Apple и Google са най-скъпите брандове

Apple и Google са най-скъпите брандове

© Dado Ruvic, Reuters



Технологичните фирми и търговците на дребно постигат най-висок ръст на стойността си в годишната класацията на стоте най-скъпи брандове за 2015г. на BrandZ.


Top 100 Most Valuable Global Brands бе разпространена от в сряда от WPP и Millward Brown.


Технологичните брандове са поскъпнали с 24% за една година, като в топ 20 те са 6, а ако се вземат и онлайн търговците като Alibaba и Amazon, стават 11. Сред първите 20 са и Visa и MasterCard, които са свързани тясно със съвременните технологии. Стойността на технологичните брандове е близо 1 трилион долара, или една трета от общата стойност на анализираните 100 световни бранда.




Успешните фирми не само предоставят стоки и услуги, отличаващи се от конкуренцията, но успяват и да се свържат по уникален начин с потребителите си. "Брандовете са от все по-голямо значение. Хората ги възприемат сериозно, те стават все по-важни за определянето на стойността и успеха на компаниите", коментира Питър Уолш от BrandZ.


Дейвид Рот от WPP коментира, че стойността на брандовете се увеличи значително въпреки трудното десетилетие. Според него се намираме в ключов момент за специалистите по изграждане на брандове: "На прага сме на нова реалност и на променящ се клиент, а десетте ни години на оценяване на брандовете доказват, че инвестирането в създаване на силен и стойностен бранд носи значителна възвращаемост на акционерите."


Показателно за "новата реалност" е, че най-ценните търговски брандове са Alibaba и Amazon, които нямат нито един истински магазин, но струват повече от американската верига супермаркети Walmart с нейните 11 000 магазина по цял свят.


Топ 10 на най-ценните брандове за 2015г.:


Място 2015 Бранд  Категория Стойност (млн.$)Промяна на стойносттаМясто 2014
 1 Apple Технологии  246 992 67% 2
 2 Google Технологии 173 652 9% 1
 3 Microsoft  Технологии 115 500 28% 4
 4 IBM Технологии 93 987 -13% 3
 5 Visa Плащания 91 962 16% 7
 6 AT&T Телеком 89 492 15% 8
 7 Verizon Телеком 86 009 36% 11
 8 Coca-Cola Напитки 83 841 4% 6
 9 McDonald's  Бързо  хранене 81 162 -5% 5
 10 Marlboro Тютюневи  изделия 80 352 19% 9


Дорийн Уонг, която е ръководител на глобалните операции на BrandZ, дава в този дух пример с Apple. "Компанията посреща рационалните и емоционалните нужди на клиентите си, прави живота им по-лесен, по-забавен и в същото време – по-удобен. Apple пределно ясно обявява принципите си, никога не спира да освежава посланието си, за да изтъква кое при нея е различното, каращо хората толкова много да искат продуктите ѝ."


Тази година Apple си върна първото място в класацията, което беше загубил от Google предишната година, като фактор за това стана успеха на iPhone 6, появата на пазара на Apple Watch и платежната система Apple Pay. По ръста си Apple отстъпва единствено на бранда Facebook. В новото издание на изследването фирмата на Купертино постига ръст на стойността на бранда си с 67%, до 246.9 милиарда долара.


Общата стойност на 100-те бранда се е увеличила до 3.3 трилиона долара в сравнение с 2.9 трилиона през 2014 г., но не при всички има ръст – брандовете, свързани с продажба на предмети на лукса, са поетинели средно с 6%. Поевтиняването на еврото вреди на компаниите от ЕС, а антикорупционната кампания в Китай и икономическата криза в Русия – на производителите на скъпи стоки.


Десетте най-скъпи бранда включват още Microsoft, IBM, Visa, AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald's и Marlboro. Сред значимите технологични брандове в класацията са още Facebook (12-о място), Amazon (14-о), HP (39-о), Oracle (44-о), Samsung (45-о) и Twitter (92-ро).


Не са добри новините за Европа – ако за последните 10 години, откакто се прави класацията, американските брандове са поскъпнали със 137%, то при европейските ръстът е само 31% и през миналата година дори те са се обезценили с 9.3%. Да не говорим за китайските брандове, където поскъпването е с 1004%, отбелязват авторите, и припомнят, че брандовете, изтласкани от Топ 100 от китайците, са от Европа.


Методологията, ползвана в изследването на Millward Brown за оценка на стойността на брандовете се основава на три милиона потребители в над 50 различни пазара, както и реалните продажби на фирмите.  

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1931 Неутрално
  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Apple могат да напишат учебник за маркетингови стратегии!

  3. 3 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 334 Неутрално

    [quote#0:"статията"]фирмата на Купертино[/quote]
    Не "на", а "от"

    [quote#0:"статията"]Сред първите 20 са и Visa и MasterCard[/quote]
    Империя-та, Империя-та кажете колко струва?

    И защо впрочем няма руски брандове на видни места в класацията? Дали защото стойността им е неизмерима? Мистерия...

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  4. 4 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    От мене повечето от изброените марки не са получавали и стотинка!

  5. 5 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 245 Весело

    До коментар [#4] от "princess_x":

    Аз пък им давам много кинти всеки месец, ама вземам от тях още повече

  6. 6 Профил на gqa18397350
    gqa18397350
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#3] от "©Псолютно!":

    Няма руски брандове, защото това е капиталистическа класация и нищо православно не бива да влиза там!

    Освен това, ако си покажат реалните финансови резултати целия свят ще им завиди и веднага ще им откраднат печелившия бранд.

    Има и друго, цялата тази информация е държавна тайна и тя не е за тоя и оня.. кои са тези гейропейци дето толкова пък искат да знаят! Не може! Информацията е достъпна само за православни олигарси с тясна КГБ специализация!

  7. 7 Профил на Mockingbird
    Mockingbird
    Рейтинг: 276 Неутрално

    [quote#3:"©Псолютно!"]Империя-та, Империя-та кажете колко струва? [/quote]

    "Империя-та" струва колкото думата на Путин.

  8. 8 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#3] от "©Псолютно!":


    [quote#3:"©Псолютно!"]И защо впрочем няма руски брандове на видни места в класацията? [/quote]Ами за да има руски брандове,първо трябва да има руска икономика.После идват брандовете.

  9. 10 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    Показателно е, ч в топ 10 са само американски брандове.

  10. 11 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    Руският лаптоп, базиран на чипсета Елбрус тежи 10 килограма и струва $3000 и работи един час без зареждане, след една нощ зареждане. Опитвам си да си го представя как го ползвам в спалнята или в тоалетната. Забележете, цената му е триста долара килото. Западните лаптопи са на същата цена за кило. Само където са по едно кило.

  11. 12 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    Когато руснаците не правят нищо, това дава възможност на форумните русофили да ги оправдават, че те могат,/ щом правят атомни бомби, значи могат всичко останало/, но не искат, защото им е по-изгодно просто до си го внасят. Защо на се хабят! Но задникът лъсва, когато се опитат да направят нещо.

  12. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3122 Неутрално

    МОЧА имени Ленина

    Напрасна западът привлича
    с най-скъпи лакомии, там.

    Бесплатни марки в Лениница
    ползува тук Народът сам.

    Туй "Че"... и "МОЧА"... "СССР"...
    Туй "Чебурашка"... "0.2"...

    Купува... Носи си бесплатно
    Народът.

    Т-shirts 0.2.

    "Apple и Google са най-скъпите брандове"

  13. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Да си призная, изненадва ме присъствието на IBM.
    Компанията не предлага продукти за масовия потребител, което съвсем не умаловажава стойността и като бранд изобщо.
    От друга страна, ако на някой не е ясно откъде духа вятъра, може да открие в таблицата марка, която не е щатска...

    I Want To Believe
  15. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Весело

    Ахахаха, аз пък си мислех, че ще е Газпром, Роснефт, Лада и производителите на безаналоговите руски телефони, лаптопи и танкове Армата! Къде са ви руските "безаналогови" производители които удрят Ейпъл в земята тАваришчки и тАварашутки?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 17 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 820 Неутрално

    А къде остана брандът "Уралвагонзавод" ?????????

  17. 18 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 820 Неутрално

    А къде остана брандът "Уралвагонзавод" ?????????

  18. 19 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#11] от "gozambo":

    Да не забравяме, че архитектурата "Елбрус" е предназначена предимно за осигуряване на надеждна и защитена връзка между държавните и военните структури, която не може да се прослушва и проследява чрез методите, описани от Сноудън.

    Тук е заровено кучето - в секюрититу !

  19. 20 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    [quote#19:"t0d0"]Да не забравяме, че архитектурата "Елбрус" е предназначена предимно за осигуряване на надеждна и защитена връзка между държавните и военните структури, която не може да се прослушва и проследява чрез методите, описани от Сноудън. [/quote]

    Това са глупости! Защитеността на връзката е проблем на софтуера, а не на хардуера. Десетте кила тежест идват от това, че руснаците нямат материали и използват техни заместители. Че нямат технологии.

  20. 21 Профил на nedumai
    nedumai
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#20:"gozambo"]Това са глупости! Защитеността на връзката е проблем на софтуера, а не на хардуера.[/quote]
    И на хардуера може да е проблем.http://www.theregister.co.uk/2013/12/31/nsa_weapons_catalogue_promises_pwnage_at_the_speed_of_light/?page=2





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK