се изпълва с убийства, кръв, рязане и т.н и това да е представено по възможно най-подробния начин. Явно някой болни мозъци са преценили, че хората имат нужда от такова "зрелище", но това нито отговаря на реалността нито пък е полезно за психиката масово и постояннно да се гледат тези неща. Според една статистика, на около 95 процента от американските полицаи не им се налага да си вадят оръжието през цялата кариера, но ако съдиш от филмите то всеки полицай стреля поне 10 пъти на ден.

  48. 48 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Истина е, че холивудското кино често е пропаганда. В малко филми се засяга темата за геноцида спрямо индианците, но пък е пълно с филми за американски войници, които се борят с лошите врагове било то във Виетнам, Афганистан, Ирак или на други места.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  50. 50 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    В интерес на истината повечето американски филми на военна тематика осъждат американската политика - например филмите на Оливър Стоун.

  51. 51 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Слушай бе комуне неземно - когато американците правиха такива филми, съветските комунисти трепеха без съд и присъда собствените си граждани и досега не си го признават.
    Само два филма ще ти цитирам отпреди 40 години сигурно - "Синият войник" и "Малък, голям човек" с Дъстин Хофман. Показани за зверски кланета на индианци , а наште ги даваха тия филми само заради това, а не заради безспорните им качества.
    Аман от комунистическите ви тъпотии...

  52. 52 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#48] от "Modestmouse":

    И за теб се отнася пост № 51

  53. 53 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#48] от "Modestmouse":

    такива филми се гледат, такива се правят, интересен е въпроса, кои руски филми са забранени в САЩ? Защото темата е за забраняване на филми

    Birds of a feather flock together.
  54. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    До коментар [#6] от "kалибър":


    [quote#6:"kалибър"]

    Американците им дреме, те пък не гледат руски филми...[/quote]
    По времето на соца, когато преобладаваха над 80 % съветски филми по кината и телевизията, когато се коментираше някой филм, вървеше лафа :
    - Хубав ли е или е съветски ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  55. 55 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#34:"bobhunter"]но нищо по- добро от социалистическата организация на обществото засега не е измислено.[/quote]
    Абе ти в кой свят живееш?
    Чак ми е неудобно да оборвам подобни инфантилни изцепки, но ще ти дам само един пример - Северна и Южна Корея, пък ти си прави извода.

  56. 56 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Нямало било американски филми за "геноцида над индианците"? Има, има... например класиките "Синия войник", "Малък голям човек", та дори и носителят на "Оскар" "Танцуващият с вълци". Тъпотата с взлом не е аргумент, драги ми алитерат майкопродавец Каишков. Имаш огромен късмет, че не живееш в режим като мечтания от теб. Защото отдавна щеше да си смазан от бой и тикнат в лагер, или застрелян като куче. За противоречие с "официалната линия". Пфу, гнусни нахални изчадия сте вие, майкопродавците неграмотни!

  57. 57 Профил на today
    today
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Ахахахаха, тия са невероятно нагли! Точно Русия да има претенции за изкривяване на истината ... това е страхотен каламбур!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  58. 58 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Чудя се как още не са забранили в Русия филма "Левиатан" със същив мотив "изкривяване на истината".
    Или може би "нашето е гардивна критика" и е разрешено, но чужренците нямат право да ни дават акъл.

  59. 59 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Написал си пълни тъпотии....я дай някой факт за "първият" геноцид в света....нещо години, брой жертви....ако не те затруднявам !

  60. 60 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#34] от "bobhunter":

    това са тотални глупости, дори нашата комунистическа клоака сега е доста по-добре от соц-кочината преди 10-ти. Казвам го като човек, който е имал късмета да не живее много по соца.

  61. 61 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    До коментар [#44] от "man_un":


    [quote#44:"man_un"]Колата на снимката е " Победа ", грозна и тромава, откраднат американски модел май на "Буик.[/quote]
    След ВСВ руснаците изнасят заводите на Опел и Опел Кадет става Москвич , а Опел Капиитен става Победа .
    А Волгата е почти 100 % Форд от 1949/50-та
    Разликата е май само в петолъчката на радиаторната решетка и еленчето на торпедото

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  62. 62 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#52] от "SSS":

    Само един въпрос имам към теб. Всеки, които има съмнения относно стойността на болшинството от холивудските филми ли е комунист?

  63. 63 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Ти му говориш с доказателства, че путинският режим все повече заприличва на обикновен фашизъм, то своето си знае: "Вие защо биете негри!" Не, не са цвете САЩ, нито т.нар. Запад. Да, разрушена бе и продължава да се руши голяма част от ценностната система, която ги направи проспериращи и относително свободни страни - на фона на такива като любимата ти есесере или путлерия. Да, има превъзходни съветски и руски филми - но те като правило не са от любимите на сегашният путлеро-рашистки режим. Ама защо ли се хабя да пиша с тролове - алитерати.

  64. 64 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#62] от "Modestmouse":

    Стойността на холивудските филми няма нищо общо с това, което съм писал.
    Ако изобщо вдеваш за какво ти говоря.

    ПП Не съм голям фен на сегашното американско кино.

  65. 65 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 758 Неутрално

    тези май скоро ще въвеждат и вечерен час

  66. 66 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    [quote#37:"Каишков - Гласът на Америка"]Или за търговията с роби и нейната защита като висша американска ценност[/quote]
    Ех Каишка, мина времето когато някой вярваше на пропагандни лъжи като твоята. Пък може и да си се самоцензурирал и да не си гледал американски филми за робството като „12 години в робство“ или "Джанго без окови" И това са само най-новите, десетки има. Даже смятам, че американците прекаляват със самобичуването си на тема робство, но това си е мое мнение и не задължавам никого с него.

  67. 67 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    marker, срещу "Левиафан" има изключително мащабна кампания...като един от преводачите на филма са порових доста из руските сайтове и прочее медии. Впрочем не се спомням руски филм за "цивилизаторската роля" на Русия - защото Русия е станала империя чрез поредица войни и завладяване на огромни територии, които никога преди това не са били руски. Достатъчно е да погледнеш етническата карта през 15 век и да видиш, че на 200 км северно и източно от Москва не живеят руснаци. Казан да не е бил руски? Астрахан, Северен Кавказ, а Ермак да не би руснаци да е освобождавал в Сибир? Какви руснаци са живеели в Средна Азия, Алтай, Далечния Изток? Или Прибалтика и Финландия? По какво се различават колониалните войни на Русия от тези на Англия и Франция да речем, освен по това, че последните две си признават, че войните са били колониални?

  68. 68 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Да здрасвует мини-ссср! Чакайте скоро да пак забранят Бийтълс и Ролинг Стоунс.

    California Über Alles
  69. 69 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    *се порових* - защо няма опция за коригиране на коментарите тук?

  70. 70 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    [quote#1:"Norman Granz"]Благодаря ти, Господи, че не си ме създал руснак...[/quote]
    Благодари на Бисмарк и великите сили, че на Берлинския конгрес са създали княжество България, а не са ни оставили задунайска губерния!!! Сега щяхме да сме като Крим!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  71. 71 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    Мракобесието в Русия тепърва започва.

    klimentm
  72. 72 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 742 Весело

    Направо да забранят всички упадъчни и деградиращи евразийския дух филми,музика,книги....

  73. 73 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Архивите са живи.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  74. 74 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    [quote#13:"Norman Granz"]Сега този филм ще плъзне на торенти, на флашки, на дивидита, и никой не може да го спре. Ще го гледат много повече хора, отколкото ако путиноидите не го бяха "забранили".[/quote]
    + от мен. Затова имам постулат:
    "Диктатурата и тоталитаризма свършват там, където започва интернета!"
    Като си спомня какви глупости сме изглеждали на касетки VHS през 80-те години....така и сега рашките ще го изгледат до последната землянка.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  75. 75 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#34:"bobhunter"]Гледам и не вярвам на очите и ушите си, сякаш не съм живял по времето на соца. Може би нещата тогава не са били идеални, но нищо по- добро от социалистическата организация на обществото засега не е измислено. [/quote]

    Е добре, какво може да каже човек на такъв откровен лъжец, кажете ми? Но не се заблуждавайте - макар да не изричат така ясно и отчетливо тази пълна лъжа, и другите комундери са абсолютно същите. Привързаността към лъжата и/или изкривяването на истината е в основата на схващанията им. Затова са социалисти!

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  76. 76 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    С интерес ще гледам филма щом е основан на книга ,написана за живота на Чикатило.Наистина прогнилата съветска система му позволява да убива деца.Чикатило е хванат от криминалната милиция с неоспорими доказателства за убийство на едно дете.Но поради факта,че бил член на партията се намесват комунистически дейци и го освобождават.След това убива още десетки деца.Най-инетресното е че от комунизма са пострадали най-много самите руснаци,но въпреки това не давати дума да се издума срещу живота по онова време или някой комунстически лидер.Например Жуков е допринесъл за смъртта на милиони войници ,пращайки ги на сигурна смърт срещу укрепените позиции на германците.Но за тях е герой,въпреки че сигурно няма семейство,което да няма близък,загинал под негово ръководство.Документирани са случаи на полудели германски картечари,които са избили хиляди съветски войници вървящи без прикритие право срещу дулата на картечниците им.И след първата вълна войници следва втора,трета и така нататък.Жуков е казал:"Ако загинат съветски войници не е страшно.Жените ще народят други".

  77. 77 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Зловеща история, братът на Чикатило е бил изяден от собствените си родители по време на войната.

  78. 78 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ну, даааааа...
    В страната на абсурдите и ужасите , всичко е възможно ..
    ПАК !! В 21-вия век !??
    Важното ТУК , у нас е друго ..
    Руските мурзилки искат ТОВА , този строй , държавно устройствои, начин на живот, диктатура, крепостничество , сталинизЪма ,...
    Да се ВЪРНЕ ПАК тук , у нас !!??
    Отваряйте си очите !
    Демокрацията не е изначална , многогодишна ДАДЕНОСТ , у нас ...))

    BIG AL
  79. 79 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 897 Любопитно

    Всъщност първия известен съветски сериен убиец е през началотона 60-те ... така наречения "Мосгаз"!
    Има и такъв руски филм за него. В Москва изтрепва доста хора, преди да го хванат и публично да осъдят на разстрел.

  80. 80 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    "Такива филми изобщо не бива да се показват в нашата страна."

    По-добре е зрителите сами да преценят и да видят и други глредни точки

  81. 81 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#75] от "stupid_american":

    Не си прав-този не лъже нарочно.Той наистина си вярва.Аз съм се убедил,че най-безмисленото нещо е да спориш с комунист-ти му даваш факти ,а чугунената глава едно си знае.Просто е безмислено да се спори с такива.

  82. 82 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    По темата: Поредният знак, че Русия бързо и сигурно се връща в ерата на тоталитаризма. Другарите комунисти, улисани в хвалби на Вечния лидер и неговата твърда ръка, пропускат да си дадат сметка, че за да се поддържа такъв тип управление, тоталитарните методи трябва да се усилват в геометрична прогресия и да обхващат всички обществени сфери. Щом веднъж си стъпил на грешната основа - а именно един орган или човек безнаказано и по подразбиране да налага волята си, то цялото общество ще бъде натъпкано именно в този калъп. Разбира се, за тях забраната на един филм не е нещо съществено, но утре ще започнат забрани и на други работи, не че и сега ги няма в Русия. Цялата схема е добре позната от времето на соца - държавен контрол на всяко едно равнище. Разичтайки на стари лаври и бясна пропагандна дезинформация, Путя все още поддържа мита, че в държавният контрол не само няма нищо лошо, ами и е единствен начин за руснаците да съществуват нормално. Оставям настрана колко обидно е това мнение за собствения му народ. Просто се чудя кога ще лъсне, че в 21-ви век не може държавата да налазва сфери като предприемачество и култура, и да очаква положителни резултати в бъдеще.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  83. 83 Профил на mailstone
    mailstone
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Някой може ли да си представи, че в наша телевизия ще се излъчи документалния филм "Крим, път към дома"? - абсуд , нали? ами и те явно спират неща които не им изнасят.

    Delenda Carthago!
  84. 84 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#64] от "SSS":

    Ясно "вдявам", за какво говориш. Стойността на холивудските филми може да няма нищо общо с това, което си писал, но има общо с това, което аз съм писал и понеже ме включи в отговора си затова ти зададох въпрос. Аз не защитавам Русия или руската политика, ами говоря за простотията в голяма част от холивудските филми.

  85. 85 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4924 Неутрално

    До коментар [#29] от "marsena":

    Прокълнат народ. Като циганите. Никога няма да се оправят.

    Gunter glieben glauchen globen
  86. 86 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Има и филм на HBO - Citizen X (1995), от него аз научих за Чикатило.

  87. 87 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4924 Неутрално

    [quote#37:"Каишков - Гласът на Америка"]Американците що не правят филми за първия геноцид в света - изтребването на американските индианци от доблестната US army.[/quote]
    Пак лъжеш мазно, др. Петракиева. Веднага се сещам за "Синият войник". Там се разказва точно за войната срещу индианците и ген. Кастър е главния злодей във филма.

    Gunter glieben glauchen globen
  88. 88 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4924 Неутрално

    До коментар [#51] от "SSS":

    Опс, изпреварил си ме. Поздравления!

    Gunter glieben glauchen globen
  89. 89 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#11] от "ПАВЛА":

    'Иди и виж' беше потресаващ съветски филм за II СВ за нас подрастващите, когато сме го гледали. Само ,че не знаехме тогава ,че зверствата на Червената Армия в Източна Прусия и целия път до Берлин са били в стотици пъти по-големи от тези на германците. Колко хора знаят името Nemmersdorf и какви ужаси са се случили там и как ‘ Иди и виж’ е просто ‘гузен негонен бяга’ , това което руснаците всъщност са правили в Немерсдорф? Докато германските айнзатцкоманди са избивали преди всичко цивилни свързани с партизаните , то престъпленията на Червената армия по отношение на ЦИВИЛНОТО НАСЕЛЕНИЕ ,ЖЕНИ ,ДЕЦА И СТАРЦИ и военнопленници са хилядократно повече и са били правило и официална заповед. Виждайки богатите германски села и високия стандарт на живот съветските войници изпадали в такава ярост ,че изгаряли всичко до степен, че нямало къде съветските офицери да се разквартируват даже, което раздразнило отделни командващи, забележете не за убийствата , а затова,че трябвало да спят на открито вместо в германски пухени легла. За масовите изнасилвания на деца от 10 и жени до 90 години не ми се говори. Малцина съветски офицери са се противопоставяли на зверствата. Един от тях е Солженицин и за това е съден,разжалван и пратен в Сибир... Нищо все още обществото не иска да знае за истинското лице на комунягите и фалшивия образ на ‘благородния’ съветски войник…

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  90. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1858 Любопитно

    [quote#46:"shileto"]Преди няколко години гледах някакво филмче и по статистика най много серийни убийци е имало в СССР[/quote]
    Ами нормално. Отричането на някаква грешка (или възможността за допускане на грешка) води до нарастване на същата грешка — липсва навременно откриване и корекция. Ако не признаваш, че има (може би има) нещо нередно, то и не търсиш начин да го спреш с превенция, а ако не го спираш, то ще си се развива докато някой не извика: "Царя е гол!"
    Примерно дори Чикатило е можело да бъде спрян (попаднал е в полезрението на милицията доста рано) преди да направи "черен рекорд", просто системата не е допуснала, че партиен кадър може да е виновен за нещо...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  91. 91 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Чикатило го залавят след 3-тото убийство, с чанта с въжета и кървав нож, но го пускат, защото бил "уважаван член на партията". След това 20 г. не могат да го заловят, защото на практика започват да търсят някой друг. През цялото време следователя (един-единствен) се е отчитал пред партийна комисия, която е отказвала средства и полицаи и е забранявала да се разследват конкретни улики или да се разпитват хора. Всичко се е държало в тайна, тъй като самото предположение, че съществува сериен убиец на деца, петни името на партията. Следователя намира психолог, който тайно му помага, за да не го изключат от партията и да му провалят кариерата.

  92. 92 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#71] от "klimentm":

    мислех, че не е преставало...

    Birds of a feather flock together.
  93. 93 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#34] от "bobhunter":

    кой пък е този американски филм за времето на българския комунизъм?

  94. 94 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    И Беларус банна филмът "Дете 44".

    nemo malus felix, minime corruptor.
  95. 95 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#37] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Това че другаря Каишков и други (деца на) крадци на кашкавал няма(т) информация за американски филми отразяващи геноцидът срещу индианците не означава, че няма такива филми. Има много, вкл. и документални, които не са лесни за гледане. И за забравяне. Нека не казваме кои са те, защото тази информация ще направи текезесарите по-начетени, а не по-умни. Да оставим злобата, мизерията и безсилието да ги утешават, да ги оставим да плачат за чудните времена на партийните секретари, и да им даваме по парче хляб само срещу честна работа.

  96. 96 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    Че ние откъде го бяхме научили това,във филмите и книгите,само официалната позиция на Партията.От руснаците ,разбира се.Никой не може да изкривява партиината истина,тя е такава,каквато каже партията.Други гледни точки няма и не може да има.

  97. 97 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 426 Весело

    герой го направихте 'каиша' днес с всичките тия постове за 'синия войник' и пр. филми които той е гледал ениуей

  98. 98 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Романът е излязъл на руски, т.е. книгата не е забранена.
    Криминален, Детективски Роман(!) пълен с клишета и изкривяване на факти.
    Авторите на филма американец, британец, швед(чилиец), така са объркали датите, събитията и фактите , че за човек запознат с историята това ако не е подигравка, е художествена измислица или фантазия.
    Кога е живял Чикатило? Сталин не е бил жив , но действието е преместено от 80те години в 50те, като за криминален роман, така авторите смесват двата мотива, сталинския терор със зверствата на Чикатило.




  99. 99 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    аз няма да се учудя и руския филм Левитан да забранят вие сте се закахърили за някъв си американски, така поне е сигурно че повече руснаци ще си го дръпнат от торентите

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  100. 100 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#67:"stoyaniva"]По какво се различават колониалните войни на Русия от тези на Англия и Франция да речем, освен по това, че последните две си признават, че войните са били колониални? [/quote]
    по това че руската империя напада и колонизира съседни земи и после съвсем спокойно и нагло твърди че там има руснаци( след стандартен геноцид разбира се) докато Англия, Франция и Испания няма как да измислят че земя отвъд морето е изконно тяхна. Все пак никога не бива да забравяме че възхода на руската империя е започнал с унищожаването, разграбването и избиване на населението на България

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK