Днес Египет открива построения за една година Нов Суецки канал

Карго кораб прекосява разширението на Новия Суецки канал.

© Reuters

Карго кораб прекосява разширението на Новия Суецки канал.



Египет отваря разширението на Суецкия канал – основна част от програмата на президента Абдел Фатах ас Сиси за съживяване на икономиката на страната.


Според някои анализатори обаче мега-проектът може би няма да успее да удовлетвори високите очаквания, пише "Ройтерс".


Ас Сиси обяви разширяването преди една година и го определи като основно национално постижение. Оценката му е 8.2 млрд. долара и включва 35-километров паралелен път, успореден на 145-годишният му предшественик, свързващ Азия и Европа.




Новият канал също така разширява с 37 км и увеличава дълбочината на стария. Това скъсява времето за транзит за корабите, пътуващи на юг, със седем часа и позволява на по-големите кораби да използват по-лесно маршрута.


Днес Египет открива построения за една година Нов Суецки канал

© Reuters


Колебанията обаче идват от мрачните прогнози за световната търговия, заради които възвращаемостта на инвестицията би могла да се проточи във времето.


За да достигне проекта целите си за приходи, световната търговия трябва да расте с 9% на година до 2023 г., заявява икономистът Уилиам Джаксън от Capital Economics, а това е с 3% повече от прогнозира за следващите 4 години.


Друг риск е и планираното разширение на Панамския канал, което е насрочено за 2016 г – то може да "открадне" част от трафика от азиатско-северноамериканския маршрут, за който се конкурират двата канала.


Въпреки това властите правят всяко едно усилие да рекламират проекта пред египтяните и пред света.  Цветни знамена и фестивални светлини могат да бъдат видени във всеки ъгъл на Кайро по случай откриването.


На повече от 9 000 км, на Таймс Скуеър в Ню Йорк стои билборд с надпис: "Египет стимулира световната икономика".


Властите обявиха деня за национален празник, градският транспорт ще бъде безплатен, специална проповед ще бъде проведена в джамиите в петък – инициативите целят да изпратят съобщението, че "египтяните, във и извън страната, трябва да подкрепят гигантския проект".


Ръководителят на проекта Мохад Мамееш развява египетския флаг, докато инспектира изпълнението.

© Reuters

Ръководителят на проекта Мохад Мамееш развява египетския флаг, докато инспектира изпълнението.


Президентът нареди новият път да бъде построен за една година, като първоначалните изчисления сочеха, че ще бъдат необходими три. Според отговорните органи, за построяването му са работили 43 000 души по изкопаването и конструирането.


За финансирането на проекта, правителството събра 8.5 милиарда долара от египтяните, които закупиха инвестиционни облигации с тримесечни дивиденти от 12%, обещани на всички инвеститори. Правителството се надява да удвои търговския си приход, както и да създаде 1 милион нови работни места в целия процес по развитието на зоната на Суецкия канал.


Според някои ръководители на транспортни корабоплавателни компании обаче, инвестицията на Египет е изключително дългосрочна, за да има по-широк канал за все по-големите кораби, а най-близките ползи от него по-скоро ще бъдат политически, отколкото икономически.


Египет претърпя сериозна криза от 2011 г. насам, а от тогава бяха свалени двама президенти.


"Каналът ще обедини хората около един национален проект, върху който египтяните могат да се уповават", смятат властите.


Спорно е обаче дали парите не са могли да се похарчат за образование, здравеопазване и инфраструктура.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    Голям проект изпълнен в срок и в рамките на бюджета!! Наистина поснтижение.... сега Верди да напише Аида 2 и нещата ще си застанат по местата....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#1] от "boby1945":

    гледай и се учи.

    това не ти е Беломорканал и Волгодон канал тоталните провали на твоите бащици...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Това е добре за България. Китайците пак ще се заинтересуват от пристанишето в Солун, а оттам пътят на контейнерите в ЕС е през България - тоест още търговски транзит и съответно такси за нас...

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  4. 4 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Египетска бойколина!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  5. 5 Профил на briket
    briket
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#2:"полувишис"]това не ти е Беломорканал и Волгодон канал тоталните провали на твоите бащици... [/quote]
    ... прибавям Южен и Турски пАток

  6. 6 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#2] от "полувишис":

    Какво им има на каналите, умнико? Канали като канали!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  7. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 574 Весело

    "тримесечни дивиденти от 12%" ли редакторът, който явно нищо не разбира от проценти и доходност на държавни облигации, е написал тази глупост или Сиси я е сътворил! Тримесечни дивиденти от 12% значи годишен дивидент от 48% !!!!!!!!!!!!!!!! Това е...

  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2729 Весело

    Е ние пък в най скоро време може да си имаме тунел под Шипка !

    Щото канал м/у Черно и Бяло море не можем да си прокопаем !!!

  9. 9 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1004 Весело

    [quote#2:"полувишис"]гледай и се учи.

    това не ти е Беломорканал и Волгодон канал тоталните провали на твоите бащици... [/quote]
    Забрави да споменеш и каналът около София, забравих му името, дето щял да бъде като Москва река, ама около София



    До коментар [#2] от "полувишис":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Е, всъщност не е "втори" канал, а разширение на част от съществуващия.
    Хубаво, но не е нещо епохално или невиждано..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Честито и със здраве да си печелите.

  12. 12 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    да, мерси за напомнянето
    чел съм за канала София-Черно море в "Задочните репортажи" на Георги Марков...

    разликата между Съветска Русия и техните канали е, че в България не е имало толкова много жертви и насилие при строежите. докато в СССР е било тотална касапница.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  13. 13 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#6] от "boby1945":

    просто тези канали ги няма, глупако.

    канали като канавки... но какво да ти обяснявам точно на теб? ти си специалист по социалистическите капиталови проекти няма нещо, до което да не си се докоснал и да не си го разсипал. това можете, това правите. всички всички до един сте полковник Каргиловци

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  14. 14 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#5] от "briket":

    Ползата от транзитния поток през страната е доста спорен. Очевидно е, че се плащат такси, но трябва да се отчитат от друга страна катастрофите, разбитите пътища от тежките камиони, еко замърсяването, опашките по границите и престъпността, която съпътства трафика с тирове.

  15. 15 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Абе, тези хора, след война откриват такова нещо, а ние, 8 години след влизането си в ЕС, развяваме байраци за 5 км магистрала.

  16. 16 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#3] от "Amot":

    Съгласен, от този канал ние сме едни от печелившите. Без вложени пари.

  17. 17 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#13] от "полувишис":

    Полувишист и даже среднист, и двата канала си съществуват и вършат прекрасна работа и днес .....

    Апропо Волгодонския канал е много важен търговски път м/у Черно море и Каспийско море.... Още султан Селим 2 се е досетил за това и започва строежа още в 1568.... ама султанът не бил нито полу нито цял вишис.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  18. 18 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#15] от "irons":

    Египет е с население 84 млн. души и военна диктатура, каквото решат това строят..... няма ЗОП, няма ЕК ......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  19. 19 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Това е нищо: Нашто Боко Кехая пък оня ден откри едно кръстовище, което струва колкото Суецкия канал и е построено за 2 години.

  20. 20 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    На мен пък ми направи впечатление, че проекта е финансиран с вътрешен заем от егптяните. Наистина съм впечатлен и приятно изненадан от египтяните.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1410 Весело

    Постижение си е, евала за труда и усилията, а и по-голямата част от вложените пари са останали (надявам се) в страната под формата на заплати за бачкерите...

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    И всичко това се случва в една "изостанала" и разбита от граждански размирици страна с нискограмотно и мързеливо население....
    В една друга страна членка на ЕС от 8 години, боядисването на градинска пейка се открива с резане на ленти, парад на министри с муцуни необезобразени от интелегентност и тръбене в средствата за масово оглупяване....

  23. 23 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#18] от "boby1945":
    [quote#18:"boby1945"]Египет е с население 84 млн. души и военна диктатура[/quote]
    Сиси беше избран демократично 2014-та година.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  24. 24 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Баце нема ли да реже лентичка. Предполагам може да се завива улево на канала, а вероятно съотношението в цената на проекти "Суец 2" - "Белокопитово Интернешънъл" май е 3:1 в полза на африка.

  25. 25 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Канали,газопроводи,атомни централи.Мегаломания без икономическа логика.

  26. 26 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Канал подобен на Суецкия свързващ Средиземно и Червено море е имало още в древността за 1200 години . Открит от Неху Трети 600 г.пр.н е и засипан от ал Мансур през 6 век..

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  27. 27 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 465 Неутрално

    А нашите управници една телена ограда на границата са неспособни да опънат.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  28. 28 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Спорно е обаче дали парите не са могли да се похарчат за образование, здравеопазване и инфраструктура.
    ********************************

    Само за протокола - коментираният канал е точно инфраструктурен обект.

  29. 29 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#10:"pag"]Е, всъщност не е "втори" канал, а разширение на част от съществуващия.[/quote]
    И изграждане на дублиращо трасе в онази част , в която старият канал не може да бъде уширен. Чети внимателно!

  30. 30 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#17] от "boby1945":

    Буби,
    ти си истински комунист, никога не си падаш по гърба
    винаги оставаш невероятен глупак, който е единственият в стаята, на който всички се подиграват и присмиват.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  31. 31 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#23] от "Никола Георгиев":

    Абсолютно верно, избран демократично от цялата египетска армия......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#30] от "полувишис":

    Комунист не съм и никога не съм бил, щото прекрасно се оправям и без партийни мантри......
    А ти по добре се придържай към темата на форума, не обсъждай форумците, нито ги познаваш, нито имаш акъл да го направиш, ако ги познаваше..... смехуркото на бате!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Любопитно

    До коментар [#32] от "boby1945":

    кой ви спусна тези опорни точки, да отричате, че не сте комунисти или милиционери от ДС? щом като аз, с моето полувисше и липса на акъл да разпознавам такива комунистически безгръбначни квартални престъпници като теб, можеш да си представиш каква лесна плячка сте за истинските професионалисти в бранша

    американците, германците и британците ви мачкат като мравки. винаги са ви мачкали. винаги ще ви мачкат

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  34. 34 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2027 Весело

    [quote#33:"полувишис"]кой ви спусна тези опорни точки, да отричате, че не сте комунисти или милиционери от ДС? щом като аз, с моето полувисше и липса на акъл да разпознавам такива комунистически [/quote]Ти с твоето полувисше не можеш да прецениш, че ако бяхме милиционери от ДС или дърти комунистически олигарси нямаше да кибичим по форумите и да ръсим мъдрости като тебе, а щяхме да сме ти работодатели. Аман от "полу"'

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  35. 35 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Няма какво да се колебаят, щом са инвестирали в тоя проект и са го осъществили, те са си направили преценката ЗА и ПРОТИВ. Същото е било и при откриването на Суец 1, там дълго време е имало окупация и военни бази.

  36. 36 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#14] от "Густав":

    Ако задължим камионите да се качват на влакови платформи или направим ТИР транзитът много скъп, виж как железниците ни ще се оправят за нула време от огромните приходи от превоз на товари и транзита на камиони. Но за това си трябва малко мисъл, запушване на пробойните в БДЖ и НКЖИ и малка инвестиция.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    Египет за една година построи канал.Но освен канала има и 35 километров паралелен път.Ние за четири години един пътен възел,проектиран през 1984 година.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK