Превозвачи се боят от връщане на граничния контрол в ЕС заради имигрантите

Превозвачи се боят от връщане на граничния контрол в ЕС заради имигрантите

© Reuters



Шофьорите на камиони, попаднали в епицентъра на бежанската криза в Европа, разказват, че бизнесът им търпи все повече загуби заради задръстванията и нелегалните пътници. Те обаче са по-притеснени от това, че правителствата ще засилят граничния контрол.


Ако свободната зона в Европа се разпадне или бъде отменена, това ще постави под въпрос не само силно зависимия от сроковете бизнес модел на товарните превози, но и веригата за доставки за индустрията на целия континент, завяват представители на бранша пред "Ройтерс".


Изправени пред бежански наплив, 28-те страни членки на ЕС се обвиняват взаимно в нарушаване на законите чрез предприемане на временни мерки и в провала на съвместните усилия за намиране на работещо за всички решение.




Германският канцлер Ангела Меркел заяви в понеделник, че ако Европа не постигне споразумение за справедливо разпределение на бежанците, свободното Шенгенско пространство, обхващащо 26 държави, ще бъде поставено под въпрос.


За DSV, третият по големина товарен оператор в Европа, с над 17 000 камиона, движещи се всекидневно по пътищата на Стария континент, това би имало сериозни последствия, които ще се изразят в повишаване на инфлацията.


"Ако започнат да спират всеки камион по границите, това ще струва скъпо на всички. Крайната сметка ще е за сметка на потребителите, стоките ще станат по-скъпи", обяснява Сьорен Шмид, директор на DSV Road.


Джак Семпъл, отговарящ за политиката на Асоциацията на товарните превозвачи във Великобритания, споделя, че повечето от шестте хиляди компании членки на организацията вече усещат негативното влияние, тъй като бизнесът им се основава на изчислената до минути логистика.


Стачките на работниците от фериботите през юни допълнително изостриха ситуацията заради създалите се огромни опашки.


"Нашите членове разказват, че понасят значителни загуби, а оттам – и техните клиенти. Имахме случай, при който товар с висококачествена стомана бе отказан, защото имигранти бяха успели да се качат в ремаркето поради забавяне на камиона и това се отрази на всички доставки по веригата", разказва Семпъл.


Великобритания не е част от Шенген, но бизнесът й, който изпраща и приема доставки от и за Европа, също би бил засегнат, ако свободната зона започне да се разпада.


"Мисля, че ако Шенген се разпадне, ще влезем в напълно нова ера", казва Семпъл. "Ще трябва да преосмислим веригата на доставки в Европа, количеството на складираните стоки и това очевидно ще повлияе на паричния поток".


Сирил Джибот, говорител на холандската логистична компания TNT Express казва, че следят внимателно какво могат да решат министрите от правителствата на страните членки на ЕС. "Засега няма да спекулираме какви мерки биха предприели държавите", казва той.


Затягането на контрола по източните граници на Австрия миналата седмица след трагедията със 71-мата бежанци, открити мъртви в камион, създаде огромни задръствания и увеличи възможността и други страни да последват примера на Виена. "Ако това положение се окаже постоянно, то може да се разпространи като горски пожар", казва високопоставен европейски дипломат. "Шенген е изправен пред сериозно изпитание".


За Ян Буцзек, председател на Полската асоциация на международните пътни превозвачи, разговорите за края на Шенген или постепенното му разпадане навяват горчиви спомени за времето, преди Полша да стане част от това пространство.


"Тогава имаше паспорти, преглед на документите, щателни проверки….Всичко това увеличаваше престоя по границите в най-добрия случай до 1 час, а в най-лошия - до няколко дни", казва той.


Буцзек, който представлява 5500 компании, споделя, че в Полша 27 000 фирми се занимават с международни товарни превози. В тях работят 200 000 шофьори.


"Разходите по транспортното средство и водача му се движат около 200 евро на ден, така че лесно може да си представите колко ни е струвало пресичането на границите за месец или за година преди да се присъединим към Шенген".


Последствията от каквото и да е затягане на граничния контрол ще се усетят много по-широко, смята той.


"Отменянето на свободното движение на хора в ЕС със сигурност ще даде тласък на националистическите тенденции, които целят затваряне на държавните пазари. Това ще ограничи международния транспорт и ще има сериозен негативен ефект върху индустрията".


Шаак Попе, говорител на пристанището в Ротердам (най-голямото в Европа), откъдето потеглят голяма част от германските промишлени стоки за Китай, казва, че най-тежък ще е ударът върху доставките с контейнери.


Влиянието върху търговията с насипните стоки и материали би било относително малко, тъй като доставките на желязна руда или нефт "не създават големи проблеми по митниците".


"Ситуацията със стоките, превозвани в контейнери, ще е далеч по-сериозна, тъй като доставките се изпращат в сравнително малки партиди от по 35 броя чрез влак или баржи", казва Попе.


"Премахването на Шенгенското пространство ще има особено сериозно влияние върху превозите с камиони", добавя мъжът.


Говорител на швейцарската логистична група Panalpina казва, че 80% от доставките на компанията в Европа по суша се осъществява в страните от Шенген. Отмяната на споразумението би означавало повече задръствания, закъснения, увеличение на разходите и евентуално неспазване на крайните срокове.


"Ако отново се въведе граничен контрол, в зависимост от това колко прецизен ще бъде той, може да окаже влияние върху нашия бизнес, а също и върху индустрията като цяло", споделят опасенията си от Panalpina .


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Съдбата си изигра лоша шега!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  2. 2 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Германия е виновна, защото с поведението и призивите си накара и Македония и Сърбия и Унгария да не спират потока от хора.
    Сега Шенген е наистина под въпрос.
    Ако трябва и ще изчезне за известно време, докато премине тази криза.
    Европа я е имало и преди Шенген, сигурността е много по-важна.

  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    По-добре граничен контрол,отколкото камиони с умрели бежанци!

    Tony
  4. 4 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 683 Неутрално

    За какво да се боят?Нали не возят емигранти???

  5. 5 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Страшното тепърва предстои...

    Форумът е в будна кома...
  6. 6 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 649 Разстроено

    До коментар [#2] от "theanalyser":
    Не Германия , а изкуфялата вече Меркел .
    И после защо трябва жените да се пенсионират на 55 години ,защото решават съдбата на цели държави с неадекватното си поведение .

  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Да се остави огромно количество хора с големи очаквания да се размотава нелегално из Европа ще доведе до недоволство. от една страна ще им писне на мигрантите, че не се уреждат бързо или се опитват да ги засилят в чужди държави. От друга страна страховете на местното население. Рано или късно ще се стигне до конфликти, които про-правителствената преса няма как да скрие с политкоректни и сълзливи истории. Общественото мнение ще се наклони в полза за анти–ЕС движения и идиотите политици, с подкрепата на криворазбралите хуманността и хитреците виждащи само икономическа изгода ще съсипят ЕС. Късогледо.

  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Връщането на граничния контрол не е за страх,то си е направо успокоение за местните хора!

  9. 9 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "Около 4 милиона имигранти и бежанци са готови да потеглят в най-скоро време от Турция към Европа. Това предупреждение отправи гръцкият заместник-министър по морските въпроси Христос Зоис.
    "В момента в Турция се намират 4 милиона бежанци и те се готвят да напуснта тази страна и да се отправят към Европа", подчерта Зоис. Според него "Гърция няма достатъчно сили за да се противопостави на тази бежанска вълна".
    "От общо 240 кораби, с които разполагаме, 36 на сто от тях не могат да плават поради технически проблеми. От общо 7-те самолета, само 4-ри може да летят, а от 6 вертолета, само един може да изпълнява операции", каза още гръцкият заместник-министър. Днес по-рано той разговаря с ръководителя на еворпейската агенция за опазване на границите Фронтекс Фабрис Леджери. Двамата постигнаха споразумение за полагане на общи усилия за контрол на бежанската вълна.".

    И тези ги пуснете...

  10. 10 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Разстроено

    Къде е ония "Anarchaos" ли беше, да каже - и тези ли трябва да живеят в Европа.
    Или да не ги пускаме...

  11. 11 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 470 Гневно

    Няма ли кой да раздаде на тия 4 млн бежанци в Турция (от които 90% са млади мъже) по един автомат и да ги върне в земите им, за да си бранят къщите! Срамота е една шепа малоумници от ИД да тероризират 3 континента!

  12. 12 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Мисля, че като се поуспокои положението, Европейския съд е добре да започне една наказателна процедура срещу Германия за нарушаване на правилата на Шенген.
    Няма само нас да ни съдят...

  13. 13 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#12] от "theanalyser":
    Не е виновна Германия , а дъгата ръка на Путин . Това е отговора му на евро санкциите .

  14. 14 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Jan Buczek = Ян Бучек. Велики сте в некадърното транскрибиране. То с мислене не става, а със знаене! Вземете си един консултант...

  15. 15 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2030 Весело

    До коментар [#3] от "Free person":

    колкото повече умрели бежанци сега ,толкова по никакви в бъдеще Но пък от друга страна европеиците трябва да получат урок и то по трудния начин Света не се управлява чрез права а чрез задължения

    гошо
  16. 16 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ghost":

    Озверее ли тази сган за пари и социални, ще ги видим немците...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK