За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

© Reuters



Русия организира за пръв път военен парад, за да отбележи завземането преди 70 години на група острови в Тихия океан, за които още спори с Япония.


"Ройтерс" коментира, че Москва никога досега не е демонстрирала сила по този начин и това може да предизвика напрежение в отношенията с Токио.


Освен това парадът на остров Сахалин се вписва в поредицата демонстрации на военни способности от страна на президента Владимир Путин в момент, когато отношенията на Русия със Запада са на най-ниската си точка от десетилетия насам заради ролята ѝ в конфликта в Украйна.




За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

© Reuters


Около 700 войници, 24 танка и бронирани машини и 14 хеликоптера преминаха в сряда през центъра на Южносахалинск, а шествието бе предавано по националната телевизия. В публиката ветерани и граждани с цветя се бяха стекли да отбележат това, което Москва нарича "освобождаване на Сахалин" и близките Курилски острови от Япония през 1945 г. (Японците ги наричат "Северни територии".)


Хокайдо – най-близкият от големите японски острови, се намира само на 40 км на юг от богатия на петрол и природен газ остров Сахалин.


За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

© Reuters


Споровете с Токио за това как островите, които руснаците наричат Курилски, са се оказали в границите на бившия СССР са причина и до днес да няма подписан мирен договор между двете страни. След посещение през август на премиера Дмитрий Медведев на остров Итуруп външният министър на Япония Фумио Кишида отложи визитата си в Русия.


Путин казва, че е готов на диалог за спорните острови, но обвинява Токио в липса на желание за това.


Междувременно Русия издига в района отбранителни съоръжения и отправя претенции към потенциални залежи на морското дъно в централната част на Охотско море, разделящо Курилите от Русия.


За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

© Reuters


Парадът бе организиран часове преди пристигането в Пекин на президента Владимир Путин за тържествата и необичайно големия военен парад по повод края на Втората световна война на 2 септември 1945 г.


Нито една западна държава не изпрати своя делегация на високо равнище.


Преди визитата Путин отново каза, че има опити да се изкривява историческата истина в Азия и Европа за ролята на Москва в разгрома на Германия и Япония преди 70 години.


За пръв път Русия организира парад за завземането на Курилите

© Reuters

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1049 Весело

    А имало ли е наследници на японски военопленици на парада(в качеството не на зрители, а на наследници на военопленици разбира се) ?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Победата във ВСВ и космическите полети са им единствените хвалби на руснаците. Макар че не бяха сами при разгрома на Германия...

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 483 Разстроено

    С цел ненапускането на имперските амбиции. От Русия нищо друго не може да се очаква. Хора, които живеят векове назад.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Паради, дрънкане на оръжия, набиване на крак. Все полезни за расия дейности.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 968 Неутрално

    И каква роля има Москва за разгромяването на Япония?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    Путин казва, че е готов на диалог за оспорваните острови, но обвинява Токио в липса на желание за това.

    Те ще изчакат и ще се договорят (ако успеят) с тоя след теб!

    Имало едно време ссср...
  8. 8 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Руснаците живеят в миналото, дълбоко забили глави в задника на историята!

    Да разлая троловете!!
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#6:"today"]И каква роля има Москва за разгромяването на Япония[/quote]

    Трябваше САЩ да ги оставят да идат и да влязат в Япония и да дадат още няколкостотин хиляди жертви. Не, че това има значение за руснаците.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":
    [quote#6:"today"]И каква роля има Москва за разгромяването на Япония? [/quote]

    Имат и то голяма в крайната фаза!
    Трябва да се чете.
    Друг е въпроса , че за пореден път са присвоили чужди територии.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  11. 11 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 584 Неутрално

    По зла круша - зли гарги ...

  12. 12 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":

    Разбива Квантунската армия. Макар, че при днешната ситуация когато кремълската клика води почти неприкрита агресия спрямо украинският народ, който е дал най-много жертви и по време на колективизацията и по време на ВСВ, това е само показно размахване на оръжие...

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 395 Весело

    [quote#9:"EU defender"]Трябваше САЩ да ги оставят да идат и да влязат в Япония и да дадат още няколкостотин хиляди жертви. Не, че това има значение за руснаците.[/quote]

    Сакън, имай милост към японците, сега щяха да са като Северна Корея.

  15. 15 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":

    Продължават военните действия докато не окупират предварително начертаните територии на Корейския полуостров, повече от седмица след капитулацията на Япония.

    Тhe land advance was stopped a good distance short of the Yalu River, the beginning of the Korean peninsula, when even the aerial supply lines became unavailable. The forces already in Korea were able to establish a bit of control in the peninsula's north, but the ambition to take the entire peninsula was cut short when American forces landed at Incheon on September 8, six days after the signing of the Japanese Instrument of Surrender.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2%80%93Japanese_War_%281945%29

    По тази причина днес има Южна и Северна Корея общо взето.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  16. 16 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 588 Весело

    Тия паради много вдигат качеството на живот.

  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    Парадите издават слабост днес. С новите находища на газ в Египет, в дългосрочен план Россия е фалирала държава, бита карта. Тези, които и се умилкват и скимтят покрай нея не са за завиждане. Га Меца огладнее, от малките си почва.
    Дядо Иван е рекьордьор по автоголове в историята, а след фита му и погребението ( с парад) на Путин, Европа ще си напазари
    могуческии ресурси за копейки жълти.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#14:"vaboman"]Сакън, имай милост към японците, сега щяха да са като Северна Корея.[/quote]

    Ама ме да ги превземат - да влязат, японците да ги поизбият и тогава да пуснат бомбите върху останалите руснаци.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на wwwrrr
    wwwrrr
    Рейтинг: 388 Неутрално

    през ВСВ когато американците срещат японците биват тотално разпердушинвани ако са едни на ден, трябва им съотношение на силите 4 към едно за да победят, докато СССР разбива 1 милион японци в Китай за две седмици и освобождава курилските острови с три пъти по малко войски отколкото са защитниците им. Толкова за качествата на армиите...Всъщност най-голямата американска лъжа е че понеже пуснали атомните бомби японците решили да се откажат от съпротива, истината - японците са смазани от СССР в Манджурия, именно влизането на руснаците във войната срещу тях предопределя решението на императора на Япония да клекне. По онова време изобщо не е имало ясна представа какво точно представлява атомната бомба, а и освен това по това време американците не са имали други такива бомби

  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1730 Весело

    До коментар [#16] от "chepokalipsis":

    Импортозамещение...Заместват си импорта с паради....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  21. 21 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 673 Неутрално

    [quote#6:"today"]И каква роля има Москва за разгромяването на Япония? [/quote]

    Четете за квантунската армия в Манджурия...

  22. 22 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Паради, паради, паради... паради, паради, паради. А за победоносното напускане на Афганистан кога ще има парад.

  23. 23 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Операцията о завземането на Курилите е изключително интересна и като факти . Макар че те още не са изучени и побликувани, дори остров Шумшу, който е бил непревземаема подводна база за подводници на японците пази тайните си и до днес. Базата е взривена от японците когато руският десан превзема острова. Години след това е светила лампата на входа на взривената база.
    Американците изсипват години аред бомби върху нея, а руският десант, и то съставен е от редовна армия а от мобилизирани набързо местни, го взима за часове без артилерийска подкрепа, в буря, и има много удавени руснаци поради грешка на командването което ги изсипва доста надалеко в морето. В буря.

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#19:"wwwrrr"] СССР разбива 1 милион японци в Китай[/quote]
    Първо провери колко са съветските войски срещу Квантунската армия и дали са имали помощ от населението на многомилионен Китай?

  25. 25 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ушанките да са благодарни на американците за двете атомни бомби над Япония тогава, че да е имало от какво да се уплаши Сталин, иначе щеше да прати на сигурно заколение още половин милион калпака, като дребни стотинки.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  26. 26 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#23:"."]Макар че те още не са изучени и побликувани[/quote]
    Също както и какво става с японското население и собствеността им.

  27. 27 Профил на adv.manev
    adv.manev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":
    Ами прочети малко и ще разбереш .

  28. 28 Профил на Mockingbird
    Mockingbird
    Рейтинг: 254 Неутрално

    То бива идиотщина и селяния, ама Азиатския Коптор превърта тъпомера всеки път.

    Хората гледат към бъдещето и търсят икономически, технологичен прогрес, законност и мир, а руснаците постоянно подлагат крак и се репчат на всеки който сварят.

    То почти не останаха държави около тях които да не са си изпатили и то в последно време.

    Нищо добро не ги чака.

  29. 29 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Армията по площадите,иначе трудно се поддържа високоволтов патриотизъм само с водка.

  30. 30 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5215 Весело

    Този СЕФТЕ-ПАРАД е ПРОВОКАЦИЯ
    Умишлена провокация от страна на Русия
    По отношение на Япония.
    За добро или за лошо,японците
    са донякъде злопаметни азиатци
    Такива жестове ги помнят достатъчно
    длъжко време....

  31. 31 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Тия милиони за нищо ги нямате у савецкия саюз. 1 млн. японци може и да е имало в Китай, ама за цялата война. Квантунската армия в края на войната е около 3-4 стотин хиляди, не повече. Самая магучая наброява над милион. За съотношението в техническо отношения не може и да става сравнение. Самая магучая печели в в свой стил, като хвърля в пъти повече жива сила и техника. Дето се вика, да ошамариш някой, който е в пъти по-слаб от теб, не е много за хвалба, ама щом ги кефи, нека си парадират. Да са живи и здрави и да празнуват 1000 години от битката. Само да имат предвид къде са победителите и до къде стигнаха победените.

  32. 32 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#25] от "Божикравов":

    До колкото ми е известно, втората бомба е била напълно ненужна, а японците капитулират пред САЩ, за да избегнат комунизма, тъй като при него, те не могат да имат император, а те не са искали това. А Сталин праща войски към Япония, чак когато вижда, че САЩ са ги разгромили, за да може и той да намаже нещо от капитулацията.

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8630 Неутрално

    Харчат излишни пари,да показват мускули.Кой ли го е грижа.

  34. 34 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5215 Весело

    [quote#32:"chepokalipsis"]за да избегнат комунизма, тъй като при него, те не могат да имат император, а те не са искали това. [/quote]
    Не е ли имало някой да им каже,че
    при комунизма с гаранция са щели да си имат
    император
    Точно както в Северна Корея оттогава та до днес
    само императори ги управляват
    Само дето ги именуват
    ГЕНЕРАЛНИ СЕКРЕТАРИ

  35. 35 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Калният колхозен кенеф на плешивото джудже кинта и двайсе продължава да прави "приятели". Само с парадите си останаха завалийките.

  36. 36 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Малиййй...смръзнах са от възхита и почуда и благоговение...Квай тас сила,кой туй нящо..

  37. 37 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#19] от "wwwrrr":
    [quote#19:"wwwrrr"]докато СССР разбива 1 милион японци в Китай за две седмици и освобождава курилските острови с три пъти по малко войски отколкото са защитниците им. Толкова за качествата на армиите...[/quote]

    Офф, поредната ушанка с висока температура. Квантунската армия през 1945 год. е сбирщайн от зле обучени новобранци и дърти запасняци. Въоръжението и тактиката са на ниво 30-те година на 20 век. Могат да се ползват срещу някоя китайска партизанска армия и до там. Всяка друга армия ще ги разбие за отрицателно време.

  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4532 Неутрално

    Настройват всички срещу себе си, а после се чудят защо ги мразят!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  39. 39 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Нито една западна държава не изпрати своя делегация на високо равнище.
    =================
    Страх ги е от американците. Ще им наложат санкции и няма да могат да ядат полски ябълки. Каква драма.

  40. 40 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#9:"EU defender"]Трябваше САЩ да ги оставят да идат и да влязат в Япония и да дадат още няколкостотин хиляди жертви. Не, че това има значение за руснаците.
    [/quote]
    ХАХАХАХАХА поредния ти БИСЕР!! Япония не е обявявала война на СССР бе! На конференция през февруари 1945г Сталин обещава, че ще обяви на Япония война малко след капитулацията на Германия! На 8 август 1945г СССР обявява война на Япония, а на 9 август САЩ пуска атомна бомба над Нагазаки.

  41. 41 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#37:"vaboman"]Всяка друга армия ще ги разбие за отрицателно време. [/quote]
    Редник Райън що не се пробва тогава.

  42. 42 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Така е, някои бачкат здраво, постигат невероятни неща в науката, техниката, инженерното дело, медицината и на ред други места. Някои приземяват управляеми апарати на комети, втори пък проучват надлъж и на шир Марс и другите планети. Разкъсват ДНК на ХИВ от този на здравата клетка. Правят фундаментални открития за Вселената във физиката. Решават проблеми на стотици години в математиката.

    А има една порода хора, гордеещи се единствено с танкове и с неща случили се преди 70 години.
    Кой каквото има!

  43. 43 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Руският бантустан празнува, какво ли?! Япония изпълни обещанието си да не напада СССР. Комуняшка Русия обаче по обещания не си пада. Само изчака САЩ да смаже Япония и я удари в гръб. То е като някоя шайка да празнува годишнина от обир на влак или банка. Па и официални представители чакали! Е гати и наглостта!!!

    chavo64
  44. 44 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#6:"today"]И каква роля има Москва за разгромяването на Япония? [/quote]
    Ами според много историци именно влизането на СССР във войната е причината за капитулацията на Япония.
    Или както на 9 август по време на извънредното заседание на "Висшият съвет за управление на войната" е казал министър-председателят Судзуки "Присъединяването тази сутрин към войната на Съветския съюз ни поставя окончателно в невъзможно положение и прави невъзможно по-нататъшното продължение на войната"

  45. 45 Профил на Durruti
    Durruti
    Рейтинг: 551 Неутрално
  46. 46 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 448 Весело

    [quote#43:"chavo64"]Комуняшка Русия обаче по обещания не си пада[/quote]
    Всъщност Сталин беше обещал на американците, че 3 месеца след победата над Германия съветските войски ще се включат във войната срещу Япония.
    Обещанието си е обещание.

  47. 47 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Хайде, закрихме я и тази тема. Днес руското външно излезе със заявление, че въпросът с Курилите е решен преди 70 години и няма да води преговори за тях с Япония.
    Абе то хубаво им каза Рогозин на японските министри да си направят харакири, ама...

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 920 Весело

    [quote#43:"chavo64"]Русия обаче по обещания не си пада. Само изчака САЩ да смаже Япония и я удари в гръб. [/quote]

    хахахаха сядай си - двойка. Рузвелт иска от Сталин да обяви война на Япония, а условията на Сталин са курилските острови и южната част на остров Сахалин.

  51. 51 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Брежнев е договорил предаването на два от островите на японците, но американците са им казали да искат и четирите острова иначе няма да ви върнем Окинава.Предаването пропада.Япония по настояване на САЩ се включи със санкций срещу Русия и сега ще видят острови на куково лято.Сега руснаците ги дразнят защото спорните острови са на 20 км от Япония и са богати на риба.Риболовната зона се охранява от катери на Русия,защото от 2016 г забраняват риболова от японски кораби

  52. 52 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#41] от "Каишков - Гласът на Америка":

    [quote#41:"Каишков - Гласът на Америка"]Редник Райън що не се пробва тогава.[/quote]

    Не се пробва, щото редник Райън вече си е свършил работата и със или без Квантунската армия на Япония не и остава нищо друго освен да капитулира.

    А мужиците трябва да върнат на Япония курилските острови и Южен Сахалин, като благодарност за неутралитета и през 1941 год, който де факто спасява Москва. Ако не бяха сибирските дивизии, прехвърлени от японската граница, другаря Сталин щеше да брани Москва еднолично....

  53. 53 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#15] от "Канасубиги": [quote#15:"Канасубиги"] Продължават военните действия докато не окупират предварително начертаните територии на Корейския полуостров, повече от седмица след капитулацията на Япония. [/quote] За таквиз като теб, дет не знаят, СССР е искал да изтласка Германия от територията си и да спре с Втората Световна, но Чърчил и рузвелт са настоявали да продължи да играе основната роля в разглроямването на Германия. За да убедят руснаците да продължат войната, предлагат 1/3 од 1/2 от Полша на СССР, както и влияние над цяла Източна Европа. Частни от Източна Германия като Дрезден се предават на САЩ, но биват "човеколюбиво" върнати на СССР.
    Кръвта се плаща с територии и население.* По същия начин и за Япония и ролята на СССР в разгрома на японските войски в континентална Азия-обещано им е нещо. Сталиновият СССР се е полакомил за още, искали са да окупират и един от 4-те главни японски острова, но заплахи от САЩ/вероятно с употреба на атомни бомби ги спират.
    *СССР са били наемници на САЩ и Англиа. И са получили нещо в замяна.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  54. 54 Профил на meet
    meet
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#19] от "wwwrrr":

    Хронологично:
    -Първа атомна бомба над Япония
    -Навлизане на съветските войски в Манджурия
    -Втора атомна бомба над Япония
    -Капитулация на Япония.
    Не знам дека ги приказваш тея работи за "че Япония е капитулирала заради атомните бомби е лъжа" дали е вярно.
    Според мен именно атомното оръжие му наля ум в главата на японския император.

  55. 55 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#52:"vaboman"]А мужиците трябва да върнат на Япония курилските острови и Южен Сахалин, като благодарност за неутралитета и през 1941 год, който де факто спасява Москва[/quote]
    Този неутралитет се нарича страх - от пердаха който са яли преди няколко години от Червената армия. Знаят японците с кого да се хванат и с кого не. Затова сега са и американски протекторат във военно отношение.Иначе китайците ,,,,и така нататък.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Разбира се, всяка държава, която е развита, уредена и богата или поне се опитва да стане такава, и която не иска да има нищо общо с колхозната отходна яма, за нашенската мурзилка е "американски протекторат".

  58. 58 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    От толкова паради не остана за ядене...

    #KOЙ номинира бокова!
  59. 59 Профил на yfo11395141
    yfo11395141
    Рейтинг: 171 Весело

    До коментар [#47] от "др. Иванов":
    [quote#47:"др. Иванов"]Абе то хубаво им каза Рогозин на японските министри да си направят харакири, ама.[/quote]
    Бе той Рогозин каза че и на руските танкове не им трябват визи за Европа и че първо тебе щял да те вземе да се повозиш ама....
    да му вярваме ли?

  60. 60 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#9] от "EU defender":

    не хиляди, те държат винаги да оставят милиони жертви, ако погледнем колко са загинали втората световна война, ще се види че всъщност най-големия губещ е точно Русия, нищо не са спечелили загубили са 27 милиона човека, а Германия която воюва почти срещу всички - 7 милиона, всеки може да си направи изводите

    twitter.com/voxybg
  61. 61 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":

    ами малка разби Квантунската армия за 10 дни и стигна порт Артур. и показа как се прави блиц криг с много ресурси
    Ти остави това но по договореностите трябвола да и дадат и Хокайдо. като видели какво става и побързали да капитулират

  62. 62 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1101 Любопитно

    Парадът се нарича "освобождаване на Курилите"...

  63. 63 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#32] от "chepokalipsis":

    глупости изпращането на съветските войски е договорено в Потсдам - 3 месеца след края на войната в Европа

  64. 64 Профил на today
    today
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#61:"1001"]ами малка разби Квантунската армия[/quote]
    Да бе, след като американци, англичани и австралийци ги драха от 42-ра, на 6- ти взривиха първата атомна бомба, а руснаците на 8-ми обявиха войната. Голяма грешка на американците, не е трябвало да ги подтикват да атакуват, и това там сега щеше да е нормално.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  65. 65 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#1] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Нямало е никакви наследници на военопленници, но може да има. След като Медведев посети Курилите, един от руските зам.премиери предложи на японците да си наравят сепуку!

  66. 66 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#52] от "vaboman":

    Другарче-е-е-е, босичко си тръгнало по тръните на световната политика. На Русия не и пука за претенциите на Япония, щом владеенето на Курилите е договорено между победителите във ВСВ. Япошките да тренират сепуку...

  67. 67 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Парадът е наглост.
    Сталин обявява война на Япония и я напада въпреки, че има договор за дружба и ненамеса от 1941 г. и Япония твърдо го спазва. И при това, че Япония е практически победена, вече са хвърлени бомбите над Хирошима и Нагазаки. Повтаря се ситуацията, когато през 1939 г. СССР напада вече победената от Германия Полша. Абе Сталин е агресор, откъдето и да го погледнеш. И това за благодарност, че през лятото на 1941 г., когато Хитлер е пред Москва, Японците не нахлуват от изток и по този начин косвено спасяват СССР от разгром!

  68. 68 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#64:"today"]Да бе, след като американци, англичани и австралийци ги драха от 42-ра[/quote]

    ама много бе, много ги драха, само дето никой не знае как точно са ги драли щото още февруари японците пленяват 100 хиляди англичани, австралийци и други. Това става във Сингапур, Хонконг и тамошните американски и британски бази. Холандска индия капитулира, във филипините са пленени почти 100 хиляди американци 1/4 от тях загиват във марша на смъртта. Японците превземат след това Бирма, стигат пределите на Индия, завладяват соломоновите острови. Освен някоя морска битка и атомните бомби СЪС НИЩО ДРУГО не ги помним САЩ във войната срещу Япония. Имат незначителен успех само във Нова Гвинея. 3 години война във Бирма, австралийци, китайци, британци, американци, индийски не могат да се справят със японците.

  69. 69 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    [quote#67:"marker"]Парадът е наглост.
    Сталин обявява война на Япония и я напада въпреки, че има договор за дружба и ненамеса от 1941 г. [/quote]
    Първо - няма договор за дружба (!!!!) и ненамеса.
    Има договор за неутралитет.

    Второ. Договорът за неутралитет е денонсиран на 5 април 1945 г.
    Войната е обявена едва след това, няколко дни по-късно.

    Трето. Всъщност "договорът за неутралитет" е спогодба за примирие между СССР и Япония, след като в края на 30-те между тях има въоръжен конфликт.

  70. 70 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    [quote#64:"today"]на 6- ти взривиха първата атомна бомба, а руснаците на 8-ми обявиха войната[/quote]
    Грешиш, СССР обяви война на Япония на 9 април.

  71. 71 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#67] от "marker":

    Договорът от 1941 не е за мир, а примирие след военните действия 1937 и 1939 и разгрома на японците при езерото Хасан Халхин Гол. Те от дълги говини зверстваха в Корея, Китай, и по островите. Проблемът на Японците е атаката на Пърл Харбър, когато събудиха "спящия гигант". Оттам всичко им се стовари по главите. През 1943 в Техеран Рузвелт моли Сталин за подкрепа и действия срещу Квантунгската армия. Сталин отлага "до победата над Германия." На срещата в Ялта 1942 се договарят пак с Рузвелт за атака три месеца след победата на Германия, защото американци гинат по островите, например Иво Джима. Съветската атака започва на 8 с/у 9 август, точно три месеца след капитулацията на Германия 8/9 май. В тази игра няма благодарности, има интереси.

  72. 72 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#47] от "др. Иванов":

    Тепърва предстоят интересни събития на Изток!

    Как мислиш? Кой ще помогне тоя път на Алкашия?

    http://foxtrotalpha.jalopnik.com/japans-latest-destroyer-sure-looks-like-an-aircraft-car-1693949228

    Almost "russian made" "Mistral"!

    Да разлая троловете!!
  73. 73 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#70] от "Richard":

    Технически на 9 август 1945 ( нощта на 8-ми след полунощ, след връчването на нотата за война на японския посланник в Москва в 23 часа.

  74. 74 Профил на krustev
    krustev
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#9:"EU defender"]още няколкостотин хиляди жертви[/quote]

    Шегуваш се нали? Поне няколко милиона. Не че биха атакували майнланд-а, ама какво са 5-10 милиона за титаните Сталин и Жуков.

  75. 75 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3262 Неутрално


    Колкото и да се надува въшката, няма да стане лъв ! В последно време, само танкове, който след това се издърпват на буксир, ракети които се взривяват на 5-ия метър след изстрелването им, други които падат в океана, както и падащи самолети, потъващи подводници и ... джобния Херкулес балдее ...
    Сигурен съм, че, ако го прегледа някой психиатър, ще му постави диагноза : Неизживяно детство !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  76. 76 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Дразнят наляво , дразнят на дясно , и това докато копаят надолу.
    Руснаци.

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  77. 77 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#32] от "chepokalipsis":

    Според доста американски историци и двете бомби не са били решителни за капитулацията, а посвещенията на американските военноморски сили, летци и пехотинци във войната по островите. Квантунгската армия през август 1945 има само 8,000 яонски войници във вътрешна Монголия, останалите са местни кадри.

  78. 78 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#71] от "daskal1":


    [quote#71:"daskal1"]В тази игра няма благодарности, има интереси.[/quote]

    Прав сте!
    Ако Япония, не беше спазила примирието, сега светът щеше да изглежда по друг начин!

    Да разлая троловете!!
  79. 79 Профил на vaboman
    vaboman
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#66] от "ИванКар":

    Хе-хе, хайде да другаросваш само твоите дружки от първичната партийна организация, моля. Второ, във ВСВ има един единствен победител и това е САЩ. Той явно не знае за разни договорки и затова позволява на победената Япония да има претенции. И трето, на Русия винаги не и пука за много неща и затова винаги е била, е и ще бъде Горна Волта с ракети. То не че в 21 век ракетите са от голямо значение, но нека имат там нещо, с което да се самозадоволяват.

  80. 80 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4168 Неутрално

    До коментар [#78] от "lone_wolf":

    Да, полакомиха се за островите и господство в Тихоокеанския район вместо да блъскат хиляди километри през Сибир. М/у другото, никак не са били "добрички" към британските пленници, включително изяждането по един пленник дневно от пакистанския контингент по време на битките по островите. Японската логика е доста странна за нас.

  81. 81 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3262 Неутрално

    До коментар [#22] от "Цайко":

    " А за победоносното напускане на Авганистан, кога ще има парад ? "


    А парад на победата над Чечня ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  82. 82 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#55] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Я кажи как се прибраха от афганистан?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  83. 83 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Ехоо,Путин,осъзнай се!От Крим до Курилските?????
    Внимавайте,защото от лакомия и грандомания ще се задавите!
    Умря Широка страна моя родная!

    Tony
  84. 84 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#10:"navy"]Друг е въпроса , че за пореден път са присвоили чужди територии. [/quote]
    Я да видим какво казва една бегла историческа справка:

    Историческата съдба на архипелага е твърде интересна и динамична и ще я проследя под формата на хронология:

    - 1635. Японска експедиция открива южните Курилски острови. Скоро след това те започват да фигурират в японските карти.

    - 1643. Холандският изследовател Мартин Геридзон де Фриз проучва най-южните Курилски острови, населени тогава с айни.

    - 1711. Руските изследователи Даниил Анциферов и Иван Петрович Козиревски откриват и изследват най-северните острови от веригата – Шумшу и Парамушир.

    - 1713. Северната част от архипелага е проучена от експедицията на Иван Козиревски (посетила и описала островите Шумшу, Парамушир и Онекотан).

    - 1719. Експедицията на Иван Евреинов и Фьодор Лужин проучва централната част от Курилските острови (до о-в Симушир).

    - 1738-1739. Експедицията на руския изследовател Мартин Петрович Шпанберг открива и проучва южните острови от веригата.

    - 60-70 те години на ХVІІІ век. Архипелагът, де факто, става част от Русия (с изключение на 4-те най-южни острова, контролирани от японците).

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  85. 85 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    [quote#78:"lone_wolf"]Ако Япония, не беше спазила примирието, сега светът щеше да изглежда по друг начин! [/quote]
    Мдааа, нямаше да има низши раси, щяхме да останем само арийците

  86. 86 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3262 Неутрално

    До коментар [#33] от "rosiraycheva50._":

    " Харчат излишни пари да показват мускули ! Кой ли го е грижа ..."


    Излишни пари, те нямат, но въпреки това харчат ... Циганите също нямат пари, но правят сватби по 3-4 дни ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  87. 87 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Айните са коренното население на Курилите. Те са от бялата раса:

    Характерни за айните са светлата кожа, по-високият среден ръст, както и европеидните черти.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B9%D0%BD%D0%B8

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  88. 88 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    - Февруари 1945. На Ялтенската конференция на съюзниците от антихитлеристката коалиция - СССР, САЩ и Великобритания, е решено Съветският съюз да влезе във война с Япония, срещу което да получи Южен Сахалин и Курилските острови.

    - Август 1945. По време на офанзивата срещу Япония, СССР превзема (чрез успешно проведени морски десанти) Сахалин и всички Курилски острови и те, де факто, стават част от територията му. С това е поставено началото на продължаващия вече над 60 години териториален спор.

    - 1951. В Сан Франциско е подписан мирният договор между победена Япония и 47 държави-победителки (сред които обаче не присъства СССР), съгласно който тя е официално лишена от Южен Сахалин и всички Курилски острови.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  89. 89 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#83:"Free person"]Ехоо,Путин,осъзнай се!От Крим до Курилските????? [/quote]
    - 1951. В Сан Франциско е подписан мирният договор между победена Япония и 47 държави-победителки (сред които обаче не присъства СССР), съгласно който тя е официално лишена от Южен Сахалин и ВСИЧКИ КУРИЛСКИ ОСТРОВИ.
    http://geopolitica.eu/spisanie-geopolitika/891-sporat-za-kurilskite-ostrovi-istoriya-i-vazmozhni-resheniya-

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  90. 90 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Любопитно

    До коментар [#55] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Петрашке, абе ти си каиш от гьон, бе!

    Япония е на светлинни години напред, в сравнение с Азиатска Нигерия!

    Когато испанците и аржентинците, поставиха претенции към UK, Лондон предложи референдуми сред населението в Гибралтар и Фолклендските острови.
    Дали Алкашия има дупе да предложи референдум за самоопределение на местното население?

    Да разлая троловете!!
  91. 91 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1084 Любопитно

    И какво и кой са "освобождавали" северноазиатците на тези японски острови? Дори комунистическите вождове по време на най-злокобните времена от епохата на СССР не са си позволявали такава наглост. Кога Рассия ще се освободи най-накрая от собствената си северноазиатска наглост?

  92. 92 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Русия е велика нация с изключително богата история! Парадът отново е демонстрация на военна мощ.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Весело

    Ми хубаво, разходили са храната си за догодина! Мужика с удоволствие яде приклади на калашници, оръдия и танкови вериги! Това което се движи на тоя парад, скоро ще бъде изядено!

    Иначе, парада е една дебелашка закана на маломерното мафиотско режимче в Кремъл срещу Япония!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    [quote#32:"chepokalipsis"] А Сталин праща войски към Япония, чак когато вижда, че САЩ са ги разгромили, за да може и той да намаже нещо от капитулацията. [/quote]
    Сталин праща армия срещу Япония по молба на Рузвел. Рузвел обещава всичките курилски острови, но Сталин спира армията си при Хокайдо, който също е част от Курилите. о той е населен с япоЭци и исторически си е част т Япония. За разлика от другите, за които Япония не само не е включвала а и даже е било забранео за посещения. Чак когато руски търговци се заселват там, японците слагат администрация да им събира такси и така почват споровете.

  95. 95 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1730 Весело

    До коментар [#72] от "lone_wolf":

    Пиши на др.Иванов на български или на руски. Английския за него е вражески език и не го владее/да не кажа по-силна дума/...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  96. 96 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    В договора си за капитулация Япония подписва че се отказва за вечни времена от Курилите.
    За да има сега претенции, Япония отрича принадлежостта на Южните Курили към Курилските острови, и ги нарича някакви северни територии.

  97. 97 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1730 Весело

    До коментар [#83] от "Free person":

    Това е само началото... Има да се сваля кървавия режим на пингвините в Антарктида, пък и трябва да се помогне в борбата за съветска власт на другарите ескимоси....май някъде там е открит нефт....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  98. 98 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Южните Курили са вратата на Русия към Тихия океан, там не замръзва. Второто са морските територии към островите, така Охотско море се явява вътрешно море за Русия и изцяло затворено в руската икономическа зана - а там има и риба и газ и петрол. Има и голямо находище на рений , реиеви пари, изхвърляни от вулкан от на спорен остров.
    Това на което е съгласна Русия е да предаде част както е обещавано 56г. или на съвместно ползване, Япония иска всичките.
    Затова парада е демонстрация - ето, били сме се, взели сме ги, и сега ще се договаряте с нас по нашите условия.

  99. 99 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 973 Любопитно

    До коментар [#98] от ".":

    Значи, при разпада на СССР, Запада прояви глупаво великодушие, което в НИКАКЪВ случай, не трябва да проявява при неминуемия разпад на Русия!

    Да разлая троловете!!
  100. 100 Профил на wwwrrr
    wwwrrr
    Рейтинг: 388 Неутрално

    първо мразилки - японците изобщо не са се страхували от американците когато става дума за сухопътни битки, така наритват американската легенда Макартър през 42, че ония цял живот ще го помни и пъхти от злоба, в тоя ред на мисли абсолютно правилно американските генерали са се опасявали от десант в Япония, като виждат с какви мъки успяват при Окинава и то при многократно предимство в оръжие и жива сила. Второ единствената реална сила способна да разтърси Япония по суша е СССР, именно нейното включване във войната решава съдбата и това го пише в японските архиви, глупостите за атомните бомби които ужким налели акъл в мозъка на императора са идеални за някое филмче на дискавъри, реално по това време почти никой не е знаел какво точно е атомната бомба, че чак да се плаши и чак пък да се предава. Японците са се надявали на достойно приключване на войната, битките срещу американците показват че при едно на едно печелят без проблем, за сравнение германците при две на едно в тяхна вреда също печелят срещу англичани и американци, затова и последните никога не атакуват преди да са постигнали съотношение на силите 5 срещу едно, никога. Четете британските историци които се присмиват на тъпотията на генералите Монтгомъри и Айзенхауер. А за блестящите акции на съветската армия при освобождаването на курилите трябва да се напишат пет тома за да се разбере как са били разбити японците, в последствие японските генерали пленени не са успели да повярват че с минимални войски руснаците са ги разбили за нула време, просто защото дотогава са воювали срещу слаби и некадърни армии като американската и британската и общо взето са печелили без особени проблеми - бирма, филипините, индокитай - тотален разгром за американци и британци през 1942, абсолютен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK